Wawrinka zdolal Djokoviče a na French Open získal druhý grandslamový titul

7. 6. 2015, 18:25
Aktuality 377
FRENCH OPEN - Stan Wawrinka slaví zisk druhého grandslamového titulu. Švýcarský tenista po loňském Australian Open překvapivě vyhrál French Open, když v dnešním finále zdolal po velmi dobrém výkonu světovou jedničku Novaka Djokoviče, který v Paříži prohrál i své třetí finále a znovu tak nedokázal zkompletovat kariérní grandslam.
Profily hráčů
Stan Wawrinka

V uplynulých deseti letech vyhráli French Open pouze dva tenisté - devětkrát Rafael Nadal a jednou Roger Federer. Ti letos vypadli už ve čtvrtfinále a tak se čekalo, zda Nadalův přemožitel a současný suverén Novak Djokovič dokáže poprvé dobýt Paříž a zkompletovat sbírku grandslamových trofejí. 

Nepovedlo se mu to. V Pařížském finále neuspěl ani na třetí pokus, tentokrát prohrál nečekaně se skvěle hrajícím Stanem Wawrinkou. V prvním setu ještě potvrdil roli favorita, ale v dalším průběhu na něj doléhal fakt, že by mohl dokázat něco výjimečného. 

Navíc od druhé sady si osmý nasazený Wawrinka pravidelně vypracovával brejkboly při Srbově servisu. Dlouho své šance neproměňoval, ale když se mu to za stavu 5-4 podařilo, znamenalo to srovnání skóre. Pak díky jedinému brejku vyhrál Švýcar třetí set 6-3 a dostal se do vedení.

V úvodu čtvrté sady odskočil Djokovič na 3-0, ale o náskok přišel a v devátém gamu znovu ztratil servis. Wawrinkovi se podařilo při vlastním servisu dotáhnout utkání do vítězného konce a po triumfu na loňském Australian Open proměnil v titul i své druhé grandslamové finále. Dva grandslamy vyhrál například také Andymu Murraymu.



"Odehrál jsem životní zápas, je to těžko uvěřitelné. Hrát proti Novakovi byla jedna z největších výzev. Věděl jsem, jak moc po tomhle Roland Garros toužil," řekl při rozhovoru na kurtu novopečený šampion. Rozdíl mezi oběma finalisty byl především v agresivitě. Wawrinka zasypal soupeře šedesáti vítěznými údery, Djokovič jich měl polovinu. 

Přitom až dosud byl Wawrika na Roland Garros pouze jednou ve čtvrtfinále a před letošním ročníkem byl bez formy, neboť na posledních sedmi turnajích se jen jednou dostal víc jak přes jednoho soupeře.

Fanoušci po zápase odměnili poraženého Djokoviče dlouhým dvouminutovým potleskem a srbskému tenistovi se u mikrofonu leskly oči. "Není pro mě jednoduché teď něco říkat. Gratuluji Stanovi, je šampionem zaslouženě," poznamenal osmadvacetiletý Djokovič, který prohrál finále French Open také v letech 2012 a 2014, pokaždé s Nadalem.

Osminásobný grandslamový vítěz Djokovič přišel také o vítěznou sérii. Do dneška prohrál letos jen dva zápasy na menších turnajích, na grandslamech a podnicích kategorie Masters byl čtyřiatřicet zápasů neporažen.

• FRENCH OPEN 2015 •
Francie / Paříž, antuka, 26.928.600 eur
nedělní výsledky mužů (07. 06. 2015)
• Dvouhra - finále •
Wawrinka (8-Švýc.) - Djokovič (1-Srb.) 4-6 6-4 6-3 6-4
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz

Komentáře

377
Přidat komentář
smazaný uživatel
Text příspěvku obsahoval závadný obsah a byl redakcí vymazán.
Reagovat
Pe3k
Reagovat
panzer.dragon
djokerovci vylezte na chvíli, jezdí nole na nějaký 250ky? jednu tam měl z kraje roku něco dalšího v plánu?
Reagovat
Nola
staci navstivit jeho oficialne stranky, do Google si zadaj Novak Djokovic a zistis si potrebne info, skolaci na zakladke by si s tym hravo poradili :D
Reagovat
panzer.dragon
tak sem trochu zapátral a jestli internet nelže tak mi přijde poměrně zajímavý, že letošní 250ka kde nole startoval je první od April 25, 2011 kdy hrál v bělehradě, jinak žádný 250ky nehraje.. jestli sem se teda někde nepřehlíd
Reagovat
smazaný uživatel
Běž onanovat už jinam :)
Reagovat
Nola
nechaj nech si uziva, tento rok zatial na to nemal vela dovodov, ver, ze nie je nic horsie, ak na sprostu otazku dostane intaligentnu odpoved
Reagovat
panzer.dragon
možná to nevypadá, ale svym způsobem sem i fanda novaka
Reagovat
smazaný uživatel
Procházel jsem startlisty challengerů v příštích týdnech a nikde jsem ho nenašel. Takže asi dává pauzu někdy do léta.
Reagovat
smazaný uživatel
A 250 určitě neplánuje, v momentálním psychickém rozpoložení by nevyhrál ani tu :)
Reagovat
smazaný uživatel
Je fajn, že sa tu píše o výhre Stana a jeho prednostiach. Keď vyhral Srb nad Rafom, tak sa neoslavovalo jeho víťazstvo, ale prehra Rafu. Riadne na neho nakydali, očierňovali, zosmiešňovali a tie jeho prezývky, uff,

Teraz prehral Srb a nie je tu toľko urážlivých komentárov ako na Rafu, ani sa neanalyzujú jeho fatálne chyby. Prečo asi? Skalní Srbovi fans okrem výnimiek nemajú k tomu čo povedať. Ja ich tiež nebudem rozoberať, lebo by to bol hon na čarodejnicu a obviňovanie z hejtovania. Hlavne, že podľa Pe3ka sú fans Rafu "banda tupců (Rafa stupid fans".
Reagovat
spaniel
Bez brecet na topky...
Reagovat
Mayo
to sú tUpky
Reagovat
spaniel
Jj, ja vim :)
Reagovat
smazaný uživatel
Vzdyt ma pravdu!!! FFF umite byt pekne vztekli, no nam je to k smichu :-D
Reagovat
spaniel
Nevim na co reagujes? Co s tím ma FFF? Řec je o reakci Noleho fandů a Rafovych fandů. Zkus na snídani misto tiketu ovesnou kaši.
Reagovat
smazaný uživatel
Uz jsem mela krupave zdrave musli,tak mi to mysli :-D

Ne jako fakt, nemusis ji zbytecne urazet.
Reagovat
Roger_Federer
No tak hlavne, fans Rafy museji byt hodne spokojeni ze vyhral Wawrinka.Nevidim jediny duvod proc by to meli resit.
Djokovic co nevidet bude dychat Rafikovy na zada v poctu GR..a ten nedobyta Pariz se Vam bude jeste hodne hodit do kramu, az se bude pocitat kdo je druhy nejlepsi hrac za Rogerem.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak hlavne Fedex by se porad mel jeste klepat, aby ho nepredstih Rafa :-D
Reagovat
a.magerova
No tak zatím je stále akruální toto....
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/11393277_996777820333944_4686167299537402590_n.jpg?oh=4db761da27b75a2c42fcf958a34a1359&oe=55FCCC71
Reagovat
spaniel
Lol. Ano, vse tomu nasvědčuje.
Reagovat
smazaný uživatel
Djokovič se Rafovi v počtu GS ani nepřiblíží, natož aby mu dýchal na záda. Jsou téměř stejně staří, přesto má Rafa skoro dvakrát tolik GS, proč asi? Z Djokoviče se pořád dělá nějaký polobůh, no faktem je, že za celou kariéru měl jednu jedinou sezónu s více než 1 GS titulem. A letos to jen těžko změní (Wim. si Murray v téhle formě utéct nenechá a na USO Novak nikdy nezářil).
Reagovat
Roger_Federer
No proc asi..protoze ma 9titulu z jednoho povrchu, na kterem byl do letoskuu neporazitelny?
Reagovat
smazaný uživatel
Trafená hus zagága...tam nechodím, ani nebrečím a pobežím tam, kam chcem ja
Reagovat
Roger_Federer
Nebec..za spoustu komentu jste si mohli sami.Znevazovali jste vyhru Wawrinky, ze by ho neporazil, kdyby Nadal nebyl zraneny.
Reagovat
Amputace
Já se tady zase dočetl, že Nadal zranění předstíral, protože pochopil, že na Wawrinku nemá.
Reagovat
Roger_Federer
Ja jsem to urcite nepsal..a hazet vsecky do jednoho pytle?
Reagovat
Amputace
Já jsem vítězství Wawrinky neznevažoval... A házet všechny do jednoho pytle?
Reagovat
Roger_Federer
Slovickaris..."nekteri fans Nadala"
Reagovat
smazaný uživatel
Môžeš mi prezradiť, kto znevažoval výhru Wawrinku? asi mi neslúži pamäť
Reagovat
Roger_Federer
Si to najdi.
Po AO 2014..tady byla rada komentu od Rafa fans, ze zdraveho by neporazil a ten titul ma jen diky Rafove indispozici.
Reagovat
smazaný uživatel
OK
Reagovat
smazaný uživatel
O tom se dá jen spekulovat. Stan v té době neměl žádný velký titul, Rafa mentálně nejsilnější hráč na okruhu. Já myslím, že kdyby byl zdravý, tak otočil, vy si myslíte opak, věc názoru :) Titul má (bohužel) Wawrinka, takže nemá cenu to řešit.
Reagovat
Roger_Federer
klid,klid...jdes trosku z krizkem po funuse..:)
Reagovat
Pavol
Vyhra Wawrinku nebola nahodna. Murray Djokovica unavil a Wawrinka ho porazil. Mal si Djokovic vybavit den volna a v pondelok cize dnes porazit Stana. Fyzicka unava sa casto podcenuje pri posudzovani vykonu tenistov. Do pravidiel je nutne pri gandslamoch zakotvit povinny cely den volna. Ale Wawrinka hral naozaj skvelo.
Reagovat
Marduch
Je fakt, že hrát tři dny za sebou pro Noleho tak důležité a vypjaté dva zápasy je trochu na hlavu postavený. Navíc on málokdy hraje na GS ty poslední zápasy nějak energicky, většinou jsou to čtyř/pětiseťáky, kdy cca po dvou setecha plete nohama, pak se ale většiou nějak vzmátoří díky fázi, kdy hraje převážně jen defenzivně. Bohužel včera mu Stan nakládal až příliš, i v posledním setu téměř nepolevil. Tohle třeba Rogerovi loni ve Wimblu chybělo.
Reagovat
tito
Nolemu neodešly nohy, ale hlava.
Reagovat
spaniel
Taky si myslim. Kdyz Stan srovnal na 1-1, na Novaka padla deka, protoze si uvědomil, ze Stan hraje dobre a ze to bude vyžadovat maximum jako jejich souboje na AO. Znervoznel, přešel jeste vic do defenzivy a jelikoz Stan nemel výkyvy, dorazil ho.
Reagovat
Jan
Podobně unavil Noleho Delpo ve Wimbledonu a Nole pak podle mně díky tomu prohrál ve finále s Murrayem.
Reagovat
smazaný uživatel
To nebylo jen o únavě, Murray na trávě, když je ve formě, tak je stejně bezkonkurenční jako Nadal na antuce. Kdyby měl lepší psychiku, tak měl z Wimbledonu už klidně 5 titulů. Ale při pohledu na současnou konkurenci na trávě, kdy největší hrozbou pro Andyho jsou veterán Federer a "mental titan" Djokovič a z mladých vypadá nadějně asi jen Kyrgios, bych se nedivil, kdyby si Andy ten Wimbledon ještě 3-4x uhrál. De facto se musí Andy nejvíc bát toho, aby do 2. týdne neprošel "El Řiťuál" (super přezdívka, jackiec nebo jak se ta mrdka jmenuje, je "génius" :D) :DDD
Reagovat
a.magerova
http://f.blick.ch/img/incoming/origs3839877/1188639034-w980-h653-q70/028290197.jpg
Reagovat
panzer.dragon
seš tady? koukal ses na finále?
Reagovat
smazaný uživatel
Čtvrtfinálová výkon Stana také stál za to, ne? :)
Reagovat
smazaný uživatel
Keď bol vo 4. sete stav pre Stana 3:4 a 0:40, tak som myslela, že je so setom amen, lebo Srb šiel podávať a zisk setu by ho nakopol. Bolo to úžasné, ako to Stan otočil, stále tomu nemôžem uveriť, že sa vyšponoval do takého famózneho výkonu.
Reagovat
smazaný uživatel
:-)
Reagovat
Stan_Borowitz
Tys neviděla, jak otočil TB prvního setu s Rafou v Římě? To bylo dost podobné, jak průběhem, tak stylem, kterým to dokázal.
Reagovat
smazaný uživatel
tak, tak, Stan je sympatický hrdina
Reagovat
Denis92
Inak zaujimave je, ze Wawrinka ma pomerne silne rany ci uz z FH alebo BH, takisto skvely servis a je to utocny hrac, ale viac mu vyhovuju pomalsie povrchy ako je antuka ci pomaly hard na Ao, kde uz dokazal zvitazit. Na rychlej trave mu to vobec nejde, kde uhral max QF a na rychlejsom harde na USO uhral semi.
Pritom by som ocakaval, ze mu tie rychlejsie povrchy budu sediet este viac, pretoze za utocna natlakova hra by sa tam teoreticky mala lahsie praktikovat a presadit.
Reagovat
Vojtiik
Stan potřebuje na ty údery skvělou přípravu a čas se k tomu míči ideálně dostat, na pomalejších površích má na to více času... Když se k tomu dostane, tak je mu jedno na čem hraje, je schopný hrát s takovou razancí, že ostatní jsou jen diváci... na těch rychlejších površích ty míče k němu létají rychleji a on nemá tolik času se tam dostat
Reagovat
Marduch
Taky si myslím.. už když se člověk podívá na Stanovu konstituci, má docela široký trup. Takže s kvalitní technikou a timingem při rotaci trupu do úderu dokáže generovat nebývalou razanci, na což zřejmě mu zřejmě antuka poskytuji nutnou porci času. Řekl bych, ale trenér nejsem :)
To mi přijde jako kontrast s Djokovičem, jehož konstituce lehkýho atleta je vlastně úplně opačná (drobná kostra, vosí pas, ač o 5 cm vyšší, váhově nastejno), tudíž v razanci zřejmě zákonitě musí zaostávat = delší výměny, maratónské zápasy.
Reagovat
Stan_Borowitz
To je zajímavé. Asi to bude mít co dělat s pohybem víc než se stylem hry.
Reagovat
Denis92
Zrejme to bude tym pohybom cize vacsim casom na udery, ako obaja spominate. Roger to ma zase presne naopak.
Reagovat
martinek37
Já už jsem tady někdy po SF psal, že Stan může Noleho porazit. A stalo se, Stan je strašně nevyzpytatelný hráč. I ty jeho zadržované emoce tomu odpovídají. Herně by mohl být klidně no.1, no hlava mu pokaždé nefunguje. Teď mu to prostě zrovna sedlo. Umí se zkoncentrovat na ty rozhodující zápasy. Jeho BH pokládám za nejlepší na světě. Na trávě to bude jiná, ale může překvapit.
Reagovat
smazaný uživatel
áno po SF, ale na začiatku turnaja nik s tým nerátal
Reagovat
Marduch
Spíš asi nikdo (či většina) nerátal, že se Stan dostane do finále :) Ve světle jejich duelů z AO není Stanovo vítězství nad Nolem (pro mě) až takovým překvapením. (ono něco napovědělo už to, jakým způsobem přehrál Stan Rafu na antuce těsně před RG)
Reagovat
smazaný uživatel
tak, tak v tom zápase ukázal svoju silu a stále viac ožíval. Skrátka, bekhend začal fungovať ako predtým a padalo tam takmer všetko.
Reagovat
Empe
Když se dva perou, třetí se směje. :D
Reagovat
tito
Jinak druhé kolo Stuttgart Rafa vs Rosol. Předpokládám tedy, že Rosol přejde přes Marcose. Rafa bude rád, když postoupí.
Reagovat
smazaný uživatel
To si robíš srandu?
Reagovat
tito
S čím?
Reagovat
smazaný uživatel
že si hodil Rafu k Rosolovi, môže sa mu vyhnúť či...
Reagovat
Mayo
No len Rosola ne :/
Reagovat
smazaný uživatel
A preco ne? Tak bud na to ma nebo nema. Pokud chce vyhrat, musi porazit vsechny.

Rafa ma Rosola v pazi, po jeho totalnim ztrapneni se s flaskama, uz se mu jen smeje.
Reagovat
smazaný uživatel
:DD Bude prča, snad na ten zápas dojde.
Reagovat
smazaný uživatel
Nebolo by od veci, ak by fans Djokoviča pribrzdili. Po víťazstve nad Rafom sa nejeden vyjadroval, že je neporaziteľný a nie je hráč, ktorý by ho zdolal. Neviem komu a ani po tom nebudem pátrať, som odpovedala, že by sa niekto našiel.. napr. Andy. No, nenapadlo by mi, že to môže byť práve Stan. Pred RG mal nevyrovnané výkony a nečítala som žiaden komentár, v ktorom by sa uvažovalo aj o ňom. Podal špičkový výkon a pohár je v správnych rukách. Vôbec si nemyslím, že mal ľahký žreb. Simon, Federer a Tsonga nie sú žiadni lúzri.
Neviem, či by Roger niekedy vyhral RG, ak by mu v 2009 Söderling nevyradil Rafu. O to smutnejšie je, že Srb si Rafu odpratal sám a predsa titul nezískal. Každá šnúra sa raz pretrhne. Tak ako sa pretrhla Rafovi na RG, tak aj Srbovi v jeho víťaznom ťažení. Žiaľ, v tom najnevhodnejšom čase. Nie je predsa možné, aby človek vydržal takú obrovskú záťaž telesnú či psychickú a hral ako robot. Priznám sa, že som aj ja rátala s tým, že to dotiahne do konca. Takúto šancu už nemusí dostať. Rátam, že toto by mohlo mať pre neho nedozierné následky.
Reagovat
tito
Už přibrzdili. Pokud zde dnes bude hodně příspěvků, tak díky R+R. Leitmotiv TP posledního desetiletí.
Reagovat
smazaný uživatel
Ak som dobre čítala, tak predpokladajú, že v ďalších rokoch je RG len jeho. Vraj Rafa je hotový, Federer má ísť do dôchodku a nik iný nemá šancu. Bola by som opatrnejšia.
Reagovat
janek_da
Pro mě byl největším úletem Forhandův tip, že Wawra má před finále 1% šanci na výhru. A ten je fanoušek Nadala.
Řekl bych, že normální fanoušci Djokera se Stana celkem obávali, vzhledem k jejich vzájemným zápasům.
Reagovat
smazaný uživatel
správne si napísal "normálni"
Reagovat
tito
Ne 1%, ale fakt jsem si myslel, že pokud Novaka někdo porazí, tak to bude Andy.
Reagovat
janek_da
Já jsem si myslel taky, že tohle si Djokovič nenechá ujít. Stan je neuvěřitelný. V pyžamu vyhrát RG...
Reagovat
Stan_Borowitz
To mne taky napadlo, s tím pyžamem.

Na druhou stranu jsem po vzoru reklamy, která běží na ES (kalhotky Toochic) při mečbolu na Forexu nakoupil akcie firem vyrábějících pyžamové šortky. Přes mobil, samozřejmě.
Reagovat
smazaný uživatel
Poslední tisková konference na Roland Garros byla hodně veselá. Postaral se o to vítěz mužské dvourhy Stan Wawrinka, který do sálu přinesl své šortky a pověsil je přes cedulku se svým jménem.
?Každý o nich mluví,? smál se Švýcar. Předtím totiž byl kvůli kostkovaným kraťasům terčem posměchu on. ?Ale mě se docela líbí. Jsem asi jediný.?
Wawrinka chce šortky věnovat do místního muzea. ?Můžete se na ně dívat, kdy budete chtít.?
Zdroj: http://sport.idnes.cz/tenisove-roland-garros-svycar-wawrinka-ohlasy-na-triumf-pe2-/tenis.aspx?c=A150607_235308_tenis_bem
Reagovat
a.magerova
Jen jedny jsou šampiónky :-))
https://usatftw.files.wordpress.com/2015/06/stan-shorts.jpg?w=1000

http://www.rolandgarros.com/images/pics/large/b_Conference_Presse_Wawrinka_c2.jpg
Reagovat
janek_da
Díky za tu reklamu. Jsem nevěděl, jak ji na youtube najít. Moc povedená. I když jsem si jenom pamatoval, že to je něco o online obchodování. :)

https://www.youtube.com/watch?v=YCgpxNq346g
Reagovat
smazaný uživatel
Pyžamo bol zámer, navodil atmošku, že má súper ešte spať. :-)
Reagovat
panzer.dragon
http://www.rogerfederer.com/en/tennis/schedule.html

doufam, že je to jenom nějaký nedoplněný :-(
Reagovat
rod_laver
"I am currently working on my summer and fall tournament schedule and as soon as I have it finalized, I will release it," Federer added. "I?m looking forward to a great 2015!"
Reagovat
Stan_Borowitz
na třech z posledních 4 grandslamů prohrál Roger s pozdějším vítězem.

A to se říkalo, že na RG měl štěstí na los. Jak ošidné bývají tyto rádobyodborné řeči. Kdyby mu místo Stana nalosovali Rafu, považovalo by se to za těžký los, a přitom by pravděpodobně v klidu došel do finále.
Reagovat
tito
nedošel. Ve W určitě, na hardech pravděpodobně, tady ne.
Reagovat
Tornes
Netvrdím, že by určitě došel. Ale tvrdit, že určitě ne, to si netroufám. Jsou to dva zápasy. Ty mohl klidně i na antuce vyhrát.
Reagovat
tito
Tak jasně, spíše jsem chtěl naznačit, že proti Rogerovi by zde hrál asi uvolněněji a naopak Roger by byl více svázaný než proti jiným soupeřům. Ale pochopitelně v případě aktuální formy platí pouze pro antuku.
Reagovat
Stan_Borowitz
No tak trochu se ve všeobecnosti zapomíná na to, že Roger byl donedávna jedním ze dvou aktivních hráčů, kteří dokázali na Rafu antuce vůbec porazit, a to byl Rafa, který by tomu dnešnímu dal asi kanára.

Téměř jistě by nepostoupil s "bývalým" Rafou, s tím současným bych řekl, že asi ano.

Uvidíme, jak to půjde na trávě, ale do hardů je ještě daleko a Rafa se určitě zvedne, každopádně vzájemný souboj v závěrečných kolech USO by byl fajn.
Reagovat
smazaný uživatel
Pokial by sa Rafa s Rogerom na USO nikdy nestretli, považoval by som to za takú mini tragédiu ich vzájomnej rivality..Hoci, už včera bolo neskoro..
Reagovat
Stan_Borowitz
Letos by to asi ještě šlo, ale jestli se potkají později, tak to bude čím dál víc připomínat ten film, jak tam de Niro (?) a Stallone hrají ty staré, kdysi slavné boxery, kteří se rozhodnout uspořádat zápas...
Reagovat
Vojtiik
Na druhou stranu by to mohli udělat jako Expendables, to bylo s vykopavkama hodně příjemné koukání .))
Reagovat
tito
Doufejme. Mně osobně by ten zápas udělal velkou radost.
Reagovat
mihate
Aj to o niečom svedčí. Hneď po jeho prehre som písala, že Stan RG vyhraje, len súpera som tipovala Andyho.
Reagovat
VlS
Tak zlomí to někdy Nole, nebo to bude mít s RG, jako Ivan s Wimbledonem?
Reagovat
tito
Zajímavá otázka. Reálně má na to tak 2-3 roky. Letos tomu dal strašně moc, zvládne takový level i v letech následujících? Těžko říct. Ale táhne to bez pauzy sakra dlouho.
Reagovat
Stan_Borowitz
No, třeba si bude do smrti vyčítat to hrábnutí do sítě v onom památném semifinále, které prohrál vlastně takovým technickým K.O.

Tehdy byl titulu paradoxně asi nejblíže, i když to bylo jen semifinále.
Reagovat
slacker
coze? Hrabnuti do site, technicke KO? bavime se o tenisu nebo o nejakem rohovnickem sportu?
Reagovat
Stan_Borowitz
zkus slovník cizích slov, termín "metafora"...
Reagovat
slacker
No slovnik skusit muzu, ale tu "metaforu: mysis vysvetlit TY. Nejake lkani a "filosovani" nad JEDNIM mickem nechapu a chapat ani snad nechci.
Reagovat
Stan_Borowitz
Nechce se mi moc zabředávat do sáhodlouhé diskuse, ale zkusím to říct srozumitelě hned napoprvé.

Byl to míček na breakball v závěru pátého setu, ten breakball Djokovič proměnil, ale nebyl mu uznán, neboť při smeči ztratil rovnováhu a dotkl se sítě. Takže technicky neuznaný vítězný míč, který by *pravděpodobně* rozhodl zápas. Právě ty, který přece odmítáš zákony a pravidla jako jakýsi nadbytečný balast, bez kterého by se žilo daleko líp, bys měl v tomto případě stát na straně Djokoviče, ne?

No ta druhá metafora je o tom, že nikdy jindy nebyl vítězství na RG blíže než tenkrát. To mi připadá navýsost jasné, tobě ne?
Reagovat
slacker
Takze:
1) jeden micek rozhoduje zapas leda tak u nejakych megalabilu.
2) ja neuznavam pravidla a zakony nadiktovane druhym proti jejich vuli. Prijmuti pravidel a zakonu musi byt dobrovolne se vsemi dusledky odmitnuti (a ten dusledek muze byt maximalne exkomunikace a nikoliv represe). Nic nenasvedcuje ze Djokovic takove pravidlo neuznava.
3) Nejblize byl letos. Porazil Nadala a byl ve finale. Blizkost tveho uvedeneho zapasu je spekulativni.
Reagovat
Stan_Borowitz
Zápas vždycky rozhoduje jeden míček, říká se mu proto "mečbol"...

Djokovič po zápase uvedl, že to pravidlo neznal, takže ho nepřijal dobrovolně a nedostal dokonce ani možnost je odmítnout. V rámci tvého vidění světa by dokonce musel rozhodčí před každým zápasem přečíst oběma hráčům seznam aktuálně platných pravidel a oni by s nimi měli vyjádřit explicitní souhlas, jinak je každý výsledek vlastně neplatný. Nebo ještě jinak, hráči by si měli pravidla před zápasem dohodnout sami, proč by jim je měl diktovat někdo třetí?

Letos neporazil Nadala, ale stín Nadala a ve finále jasně prohrál, takže letos rozhodně nemohl být nejblíže...
Reagovat
smazaný uživatel
Presne tak, zrovna jsem zkoukl sestrihany zaznam vcerejsiho zapasu a ten rozdil byl markantni, Djoko byl uplne zoufaly, vubec nevedel co hrat, co se tyce rychlosti uderu, vypadalo jako by hral junior s muzem. Vcera byl Nole hodne daleko od vyhry.
Reagovat
slacker
Byl ten "tvuj" nepromeny brejkbal mecbolem? mecbalu muze byt treba 20 klidne rozdelenych na obe strany.

Djokovic v urcite fazy sve kariery nekdy s pravidly souhlasil. je toto konkretni poravidlo pozdejsi dostatek?
A ano. kdyz ze zavede decistion point nebo supertiebreak nic te nenuti se turnaje ktery jedou podle techto novych pravidel hrat.
Reagovat
Stan_Borowitz
Podepsal někdy někde Djokovič nějaký papír nebo jinak formálně uznal svůj souhlas s pravidly? Určitě ne, takže ve smyslu tvé argumentace v nedávné diskusi o společenské smlouvě je nemusí uznávat a penalizace za dotek sítě byla nepřípustná...
Reagovat
darek.vrana
Divil bych se, kdyby se s ATP nepodepisovala nějaká smlouva.
Reagovat
baggik
Letos byl nejblíže, byl ve finále, hrál celý turnaj supertenis, měl za soupeře č.8, 30.tníka, který měl jeden garandslam. Žádnej Rafa ani Fedex. Ovšem ve finále podal velmi slabý výkon. -Soupeř hrál výborně, ale zase ne tak aby ho svým top výkonem nepřehrál. Jenže ty útoky typu rozběhnu soupeře na jednu stranu, další úder dám na druhou nechodily ve finále k lajně, ale skoro doprostřed a až následující úder šel k lajně, jenže to už tam Wawrinka samozřejmě dávno stál, proto se potom Djokovič rozčiloval, že nemůže zahrát winner, jenže to nebylo ani tak Stanovou obranou jako jeho naprosto neškodným útokem. Viděli jste ty jeho křižné prohozy? Já ne. Jakoby ztratil odvahu nebo sílu, šmrnc, já nevim, prostě deka.
Reagovat
spaniel
Presne naopak. Nole se ke své hře nedostal, protoze Wawrinka ho neustále tlačil. Je rozdil kdyz dostáváš o 20kmh rychlejší údery, nez od ostatních, navic dlouhé a k lajnam. Nole sam řekl, ze Stan byl nehratelny.
Reagovat
tito
sledoval jsem to, souhlas. Wawrinka returnoval kolikrát jen nastavením rakety a v každém jiném zápase by z toho Nole okamžitě vytvořil tlak, jeho hra od BL postrádala obvyklou délku, podání se sesypalo... Ale nedivím se tomu, bylo to vytoužené finále, ten tlak byl obrovský.
Nijak nesnižuji hru Stana, ale Nole nehrál standart letošního roku.
Reagovat
smazaný uživatel
Stan..Bolo to v piatom sete pri servise Djokovica..A bola zhoda..Tou loptičkou Rafa získal BB, ktorý vzapatí nepremenil a bola opat zhoda..Potom ziskal Rafa dva body a prelomil Nolemu servis s dostal sa spat do zápasu..
Reagovat
Stan_Borowitz
Aha, tak to jsem si to nezapamatoval úplně přesně. Nicméně chválím tvou výrazně zlepšenou paměť... ;-)
Reagovat
Frantz
Borovicka mimo jako vzdy, nicmene stale bude delat chytreho :-D
Reagovat
spaniel
I kdyz se splete, porad je chytřejší nez ty. Ty jsi tady jen nedůležité lejno, které proste nesmi chybět na jakémkoliv fóru.
Reagovat
Stan_Borowitz
Nazdar, hulibrku. Hlavní přezdívku už mají všichni v ignoru, tak jsi přesedlal? A co Rafa, na kterým místě v žebříčku je, nekoukal jsi se náhodou poslední dobou?
Reagovat
smazaný uživatel
Dotaz k pravidlům:
Co kdyby Novak místo dotyku sítě tu síť přeskočil, jakože už to nedobrzdil? Na druhou stranu se asi dostat nesmí, že? Ale když se dobíhají některé míčky, tak hráč kolikrát oběhne sloupek a na druhou stranu se dostane, i když teda mimo vymezené hřiště.
Jak to prosím je?
Reagovat
janek_da
tak to pozor!
https://youtu.be/i2swQyQqfG4?t=31
:)
Reagovat
smazaný uživatel
OK, někteří teda až do kurtu :)
Reagovat
smazaný uživatel
Apropos..Rok 2006, finále medzi Nadalom a Federerom..Nadal ide v štvrtom sete podávať za stavu 5:4 na víťazstvo..V tom geme sa však pri smeči dotkne siete, Federer vyrovná a Nadal stráca gem..

Zaujímavé, že aj Rafovi sa stalo to isté, ale vobec sa o tom nehovorí..Asi to je tým, že Nadal TB stvrtého setu vyhral a tým aj celý zápas..No aj Nole sa mohol oklepať..
Reagovat
smazaný uživatel
Jenomze je velky rozdil mezi Nadalovou a Djokovou psychikulou. Az do lonskeho roku byl Rafa mentalne nejsilnejsi hrac...
Reagovat
smazaný uživatel
Je bombarďák a vyšlo mu to,zvítězil útočný tenis, jen tak dál!
Reagovat
smazaný uživatel
Poučné interaktivní video o historii jednoručního backhandu a speciálně o tom, jak ho hraje Stan:
http://www.nytimes.com/interactive/2014/08/22/magazine/stan-wawrinka-backhand.html?_r=1
Reagovat
rod_laver
Skvělý link. Díky.
Reagovat
panzer.dragon
sledování tenisu mi začíná brát strašnýho času, nevim jak to máte vy, ale v podstatě koukam od zajímavějších 250tek vejš na vše v singlu mužů + zajímavý debly + pozdější kola ženskejch

budu to muset asi nějak utlumit, protože se cejtim strašně neproduktivní s timhle koníčkem, na druhou stranu nekoukat se třeba když hraje fedex? to asi těžko žejo.. nevim no, koukáte na tenis často nebo jen výsledky a třeba (semi)finále? nebo už i první kola turnajů?
Reagovat
smazaný uživatel
neviem kolko mas rokov,ale casom to prejde,mna zaujima vela sportov,ak by som vsak mal sledovat vsetko tak 24hod.denne je malo
Reagovat
darek.vrana
Pustil jsem si teď ceremoniál a bylo to vážně dojemné i pro nezaujatého diváka. Oba jsou borci, Djok to vzal neskutečně a Stanovi ho bylo evidentně líto. Je pěkné, jaký k sobě mají respekt. Je to až neuvěřitelné, když člověk vzpomene třeba na nevraživost v dobách Lendla, Connorse, McEnroea, ale i později.
Reagovat
tito
Stanovi ho bylo evidentně líto? Stanovi to bylo ukradené. Veni vidi vici. Takový na mne dělal dojem. Proč ne. Víc bych tam nehledal.
Reagovat
darek.vrana
Aha, a proto ho šel ještě jednou obejmout a poplácat po ramenou před vyhlašováním... Je to holt asi větší introvert, ale byl dojatý.
Reagovat
smazaný uživatel
Nevíte někdo, kdo je ten vpravo od Berdycha?
https://twitter.com/danielvallverdu/status/607647404800790528/photo/1
Reagovat
panzer.dragon
sice sem fanda Fédi takže přeju wimblas jemu, ale přijde mi vtipný napsat, že je stále možný, že letos uvidíme nový kariérní gs :-)
Reagovat
a.magerova
No a proč neee, kdyby se Stan hecnul, tak může on :-)))
Reagovat
panzer.dragon
jj
Reagovat
smazaný uživatel
Nevíte někdo, kdo je ten už v bílé košili ? https://www.facebook.com/RolandGarros/photos/ms.c.eJwzNDA0NTa2MDc3sTQGYiMDPUMkEUsMETNLoAgAIr4Kzg~-~-.bps.a.10153387749309920.1073742063.196363369919/10153387749369920/?type=1&theater

Kdyby jste někdo věděl,byl bych moc rád a díky
Reagovat
Fandina
nevím, ale všichni jsou to sympaťáci
Reagovat
SwissMaestro
V Košili? Možná Santoro? Ale nwm to jistě :/
Reagovat
SwissMaestro
Co by tam zase dělal, že :D
Reagovat
smazaný uživatel
Právě, navíc to na něj nevypadá
Reagovat
panzer.dragon
https://pbs.twimg.com/media/CG6mcwjWcAAWOFT.jpg

možná to tu už někde je :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Oni by totiž rafu na antuce na RG nikdy neporazili :))
Reagovat
panzer.dragon
a co ti přijde lepší? :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Nemyslím si, že by Nole zůstal bez Paříže. A případně bude mít i jeho skalp. :)
Reagovat
Denis92
Zatial je to len teoria. Urcite by vsak ten skalp Nadala vymenil za triumf na RG. Aspon sa ukazalo, ze RG neni take lahke vyhrat aj ked nehrate proti Nadalovi. Tam dolahne aj ta psychika, pretoze Novak vedel ze to je jedinecna sanca..tak ako si to uvedomoval aj Roger v roku 09.
Reagovat
panzer.dragon
já vim https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10888931_760397517412246_3129487589961948799_n.jpg?oh=80bfc10f47d1940400b850575c73352a&oe=55F93461
Reagovat
smazaný uživatel
Škoda, že nemám tak zku*venou povahu jako ty, a nevychutnal jsem si tě minulý rok ve Wimbledonu, ale to jsi asi byl zalezlý v díře. Viď. Fanoušek Fedexe :)
Reagovat
panzer.dragon
loňskej wimbledon je bolavý místo.. navrhuju mír :-)
Reagovat
Nola
svajciari su frajeri, finalovy super im vyradi Rafu... na FO to vyzaduje vela psychickej odolnosti, aj ked som citala prispevky, ze by ho v tejto forme porazil kde kto, tomu az tak velmi neveria mozno ani ti prispievatelia.. je to prekliatie vyradit Rafu na FO, Robin by mohol rozpravat....
Reagovat
smazaný uživatel
Abych taky napsal něco k zápasu... Ač mužský tenis normálně nesleduju, tak dneska jsem viděl skoro celý zápas a odbíhal jenom sporadicky. Přece jenom, finále je finále...

Vítězství Stana je určitě překvapení, protože Novak mi v mužské části připadal jako ještě větší favorit než Serena mezi ženami (ale to možná ovlivňoval ten zdravotní stav). Asi jsem to víc přál Novakovi, ale nakonec to přeju i Stanovi kvůli Donně. :) Jak začal Stan od 2. setu využívat brejkové šance, tak se stal lepším hráčem. Novak tam měl několik takových výpadků. V posledním gemu 2. setu ztratil na servisu vedení 30-0. Ve 3. setu hrál celkově špatně a ve čtvrtém vedl 3:0, ale nakonec prohrál 4:6 (tam teda bylo na mužský tenis hodně brejkbolů)... Nejprve se Novakovi dařilo proti brejkbolům dobře servírovat nebo zariskovat a jít na síť, ale pak už mu to přestalo vycházet a skvěle hrající Stan toho využil.

Po zápase to pak byl doják, jak Novaka vytleskávali. Monča Puig to vystihla přesně... :)
https://twitter.com/MonicaAce93/status/607587892228169729

Já jsem si vzhledem k výsledku aspoň mohl udělat srandu z jednoho neznámého srbského "fanouška", jehož komentář se dostal po semifinále Ana - Lucka Š. do článku na idnesu... :D
Napsal jsem k tomu: "Tak určitě... Kdy to asi vypnul dneska? :D"
https://pbs.twimg.com/media/CG6ULqGXEAAM2_f.jpg

BTW: Kdo by to byl řekl, že zrovna pod tímhle článkem dám první komentář (18:27)... :D
Reagovat
smazaný uživatel
Šmarjá, ty píšeš už i k mužským zápasům? Tak to se mají fandové ATP na co těšit :D :D
Reagovat
smazaný uživatel
Jenom výjimečně, Péťo. :D
Reagovat
smazaný uživatel
Jo? Já jsem to snad ještě neviděl :D
Reagovat
misa
Já taky ne.
Reagovat
kada.tom
ale jo, párkrát tu něco napsal, ale fakt výjimečně :-D
Reagovat
a.magerova
Můžou za to krásné přítelkyně tenistů (Máša, Ester a Donna)....
Reagovat
George_Renel
To nejhezčí děvčátko, Stanova dcerka, zůstává bokem zájmu.
I když se dá říci, naštěstí. To jen pro zamyšlení nad chlapem, který má prvně o 10 let starší a pak o deset let mladší....
Reagovat
Roger_Federer
A nad cim je potreba se zamyslet?Prirozeny vyvoj.
Reagovat
mahycek
Král je filmový Vinnetou, který nezná sobectví a klam. Samozřejmě, už mám kamarády, kteří se mnou vyjedou na Nuggetsill (Malý Alan), kde visel Santer, nad kráterem, než spadnul na oštěpy Apačů. Jsem též Vinnetuolog, jsem v českém i německém klubu Karla Maye a zmapovávám místa natáčení. Na Malý Alan vyjedu autem a pak půjdeme na 50% na místa natáčení pěšky. Kdo jezdí do Chorvatska, tak Malý Alan musí znát. Je to ta bílá vápencová hora, pod kterou vede tunel Sveti rok. Veškeré informace i fota poskytnu.
Reagovat
smazaný uživatel
Mozna byla chyba vyhrat vsechny ty 1000, preci jen je to zatez pro telo tolik zapasu. Mel se soustredit jen na FO, tak jak to udelal ted Stan.

W si myslim neobhaji, toto proste nemuze vydrzet. Ale zase kdo ho ohrozuje...no vlastne jeste Andy, ten bude cerstvej, namotivovanej. A taky Rafaelito :-) Ten ma motivaci jako hrom,jinak papa turnaji mistru.

Jaky byl kurz na Stana pred FO jako na celkoveho viteze?
Reagovat
smazaný uživatel
No len tu je potom otázka..A čo mal Novak robit?..Mal napríklad naschvál prehrat v Ríme s Bellucim?..:)

On vynechal Madrid, Barcelonu, absolvoval len MC a Rím, z toho MC bolo ešte v prvej polke apríla..
Reagovat
smazaný uživatel
Pravda, vim, ze je blbost schvalne nevyhrat masters jen kvuli FO, mozna ale mel celej rim vynechat.
Verim, ze Novak uz nehraje tenis pro penize, takze mohl vic odpocivat.

No ted musi neco potrenovat na trave...na jakem turnaji pred W nastupuje, nevis?
Ja jsem v tomto totalni tenisovy analfabet :-D nevim, kde si to mam najit... ;-)
Reagovat
smazaný uživatel
Mel hrat Madrid a vynechat Rim...ale nam se to keca. Treba vubec unaveny nebyl.
Me se totiz vubec nezdalo, ze by hral tak intergalakticky tenis...Andy ho prakticky mohl porazit, kdyby to nevzdal. Stan ho rozdrtil jak mlaticka...tady se presne ukazalo, ze Novak je sice skvely a presny jak v utoku, tak v obrane, ale ne az tak skvely. A jeho souperi na ceste do SF, to byli takovi spis na potrenovani... takze poradna proverka az v f a najednou nevedel ktera bije a co hrat. 1.servis out, kratasy nefungovaly uz vubec, snaha hrat Stanovi do bh na nic...proste bez sance.
Reagovat
smazaný uživatel
A Rafa...buh vi jak ho zboznuji, se podle me vylozene z Novaka posral, pac Novak taky nehral nic moc.
Rafa k psychologovi a do posilky, ty jeho kratke mice, to je utopie nejvetsi a Novak by si mel od tenisu na dlouho dat voraz.
Reagovat
smazaný uživatel
mentalne i fyzicky
Reagovat
smazaný uživatel
Jak může být ve Wimbledonu unavený, když před Wimblasem nic nehraje, takže má teď 3 týdny voraz? :)
Reagovat
smazaný uživatel
Pardon, nevedela jsem.
Reagovat
smazaný uživatel
V pohodě :) Ale uvidíme, co s ním udělá prohra ve finále FO ...
Reagovat
smazaný uživatel
Uz jsem to tady psala pred SF,ze pripadna prohra Novaka ve F, by pro nej mohla znamenat psychicky kolaps.
Ale uz loni dokazal, ze to tak nemusi byt.
Treba ani letos vitezstvi na FO neprikladal takovou vahu, i kdyz pochopitelne vyhrat chtel, celou tu kovbojku v honbe za titulem tu rozpoutala hlavne media. Treba sam citi, ze priste nebo napresrok se mu to jeste muze podarit.
Vse na svete se deje tak jak to ma byt :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Tak třeba letos dotáhne Masters - Cincy. A příští rok GS - Roland Garros :)
Reagovat
smazaný uživatel
Stan dal vsem jasny navod jak na Novakovy kratasy. To jsem u nikoho nevidela, aby mu vratil micek krizne dozadu k lajne.
Reagovat
smazaný uživatel
Stan by měl dát návod na kraťasy hlavně těm, kteří ho oblíkají, protože to je něco.
Reagovat
smazaný uživatel
:-D :-D :-D jj, taky jsem si rikala, kdyz uz jsem to psala, ze mi to nekdo takto zasmecuje :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Není to žádná růžová zahrada vyhrát Australian Open i French Open. Dosud se to povedlo jen třem hráčům.
Rod Laver in 1969

Mats Wilander in 1988

Jim Courier in 1992
Reagovat
smazaný uživatel
*v jednom roce
#staySerena
Reagovat
mahycek
Jo, Jo poklona Stanovi, ale nevím jestli si dám , ten zápas do archívu? I když byl dobrej ,vlastně nadprůměr, ale mám ho. Setříhám a uvidíme. Takže, hurá na trávu, jsem rád, že před Wimbledonem je tak dlouhá pauza. Rogere, trénuj, musíš po osmé!!!!!!!!
Reagovat
Roger_Federer
Wawrinka je teprve druhy drac, ktery dokazal ve finale granslemu porazit dve obrovske hvezdy poslednich x let Nadala a Djokovice.
Nezkutecne je i to, ze Stan zahral dve finale a obe vyhral.
Reagovat
smazaný uživatel
a už podruhé
Reagovat
smazaný uživatel
To je fakt az neuveritelne, k cemu se tento man dokaze vybicovat vzdy ve finale. Jako by to byl jiny muz.
Reagovat
Jan
S Federerem ve čtvrtfinále hrál fantasticky. Podle mě ještě líp jak ve finále.
Reagovat
smazaný uživatel
Kde ze je ten novy kral Djokovic, kdyz KRAL Rafa je udajne mrtev??????? :-D
Reagovat
Grigor_Murray
Žádný král není, to je na tom tak krásné :)
Reagovat
smazaný uživatel
no, neviem, neviem, ale čítala som x príspevkov, že je nový kráľ
Reagovat
ipko
nový kráľ Wawrinka :D
Reagovat
smazaný uživatel
čo už, každý klan má svojho :-)))
Reagovat
smazaný uživatel
Konečně jsme viděli parádní finále. Celkově toto French Open daleko předčilo úvodní grandslam sezony, kdy to vypadalo na soumrak mužského tenisu, zápasy nic moc a celkově. Musím říct, že co se týče antukových zápasů, tak jim začínám přicházet na chuť. Z hlavy bych vyjmenoval aspoň deset pohledných zápasů této části sezony. To je neporovnatelné s takovými hardy jako v Miami, Indian Wells nebo třeba už zmíněné Australian Open.
K zápasu, už toho bylo napsáno dost. Stan překvapil asi všechny a je to fakt haluz, že má stejný počet získaných grandslamů jak Andy Murray. :) Novaka mi bylo hodně líto, ukázal dnes opět sportovního ducha, jakým se může pochlubit snad už jenom DelPotro. To jeho gesto u sítě bylo parádní a opět potvrdil, že je rozhodně velmi sympatickou světovou jedničkou. A to pařížské publikum mi přišlo celkem rozpolcené, nejprv se k němu chovají jak k cizímu a pak mu tam vystřihnou aplaus Federerovského tipu, možná ještě větší. Tak snad za rok.
Reagovat
smazaný uživatel
Tento grandslam byl opravdu parádní a obě finále byla oslavou tenisu :) Jinak ti Francúzi ho vytleskávali protože chtěli vidět jeho slzy, čili se ho tím potleskem snažili ještě pořádně vyždímat, nehledal bych v tom žádné komplimenty :D
Reagovat
smazaný uživatel
Souhlas
Reagovat
Mayo
snáď o rok Stan obháji veru (:
Reagovat
Denis92
Inak, Novak mi uz prisiel aj trochu unaveny ku koncu..psychicky aj fyzicky. Predsalen to da zabrat, hrat kazdy turnaj az do uplneho zaveru. Na kazdom turnaji kde hral, bol vo finale. Je to velmi narocne. Vo Wimbledone by ma neprekvapil jeho skorsia prehra ako vo finale.
Reagovat
SwissMaestro
Jinak...kdo tedy vlastně bude patřit do té "BIG FOUR" ? :D Andy nebo Stan? Andy má W, US Open a Stan zase AO a FO. Kucí kdyby to dali své úspěchy dohromady tak mohou končit :)
Reagovat
smazaný uživatel
big four je mýtus
Reagovat
FulnekUltras
dnes už ano
Reagovat
smazaný uživatel
žádná big four nikdy nebyla. Byla jen big three Novak, Rožér a Nedal, kdo byl tedy ten 4. Tomáš, Andy nebo Del Potro?????
Reagovat
Grigor_Murray
Rog,Rafa,Nole a Andy
Big four forever!!!
Reagovat
smazaný uživatel
WHO IS ANDY
Reagovat
Grigor_Murray
Ty nevíš, kdo je Andy, tak já ti to vysvětlím:
Andy Murray (celým jménem Andrew Barron Murray) je olympijský a 2násobný GS (US Open 2013, Wimbledon 2013) vítěz, poté finalista Australien Open(2010,11,13,15),Wimbledon 2012, Us Open 2008.
Celkem 33 titulů z okruhu ATP.
Oproti ostatním je to méně, ale přesto to stačí na Velkou čtyřku.
It is ANDY MURRAY
Reagovat
Grigor_Murray
opr. US Open 2012
Reagovat
Tornes
https://twitter.com/ChiaraGamTWI/status/607544263216406528

:D
Reagovat
FulnekUltras
Takový vítěz mi je opravdu sympatický - žádné machrování a opičky kolem, jen soustředěný kvalitní výkon a emoce po něm skryté spíš uvnitř...kromě zákonitého odrazu dlouholeté dřiny v očích...upřímná gratulace !
Reagovat
Mayo
+1
Reagovat
smazaný uživatel
Já bych přidal jiný pohled. Mně se jeho hra líbí, ale zrovna tenhle jeho postoj k slavení výhry není můj šálek kávy. Aspoň trochu úsměvu u toho závěrečného ceremoniálu by mu nezaškodilo. Vypadal, jako kdyby prohrál nebo vyhrál nějaký nevýznamný challenger a teď měl dostat nějaké hodinky za pět tisíc...
Reagovat
smazaný uživatel
Myslím, že bol sám zo seba šokovaný. Uvoľnenie a uvedomenie si získania titulu ešte len príde. Nie každý vie svoje bezprostredné emócie vyjadriť ziapaním a grimasami.
Reagovat
FulnekUltras
Jednak je to Švýcar (čemuž se vymyká spíš RF ;) ), jednak je zajímavé podívat se na jeho širší profil...m.j. oba rodiče pracují na biofarmě s handicapovanými lidmi.
http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Top-Players/Stan-Wawrinka.aspx
Reagovat
Davor1
Fantázia, neskutočný výkon, od zápasu so Simonom predvádzal najlepší tenis, aký v súčasnosti je na okruhu možné vidieť. Už jeho prvý GS bol maximálne zaslúžený, napriek tomu bolo stále množstvo pochybovačov a zhadzovačov jeho výsledku aj osoby. Dnes ukázal svoju genialitu a myslím, že už sa nikto neodváži označovať jeho tituly za náhodné. Aj keby už do konca kariéry nevyhral nič, tak bude patriť medzi legendy jedného extrémne silného tenisového obdobia.

Novaka je mi ľúto, dnes ale nemal na Stana absolútne v ničom a musí si ešte počkať, ja si myslím, že ten RG raz určite zoberie, predsa len, konkurencia na antuke v súčasnosti nie je až tak silná, obzvlášť pri tejto Nadalovej výkonnosti, dnes vlastne prehral s prakticky jediným súperom, ktorý ho mohol pri svojom najlepšom výkone na antuke zdolať. Nemyslím si ale, že Stan ešte túto úroveň na RG niekedy zopakuje...
Reagovat
smazaný uživatel
Človek by si povedal, že Nole hral príliš defenzívne, no proti Wawrinkovi v tomto móde sú súperi vždy skôr diváci čakajúci na chybu. A to Novak v defenzíve predviedol opäť majstrovské dielo, dokonca v každom sete mal šance na zlom, no Wawrinka je s Magnusom Normanom ozaj iný hráč, už to dávno nie je ten labil. Jednoznačne najlepší švajčiarsky tenista posledných troch, štyroch sezón.

Inak výborné finále, konečne po dlhom predlhom čase prišlo finále, ktoré nezaostalo za očakávaniami a kedy si divák opäť mohol povedať "milujem tenis". Naozaj zápasu nič nechýbalo, silný úvod, zápletka a mimoriadna gradácia v poslednom dejstve s prekvapivým vyvrcholením. Ak opomeniem Wawrinkov historický status, tak rivalita a zápasy Djokovic vs. Wawrinka už teraz dýchajú na chrbát rivalite Nadal Federer. Obe dvojice odohrali jedny z najpamätnejších zápasov za posledných 10 rokov. Zápasy Nole vs. Rafa sú až tretie v poradí.

Či Nole vyhrá RG. No takúto formu ako mal tento rok už dlho mať nebude. No RG sa dá vyhrať aj s horšou formou. Na to sa nikto pýtať nebude. Ja stále tvrdím, že Djokovic RG vyhrá v čase, kedy nebude na neho upriamená taká pozornosť, ale vtedy, kedy zaútočí zo zadných pozícií.

A na záver mi ešte nedá. Francúzska réžia sporné loptičky vždy ukazovala cez jastraba. Teda okrem jednej. Ten Stanov prvý MB, ktorý sa podobal na eso. Mne to prišlo, akoby to Paríž naschvál divákom neukázal cez jastraba, predsa len zverejniť takýto precedens na svojom turnaji s francúzskym rozhodcom, ako obrali hráča o GS, to by bol škandálik, ak by to Wawrinka nakoniec prehral a ten záber by sa dostal von..:)
Reagovat
dappe
Myslíš, že tě ještě někdo bere alespon trochu vážně?
Reagovat
Roger_Federer
Nee.:)
Reagovat
smazaný uživatel
No teba sa to asi netyka, ked reaguješ :)
Reagovat
dappe
Já tě svým způsobem obdivuji.
Reagovat
smazaný uživatel
Diky, zacnem si ta viac vsimat a snad tiez nieco na tebe nájdem..
Reagovat
Denis92
Tak to zase brzdi. Stan mal lepsiu sezonu ako Roger len v roku 2013. Zatial ma lepsiu aj tuto, ale je este len v polovicke.

Ale suhlas s tym, ze matchup Djokovic - Wawrinka na GS patri momentalne k tomu najlepsiemu co tenis ponuka. Proste taketo dva kontrastne styly ako je Stan - Nole, Roger - Nole ci Roger - Rafa vzdy vyzeraju krajsie ako Rafa - Novak ci Andy - Novak.
Reagovat
smazaný uživatel
Mám na mysli hlavne GS..Ale kašlať na to, ten príspevok nie je o Federerovi, zbytočne precitlivele reakcie, to uz je smiesne..Stan hrá posledné roky na GS tak ako Federer už nie..
Reagovat
rod_laver
Psal jsi poslední 3-4 roky, ok:

2012
AO: R-SF, S-3R
FO: R-SF, S-4R
W: R-W, S-1R
UO: R-QF, S-4R

2013:
AO: R-SF, S-4R
FO: R-QF, S-QF
W: R-2R, S-1R
UO: R-4R, S-SF

2014:
AO: R-SF, S-W
FO: R-4R, S-1R
W: R-F, S-QF
UO: R-SF, QF

2015:
AO: R-3R, S-SF
FO: R-QF, S-W

Z toho mi vychází, že zatím pouze v této sezóně má Stan více bodů z GS než Roger. 2012 a 2014 i přes Stanovo vítězství na AO podal Roger stabilnější výkony, 2013 bodově vychází +- stejně, ale Stan hrál líp, uznávám. Rozhodně mi ale z toho nevychází, že by poslední 3-4 roky byl na GS nejlepším Švýcarem.
Reagovat
Roger_Federer
:)...Hergot predbehl si me na cele care, zrovna jsem se chystal mu to vypsat..Opet dalsi Forehendova nepodlozena, nezkontrolovana domenka.
Reagovat
Denis92
Tak dokonca. Ja som si myslel, ze Stan vyhral AO 2013, ale ono to bolo az o rok neskor.
Reagovat
smazaný uživatel
Mal som napísať posledných rokov a bol klud..:)

Ale hergot, ruku na srdce..Nechceli by ste takýto zápas prezit dnes aj s Rogerom?
Reagovat
rod_laver
Tak o tom žádná. Takový zápas, jako odehrál dneska Stan, už Roger možná ani na W neodehraje. Nevím, jak tebe, ale mě Stan velmi překvapil, jak dokázal zvládnout 4. set. Odvrátit 3 breakbally s klidnou hlavou a vypořádat se s odvrácením breakballu potom, co neproměnil matchball..

Jinak i z těch výsledků, co jsem vypsal, je patrné, že Rogera forma na GS jde dolů.
Reagovat
Denis92
Podobny zapas odohral Roger minuly rok na W akurat s nestastnym koncom.
Ono je to logicke, cela Rogerova vykonnost ide pomaly dole a na GS sa to prejavuje viacej, pretoze zapasy na 3vitazne sety su narocnejsie.
Reagovat
rod_laver
Na W odehrál velmi dobrý zápas, který by mohl jindy stačit, ale Novak hrál i na jeho poměry nadprůměrně, super match. Na US Open si myslím byla šance ještě větší, ale Čilič zahrál něco, co už nikdy nezopakuje, proti tomu se nedalo nic udělat. Letos ještě trochu doufám ve W :-)
Reagovat
Denis92
Asi tak. Od Novaka to bol najlepsi vykon od finale AO12 a prave ked mal Roger sancu. US Open este vacsia skoda..ale co uz, musime to prijat. Tak ako nevyhral ani jeden GS, mohol vyhrat dva.
Tento rok Wimbledon je asi posledna sanca. Uvidime ako to Rogerovi sadne, aki budu superi. Ako som pisal, ja teraz Novakovi neverim. Hlavny favorit je Andy, potom Roger.
Reagovat
smazaný uživatel
Wawrinka mal vzdy skvele momenty, ale nezvladal to psychicky..Ako píšem vyssie, dnes je to iný hrác, mozno to je aj Magnusova zásluha..
Reagovat
smazaný uživatel
A samozrejme som ja body nerátal..Ale je to pocitovka, vsade, kde sa nieco deje, tam je Wawrinka, aj tie jeho prehrate 5setaky boli super matche..
Reagovat
smazaný uživatel
S Tvým komentářem souhlasím, vůbec všechny zápasy, kdy Stan hraje takto mají super atmosféru a jsou krásně koukatelné. Možná kvůli tomu jednoruč bh...

A prosím aby už nikdo nevzpomínal na loňský AO, jestli by dal Nadala nebo ne. Vyhrál a hotovo, těmihle kecy kdyby, tak už to stejně nezměníme. Stan hrál svůj nej tenis a vyhrál zaslouženě tehdy i dnes. Nole vůbec nevěděl, co s ním má dělat a to jednu z nej obran na okruhu. Poklona Stanovi, Nolemu čest jak to ustál a sezóna pokračuje - s novým a moc zajímavým nábojem. Už aby tady byl Wim :-)
Reagovat
kolapse
Hmmm....jako oddaný fanda Djoka je mi teď fakt divně,smutně a i trocha toho vzteku ale co už. RG2015 získává Stan a nejinak než gratulovat nelze.Super BH k tomu opravdu neskutečné nervy na uzdě za stavu 4:3 40:0 ve 4.setu pro Novaka. Klíčem by mohl být trošku horší výkon No1eho ve druhém setu.Věřím ale, že po tomhle titulu neskutečně touží a nechal na dvorci vše.Holt Wawra nás všechny hrozně vyučil. No kdo by jste tipval před RG zrovna Stana ?
Reagovat
smazaný uživatel
Jo, mám podobné pocity.
Reagovat
smazaný uživatel
To je prostě taková tenisová loupež.
Reagovat
smazaný uživatel
To je fakt, že strašne túži, ale nesúhlasím s tým, že "nechal na dvorci vše". Srb je veľký šampión a čakala som viac. Priznám sa, že som ho nespoznávala. Je mi ho aj ľúto, lebo za predchádzajúce super výkony by si zaslúžil splnenie vysnívaného.
Reagovat
FulnekUltras
ešte sa dočká... ;)
Reagovat
Jan
Je trochu ironie, že Nole prohrál letos teprve 3. zápas a zrovna ten důležitý. Stan jich prohrál letos 8, od února do května nic moc a je v pohodě :) Jak vidno, stává se to.
Reagovat
rib
Jak říká McEnroe "this is NOT the fu....ing game, this is TENNIS!!!"
Reagovat
Jan
Řekl bych, že hrálo roli, že Nole včera neodpočíval a že chtěl moc vyhrát tento GS, který jediný mu chybí. Pak se to stává, že se to nepovede. Murphyho zákony fungují dokonale.
Reagovat
vrabejka
Strážce karierního grandslamu opět byl v pravý čás na správném místě.
Nejlepší zápas Stana v kariéře. Opravdu neskutečně. Nole neměl nárok.Stanovi to nepochybně vyhrál jeho jednoručák. Stále Noleho tlačil až sem byl překvapený proč je Nole 3m za baseline jako Rafa. Novak neměl plán B. Jasně zkoušel servis-siť, kratasy ale prostě to není uplně jeho šálek kávy. Strašně defenzivně hrál teměř neriskoval. Stan absolutně zaslouženě vyhrál. Stan ukázal pokud má formu na grandslamu dokáže na turnaji porazit opravdu kohokoliv stejně jako Petra (Zdravím Kvitovku).
Reagovat
Mayo
prečo prekvapený? je jasné, že Djokovič Stana nepretlačí...a vlastne kto pretlačí Stanove bomby, že ... to je troška iná razancia úderov
Reagovat
FulnekUltras
2GSP i 2GSS mají široké možnosti pokračování... ;)
Reagovat
Jan
Stan the man without woman but with second grandslam. Postupně jsem to začal přát Stanovi, asi od 2. setu. Jeho hra je mi sympatická a i když ne vždy drží top úroveň, dokáže potrápit špičku. A dnes se mu to povedlo regulerně po tom prvém vítězství na loňském AO nad zraněným Rafou. Je mi sympatický i jako člověk. Berdych může závidět a snažit se zlepšit. Ani Djokovičovi se to nepovedlo, možná hrálo roli, že měl méně času na odpočinek po včerejšku. Nezvykle mnoho chyboval a i když Stan to také dostkrát pokazil zbytečně, nakonec to stačilo, právě kvůli nezvykle mnoha chybám u Djokoviče.

A.Magerová: spokojena ? Nebo bys tam raději viděla Federera ? :) Je otázka jestli by byl schopný přejít už přes Tsongu, nakonec Wawrinka byl lepší i než Tsonga.
Reagovat
a.magerova
Jo spokojená moc, Stan si u mě kapku šplhnul, za ty dvě MC a tady to FO :-)))

https://pbs.twimg.com/media/CGbeqiGVIAAvt1N.jpg
Reagovat
smazaný uživatel
Takže po roce opět ta stejná hořkost a pachuť. Tohle je už potřetí co jsem si na Novaka vsadil před turnajem na GS na celkové vítězství nemalou částku a on opět prohrál ve finále :/ . Vím že to sem do téhle diskuze úplně nepatří, ale potřeboval jsem to někde sdělit protože ten pocit je opravdu hrozný :(
Reagovat
Mayo
nemáš na neho podávať GS čo GS a nič by si nestratil
Reagovat
smazaný uživatel
To, že jsi netipnul správného vítěze, je tvoje prohra, ne jeho.
Reagovat
Cico93
Si mal dať na Stana a bol by si vyhral ;-:)
Reagovat
smazaný uživatel
Nic si z toho nedělej. Já jsem v noci taky přišel o výhru jenom proto, že to vocasové neumí vyhrát v normální hrací době (přitom byli jasně lepší)...
http://www.livesport.cz/zapas/63xD0odD/#prehled-zapasu

Od začátku loňského roku mám ze 32 tiketů jenom 3 výhry. Fakt super... :(
Reagovat
Cico93
Aj som si na teba spomenul, ked som tam videl x.
Reagovat
smazaný uživatel
Já měl štěstí s tou Kanadou, která vyhrála 1:0 gólem v 92. minutě z penalty. Tak jsem potom našel stream na AHL a viděl jsem skoro celou 3. třetinu. Asi po půl minutě dal Manchester gól v přesilovce na 2:1, tak si říkám, že je to v pohodě. No a za tři minuty dostanou úplně z ničeho na 2:2, když to byla taková střela od mantinelu, kterou měl brankář jasně mít. Nechápu, proč za ně nechytá Bartošák místo Berubeho... No a potom ještě Manchester měl šance, ale už tam nic nedotlačili (až v prodloužení, ale to už mi bylo jedno). Na střely v normální hrací době vyhráli 33:17, ale Utica měla prostě lepšího brankáře.
Reagovat
muranovec24
Tak tedka sem se kouknul na Sport.cz a byl tam stejnej text jako na TP.
Reagovat
FulnekUltras
kdo by tak rychle co vymýšlel... ;)
Reagovat
smazaný uživatel
Do prdele, Stane, to sis musel ten jediný týden v roce, kdy hraješ dobře, vybrat zrovna teď? Tak teda gratulace...

Novaku, snad tu kletbu, že kdo porazí na RG Rafu, tak turnaj nikdy nevyhraje, zlomíš za rok. Roger si to holt uměl zařídit šikovně :/
Reagovat
smazaný uživatel
asi tak
Reagovat
smazaný uživatel
A měl taky z prdele kliku, S Haasem a DelPotrem otáčel a vyhrál v 5.setu. Já mylsím že to Novak dá. Stan je tak trochu černej Petr, jednou za čas mu to sedne a pak je to mazec a nikdo neví kdy to bude, kdo si ho "vytáhne"
Reagovat
smazaný uživatel
Nole má letos obrovskou formu a myslím,že 1 takový zápas s tím nic neudělá.Ted se soustředit na Wimbledon,tam by to mohlo zase vyjít.
Reagovat
Kozoroh
Snad si ve Wimbledonu spraví chuť tak jak loni :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Wimbledon po 3. by byla senzace,musíme v to věřit.
Reagovat
Nola
to neda, bude pod obrovskym tlakom, naviac Andy hraje momentalne exelentne, nerobte si zbytocne nadeje, aby ste nakoniec neboli sklamani, ako dnes....
Reagovat
smazaný uživatel
Povzbudit se nějak musíme,:)
Reagovat
Kozoroh
Ty umíš potěšit...
Reagovat
Kozoroh
Dnes byl Stan lepším hráčem a zbavil se nálepky "náhodného GS vítěze", která mu byla od AO 14 předhazována (v souvislosti se zraněním Nadala).
Bohužel Novakovi titul z Paříže opět unikl. :-( Před rokem jsem byl zklamaný více, neboť Djok tehdy poněkolikáté podlehl Nadalovi, letos se mu už antukového krále podařilo zdolat, ale ani tentokrát to nestačilo. Djokerovu snahu dobýt Paříž začíná připomínat Lendlův sen vyhrát Wimbledon.
Příčinu prohry vidím v No1eho servisu a forhendu. Až na první set mu podání nefungovalo tak jak mělo a forhendem získal jen malý počet winnerů (asi 5). Chyb z forhendu měl přibližně stejně jako Stan, tomu však forhend šel, překvapivě líp než bekhend.

No nic, snad se Djokoland jednou Paříže dočká. A No1e si za měsíc může spravit chuť obhajobou ve Wimbledonu. Idemo!!
Reagovat
Roger_Federer
Mozna karma..za ty tvoje velkohube prohlaseni..;(
Reagovat
Denis92
Tak to bol jeden spickovy vykon v podani Stana po ktorom zasluzene zdvihol nad hlavu trofej pre vitaza. Aj stena menom Novak Djokovic bol bezradny. Predviest takyto vykon na antuke, klobuk dolu!
Nie je dolezite zdolat Nadala na RG, ale ho vyhrat..a to sa znova Novakovi nepodarilo. Som docela zvedavy, co to spravi s jeho psychikou.

Miestami som si pripadal, akoby hra proti Novakovi iny švajciar, nakolko som sa nechal Stanovym vykonom totalne strhnut a fandil som mu akoby to bol Roger. Buducorocne RG tak znova dostava velky naboj.
Stan 2GS finale a 2tituly. Skvela bilancia.
Reagovat
smazaný uživatel
Wawrinka hraje po většinu roku úplný nic a pak vyžere GS.
Reagovat
smazaný uživatel
A co na tom nechápeš? To je tenis :D
Reagovat
smazaný uživatel
je to nespravedlivý
Reagovat
Mayo
bodaj by to dokázal taký Berdych čo
Reagovat
smazaný uživatel
Berdych na antuce těžko, ale Djokovičovi jsem to zkompletování fakt přála.
Reagovat
Cico93
Presne
uvidíme čo nám predvedie v najbližšom období..
Reagovat
smazaný uživatel
Něco jako Petra Kvitová
Reagovat
smazaný uživatel
jo, tahle podoba mě taky napadla
Reagovat
smazaný uživatel
berdych hraje skvele a nic ze? opravdu nepochopitelne (ironie kdyby nekdo nepochopil nahodou)
Reagovat
SwissMaestro
Wawribka mimo FO vyhral 2 turnaje a byl v SF AO......rekl bych, ze to je vice nez slusne....
Reagovat
smazaný uživatel
Zvláštní, že tak blbé kecy jsem neslyšel, když Novak porazil Federera minulý rok ve Wimblu. A to my jsme ti nejhorší fanoušci. :)

A převážně tu onanují Fedexovo fandové. Smutné.
Reagovat
Grigor_Murray
Na koho narážíš?
Reagovat
spaniel
Ci konkretne? Pac ja tady vidím nejblbejsi kecy od nicku wave a ten zjevně fandí Nadalovi. Ale nechtěl bych ho házet k ostatním, protoze toto je extra hňup.
Reagovat
UnrealTom
Tak to jsem nečekal, ale Stan hrál fantasticky a zaslouží si to, možná pro Djokoviče zůstane FO zakleté stejně jako pro Lendla W.
Reagovat
turista
Novak se vítězství na RG určitě někdy dočká.
Reagovat
steve79
Nemate nekdo odkaz na noleho jak breci chudak? Verim, ze to novak nekdy vyhraje
Reagovat
smazaný uživatel
Myslím, že plakal od dojatia, že ho diváci ocenili takým búrlivým potleskom a nie z ľútosti.
Reagovat
Cico93
Kde je kozoroh? Snáď to prežil.
Reagovat
smazaný uživatel
Omdlel, tak ho oživujú alebo ešte stále plače.
Reagovat
Grigor_Murray
:)
Reagovat
Mayo
berie to moc vážne, je to len šport...ale tak má to ťažké ak si myslí, že jeho favorit vyhrá každý turnaj...to je nemožné
Reagovat
Kozoroh
To si nemyslím, že vyhraje každý turnaj. To mi vy jen podsunujete takovou myšlenku.
Reagovat
Kozoroh
Tady jsem, živ a zdráv.
Reagovat
Cico93
;-)) výborne
Reagovat
tito
+1
Reagovat
smazaný uživatel
waw, Stan, megafantastický výkon, titul si zaslúžil. Po vypadnutí Rafu s týmto veru nik nerátal. A ak, tak klobúk dole. Srb utŕžil tvrdú porážku.
Reagovat
Mayo
Pokiaľ hrá Stan takýto tenis, tak je absolútne nehrateľný.
Reagovat
smazaný uživatel
tak, tak, škoda však, že to nie je trvalejšie
Reagovat
smazaný uživatel
Po sesti letech si na pohar sahne konecne nekdo jiny;)
Behem deseti let to zvladli jen dva Svycari, krom Rafy;)
V tomto stoleti si na pohar sahlo pouze 7 hracu, a pouze ze 4 zemi;)
Posledni american, ktery tady vyhral byl Andre v 99tym...
Posledni cech v roce 87...
Jediny domaci hrac, ktery vubec ovladl tenhle turnaj v Open Ere byl Yannick Noah;) jinemu frantikovi se to nikdy nepovedlo...nejbliz byl Henri Leconte...padl ve finale
Tenhle turnaj v Open Ere nikdy nevyhral zaden Brit...ani Skot;)
Posledni Australan, ktery ovladl tenhle turnaj byl v roce 69 Rod Laver...
Nejvic titulu ma z Open Ery pochopitelne Spanelsko...15! a Svedi 9!
...je to proste specificky turnaj no...;)
Reagovat
Grigor_Murray
Možná je tohle pro Noleho lepší, získal si spoustu nových fandů a svým způsobem si píše příběh Roland Garros (stejně jako Andy Wimbledon). Věřím, že příští rok se vrátí silnější, vyzrálejší a zvítězí. Pak to bude Noleho příběh RG.
Reagovat
Mayo
musí to byť frustrujúce, konečne poraziť Rafu a aj tak nevyhrať titul...ale nepodarilo sa teraz, podarí sa o rok...ešte má dosť času
Reagovat
Frantz
Jo, tyhle utesovaci slinty se tady taky uz par porad dokola opakuji :-D
Reagovat
smazaný uživatel
Opakovaly se i u Federera. Taky to byly slinty? :)
Reagovat
Frantz
Ten mel nad sebou 10 svatych a sam dodnes dekuje bohu, ze to vubec usmudlal
Reagovat
smazaný uživatel
Tak Lendl tak nevyhrál Wimblas a na psychiatrii neskončil
Reagovat
Nola
buduci rok vyhraa Wimbledon, kde vo finale vyradi favorita zapasu, v roku 2017 USO..... je to frajer, co GS finale, to titul, kto sa moze takouto statistikou pochvalit, naviac v takomto veku? Cim je starsi, tym hra lepsie, kde bol doteraz, ak by hral takto cely rok je uz davno svetovou jednotkou
Reagovat
smazaný uživatel
Jestli Stan někdy vyhraje Wimbledon, tak konečně opustím TP. Protože tak tragický travař nemžůe prostě vyhrát.
Reagovat
Nola
vyhral AO, teraz FO, buduci rok bude hrat prvy polrok tuzku, aby sa riadne pripravil na travu, veril by si este pred 2 rokmi, ze bude majitelom dvoch GS ? urcite nie.... nezabudaj, ze Wimbledon vyhral Rafa, aj Nole, obaja dokonca 2x, su travari ?, nie su, vsetko je mozne....
Reagovat
smazaný uživatel
Nie, ale sú daleko lepší než Stan, který nikdy nebyl dál než ve ČF a to jenom jednou. A ne, nevěřil bych, ale pořád bych spíš čekal úspěch na antuce, na trávě nevyhraje prostě ani omylem.
Reagovat
Kozoroh
Neboj, Nick Kyrgios Wimbledon 16 jistí ;-)
Reagovat
Nola
nedal si mi odpoved na otazku, ci by si pred 2 rokmi veril, ze bude majitelom 2 GS, napr. na USO uz hral SF, ak sa sustredi iba na ten urcity GS kludne moze vyhrat, udery na to ma, servis, hru na sieti, nauci sa na trave hybat a prekvapenie je na svete
Reagovat
smazaný uživatel
To je kravina soustředit se na 1 GS, na to ten hráč nemá čas. Na trávu má 3 týdny v roce před Wimbledonem to ti fakt nestačí.
Reagovat
tito
Umí se zkoncentrovat na grandslamy a klade na ně pravděpodobně s Normanem největší důraz. Celý rok by takovýmto tempem nedal.
Jinak tebe a 4streeta, Sonji a potažmo i Novaka je mi líto, opravdu udělal pro letošní RG všechno... Ale reakcím dole se nedivte poté, co tady někteří noví fandové ND předváděli..Kdyby tady byl jen starý Djokoland, nikdo by ani nešpitl.
Reagovat
Nola
mal velku smolu na finaloveho supera, takto rozbehnuteho Stana by dnes neporazil ani krizenec Rafu, Fedexa, Noleho, spolu z excelentou Andyho defenzivou... nam ostava uz iba cakat, je mozne, ze sa nikdy nedockame.... Ivan Lendl nikdy nevyhral Wimbledon, pre Noleho je mozno FO nedosiahnutelne, vcera som pisala, ze Stan nie je ziadne orezavatko, dnes sa to potvrdilo
vdaka za super koment, verim, ze Rafa sa zdvihne, je to bojovnik, uz neraz to dokazal
Reagovat
rod_laver
Ivan nebyl tak blízko W jako Novak titulu v Paříži. Věřím, že Novakovi to jednou vyjde.
Reagovat
smazaný uživatel
nejsem pamětník, ale taťka mi o tom vykládal tolikrát, že si to už opravdu pamatuju :D rok 91, ve finále v podstatě neznámý Chang, Lendl vede úplně v pohodě 6:2 6:4, pak přijde podání spodem a od té doby se nějak otěže zápasu obrátí a Lendl po boji prohrává :)
Reagovat
tito
Tento zápas mne připoutal k tenisu, vítězné finále pak s Edbergem. Tátu to oslovilo úplně stejně jako mne. Ne 1991 ale 1989 :-)
Reagovat
smazaný uživatel
jejdamane, omlouvám se, to bylo SF :D
Reagovat
Roger_Federer
Ted si nejsem jisty , ale myslim si, ze Chang nikdy finale Wimbledonu nehral.
Takze zapas Lendl-Chang to muselo byt max 1/8.
Lendl hral pokud me pamet neklame 2x finale a obe prohral 3:0.
Reagovat
Roger_Federer
Tak to bylo Roland Garos 89 a R16
Reagovat
tito
Pochopitelně SF RG 89
Reagovat
Cico93
Novaka mi je fakt ľúto;-:((
Reagovat
smazaný uživatel
Na to jak Noleho nemám rád, tak mi ho bylo u vyhlašování i celkem líto. Titul Paříže by si svými výkony každý rok na French Open zasloužil, nicméně je pro něj titul pořád zakletý.Tak snad příští rok. Stan byl dneska podstatně lepší, měl snad jednou tolik winnerů, než Nole. Zase mu to lítalo, tvrdý agresivní tenis a symbolicky BH po lajně proměnil matchball. :)

Antuka je za námi a jsem zvědavý jak bude Nole úřadovat na rychlém povrchu a trávě.
Reagovat
smazaný uživatel
No tak začněte oslavovat zítra jedu pryč na 3 dny. Jo jo už vás slyším, jedu zítra brzy ráno a vrátím se ve Středu tak si to tady beze mně pořádně užijte. A hlavně mě tady nepomlouvejte já to zjistím. Tak ahoj https://www.youtube.com/watch?v=xTigLhCr6SA
Reagovat
Cico93
mi budeš chýbať....
Reagovat
smazaný uživatel
oh to jsem ráda že někomu budu chybět, neboj ve Středu večer se vrátím
Reagovat
Cico93
noo tak, ale nemusíš sa ponáhľať. ;): )
Reagovat
Roger_Federer
A?..ty nemas chytrej telefon, nebo tablet?
Reagovat
Pe3k
Neuvěřitelné! Tímto dostává sezona zcela nový náboj. Novak i jeho fandové můžou být rádi, že bude mít Novak pořád velkou touhu vyhrát RG a bude ho to hnát kupředu...

Za posledních 6 let jsou krom Džafy 2 různí Švýcarští tenisté. Tímto navíc Stan dokázal, že titul na AO nebyla náhoda. Nadal prostě neunesl jak ho Stan přehrává a předstíral zranění. Novak alespoň přijal porážku jako pravý šampion.

Spolu s úspěchy Lucky bylo tohle RG nečekaně svěží a po všech stránkách povedené. Velká gratulace Stanovi a Lucce. Novak nevěš hlavu, příští rok bude tvůj.
Reagovat
Cico93
netrep
Reagovat
smazaný uživatel
Pokud to Stanovi chodí, tak ho nikdo nezastaví.

Výhra Stana je i pro Rogera a jeho fans velmi pozitivní zpráva. Protože ho v této formě nezastavil ani do dnes nezastavitelný Novak. RF hrál maximum a neudělal nic. Nole hrál co uměl a zase nic.
Reagovat
Frick
Je to pro Švýcary takové hořkosladké. Mít dva hráče v TOP 4 - úžasné, ale jeden 1981 a 1985 a pak totální potopa.

Tam neni nikdo, u koho by poměr věku x postavení vzbuzoval nějaký velký naděje.

Tak možná Sommer? Ale je kolem 900. místa a už je mu 20,5...

Tak ten "Fin"? 23 let a potácí se 100 míst za svym žebříčkovym maximem, který ale stejně bylo na konti druhý stovky...

Je to takový "užijme si, brzy bude konec"....
Reagovat
smazaný uživatel
No nic... Stanovi ještě jednou gratulace, jdu najít psa a jdeme ven :D
Reagovat
dadaft
dost drsné pro Novaka --- vyhlašování zvládal opravdu jen tak tak.
Reagovat
smazaný uživatel
Houby houby houbičky, ukazujte hlavičky. https://www.youtube.com/watch?v=M4xYR88gStw tohle by si měla Petra pustit vždy před zápasem pak by to byl mod roboccop pořád
Reagovat
pockerface
Gratulace Stanovi, ale já bych tam chtěl vidět jiného Švýcara :-) snad se dočkám na Wimbledonu, ale obávám se, že ve Wimbledonu bude hrát Srbská nebo Anglická.
Reagovat
sprchon
Taky bych bral jiného Švýcara... Třeba to ještě vyjde. ;)
Reagovat
smazaný uživatel
skotská
Reagovat
smazaný uživatel
Gratuluji. Zasloužená výhra a fantastický tenis. Konečně ne Novak :D
Reagovat
sprchon
Neskutečný, gratulace Stánikoj. :)
Reagovat
smazaný uživatel
2015: Novaku, tak nic, tak zase příští rok :D
2016: Novaku, tak nic, tak zase příští rok :D
2017: Novaku, tak nic, tak zase příští rok :D
2018: Tak nic... i s tím Wilanderem na turnaji veteránu to prohrál... on to RG prostě nedá :(
Reagovat
smazaný uživatel
Leží ti v žaludku, vid :)
Reagovat
Nola
neries, niet nad skodoradost.....
Reagovat
smazaný uživatel
Trochu :D Sorry, už jdu pryč, nechal jsem se unést :)
Reagovat
a.magerova
Reagovat
pockerface
Tak teprve teď to na Noleho dosedlo, jak mu lidi tleskají. Teď je jako Roger na AO.
Reagovat
anajka
Skvelé Stan. Blahoželám.
Počtom GS titulov sa dotiahol na Murrayho.
Roger prehral so šampiónom.

Ale verím, že Nole RG ešte dá.
Reagovat
Frick
Kde je ten největší rozdíl? Jaktože Stan dokázal to, co Tomáš, ne, přestože byl Stan skoro pořád pod Tomem?
Reagovat
Frick
+ samozřejmě vypichuju to, že jsou oba 1985
Reagovat
smazaný uživatel
Někdo psal, že Stan prý jede na anabolikách, možná by to mohl Berdych taky testnout. Ne, spíš měl kliku. Vyhrál dva GS, na kterých nebyl 100% Nadal, jinak by neměl ani jeden.
Reagovat
Vojtaakk
Tak tohle byl jeden z nejtrapnějších vejžblebtů v průběhu letošního RG. :DDDDDDD
Reagovat
Frick
To je dost unafair. Dnes porazil nejlepšího tenistu světa, který neměl nějaké zdr. problémy. Nebyla to žádná haluz a-la Marion ve Wimblu.
Reagovat
smazaný uživatel
Vyhrál naprosto zaslouženě, Stan si věřil a měl hru na Nowaka
Reagovat
smazaný uživatel
Dobrá blbost.

Nadal je od roku 2014 jenom jméno. :)

Když to Stanovi lítá, tak ho bohužel nikdo nedá. Však vyřadil loni v semi 100% Noleho a ve finále Nadala (to, že měl zdravotní problémy mě nezajímá. Nastoupil do zápasu??? Nastoupil ! Jeho problém, pokud se necítil, měl to skrečovat a ne to tam nacvičovat.

Letos Stan vyřadil koho? Velmi slušného Federera který neztratil do čtvtfinále ani set a hrál na antuce na jeho poměry velmi dobře 3:0. V semifinále domáci překvapení Tsongu 3:1. Ve finále světovou jedničku a nejdominantnějšího hráče letošího roku Noleho.
Reagovat
smazaný uživatel
Berda by se měl hlavně vrátit k agresivní hře, jako ted prezentuje Wawroš. Ve dlouhých vyměnách a postupné přehrání soupeře stačí nad hráči pod ním, ale nad nima musí prostě hrat na riziko jako Petra a bud to tam bude padat nebo ne. Však taky ve finále GS byl jen díky jeho agresivní hře v roce 2010, postupně ji opouště. Začátkem roku to vypadal, že se kt omu vraci, ale ted mám pocit s poslední zápasů, že Murrayovatí
Reagovat
misa
V tom, co má vytetované na paži.
Reagovat
smazaný uživatel
Tohle je otázka, kterou si kladu už od okamžiku, kdy se Wawrinka dostal do finále a reálně hrozilo, že se tento scénář fakt naplní. Nevím. Pořád mě Wawrinka nedokázal přesvědčit o tom, že by byl o tolik lepším tenistou než Berdych a mohl se řadit k hráčům velké čtyřky.
Reagovat
Mayo
Wawrinka je oveľa lepší ako Berdych.
Reagovat
Jan
Berdych má s Wawrinkou problémy, prohrál s ním posledních x zápasů, naposledy nad ním vyhrál v DC 2013 jestli si to pamatuji dobře. Nestačí na něho. O lepší úrovni Stana svědčí i sebevědomější výsledky na TM, nakonec i na loňském AO a letošním FO. Prostě Berdychovi na špičku něco chybí, možná hlava, ale asi i něco ve hře.
Reagovat
Kozoroh
Má Berdych výraznou zbraň? Tak jak Wawrinka v beckhendu? Nemá! Ale nebude to jediný rozdíl mezi oběma hráči.
Reagovat
smazaný uživatel
Paráda. Dnes jsem si namlátil na motorce, všechno mě bolí, ale smích je nejlepší lék :DDDD
Reagovat
rod_laver
Jakou máš mašinu?
Reagovat
smazaný uživatel
Suzuki RM-Z250 (motokros). Půl roku jsem nemohl trénovat kvůli zlomenému kotníku (ten jsem si zlomil na bruslích, ne na motorce), tak teď doplácím na začátečnické chyby :)
Reagovat
rod_laver
dobrá sranda na vyblbnutí :-)
Reagovat
smazaný uživatel
uzasny tenis od Stana, zeru ho ale toto jeste predcilo veskere ocekavani, brutalni vykon a zdemolovani Novaka utokem, bomba
Reagovat
a.magerova
Porazíš-li Rafu na FO, nesáhneš si na pohár !!!
Reagovat
panzer.dragon
+pohár bere švýcar :-)
Reagovat
a.magerova
Jj buď Rafa nebo Švýcar :-))))
Reagovat
smazaný uživatel
Stan.. Obrovská gratulace!! Neskutečný!! :D

Ale je mi strašně líto Novaka..
Reagovat
raduz
Wavrinka dnes djokoviče vymlatil z kurtu podstatě stejně jako okázalého Federera.Djokovičovi jsem ten titul přál,v budoucnu mu nemusí být souzen.Veřejně však přiznávám,že mám největší radost z vypadnutí Nadala.Toho neurotickýho primitiva nesnáším.
Reagovat
smazaný uživatel
Věřím, že neurotický primitiv tě nas.ere na GS ještě letos. Ale v nejhorším RG2016 to jistí :D Každopádně je jasné, že Rafa v budoucnu vyhraje víc GS než Djokolabilič. Ale to asi i Federer, ten by taky mohl někde ještě 1 GS uhaluzit, dokud je Rafa mimo :D
Reagovat
r.Fever
STANO! si proste dobrý :) #jesuissuisse
Reagovat
ReadyTeddy
Mám pro něj nový slogan: Wawrinka ho vypinká :D

P.S.: ale záleží, jak se vyspinká :D
Reagovat
Frick
jakej má nativní jazyk?
Reagovat
smazaný uživatel
němčina
Reagovat
rod_laver
taky myslím, našel jsem tohle, ale asi to není pravda, v jednom rozhovoru popřel, že umí česky, doma tak nikdy nemluvili

His father Wolfram is German, and his mother Isabelle is Swiss. Both work on a biological farm helping handicapped people. Wawrinka's grandparents are Czech. He has one older brother Jonathan, who teaches tennis, and two younger sisters Djanaee and Naella, who are students and tennis players.

Stan speaks Czech with his grandparents, German with his dad, English for Interviews & with fellow players, Italian & of course French which you have already mentioned in your question. So four additional languages or five in total. I think he was also learning Spanish so it may be up to six by now.
Reagovat
smazaný uživatel
Švýcaři umí snad všechny, co jsou kolem nich. Byl jsem ve Švýcarsku a nemají problém mluvit německy, francouzsky, italsky, španělsky .... Nevím, jak Stan, ale dost lidí tam mluvilo minimálně 3 jazyky :D
Reagovat
vendulkabendulka
Je z Lausanne, kanton Vaud, takze nejspis francouzstinu.
Reagovat
smazaný uživatel
Srbský machírek si myslel, že když dá jednou Rafu, tak má FO v kapse... Stanovi gratulace, neuvěřitelná hra, stává se jedním z mých nejoblíbenějších hráčů, když se mu daří i když ne, zůstává skromný bez obscéních ničení raket, zaslouží si to!

Nole to asi nikdy nevyhraje, na Rafu ani Rogera nikdy nedosáhne..je komplexní hráč, ale i zakomplexovanejj :D Rafa is coming back next year!!!
Reagovat
smazaný uživatel
Nechápu tvůj komentář. On si to právě nemyslel, že Rafou to končilo. Přečti si někdy jeho komentáře po zápase. A potom piš. Jsi mimo :)
Reagovat
pockerface
jaj ty jsi nikdy neviděl jak Stan při zápase rozflákal raketu?, tak to jsi moc jeho zápasů neviděl.
Reagovat
Tornes
Když chce kdokoli porazit Stana, kterému se daří, musí celý zápas hrát skvěle. Novak hrál pouze dobře se záblesky skvělosti. A to nestačilo.

Gratulace Stanovi. Kdo by to před pár lety řekl, že bude mít za chvíli stejně GS titulů jako Murray?!

Občas se i 1% může ukázat jako přehršel...
Reagovat
smazaný uživatel
Mal si pravdu..
Reagovat
smazaný uživatel
waroš je něco jako Kvitova, bud se potací a nedaří se mu a pak jak bles z čistého nebe zazaří a hraje úžasně
Reagovat
smazaný uživatel
Berdych se měl dívat a právě takto agresivně hrát, pokud chce na GS někde uspět
Reagovat
babolat.cz
Další titul pro Krále dopingu!!
Reagovat
smazaný uživatel
na tohle snad nemá ani cenu reagovat... Nebreč holčičko!
Reagovat
Pe3k
Vždyť Nadal dostal na prdel už ve čtvrtfinále!
Reagovat
smazaný uživatel
brekeke brekeke :D :D
Reagovat
smazaný uživatel
mas pravdu samozrejme, to byla reakce na toho idi*ta baboblba,sorac
Reagovat
a.magerova
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/p370x247/11116405_658576254243397_2427676178587379377_o.jpg
Reagovat
smazaný uživatel
Stan hrál fakt skvěle. Novak se nechytal. A když už se chytl. Nic z toho nevyužil. I poslední gem měl šanci, obrovskou. Vyhodil se.

Wawrinka naprosto zasloužené vítězství.

A Nole může dál pokračovat ve vynikající sezóně.
Reagovat
Nola
tak, tak, Stan sa dnes premenil na zviera, Stan ho pretlacil, bol lepsim hracom, RG mu zatial nie je sudene
Reagovat
smazaný uživatel
https://twitter.com/DonnaVekic/status/607584178541084673
Reagovat
smazaný uživatel
I jsem jí tam zahlédl myslím.. :D
Reagovat
smazaný uživatel
Tak to určitě nebyla ona, protože dneska hrála kvalifikaci v Nottinghamu. :D Bohužel prohrála, tak ji Stan holt bude muset utěšit... :)
Reagovat
smazaný uživatel
Fakt né? :D Takovou blondýnu tam objímal a byla jí teda strašně podobná... :D
Reagovat
smazaný uživatel
No já nevím, ale že by od 12 hodin hrála v Nottinghamu (její zápas trval někdy do dvou) a hned potom byla v Paříži? To by musela mít nějaký tryskáč... :D
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist