Djokovič 6. titulem z Australian Open vyrovnal rekord. Murray prohrál i páté finále
Novak Djokovič hrál dnes finále už na 17. turnaji v řadě, ze kterých si odváží 12. trofej. Andyho Murrayho porazil 6-1 7-5 7-6 a vedení ve vzájemné bilanci zvýšil na 22-9. Od finále Wimbledonu 2013 ho z posledních dvanácti duelů přehrál už pojedenácté s bilancí setů 27-7.
Osmadvacetiletý Srb dnes ani nemusel předvést svůj nejlepší výkon, přesto hrál od začátku do konce lépe a měl vývoj pod kontrolou. Jeho britský vrstevník totiž nebyl v psychické pohodě, nechával se ovlivnit negativními emocemi a nedokázal se plně soustředit na svou hru. Često kazil a během bezmála tříhodinového duelu spáchal 65 nevynucených chyb.
7 | esa | 12 |
3 | dvojchyby | 5 |
66 % | 1. podání 'in' | 64 % |
74 % | úsp. 1. podání | 68 % |
53 % | úsp. 2. podání | 35 % |
31 | winnery | 40 |
41 | nevyn. chyby | 65 |
11/14 | hra na síti | 22/34 |
5/12 | brejkboly | 2/6 |
čas: 2:53 |
Murray včera v Rod Laver Areně sledoval dlouho do noci triumf svého bratra Jamieho ve čtyřhře a sám dnes jakoby zaspal začátek svého finále. V prvním setu vůbec nezachytil Djokovičův nástup a marně hledal úderovou jistotu. Sice měl v úvodní hře brejkbol, ale nevyužil ho, v dalších čtyřech gamech uhrál jen tři míčky a alespoň čestný bod uhrál až za stavu 0-5.
V druhém dějství britský tenista hru alespoň výsledkově vyrovnal, byl aktivnější, ale stále byl o něco horším hráčem a o gamy při svém servisu musel neustále bojovat. Djokovič, který se před finále rozehrával s Radkem Štěpánkem a ten pak Srbovi fandil z jeho boxu, sice po prvním prohraném servisu nepotvrdil brejk na 4-3, ale brejk na 6-5 už po odvrácení brejkbolu stvrdil a ziskem druhého setu, který trval osmdesát minut, téměř zlomil Britův odpor.
Murray po skončení setu vypadal rezignovaně a stejný byl i jeho nástup do dalšího dějství. Okamžitě ztratil podání a paradoxně teprve když už to s ním vypadalo bídně a prohrával 0-2 a 1-3, se uvolnil. Poprvé v zápase získal tři gamy po sobě a vykřesal jiskřičku naděje. Set dovedl až do tie-breaku, v něm ale Djokovič potvrdil, kdo je současným králem mužského tenisu. Srbský favorit zkrácenou hru s přehledem ovládl, duel zakončil svým sedmým esem a mohl začít slavit vítězství.
"Andy je skvělým soupeřem. I když to podle výsledku možná nevypadá, byl to těžký zápas a Andy měl v rozhodujících chvílích smůlu," komentoval úspěšný obhájce titulu.
Djokovič na Australian Open vyhrál i své šesté finále. Navázal tak na triumfy z let 2008, 2011, 2012, 2013 a 2015 a celkově šestým titulem vyrovnal rekord Australana Roye Emersona. Ve svém 19. grandslamovém finále získal 11. titul a na pátém místě historické tabulky se vyrovnal Rodu Laverovi a Bjornu Borgovi. Rekord drží sedmnáctinásobný šampion Roger Federer.
1. Roger Federer | 17-10 |
2. Rafael Nadal | 14-6 |
-. Pete Sampras | 14-4 |
4. Roy Emerson | 12-3 |
5. Novak Djokovič | 11-8 |
-. Rod Laver | 11-6 |
-. Bjorn Borg | 11-5 |
8. Bill Tilden | 10-5 |
"Je mi velkou ctí, že mohu být spojován se jmény jako Rod Laver či Bjorn Borg. A je velké privilegium, že jsem se dokázal vyrovnat Royi Emersonovi, který rovněž patřil mezi nejlepší tenisty v historii," řekl Djokovič, který odehrál od US Open 2010 už sedmnácté grandslamové finále. Chyběl v něm pouze pětkrát.
Zatímco svěřenec Borise Beckera a Mariána Vajdy Djokovič má v melbournském finále skvostnou bilanci 6-0, Murray je na tom zcela opačně (0-5). Vítěz US Open 2012 a Wimbledonu 2013 hrál finále Australian Open popáté a i tentokrát v něm prohrál. Kromě čtyř porážek s Djokovičem prohrál v roce 2010 také s Rogerem Federerem a jako druhý tenista historie po svém bývalém trenérovi Ivanu Lendlovi prohrál na jednom grandslamu pět finále.
"Myslím, že tuhle chvíli už jsem párkrát zažil. Je to teď pro mě samozřejmě těžké mluvit, ale vždy hraju rád před tolika lidmi, kteří mě podporují. Děkuju vám i všem bývalým tenistům, kteří se na nás chodí dívat," řekl svěřenec Amélie Mauresmové Murray k publiku, v němž seděl Rod Laver a na kurtu byl také nejmladší a zároveň nejstarší vítěz Australian Open Ken Rosewall.
"Gratuluju Novakovi. Protože vyhrát tady šestkrát je něco neuvěřitelného. Hrál tu skvěle před rokem a do teď jsou jeho výkony neskutečně konzistentní," vysekl poklonu svému přemožiteli Murray, který se na závěr proslovu rozplakal. "Kim, stala ses během posledních dvou týdnů legendou. Díky za podporu a slibuju, že budu sedět v nejbližším letadle do Londýna," poslal Murray vzkaz své manželce Kim, se kterou začátkem února čeká narození prvního potomka.
"Respekt Andymu, znovu tady odehrál skvělý turnaj. Jsi velký kamarád, velká osobnost a profesionál. V budoucnu tady budeš mít další šanci, jak získat tuhle trofej. S Kim vám přeju všechno nejlepší a ať vše dobře dopadne a máte zdravé dítě. Užiješ si okamžiky, které si dosud nezažil," řekl Djokovič k Murraymu.
• Dvouhra - finále • |
Djokovič (1-Srb.) - Murray (2-Brit.) 6-1 7-5 7-6(3) |
Komentáře
Mi to nerealne neprijde (byt 130 8x jsem dal taky, ale delal jsem primo silove sporty), atleti (coz tenisti dnes vicemene jsou) jsou mnohem silnejsi, nez vypadaji, ta funkcni sila je obrovska.
Krom toho Karlovic je postavou na bench uplne nemehlo, ma velmi dlouhe ruce, dlouhou drahu, "spatny" hrudnik. Agassi je podsadity typ se sirsim hrudnikem a na tenistu kratsimi rukami. A Andre se jednu dobu na silove treninky specializoval.
rafa je spíš dřepař, celkem solidní rozcvička..
tohle snad musí bejt fotomontáž ne
http://3.bp.blogspot.com/-y5GYoCIH2zU/T9UzBWJE2TI/AAAAAAAAA0s/J4alO3aHQeY/s1600/rafael+nadal+shirtless.jpg
Rafa bude taky silný. Roger bude mít silné nohy (psal kdysi 150x10 dřep, otázka je, jak hluboký), vršek má naopak slabý krom hrudníku.
Nerad se ohlizim, ale pokud je to obcas nutne...
Horší bylo, jak včera Pavlásek popatlal kvalifikaci v Montpellier.
to musí mít djokem (a trochu i fedexem, dvě porážky) dobře znechucenej turnaj
to bych si tipnul, že muselo skončit držkopádem
http://www.menstennisforums.com/4306-abn-amro-world-tennis-tournament/741049-rotterdam-entry-list-fact-sheet-updated-december-29-2015-a.html
"Sure grass perfectly adapts to Roger"s game and makes it easier for him. But it also had to be said that Roger is probably the greatest clay court player of all time right after Rafael Nadal. Ok, maybe not of all time, but of his generation for sure. If Nadal wasn"t there he would have won a lot more on clay. Last year against Djokovic he fought hard and was close to win the Championships again. For Roger now a good draw is very important. If he is in good health and condition there is nothing impossible for him to achieve."
2. set: V, JV, J, JZ / skrt
3. set: Z, SZ, S, SV, TB: V / skrt
jako, joooo, metoda pokusu a omylu, toho predevsim.. :-), ale ptam se, kdo pro Andyho udelal vic??? Nesnazte se mi namluvit, ze jste rano take bezeli pro sirky jako Forehand.. ;-)
Zapas jsem samozrejme nevidela, ridila jsem ho pouze zenskou intuici podle livka.. :-)))
Gratulace Djokovicovi, stastnou rodinku Andymu a tisici bylinky tomasinhovi! Come on!
2005 Nadal R. - Puerta M. 6-7, 6-3, 6-1, 7-5 F 39.
2005 Nadal R. - Federer R. 6-3, 4-6, 6-4, 6-3 SF 1.
2006 Nadal R. - Federer R. 1-6, 6-1, 6-4, 7-6 F 1.
2006 Nadal R. - Ljubicic I. 6-4, 6-2, 7-6 SF 4.
2006 Nadal R. - Djokovic N. 6-4, 6-4 ČF 71.
2006 Nadal R. - Hewitt L. 6-2, 5-7, 6-4, 6-2 OF 10.
2007 Nadal R. - Federer R. 6-3, 4-6, 6-3, 6-4 F 1.
2007 Nadal R. - Djokovic N. 7-5, 6-4, 6-2 SF 6.
2008 Nadal R. - Federer R. 6-1, 6-3, 6-0 F 1.
2008 Nadal R. - Djokovic N. 6-4, 6-2, 7-6 SF 3.
2009 Soderling R. - Nadal R. 6-2, 62-7, 6-4, 7-62 OF 25.
2010 Nadal R. - Soderling R. 6-4, 6-2, 6-4 F 7.
2010 Nadal R. - Melzer J. 6-2, 6-3, 7-66 SF 26.
2011 Nadal R. - Federer R. 7-5, 7-63, 5-7, 6-1 F 3.
2011 Nadal R. - Murray A. 6-4, 7-5, 6-4 SF 4.
2012 Nadal R. - Djokovic N. 6-4, 6-3, 2-6, 7-5 F 1.
2012 Nadal R. - Ferrer D. 6-2, 6-2, 6-1 SF 6.
2013 Nadal R. - Ferrer D. 6-3, 6-2, 6-3 F 5.
2013 Nadal R. - Djokovic N. 6-4, 3-6, 6-1, 63-7, 9-7 SF 1.
2014 Nadal R. - Djokovic N. 3-6, 7-5, 6-2, 6-4 F 2.
2014 Nadal R. - Murray A. 6-3, 6-2, 6-1 SF 8.
2015 Djokovic N. - Nadal R. 7-5, 6-3, 6-1 ČF 1.
https://rafaelnadalfans.files.wordpress.com/2015/05/rafael-nadal-fue-investido-doctor-honoris-causa-por-la-universidad-europea-de-madrid-22.jpg
https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/12523609_564311777070741_809888414_n.jpg
nevim no, takový lakýrky-kozačky :-), taky bych do nich nešel, možná dárek od niku aby se s tim blesknul
Jak jsem psal, Nolemu. Ale zas ne nějak extra.
Federer je GOAT.
Djokovic má solidní šanci ho překonat.
Taká drzosť dovoliť si o tom zapochybovať. ;-)
Ja fandim Rogerovi a mam rad i Rafu, ale bohuzel si zacinam posledni dobou myslet, ze Roger ten pravy GOAT neni, i kdyz to rikam nerad. Je stale nejuspesnejsi, to je jasne, ale dva duvody proc si to myslim:
1. spatna bilance s Rafou, a to hlavne na GS - pokud ho neporazil na RG, tak to mel dokazat na AO aspon jednou, nebo neprohrat Wimbledon 08, idealne oboji. Mozna mohl udelat vice pro to, aby ta bilance nebyla tak spatna, ale to chtelo asi zacit nejpozdeji kolem roku 2007 - nechat zanalyzovat podrobne vzajemne zapasy a zjistit, kde je problem a pokusit se najit recept, neco zmenit. Mozna je to jen muj pocit ale myslim, ze se Roger trochu spokojil s tim, ze je cislo 1, jen ze s Rafou casteji prohrava. Zmena rakety v roce 2014 urcite prospela, ale taky asi mela prijit drive.
2. spatna bilance s Novakem na GS, a to predevsim od roku 2011, od roku 2014 to castecne omlouva vek, ale jen castecne, protoze USO 2015 bylo vic nez hratelne. V roce 2011 mel Novaka porazit na USO a utkat se s Rafou, ale bohuzel zradila hlava, 2 MP na servisu jsou tezko omluvitelne, a skoda je i Wimbledonu 2011, kde ztratil vedeni nad Tsongou - tam mohl Novaka taky porazit. Takze sumarne proste Roger na oba rivaly ve vzajemnych zapasech ztraci, na GS uz celkem jasne, s Rafou naprosto. Muze byt takovy hrac GOAT? Ja o tom pochybuju.
.Kdyby odesel , mohl se uz vklidu usmivat na lehatku na plazi.
Podle me Vam to vubec nedochazi.
Ale tí hodinári, tam je vsetko inak, pravda..:-)
Pointa je, že od roku 2010 v podstate totálne odišiel a to nemal 34, ale 28..Teda dnešný Djokovicov vek..Od tohto momentu vyhral prakticky len 1GS, a uhral 3 finále...z 24 možných...To vám príde okej na GOATA?..Nebol náhodou jeho pokles sposobený hlavne Nadalom, Djokovicom a Murraym, ktorí v tom čase dosiahli "tenisovu plnoletost"?..Teda Nadal este skor..
Dobře si pamatuju, že už do roku 2011 vstupoval Fed jako ten třetí vzadu a všichni to taky chápali věkem. Stejně jako jediný v tom roce dokázal porazit "neporazitelného" Djokovice ve fenomenální sezoně na svém nejméně oblíbeném povrchu. Důkaz o úpadku jeho formy poskytl taky na Wimbledonu 2011, kdy snad poprvé prohrál na Wimbledonu, na svém balkonu z 0:2 na sety a to bylo s Tsongou. Suma sumárům tedy můžeme říci, že v letech 2010 - 8. 2011, kdy se dostával do té kritické hranice třiceti let, ze sedmi grandslamů hned třikrát prohrál s hráči mimo Big 4, jeden turnaj vyhrál, na dvou prohrál s Djokovičem, který zrovna zažíval průlom v kariéře a s Nadalem na jeho oblíbeném povrchu.
U neho nie je vek natolko rozhodujúci, sezónu 2015 mal lepšiu, než 2010, herne určite, avsak mal lepšieho súpera..Presne na tomto vidime faktor konkurencie, ved nebyt Djokovica, Federer vyhrá z posledných troch GS, minimálne dva..A takého súpera v rokoch 03-07 proste nemal, to je fakt...
Djokovic a Nadal sú na tom naopak, Rafa mal odjakziva na harde a tráve Rogera, keď ten odchádzal, plynule ho nahradil Djokovic..Nole to mal este tazsie, na antuke odjakziva Rafa, na harde a tráve Roger a Rafa, neskor Rafa, potom Roger, až teraz sa mu to uvoľňuje..Roger mal ma antuke odjakziva Rafu, ale na tráve a harde nemal dlho seberovných súperov, z toho vytazil..A to som este prekvapený, ze zacal vyhravat GS az v 22rokoch, keby nastúpil v 19. ako RN a ND, tak má dnes 23 GS minimálne, lebo tí vitazi GS pred jeho nastupom sú hraci, ktorých hravo porazal..
Ten věk je úžasný zaklínadlo pro RF fans v tom, že na jednu stranu ho múžou vyzdvihovat za to, jak i v tomhle věku hraje, ale na druhou stranu když je potřeba shodit konkurenci, tak se prostě vytáhne "starej Federer" a argument je na světě. Oni neřeknou "špatnej Federer", to by si káleli do vlastního hnízda, prostě se jen vypíchne, že je mu 34 a tím se má teda jako rozumět, že kdo s ním prohraje, tak je největší jelito.
Navíc 34 není 39 a dělat z něj dědu s hůlkou není myslím na místě. Agassi byl ve 33 první na světě a ještě v 35 zle proháněl všechny ty Hewitty, Safiny či Nalbandiany, kteří se tu s takovou oblibou vyzdvihují :)
Podle mě je jedinej rozdíl v tom, že tenkrát to byl Roger a pak dlouho nikdo, tudíž logicky vždy někdo z "komparzu" došel do finále (výjimečně když to RF nevyšlo, tak brali i titul). Takže ti hráči mají opticky větší úspěchy než Berdych a spol., kterejm v cestě stála velká čtyřka, ale to neznamená, že tenkrát ta konkurence byla větší...
V roku 2015 mal vybuch iba s Ramosom a Isnerom, ak by nemal Djokovica, vyhral by dva GS a TM a bola by to v podstate super sezóna.:Naopak, mozeme sa spýtat, ak by mal v roku 2010 v Austrálii a na TM proti sebe Djokovica, vyhral by tie dva primáty?..
Práve na základe prehier s plejádou hrácov, ktorých zvykol porazat, ale v roku 2010 to neplatilo súdim, ze Roger hral lepsi tenis naozaj v roku 2015..Ved si to sám na TP stats porovnaj..
Ano sezonu 2010 měl horší, jak jsem ti popsal v předcházejícím vláknu. Tam započal jeho pokles. Tato logika ale nedokazuje nic. V roce 2010 vyhrál jeden grandslam, ale to byl úvod sezony, který je potřeba od ostatních oddělit. Pak se skoro dva měsíce nehraje, takže přestávka mezi Australian Open a Indian Wells je prakticky větší než přestávka mezi sezonami a tudíž jde o novou sezonu. A tam, jak píšeš, prohrával. A jak já jsem psal, už tam byl ten pokles po letech dominance, který častečně dokázal dohnat v roce 2012, ale už nikdy nedohnal úplně. To, že v roce 2015 postupoval do finále, je dáno bezpochyby i slabší konkurencí, nicméně ta je spíš důkazem mé premisy, že v poslední době má skvělé výsledky, ale už ne tak skvělou hru.
Loni byl Nadal out, Murray celkem mimo kromě první části sezony, Tsonga prožil jednu ze svých slabších sezon, stejně tak Niši, Berdych na grandslamech uvadal, Wawrinka byl uspokojený po Fo. Zkrátka přiznejme si, že jsme nesledovali nějak oslnivou konkurenci.
Daleko nejvetsi naroky.Co tim sleduje je asi jasne, chapal jsem to u "sarvatek" Rafa-Roger do roku 2014.
Nez presel do pozic kdy k tomu stabilne musi vyuzivat Djokovice, aby ukazal jak spatny (horsi), hrac to je..
Petruv problem je, ze pro neho je sezona jenom grandslam.
Áno, sezónu 2010 mal slabšiu, ja mam skor na mysli odraz konkurencie v kontexte jeho výsledkov celoplošne v tých rokoch 08-doteraz..
Pri Rafovi je ešte stále skoro vynášať definitívne súdy, kazdopádne na ňom sa prejaví strata rýchlosti skor, nez sa prejavila pri Rogerovi a dokonca musím uznat, ze herne je medzi 25-29 ročným Nadalom vacsi rozdiel, nez medzi 24-34 ročným Federerom..Zatial.
Ještě připomenu, že v letech 2004 - 2007 Roger čelil Safinovi, Nalbandianovi, Roddickovi, Gonzalezovi, kteří sice nebyli konzistentní, ale jejich vrchol byl porovnatelný s hráči jako Nadal, Murray. Myslím si, že tak, jak hrál Safin na AO 2004, potažmo 2005, by dokázal na Rebound Ace hrát s Djokovičem i v současné době naprosto otevřenou partii.
Nemôžme predsa antukový vrchol porovnávať na základe jedného zápasu(semi RG11).
Tráva tam neni o čom, vrchol Rogera je inde ako Novaka.
AO? Novak ho dal už v 08 a v 11, takže tam mám jasno.
US open je vždy v týchto debatách najviac otvorené.
Veď FFF tu píšu, že ako bola mizerná konkurencia do toho roku 11 kedy bol jeho hlavným sokom na antuke Roger, naopak od toho roka sa už na Rafovú antukovú konkurenciu pozerajú trošku inak a to práve pre toho Djokovica.
Do roku 2011 musel Rafa celit ve vetsine velkych finale na antuce Roger.
Hraci, na ktereho to umel a veril si na neho, jediny konkurent..
Na hardu byla situace uplne jina.
ale
Novak toho proti Rafovi na antuke v rokoch 11, 12, 13 stihol ďaleko viac ako Roger v rokoch 05, 06, 07, 08, 09, 10.
A ako píšeš úplne iný Nadal??
Je jasne, že nie vždy tam hral rovnako výborne.
to ale ani zďaleka nebolo len o tom.
"Tedy tady můžeme vidět, že Rogerův vrchol na antuce byl patrně větší než vrchol Noleho"
To je veľmi nešťastná stratégia vychádzať z jedného zápasu..To potom možeme povedat, ze Rafa na tráve v roku 2008 zdolal Federera a teda tady muzeme videt, ze Rafov vrchol na tráve byl patrne vyssi, nez vrchol Rogera..
"Ještě připomenu, že v letech 2004 - 2007 Roger čelil Safinovi, Nalbandianovi, Roddickovi, Gonzalezovi, kteří sice nebyli konzistentní, ale jejich vrchol byl porovnatelný s hráči jako Nadal, Murray".
Tak tu už korčuľuješ na veľmi tenkom ľade Venca :)..Ze vrchol Gonzalesa bol porovnatelný s vrcholom Nadala?..Tak to sa radšej budem robit, ze som toto nevidel :))
Tito hraci ak by hrali velmi dobre a Nadal priemerne az podpriemerne, mohli hrat vyrovnanú partiu, ale dobre hrajúci Nadal opakovane porážal na GS harde hráčov ako Federer, Djokovic, Murray, tak snad ich nechces porovnavat s Gonzalesom :)..Nehovoriac o tom, ze celá táto téza je totálne budiškničomu,lebo ja mozem povedat, ze Gulbis, Fognini, Monfils, Kyrgios, Rosol vo vrcholnej forme sú porovnatelní s Djokovicom, len to nemam ako dokazat, lebo im chýba konzistencia..Ne, ne, tak to nefunguje..Výkonnost musis dokladat vysledkami a táto partička je hlboko za vysledkami TOP 4 a teda dokazuje, ze ani jeden z nich nedosahuje ani len výkonnost Murrayho.
Rafa na neho uhral 9 gemu.
Ale ty budes furt si ho brat do huby..;)
V 20 rokoch vypadával Federer s Hornou..
Takze, Federerova konkurencia vlastne bol aj Horna, a jeho vrchol je porovnatelný s Rogerom, lebo ho porazil :)
Logika dreveného koňa, naozaj..
Tak predstav si, ze Gonzales porazil Rafu aj v Stuttgarde 2003, na antuke..Ked mal Rafa 16..:)..Ten Gonzales bol pán hracik, porazil ho aj v roku 2004..:)
To, ze posledných 6 zápasov neuhral ani set bola isto náhoda, uz nebol na vrchole a chýbala mu konzistentnost, ze áno..
:)
Byla kdysi skupina hracu ktera nedosahovala a nedosahla vysledku 3 fenomenalnich hracu Djokovice, Nadala , Federera.
Ta skupina hracu hrala nejaky svuj tenis, jeden turnaj vysel tomu, druhy turnaj nacasoval formu a zahral zivotni turnaj jiny..Ta skupinka byla dosti siroka...
Safin, Hewitt, Nalbandian, Roddick, Davydenko(ktery nerozdil treba od Nadala vyhral turnaj mistru, kde v roce 09 porazil Nadala i Federera)..dalsi
Tito hraci byly schopni dojit do finale Granslemu, velkych turnaju ,kde bouzel pro ne cekal v te dobe o level lepe hraji hrac, Roger Federer, ktery z tech finale vysel temer pokazde vitezne..
Tohle vsechno neukazuje na slabou konkurenci, ale na vyrovnanou uzsi spicku, plus jednoho dominanta..
Stejne, jako byl Nadal 10 let na antuce, stejne jako Djokovic je ted.-Dominance.
To ze tvuj konik (Rafa), proste nedosahoval na jinych povrsich vysledku z antuky, z tech hracu nedela slabe, nekonkurence schopne..
Oni mely smulu, ze svuj top mely a nacasovaly v dobe kdy 6 let dominoval Federer.
Ta skupina hracu(jinych) existuje i nyni, hraci, kteri kdyz se jim to sejde, jsou schopni vytezit z turnaje vitezstvi nebo titul..Wawrinka2x, Cilic 1x, Murray 2x , Del Potro 09..
Prosim ta...Dominik..Ty aj čítaš názory oponentov?..a zamyslas sa nad nimi?..Alebo ides stále na playback?..Dokazes rozmyslat trochu v hlbsich suvislostiach a odpovedat v kontexte predmetu diskusie?..Chápeš, čo som chcel tým Gonzalesovým vitazstvom povedat?..Dokazal by si reagovat vecne s absorbovaním pointy?...Prosím..
Neberes argumenty od nikoho. (Ode me to vubec neresim):)..
A pokud mam vzit v potaz fakta..tak Rafa Nadal byl v Australi 07 svetova dvojka, na hardu mel uz dva tituly z masters, vzapeti o mesic a pul pozdeji vyhral IW kde ve finale porazil Djokovice.
Tak ze stvojimi pseudo argumenty, ze Rafa nebyl ve 20letech vyzraly nesouhlasim..
Gonzalez proste zahral top turnaj.
A prečo bol svetová dvojka?..Nebolo to kvôli bodom z antuky?..Akú váhu mala tá antuka v danom konkrétnom zápase na harde?..Irelevantné.
Takže podľa teba bol teda v 20rokoch totálne vyzretý, na harde v najlepšej výkonnosti a tak je teda zápas s Gonzalesom absolútne relevantný, veď bol svetová dvojka, áno?
A popritom mi vyčítaš, že mám od 34 ročného Federera v tomto veku priveľké očakávania, napriek tomu, že bol v tom veku svetová dvojka, na harde vyhral 9GS, a na tráve 7GS..Ale zároveň máš ty veľké očakávania od Nadala v juniorskom veku, lebo už vyhral na harde 2 Masters?
Chápeš?..Uvedomuješ si vlastne celú túto absurdnú situáciu a učebnicový príklad "vodu kážeš, víno piješ".
Ako prepáč, ale ak ilustruješ Gonzalesovu výkonnosť a v podstate celú otázku vtedajšej konkurencie na jednom zápase z AO07, tak ťa to v mojich očiach úplne diskvalifikuje z prípadnej vecnej diskusie. Nemá to cenu..
Gonzalezova vyhra nad Nadalem v AO07 nema prome vubec postatu, pointu.
Pro me je to jeden z sirsiho pole hracu, ktery proste zahral zivotni turnaj, dokazal v pavouku porazit vyborne hrace( mimo jine, Nadala) a byt ve finale, nebyt na druhe strane Federer( absolutni dominant), z nejvetsi pravdepodobnosti by byl Fernando Gr.vitez..
Ps: v podstate se nam snazis roky vnutit myslenku, ze Nadal zacal "hrat" az 09(kdy ziskal prvni titul na hardu), dote doby nebyl vyspely a jenom paberkoval,diky tomu ho ti hraci mohly porazit..
Z tech hracu delas kasparky..
Od roku 05-08 Nadal vyhral 7 turnaju na hardu, z toho 3x masters 1000..Patril do te uzke spicky, hracu, kteri mohly vyhrat, kdyz jim vysel turnaj a sedlo to k sobe.
Bezne prohraval presne stemi hraci, ktere ty nazivas slabou konkurenci.
Muzes to psat furt dokola a kroutit se manevrovat..
Len teórie o tom, ako im vyšiel jeden turnaj, čo je teoŕia velmi vratká, pretoze na druhej strane pavúka sa k Federerovi do finále vzdy niekto musel prekúsat, aj keby tam hralo 64 amaterov...To je matematický zákon..:)
Mimo týchto výsledkov stoja hraci ako Gonzales, ci Baghdatis totálne na vode, Roddick, Hewitt, Safin sú na tom o niečo lepšie, ale stále slabo v porovnaní trebars s Murraym, ktorého konkurencia sa dnes v kontexte Noleho dominance paradoxne vyrazne spochybnuje..
Mne sa teda na znovuzrodeného Rogera 15 pozeralo oveľa lepšie ako mierne stagnujúceho Rogera 10.
ta bilancia výhier a prehier je skoro na vlas rovnaká.
Keby sme si rozobrali jednotlivé turnaje tak vo viacerých vyšiel z toho Roger lepšie v 15 ako v 10. O Wimbledone sa hádam ani netreba baviť.
Tam hral svoj najlepší tenis za posledné roky, veď po zápase s Andym to sám povedal.
Takže netvrdil by som, že práve konkurencia môže zato, že v 2015 hral na GS tak ako hral a v 2010 nie.
V roku 10 síce vyhral GS a TM.
Ale ako píše FH Novak Djokovic to je práve ten faktor, prečo v min. roku tomu tak nebolo.
2012, 2015, 2014, 2010 (to AO musi mit nejakou vahu), 2011, 2013 uz s odstupem
zohlednuju i vek, proto radim 15 a 14 tak vysoko, myslim, ze to byly velice dobre sezony, jen ta tresnicka tomu chybela, ale hlavne v 2014 Novaka solidne prohanel.
S ohľadom na vek musím dať 15 pred 11.
10
14
........13
Ale souhlasim ten pokles tam byl a tahl se az do casti sezony 2012.
Ted se nato podivej jinak a jednou se zamysly.
Roger hral na top brutalni urovni od roku 2003-2009/10 to je 6-7 let v kuse..porci zapasu a vitestvi ti nemusim vysvetlovat.
Kazdou sezonu od zacatku do konce, malo kdy vypadl driv.
Opravdu je tak divne ze po 6-7letech prisel utlum??
Rafa ani Djokovic tohle zatim nemusely absolvovat.
Rafa mival pravidelne slabsi druhou cast sezony, hardy..
Mel pauzy diky zraneni, ktere mu podle meho nazoru pomohly udrzet se dele.
Jeho top cele sezony byly 3..2008,10,13 a dejme tomu jeste 11.Nikdy mimo antuky nedominoval nekolik let v kuse.
Novak..ten byl do roku 2010 sice top hrac, ale pri vsi ucte zdaleka nedosahoval top levlu jako ted.
Jeho prvni dominatni sezona 2011, potom dva roky "utlum".Cast sezony 14 a sezona 15.
Roger to proste mel jinak 6-7 let v kuse vral vrcholvej tenis s minimem zakolisani vcetne antuky kde celil vzdy Rafovi v plne sile..
Fakt je tak divne, ze ho Nadal a Djokovic nakonec dobehly?
https://www.facebook.com/Federer/?fref=ts
Veru, tazko moze byt niekto najlepsi tenista historie, ked nie je najlepší tenista zlatej éry, resp. má tak hrubo negatívnu bilanciu so svojimi najvacsimi konkurentmi...
Cetl jsem v patek ten rozhovor z Navratilovou a rekla tam jednu podstatnou vec.
Zlata era..
Rikala neco ve smyslu..
Ty podminky pro tenis se tak rychle meni, ze nejde urcit jak by hraly dnesni hraci v roce 2000, nebo 1995, 1985 Nejde urcit zda Becker, Edberg, Lendl,Sampras, Aggasi byly horsi nez Djokovic, Nadal, Federer.
Posledni vec..jak jsem psal uz odpoledbe.Jakou bilanci by mel Roger z Djokovicem, kdyby to v roce 2013 zabalil.?
Navíc Roger je se Simonem kámoš, takže nevím proč by se nemohli sejít a pokecat na téma Nole..... :-P
"Předchůdce tenisu je znám již od 11. století. Už v této době se pinkalo míčkem přeš síť. Ne však tenisovou raketou, ale holou rukou. Paže byla chráněna kůží. Až v 16. století se začalo hrát dřevěným vypleteným rámem. Do jisté doby se hrál tenis výhradně v míčových halách, protože míčky, které se dřív vyráběly z kůže, kamene, korku nebo plátna venku od země neodskakovaly. Venku se začalo hrát až od roku 1850, kdy byl vynalezen kaučuk a díky kterému se začaly vyrábět první gumové míčky. Pravidla byla stanovena v roce 1877 a do dnešní doby se téměř nezměnila. K nám se tenis dostal z Německa a již 2 roky po prvním Wimbledonu se u nás hrál první turnaj a to v parku knížat Kinských v Chocni."
šťabajzna, než dvaceti, třicetiletý blbec.
Ja v to vôbec ale vôbec neverím.
Jaké dvě nevydařené sezóny máš na mysli? Myslíš ty, ve kterých pokaždé vyhrál GS a TM?
Co se týče Novak, tak to jako nudu nevnímám. Záleží na úhlu pohledu. Na dalším turnaji bude Novak atakovat na vyrovnání rekordu co se týče finálových turnajů v řadě a turnajových titulů v řadě. Což lze považovat, že každá doba má své hrdiny a bude zábavné sledovat, zda se mu to podaří. Co se týče GS tak dneska bych už to mohl nazvat, že si Rogara pomalu přitahuje k sobě. V časovém horizontu, je to rok a půl.
Jj jeduuu a těším se... ;-)
AO RG W US
2003 48.Philippoussis
2004 86.Safin 2.Roddick 8.Hewit
2005 4.Roddick 7.Agassi
2006 54.Baghdatis 2.Nadal 12.Roddick
2007 10.Gonzales 2.Nadal 3.Djokovič
2008 6.Murray
2009 25.Soderling 6.Roddick
2010 5.Murray
2012 4.Murray
Niektore GS, zdá sa, ziskal ľahko?
Djokovice, Nadala, Agassiho,
Můru, Safin, Hewita, Roddicka
Když na to kouknu, tak jediné jméno na mě působí slabě a to je Philippoussis. Ale to je těžko...Někomu třeba Bagdatis či Gonzales.
Každopádně nejlepší finálové protihráče má jasně Djokovic, když vynechám Tsongu, tak samé legendy.
Mark je v tenisovej hierarchii určite vyššie, nez Baghdatis alebo Gonzales...Bola to super éra, Sampras, Agassi, Rafter, Henman, Ivanisevic, Kafelnikov, Muster, Philippoussis..Hoci pravdou je, ze Mark sa dostal do toho finále uz mierne za svojim zenitom..Kazdopádne, bol to tenista s najlepším druhým servisom histórie..
Z odstupem casu si dovolim rict, ze antuka v techto letech je nejslabsi povrch co se konkurence tyka vubec.
Novak's comment on the roll Rafa and Fed have had in his career are so true, like Sampra-Agassi, Becker-Edberg, Lendl-Wilander, Conners-McEnroe & Borg, etc. Nor is there any question in my mind, that Federer makes makes at least 10 times in every match, that no other player on earth has ever made. But it's unreasonable to expect he won't lose an important microsecond nearing 35 years of age.
As such, Novak has become a similar nemesis for Roger, as was Nadal earlier. Moreso, especially over five sets, Federer has met his match. In those first 2 sets, Roger's game was dismantled. I recall something similar in Miami, 2008, where Fed threw his racket down in frustration - something we never see - as Fed was simple unable to hit through Novak's speed and elasticity.
After 45 matches against each other, and a string of recent majors and O2 finals, it must be clear to all, even a neurotic Federer fan like myself, that Novak is the best player in the world, and has been since 2011. And, if anyone has a chance to break Federer's record of 17 Grand Slams and 302 weeks as number 1, it will be Novak Djokovic.
The mantle og greatness has been passed....
Long live the king!
Např. těch 302 týdnů Novak překoná s prstem v nose. Podle mě bude atakovat metu nějakých 450 týdnů. Novak může tu a tam prohrát, ale jako světovou jedničku ho nikdo neohrožuje a jediné co ho může zradit je zdraví.
Nadal je úplně jiný hráč a u Novaka nedojde k takovému poklesu výkonnosti ani opotřebování těla. Novak je extrémně dobrý atlet, ohebný mrštný a tenis hraje čistě a rychle, na rozdíl od Nadala, který hraje extrémně silový a pasivní tenis.
https://www.youtube.com/watch?v=LXs18V90sPs
Ne, moc se mi to líbilo, i to piděkování starejm hvězdám bylo pěkný a celý vystoupení bylo (subjektivně hodnoceno) moc sympa.
Snad tě někdo sejme na W a US, FO ti přeju.
Každopádně RG vyhraje Raonic :D :D
:)
http://www.independent.co.uk/sport/tennis/wimbledon/wimbledon-2015-nick-bollettieri-why-novak-djokovic-is-the-perfect-tennis-machine-10381894.html
Jsme tady uz dlouho a pamatujem dobu, kdy byl Novak 07-11 vecna dvojka a na granslenech stracel na Rafu a Rogera.
Kdyz v letech 12-14..nevypadal, ze by vubec mohl prelest pres 10 granslemu.Fandit mu ted je jednoduche.
Fandit No1emu dnes lehké je i není... Djokovi se teď daří, prožívá vrchol kariéry, ale v počtu fanoušků zaostavá za Fedexem a Rafou. Zatímco vy máte několik výrazných nicku, za djokovce vystupuje v posledním roce většinou já. A jsem to já, kdo tu Novaka brání, když ho tu špiní, naposledy s těmi zavádějícími informacemi z italského bulváru.
Kdy si se zaregistroval nevim.Vnimam te posledni rok a pul.
Urcite mam vice v pameti gigina, Nolu, Sonju a jine, kteri si "tady" prosly vyvojem Djokovice..
Mozna by ses mohl zamyslet, proc si tady zustal v "Djokolandu" sam..
Jak uz ti gigin naznacil mas natom svuj podil, svymi vystoupenimi.Jednoduse jsi Novaka lidem znechutil.
A 4street odešel dobrovolně, jelikož se mu nelíbily reakce Federerových fandů.
Někdo někomu znechucuje Djokera, jiný jinému Rafu nebo Fedexe. Zrovna tebe negativně vnímá Amputace, Cico a další nadalovci, jelikož píšeš slinty o Rafově homosexualitě a další kecy. Je směšné, že mě chceš poučovat, ačkolliv ty sám máš máslo na hlavě :D
Co se mě týče, tak Djokovi fandím cca od 2012, postupně se stoupající intenzitou trpějíce jeho porážkami na GS hlavně s Rafou na RG a USO.
Kozoroh je dobry fanousek, ale podke me to prehani s neuvedomuje si to.
Atleti oba úžasní a myslím, že Andyho výkon 2. a 3. setu by Andymu stačil na kohokoliv jiného.
Aspoň může Andy rychleji balit a letět za Kim, taneček s Angie je na Nolem.
Nole má titul, Murray mírně neslavný rekord.
Nevidim hrace, ktery by ho mohl letos "znovu" zastavit.Nejhorsi, nebo nejlepsu je, ze to muze trvat dalsich x let.
krásně jsi Meuiho setřel,
že Endyho zdoláš nebylo pochyb,
ani palce jsem nedržel.
Daleko bylo k zázraku
Krásně jsi smáznul Můru
A proto hvězdný Novaku
Zvedáš teď pohár vzhůru
jistě víc si vyhraju s tím,
důvod není žádný zatím,
tratit čas pulírováním.
Na tu diskuzi vezdejší,
daný výkon myslím stačí,
záhadou je mně jenom a jen,
proč rusedski je nespokojen?
Neb snad někdo jemu brání,
po svém veršovat dál a dál?
Má přec plnou šanci SÁM stát se,
poetů zdejších velebný pán!? :-o
Nečekám Nobelovku
Však rytmus míjet obloukem
A s rýmy hrávat schovku?
Proč s dítětem tvá tvorba celá
Dočista nic si nezadá?
Vždyť vše co báseň básní dělá
Beznadějně vždy postrádá
učit se, učit se, učit se,
neslyšel jsi to jednou někde?
I to leckdy vyplatí se.
Leč nech si svoje, já též svoje,
jen budoucnost nám odpoví,
koho z nás verše amatérské,
tím mohutněji osloví.
a ani stát se hvězdou zdejší.
Chtěl jsem jen tebe popíchnout
abys měl verše vybranější.
Vždyť dle dvou řádků posledních
soudím, že ohlas chtěl bys větší.
Však čtenářů tvých častý smích
o něčem nejspíš taky svědčí.
Nemáš-li ale s tímto problém
můžeš dál po svém veršovat
a Nezval, Poe i rebel Verlaine
dál mohou v hrobě rotovat.
(Dávám pro dnešek tímto kvit
příspěvkům v duchu poetickém
ať za off-topic nejsem bit
společně s Fandinou či Frickem)
Že cpeš sem druhou jakost
A limity máš výše
Tož udělej mi radost
A v přijatelném frázování
Čtyřverší hoď sem párek
A ABAB rýmování?
To byl by pro mě dárek!
nikomu nebudu se přizpůsobovat,
jsem člověk svobodný, tím zůstanu,
stádo ovcí je pro mě odpad.
Proto ti žádné verše po tvém,
nikdy nebudu dodávat,
líbí se, nelíbí se, tvoje volba,
zůstanu svobodný, s tím nedá se nic dělat.
Z triumfu na RG by se radoval určitě mohutněji a emocionálněji - snad se toho někdy dočkáme :-)
Na hardu získal Djoker 8. GS triumf, čímž předčil Samprase a na letošním US Open bude útočit na vyrovnání Fedexova primátu. :-)
Novak vyhrál grandlamový turnaj 6. sezónu v řadě, což je pátá nejdelší šňůra sezón v historii. Jen Nadal (10 sezón po sobě), Borg, Sampras a Federer (ti tři 8) mají delší období s GS titulem.
Novak si ve finále AO udržel 100% bilanci a vylepšil ji na 6:0! No1e opět potvrdil, že mu AO neskutečně skvěle sedí :-)
Takze prichádza jeho parketa..
teď je to skvělý tenis.
práce s Endym bude lehká,
nejlepší tenista planety,
s Meuim se ani nezpotí!
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele