Djokovič: Letošní sezona byla výjimečná
Djokovič se letos radoval ze tří grandslamových vavřínů a jen na Roland Garros prohrál ve finále. "Ty tři grandslamové tituly bych z této sezony vyzdvihl a také tenhle triumf na Turnaji mistrů," řekl Srb. "Letošní sezona byla rozhodně výjimečná. Rozhodně nemůžu říct, že jsem to čekal. Samozřejmě mi to zvedne sebedůvěru před čímkoliv, co mě v budoucnu čeká."
Na pařížské antuce scházely Djokovičovi dva sety, aby French Open konečně vyhrál a získal kariérní Grand Slam. Finále ale nečekaně prohrál se Stanem Wawrinkou, což může být jediným nezdarem jeho sezony. "Roland Garros patří mezi největší výzvy, které mám, ale není to jediný cíl."
S deseti grandslamovými tituly se Srb dotahuje na Rafaela Nadala (14 trofejí), a pokud se mu bude dařit dál jako letos, nemuselo by pro něj být nedostižných ani rekordních 17 triumfů Rogera Federera.
"Jestli mě to nezajímá? Samozřejmě mě to zajímá," reagoval Djokovič na dotaz, jestli po letošní sezoně může jeho jméno figurovat mezi těmi, která tenisoví fanoušci zmiňují v debatách o nejlepším tenistovi všech dob.
"Díky vítězstvím v letošní sezoně, ale i těm starším, hlavně v posledních pěti letech, jsem se dostal do dobré pozice. Překonal jsem hodně rekordů a přepsal kus historie. Samozřejmě mi to lichotí a inspiruje mě to."
Rekordy může lámat třeba na postu světové jedničky. V žebříčku skončil první počtvrté v kariéře (dříve se mu to podařilo v letech 2011, 2012 a 2014) a vyrovnal Ivana Lendla a Johna McEnroa. Před ním už jsou jen Jimmy Connors a Federer (5) a Pete Sampras (6).
Rok 2015 ukončil Djokovič s 82 výhrami a šesti porážkami a s úspěšností 93,2 procenta se v hodnocení světových jedniček od roku 1973 zařadil na šesté místo. Nejlepší je John McEnroe, který sezonu 1984 odehrál s bilancí 82:3 (viz tabulka níže).
Srbský tenista chce dál pracovat stejně zaníceně a držet životní styl jako dosud. "To mě dovedlo tam, kde jsem. Musím i stejně přemýšlet a pokud v tom budu pokračovat, tak věřím, že můžu dokázat víc. Tenis je můj život a dávám mu úplně všechno," řekl rodák z Bělehradu, kterého trénují Boris Becker a Marián Vajda.
Po Turnaji mistrů plánuje Djokovič čtrnáct dnů dovolené s rodinou bez rakety. Načerpanou energii bude potřebovat. V příštím roce je vedle tradičních tenisových vrcholů ještě olympiáda a zlato mu ve sbírce chybí. "Pokusím se hrát tak, aby se mi dařilo stejně. K tomu je třeba hrát nejlépe v důležitých chvílích," řekl.
Jméno | Rok | Výhry/prohry | % úspěšnost | Tituly |
McEnroe | 1984 | 82:3 | 96,5 | 13 |
Connors | 1974 | 93:4 | 95,9 | 15 |
Federer | 2005 | 81:4 | 95,3 | 11 |
Federer | 2006 | 92:5 | 94,8 | 12 |
Borg | 1979 | 84:6 | 93,3 | 13 |
Djokovič | 2015 | 82:6 | 93,2 | 11 |
Komentáře
Rika clovek, co nam tady roky hazel do ksichtu, ze Roger nema DC a zlato jen z deblu :D A ted napise vetu, kterou jsem mu roky psal a s kterou nesouhlasil.
Skús mi nájsť konkrétne, kde sa v hlbokých bojoch o najlepšieho hráča uchyľujem k argumentu o OH alebo DC?...:)
Nájdeš milionkrát konkurenciu v tých rokoch, možno RG09, ale OH a DC som naozaj nikdy velký vyznam nepripisoval...
Ja stále tvrdím, že nikdy nie je na škodu obetovať 20-30min svojho času a tie úryvky zápasov si proste pozrieť..Inak vždy budeme diskutovať v akýchsi stereotypoch zažitých...
Videl som včera pasáže zápasu s Peurtom, či Rogerom z roku 05-06 aj Rafove matche s Novakom z roku 13-14..:A naozaj, pravda je asi niekde v strede..Mladý Nadal nemal taký zabijácky FH, či servis, ale ten pohyb!..Tá defenzíva, kvoli ktorej som si ho zamiloval, tie lopty, ktoré vracal z absurdných pozícii, toho už v súčasnosti naozaj niet..To je zrejmé naozaj po pár minútach..
Na druhú stranu matchup s Novakom Rafovi naozaj extrémne nesedí..Opat stále tvrdím, že je to pre neho horšia kombinácia, než Rafa proti Rogerovi..Dovod je jednoduchý..Noleho BH nielen, že totálne eliminuje jeho najvacsiu zbraň, ale ešte aj dostane na druhú stranu v podstate útočný úder do jeho FH, ktorý s pribúdajúcim vekom stále viac a viac nestíha..To, že Novak to na Rafu na antuke vedieť bude naznačil aj 4hod. zápas v Madride v roku 2009, pre mnohých najepickejší trojseťák všetkých čias...
V mojich očiach hral Rafa najlepší antukový tenis kariéry jednoznačne v roku 2008, tam sa stretla sila a rýchlosť, to bola jedna báseň..
Souhlas
Navíc co myslíš, že se rozsype? Že někdo změní svůj názor na to, že Roger nejlepší? Nebuď naivní.
trochu si rypnem, 19 rocny teenager Nadal a 19- rocne batola Murray prekazili inak dokonalu sezonu.....zreli hraci si ani neskrtli.... tolko o konkurencii Noleho a Fedexa
rypnem si este raz, prvym hracom, ktory dokazal vyzriet na antukoveho krala bol Novak - iba poznamocka k znehodnoteniu Noleho tohorocnych antukovych triumfov
je mi celkom ukradnute, koho sezona bola kvalitnejsia, ci Pavlova, lebo Havlova, Novak bude vzdy v ociach Fedexfans nedoceneny - Agassi uspesnejsi hrac....
Jinak s tebou ale v podstatě souhlasím; ta měřítka si každý tábor fanoušků nastavuje dle své libosti. I když - jakou konkurenci měl letos Novak? Největší jeho konkurencí byl 34 letý hráč, to také o mnohém vypovídá.
Myslím, že Novaka tu oceňují všichni, stejně tak to, že je úspěšnější než Agassi.
Btw. jsem PR manager pravdy ne RF.
Ľudské osudy sú naozaj rozmanité a bezlimitné..To by človek neveril, koho všetkého je možné stretnúť na tenisovom fóre..
Jejich H2H je 6:3 pro Samprase, ale je velmi ovlivněná tím, že se 6 x utkali na UO a W, tedy Petových nejlepších GS, a jen 3 x na AO a FO, tedy GS, kde je lepší Agassi. Kdyby se utkávali více jinde, tak velmi pravděpodobně je H2H obrácené (btw, další důkaz, že H2H samo o sobě neznamená nic).
Že byl Sampras většinu kariéry lepší? Ano, byl. Ale stejně u něj v současnosti není ani jeden důvod, aby o něm bylo uvažováno jako o nejlepším hráči historie. Federer překonal/dorovnal de fakto všechny jeho rekordy.
Naopak pro Agassiho jeden takový existuje - dokázal něco, co nedokázal nikdo jiný... Znamená to, že je lepší? Ne nutně. Ale rozhodně se hodí o tom přemýšlet a neshazovat Andreho jen tak bez přemýšlení.
A faktem je, že u Andreho je alespoň jeden argument, se kterým by se o něm v debatě o nejlepším hráči historie dalo uvažovat. Že se to na základě jiných pravděpodbně rychle zamítne je věc druhá. Pete takový nemá asi žádný.
Neznamená to, že je nejlepší, ale důležité zápasy dokázal vyhrát.
Career Grand Slam (All 4 Grand Slam titles throughout a career)
Golden Grand Slam (All 4 Grand Slam titles and Olympic Gold Medal throughout a career)
Super Slam (All 4 Grand Slam titles, Olympic Gold Medal & ATP Masters Cup/WTA Championships throughout a career)
Calender Grand Slam (All 4 Grand Slam titles in the same year)
Non Calender Year Grand Slam (All 4 Grand Slam titles but not in the same year)
Golden Calender Grand Slam (All 4 Grand Slam titles and Olympic Gold Medal in the same year)
Non Calender Year Super Slam (All 4 Grand Slam titles, Olympic Gold Medal & ATP Masters Cup/WTA Championships but not in the same year)
Grand Slam Boxed Set (All 4 Grand Slam titles in Singles, Doubles & Mixed Doubles)
Golden Grand Slam Boxed Set (All 4 Grand Slam titles & Olympic Gold Medal in Singles, Doubles & Mixed Doubles)
Winning 9/9 Masters = Master Slam
Winning 4 Slams + 9 Masters = Grand Master Slam
" Jestli reaguješ na mě, tak já jsem nikdy nepsal, že je Agassi úspěšnější hráč, byť i o tom by se dalo uvažovat (dokonce i o tom, že je nejúspěšnější hráč všech dob, minimálně těch modernějších - open ery - je to jediný držitel Super Golden Slamu). Já jsem napsal, že je větší legenda. A za tím si stojím."
Tornes 9. 11. 2015
" Andre je pro mě před Novakem na základě současných statistik, tj. za předpokladu, že od ted zacne prohrávat všude v prvních kolech a nikdy nic nevyhraje. Tedy nepochybuji o tom, že co nevidět bude před Andrem."
Lol...
Píšu (a ty tu kopíruješ), že je pro mě Agassi před Djokovičem na základě současných statistik. V kontextu debaty (která byla, abych ti to připomenul, o tom, kdo je větší legenda) z toho jasně vyplývá, že to "je před Djokovičem" je myšleno ve statusu legendy. Také jsem přesně vysvětloval, co znamená status legendy - že tam patří výsledky, ale také význam pro tenis, charisma a další věci. Výsledky má momentálně Djokovič o něco málo lepší než Andre, ale ten je zase lepší v ostatních kategoriích, tj. celkově je lepší Andre. Na základě současných statistik.
Ale v případě, že se ty statistiky výrazně změní (např. Djokovič příští rok vyhraje kalendářní GS), tak výrazná (doteď příliš výrazná není) výsledková převaha na straně Djokoviče přemůže charisma a další body na straně Andreho a Djokovič bude větší legendou. Stejně tak Djokovič přerost Lleytona, který pro mne je také symbolem velkého charismatu a při srovnatelných výsledcích jeho a Djokera bych ho dal dopředu - ale ty výsledky už dávno srovnatelné nejsou a proto je pro mne už dávno bez debat větší legendou Novak.
Už to dokážeš pochopit, nebo ti to mám vysvětlit slovo od slova?
Cestu k nemu jsem nasel az po jeho knizce. Nole dosahl vic, pro me je lepsim tenistou a i kdyz jsem byl vuci Agassiho kouzlu imunni, musim uznat ze obecne mel charisma vetsi nez Nole.
Djokovič měl v tomhle obrovskou smůlu, protože zrovna u něj si myslím, že dokáže oslovit více méně snadno, je to showman. I když já ho rád vůbec nemám, celkem se divím, že těch fanoušků tolik nemá.
Vidis, ja ho taky extra nemusim (zariven mne ale nevadi) a mozna ty fandy neziskava ve velkem prave proto, ze takovychbjako jsme my dva je vetsina. Ze pro nas maji vetsi charisma jini.
Takže - jsou pro tebe tyto dva výroky shodné? Ano/ne.
To je na širšiu diskusiu ten kariérny GS..Ja si myslím, že by mal radšej Sampras 12GS s kariérnym GS, no zároveň by mal možno Agassi radšej 10GS bez kariérneho GS..Každý tak trochu túži po nedosiahnutých rekordoch..
Je hodnotnejšie mať najviac GS trofejí zo všetkých, ako byť hoc aj druhý v poradí a síce s kariérnym GS...moj nazor..
Za mě asi takhle:
1 Federer
2 Nadal
3 Sampras
4 Borg
5 Djoković
6 Agassi
A k dotazu výše - ano, charisma je strašně individuální, stejně jako každý žebříček, který se nezakládá čistě na datech - a i ty jsou individuální, protože každý dává jiným věcem jiný důraz. Takže (což jsem i psal) je samozřejmé, že se mnou nemusíte souhlasit. Ale tohle je můj názor.
A btw, že porovnávám současnost a ne situaci za pět let s Djokerovým kariérním GS a 8 GS celkově navíc je snad jasné, ne?
- To vůbec nedává smysl, co píšeš... Jako že ty výsledky nemá ZATÍM o tolik horší, takže je celkově lepší? Na těch deset let, kdy tvořili se Samprasem tenis se dá podívat i tak, že zatímco on potřeboval deset let k veškerým úspěchům, Djokovičovi stačilo prakticky jen pět let, aby Agassiho téměř ve všem překonal, nebo se mu minimálně přiblížil...
Takže tvé tezi nahrává v podstatě jen kariérní GS a OH zlato (na druhé straně Djokovič: více GS, více Masters, více TM, více týdnů jako sv. 1, více sezon ukončených jako sv. 1, více dominantních sezon...). Řeči o charismatu jsou čistě tvým individuálním dojmem. Vůbec bych nepochyboval o tom, že je naopak taky plno lidí, v jejichž očích Agassi svým fetem o statut legendy nadobro přišel a Djokovič třeba právě letošní sezonou ten statut pomalu začne získávat...
A já - jestli i ty umíš číst - se vůbec nebavím o tom, co bude za pět let, já zcela jasně tvrdím, že Djokovič je už NYNÍ papírově před Agassim. Tvým protiargumentem jsou v podstatě jen bezpředmětné řeči o legendě.
Btw, s těmi 19 letými teenagery - v tom nebo mladším věku je celkem 10 GS vítězů. Schválně zkus hádat, kolik jich v historii mělo alespoň 33, resp. 34, resp. 36? Poradím - 5, resp. 4, resp. 2.
Mimichodem, chytroline, prozradis jak toho mohl Laver dosahnout?
V tom případě záleží, co znamená vyřídit. Porazit? Federer (Hamburk 07). Porazit vícekrát než jednou? Federer (Hamburk 07 a Madrid 09). Porazit na Rolland Garros? Soderling (09). Porazit ho dvakrát v jedné sezoně? Djokovič (Madrid a Řím 11). Vést nad ním v antukové H2H? Nikdo.
Kvalita Rafy jako antukáře v průběhu doby - závěry nechám na vás, předložím fakta. Od svého vítězství na Roland Garros do konce roku 2010 prohrál na antuce 4 zápasy - Federer 2 x, Ferrero a Soderling.
V letech 2011 až 2014 (2015 vynechávám schválně, jelikož to hrál houby celkově - a vycházelo by to samozřejmě ještě hůř) prohrál na antuce 8 zápasů - 4 x s Djokovičem, Ferrer, Verdasco, Zeballos a Almagro.
V pozdějším období má tedy průměr dvě prohry za sezonu. V tom prvním méně než 0,8 proher za sezonu. A není to tím, že by přišel Djokovič a najednou ho Rafa nezvládl - povšimněte si poměru proher s ostatními hráči - v daném období je to vždy 50 % Federer/Djokovič a 50 % ostatní hráči.
V prvním období má 2 sezony, ve kterých na antuce neprohrál ani zápas (06 a 10, přičemž 06 je ve skutečnosti jeho nejlepší antuková sezona kariéry). Při odečtení Federera by zístal jednu další (07).
Ve druhém období takovou sezonu neměl ani jednu. Při odečtení proher s Djokovičem by získal jednu (11).
Takže tu máte fakta. Byl Rafa lepším antukářem v období 05-10? Za mě rozhodně ano. Vy si rozhodněte, jak chcete.
Pokud by měla padnout nějaká jeho antuková "aura", tak by padla už o dva roky dříve, kdy také prohrál dva zápasy, ale jeden z nich byl na FO. Navíc tehdy nedokázal vyhrát dva poslední turnaje sezony, tj. jeho sebedůvěra do další sezony by měla být o to menší - a přesto další sezonu neprohrál na antuce ani zápas.
Já vím že to zní pěkně, že ho Nole "zlomil", ale nic z toho, co jsem viděl, ani data, které vidím teď, mi tuhle hypotézu nepotvrzují.
A ve skutečnosti i kdyby ho "zlomil", tak by to stále znamenalo, že prostě pak hrál hůře ;)
To mi přijde jako vcelku slušné obnovení jeho aury a antukové neporazitelnosti, ne?
A stejně další zápas prohrál. S hráčem, se kterým do té doby na antuce neztratil ani set a třikrát mu dal kanára.
"Rafa v té sezoně prohrál dva zápasy na antuce, to je pravda. Oba s Nolem. Ale jednalo se "jen" o masters a na Roland Garros potvrdil svou dominanci."
- Viděl jsi to finále s Federererem? Federer neměl snad nikdy v životě větší šanci Nadala na RG porazit, jako ten den, kdy hrál Nadal daleko pod svými možnostmi. To, že vyhrál, bylo způsobeno právě tím, jaký je na antuce fenomén, takže když hraje na 70%, pořád to stačí na vítězství prakticky nad každým hráčem.
"Ani se nedá říct že by padla jeho aura, protože by ho Nole na antuce začal porážet - v další sezoně s ním vcelku jednoznačně prohrál všechny tři zápasy (získal v nich jeden set)."
- V MC byl Djokovič v háji ze smrti svého dědečka, nepřekvapuje mě, že jsi to nezmínil. Ani v Římu nehrál nic moc. Ale pokud mi chceš tvrdit, že bylo finále RG12 jednoznačné, tak jsi ten zápas buď neviděl a vycházíš pouze z toho, že ve stats vidíš 3:1 na sety, nebo prostě nevíš, která bije. Rafa měl tehdy obrovské štěstí, že začalo pršet, kdyby ve čtvrtém setu nezačalo pršet, jsem si téměř jistý, že by to byl pětiseťák a tam už by to bylo o štěstí. I tak byl ale zápas mimořádně vyrovnaný, úplně jiné kafe, než ta finále Nadala s Federerem, kdy Federer na Nadala vůbec nevěděl a očividně se trápil s hledáním vhodné taktiky. Djokovič naopak na Nadala velmi dobře umí a jde to vidět téměř ve všech jejich (nejen) aktukových zápasech. Je velice pravděpodobné, že kdyby Djokovič 2011-2015 hrál s Nadalem 2006, alespoň jednu výhru na antuce by si uzmul.
- Ta antuková aura nepadla, ale začala upadat a to především proto, že Djokovič jasně celému světu ukázal, že je Nadal na antuce ne k poražení, ale že se dá porážet. Viděl tehdy celý tenisový svět, že na Nadala se dá hrát, i když třeba prohraje. Federer to nikdy ukázat nedokázal, nikdy neporazil Nadala na antuce dvakrát v řadě, nikdy pro něj nebyl (kromě roku 2011) výraznějším ohrožením na RG, takže je jasné, že dodatečně je ta Nadalova antuková dominance v roce 2006 trochu zkreslující. Být tam Djokovič verze 2011, vypadalo by to na 90% jinak.
"A stejně další zápas prohrál. S hráčem, se kterým do té doby na antuce neztratil ani set a třikrát mu dal kanára."
- Opět polovičatá informace. Samozřejmě už nedodáš, že to byla ta modrá antuka, na kterou si Rafa i Novak (náhoda, že zrovna tito dva, nebo že by to snad bylo tím, že neseděla jejich stylu?) stěžovali už před prvním zápasem po prvních tréninzích a nepřekvapviě ani jeden z nich v turnaji daleko nedošel..
V roce 2011 ho na Antuce porazil 2x, na tom hlavnim turnaji(Rg), ho porazil az letos.
Nejake dve porazky v sezone 2011 nic nezlomili.
Rafa vyhral RG 11,12,13,14...16:).
Jake zlomeni nebo odcarovani antukoveho krale.??
Tobě to možná přijde jako dojmy, ale mně jde o to, že jsem ty zápasy viděl a mnohé z nich si ještě pamatuji. Za
Letos se Rafa zlomil sám svojí totální neformou, v podstatě sestoupil z trůnu úplně přirozenou smrtí, nikdo ho nemusel sesazovat.
Dlouha doba.
Pak naprosto suvereni rok 2013, kde vidis ten upadek? prome trochu je jeho rok 2013"labuti pisen vsech povrchu" kdy se jeste dokatal naposledy postavit osudu:)"..
2014-AO finale, tady ho to asi uz trochu nahlodalo,..dokazal se znovu vratit do dostatecne antukove formy..nacasovat a opet vyhrat 3 dulezite turnaje..v cetne RG.
A ze ho porazili Almagro a Ferrer??..oba vyborni antukari, prece neznamena ze je lama?..nebo jo..po serii pauz a zraneni..
Navic at si to pripustis nebo ne..Rafu proste dohani vek a herni styl.
Cas jeho totalni dominance na antuce odval cas a vek.
Ano v roce 2011 mu Djokovic zatapel, a dvakrat hoporazil na jeho hristi..No Federer mu v nejdulezitejsi chvili odstranil z cesty..Rafa se mohl znova nadechnout.
Proc by se mel zkladat z jedne sezony?..
Roger bojoval z Rafou x let..
Tobě to možná přijde jako dojmy, ale mně jde o to, že jsem ty zápasy viděl a mnohé z nich si ještě pamatuji. Za
Letos se Rafa zlomil sám svojí totální neformou, v podstatě sestoupil z trůnu úplně přirozenou smrtí, nikdo ho nemusel sesazovat.
Lol, psychická odolnost/dominance je základní složkou každého tenisového multi-šampiona. Psychická síla určuje, kdo je nejlepší hráč a kdo je jen dobrý tenista.
Amputace mentální odolnost nepřeceňuje, to ty ji podceňuješ!
Nadal prohrami s No1em byl v roce 2011 úplně zdecimován, krásně to bylo vidět ve finále US Open 2011, herně velmi vyrovnaný zápas, Nadal byl na startu utkání dokonce lepší, ale Nolda klíčové momenty získával na svou stranu, své BP proměňoval a naopak Nadalovy odvracel.
Nadal sice po roce 2011 Djokoviče na antuce několikrát porazil, ale pokaždé do duelů vstupoval s vědomím, že čelí soupeři, který je schopen ho na antuce porážet! Suverenita předchozích let byla fuč!
V roce 2011 se Djokovic hrozne zlepsil, ale jeho dominance se tykala hardu a travy ne antuky (ano dokazal Nadala dvakrat porazit).Rafa na Hardu a trave prohraval pravidelne i predtim z jinymi hraci.
Co te tedy prekvapuje, ze na techto povrsich prohral v roce 2011 z lepsim hracem, Djokovicem v totalnim laufu??
V tom roce byl Rafuv problem ten, ze se objevil souper, ktedy na neho proste umi hrat, ne jako Roger, kteremu Nadal proste nesedi.Ze ho to zaskocilo?, jiste..Antuku si uhajil..az do 2015
Sledoval si Djokera na antuce v roce 2011?? Viděl jsi, jak hrál, jak vítězil? Vyhrál dva velké antukové turnaje, na kterých ve finále porazil Nadala. Nepovedlo se mu vyhrát RG, ale upírat mu kvůli absenci pařížského titulu tehdejší antukovou dominanci není košer. Ostatně kdo letos dominoval antuce, když se Novakovi nepodařilo vyhrát RG?!?
" Rafa na Hardu a trave prohraval pravidelne i predtim z jinymi hraci."
Nadal na trávě před finále Wimbledonu 2011 prohrál naposled ve finále Wimbledonu 2007. Vyhrál během té doby 2x WCh, 1 Quenns. A na hardu měl Nadal k roku 2011 dva GS tituly a mohl mít daleko víc, nebýt Djokera, který Nadalovi na všech površích nalomil sebevědomí.
15 titulů.
http://g.cz/7-zajimavosti-o-tri-miliony-let-stare-lucy-ktera-dnes-slavi-sve-41-narozeniny
https://scontent-vie1-1.cdninstagram.com/hphotos-xtp1/t51.2885-15/e35/12298933_1526945840953236_39960710_n.jpg
Ale co mne zaujalo - že i v Dubaji může být občas pod mrakem.
Jinak děvčata asi ty plavky maj na jedno použítí. Koupit, obléct, sundat, zahodit :-D
Takže kozorohu, můžeš se přestat snažit, sám BB přiznal pravdu :)
A co jine bys chtel porovnavat, kdyz ne dve z nejlepsich sezon v Open ere? Delas jako by porovnaval Noleho sezonu s Rogerovym trickem.
Sezóna 2006 je bezosporu druhou naj za posledné roky, ale 0 antukových titulov je veľká škvrna..
06 hral Roger finale kazdeho antukoveho turnaje ktereho se zucadtnil...Rim, Monte Carlo, FO, vsude prohral z "bohem antuky"..Vyhral turnaj v Madride.
Hlavní důvod, proč bych Rogerovu sezonu považoval za lepší, jsou hráči, vůči kterým prohrál. 4 x Nadal, tehdejší jasná světová dvojka a nejlepší antukový hráč všech dob. 1 x Murrye, světová 21. a budoucí vítěz GS.
Nole - 3 x Roger, sice světová dva až tři a legendární hráč, ale Nadalovy výkonnosti na antuce z let 05-08 ani zdaleka nedosahoval na žádném povrchu. 1 x Murray, světová dva až tři. K tomu Karlovič, tehdejší světová 27. a byť kvalitní hráč, výhru GS od něj už neočekávám :) Tyhle prohry bych bral možná i jako srovnatelné (byť při podrobném pohledu mi přijdou mnohem obhajitelnější Rogerovi prohry). Ale Novak tam má ještě Wáwru a ten už je prostě navíc.
Já osobně zastávám názor, že prohra toho o hráči prozradí více, než výhry. Prohra ukáže, jak dobrý ten hráč ve skutečnosti je, jak vysoký je jeho level - protože level toho hráče, co ho porazil, byl jednoduše vyšší, alespoń v tom zápase. Naopak výhra pouze řekne, že je lepší než někdo - ale neřekne o kolik. A podle mě byl potřeba hráč na vyšším levelu, aby porazil Rogera v roce 06, než aby porazil Noleho v. 2015.
Ve skutečnosti bych asi i souhlasil, že i pro Noleho je to až druhá nejlepší sezona po roce 11. A pro Rogera druhá až po roce 05. Pokud to beru kvalitou hráče, ne čistě úspěchy.
Ok, to si nepamatuju..Cerpal jsem ze statistik Tenisportalu a tam je Madrid 06 oznaceny jako antukove masters..
Ovšem když bychom to srovnávali se sezonou 2011, tam už je to hodně diskutabilní.
Stále sa totiž bavíme o najlepšej sezóne a v tomto smere sú vždy smerodajné triumfy z najvačších turnajov..Ako inak objektívne chceš hodnotiť najlepšiu sezónu?..Djokovic vyhral 3GS, 6Masters, ovládol hard, antuku, trávu, halu...Chcem vidieť súd, pre ktorý budú tieto fakty podradené voči akejsi tendenčnej a problematickej téze o kvalite premožiteľov..Toto proste neobkecáš :)
Navyše, samozrejme, že kvalitu hráča určujú aj zdolaní finalisti napr..Je to ukážka konkurencie..Djokovic mal proti sebe lepších súperov, Federer mimo antuku skor hráčov druhej kategórie...
Takze konkurence urcite sehrava velkou roli. Aspon pokud chceme jit do hloubky a nezajima nas jen jedno cislo, jako laickou verejnost. Pokud toto vnimas jinak, pak nechapu o cem se roky dohadujes: 17>14, 302>ani nevim, 6>0 atd. Vzdyt cisla.
A ako som povedal, ak Nadal nezíska 17GS, tak tie debaty sú ukončené, vzdy som vsak vravel pro vzajomnom porovnaní, ze nekrájajme prasa, Ktoré este behá po lese..Rafa je o 5 rokov mladší a tie porovnania boli voči nemu nefér...
Čo sa konkurencie týka, áno Roger mal slabšiu konkurenciu, a nie rok, ale celé obdobie...Mal silnejšiu konkurrnciu na antuke v roku 2006, ale mimo nej?..Myslim, ze mimo antuku to mal náročnejšie Nole v roku 2015..
Stačí se podívat koho ve finálových zápasech porážel Federer v sezoně 2006 a koho měl ve finále letos Novak a je jasné kdo to měl horší.
Co to je za výplod ze hraci říkají ze je to horsi? Kteri hraci? Kde? Link!
Federer se musel zlepšit? :D Federer musel zmenit hru, protoze se zhoršil.
Djokovicova konkurence byla zalostna, jelikoz jediny kdo mu konkurovat byl hrac, ktereho nehonestujete a k tomu 5 let za zenitem.
Tak když už, tak konkurent je spíše wawrinka
Tak říká to například ten nejpovolanější a to Djokovič. Říkat to vlastně ani nemusí. Stačí se podívat na ten tenis.
Link si můžeš najít sám, fandím ti a uvidíš sám, že to zvládneš. Přeci nejsi žádné spanielské Bééčko ;)
- bavime se o konkurenci mimo antuky, jestli umis cist, nahore se doctes
- na antuce mel Federer Nadala, nejtezsiho mozneho konkurenta, tkz Nadal>Stan
- co vi Djokovic o tom, jake to bylo v 2004-2006?
- ze nedas odkaz bylo jasne, jelikoz jsi hloupe vemeno, co vlastni vyplody vydava za fakta
Ted laskave zalez do te nicoty, z ktere ses vynoril.
Pane jo, ty se nezastavis pred nicim??
Zcela si tady timhle poselstvi cupujes svoji teorii o slabe konkurenci 03-06..o "mladem Rafavi", ale tendecne se snazi okecat sam sebe :)
U Andyho se ani příliš nedá mluvit o tom, že by porážel "mladého Noleho". Pokaždé, když ho porazil, to byl již GS vítěz, navíc má výhry a prohry rozvrstvené pěkně v čase. Pokaždé byl Nole výše nasazený a tedy papírově favorit. A stejně je jejich bilance 5:4, hardová dokonce 5:3 pro Andyho.
Hardová bilance Gonzales - Novak je 2:0 (ale tady je to velmi ovlivněné věkem - utkání jsou z roku 05 a 06 - spíš jen tak na doplnění obrazu bez snahy toto používat jako argument).
Takže ano, ty hráče druhé kategorie považuji za naprosto srovnatelné současným.
O tom, která sezóna byla v rámci tenisové historie lepší, se dá bavit ve víc rovinách - posuzování kvality hry apod. je subjektivní a každý si z toho může vyvodit vlastní názor. Podle kvality výsledků těsně vyhrává Djoković 2015 (díky Masters 1000).
Novak 08-10 samozřejmě nebyl stejný hráč, jako Novak 11 nebo 15, na druhou stranu Andy měl také nejlepší sezony spíš v letech 2003-2006.
už je taky v Dubaji.
Bude se činit podobně jako dvojčata? :o)
https://www.youtube.com/watch?v=8y2ORlHxIL8
http://abload.de/img/krsnasyy0uib.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=DkEy8m95xR0
Soucasny trener Rogera se casto neusmival;) Ale....byly chvile...;)
We are living in Djokovic era
https://www.youtube.com/watch?v=b7n_8IjoE9k
https://en.wikipedia.org/wiki/ATP_World_Tour_records
dej si vyhledat "top 10 wins"
Podrobněji je to na wiki-stránkách hráčů
https://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Federer_career_statistics#Top_10_wins
si ku mne mily, tak nieco na oplatku
https://sk.wikipedia.org/wiki/Gin
Zcela nové, ještě teplé video.
Novak jednu.
A Nadal žádnou...
To tak nějak mluví za vše :)
Zpětné srovnávání je vždy složité. V současné konkurenci je nejlepší o námořní konvoj Novak, tak to je.
http://www.rozhlas.cz/zpravy/tenis/_zprava/finale-masters-nejlepsi-hrac-soucasnosti-djokovi-proti-nejuspesnejsimu-hraci-historie-federerovi--1556627
Kazdopadne by me zajimalo, proc tam ma Djokovic jen jednu. Ja bych rekl ze dve urcite.
Nadal má kariérní GS, kterého docílil v 25ti letech. Djokovič kariérní GS nemá dodnes.
To mluví za vše.
Třeba Kaťuša si tam mohla zkusit zahrát. Loni hrála 68 zápasů, letos jen 53...
Ovšem unikum je Terka S. Loni i letos prohrála stejný počet zápas - 24. Vtip je v tom, že loni vyhrála 44 zápasů a letos.... letos 15.
Celkem black humor :-(
"Významnou novinkou má být i turnaj pro hráče do 21 let, který by se konal mezi halovým kláním v Paříži a Turnajem mistrů. Poprvé by se mohl hrát už v roce 2016, pokud se povede dotáhnout dohoda s některým z pěti pořadatelských měst, která jsou ve hře." To jsem zvědav.
Nejvíc mě ale pobavila citace: ?Je skvělé, že máme jednu z nejlepších generací. Ale nejde jen o hlavní hvězdy, ale i silné podhoubí dalších tenistů. Hráče jako Dimitrov, Raonic a vycházející hvězdy typu Čoriče nebo Zvereva,? řekl 50letý Kermode.
Raonic s Dimitrovem by si bez té nejlepší trojky ani neprdli.
?Většina lidí, kteří už mají šedivé vlasy jako já, říkají, že je tenis v současné podobě dobrý. Což on je, ale musíme se dívat dopředu. Budeme experimentovat právě tam,? řekl, ale konkrétnější nebyl; pouze zmínil, že by se mu líbilo zkrátit rozehru před zápasem."
Doufám jen, že se experimenty vyhnou skóre, tedy že bude zachována A-výhoda, set se bude hrát na alespoň 6 vítězných gamů a zápas na dva vítězné.
Som za to, aby hrali ženy na GS na tri víťazne v sete do 5 gemov...Nereálne, ale prínosné...Zápas 5:3, 3:5, 5:3, 3:5, 5:3 je 40gemov, čo je v podstate 7:6, 6:7, 7:6..Myslím, že to by žienky zvládli...
Hrať totiž GS na dva vitazne s dňom navyše je v kontexte bežných turnajov, kde sa hrá každý deň, v podatate nezmysel a robí to z GS skoro dovolenku..
Podívejme se, jak dopadli s "revolučníma novinkama" ve formuli jedna. Z jednoho z nejsledovanějších sportů je dnes marginální záležitost, kterou sleduje "pár" lidí jen ze setrvačnosti.
- zpomalovani povrchu
- finale Masters a TM na dva vitezne
- zrusili koberec
Ja jsem proti zmenam, uz tak je nemozne porovnavat ruzne obdobi. Uz davno to neni jen o pred Open ere a Open ere. Dnes se prakticky nedaji porovnavat po sobe jdouci dekady. Meni turnaje, meni bodovani (2009), zpomaluji povrchy (od 2001 neustale), rusi povrchy (koberec RIP), meni pocty setu... Jakoby nestacil prirozeny vyvoj v materialech, trenincich, doplncich a fyzio. Kdyby radeji udelali neco s micy, na kazdem turnaji jiny typ, casto nekvalitni. Hraci tvrdi, ze mice zpusobuji vic zraneni nez tenis sam.
Tie body sú dosť problematické, to je pravda. Pre víťaza by som dal maximálne 250 bodov, ako za ATP turnaj najnižšej kategórie, myslím, že viac sa proste nedá. Diskriminácia by to bola, ale myslím, že takéto drobné zvýhodnenie v ich veku nie je až tak problematické a osobne by som s tým nemal problém.
Keď si predstavím súčasné možné zloženie skupín podľa rebríčka do 21r:
1. Kyrgios, Chung, Zverev, Donaldson
2. Čorič, Kokki, Edmund, Ymer
tak pre mňa by bol ten turnaj možno dokonca zaujímavejší ako seniorský :-)) A to by tam ešte chýbalo kopec ďalších supertalentov ako Tiafoe, Rublev, Fritz a ďalší... Zároveň by sa tým turnajom začalo kopec zaujímavých rivalít, ktoré možno v budúcnosti budú na úrovni tých dnešných BIG4, na ostatných ATP turnajoch ešte nemajú tí chlapci veľa možností zahrať si proti sebe a porovnať svoje kvality...
Vubec nevidim Nadala jako jisteho viteze. Umim si predstavit, ze kdyby se Nole letos zeanil behem finale RG, jak by se tady psalo, ze by jiste vyhral... Vzdyt bilance, vzdyt sezona atd. A nevyhral. Proto je Stanove vitezstvi zcela legitimni.
Zajimave taky je, jak se vzdy najde nekdo a dojebe dokonalou sezonu. Tzv dojebávači.
Ale protože nemám křišťálovou kouli, tak jsou to jen spekulace :D
Monzna jeste 2016, pak zacne ubirat jako Roger a soustredit vsecko granslrmi.
https://www.youtube.com/watch?v=R-6itnQ3Vqc
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele