ATP i WTA trestá Wimbledon. Letošní turnaj bude bez bodů do žebříčků

20. 5. 2022, 21:57
Aktuality 138
Mužská tenisová asociace ATP ani ženská WTA nebudou udělovat za letošní Wimbledon body do světového žebříčku, protože na turnaji nesmějí startovat ruští a běloruští hráči. Pořadatelský All England Club o jejich vyloučení rozhodl s ohledem na ruskou invazi na Ukrajinu už v dubnu. Vedení ATP a WTA verdikt oznámilo zhruba pět týdnů před startem třetího grandslamového turnaje sezony, který se na londýnské trávě rozehraje 27. června.

Stejný postoj zaujala i mezinárodní federace ITF, která se rozhodla, že nebude udělovat body za wimbledonskou juniorku a turnaj vozíčkářů. Pořadatelé podle nich nemohou jednostranně určovat kritéria pro vstup do turnaje.

Bez udělování bodů do světových žebříčků se technicky vzato z Wimbledonu stane exhibiční akce. Stále se ale jedná o nejslavnější tenisový turnaj s obrovskou tradicí, na kterém se vedle prestižních grandslamových trofejí bude hrát o nezanedbatelné prémie. Lze tedy očekávat, že se ho i tak zúčastní všichni hráči, kteří budou moci.

"Možnost tenistů jakékoliv národnosti účastnit se turnajů podle zásluh bez jakékoliv diskriminace je pro naši Tour zásadní. Rozhodnutí Wimbledonu zakázat ruským a běloruským tenistům hrát letos v létě v Británii porušuje tyto principy a podkopává integritu žebříčkového systému ATP," uvedli zástupci ATP v oficiálním prohlášení.

K odebrání bodů za Wimbledon představitelé ATP podle svých slov přistoupili jen neradi. "Naše pravidla a dohody existují proto, aby chránily práva hráčů jako celku. Jednostranná rozhodnutí tohoto druhu mohou stanovit pro zbytek Tour nebezpečný precedens, pokud nebudou nijak řešena. Diskriminace ze strany jednotlivých turnajů prostě není možná vzhledem k tomu, že Tour působí ve více než 30 zemích," dodala ATP.

V podobném duchu se v oficiálním prohlášení WTA vyslovil i její předseda Steve Simon. "Před takřka 50 lety byla WTA založena na základním principu, že všechny hráčky mají stejnou šanci soutěžit podle svých zásluh a bez diskriminace. WTA věří, že by jednotliví sportovci v individuálním sportu neměli být penalizováni nebo vylučováni jen kvůli své národnosti nebo rozhodnutím, která učinily vlády jejich zemí," uvedl.

Mezi hvězdami, kterých se wimbledonský zákaz týká, jsou mimo jiné šampion US Open a druhý hráč světa Daniil Medveděv, světová sedmička Andrej Rubljov, loňská semifinalistka a světová sedmička Aryna Sabalenková či někdejší světová jednička a dvojnásobná vítězka Australian Open Viktoria Azarenková.

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK

Komentáře

138
Přidat komentář
smazaný uživatel
Text příspěvku obsahoval závadný obsah a byl redakcí vymazán.
Reagovat
Rafaeoli25
ATP a WTA jsou těmi hlavními organizacemi světa tenisu a mají právo dělat tato rozhodnutí. Wimbledon si stanovil vlastní pravidla, i to je jejich právo, musel ale počítat s následky. Nikdo nechce Wimbledon rušit a tenisté tam bezpochyby ve většině přijedou tak jako tak, jen to bude prostě bez bodů. Co by ony dvě organizace ale udělat mohly, by byl letos alternativní GS na jiné půdě, třeba v Německu, Itálii nebo Španělsku, kde by hráči a hráčky měli mít příležitost hrát o ten samý počet bodů, jaký bude odejmut Wimbledonu, aby měli všichni i na výběr.
Reagovat
paddy
Wimbledon nenese žádné následky, hrát se bude smile

body jsou důležité max. pro hráče smile
Reagovat
Rafaeoli25
Tak ale především o hráčích je jakýkoli turnaj. Jinak co bude Wimbledon, pokud by tam např.nepřijel skoro nikdo z první dvacítky, padesátky? No asi nic že, to by ten samý turnaj nebyl..
Reagovat
Nola
no ty musis byt v siedmom nebi smile, Rafa tam nehral, tak nic nestrati, pomoc sa mu zide, sam je velky farizej, bo spolu s Federerom si tento precedens presadil v hracskej rade - potvrdene od britskeho novinara, Rafa u mna skoncil navzdy, niet vacsieho primitiva na okruhu, obdivujem ludi, co mu dokazu fandit.... podvod na podvod,

pamatam ako som sa ho zastavala, ked ho Fedexfans obvinili z uzivania zakazanych latok, dnes tomu uz zacinam verit, on sa len hlupucky robi, ale je to obycajny vychcanec
Reagovat
Rafaeoli25
Zaprvé - protiřečíš si, v jednom odstavci řekneš není většího primitiva, v dalším, že se hloupým jen dělá. A zadruhé - je to především skvělý hráč, který dal vždy tenisu vše, co mohl, proto má tolik fanoušků a musíš uznat, že i dnes daleko daleko víc než Novak, čím to tedy je? Za mě je to skvělý člověk, který zůstal dodnes skromným, jako byl už v mládí. Že na něj máš ty tenhle názor, co s tím mám dělat? Absolutně s tím, cos napsala nesouhlasím. Jinak já mám také hodně hodně výtek k Nolemu, přesto je neventiluji, nepovažuji to za vhodné. Každý tenista, každý sportovec má své fanoušky a jako ve všem platí, že se nelze zavděčit vsem, ani ženám se nelíbí jen jeden typ mužů, to samé opačně mužům jeden typ žen např. Jde vždy a ve všem o výhradně osobní sympatie, nic více, nic méně.
Reagovat
Rafaeoli25
A ještě k tomu dopingu, no co na takový přístup říct. Pokud žijeme ve světě, kde jako důkaz stačí obvinění oponentů, jedněch, kteří nemají rádi jiné, tak je to hodně hodně smutné smilesmile
Reagovat
Rafaeoli25
Jinak v čem mu pomůže to, že se Novakovi odečtou body za Wimbledon? On se snad na základě toho stane jedničkou? No nestane že a myslím, že o postu jedničky teď vůbec neuvažuje, bude rád, pokud vyhraje FO, bude-li mu tělo přát.
Reagovat
Rafaeoli25
A ještě poslední věc - jsem rád, že se Wimbledonu body odečtou, ale ne proto, že by to mohlo pomoci Nadalovi, ale proto, že jednání Wimbledonu nepovažuji za správné. Jestli myslíš, že se raduji z toho, jak Nole přijde o body, tak se pleteš, to mě nijak netankuje. A PS: Ještě ten Wimbledon letos ani nevyhrál, ty už automaticky počítáš, že má 2000 bodů v kapse.
Reagovat
Nola
si slaboduchy politogu? nechcem ta urazat, ale ja mam podobny pripad v rodine, zafixovany na niekoho... alebo na nieco, poznam to......

Rafa je podvodnik, to je cele, dnes uz verim, ze si pomaha zakazanymi latkami, a este k tomu zneuziva svoje postavenie v rade ATP, v case covidu pomohli Fedexovi udrzat ranking, dnes si pomaha svojim hlasom Rafa sam, tenis klesol na dno.... vdaka takym ako si ty a tvojim dalsim nickom, zalubenym do Rafana, ste prekrocili kanal a dno
Reagovat
Pe3k
smile
Reagovat
Rafaeoli25
K poslednímu větě nemám vůbec potřebu se vyjadřovat, nechápu, o čem píšeš, je to trapné. Jinak co mám já dělat s tím, že tu házíš špínu na soupeře tvého oblíbence? Upřímně vůbec mě to nezajímá, jen to považuji za velmi ubohé a trapné, ale tvoje volba, kydej hektolitry špíny dál dle libosti, když tě to baví. Důkazy žádné nemáš, ale to není v dnešní době to podstatné, očerňovat se dá úplně každý. Ještě chybí, abys ho obvinila z toho, že trhá mouchám křídla atd., pak to bude komplet. Gratuluju smile
Reagovat
Rafaeoli25
A neodpustím si, když sis začala, kanálem a dnem jsou pro mě ti, kteří bez důkazů očerňují, pomlouvají a napadají ostatní, tak si mě neber do úst, děkuji.
Reagovat
Rafaeoli25
A slaboduchá jsi kdyžtak taky ty, ne já. Asi nečteš, co píšu. Schvaluji odečtení bodů Wimbledonu, protože nesouhlasím s tím, jak se zachoval vůči ruským a běloruským tenistům, kvůli ničemu jinému. A co se týče AO, tak jsem se stejně hlasitě vymezoval vůči chování australských úřadů vůči Nolemu i Nadala kritizoval za zbytečná slova vůči němu.
Reagovat
Nola
smilesmilesmile
Reagovat
Rafaeoli25
No smát se můžeš jak chceš, klidně se podívej do lednových diskusí, jak jsem se Djokera zastával.
Reagovat
Nola
uz tolko neplac, vsak korupcia kvitne dnes na kazdom kroku.....dvaja tenisovi velikani asi nemozu inak, su babkami v rukach sponzorov

predstav si ze majitel a riaditel podniku su zastupcami v odboroch, ktorei maju hajit zaujmy zamestnancov, tak dnes vyzera hracka rada, Rafa kym pojde do dochodku strati vlastnu tvar, vlasy uz stratil davno smile, ak nebude posluchat, tak dopadne ako Lance Amstrong, drzia ho za gule smile
Reagovat
Rafaeoli25
Myslíš tedy, že Nadal a Federer jsou jen loutkami v rukou sponzorů?
Reagovat
Rafaeoli25
Jinak ztratí vlastní tvář, určitě jí neztratí jako tenista, co se týče vyjadřování, je dost diplomatický, Federer to samé, to je samozřejmě škoda.
Reagovat
Patik
smilesmile
Reagovat
Rafaeoli25
Bezva že tleskáš názoru, že je Nadal podvodník a špína chlap. Gratuluju, že jsi se našel, ještě bys měl něco taky přilít pěkně od srdce ne? smile
Reagovat
Patik
tak v podstate s ňou súhlasím..a tlieskam jej zato že otvorene povie svoj názor alebo kritiku pričom u nej som takéto ostrejšie slová nikdy nevidel..

všetko má viacero uhlov pohľadu..jeden obdivuje Nadala zato ako sa vie vždy korektne vyjadriť ako všetko čo vysloví je múdrosť..takto sa vyjadruje skutočný šampión a tenisový gentleman a ten druhý to vidí z iného pohľadu len na prosté nacvičené slová povrchného diplomata ktorý sa bojí povedať svoj skutočný názor lebo by si náhodou poškodil svoju povesť..pár slov už túto sezónu z úst vypustil ktorými sklamal mnoho fanúšikov tenisu aj tak si ho jeho fanúšikovia vedia stále obhájiť..ešte nikdy som ho čo sa tenisu týka nevidel vzoprieť sa nejakej téme alebo riešiť nejaký problém a povedať ako trebárs to robí Djokovič že toto nieje správne toto musíme riešiť takéto sú možnosti a byť iniciatívny..vždy len čaká kým sa polka tenistov vyjadrí a až potom z neho vyletia tri vety v ktorých podstate nič nepovedal len diplomatické kecy typu taf situejšn bad for tenis a vykrúcanie ksichtu..
Reagovat
Rafaeoli25
Tak například já jsem ho za jeho prohlášení v Austrálii kritizoval, neměl to dělat a klidně to budu opakovat neustále. To beru, co neberu jsou očerňování kvůli dopingu, když nikdo nemá v ruce jediný důkaz, jen že kdosi někde něco povídal, tu nějaký lékař, tu nějaká ministryně, to je krajně nefér a o tom tu mluvim, takhle se pak dá pomluvit každý.

A co se týče Noleho, tak mohu to otočit, spoustě lidí se zase naopak nelíbí jeho výlevy, které občas má, sorry, mně se taky nezamlouvá, když seřve dvanáctiletou sběračku míčků, která z toho má málem šok, že nekontroluje své emoce a jakožto již žijící legenda napálí, ač nechtěně míček do rozhodčí, je za to diskvalifikován a další řada věcí. Spoustě lidem se prostě takové chování nelíbí a proto nemá tolik fanoušků jako Federer s Nadalem, i kdyby nakrásně překonal on všechny rekordy. Měl bys být kritický i ty k němu, když jsi tak vůči Nadalovi a to platí samozřejmě pro všechny.
Reagovat
Patik
nemám problém povedať že Djokovič to občas prestrelí častokrát si počas zápasu poviem že toto si mohol odpustiť..občas ani nerozumiem niektoré tie výbuchy z ničoho nič neviem čo sa odohráva v jeho hlave..ale možno keby to nerobieval tak by v živote neodvrátil tolko matchballov vo finále grandslamu..a nemal by psychiku z ocele..no neospravedlňujem ho nepríde mi to správne..ale jedna vec je urobiť to počas zápasu na kurte pod návalom nejakých emocii a druhá vec je prehlasovať niečo v súkromí prípadne na tlačovej konferencii..

čo sa Nadala a dopingu týka..nech si utvorí každý vlastný názor..tie obvinenia neprichádzajú len z tenisportálu ale aj od viacerých športovcov jeho bývalých kolegov či osobností z brandže..ty sa tomu brániš ale vidíš rovnako ti teda môžem napísať keď si ho tak brániš podlož mi to že ho neužíva.
Reagovat
Rafaeoli25
Tak např.Simon zase říká, že je vše totálně vymyšlené a že se Nadalovi od začátku takhle mstí za jeho úspěchy, které začaly být větší, než někteří očekávali. Když člověk nemá v ruce důkazy, tak přece nemůže druhého obviňovat jen tak. Je to stejné, jakoby o něm někdo řekl, že je pedofil, protože si to prostě myslí. Přijde ti to fér?
Reagovat
Patik
ako hovorím to už je na každom nech si utvorí vlastný názor..daj si do googlu dve slová..Nadal doping a internet ti bude praskať vo švíkoch.
Reagovat
Rafaeoli25
Ano, když zadáš do googlu Nadal doping, tak ti jako první vyjede právě ten Simon a pak dva příspěvky, kde nicotný skandalista Koellerer říká..
Reagovat
Rafaeoli25
Hlavně tedy onen rakouský tenista třetí kategorie říká, pak francouzská ministryně a pak jeden lékař. A mraky článků, které je zmiňuji. Jakou to má vypovídací hodnotu?
Reagovat
Rafaeoli25
Jinak zadej tam i Djokovice a doping, i u něj je toho dost. Přesto mě to vůbec nezajímá a beru to jako pomluvu.
Reagovat
Patik
Zaujímalo by ma Nolea co ta viedlo k takejto radikálnej zmene názoru na Nadala..uprimne som nečakal od teba takéto slová na jeho účet...
Reagovat
Nola
sama netusimsmile , ale tento jeho postoj mi pripomína jeden smutný príbeh v práci... zapredať kdekoho, vo vlastný prospech, klamstvá, podrazy, dnes asi normálka, Rafanovi už žiaľ fandiť nikdy nebudem, farizej...
Reagovat
paddy
77:12 (12+0) toto je současný poměr komentů pod tímto článkem a preview RG

Toto skutečně není TP, tady málokdo dokáže debatovat o tenisu či přinést tenisové zprávy, které mohou ostatní lidi zajímat. Bohužel viníkem je i provozovatel tohoto webu, který tady nechával volné pole pro nejrůznější trolly. Bany už moc nepomohou, když mnoho normálních lidí odešlo, a TP se postupně naplnil množinou dementů, které snad musí někdo klonovat (slovy blixy). smile

Wimbledon bych nesrovnával s AO nebo USO, kde se jedná o pravidla vstupu do země platná pro všechny bez ohledu na známý ksicht a miliony na účtech.
Nerozumím snaze o nediskriminaci, když ATP a WTA zvolili systém, ve kterém jsou potrestáni skoro všichni hráči, a paradoxně nejvíce na tom vydělá Rus Medveděv, který by v letošním Wimbledonu byl komparzem. Samozřejmě vhodné řešení neexistuje, ale tenis patří mezi sporty, který Rusy netrestá.

WTA tradičně slabší v komunikaci, takže na rozdíl od ATP nikde nepíše, že se loňské body škrtají. ATP aspoň otevřeně přiznává, že Wimbledon jako jeden z největších turnajů bude fungovat a lákat hráče bez ohledu na ranking body.

Obě organizace si farizejsky netroufají Wimbledon zrušit, protože bez něj by byli poloviční. Ono by se stejně hrálo. Já bych přijel i bez PM a hráči mají taky lehkou volbu. Body nebo PM. smile

Proč WTA nezrušila Wimbledon, když zrušila čínské turnaje kvůli milostné aféře? V Číně se samozřejmě hrát nemůže, to se lehce ruší, když kvůli covidu tam stále pořádně nefungují ani přístavy a je problém s globálními dodávkami zboží. Simon ale nikdy nezruší Wimbledon, i když z dálky pozoruje vraždění desetitisíců lidí a jiná zvěrstva. To se radši nechá znásilnit četou ruských vojáků.

Sami tenisté se taky moc nevyznamenávají. Občas prázdné kecy o míru a minimum jich pomáhá v mnohem horší situaci, než když byly požáry v Aus, BLM nebo prázdně oblíbená fráze "Kde je Peng?". Tehdy měli potřebu se zviditelňovat.

Voda teče dál, karavan jede dál a všichni dělají, že válka neexistuje...smile
Reagovat
lars
A nekecas ? :)
Reagovat
paddy
a reaguješ někdy jinak než otázkou? smile
Reagovat
lars
Jo , viz pod clankem s Medvedem.
Domnival jsem se , ze mas lepsi postreh :)
A odpovis mi na mou otazku? jinak to bude aut :)
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Pěkně zhodnoceno, souhlas v podstatě se všímsmilesmile
Reagovat
paddy
posílám číslo účtu smile

šetřím na Javelin smile smile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
taky šetřímsmile
Reagovat
tommr
bohužel to vypadá, že letošní Wimbledon bude jedna velká fraška ... smile
Vinu na tom nesou hlavně politikařící bafunáři z Wimbledonu, kterým se "podařilo" znehodnotit už druhej z posledních 3 ročníků ... smile
Reagovat
lxr
Přesně smile
Reagovat
Rafaeoli25
smile
Reagovat
Blondie
Lol, ta Pliskova ma neuveritelne stesti XD
Reagovat
milik254
Proč? Body nebudou uděleny, ale to neznamená, že zůstanou ty loňské. Spíš má smůlu
Reagovat
brixner
Čau kočko! Raději mi napiš, koho tipuješ jako vítěze RG! Mezi tvým pohlavím v tom mám jasno, ale chlápci...no, todle ti napíšu až po finálesmilesmilesmile
Reagovat
Blondie
No chance! Jsem nejhorsi tipar :D
Tipuji Nadal, Nole nebo bohuzel Tsitsipas. Mladoch podle me jeste neskousne tri vitezne.
Reagovat
svetova.dvojka
Britové mají koulesmile

Ostatní se Rusáků bojí bohužel...
Reagovat
Nola
Britove su najvacsi kolonizatori v dejinach ludstva :D, tak im gule narastli az po kolena smile
Reagovat
Rafaeoli25
smile
Reagovat
svetova.dvojka
Tak ATP a WTA podporuje ruské vrahy a znásilňovače
Dobré vědět...
Reagovat
Stan_Borowitz
Ruští nebo běloruští tenisti někoho zavraždili a znásilnili? To je dost závažné obvinění, to bys měl nějak doložit, jinak se dopouštíš trestného činu.
Reagovat
svetova.dvojka
nikdo z nich se jasně nedistancoval od Putina či Lukašenka, mají jen alibistické řeči.
A pokud se nedistancovali , znamená to, že souhlasí s ruskou agresí na Ukrajině.
Reagovat
Stan_Borowitz
Já jsem ani nikdy neslyšel žádného ukrajinského tenistu, že by se distancoval od zabíjení civilistů včetně dětí v rámci tzv. antiteroristické operace na východě Ukrajiny, že by odsoudil nacistickou rétoriku a symboly používané příslušníky batalionů Azov, Ajdar, Dnipro... že by se veřejně distancoval od kultu Stepana Bandery a Romana Šucheviče...

Znamená to snad, že s tím vším třeba Sergej Stachovský souhlasil? Co myslíš?
Reagovat
svetova.dvojka
To co píšete, je z části jen ruská propaganda.
Jediná spojitost je v tom, že jakýsi člen bataliónu Azov prohlásil , že Ukrajina vstane v čele bílé rasy.
Zbytek je ruská propaganda.
A jaké zabíjení ? proruští separatisté si začali...
Reagovat
Stan_Borowitz
Neříkáte pravdu. Vysoký komisař OSN pro lidská práva ve své zprávě o stavu lidských práv na Ukrajině určitě nešíří ruskou propagandu. Stejně tak Kongres USA, když vládě USA před časem zakázal vyzbrojovat a cvičit členy batalionu Azov:

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/batalion-azov-usa-ukrajina-vycvik.A150612_093525_zahranicni_aha

Vidíte ten krásný symbol na jejich vlajce? Nic vám nepřipomíná?

To, že jedna z hlavních tříd v Kyjevě je pojmenována po masovém vrahovi a válečném zločinci vraždícím po boku nacistů Romanovi Šuchevičovi taky není žádná ruská propaganda. Stejně jako to, že má na Ukrajině své muzeum a spoustu památníků.

https://imgway.cz/8UlG/2022-05-21_(2).png https://imgway.cz/8UlH/2022-03-29_(14).png https://imgway.cz/8UlI/1247687_352.jpg
Reagovat
Tomas_Smid_fan
A co to má společného s vražděním civilistů?
Reagovat
lars
masakry civilistů páchané ukrajinskými formacemi pod Šuchevyčovým velením
Reagovat
SwissMaestro
Jojo, cokoliv se řekne špatného o UA je hned ruská propaganda....smíšku smilesmile
Reagovat
Nola
je zaujimave, ze ti diskriminacia neockovanych na AO vobec nevadila, dnes sa stavias na opacnu stranu smile, ja nesuhlasim, co sa sportu tyka so ziadnou diskriminaciou.... a v tenise jedna diskriminacia, vystriedala tu druhu, netusim, ci to znovu nezabalim, lebo skorumpovany sport sledovat je asi nad moje sily..... nakoniec ten najhorsi GS - FO bude tym ktory ako jediny nikoho nediskriminuje - zlati Frantici
Reagovat
Stan_Borowitz
Jenže ten zákaz se netýkal startu na AO, ale vstupu do Austrálie. Existuje spousta zemí na světě, kam tě bez určitého očkování, třeba proti žluté zimnici, prostě nepustí. Viz třeba: https://www.nzip.cz/clanek/32-ockovani-do-zahranici

Takže to nebyla žádná novinka. Kdežto tohle je bezprecedentní.

ATP ani WTA nemohli pořadatele AO nijak penalizovat, vždyť oni naopak za start Novaka bojovali a snažili se mu zajistit výjimku. Akorát že on nebo jeho tým to nejspíš posraI sám tím, že zkoušel "kreativně upravit" ty dokumenty.
Reagovat
Nola
:D, ty si dobre mimo, vraj ATP.... dejiny budeme prepisovat ako sa to komu hodi, Orwell 1984
Reagovat
Stan_Borowitz
Tvému příspěvku vůbec nerozumím, o jakém přepisování dějin to prosím tě mluvíš? Vstup neočkovaných do Austrálie zakázala tamější vláda, nikoli pořadatelé AO, chceš snad tvrdit, že to není pravda? Pořadatelé Australian Open se naopak snažili vládu obměkčit a pro Novaka zajistit výjimku. Chceš snad tvrdit, že to není pravda?

Takže kdyby ATP potrestala Australian Open jako Wimbledon, potrestala by nevinné (ba dokonce ty, kteří se snažili Novakovi pomoct), stejně jako Wimbledon trestá ruské tenisty za něco, co neudělali ani nezpůsobili. Vždyť ta situace je úplně opačná.
Reagovat
Nola
ATP cusala ako vos pod chrastou, a takisto okrem par hracov ako Isner, Feli, Gyros... drzali huby a krok, Rafa ho dokonca potapal :D nechce sa mi to uz rozoberat, dnes je situacia podobna, akurat je tych hracov viac, to je cele, dnes sa idu hrat na spravodlivych a odoberaju body, nech sa idu vycpat, cela ATP, skorumpovani su az od spiku kosti, mali jednoducho spolu s ITF odobrat W statut GS, ale to neurobia, su to obycajna banda skorumpovanych babiek, ktorym peniaze od W nesmrdia
Reagovat
Stan_Borowitz
Takmi řekni, jaké sankce mohla ATP jako soukromá organizace uplatnit vůči australské vládě, aniž by tím nepoškodila pořadatele Australian Open, kteří se Novakovi snažili pomoct?
Reagovat
Nola
presne take iste ako dnes robi vo W, nepridelit body???? ale, to by z toho potom neprofitoval jeden spanielsky tenistasmile, je to uplne navlas podobny pripad, iba ty to nevidis, alebo nechces vidiet..... je mi z predstavitelov tenisovych organizacii uplne nevolno, beru peniaze, ktore im zarobia hraci, sedia si tam na svojich flekoch a rozhoduju o byti ci nebyti, tych ktori ich zivia, su to obycajni z mrdi, ale nic sa nedeje bez nejakeho zameru a su v tom zial zapojeni aj zastupcovia hracov a to je to najsmutnejsie
Reagovat
Skeec
Tobě z toho Nadala dobře hráblo :-D druhý rafeeoli akorát na straně lháře. Krásný vidět jak vás ten Nadal trápí smilesmile
Reagovat
Nola
:D, Nadal ma trapi, priznavam bez mucenia, aspon mas pocit zadostucinenia, samozrejme žiadne argumenty, okrem zrovnania s politologom smile
Reagovat
Skeec
U politologa také argumenty nemají smysl, vidí jen svou modlu. Proto to přirovnání, opravdu úplně stejní smilesmile
Reagovat
Nola
smile, máš ešte niečo, čím by si tu svoje zrovnavanie potvrdil?, Rafan je naj hráč na okruhu, iba tie zranenia ho pripravili o množstvo titulov, prehráva, iba, keď je zranený, to je alfa a omega a je spravodlivy, nikdy neklame, verím, že ho papez obdari nebeskou svatoziarou smile
Reagovat
Rafaeoli25
O čem to mluvíš? Já jsem opakovaně napsal, že např. nejlepší tenis, co jsem kdy viděl, předvedl Djokovic, nemám problém to uznat. Stejně jako nemám problém uznat řadu věcí, se kterými u Nadala nesouhlasím. Ale jak je libo, kydejte na mě hnůj jak se dá, jen houšť, trotlové smile
Reagovat
soloo
bože moj Usa napadli Jemen 300 000 mrtvych civilistov nikoho to nezaujima a ani Wimbledon smile
Reagovat
svetova.dvojka
Jemen byl sídlem Al-Kaidy
Reagovat
Stan_Borowitz
"Jediná spojitost mezi Al-Kaidou a terorismem je v tom, že jakýsi člen Al-Kaidy kds prohlásil, že kdyby měl dost prostředků, tak Dvojčata už nestojí..." smile
Reagovat
lvicek
Takze jim nezůstanou ty minulé, jen se neprictou nové?
Reagovat
steve79
To je fraska. Zebricek ztraci hodnotu.
Reagovat
Nola
jj, ale v rade hracov ATP je predsa Federer, Nadal, Murray, asi vedia co ciniasmile
Reagovat
milanspring
tak jsem přestal kdysi sledovat úplatnej fotbal a přešel na "čistej" tenis.

To jsem si dal, tenisové federace teď vpodstatě podpořily ruskou agresi na Ukrajinu. To si netroufli ani zkorumpovaní proruští fotbaloví bafuňáři. I Putlerův kámoš Infantino nebo jak se jmenuje, stáhl ocas před veřejným míněním a FIFA a UEFA vyřadily rusáky ze všech soutěží.

A že Nadal nechápe, co se děje, se nedivím, vyrostl v jiným prostředí, ale Martinu nechápu, ta by měla vědět, co jsou Rusáci zač
Reagovat
SwissMaestro
Posílám kapesníček. Tenhle fanatizmus vás snad bude stát hrozně moc. Kdo nejde se sráčema z UA jde automaticky se sráčema z RUS? ATP jde pouze o spravedlnost. Takový Rublev se 100% vymezil proti tomuto.
Reagovat
Nola
OK, ale preco ATP tresta ostatnych hracov potom? co maju spolocne s vojnou oni? Stacilo Rusom zmrazit body z minuleho roku vo W, tak ako to bolo pocas covidu.... netreba zabudat, ze body su dolezite pre nasadzovanie na turnaje, takze cenu zaplatia vsetci ostatni a vitazne z toho vyjdu prave Rusi, Medved bude po W pravdepodobne NO1 bez chytenia rakety do ruky, coz je precedens ako vysity
Reagovat
cabuna
smile
Reagovat
Nola
naj perlickou k tomu je, ze body z minuleho roku odcitaju smile,

kto na to doplati? nie Rusi, Bielorusi, ti z toho vyjdu naopak vitazne a popritom tam az na Sabalenku nikdy nic neuhrali.....

ATP je skorumpovana organizacia, WTA sice taha za slabsi koniec, ale v de bilnych rozhodnutiach je na tom podobne
Reagovat
lxr
To je na tom to nejsmutnější.

Chudák Kája Pliskova, ztratí hodně bodů a nemá šanci ani část získat. Jen Petře to bude asi celkem jedno. smile
Reagovat
SwissMaestro
Se stížnostma mohou začít u Wimbledonu :-)
Reagovat
lxr
smile Je to nesmysl co udělali.
Reagovat
Kijo10
Co tady pises výrazy typu se sracema z UA, ty demente. Rusaci jim napadli zemi, vrazdi civilisty, dětí a zeny. Ukrajinci pouze brani svou zemi, a ty je nazves srace. Neskutečný lidsky odpad, lidi jako ty.
Reagovat
SwissMaestro
Já ti nevím. Neznám více zkorumpovanou zemi než je UA. Takže sráčové to jsou. Musel jsem se smát když Eurovizi "vyhrála" zrovna ona. Velice symbolické. Mimochodem, brečel jsi takto při invazi USA do Iráku?
Reagovat
Nola
jj, ale koho zaujima nejaka politicka Eurovizia, ktora stratila davno svoju prestiz....

ved tam v poslednych rokoch vyhravaju same kreatury, nesledujem to, ale do sportu politika nepatri, ale evidentne ju tenisovi mocipani zneuzivaju na svoju cinnost, ak chceli byt teda spravodlivi, mala ITF odobrat W statut GS a pridelit ho trebars Japoncom, alebo inemu bohatemu statu, ktory ma prostriedky na usporiadanie GS, to iste plati aj o AO
Reagovat
lxr
I kdyby měla být zkorumpovaná, tak běžní lidé kteří jsou zabíjení a brání svou zemi nejsou sráči.
Reagovat
Kijo10
V Rusku a Česku korupce není velká? Americké vláda měla být za Irak postavena taky před mezinarodni soud. V USA jsou ale aspoň demokraticke volby a Bush pak skončil. Což se v případě vraha Putina nikdy nedockame.
Reagovat
SwissMaestro
Co mi to tady bulíkuješ? Bush skončil na konci svého druhého volebního období. Už dál nemohl být prezidentem stejně.
Reagovat
Rafaeoli25
smile
Reagovat
Stan_Borowitz
Sráči z batalionů Azov, Ajdar, Dnipro a dalších osm let s tichým souhlasem Kyjeva vraždili civilisty na Donbasu jen proto, že se cítili být víc Rusy než Ukrajinci, chtěli mluvit rusky a mít autonomii jako třeba Katalánsko. Místo plnění Minských dohod na ně ti sráči stříleli granáty a Točky. Stačí si přečíst zprávy vysokého komisaře OSN pro lidská práva o situaci na Ukrajině. Takže sklízejí jen to, co sami zasili. Chudáci jsou samozřejmě ti Ukrajinci, kteří s těmihle neonacisty (jak byli příslušnící těch batalionů označeni v roce 2018 Kongresem USA) nechtěli mít nic společného, ale báli se jich stejně jako se třeba slušní Němci báli jednotek SA. Ti teď na to vše doplácejí nejvíc.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
smilesmilesmile
Reagovat
SwissMaestro
dyt je to pravda, za co ban?
Reagovat
Stan_Borowitz
Že zrovna ty budeš obhajovat neonacisty, vrahy civilistů, včetně žen a dětí, z těch oddílů, to bych fakt nečekal...

https://thehill.com/policy/defense/380483-congress-bans-arms-to-controversial-ukrainian-militia-linked-to-neo-nazis/

A spousta zajímavého čtení od úřadu vysokého komisaře OSN pro lidská práva zde: https://www.ohchr.org/

Stačí si zadat Ukrajinu a najít si pravidelné zprávy o dodržování lidských práv od roku 2014.

Ani vláda USA ostatně nehodnotila stav na Ukrajině před invazí na Rusy i Ukrajinci kontrolovaném území nijak extra pozitivně:

https://www.state.gov/reports/2021-country-reports-on-human-rights-practices/ukraine/
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Dej sem odkazy o neonacistech v Rusku a o vraždění menšin Rusy, když už sem kydáš tenhle hnůj nebo sem radši nedávej vůbec nic.
Jestli se k tomu chceš ještě nějak vyjádřit a na rovinu napíšeš to, co schováváš za těmi kecy, totiž, že souhlasíš s ruskou okupací Ukrajiny a vraždami civilistů, tak na tebe podám trestní oznámení.
Reagovat
SwissMaestro
Áá internetový hrdina. No, good luck až to na něj budeš podávat. Lehce se to otočí proti tobě při těch "důkazech" co tu Stan zanechal.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
ty se nikdy nenaučíš číst, takže myšlení po tobě už nikdo chtít nemůžesmile
Reagovat
SwissMaestro
Jako vyhrožovat někomu TO na netu, to je nový "level". Bavím se. Myslíš, že to tady někdo na férovku napíše? I kdyby si to myslel. Nikdo není tak blbej :-) Ale chápu to....ono to sere, že někdo je proti UA a není z nich udělanej.
Reagovat
Rafaeoli25
Tak ale Tome to tu myslím nikdo doposud nenapsal, ani Fulnek.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Myslíš to, co Stan? No, možná. Jestlis myslel mě, tak já už za život zažil docela dost politických předělů, spekulací, podvodů... V politice se nedá věřit nikomu a Rusům ještě míň. Jak už jsem tu někdy uváděl, krásně je politika vykreslena v britcomech Jistě pane premiére apod. Skutečný důvod jednání jednotlivého politika, strany nebo státu v určitých situacích zůstane nadlouho nebo navždy skrytý, proto si nedělám iluze, že něco vím přesně. Ovšem - pak tu jsou neoddiskutovatelná fakta, která se snad časem změní v důkazy pro mezinárodní soud.
Co mi na (nejen) místních trollech vadí nejvíce je to, že vyhrabou cokoli kdekoli, jen aby tím zastřeli, zbagatelizovali fakt, že Rusko vedené Putinem páchá zločiny na lidech, kteří ještě nedávno žili podobně jako ty, já nebo i tihle trollové. Takže to je ten jejich největší hnus, co tu páchají, ne že by vyloženě lhali o všem, ale způsob jakým to dělají, což je vlastně ještě nebezpečnější a toxičtější než prosté lži.
Smutné je, že ty, ač se stavíš do neutrální pozice, jim na tyhle návnady dokážeš skočit.

Jak pěkně napsal paddy, jde to i na vrub admina, že to tu dospělo takhle daleko.
Musel jsem se vůči tomu takhle vymezit, jakkoli si tu jsem schopný psát i s těmi, se kterými se názorově neshodnu, nebo mezi námi padnou i nadávky. Tohle ale přerostlo v něco většího, co prostě tolerovat nedokážu a ani nechci.
Moje politické příspěvky tu omezím na minimum, budu radši diskotovat s lidmi, co rozumí tenisu a něco přínosného se od nich dozvím, třeba něčím i sám přispěju, ale tohle tady nikam nevede, maximálně k úpadku TP.
Reagovat
SwissMaestro
Ano. Vyhrožování trestním oznámením (tak jak jsi předvedl ty) vede k úpadku tohoto webu. Tvoje nečinnost zde bude jedině k dobru věci. Kdo nesnáší UA "uprchlíky"/vyžírky v naší zemi (myslím hlavně tu většinu, ekonomické migranty ze Zakarpatí) už nachazí nebo našel lepší cesty jak jim znepříjemnit život. Tlacháním žvástů na netu se nikdo takový nebude zdržovat.
Reagovat
Rafaeoli25
Tak já se nestavím do neutrální pozice, jen jsem kritický ke všem zločinům, padni komu padni, jedině taková pozice je dle mě správná. Je třeba realitu vždy vidět komplexně.
Reagovat
milanspring
jestli je podle vás normální vpadnout do cizí země a bez důvodu vraždit a znásilňovat její obyvatele a děti, tak je mi vás líto. Jen kvůli egu jednoho ubožáka a jeho zakomplexovaného národa
Reagovat
George_Renel
Kdyý byla válka na Balkáně, taky neměli hráči agresorské země zakázáno hrát. To samé třeba Francouzi při napadení Libye atd.
Reagovat
zfloyd
aspoň Karolina nemusí obhajovat body
Reagovat
com
klidne bych se vsadil, ze jak naschval ty body obhaji, jenze se ji neprictou smilesmile
Reagovat
RFanousek
Dnešní doba sportu nepřeje. Nestabilní situace ve světě sport vždy ovlivní. O nějaké regulérnosti už se bohužel dávno bavit nedá z mnoha důvodů a příčin.
Reagovat
brixner
Tak si tam daj holt jahody s tim mlíkem, vyblejou se na Henman Hillu...
Je to svinstvo, ale nemyslím si, že to samotný Wimbledon nějak negativně poznamená, na to je až moc silný!
To mě spíš dodnes sere, že mohly vyhrát takový dřeva, jako Mauresmová nebo Martinezovásmile
Reagovat
Ereinion
Svým způsobem je paradoxní, že Roland Garros, které je obecně považováno za nejhorší grandslam, bude letos nejspíš jediný opravdu Open Slam jak za starých časů smile připomínám, že do USA zatím neočkovaní tenisté (kteří nejsou občany USA) stále nemůžou...
Reagovat
Ondřej.Jirásek
takže Djokovič přišel o 2 000 bodů, protože ho nepustili na AO a teď přijde o dalších 2 000 bodů kvůli tomuhle rozhodnutí smile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
smilesmile
A my jim máme věřit, že jim jde o principsmile
Reagovat
brixner
Bod sem, bod tam...Hlavní jsou pohárysmile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
no, o ten možná taky přišel...
Reagovat
brixner
Počkej, to jako, že Novaka do Wimblu zase nepustí? Důvod?
Reagovat
Tomas_Smid_fan
já myslel to AOsmile
Reagovat
brixner
Joaha, už sem se lek, že se vaří zase nějaká zkurvenina, vo který nic nevimsmile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
tak vo to strah nemámsmile
Reagovat
brixner
Tak to máš štěstí moresmilesmile
Vo Wimbledon strah taky nemam!smile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
jj, dokud roste tráva, tak budou i jahody se smetanousmile
Reagovat
No-le
Neměly by se mu odečítat body, když neobhájí, ne? Žebříček by měl zůstat de facto zmražený.
Reagovat
Ondřej.Jirásek
ve FAQ na ATP k tomuhle rozhodnutí píšou, že po skončení tohohle ročníku nebude mít žádný hráč ve svém ranking breakdownu body z Wimbledonu, takže se normálně odečtou.

https://www.atptour.com/en/news/atp-wimbledon-decision-2022-faq
Reagovat
Newcombe
Ostuda celosvětového snažení o boj proti agresorům a okupantům. To je jako by fandili putlerovi. Ostuda OSTUDA, HNUS!! Celý civilizovaný sportovní svět vyfakoval parchanty ze svých řad a tihle se jim ještě budou omlouvat? A ta Martina se fakt pomátla, byla brána jako bojovnice proti rusandám a teď má ve svý hlavičce pěkně vymleto.
Reagovat
SwissMaestro
nenech se vysmát :-)
Reagovat
brixner
Sim tě, dej si lajnu a klídek! Kdo si myslíš, že si na tydlencty chujoviny vzpomene za 2-3 roky? Wimbledon bude mít hodnotu vždycky, i kdyby hráli jen dva hráči jeden gem a vítěz za to dostal pohár! Až uvidíš tu zelenou travičku a na ní lidičky s pálkama, zapomeneš na všechny ty Ukáčka a Rusáky a Polpoty a Brežněvy a Černěnky a Havly, Klause a Zemany a Putiny a Koněvy a Žukovy a Hitlery a Göhringy a Čaušesky a fialy a Babiše a Main Kampfy a ÁTÉPÉ a WÉTÉÁ a brněnský nádraží a pražský nádraží a Chánovy a Matiční...Nech to plavat, až skončí Wimbledon, tak se do nich zase vobujeme a to by bylo, abychom tudlenctu válku nevyhráli, já mam v PC 32GB RAM, takže vyzbrojenej semsmilesmilesmile
Reagovat
Ereinion
Tak Kodeš kdysi taky využil neúčasti řady hráčů a kdo si na to dnes vzpomene?
Reagovat
brixner
Počkej - jak využil??? Kodeš turnaj naprosto regulérně vyhrál, nikde není psáno, že by musel nutně s někým z Piličovy squadry prohrát!

Dám malý příklad - Bolt si pozve na exhibici pár rychlejch kolegů, ale ti se mu na to vyserou, protože Jamajka je daleko a Bolt tedy poběží sám a zaběhne WR. Bude jeho výkon snižován proto, že ostatní nechtěli běžet?

Kodeš je vítěz Wimbledonu 1973, historie nikde nezdůrazňuje "protože!" Takhle se to brát fakt nemůžesmile
Reagovat
Stan_Borowitz
Využil není vhdný termín a vůči Kodešovi nespravedlivý, ale samozřejmě absence světové špičky výhodou byla, ne že ne. Zase buďme objektivní.

Srovnání s WR ve sprintu silně pokulhává. Lepší by bylo srovnání se závodem. A samozřejmě je rozdíl, když Bolt doběhne jako první mezi sprinterskou elitou, nebo když tam ti nejlepší nepřijedou. I když u Bolta to bylo jednu dobu jedno, on byl prostě o kus lepší než všichni ostatní. To ovšem pro Honzu, při vší úctě k němu - byl to velký hráč - neplatilo nikdy.
Reagovat
brixner
S Boltem to bylo jen tak od boku. V podstatě máš pravdu, ale přesto jsou to už jen spekulace typu "kdyby" Kodeš tenkrát za vzniklou situaci přece nemohl, stejně tak nyní všichni Rusové s pálkama, to je prostě zhovadilost 1.stupně! Neumím si ani představit situaci, že by všechno bylo trochu jinak a takový Medvěd by Wimbledon vyhrál, nejlépe ve finále se Stachovským! Půlka TP by skončila u Chocholouška a svět by prohlásil za vítěze války Rusko a bylo by po nísmile
Máš pravdu, Kodeš nebyl zase tak úplný Top hráč, ale kvality měl, potvrdil to finále na USO i 2x Rolandem a je vcelku možné, že v tom roce 73 by ho třeba Newcombe nebo Smith poslali domů! Ale co naplat, i takhle se píše historiesmile
Reagovat
GaelM
Asi fér, ale měli být stejně striktní i vůči AO, kde se diskriminovalo taky - a také v politické rovině, vždyť o vyloučení Djokovice nakonec rozhodl nějaký ministr s tím, že si nedají rozvracet covidovou diktaturu smile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Tohle je fakt už zoufalá bafuňářská šarádasmilesmilesmile

Když, tak už měli začít na AO, protože teď to je ubožárna nejhrubšího zrna.
A koho že to potrestali, Wimbledon??? Vévodkyně z Kentu si už shání provaz...
Reagovat
SwissMaestro
ATP/WTA skvěle. Wimbledon exhibicí. smile
Reagovat
vergus
Exhibice s dotací kolem 35 milionů liber, to ujde :)
Reagovat
SpacialRecognition
peníze se sníží o víc jak polovinu, protože to technicky bude exhibice
Reagovat
vergus
Tomu moc nevěřím, ani v tom památném roce 73, kdy tam nastal vyložený exodus hráčů z ATP se prize money nijak zásadně nesnižovaly.
Navíc, body za GS sice zajistí hráčům výhodné postavení na 52 týdnů, samotná výhra jim ale zajistí tenisovou nesmrtelnost a to už ATP/WTA neovlivní.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
smilesmile
Reagovat
SpacialRecognition
1. Wimbledon se stal neregulérní v momentě, kdy zákazali účast hráčů na základě národnosti. Tím nedali moc možností WTA ATP i ITF.

2. Diskriminace na základě národnosti je dle platných pravidel všech (WTA ATP i ITF) nepovolené (bez výjimek). Jakákoliv ignorace těchto pravidel ze strany ATP WTA i ITF by vytvořila daleko nebezpečnější precedens co se týče regulérnosti celého okruhu.
Reagovat
Ivoch
Už jsem to psal jednou, to co udělali ve Wimbledonu, je jen pokračováním nesmyslného zákazu na AO. Tam byli diskriminováni zdraví hráči a nikomu to nevadilo. Jen víc takových excesů a doufám, že se obě zkostnatělé organizace rozpadnou.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
To až na ně prasknou nějaký jeseteři...
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist