Djokovič porazil 3-1 i Berrettiniho. V semifinále ho čeká Zverev

9. 9. 2021, 06:47
Aktuality 63
US OPEN - Novak Djokovič na US Open porazil čtvrtého z pěti soupeřů 3-1 na sety. Itala Mattea Berrettiniho zdolal 5-7 6-2 6-2 6-3, ve čtyřech setech vyhrál i třetí letošní vzájemné střetnutí a postoupil do semifinále. V něm na Srba přibližujícího se kalendářnímu Grandslamu čeká přemožitel z olympijského turnaje Němec Alexander Zverev.
Novak Djokovič (© AFP)

Novak Djokovič v New Yorku už počtvrté z pěti zápasů ztratil set, potřetí v řadě musel otáčet ze stavu 0-1 na sety. Větší problémy ale neřešil, ve zbylých 12 setech totiž neprohrál víc jak tři gamy.

Po obratech proti Nišikorimu a Brooksbymu zvládl i čtvrtfinálovou bitvu s Matteem Berrettinim. Šestého nasazeného Itala zdolal 5-7 6-2 6-2 6-3, stejně jako na předchozích grandslamech v Paříži a Londýně ho porazil 3-1 na sety.

"Zapomněl jsem na první set a pozvedl svůj tenis na jinou úroveň. Byly to určitě tři nejlepší sety, které jsem na turnaji zatím předvedl," řekl Djokovič poté, co nad Italem vyhrál po třech a půl hodinách i třetí letošní vzájemný zápas.

"Byl to skvělý zápas, Matteo hraje úžasně a už se usadil v první desítce. Pokaždé je to s ním těsný souboj," dodal k repríze wimbledonského finále Djokovič, který na US Open vyhrál jubilejní 80. zápas.



Djokovič v New Yorku usiluje nejen o kalendářní Grandslam, což by dokázal jako první tenista od Australana Roda Lavera, jenž vyhrál všechny grandslamy jako poslední v roce 1969. Rodák z Bělehradu na US Open také na 21. trofej z turnajů velké čtyřky, díky tomu by se odpoutal na prvním místě historického pořadí od Rogera Federera a Rafaela Nadala.

O postup do finále se 34letý Srb utká s Alexanderem Zverevem (h2h 6-3), s nímž prohrál minulý měsíc v semifinále olympiády v Tokiu. Německý tenista ve čtvrtfinále porazil 7-6 6-3 6-4 Jihoafričana Lloyda Harrise a připsal si 16. výhru v řadě.

"Má teď úžasnou formu, hodně toho vyhrál. Od Wimbledonu neztratil zápas," řekl Djokovič o Zverevovi. "Získal zlato na olympiádě, relativně snadno vyhrál (turnaj) v Cincinnati, tady je v semifinále... Hráli jsme spolu před měsícem v Tokiu. Měl jsem set a brejk navrch, ale otočil to," vzpomínal.



Druhou semifinálovou dvojici v New Yorku vytvořili už v úterý Rus Daniil Medveděv a Kanaďan Félix Auger-Aliassime.

• US OPEN 2021 •
USA / New York, tv. povrch, 20.456.000 dolarů
středeční výsledky (08. 09. 2021)
• Dvouhra mužů - čtvrtfinále •
Djokovič (1-Srb.) - Berrettini (6-It.) 5-7 6-2 6-2 6-3
Zverev (4-Něm.) - Harris (JAR) 7-6(6) 6-3 6-4
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz

Komentáře

63
Přidat komentář
smazaný uživatel
Text příspěvku obsahoval závadný obsah a byl redakcí vymazán.
Reagovat
Pe3k
Ty semifinále začínají obě v 9 večer?
Reagovat
Ereinion
to bude start prvního zápasu, asi ještě není rozpis...první určitě dají Med-FAA
Reagovat
gigin
Jj, Dan x FAA ve 3pm a ti druzí dva v 7pm tamního času.
Reagovat
paddy
navzdory obvyklého poklesu kurzů po každém kole se vyplatilo počkat a vsadit až dnes smile

před turnajem 1,64
včera 1,7

jeden z dvojice Djo/Med vyhraje smile
Reagovat
smazaný uživatel
Mateo je neskutočný otloukánek. A to som si myslel, ze Rogi má túto poziciu vyarendovanú do konca kariéry :)
Reagovat
paddy
kariéru skončí se záporným H2H proti všem - Big3, Zve, Med, Tsi smile

Thiema, který je asi už za zenitem, by ještě mohl převážit se současného záporu, a s Rublevem by to mohla být vyrovnaná bitva

stručně řečeno na ně nestačí, i když by si to místní lidé moc přáli
Reagovat
paddy
https://www.youtube.com/post/Ugz328T2ZmRB-Ea8H814AaABCQ

to tak docela neplatí, ale publikum je narvané smile
Reagovat
Patik
Beretini má až príliš slabý backhand a s forehandom si celý zápas neuhrá..navyše nemá ani hlavu nato aby držal zocelený niekoľko setov..prvý set ho stál príliš veľa síl a koncentrácie a na zvyšok zápasu neostalo.
Reagovat
Ondra979
asi tak, hlavu na to nema urcite, viz Wimbl, tam mel taky jeste sance i v druhem setu po vyhranem prvnim, ale neuspel a pak uz se jen vezl..
Reagovat
Patik
ale na Djokoviča nemusí stačiť ani keď si 100 percent vo všetkých ohladoch..pozri W19 kedy bol Federer lepší a aj tak prehral..a to hral naplno celý zápas at his very best..
Reagovat
Ondra979
prave ze nebyl 100procentni ve vsech ohledech - nezvladl matchpointy, sice to bylo to povestne jedno procento, ale bez toho vyhrat neslo
Reagovat
Patik
áno..ale tak nezvládol jeden dva posledné fiftíny ale hralo sa 5 setov ktoré šlapal..tlačil Djokoviča stále a nestačilo to..
Reagovat
Kozoroh
Poslední tři zápasy se opakuje ten samý vzorec - No1e je v prvním setu poloviční, produkuje chyby ze snadných pozic, zdá se, že na něj působí tlak kalendářního GS. Po ztrátě úvodní sady se však oklepe a začne soupeře kosit svou kompaktní hrou; zvýší razanci, délku a přesnost svých úderů.

Nyní Djoka čeká Zod. Nejvíc nepříjemný soupeř na SF, jakého No1e mohl aktuálně vyfasovat. Zápas je otevřený s tím, že Djoker je mírný favorit. Očekávám tvrdý boj.
Reagovat
SwissMaestro
Musí to být nervy pro tak velkého fandu jakým seš ty :D Už jen dva zápasy....ve finále už by to asi Novak nepustil a jel by jako kdyby mu šlo doopravdy o život
Reagovat
paddy
každý soudný tenisový odborník ví, že v posledních letech začíná GS až v SF smile
Reagovat
steve79
Djokovič hraje úžasně. Jak hraje rychle po odskoku, tak mu tento rychlejší kurt svědčí.
Reagovat
paddy
Koukám, že přibyl nový "smažák" (účet) smile
Reagovat
smazaný uživatel
a nepřibyl. Já jsem opravdu smazanej, ale z Q190 to ještě napíšu. (cookies)smile
Reagovat
Pe3k
Reagovat
Marduch
Podle delších HL pěkný zapas, konzistentní return, pohyblivost a pokrytí kurtu, slusna delka úderů, skvely FH zejména cross ven z kurtu neomylně trestajici kratší balony. Teď Zverev po všech stránkách v laufu, těžko hledat neprijemnejsiho soupeře pro SF USO. Na každý pád velmi vhodna prilezitost ke vyrovnání účtu za Tokio smile
Reagovat
ondra25
V tomto zápase se ukázalo, že když Novak chce hrát naplno tak soupeři nemají šanci. Berretiny nehrál zle, ale je vidět, že bude muset hodně zapracovat na bakhandu pokud chce v budoucnu vyhrát alespoň jeden GS. Proti Zverevovi to bude těžší sousto, ale pokud se potvrdí Sašovy ,,kvality,, na tři vítězný tak není, co řešit. ( viz připomínám letošní vzájemnej zápas na Australian open) atd.smilesmile
Reagovat
gigin
Tak ale už uplynul nějaký čas, klepl stroj na OH, něco ještě mezitím povyhrával, bude nastupovat s více uspořádanými šuplíčky v hlavě než tehda.

Je ale fakt, že ND tentokrát moc chce. Moc.
Reagovat
Pe3k
Začínám z toho mít špatný pocit a to jsem na začátku turnaje měl naopak dobrý. Djokovičova mašina se rozjíždí, chce ho to rozhodit mentálně, pořádný tlak na něj vytvořit. Stačila by mi jedna sms a Novak by utekl domů s pláčem.
Reagovat
Blondie
To jsi hrdina, čověče smilesmile
Reagovat
Pe3k
Nejsem. Moc čteš pohádky...smile
Reagovat
smazaný uživatel
stojí pevně na nohama na zemi. smile
Reagovat
ondra25
tím by si ho rozhodně zastrašil, ale když máš tu potřebu to sem psát smile.
Reagovat
Pe3k
a ty máš potřebu sem psát o tom jak o tom píšu...
Reagovat
Marduch
Nevím, jestli dominance, spíš mi přišlo, že to Matteo nevydržel mydlit celý zápas jako v prvním setu. On říkal, že stačí procento dolů a s Djokovicem je to hned vidět..
Reagovat
ondra25
Spíš klasicky to Novakovo myšlení. Over 3,5 na sety na kurz přes 2 paráda. Tak budu hrát na 50 procent a podělíme se všichni a pak zapnu a najednou to jde. Tohle mě u něj třeba štve, ale jinak když chce je skvělej a má na něj málokdo. S tím procentem máš pravdu. Berretiny si pak taky řekl to půjde samo. Podvědomě povolil a byl z toho pak výsledkově podobný debakl jak s brooksbym.
Reagovat
paddy
Měsíc nehrál, a tak potřebuje více setů na rozehrání smile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Souhlas, ale viděl jsem jen dva sety, ty další už byly jednoznačnější. Prostě pro nikoho není snadné držet svůj nejvyšší level tři vítězné sety.
Matteo je na Itala sympaťák. Na fh Jokera většinou přehrával, na servisu byli asi vyrovnaní. Nevím, proč tu není statistika. Koukám na live score:
%
1st in: 62:62
1st points 55:53
2nd points 28:29
Games on serve 28:29
Total pts on 1st serve 91:72!
on 2nd serve 56:44

Return
19:36
2nd
11:26

Total pts on serve
56:71
At return
29:44
A moje oblíbené a tady zároveň rozhodující
W/UE
44/28
42/43

Z toho vyplývá, že zápas byl dosti vyrovnaný a Mattea srážely především nevynucené chyby.
Možná ještě zajímavější a zásadnější fakt je, že Joker vytvořil v 1.setu ca 17 UE a následně pouhých 11! v dalších 3setech. Tomuto faktoru dokáže vzdorovat více setů opravdu málokdo.
Reagovat
NoletheBest
Tak nejen Tsip se svými toilet pauzami dokáže vytočit hráče, včera se po stížnostech Zvereva na monitor za stavu 6:5 pro Lloyda na servisu v tiebreaku 2 minuty čekalo. To byla prasárna nejvyššího zrna, nechápu jak to mohli zastavit při tom stavu smile
Reagovat
ondra25
Souhlas. Jasný ovlivnění zápasu kvůli ničemu, což rozhodlo utkání ve prospěch Zvereva. Nechápu jak se tohle může na GS dít.
Reagovat
gigin
Ale on si na to stěžoval už předtím. A že to rozhodčí umožnila, tak co. A jestli si myslíte, že tohle rozhodlo o prohře. Ok búmři...
Reagovat
ondra25
Většinou se pak ty slapší soupeři už položej po takový i třeba malinký křivdě takže asi tak.
Reagovat
gigin
Jak říká Fandina - s tím nic nenaděláš.
Reagovat
NoletheBest
Hrál si to někdy? Víš jaký je rozdíl pro Lloyda, který nikdy nic nevyhrál a letos se dostal poprvé do 50 vyhrát první set nebo prohrát právě kvůli tomuto?
No, právě, že to umožnila. To by si vůči Federerovi nikdo nedovolil. Absolutně rozdílný metr, boomre.
Reagovat
gigin
Ne, na takové úrovni jsem to nehrál. A jak kvůli tomuto? Měl si to dopodávat. Jak můžeš vědět, že by to nedopodával i bez pauzičky? Nalomil ho ten prohraný tb, měl šance, ale svádět to na ten příběh, který tu prezentuješ... nevím no.
Reagovat
NoletheBest
Nebuď skromný a přiznej, že s Pe3kem už jste hráli spoustu tiebreaků smile
Reagovat
gigin
V Ově nehraju, tam majú napiču ty obrazovky právě.
Reagovat
Pe3k
Ne, ale gigin hrál s jinýma místníma...
Reagovat
gigin
Tvl, tam z vašeho kraje s janekdou a rodem no.
Reagovat
Pe3k
No tím místníma jsem myslel tady z tenisportálu ne tady z té ďury kde žiju.
Reagovat
Pe3k
smile
Reagovat
Blondie
Jak přesně do tohoto kontextu zapadá hláška "ok boomer", prosím?
Reagovat
Pe3k
Jsi tady první den? Tenisportál má svůj humor vycházející z kontextu předešlých událostí.
Reagovat
Blondie
Stále nechápu, jak do toho zapadá "ok boomer" :)
Reagovat
gigin
To je nadlúho. Kašli na to :))
Reagovat
Blondie
OK :D
Reagovat
Tomas_Smid_fan
podléhají americké atmosféře a "kultuře" hambáče s mýdlovou vísky s ledem, lidem co přišli na zápas a zapomněli si sednout, řvou do nadhozů, protože očekávaj úder bejsbolkou a pak si všimnou, že na hřišti chybí mety a nadhazovač nestojí krtečkovi na hlavě.
Upíři tam jen čumí, nechápou a asi si radši nasazují sluchátka neb se po upozornění těch křupanů, co netuší, o čem tenis je, k jejich překvapení vůbec nic neděje.
Nedivil bych se, kdyby si některý z nich příště donesl na zápas dřevěný kolík pro případ, že už to fakt nedásmile
Reagovat
SwissMaestro
Djokovic nema absolutne sobe rovneho soupere. Jeho vyrok a vzdy vyrovnanych bitvach s Berrettinim a tim jak skvelym hracem je jsou smesna. V dnesni konkurenci je to jednookej kral mezi slepejma (myslim Berretku). Djokovič zestárl nejlépe ze big 3 a ted zklizi ovoce, jen to je usmevne z hlediska souperu :)
Reagovat
gigin
Zverev, potažmo Danda (jeslti postúpí) nebudou tak slepí. Je fakt, že na tři sety je to těžká, těžká písemná práce. I oni s ní budou mít problémy.
Reagovat
SwissMaestro
Dle mého názoru na Novaka na GS má jen Medvěděv. Nedivil bych se kdyby Zverev neuhrál ani set. Má až moc velkou snůšku keců
Reagovat
gigin
Jak říká Alenka - Ví vil síí...
Reagovat
Ondra979
to jo, ty kecy o Berettinim jsou jen zdvorilostni fraze. ale Zverev by mel byt jiny kalibr a verim, ze to bude vyrovnany zapas s otevrenym koncem..
Reagovat
Mayo
Už iba pár dni a Novak Djokovic sa zápise do análov smile

Jediný Alexander Zverev ho dotiahne do 5 setov.
Reagovat
tenista08
5 setů? Nemyslím si, že dá Djokovič Sašovi tolik práce.smile
Reagovat
smazaný uživatel
smilesmile
Reagovat
Mayo
Veď vás prejde smiech už čoskoro smile
Reagovat
Pe3k
Vem si z kolegy smazaný účet příklad smile
Reagovat
smazaný uživatel
smile
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist