Djokovič se v příštím týdnu představí v Barceloně, nebo v Budapešti. Na French Open chci podat špičkový výkon, hlásí Srb

20. 4. 2018, 10:31
Aktuality 45
Novak Djokovič toho od loňského července kvůli zranění pravého lokte příliš neodehrál a jelikož se konečně definitivně zbavil bolestí, chce opět zamířit na vrchol tenisového žebříčku a znovu kralovat těm největším turnajům. Proto si před grandslamovým French Open kromě povinných Masters v Madridu a Římě zahraje ještě příští týden v Barceloně, nebo v Budapešti.
Profily hráčů

Pro Novaka Djokoviče skončila loňská sezona daleko dříve než pro ostatní hráče. Třicetiletý Srb ve Wimbledonu kvůli zranění pravého lokte skrečoval čtvrtfinálové utkání s Tomášem Berdychem a zbytek roku vynechal. Konzervativní léčba však nezabrala.

Djokovič se sice na kurty vrátil na Australian Open, ovšem po porážce v osmifinále přiznal, že se bolestí stále nemůže zbavit. Proto se rozhodl podstoupit menší operační zákrok, který mu opravdu pomohl. Jenže nastal herní propad, na oblíbených Masters v Indian Wells a v Miami nezvládl hned první zápas.

Sérii tří porážek přerušil na první antukové akci Masters v Monte Carlu, kde porazil krajana Dušana Lajoviče a Chorvata Bornu Čoriče. Padl až v třísetovém osmifinálovém souboji s Dominicem Thiemem.

"Od července jsem odehrál jen pár zápasů," připomněl, že od skreče ve Wimbledonu doteď absolvoval pouze 9 duelů. "Budu na sobě i nadále pracovat. Na French Open chci podat špičkový výkon. Přece jen je to vrchol antukové sezony," hlásí šampion z roku 2016, kdy se mu podařilo po triumfu na pařížské antuce zkompletovat kariérní grandslam.

Turnaj i přes vyřazení v osmifinále hodnotí pozitivně. "Zlepšuju se každým dnem. Odehrál jsem tu tři dobré zápasy. Nic jsem od tohoto turnaje neočekával. V loktu necítím žádnou bolest, a to je nejdůležitější," uvedl Djokovič, jenž před startem antukové sezony angažoval svého bývalého kouče Mariána Vajdu, se kterým loni ukončil jedenáctiletou spolupráci.

Vajda bude Djokovičovi pomáhat minimálně do skončení French Open. Poté se bývalá úspěšná dvojka rozhodne, co dál.

"Věřím, že se dostanu zpět na vrchol, pokud budu mít motivaci, jakou mám teď. Samozřejmě to vyžaduje trpělivost. Musím také věřit sobě i lidem kolem mě. Není snadné po půlroční pauze naskočit zpět, obzvláště, když jsem toho letos moc neodehrál."

Jelikož chce rodák z Bělehradu předvést svůj nejlepší tenis už na French Open, potřebuje odehrát co nejvíce zápasů. Proto se rozhodl, že jeho dalším turnajem nebude Masters v Madridu, ale na kurty se vrátí už v příštím týdnu v Barceloně, nebo Budapešti.

Který z turnajů si vybere, by se měl rozhodnout dnes. Djokovičův tým již kontaktoval ředitele obou podniků a ti nemají s udělením divoké karty bývalému prvnímu hráči světa a dvanáctinásobnému grandslamovému šampionovi problém.

Zatímco v Maďarsku se nepředstaví žádný člen Top 10, nejvýše nasazeným bude loňský šampion Lucas Pouille, jemuž v žebříčku ATP patří 11. příčka, v Barceloně budou startovat loňský vítěz Rafael Nadal, Grigor Dimitrov a Dominic Thiem.

TenisPortal.cz, Ondřej Jirásek

Komentáře

45
Přidat komentář
smazaný uživatel
Text příspěvku obsahoval závadný obsah a byl redakcí vymazán.
Reagovat
Kozoroh
Tak No1e se rozhodl pro Barcelonu:
https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Barcelona_Open_Banco_Sabadell#Seeds
Reagovat
Davor1
No, podľa mňa by bola lepšia tá Budapešť, tam by mal reálnu šancu na titul, kdežto v Barcelone má reálnu šancu maximálne na debakel od Nadala. Myslím, že nie je treba veľmi dlho rozmýšľať, ktorá možnosť je pre jeho sebavedomie a psychickú pohodu lepšia.
Reagovat
Nola
tak ho dostane, a? debakel uz utrzil od neho neraz, dnes ho dostal aj Dom, ak budu vsetci hraci uvazovat, ze dostanu od Nadala debakel na antuke, tak okrem povinnych turnajov zostane v pavuku Rafa sam.....
Reagovat
Davor1
Takže Djokovič je rovnaký ako všetci hráči a má tak aj uvažovať? Vieš, 90% tenistov neide do turnaja s tým, že ho vyhraje, ale s tým uhrať čo najviac kvôl a vďaka tomu zarobiť na PM a získať body. Reaguješ mimo. Ja tu píšem, čo by mu podľa mňa skôr pomohlo k návratu na staré pozície a získaniu hernej praxe, čo sám Djokovič tvrdí, že momentálne potrebuje. Či s ním Nadal pozametá kurt alebo nie je mi absolútne jedno, keďže nie som fanúšik ani jedného, akurát by som rád videl zase dobré zápasy a k tomu je potrebný Djokovič na trochu inej úrovni, ako ten súčasný.
Reagovat
smazaný uživatel
Ak bude mat Nole stastie a bude na opacnej strane pavuka ako Nadal. A dostal by sa trebars do finále po skalpe Goffina, ci Thiema, moze mu to pomoct. Rovnako vsak moze vypadnut velmi rýchlo.
Reagovat
Nola
ved ja nepisem, ze je to spravne rozhodnutie... ale ja nie som on, som iba jeho fanda, nemozem ovplyvnit jeho rozdhodnutie hrat v Barcelone, sice som pisala, ze ho tam radsej chcem vidiet, ako v Pesti, mozno z dvoch dovodov, Katalansko som navstivila, je to krajina, ktora mi prirastla k srdcu, za druhe - zapasy urcite budu bezat na DigiSport, vobec nie je iste, ze turnaj v Pesti by ovladol, ja uz neriesim ci vyhra, alebo prehra, nie som fanatik, prehra mrzi, vyhra potesi, sledujem aj inych hracov a hracky, Nole a Angie je top, ale su tu aj ini hraci, ktori si zasluzia moju pozornost, trebars Petra, Rafa, Penko......aj ten Fedex
Reagovat
Davor1
Tak Katalansko je top, o tom žiadna :) Ja ale dúfam, že ho ešte uvidím hrať veľké zápasy...
Reagovat
Nola
zabudla som na DelPa, nech mi odpusti :D
Reagovat
Davor1
Tak Delpa má v stajni asi každý :D
Reagovat
turista
No jo někteří hráči se bohužel z Nadala předem podělají.
Reagovat
turista
Lepší by byla pro něj ta Budapešť. Ale přítomnost Nadala na druhé straně dokáže Novaka tak vyhecovat, že žádný debakl nedostane. Nevyhnutelně přijde období kdy bude ve vzájemných zápasech tahat Rafa za kratší konec.
Reagovat
Kozoroh
Na začátek si dovolím rýpnout do vlastních řad:
Kozoroh, 19. 4., 18:54
Snad pojede do Estorilu a posílí si sebevědomí ziskem titulu.

woody, 19. 4., 18:54
Je rad ze ma loket v poradku po dlouhe dobe a mel by jet do Estorilu kdyz ho ceka Madrid,Rim a RG?Premyslej trosku...

Páni, já miluju takovéto poučovací posty, když se ukážou liché.
Takže na vysvětlenou: Djoker potřebuje zlepšit nejen herní praxi, ale i nabrat sebevědomí. A to se dělá jak - ziskem titulu. A vůbec nehraje roli, že by šlo jen o 250. Takže Novakovy plány do příštího týdne kvituju. Logičtější volbou by byl Budapešť, šance v Barce jsou přeci jen omezeny Nadalovou dominancí.
Naříkat nad tím, že ho donedávna bolel loket a kdesi cosi je jen přešlapování na místě. Je třeba se dívat do budoucna!
Reagovat
Nola
je na tomto fore iste dlhsie ako ty, registrujem ho od tej doby, co som tu ja, rok 2012, dva roky som vahala si sa registrovat, iba som citala prispevky, je to skalny fanda, ktory prispieva iba obcas, Novak tu mal super fans zakladnu v tej dobe, dnes je to o ho.vne
Reagovat
Nola
+ pozn. gigin v tej dobe ako taky maskot Djokolandu skor umravnoval FFF :D
Reagovat
Pe3k
Gigin byl top, ty jsi mimo Nolka ;(
Reagovat
Nola
bol :D, takych ako ty, posielal, aby ste si radsej zratali tituly.....
Reagovat
woody
Ano jsem tu uz dlouho,ale nejsem casty prispevatel. Velkym fanouskem Novaka jsem uz od roku 2007.
Reagovat
turista
Novak by to měl zkusit tak jako Rafa Nadal. Když se nedařilo zajel si pro titul do Buenos Aires nebo do Stuttgartu na 250 a praxe a sebevědomí byly zpátky. Souhlasím s Kozorohem. Budapešť nebo Oeiras (=Estoril) by byly pro Novaka ideální.
Reagovat
woody
Ano spletl jsem se,Kozorohovi se omlouvam. Netusil jsem,ze ma loket uplne v poradku.Jako byvaly profesionalni sportovec vim,co to je bojovat s dlouhodobim zranenim. A podle Novakova servisu v Monaku se mi zdalo,ze to stale neni uplne ok,proto se mi zdal dalsi start jako blbost,ale asi je na tom lepe neznjsem myslel.
Reagovat
Nola
Katalansko treba vidiet, Nole urob si vylet, relax pri mori je na nezaplatenie, o.i. aj kulturne pamiatky , nadherne prostredie, odporucam..., Budapest ma tiez nieco do seba, ale Katalansko, je Katalansko
Reagovat
Mayo
Môže ísť aj na Nou Camp.
Reagovat
Nola
ja skor preferujem navstevu kulturnych pamiatok su nadherne, Barcelona, Girona...
Reagovat
smazaný uživatel
Tak poslúchol ťa..:)
Reagovat
Nola
ano .:)
katalansky urcite nevie, zrejme ani spanielsky... ma talent na jazyky, anglictinu ma perfektnu.... po skonceni kariery moze moderovat tenis v roznych jazykoch, navyse spanielcina je asi najpouzivanejsi jazyk na svete, tak aspon bude mat nejaky zaklad
Reagovat
turista
Novak Djokovič umí španělsky docela dobře. Reportérovi v rozhovoru asi před rokem odpovídal plynule španělsky.
Reagovat
janek_da
Nole se vydal cestou J1rky a skrývá skutečnou formu na FO.
Reagovat
smazaný uživatel
:))) Vesely sa ale vie dobre pretvarovat,ja som mu to zozral aj s navijakom:)
Reagovat
Torn
Jenže Jirka nikdy žádnou formu neměl...
Reagovat
smazaný uživatel
Jyrka? ten má formu pořád, jen prostě mu chybí kousíček štěstí
Reagovat
smazaný uživatel
Nolemu za tu dobu, co nehrál dost ujel vlak se soupeři, teď to musí dohánět a nebude to snadný. O tom, že to má v ruce není pochyb, problém je, že už nevzbuzuje takový respekt, jako v minulosti a hráč proti němu jdou hrát s tím, že mají šanci, mají víc nahráno. Věřím ale, že se Nole vrátí a krok s Vajdou považuji za klíčový.
Reagovat
turista
Zcela souhlasím. Soupeři se ho tak nebojí jako Federera nebo Nadala. Tak to bylo i v letech 2006-2008. Pak ho Vajda přesvědčil že dvojblok výše zmíněných lze rozbít. Novak Djokovič jim nejdřív v roce 2011 ukázal svůj téměř robotický tenis a v letech 2014-2016 z obou a všech dalších udělal pouhý kompars při jeho "one man´s show". Tak držíme pěsti ať ten dvojblok Novak zase rozbije.
Reagovat
Mayo
Má dostatok času na vyladenie všetkého potrebného a na FO si pôjde pre druhý titul.
Reagovat
dorons
Timhle tempem si zacne za chvili chodit po tituly na challengere...kdyz premysli nad Budapesti.
Reagovat
smazaný uživatel
Odporucam Madarsko. Ist do Barcelony, aby v tretom zápase letel s Rafom, Domom, prípadne Goffinom by nemalo ziaden vyznam.
Reagovat
smazaný uživatel
:D
Reagovat
smazaný uživatel
ale madarsko by byl nebyl špatnej nápad
Reagovat
Patik
Jednoznačne Barcelona.
Reagovat
smazaný uživatel
no je to těžká volba...
v Barceloně si zahraje s nejlepšími, na druhou stranu v Budapešti by mohl urvat titul a to by mu dodalo sebevědomí, já bych asi volil Maďarsko no :-)
Reagovat
smazaný uživatel
S najlepsimi si zahra v Madride, Rime. To ako generálka pred RG bude stacit. Podla mna je Budapest dobry napad.
Reagovat
smazaný uživatel
souhlasím a myslím si i, že se tak rozhodne i Nole :)
Reagovat
turista
Ta Budapešť je taky dobrá. Může tam získat 69.titul. Už ho měl dávno mít.
Reagovat
turista
Z Madridu i z Říma má Novak několik titulů. Tak ať přidá další.
Reagovat
smazaný uživatel
Já bych volil Madarsko, přeci jenom by tam mohl získat pevnou půdu pod nohama a mohlo by mu to dodat sebevědomí.
Reagovat
turista
Ještě větší naději získat titul by měl v Oeiras v Portugalsku, kde už Novak vyhrál titul v roce 2007.
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist