Azarenková se vrátila do čela, Kvitová klesla na 6. místo

9. 7. 2012, 10:40
Aktuality 71
Právě skončený Wimbledon zamíchal pořadím na čele světového žebříčku WTA. Na první místo se po měsíci vrací Běloruska Victoria Azarenková, světovou dvojkou je poprvé v kariéře poražená finalistka Polka Agnieszka Radwaňská. Na třetí místo klesla Maria Šarapovová, ze čtvrté na šestou pozici spadla Petra Kvitová. Wimbledonská šampionka Serena Williamsová je čtvrtá.
Victoria Azarenková

Maria Šarapovová se do čela světového žebříčku dostala před měsícem po triumfu na French Open, ve Wimbledonu ale vypadla ve 4. kole s Lisickou, neobhájila loňské finále a v klesla na třetí místo.

Na post světové jedničky se vrátila Běloruska Victoria Azarenková, jež na londýnské trávě obhájila loňské semifinále a bodově zůstala na svém.

Na 1. místo se dnes mohla dostat i Agnieszka Radwaňská, poslední potřebný krok k tomu ale neudělala. Ve Wimbledonu sice poprvé přešla grandslamové čtvrtfinále a dokráčela až do finále, v něm ale i vinou nemoci podlehla ve třech setech Sereně Williamsové. I tak se ale posunula na druhé místo a vylepšila své žebříčkové maximum.

Wimbledonská šampionka Serena Williamsová se na vedoucí trio dotahuje; z šesté příčky si polepšila na čtvrtou a na vedoucí Azarenkovou ztrácí 1500 bodů.

Naopak propadá se Petra Kvitová. Česká jednička po zdravotních trablích vynechala několik turnajů a nyní přichází o výraznou porci bodů vinou neobhájení bodů z loňského Wimbledonu. Zatímco loni triumfovala a získala 2000 bodů, letos vypadla ve čtvrtfinále se Serenou a připsala si jen 360 bodů. Následující tři měsíce ale prakticky nic neobhajuje a manko na soupeřky před sebou může postupně umazávat.

Žebříčky WTA k 9. červenci2012:

Dvouhra:
1. Azarenková (Běl.) 8800 b.
2. A. Radwaňská (Pol.) 8530
3. Šarapovová (Rus.) 8370
4. S. Williamsová (USA) 7360
5. Stosurová (Austr.) 6195
6. Kvitová (ČR) 5275
7. Kerberová (Něm.) 5170
8. Wozniacká (Dán.) 4091
9. Erraniová (It.) 3410
10. Bartoliová (Fr.) 3400

11. Na Li (Čína) 3245, 12. Ivanovičová (Srb.) 3190, 13. Zvonarevová 3160, 14. Kirilenková (obě Rus.) 2635, 15. Cibulková (SR) 2625, 16. Kanepiová (Est.) 2514, 17. Pennettaová (It.) 2305, 18. Lisická 2297, 19. Petkovicová (obě Něm.) 2260, 20. Jankovičová (Srb.) 2220, ...23. Šafářová 2040, 30. Cetkovská 1765, 32. Zakopalová 1700, 59. Benešová 1095, 64. Hradecká 944, 71. Záhlavová-Strýcová 869, 88. Hlaváčková (všechny ČR) 736.

Čtyřhra:
1. Huberová, Raymondová (obě USA) 9990, 3. Erraniová 8160, 4. Vinciová (obě It.) 8160, 5. Kirilenková (Rus.) 6190, 6. Švedovová (Kaz.) 6185, 7. Kingová (USA) 6080, 8. Hradecká 5615, 9. Hlaváčková 5295, 10. Peschkeová (ČR) 5195, ...22. Záhlavová-Strýcová 2890, 23. Uhlířová 2750, 25. Benešová 2740, 61. Birnerová 1430, 70. Šafářová 1310, 74. Zakopalová 1280, 87. Voráčová 937, 91. Karolína Plíšková 866, 92. Kristýna Plíšková (všechny ČR) 850.

Finanční žebříček roku (v dolarech):
1. Azarenková 5,084.143, 2. Šarapovová 4,485.533, 3. S. Williamsová 3,283.458, 4. A. Radwaňská 2,989.241, 5. Erraniová 1,988.974, 6. Kerberová 1,340.048, 7. Kvitová 1,284.309, 8. Vinciová 1,047.130, 9. Stosurová 988.742, 10. Kirilenková 864.569, ...19. Hradecká 603.494, 32. Šafářová 429.060, 34. Hlaváčková 399.982, 35. Zakopalová 397.778, 40. Benešová 370.842, 50. Cetkovská 298.917, 60. Záhlavová-Strýcová 246.537.

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz

Komentáře

71
Přidat komentář
freeteepek
Ahoj, zdravím všechny Kvitisty a Kvitistky! Nestíhám to tady číst, ani přispívat, ale je mi jasný, že bojujeme proti přesile:-) Držte se!
Reagovat
VlS
Připojuji se k tobě. Fandit totiž znamená daleko víc podporovat, než kritizovat. Když zde někdo mluví o konstruktivní kritice, tak se rvu smíchy. Konstruktivní kritika má smysl, když a) existuje někdo, kdo ji přijímá a reaguje na ni, b) když je konstruktivní.
Konstruktivní kritika je: nelez do bytu po hromosvodu, mohl bys spadnout, jdi normálně po schodech - čili musí obsahovat návod, jak "to" udělat líp. Zde je k vidění jen zapšklá a zlá kritika, nic konstruktivního jsem tu dosud neobjevil.
Reagovat
smazaný uživatel
Hezky jsi to shrnul, teď ještě aby to pochopili ti, na které to bylo mířené..
Reagovat
smazaný uživatel
Souhlas, kolikrát si říkám, že to snad nemůže někdo ani myslet vážně..ale pokud ano, tak je to smutný.
Reagovat
Roger_Federer
Myslíš že po tvé obhajobě,fandění a podpoře začne Petra zase hrát lépe, třeba jako loni??Nikdo tady si nepřeje aby se propadla do 2 desítky a za 2 roky se bude plácat ve 30 a budeme vzpomínat na její potenciál a na sezonu 2011 a 1 vyhraný granslam??...
Reagovat
smazaný uživatel
Agnes Szavay bude hrát na olympiádě hrát čtyřhru :) Super ;)
Reagovat
smazaný uživatel
Jinak tady jsou nominace na olympiádu, ale bohužel tam nejsou dvojice pro mix...
http://2012.itftennis.com/olympics/news/articles/london-2012-itf-announces-entries-for-olympic-tennis-event.aspx
Reagovat
tommr
mixy se snad budou sestavovat a losovat až přímo na místě podle toho kdo a v jakým rozpoložení vlastně dorazí ... :)
Reagovat
smazaný uživatel
Angelique Kerber/Sabine Lisicki WOW. Už se těším!
Reagovat
smazaný uživatel
Máš pravdu, v tom článku je o tom jeden odstavec... Já myslel, že to bude jasné trochu víc dopředu. Přece jenom, některé dvojice už se formují, tak bych ocenil aspoň nějaký předběžný seznam. :)
Reagovat
rib
to je mix :-)))?
Reagovat
smazaný uživatel
? :D Já se raduju akorát z toho, že Sabine a Angelique budou hrát spolu 4hru, je mi jasné, že ani jedna z nich není chlap :D
Reagovat
smazaný uživatel
Nový žebříček a místní prognostický ústav už zase Petře prorokuje pád do hlubin. To vás ty černý předpovědi fakt baví?
Reagovat
smazaný uživatel
Jaky prognosticky ustav? Jake cerne predpovedi? :) Co tak nabrousene:)

Vzdyt je pomalu konec sezony, chybi jeste OH a betony:), a nejake ty zbytky na vychode:)

To by se musela fakt Petra zvencnout a na tech betonech po OH neco uhrat, ale i vzhledem k tomu podnebi atd...se nedivim, ze vetsina nic moc neocekava:) To bych spis nazval proste strizlivym pohledem, a myslim, ze kazdej bude fakt rad a potesi ho, kdyz Petra prekvapi, ono kazdy postup do 3.kola a vyse byde fakt uspech:))-teda aspon podle mne:))) Myslim, ze je lepsi se nechat prijemne prekvapit:) ale osobne take nic velkeho necekam:)

Jen tak mimochodem, nebyls to nahodou take Ty z tech, co tvrdili, ze se nikdy nemuze stat, aby Radwanska byla v zebriku nad Petrou?
Reagovat
rib
úplně tvé rozhořčení chápu, konečně psal to tady už někdo dříve - žebříček je dobrý hlavně pro šílení novinářů a některých fanoušků... Já myslím, že klíčové je, když si sportovec stanoví nějkou strategii, tak aby za ní šel. A mám dojem, že Petra nemá strategii "šplhat na žebříčku co nejvýš, urvat body na všech možných malých hůře obsazených turnajích...", to mají spíš pinkalky typu Caro či Aga. Petra od konce minulého roku mluví o "pracovat na sobě, zpestřit hru, pracovat na kondici a posílit základní stavební kameny typicky Petřiny hry..." O pozici na žebříčku ani slovo. A i Roger říkal - je důležité být na žebříčku tam, aby vás na menších turnajích nasazovali do 2.kola a to číslo samo o sobě není tak klíčové...
Reagovat
tommr
nic ve zlým, ale ty snad máš dojem, že se Petře daří ty cíle, který si stanovila plnit? Podání i return má o dost horší než loni a její pohyb je letos úplně tragickej z čehož pramení i zvýšený množství UE. Postavení v žebříčku a hra jsou navzájem tak provázaný, že to prostě nelze od sebe oddělovat ... :)
Reagovat
rib
hm, zajímavé, já to vidím fakt jinak než ty. Dalo mi to práci, ale odložila jsem optiku "chci, aby pořád vyhrávala, chci aby jí tam padalo vše a aby do toho mydlila pořád naplno" a objevilo se opravdu něco nového... Třeba to, že servis ji paradoxně často podrží, nebo že dokáže i chvíli pinkat, když to nejde, že dokáže zkusit častěji kraťas, že používá pestřejší údery (nejen přímé, občas čop, občas trochu kopec). Já to tam vidím OPRAVDU, navíc s vědomím toho, že Petra měla více zranění a nemocí než vloni, tím jí chyběl čas na nějako práci na sobě. Myslím, že její tělo se takto ozývalo jako ventil tlaku na psychiku, tak snad to půjde už stabilizovat...
Reagovat
rib
jo a k tomu žebříčku - Petra byla vloni před Wimbledonem na 8. místě, takže nevím, co by to jako vypovídalo o té její hře... Navíc to vypadá, že z místa okolo 50. když vylítneš do první 10., je pak cesta k 1. už poněkud trnitější :-)))
Reagovat
smazaný uživatel
Vlk: jedna věc je nic neočekávat, jiná tvrdit, že se nedostane na turnaj mistryň, tím spíš když nejsou hráčky, co by hrály tak, aby ji mohly přeskočit. A proti Agněžce jsem nikdy nic neměl, nemyslím, že bych to někdy tvrdil.
Rib: souhlas
Tommr: v kontextu událostí si myslím, že ho Petra zvládá celkem dobře. Jo a když už Petře něco vyčítáš, tak svůj příspěvek nezakončuj usmívajícím se emotikonem, působí to tak, že z toho máš radost a mě to rozčiluje.
Reagovat
tommr
loni putovala Petra žebříčkem směrem nahoru, letos zatím putuje směrem opačným. Myslím si, že to vypovídá hodně ...
Žádný herní zlepšení na Petře opravdu nevidím. To zpestření o kterým mluvíš je daný jen tím, že Petra letos není schopná tak rychle a účinně zakončovat výměny winnerama ...
Souhlasím ale s tou psychikou. Stres se opravdu může projevovat i fyzickejma potížema. Otázka je proč se Petra takhle zbytečně nervuje. Snad se na tom podaří trochu zapracovat a bude ted zase hrát bez nervů a uvolněně. Hodně by v tomhle ohledu pomoh nějakej úspěch - třeba i na menším turnaji ... :)
Reagovat
Fandina
Nevím, ale to jsou neuvěřitelné věci které tady o Petře píšeš. Pochopitelně, že když budu chtít, tak všechno popíši negativně. To umí každý, jako každý umí popsat věci jen pozitivně viz monty. Není my ale jasné, proč takto píšeš o Petře. Nebylo by lepší, kdyby sis vybral jakoukoli jinou hráčku ze žebříčku a pak ji tady rozebíral negativně. Nemyslím si, že jsi odborník na hru abys mohl posoudit, jaký má return nebo podání. A už vůbec ne, popisovat o psychice kohokoli, koho jsi v životě osobně neviděl, jak jsi sám napsal. Sorry. Ale celkem mě štveš ...
Reagovat
Fandina
Oprava ... není mi jasné ... úsměv
Reagovat
smazaný uživatel
Draha Fandi, kde je usmev ? :) Co se s Tebou deje? :)

Jinak k tematu. Teda odbornik vubec nejsem, ale mne teda take ted nepripadala na ty trave nejak vpohode:) Neumim si pomoct:) Co s tim ?:) Pocit z toho takovy mam... usmev:)

Jinak jak se stavis k vypovedi Kotyzy minuly rok dnes?, kdy tvrdil, ze Petra je na trave dominantni a pred vsemi hrackami je vic ve predu. A co se tyce jejiho dalsiho vyvoje, ze ma to to byt i skvela na jakemkoliv povrchu...(Faktem je, ze to hlavne rikal, aby krotil optimismus alias No1, neb si byl asi vedom, ze to nemusi byt tak easy:) Odbornik tedy nejsem, ale pokud to podepru touhle vypovedi...nezda se Ti, ze muze byt fakt ve stresu, kdyz je vehnana v pozici, ze na trave ma nejakej naskok pred jinymi hrackami? Ono kdyz to rekne jeji trener, tak to podle mne nejakou vahu pro toho hrace ma...
A jinak tommrovi preci o kritiku nejde, to vime uz davno. Petru zboznuje a tezce to proziva:) Je ji zcela oddan, a co vic, je uplny pedant, ale to jeste neni trestne:)

Mam pro neho i pochopeni. Taky jeste tezce rozchazim Eastbourne:D

Jinak jeste takova uvaha:) Nezda se Ti, ze nekdy nenechavame na nekterych hracich jako Gulbis, Maria, Karolina, Aga, Akgul, Fran, Mardy, Andy, Rafa atd nit suchou...ale kdyz jde o nektere jine treba jako Petra, tak nejsme tak trosku precitliveli? Jenom takova myslenka no:) usmev:) a bud vopohode a nestvi se:))
Reagovat
Bob
tommr je odborník na slovo vzatý. Nejenom že zná podrobnou psychickou stránku Petry, ale dokonce je schopný poznat, do jaké míry se Petře zhoršil return či servis. Čtu tady hodně odborných keců a žvástů, ale tohle patří rozhodně mezi skvosty. Tommr je nejspíše zklamán z Petry hry, tak aby mu to nebylo líto, šije do ní, jen jak to jde. On totiž ještě nikdy nepoznal pocit být jednou nejlepším na světě a neví, jak kolikrát těžké je hrát zápas, když ostatní očekávají výhru. Petra hraje dobře, není to žádný noob. Rozhodně to není hráčka bez potenciálu. To, že není nejlepší beru, to že hraje špatně však nikoliv.
Reagovat
Fandina
Ten příspěvek nebyl na tebe ... úsměv. Tvoje příspěvky mají logiku ... úsměv. Ty jsi fajn. Tommr ale používá argumenty, které nezpochybňuji, znalost žebříčku a výsledků a hodně přečtených článků, ale je to zásadní kritik. Nerozumím těmto lidem. To je fakt tak negativní, že pořád vidí čerty na zdi. Nevidím do nicků, ani to není moje hobby, jen mě zaráží, že nejvíc kritizuje Petru. Pokud se týká Petry, její formy, tak každý to vidí jinak. Já v její hře nevidím až tak zásadní rozdíly proti loňsku ... nevím, taky záleží vždy na losech a ´účastech na turnajích. Loni jich bylo víc prostě. Mám jiný pocit než jak píšeš prostě ty. A proto, že někdo kritizuje druhé, nebudu kritizovat Petru, aby to bylo vyrovnané. Kritizuji, když si myslím, že je to potřeba ... úsměv
Reagovat
smazaný uživatel
Být pedant není trestné, ale tommr to už zkouší aplikovat vedle i na Novaka, at prý zkusí jet do Hamburku a stáhne ten náskok, a vrátí se na místo jedničky. Přitom mužskýmu tenisu nemůže přijít na jméno, podle toho, co tu píše. stačí, že tu neustále pedantsky poučuje a píše svoje pravdy, jak Petra skončí v Americe atd..přesně, prognostik, a nenech se mýlit Vlku, tommr je zcela oddán pouze a jen žebříčku a počítání bodů.
quesh, Bob, Fandina, souhlas..
Reagovat
smazaný uživatel
+ rib, též souhlas :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Nikde jsem nečetl, že by někdo psal, že se Petra na TM nekvalifikuje. Psalo se pouze, že pokud by se tam nedostala, bylo by to pro ni dost špatné. Přijdou ti hráčky jako Wozniacki, Li Na, Stosur, Bartoli, Ivanovic, jako neškodné, které nemohou Petru přeskočit? Kde bereš tu jistotu? Nelíbí se ti, když někdo napíše něco negativního o Petře, ale ty o těchto hráčkách šmahem napíšeš, že nemají na to, Petru v RACE žebříku přeskočit. Nebyl bych si tím tak jistý...
Reagovat
tommr
některý lidi ztrácí pokud jde o Petru úplně soudnost a každou i sebelíp míněnou kritiku berou skoro jako osobní urážku. A čím hůř se Petře daří tím jsou ještě popudlivější ... :)
Reagovat
smazaný uživatel
Mně zase přijde, že jste přecitlivělí na to, když někdo napíše o Petře něco negativního. Myslím, že odborník na slovo vzatý je tu málokdo. A denně se tady napíše plno plků o plno tenistech. Ale jak někdo něco napíše o Petře, je zle....
Tommra osobně neznám, ale v této diskuzi mi přijdou jeho argumenty a názory rozumné. Myslím, že není pouhý fanatik do žebříčku, ale že je velkým fandou Petry a má jí rád.
A každý má tendence psát nejvíce o tom, komu fandí, proč by si měl hledet tedy jinou hráčku?
Mně z mého čistě laického pohledu přijde, že se Petra herně oproti loňsku zhoršila. Ano, je tam snaha o mezihru, to by byl krok k lepšímu, ale hlavní pilíře hry na kterých staví, servis, return, jsou horší než loni. O pohybu ani nemluvím, tam to snad musí vidět každý. A kdo ne, mohlo by se zase napsat, že má růžové brýle a nechce vidět realitu....
Petra má všechny předpoklady pro to, aby byla dobrá hlavně na trávě. Sám Kotyza to říkal, tento rok to tak zatím nebylo, teď tedy mluví o batohu s kamením.....
Petry hra je však jedna věc a to, proč tomu tak je, je věc druhá.
Psychika a zdraví jsou velmi důležitými faktory pro to, aby se herně dařilo. Pokud nejsou v pohodě, nedá se ani předpokládat, že bude v pohodě její hra. Protože je známo, že se s těmito věcmi Petra potýká a potýkala, dá se očekávat, že ani v poslední fázi roku, to pro ni nebude lehké. Z toho vyplývají ta nepříliš velká očekávání. Alespoň já to tak vidím. Podle mě je to realistické.
Přál bych jí, hlavně kvůli ní, aby se jim to podařilo zlepšit a změnit. Jak jsem psal dole, když se jí zadaří na OH, bude to dobře. Když ne, nepřekvapí mě to. To samé se zbytkem sezóny na betonech. Když se chytí, budu rád, když ne, budu jí přát aby se to zlepšilo příští rok.
Ale v této konkrétní diskuzi jsem si opravdu nevšiml nějakého vyhraněně kritického pohledu od Tommra. Má tendenci psát své příspěvky pesimisticky, ale tady jsem to neviděl......
Reagovat
smazaný uživatel
Jo a ještě k tomu žebříčku a nasazování na turnaje jak zmiňuješ. Roger určitě myslel, že nezáleží na tom, být třeba dvojka nebo čtyřka. Už vypadnutí z první čtyřky je nepříjemné v tom smyslu, že se s těmi nejlepšími potkáš už ve čtvrtfinále. Případné vypadnutí z osmičky, což si ale myslím, že u Petry nebude, by pro ni mělo následky velmi nepříjemné.
Reagovat
smazaný uživatel
Pedepisuji, co jsi v tomto vláknu napsal.
Reagovat
smazaný uživatel
Tohle nejsou pesimistický příspěvky, k tomu předvídá, co se stane..realita může být přece úplně jiná.

tommr:
Sezona je ze tří čtvrtin u konce a v tý poslední čtvrtině se u Petry nedá čekat žádný zásadní zlepšení, protože na americkejch betonech se jí tradičně vůbec nedaří ... :)

Zejména Bartoliová a Li Na jí budou zle zatápět. Podcenit se nemůže ani Wozniacká. Jestli Petra výrazně nezlepší hru na americkejch betonech tak bude mít s udržením současnýho umístění velký potíže ... :)

Pro Petru by ted účast na TM a obhájení FC měly bejt priority. Na OH jí moc nevěřím a na USO bude ráda když zase nevypadne už v prvním kole ... :)

Já si nedovedu představit, že bych třeba o Rafovi napsala: Vůbec mu nevěřím, nedávám mu žádnou šanci na USO, bude rád, když vůbec postoupí do finále, ve Wimbledonu vypadl s Rosolem..Takovýmhle stylem píše tommr o Petře neustále.
Konstruktivní kritika je určitě dobrá, ale to můžeš kritizovat co bylo, co je ted..ale proč zbytečně předvídat, že Petra prostě bude ráda, pokud udělá aspon první kolo?
Hlavně ten jeho poslední příspěvek je dobrý, dá za to smajlíka..jinak Petra u mě z našich holek rozhodně není na prvním místě, takže nejsem fanatická fanynka Petry.
Ty víš, že se mi taky nelíbilo třeba Kotyzovo vyjádření, rozhodně vnímám, že to u Petry není úplně ideální, ale tohle mi přijde už trochu moc a nejen mně.
Reagovat
smazaný uživatel
Am. betony 2011
Toronto 3.kolo out
Cinci 3.kolo out
NY USO 1.kolo out
-------------
Am. betony 2010
Montreal 1.kolo out
New Haven 1.kolo out
NY USO 3.kolo out
-------------
Am. betony 2009
Cinci 1.kolo kvaldy out
Toronto 2.kolo kvaldy out
Bronx 1.kolo out
NY USO 4.kolo out > krasnej zapas ve 3.kole z Safinou:) kultovni vec:)
-------------
Am. betony 2008
LA 2.kolo out
Montreal 2.kolo out
NY USO 1.kolo out

Tak ja myslim, ze napsat, ze se ji tam tradicne nedari...je celkem ok:) Jako muze se zvencnout a muze to byt jinak:)
Jsem mozna blbej, ze verim na povrchy, ze to ma vliv atd., ale kdyz si porovname v kazdem z tech roku jine jeji vysledky - na jinych turnajich, tak mne porad vychazi to samy. Proste se tam Petre nedari no:)
Treba take pisu, ze Sam vypadne hned v 1.kole max 2. kole na trave a nikdo se nedivi, ze jsem negativni :D)

Souhlasim s Oskarem, ze jinych negativnich prispevku by se u tommra naslo spis nekde jinde:) Ale tohle mne az tak tezky take neprislo:) A s Rafou bych Petru asi neprovnaval, ani bych neporovnaval zensky a muzsky tenis.:) Nechci se nejak tommra zastavat, ale obcas mne prijde, ze z neho delate uplny monstrum:D Brbla to je, ale kazdej jsme nejaky. Ma ji rad, tak brble, nekdo ji sklada basne, nekdo ji peje chvalu...a nakonec vsichni fandime ne?:) Kazdy nejak. Tak o co jde:)
Reagovat
smazaný uživatel
Že Petra bude mít obrovské problémy se na TM kvalifikovat, to tu tommr a spol. opakují takřka neustále, stejně jako tvrdil, že Petra bude ráda, když na Wimbledonu udělá alespoň kolo.

K hráčkám (v závorce ztráta na Petru)

Sam (369) - má ztrátu poměrně malou a loni vyhrála USO, takže přestože se jí letos ani zdaleka tolik nedaří, Petru přeskočit může.

Li Na (620) - letos se jí zas až tolik nedaří a řekl bych, že americké kurty nejsou její parketa, ale ztrátu má poměrně malou, takže Petru ohrožuje

Marion (868) - letos hraje prachbídně a nechytla se ani na pro ni oblíbené trávě, navíc na OH nejede. Ztráta už je poměrně vysoká, nemyslím, že pro Petru představuje bezprostřední riziko.

Caro (1113) - Ztráta na Petru velmi výrazná, loni kromě USO v Americe nijak nezářila a to měla podstatně lepší formu než letos. Petru podle mě nemá moc šancí přeskočit.

Ana (1264) - letos pravidelně končí na první lepší hráčce, kterou potká a ne vždy je to vyrovnaný souboj. Ztráta na Petru obrovská, podle mě se letos ani nepodívá do top 10, natož aby předběhla Petru.

Závěr: pokud Petra potvrdí tu stabilizaci výsledků, jakou letos zatím předvádí, měla by se do Istanbulu podívat. Reálně jí ohrožují pouze dvě hráčky, přičemž letos jedna jako druhá neoplývají o nic lepší formou a výkony, než Petra, spíše naopak. Petra má navíc na šestou Erraniovou ztrátu 200 bodů, přičemž Sara je antukářka a žádný závratný výsledek se v USA od ní čekat nedá, takže tu Petra klidně může dohnat.

Dodatek: čísla v závorce neznamenají, kolik dané hráčky musí uhrát bodů, aby Petru dohnaly, ale o kolik bodů více musí uhrát, aby ji dohnaly.
Reagovat
smazaný uživatel
Já jsem psal, že má tommr ve zvyku psát pesimisticky a jeho příspěvky někdy vyznívají jako radikální pravda. Ale stále to zůstává pouze jeho názorem a já to tak beru. Snažím se odhlédnout od té radikalizace a zareagovat na tu podstatu. S tím smajlíkem jsem si to vysvětlil tak, že to patří jako úsměv uživateli, kterému odpovídá. A ne tak, že napíše pesimistickou prognózu a dá za to úsměv....
S těmi příspěvky, co psal zde ve vláknu, v podstatě souhlasím. Také od Petry mnoho neočekávám. A je to z důvodů, které jsem popsal. Sezóná pokračuje, mluví se o minulosti, současnosti a myslím, že určité prognózy do budoucna k tomu také patří.

Vím, že pro tebe Petra není na prvním místě, někde jsi to psala. Ani pro mě ne. Proto nepodléhám fanatickému bláznovství, a myslím, že nepodléhám ani přehnané kritice. Ale třeba kdyby se Rafovi v příštím roce nedařilo, šel dolů herně z důvodů zdraví nebo nalomené psychiky a neměl prostě ty výsledky, co letos. Nemyslela by jsi si, že třeba nebude mít s tímto rozpoložením moc šancí na vítězství v GS? Samozřejmě by jsi mu dále fandila, věřila, ale asi by jsi se snažila být i realistická.....
Ano, pamatuji si, co jsi psala o těch vyjádřeních Kotyzy.

Prostě toto je můj názor na diskuzi v tomto vláknu. Na mých "výplodech" by se také určitě našlo plno věcí ke kritice a nemusí se to každému líbit...:-))
Ten smajlík patří tobě, nesměju se tomu, že mám hloupé výplody.
Reagovat
rib
jen k tomu tvrzení, kdo kdy na někom nenechává nit suchou - já to mám tak, že fandím zcela optimisticky, pozitivně laděně a naplno a pořád (bez ohledu na výsledek a žebř :-)), takto jsem zahleděná do Rogera, Andyho Muráji (polská výslovnost :-)), Berdi, Petry, Lucie Š. a dua H+H. U těch všech jsem schopná chválit, plakat, šílet atd.... Ostatní můžou svištět s výkony nahoru či dolů, zájem o ně mám jen ve chvíli, kdy stojí proti mým oblíbencům. Takže pokud někdy na někoho laju, je to zcela úmyslné a velmi, opravdu velmi tendenční :-)))))
Reagovat
smazaný uživatel
"Že Petra bude mít obrovské problémy se na TM kvalifikovat, to tu tommr a spol. opakují takřka neustále, stejně jako tvrdil, že Petra bude ráda, když na Wimbledonu udělá alespoň kolo."

Já ale psal svůj příspěvek výhradně s ohledem na diskuzi pod tímto článkem. A stejně si prostě myslím, že to je u něho tím, že to s ní tolik prožívá, protože jí fandí a má ji rád. Neříkám, že mě jinde třeba jeho styl příspěvků k jiným věcem také někdy neštve. Ale jak jsem psal Emě, každý máme nějaký styl....
No a s tím prvním kolem Wimbledonu nebyl skoro tak daleko od pravdy. Samozřejmě to byl obrovský tlak a nebylo to pro Petru lehké, to chápu. Mě spíše udivilo to Eastbourne, ale stále jsem si říkal, že se nic neděje....

Petra je teď na Race žebříku na 7. místě, takže stačí, aby jí přeskočily dvě ze zmiňovaných hráček. U Caroline si myslím, že se tam dostane. Stosur stačí málo. Li Na by mohla něco uhrát i na asijské tour. Bartoli je bez formy to je pravda a další už zrácejí bodově hodně. U Errani se dá předpokládat, že ztratí, v tom s tebou souhlasím.

Závěr: pokud si Petra podrží stabilitu, není se o čem bavit a kvalifikuje se. Obavy vznikají proto, protože se jí prostě na amerických betonech nedaří a loni se moc nevedlo ani v Asii.

A vidíš, jak jsi zhodnotil šance jednotlivých hráček na předstižení Petry? Realisticky jsi se snažil uvážit jejich šance. V pořádku. Ale jejich fanoušků by se to třeba mohlo dotknout, kdyby četli, že jim nevěříme. A v tom si myslím, že je ten kámen úrazu. Přijde mi, že se ke komentářům ohledně Petry, staví plno fanoušků moc přecitlivěle.
Reagovat
smazaný uživatel
No jo, ono to ale není jenom o diskuzi pod tímto článkem, proto jsou ty moje spory s tommrem tak vyhrocené.

Netvrdím, že ji tommr nemá rád, ale podle mě se neustálým srážením a přehnanou kritikou náklonnost najevo nedává.

První kolo i kvůli tlaku začala hororově, pak jej ale zvládla v pohodě, takže ne, opravdu se tu netrefil ani "skoro."

Kde je Petra na race žebříčku vím, z něj jsem čerpal ty bodové rozdíly ;-) Na svých předpokladech si stojím.

Možná se některých dotkne, co jsem o těch hráčkách, resp. jejich šancích napsal, já ale nikdy neproklamoval, že jsem jejich fanoušek, ačkoliv třeba Caro jsem se párkrát i zastal. Tommr se ale prezentuje jako Petřin fanda a přesto ji sráží a leckdy až přehnaně kritizuje. A to je podle mě dost zásadní rozdíl.
Reagovat
smazaný uživatel
No ale tyto dohady co tady vedeme, začaly kvůli diskuzi pod tímto článkem. A stejně jsi někde psal, že s ním nakonec diskutuješ rád, protože to je v rámci slušnosti.:))

Já myslím, že fandění a pak realistické hodnocení nebo prognózy jsou dvě rozdílné věci.
Když fandím, tak nadávám, raduji se, zatínám ruku v pěst, jsem vzteklý, doufám, věřím do posledního míčku atd....
Pak když vychladnu, někdy to může trvat, snažím se o alespoň trochu realistický a objektivní pohled na věc.

Za svým názorem na kvalifikaci Petry na TM si také stojím. Pokud se jí bude tradičně nedařit na betonech a USO, bude to mít těžké, ale ne nereálné. Caroline věřím, že se tam dostane.

Ani nemyslím, že by se to, co jsi napsal, mělo fanoušků zmíněných tenistek dotknout. Je to realistický názor a měli by to zkousnout. Stejně tak si myslím, že by snahu o realistický názor na Petru a její výkony, měli zkousnout její fanoušci. Mám takový postoj, že názory typu "růžových brýlí" a naopak přehnaná, neobjektivní kritika a odsuzování, jsou dva extrémy a ani jednoho nejsem příznivcem.:)
Reagovat
smazaný uživatel
Řekl bych, že tyhle dohady začaly už dávno před tímto článkem, tady jenom pokračují. A ano, diskutuju s tommrem rád, to ale neznamená, že souhlasím s jeho radikalismem. ;-)

Já se taky snažím vidět věci objektivně, proto se třeba snažím brát v potaz aktuální zdravotní stav, formu hráček, soupeřku etc. Jenže pak se tu dočtu, že to, že třeba v Miami hrála těsně po nemoci nebo že Hradecká, když jí to padá, je schopná zatápět i nejlepším jsou jenom výmluvy..

Těžké to mít bude, ale neřekl bych, že na USO se jí vyloženě nedaří, akorát loni to byl dost propadák. A když se zadaří na olympiádě..

K té poslední větě - to nás dva s tommrem asi nemáš zrovna v oblibě, tedy souhlasíš-li s charakteristikami, které si my dva navzájem o sobě vytváříme. :-))
Reagovat
smazaný uživatel
Dnešní dohady začaly kvůli diskuzi pod článkem. Vaše dohady co pozoruji, mají dlouhodobý charakter a začaly dávno.:)

Případný úspěch na OH by měl pro Petru určitě velký význam hlavně kvůli sebedůvěře. S těmi body to tam není tak valné, ale i ty by se hodily.

S Miami i Hradeckou, u které se dá předpokládat, že tak, jak jsme ji měli možnost vidět hrát v Madridu po celý turnaj, hrála i proti Petře, souhlasím. Ta navíc na Petru umí....

A závěrem: Věřím tomu, že se oba snažíte hodnotit a tvořit prognózy z vašeho pohledu objektivně a realisticky. U jednoho to může někdy vyvolávat dojem "růžového pohledu" a u druhého "pesimistického radikalismu"...
Právě proto, že jsou vaše způsoby hodnocení tak rozdílné, vytváříte si o sobě navzájem taková mínění.
Já si myslím, že pravda je někde uprostřed a mám vás jako diskutéry v oblibě oba dva!:-))
Reagovat
dadaft
zajímavá diskuze! pokud jde o Petru a o fandění, myslím, že až bude Petra zase stoupat, bude tommr jako první hlásit její přírůstky v žebříčku - a myslím, že je bude hlásit rád, ne škodolibě. zaregistroval jsem tady snad jen dva nicky, v jejichž příspěvcích se dá narazit na trapnosti typu "tlustá bečka" - jinak zde má Petra spoustu fanoušku a respekt. někteří zkrátka mluví kritičtěji, snad dokonce z pohledu jiných až straší.
***
nabídnu svůj pohled - že má Petra potíže s hráčkama z top10, že nehraje jako loni a že na amerických betonech se jí nedaří, je prostě fakt. taky je fakt, že na začátku sezóny se sečetly povinnosti tenisové superstar, vítězky Wimbledonu a TM, s problémy zdravotními, a výsledkem byl herní pokles. teď už ale Petra trénuje.
A TAKY: na letošních GS Petra předvedla, že pořád dokáže porazit čtyři pět hráček mimo desítku v řadě.
neboli: umím si představit, že se v americe bude trápit a s TM to bude ožehavé. přesto mi něco říká, že letos by přece jen mohla něco v américe upéct, obhájit Linec, přivézt body třeba z Tokia - a být ještě koncem roku docela v klidu. )))
Reagovat
tommr
v žebříčku singlistek máme 8 hráček v první stovce, v žebříčku deblistek dokonce 12 a to ještě naše nejlepší hráčka debla skoro vůbec nehraje ... :)
H+H by měly bejt na OH nasazený jako číslo 3 nebo 4 a mohly by bojovat o medaili. Doufám, že budou mít i trochu štěstí na los a Williamsky budou vylosovaný do opačný poloviny olympijskýho pavouka ... :)
Reagovat
smazaný uživatel
Následující polovina sezony ukáže, jak na tom Petra je. Uvidíme také na US Open...
Jinak bych celkově grandslamy letos hodnotil pozitivně.
Reagovat
tommr
o jaký polovině sezony to mluvíš? Sezona je ze tří čtvrtin u konce a v tý poslední čtvrtině se u Petry nedá čekat žádný zásadní zlepšení, protože na americkejch betonech se jí tradičně vůbec nedaří ... :)
Reagovat
Bob
umíš taky věštit z karet?
Reagovat
smazaný uživatel
Na grandslamech celkově dobrý, ale třeba premier mandatory je dosti katastrofické (letos 2x druhý(jednou z toho volnej los v prvním kole) a jednou třetí kolo, též s volným losem
Reagovat
dadaft
1 Azarenka, Victoria BLR 6945
2 Sharapova, Maria RUS 6820
3 Radwanska, Agnieszka POL 5567
4 Williams, Serena USA 4520
5 Kerber, Angelique GER 4070
6 Errani, Sara ITA 3291
7 Kvitova, Petra CZE 3091
8 Stosur, Samantha AUS 2722
9 Li, Na CHN 2471
10 Bartoli, Marion FRA 2223
11 Wozniacki, Caroline DEN 1978
12 Ivanovic, Ana SRB 1827
***
jinak Yarka Shvedova už je v top50. ))
Reagovat
tommr
Petra bude mít ještě hodně práce, aby se udržela v elitní osmičce a dostala se na TM. Zejména Bartoliová a Li Na jí budou zle zatápět. Podcenit se nemůže ani Wozniacká. Jestli Petra výrazně nezlepší hru na americkejch betonech tak bude mít s udržením současnýho umístění velký potíže ... :)
Reagovat
smazaný uživatel
Já myslím, že se Caro na TM probojuje, americké betony a USO jí svědčí a myslím, že tam zase udělá slušné výsledky. Pro Petru je teď ještě velká šance olympiáda, i když se nehraje o tolik bodů. A klíčové, jak píšeš, bude americká tour, USO a pak asijské turnaje. Může v té druhé půlce hodně získat, ale nesmí to být jako loni.
Reagovat
dadaft
souhlas, bude to boj. na druhou stranu Sara asi 6. místo neudrží.
Reagovat
tommr
jj Wozniacká se jen tak nevzdá a z lonska s výjímkou New Havenu a USO skoro nic neobhajuje, takže může Petru ještě do konce sezony klidně předstihnout ...
Jinak OH budou pro Petru důležitý hlavně z psychologickýho hlediska. Pokud by uspěla tak by jí to mohlo nakopnout a mohla by pak předvést podobně skvělej finiš sezony jako loni. Neúspěch by jí naopak moh pro letošek definitivně pohřbít ... :)
Reagovat
tommr
Erraniová si podle mýho názoru spíš ještě polepší - až do konce sezony totiž nemusí obhajovat vůbec nic a může jen získat ... :)
Potíže s udržením pozice by vedle Petry mohla mít ještě Stosurová, který s obhajobou titulu z USO moc nevěřím .... :)
Reagovat
smazaný uživatel
Petra si nepřipsala za čtvrtfinále 360, ale 500 bodů.
Reagovat
dadaft
to je fakt, Sara neobhajuje nic.
a se Sam máš taky pravdu - obhajuje v sev. americe pěkný ranec bodů, nicméně Tokio a Peking by ji zase mohly pomoct.
Reagovat
smazaný uživatel
Jj, s Caroline, Stosur i s Errani souhlasím, co se týká žebříčku.
Já tu Caroline ale myslel s ohledem kvalifikace na TM, teď jí patří 11. místo a myslím, že se do té osmičky dostane. Li,Na nemusí být na betonech také marná.
Reagovat
smazaný uživatel
Taky pořád věřím, že Caro na TM bude. Už jsem tady o tom vedl diskuse někdy ze začátku roku... Takže doufám, že máš pravdu. :) Caroline se loni nepovedlo třeba Toronto nebo Cincinnati, tam by letos určitě mohla získat. V Pekingu nebo Tokiu taky tolik neuhrála. Naopak obhajuje titul v New Havenu a semifinále US Open... Jinak holky na 9. a 10. místě vlastně jedou na TM jako náhradnice. Já ale doufám, že Caro bude v té první osmičce. :) No a pak je ve hře ještě Ana. Ta by taky mohla zabojovat o TM a když to nevyjde, tak snad pojede obhajovat na Turnaj šampionek, tentokrát do Sofie. :)
Reagovat
tommr
já samozřejmě taky mluvím o TM ... :)
Pro Petru by ted účast na TM a obhájení FC měly bejt priority. Na OH jí moc nevěřím a na USO bude ráda když zase nevypadne už v prvním kole ... :)
Reagovat
smazaný uživatel
Já myslím, že se Caro kvalifikuje.:)
Ale ono ke kvalifikaci na TM není důležité, kolik kdo obhajuje bodů z loňska. Započítavají se všechny body získané v tomto roce.
Ana ale ještě tenhle rok žádný titul nevyhrála nebo jo? Na turnaj šampiónek jezdí hráčky, které vyhrály nějaký turnaj. Pak mohou dát pořadatelé nějaké divoké karty, ale s těmi nevím, jak je to přesně. Ale Ana hrála třeba na USO pěkný tenis, bohužel narazila už ve čtvrtém kole na Serenu. Mohla by na betonech něco uhrát. Ty poslední postupová místa na TM budou otevřená určitě až skoro do konce.:-))
Reagovat
smazaný uživatel
Já vím, ale oba ty žebříčky se nakonec vyrovnají, ne? :) Někdo mi to tady loni vysvětloval, já se v tomhle moc nevyznám... :D Máš pravdu, Ana zatím titul nevyhrála a navíc to musí být titul kategorie International. Ale právě loni dostala divokou kartu a věřím, že letos by ji případně mohla dostat taky. :) Pořadatelé Turnaje šampionek zatím vždycky daly dvě divoké karty. Myslím si, že letos by byla Ana zase první volba. Zaprvé obhajuje titul a zadruhé je teď jenom těsně za první desítkou. Takže pokud se nepovede TM, tak věřím, že pojede do Sofie. :)
Reagovat
smazaný uživatel
* Pořadatelé dali...

Už zase! :D
Reagovat
smazaný uživatel
Tak ten TM je pro ni klíčový. Jestli by se tam nekvalifikovala, na žebříku by se sešoupla pěkně rychle dolů...
Úspěch ve fed cupu by jí mohl nabudit zase hlavně psychicky a to by bylo dobře. Je na tom pozitivní, že v něm nebude čelit žádné hráčce z první desítky (pokud se tam ovšem neprobije Ana).:-))
Já v nějaký zázračný zvrat na amerických betonech a USO také nedoufám. A co se týká OH, uvidí se. Před trávou jsem opravdu byl přesvědčený, že se zvedne a chytne. Psal jsem to i během RG, ale teď jsem rozpačitý. Když se jí tam zadaří, bude dobře. Když ne, nepřekvapí mě to.
Samozřejmě jí přeji dále, to je jasný. Ale její hra teď není prostě ono. Nevím, jestli se to tedy zázračně změní, když už netahá ten batoh, co zmiňoval Kotyza...
Je to na nich, snad se jim podaří něco s tím provést, já jí držím palce.:-))
Reagovat
smazaný uživatel
Ne, oba žebříčky se nevyrovnají. Ten důležitý pro TM se počítá kumulativně od počátku roku a zase se začne od nuly v r. 2013.
Do toho druhého se započítavají výsledky za posledních 52 týdnů a tam hrají roli právě obhajoby apod...
Reagovat
tommr
oba žebříčky se během roku pomalu srovnávají a před TM už budou úplně totožný, protože se všem hráčkám před ním odečtou loni tam dosažený body ... :)
O účasti Any v Sofii netřeba pochybovat. Pokud se neprobojuje na TM a nebude zraněná tak zcela určitě dostane od pořadatelů WC. Pro pořadatele bude totiž jako tradičně hlavní atrakcí ... :)
Reagovat
smazaný uživatel
No, takhle nějak jsem to zhruba pochopil... Tak díky. :)

tommr: Naprostý souhlas, co se týče Any. :)
Reagovat
smazaný uživatel
Jj, s tím odečtem je to pravda. Ale je potřeba se v průběhu roku dívat na oba žebříčky. Někteří lidé vychází pro kvalifikaci na TM z klasického žebříku a zaplétají do toho i obhajoby a to s tím nesouvisí.:)
To nemyslím tebe Monty!
Reagovat
tommr
já se ze začátku roku koukám jen na klasickej žebříček, protože Race tou dobou nemá skoro žádnou vypovídací hodnotu. Ke konci sezony už sleduju stejně pozorně oba žebříčky ... :)
Reagovat
smazaný uživatel
Přesně tak, hlavně aby v něm ta Petra před TM byla.:-))
Reagovat
VlS
Ty jsi nadšený, že Anna třetí rok po sobě pojede krást body, které si nezalouží? Já bych z toho spíš blinkal.
Reagovat
smazaný uživatel
To je pěkná hovadina, cos napsal... Už jsem ti tady vysvětloval (i dával odkaz), že v roce 2010 hrála Ana při prvním Turnaji šampionek bez divoké karty. To znamená, že se tam kvalifikovala normálně. Loni divokou kartu dostala, to je pravda. Ale proč bych z toho měl blinkat? Blinkali z toho fanoušci ostatních hráček, které ji dostaly? Pořadatelé Turnaje šampionek udělili zatím každý rok dvě divoké karty. A můžeš mi říct, komu by měli udělit divokou kartu spíš, než obhájkyni titulu? A to nemluvím o tom, že je teď Ana opravdu těsně za první desítkou... Mně přijde celkem logické, že tam pořadatelé chtějí mít Anu.
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist