Djokovič: Snad budu mít jednou podporu, jakou měl Federer

14. 9. 2015, 18:38
Aktuality 260
Nejen soupeři na kurtu, ale i téměř celému obecenstvu čelil Novak Djokovič ve finále US Open, ve kterém získal svůj desátý grandslamový titul. Nemůžu fanoušky kritizovat, takhle je to všude, řekl po svém triumfu čerstvý šampion z Flushing Meadows.
Profily hráčů
Novak Djokovič (© USTA)

Zaplněný stadion Arthura Ashe v New Yorku dělal všechno možné, aby Federer dosáhl na svůj šestý titul z US Open. Fanoušci řvali při jeho úspěšných míčích, podporovali ho, když se nedařilo, a radovali se, když Djokovič zkazil servis.

"Takovou jednostrannou a obrovskou podporu v grandslamovém finále jsem nezažil," komentoval situaci bývalý britský tenista Greg Rusedski.

Osmadvacetiletý Djokovič v utkání ukázal nejen tenisový um, ale i pevné nervy a Švýcara porazil ve čtyřech setech. "Nemůžu fanoušky kritizovat. Chápu je. Je logické, že fandí šampionovi, jakým je Roger. Skvělému hráči na kurtu i mimo něj. Tak je to všude na světě, kde jsem proti němu hrál, a určitě si to zaslouží," řekl Djokovič.

Po zisku desátého grandslamového titulu doufal, že se snad jednou dostane do podobné situace. "A v budoucnu dosáhnu stejné obliby, jako má on."

Srovnání s rokem 2011? Teď je těžší mě porazit
K tomu Djokovič míří, alespoň co se týče úspěchů na kurtu. Letos vyhrál tři ze čtyř grandslamů a na French Open prohrál až ve finále. Na grandslamech má bilanci 27:1, v sezoně celkem vyhrál 63 zápasů a prohrál jen pět.

Australian Open, Wimbledon a US Open ovládl Djokovič rovněž v roce 2011. "Dnes jsem ale jiný hráč, jiná osobnost. Jako otec a manžel mám zkušenosti i z jiných oblastí života a mám k tenisu úplně jiný postoj," řekl rodák z Bělehradu. "Cítím se více naplněný, fyzicky silnější a psychicky zkušenější než před čtyřmi lety. Je těžší mě porazit, protože jsem komplexnějším hráčem," dodal.

Ve finále proti Federerovi prakticky všechno potvrdil. V prvním setu spadl a odřel se, ale i se zakrvavenou rukou a nohou hrál game a půl dál a nechal se ošetřit až o pauze. Ustál velký tlak fanoušků a na kurtu zahrál vždy nejlépe v momentu, kdy mu hrozila ztráta servisu. Federerovi dovolil využít jen čtyři z 23 brejkbolů.

Desátým grandslamovým vavřínem se v historických tabulkách vyrovnal Billu Tildenovi, o jeden víc mají Rod Laver a Björn Borg. Pak už jsou před ním jen Roy Emerson s 12, Rafael Nadal a Pete Sampras se 14 a vedoucí Federer se 17 tituly. "Jsem samozřejmě polichocen, že jsem se dostal do společnosti legend tenisu," usmíval se Srb.

Doufal, že má před sebou ještě hodně let tenisu. "Vždycky jsem se staral o své tělo i mysl jako celek. Dále chci pokračovat ve stejném životním stylu, protože jsem se díky tomu dostal tam, kde jsem, a ještě budu mít šanci bojovat o další trofeje," řekl.

pva, ČTK

Komentáře

260
Přidat komentář
Cico93
http://sport.pravda.sk/tenis/clanok/367803-nadal-tusi-ze-v-riu-to-bude-jeho-posledna-olympiada/
Reagovat
gigin
http://imgup.cz/images/2015/09/16/big3.jpg
Reagovat
Nola
:D

kto pisal tento clanok? niekto z tohto fora?
http://isport.blesk.cz/clanek/tenis/246666/tezky-djokovicuv-udel-proc-fanousci-fandi-jeho-souperum.html
Reagovat
smazaný uživatel
Nole postol super fotku na FB..Úplna človečina z neho :)

Skoda, ze nieco podobné nepostuje aj Roger..
Reagovat
spaniel
Myslíš jak sedí na zemi se Stefanem?
Reagovat
smazaný uživatel
Jj, v tých papučkách..
Reagovat
spaniel
Tak asi Rogera moc nesleduješ ;)
Ne že bych byl na tyto věci a čekal na fotky dětí atd, ale viděl jsem spoustu fotek, kde se hraje a blázní s dcerami, nosí je na ramenou atd.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak asi to ušlo mojej pozornosti..pritom som odberatelom jeho noviniek na FB..
Reagovat
smazaný uživatel
U tenistů asi frčí spíš twitter :)) Odebírám hodně tenistů na FB a málokdy se u těch zvučnějších jmen objeví nějaká skutečná zajímavost, zatímco věřím, že na twitteru mi hodně podstatných informací a zajímavých fotek uniká. Jedině snad Serena se na FB chlubí ve velkém svým psem na kurtu, karaoke apod. :)
Reagovat
Denis92
To bude tym, ze on tie fotky s detmi fakt nedava na net. Ale je pravda, ze ich je plno ale nie od neho..proste novinari alebo "paparazzi" ho hocikedy nahodne odfotia na ulici s detmi.
Reagovat
spaniel
jj, taky teď přemýšlí, že jsem to viděl na jeho fan FB stránce...on rodinu nedává na web.
Reagovat
Denis92
Tak tak. Jediny krat kedy dal foto rodiny na web, bolo ked sa im narodili dievcata. Odvtedy nic.. Ani jednu foto s chlapcami nedal. V tomto chce mat urcite sukromie.
Reagovat
smazaný uživatel
Začína to tu byť nuda..Uhorková sezóna klope na dvere..Mali by sme oprášiť nejaké staré overené debaty, na tému Fandina, Kvitová alebo čo si myslíte, kto je najlepším tenistom histórie?..
Reagovat
smazaný uživatel
Ajaj, tak teď jsi mocně přiložil do ohně, řekl bych, že jsi právě vylil minimálně 5l kanystr benzínu a 2 litry oleje k tomu na podpoření :))
Reagovat
smazaný uživatel
Myslím, že nie..Ľudia sú po Grandslame diskusne vyžmýkaní...Chýba impulz, čaká sa na nový turnaj, novú zápletku..Ale ono to príde, čoskoro..:)
Reagovat
George_Renel
Nová zápletka je Viktorka..... Plzeň ;-).
Reagovat
Cico93
Sa nepýtaj blbosti! jasne, že Rafa!:-)
Reagovat
smazaný uživatel
Příští rok může Djoka šlapat na paty Rogerovi v mnoha rekordech, obzvláště GS rekordech :)
Reagovat
Stan_Borowitz
A švýcarský arogant od něj zase dostane několikrát nápráskáno...
Reagovat
gigin
http://www.tennis-arena.cz/fognini-a-pennettaova-svatba--9195cz/
Reagovat
smazaný uživatel
Gratulka Fognnetta :) kvůli tomu ukončila Flavia kariéru? snad ji ukončí i Fabio brzy :D
Reagovat
smazaný uživatel
Ešte nie..Ešte mu to musí Rafa vrátiť, nech je pokoj na diskusnom poli..Končiť kariéru po otočke z 0:2 na sety..To by končil kariéru s vačšími ováciami ako Penneta s Grandslamom..
Reagovat
gigin
http://imgup.cz/images/2015/09/15/nd.jpg
Reagovat
darek.vrana
Tak jsem dnes zkusil aplikovat SABR a docela mi to taky vycházelo :-)
Reagovat
smazaný uživatel
nikdo tě nepřeloboval nebo ti to nenapral na solar? :D
Reagovat
darek.vrana
Spíš jsem to vyhodil sám. Ale když jsem to trefil, tak to byl většinou winner.
Reagovat
janek_da
u tabe je to snad SADR
Reagovat
gigin
U mne SARS, tvl.
Reagovat
smazaný uživatel
U mňa halfvolley..
Reagovat
janek_da
A prohoz znáš? Nebo je to taky jenom fh, bh?
Reagovat
smazaný uživatel
Nepoznám, dakujem ze si mi rozsiril obzory..
Reagovat
Stan_Borowitz
Tak já zase zkusím natrénovat BPLR, to je taky hezká strategie (Breakpoint Losing by Roger)...

Zajímavé, že tohle nepřipadá Borisovi ponižující a urážlivé vůči soupeři. Vždyť přece tím Roger jednoznačně říká soupeři, že kdyby jen trochu chtěl, tak si ho namaže na chleba. Ale on si s ním chce jen tak pohrát jako kočka s myší. Jako Tom s Jerrym.
Reagovat
spaniel
On se spis Jerry hral s Tomem ;)
Reagovat
Stan_Borowitz
Jj, v tom je ta pointa...
Reagovat
Serpens
Já se tomu vůbec nedivím, ta finále s Djokovicovou účastí mi připadají jednotvárná a nepomůže tomu ani takový soupeř jako Federer.
Asi si pořád nemůžu zvyknout na absenci legendárnních bitev
Nadal-Federer, kde ta kreativita sršela z každé výměny. Jestli se dá někdy Nadal dohromady, tak zase může odcházet Federer, takže už se takové zápasy asi opakovat jen tak nebudou.
Doufám, že budoucnost nepatří bitvám Murray - Djokovic, to by totiž znamenalo velký pád atraktivity současného tenisu.
Reagovat
Nola
skus oprasit stare zapasy na YT, ak ta nebavia Djokovic a Murray :D ty atraktvita
Reagovat
Serpens
To je na prd, protože vím jak to dopadne
Reagovat
smazaný uživatel
Dnes jsem sledoval highlights z Paříže 2014 Novak-Rafa a k dokonalosti chyběla už jen single malt whisky :))
Reagovat
Serpens
highlighty jsou fajn u každého zapasu, jde jen o to, jak jsou dlouhe :D
Reagovat
smazaný uživatel
Pokud byste měli možnost postavit na jeden kurt proti sobě hráče, kteří se v kariéře nepotkali vůbec nebo se potkali za okolností, které byly nedostatečné z hlediska maximální kvality, tak kteří by to byli? :)) V úvahu lze vzít povrch i dobu jejich kariéry. :))
Reagovat
Cico93
napr. Nadal - Borg.
Reagovat
Stan_Borowitz
Jj, to by mne taky zajímalo, ale hrálo by se dřevěnou raketou...
Reagovat
smazaný uživatel
Jednoznacne
Noah x Monfils;)
Kuerten x Nadal;)
Borg x Fedex;)
dale trebas
Jimbo x Gulbis;D)
BibMac x Gulbis;D)
Agassi x Dolgopolov....to by mohlo byt dost zajimavy;)
Chang x Nishikori;)
nebo
BigMac x Fognini;D))))
Nebo
Lendl x Gasquet
Murray x Hanman;)

nebo
Berdych vs. Mecir;D)

hele nebo
Korda vs. Dimitrov
Reagovat
babolat.cz
BigMac x Fognini
Reagovat
Stan_Borowitz
McEnroe/Connors vs. Gulbis/Fognini

Který rozhodčí by si troufl sednout na umpire?
Reagovat
gigin
:-DDDD
Ale tak Connors se nemusel s Johnem a Fogna taky ne s Gulbisem. Bych to prohodil.
Reagovat
smazaný uživatel
...a hralo by se bez jestrabiho oka;D)
Podle mne by tam na tom umpajru mohl sedet kdokoliv;) Stejne by to bylo jedno...
Reagovat
babolat.cz
Bernardes
Reagovat
Stan_Borowitz
O to by to byla větší prča. Oni by se uměli zhádat i s jestřábem. BigMac by všechny seřval, že ho vůbec nezajímá, co ukazuje nějakej "fucking hawkeye", protože on přece jasně viděl, že to byl aut. Ještě by tu mašinu nakonec rozflákal.
Reagovat
gigin
Jak ten borec tady u nás. Aut!! Jak aut, však to slyším až sem jak to plesklo na čáru. Plesklo, neplesklo, byl to aut :DDD
Reagovat
Kozoroh
Třeba takový Cedric Mourier :)))))
Reagovat
slacker
Ja, ja se hlasim. Bych si jejich rozdrazdenost vychutnal. Muj umpire moje pravidla :-D
Reagovat
gigin
A samozřejmě bychom jeli bez jestřába.
Reagovat
smazaný uživatel
Mam u tebe pivco;)
Reagovat
gigin
Lecha? :-D minulý týden jsem byl ve Varšavě. Ale fakt nebyl ani minutu čas. Ještě pojedu, ozvu sa..
Reagovat
smazaný uživatel
fuuuj.
...Radka;)
Reagovat
gigin
Može byt, ale dvanáctku :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Fognini/Monfils - Soderling/Rafa

:))
Reagovat
smazaný uživatel
Safin-Gulbis
BigMac - Kyrgios
top Sampras x top Fedex na trávě
Agassi x Djoko
Borg x Roddick tráva
Vilas x JMDP antuka
Ivaniševič-Cilic
Becker x Fedex
Enqvist x Nalbandian hala
Edberg x Fedex
Leconte x Monfils
Connors x Roddick
Rafa x Toni :)))
Lendl x Berdych
Muster x Thiem
Kuerten x Gasquet

:))
Reagovat
Roger_Federer
Safin a Gulbis spolu hraly minimalne jednou, pamatuju si zapas v Americe ba hardu.
Reagovat
gigin
2009 Los Angeles R16 Hard Marat Safin x Ernests Gulbis 2-6 6-3 6-4
2008 Australian Open R128 Hard Marat Safin x Ernests Gulbis 6-0 6-4 7-6(2)
Reagovat
smazaný uživatel
Jojo, ale proč si to nezopakovat :)) nejlépe v top formě obou pro změnu..Marat oblíbenec, Gulba jeho dvojče ale jeho už tak rád nemám
Reagovat
darek.vrana
Novotná Vinci :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Evert-Henin Roland Garros :))
Reagovat
Mayo
Karol Kučera vs Kyle Edmund
Reagovat
slacker
edmund cerna zmije
Reagovat
Kozoroh
Djokovič-Lendl
Djokovič-Becker
Djokovič-Sampras
Djokovič-Agassi
Djokovič-Wilander
Djokovič-McEnroe
Djokovič-Connors
Djokovič-Borg
Djokovič-Laver
Reagovat
gigin
Máš to hodně pestré, čert aby se v tom vyznal.
Reagovat
gigin
M.Djokovič x N.Djokovič
N.Djokovič x D.Djokovič
M.Djokovič x D.Djokovič
Reagovat
slacker
A.Djokovic -B.Djokovic
B.Djokovic -C.Djokovic
C.Djokovic -D.Djokovic
..
Y.Djokovic -Z.Djokovic
Z.Djokovic -A.Djokovic mladsi
A.Djokovic mladsi -B.Djokovic mladsi
...
Reagovat
gigin
Ale já jsem psal reálná jména. Marko i Djordje Djokovičové hrajou tenis.

http://www.atpworldtour.com/en/players/marko-djokovic/d893/overview

http://www.atpworldtour.com/en/players/djordje-djokovic/db44/overview
Reagovat
slacker
Ja vim, ja zase napsal retez jmen
Reagovat
gigin
Tak to potom jo.
Reagovat
Stan_Borowitz
N. Djokovič - S. Miloševič

T. Berdych - V. Klaus

R. Nadal - F. Franco

A nakonec zápas legend ze všech největších:

R. Federer - V. V. Putin
Reagovat
slacker
Stan Wawrinka - Stan Borowitz
Reagovat
gigin
:DDDDDDD
Reagovat
gigin
FulnekUltras vs Stan Borowitz

Forehand x spaniel

Fandina x slacker

monty x George Renel

Čtvrtfinále ja vyšité, no ni?
Reagovat
Stan_Borowitz
Tož to by byl Grand Slam!
Reagovat
slacker
Mix s Fandinou ti prenecham, ja si porazim 6:0 6:0 Tommra
Reagovat
smazaný uživatel
Kua, čo meno to pojem..:)
Reagovat
Stan_Borowitz
Jak pojem? Co jméno, to legenda!
Reagovat
smazaný uživatel
Forehand - spaniel to by byl blockbuster, kam se hrabe Fedal. :D
Reagovat
smazaný uživatel
To by měli hrát aspoň na 5 vítězných.
Reagovat
smazaný uživatel
A poražený by musel psát rok příspěvky podporující jako GOATa toho druhého hráče. :D
Reagovat
smazaný uživatel
Apropos, kde je spaniel..Od finále USO neprispieva..Snáď si nesiahol na život!!..Zacínam sa o neho trochu báť :)
Reagovat
smazaný uživatel
Je to vytížený pan manager. :)
Reagovat
Kozoroh
Ale, ale, chybí ti? :)
Reagovat
smazaný uživatel
Áno, svojim sposobom :)
Reagovat
smazaný uživatel
No Stane..Snáď si nemyslíš, že by mal Roger šancu..
Reagovat
Stan_Borowitz
Normálně samozřejmě že ne, ale kdyby měl Vladimír Vladimirovič dobrou náladu, tak by ho třeba nechal něco uhrát. Toho medvěda, co přepral, taky nakonec pustil a nezardousil ho.

Ale v této souvislosti by mne fakt zajímal tento zápas:

V.V. Putin - Ch. Norris
Reagovat
smazaný uživatel
No to by snad nikdy nedohrali...Tipujem výsledok 7:6, 6:7, 7:6, 6:7 a v piatom sete to je 999:999 a 40:40, stále sa hrá...
Reagovat
slacker
Blbost. 0:0(0:0), Na prvni vyhrany fiftyn se stale ceka. Jen ale nevim jestli jim to v noci prerusi uprostred vymeny nebo je nechaji hrat dal.
Reagovat
smazaný uživatel
Hráli by non stop, za deště, tmy i tornáda.
Reagovat
smazaný uživatel
Chuck Norris by vyhrál i s bejzbolovou pálkou :))
Reagovat
smazaný uživatel
Nadal - Sampras
Nadal - McEnroe
Nadal-M. Vavrinec
Nadal-Toni Nadal
Reagovat
smazaný uživatel
https://www.youtube.com/watch?v=8Yse_W1PeQ4

Jako mam na vyber, mam se jit podivat na zapas Monfils vs. Kdokoliv,
nebo na zapas Djokovic vs. Nadal...
Tak je jasne co si vyberu, jasne ze Gaela;|D)
Podle mne to fandovstvi je stejne tendencni. No nevim, co by se muselo stat, ze bych byl nadseny fanda Noleho;D)
Take by mne treba zajimaly nejake stats, pruzkumy, jak si treba vede prave Gael vs. Nole;)
Reagovat
smazaný uživatel
...a je otazka, jestli vubec No1e ikdyz uhraje nejakych 20GS bude mit takovou obec nadsencu...ono si myslim, ze s Fedexem je to take o tom, ze lidi se tesi, ze uvidi nejakou tu paradicku;)
Hlavne treba v Americe, kde miluji show... kde i IzzY nemel moc sanci s publikem, kdyz hral proti Gaelovi...
Reagovat
smazaný uživatel
No, Vlčku, zas La Monf sice udělá třeba jednou za zápas nějaký exkluzivní míč a úder, někdy je ten interval trošku menší a často spíš delší, ale když zrovna nehraje v Paříži nebo v Bercy, tak je to jenom taková nudná pinkačka. A sledovat třeba dvě hodiny Monfilsův duel kvůli jednomu hot shotu se mi nechce.
La Monf je pro mě spíše tohle. :)
https://www.youtube.com/watch?v=Zk_rhsDxUFs
https://www.youtube.com/watch?v=N8iunyDh4ms
Reagovat
smazaný uživatel
Hmmmm, a kolik nudnych zapasu vyprodukuje Nole...trebas, nebo Nadal...
Jako nemuzes chtit, aby blaznil porad;) Ale fakt je, ze jak ma spatny den...to je dost tezky s nim...;)
Reagovat
smazaný uživatel
To nepopírám, Nole hraje nudně často. Ale zas je často aktérem těch nejzáživnějších zápasů, protože jeho fenomenální obrana ve spojitosti s fenomenálním útokem Wawrinky, Fedexe nebo Delpa vytváří parádní výměny. Ale musí se střetnou s nějakým útočníkem, halt. :)
Reagovat
smazaný uživatel
No praaave;)
Reagovat
smazaný uživatel
Já mám Gaela taky moc rád. Ty jeho výskoky na síti nebo různé další parádičky, komunikace s publikem..různé taneční souboje, třeba ten s Pouillem na RG nebo v Jižní Americe někde tančil na hudbu, co tam pouštěli při rozpinku :))) Ale taky umí jen tak pinkat, ta videa vencapeho jsou luxusní...protože méně nudnější match-up než Simon-Monfils neexistuje snad :)) Hezké jak Gael skoro vypustil duši, opíral se o raketu a Simon byl v podstatě spokojený. :D
Reagovat
smazaný uživatel
Jistě, já mám Gaela taky rád, jako člověka. Jeho nelze mít rád. Hraje to často spíš pro lidi než pro sebe, což mu v konečném důsledku škodí.
V poslední době mě nejvíce pobavilo tohle. Jasnější míč v jestřábím oku jsem neviděl. :) Ale chápu, že v té rychlosti se to nedalo postřehnout.
https://www.youtube.com/watch?v=4p35jwy3gpk
Reagovat
smazaný uživatel
nelze mít nerad. :D
Reagovat
smazaný uživatel
Ale být nějaký větší fanda Gaela bych nechtěl, páč bych zešedivěl, stal by se ze mě vášnivý uživatel cigaret a alkoholu. Protože není možné, co má kolikrát Gael na raketě, může pohodlně (byť nezajímavě) zabíjet, ale najednou se v něm probudí ten exhibicionista, jako variantu zkouší nějakou parádičku a ono to nakonec překvapivě nevyjde. Výsledek- původně vítězný míč ztratí. :))
Reagovat
George_Renel
Pro mě je v tomto podobný Dimitrov. Také někdy myslí více na diváky než na výsledek. Proto taky stagnuje.
Reagovat
ipko
http://sport.aktuality.sk/c/192974/ohlasy-medii-amerika-mrzi-nas-to-djokovic-je-tenisovy-kral/
Reagovat
smazaný uživatel
The Local tam ma chybu.
Reagovat
smazaný uživatel
Se 700 tisíci návštěvníky je US Open nejnavštěvovanější každoroční sportovní akcí na světě. Pořadatelé jen na lístcích utržili v přepočtu přes 2,5 miliardy korun.
Reagovat
smazaný uživatel
Se 700 tisíci návštěvníky je US Open nejnavštěvovanější každoroční sportovní akcí na světě. Pořadatelé jen na lístcích utržili v přepočtu přes 2,5 miliardy korun.
Reagovat
MarcelPersch
a co Mistrovství světa v ledním hokeji? ten letos navštívilo kolem 750 tisíc lidí tuším
Reagovat
Alois_Mlok
O jeho existenci v USA netuší, proto je do průzkumu nezahrnuli.
Reagovat
smazaný uživatel
Máš pravdu. V tom článku to nebylo psané, ale teď si uvědomuju, že máš pravdu. Tak řekněme, že to tak je většinou.
Reagovat
safi1313
Že můžeš vyhrát titulů kolik chceš, ale nikdy auru šampiona mít nebudeš...bohužel je to tak...
Reagovat
Cico93
On tu auru šampiona má už dávno.
Reagovat
safi1313
k tomu potřřebuje diváky...Hvězda je, ale hrdina ne.. pokud se utká s rogerem a rafou, nikdy nebude mít fans na svoji straně...možná jedině proti Andymu...ten je na tom podobně...
Reagovat
gigin
Samozřejmě, že má. To jsou zase kecy, tvl, to jsem fakt neviděl.
Reagovat
smazaný uživatel
Pokud tu auru určuje US obecenstvo, tak je něco špatně. :) Djoker je uznáván uznávanými a soudnými lidmi, to je směrodatné.
Reagovat
gigin
Mám stejný názor. Prostě, když řekne nějaká bývalá tenisová legenda, že je Djokovič šampion, tak je to pro mne směrodatnější, než nějaký poblázněný FFF, který řve nadšením při špatném servu Noleho, nebo jeho jiném zaváhání.
Reagovat
Roger_Federer
Pric to resis?
O velikosti Srba v tenise neni vubec pochyb.
Federer je globalni ikona na urovni Beckhama, Ronalda, Tiegra, Shumachera..atd.Tam se Djokovic nikdy nedostane.
Reagovat
Cico93
A na úrovni Nadala:-))
Reagovat
Roger_Federer
Uprime, myslis ze Rafa se svoji povahou a vystupovanim muze byt v teto skupine?
Nemyslim to ted zle, ani jako provokaci
Reagovat
smazaný uživatel
A proč by Rafa nemohl být globální ikona? :)
Reagovat
Cico93
Ja myslím, že on v tej skupine aj je.
Reagovat
Amputace
Proč povahou?

Myslím si, že v ní je zcela nepochybně. Řekne se Federer a Nadal a každý ví. Zbytek už je často jen pro ty, co se o tenis alespoň okrajově zajímají. Dokonce jsem se setkal se situací, kdy kdosi znal Nadala a Federera ne :)
Reagovat
Amputace
A když už jsme u té ikoničnosti. U Tigera ji hodně pošramotila jeho nevěra, u Schumachera jeho smysl pro fair-play, který je dodnes dost zpochybňován a napadán a u Beckhama ta jeho legendární červená z MS 1998, která se s ní pořád tak trochu táhne (v Anglii určitě, tam myslím, že mu to nikdy úplně neodpustili).

Našly by se příkladnější ikony. Třeba Gretzkey, bratři Kličkové, Nicky Lauda, Ronaldinho, Figo, navzdory té červené z 2006 bych tam počítal i Zidaneho, protože ten na rozdíl od Beckhama ke zlaté z MS svůj nároďák dotáhl. Beckham je spíš taková mediální ikona, hvězdička, která se dobře vyjímá v reklamách na vodu po holení a podobně, ale sportovní ikona asi hodně těžko a pokud ano, tak až druhého sledu.
Reagovat
spaniel
Jsou různé stupně... Ten nejvyšší je třeba
- Gretzky
- Pelé/Maradona (bude tam i Messi a Ronaldo)
- Jordan

Nemyslím, že Zidane, Figo, Kličko, Ronaldinho jsou v té samé lize... Prostě ti, co definují sport...
Reagovat
smazaný uživatel
Tu sa jasne ukazuje, že človek je tvor individuálny a každý to vidí inak..

Ak si vsak mozem trufnut na odhad globalnej vacsiny, tak z futbalu je Zidane rovnaká liga ako Pele, Maradona, v buducnosti snad Messi a Ronaldo..To je 5 postav za 50rokov, to nie je az tak vela..

Vo formuli má výsostné postavenie iba Schumacher..V basketbale Jordan, za ním Bryant, James..

Čo sa tenisu týka..Ja by som Nadala s Federerom prirovnal ku vnímaniu Gretzkeho a Lemieuxa..Federer je Gretzky, drzitel vsetkych rekordov, Nadal je Lemieux..Často sužovaný zraneniami, no pre mnohych jednickou práve on..Má v priemere viac bodov na zápas, bol vsak tichý, nikdy nemútil vody, vyhral vsak vsetko, co sa vyhrat dalo..Myslím si, ze globálne ikony sú obaja..

Z ostatnych sportov, Bolt, Phelps, V. Kličko, Tiger Woods..
Reagovat
spaniel
Zidane určitě není na úrovni Pelého nebo Maradony... To nemůžu souhlasit a přitom jsem ho měl hodně rád.

Formule třeba Niki Lauda, jak děcko jsem v životě formule neviděli a každý znal Niki Lauda, Ayrton Senna...

Nadalova zranění se nedají porovnávat s Lemieuxem...RG nikdy nevynechal a na ostatních GS tu úspěšnost takovou nemá, při jeho průměru přišel cca o 1 titul.. Jinak to přirovnání sedí.

Pak je spousta dalších, kteří domininovali svému sportu, jen mají smůlu, že ten sport třeba není extra populární (třeba Bubka).
Reagovat
smazaný uživatel
Zidane bol špílmacher, úplne iný typ futbalistu, ako spomínaná štvorica..Priviedol svoj tím k titulu MS, ME..A je rozdiel vyhrat svetový, či kontinentálny titul s Brazíliou a Francúzskom..Podľa mňa bol úchvatný, pamatam si ho este v Bordeux..Ked mam povedat najlepsieho zalozníka, sfleku menujem Zidana..

Neviem kolko by Rafa vyhral GS, ale viem, ze kvoli zraneniu vynechal alebo skrečoval 7-8GS..A kolko ich zatial odohral?..40?..Veď to je strašné vysoké percento..Mimochodom, vynechal RG04..

S formulou máš pravdu..Avsak tento šport ide trochu mimo mňa, takže legendy ktoré som nezažil bohužiaľ o to viac nedocením.
Reagovat
spaniel
Zidaneho jsem hodně rád, neklesl u mě ani tou hlavičkou do Matteraziho /já bych mu dal možná dvě), ale když budeš říkat lidem sporty a ať řeknou první jméno, co je napadne, tak nebude ani v top 10 nejspíš...

Myslím, že počítat mu 4 absence v 2003 a 2004 je zbytečné, možná by už měl šanci na RG 04, ale to těžko zhodnotit, zda by už vyhrál nebo ne

Když to beru od 05, kdy se stal GS šampionem, tak vynechal 5GS (2xAO, 1xW, 2XUS). Hrál mimo antuky 28GS a získal 5 titulů, to je každý šestý zhruba. To by byl v průměru 1GS mimo antuku navíc.

Je ale jasné, že jiné šance měl v 2005 a jiné po 2009. Kromě AO 06 vynechal první GS až 2009. Od AO 2009 vynechal 4GS a odehrál 18GS mimo antuky, na kterých získal 3GS (W10, US10, US13). Takže 3/18, takže to nevychází ani na 1 titul navíc. I když samozřejmě je to jen statistika a je možné, že by titul získal a % si zvýšil (třeba AO13, jelikož v 13 měl velkou formu).
Reagovat
Cico93
Tak ja si práve myslím, že meno Zidane by napadlo veľa ľudi úplne z fleku.
Reagovat
spaniel
Teď jsem se schválně podíval na několik žebříčků na webu, ve všech je Zinedine čtvrtý-pátý... Před ním Maradona, Pelé, Messi plus někdo.
Reagovat
Cico93
no vidiš.
Reagovat
Stan_Borowitz
Zvláštní, že jste nikdo nejmenovali hráče jako Michel Platini, Johan Cruyff nebo Franz Beckenbauer (vybral jsem po jedné legendě z každé linie hráčů v poli)...
Reagovat
smazaný uživatel
+ Schmeichel :))
Reagovat
ipko
prezývka "cisár Franz" asi ukazuje akú veľkú úlohu vo futbale má.. to isté aj Cruyff v dobe najväčšej slávy za Ajax..
Reagovat
smazaný uživatel
Ja som vobec nepísal o tom, kolko GS by na absentujúcich turnajov potenciálne vyhral, do toho si ma ty dotlačil..Písal som o vynechaných GS, od prvého štartu na GS, čo mi príde absolútne relevantné, keďže akonáhle hráč navštívi GS, tak už nemá dovod na ďaľšom chýbať...V tomto smere mu bolo znemožnené, podobne ako Máriovi štartovať na vrcholných podnikoch, to je pointou, ten pošramotený osud..Tá pararela tam je..
Reagovat
Cico93
Ten priemer má predsa trošičku lepši Wayne Gretzky, ale inak máš pravdu s tým Máriom.
Reagovat
Cico93
Ešte by som do tej skupiny doplnil Crosbyho a neviem aj Armstronga?.(
Reagovat
janek_da
Trochu starší, ale nebál bych se tam zařadit Zátopka. Nejen pro jeho triple v Helsinkách, ale i jeho občanským občasnkým postojům po karieře.

A jak řekl Ron Clark
"There is not, and never was, a greater man than Emil Zatopek."
Reagovat
smazaný uživatel
Crosbyho bych tam zatím nedával, to už můžeš rovnou přidat Ovečkina, Jágra a nakonec skončíš u 50 hráčů (Bourque, Coffey, Kurri, Selänne, Lidström, Yzerman, Bossy, Esposito, někteří Sověti...). Pro mě jsou největší 3 ikony hokeje Orr, Gretzky a Lemieux (v tomhle pořadí). A vím, že diskriminuju spoustu hokejistů z dávnější minulosti :-)

Armstrong - těžko říct, já s ním problém nemám, nebyl o nic víc nasypaný než jeho konkurenti, ale stal se obětním beránkem, aby americký bulvár přestal řešit Lewise, Jordana, Johnsona a další ještě o několik levelů větší ikony. Takže pro cyklistiku Armstrong ikonou určitě byl, pro globální sport možná taky, ale dnes už smí být prezentován jen jako nýmand a podvodník.

V F1 Fangio, Senna, Schumacher, ale tam by to bylo na mnohem delší debatu, protože top pilotů byla spousta (spíš v minulosti než dnes, kdy už je všechno daleko víc závislé na technice a tím pádem piloti nemají takový respekt jako kdysi). Fangio v 50. letech vyhrál 5 titulů a dokázal vyhrávat s jakýmkoli autem, do jakého se posadil (Alfa Romeo, Mercedes, Ferrari, Maserati - se všemi měl titul), po Prostovi už jediný Schumacher dokázal vyhrát ve dvou různých značkách (a to i ten Prost měl kliku, že po své zlaté éře v McLarenu se dostal do Williamsu v době, kdy ten neměl žádnou konkurenci). Ale přestože jsem jmenoval tu trojici výše, tak za zlatou éru F1 považuju 70. léta, kdy jezdilo asi nejvíc velkých hvězd (Stewart, Fittipaldi, Lauda, Hunt, Peterson, G. Hill, Reutemann...). Ale jde o ikony motorsportu, těžko říct, jestli někoho z nich lze považovat za úplnou ikonu v rámci všech sportů.

Ze současných tenistů je globální sportovní ikonou minimálně Federer (a možná Nadal). Ale možná tady máme tendence tenis přeceňovat a není to ani jeden z nich :-)
Reagovat
Cico93
Tak samozrejme tých skvelých hokejistov bolo, je a aj bude strašne veľa....mojím topom bude vždy Pálffy:-))

Ale inak ten Crosby bude určite ten na ktoreho sa bude spomínať ako na Maria a spol.
Reagovat
smazaný uživatel
Někteří Sověti až na konec? Doufám, že to byla náhoda a nemělo to pořadí vypovídající hodnotu, protože v opačném případě je to velmi subjektivní nechuť a nemá co dělat s objektivním zhodnocením. Treťjaka bych totiž já osobně šoupnul do top 5. Doba, kdy sovětská mašinérie ničila zbytek světa, je stále v paměti, nakolik se u některých v historickém kontextu snaží vytlačit z paměti, a Treťjak byl jejich nedílnou součástí, ba dokonce bych řekl top hvězdou. Pořád se vedou spory o nej brankáře historie...Hašek, Treťjak, Roy..nic jasného
Reagovat
Cico93
Tam to je jasné Martin Brodeur!
Reagovat
spaniel
Oni ti Soveti se tezko hodnoti, kdyz si nezkusili NHL. Jasne ze vsechny drtili, kdyz spolu ne ze trenovali, ale v podstate zili zavreni tolik let. Vedeli o sobe poslepu.
Reagovat
Cico93
Presne.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak třeba Makarov NHL hrál na sklonku kariéry a lámal klubové rekordy, víc než bod na zápas průměr. Treťjak byl draftován až v 31 letech, v samém závěru kariéry, kdy měl ale pořád famózní čísla, no ale už nemělo smysl jít do NHL. Kdyby mohli jít z Ruska, tak by byli hvězdami NHL, to je zřejmé, nehledě na to, že by už nehráli spolu. :))
Reagovat
smazaný uživatel
Ani Pelé nikdy nehral v Európe a je považovaný za TOP hraca..:)
Reagovat
janek_da
Jo, u Sovětů mě hned napadne Treťjak. To byla ikona i v Kanadě. A potom, i když jsem ho nepoznal, Charlamov. Sice zářil jenom chvíli, ale o to jasněji.
Reagovat
smazaný uživatel
Přesně tak, sovětské hvězdy obdivoval a uznával celý svět, z nichž Treťjak byl top. Hráli OH, Kanadské poháry, někteří působili v NHL..zkrátka byli na očích a svět si je pamatuje. Nebýt studené války, tak jsou zapsáni nesmazatelně v historii NHL. Dlouhá léta byl třeba Treťjak trenérem brankářů Chicaga, na OH v Soči zapaloval oheň, společně s tou krasobruslařkou, jejíž jméno pořád zapomínám. :D
Reagovat
Mayo
za mňa ...hokej: Lemieux, Gretzky...87
futbal: Maradona, Messi, van Nistelrooy
basketbal: Jordan, Johnson, Bryant
cyklistika: Lance
F1: Schumacher
Reagovat
smazaný uživatel
Presne ako píše diskutér vyššie..Crosby mal nakročené stať sa legendou prvého formátu, ale dovolím si už dnes tvrdiť, že história si ho bude pamatat len ako velmi dobrého hokejistu..Nieco na sposob Yzermana, Shanahana, avsak s ovela mensou charizmou..Ani na Messiera sa nechytá..

Uvidíme, čo nám ukáže McDavid..
Reagovat
smazaný uživatel
Jo, s tím Crosbym taky souhlasím..když srovnám Maria a Crosbyho, jako nebe a dudy, hlavně co se týče té vytvořené aury kolem nich. Maria milovali, což se o Crosbym říct nedá. Hodně kontroverzní hráč. Ne co do herních kvalit, tam je to bez pochyb, ale co do zbytku balíčku, který tvoří legendu. Nebyl tady ještě zmíněn ze Sovětů/Rusů třeba Sergej Fjodorov. Ten je podle mě jedním z nejkomplexnějších hokejistů vůbec. Body jeho vizitku sice nezdobí tak jako u Gretzkyho nebo Jágra, ale bylo to na úkor jeho předností, uměl skvěle bránit, takže mu trenér často ordinoval tuhle funkci+drtivou část kariéry strávil v Detroitu plném ofenzívních hvězd. Jinak uměl i dávat góly, měl výbornou střelu, skvělý bruslař (několikrát vyhrál dovednostní soutěže v tomto) atd..podle mě se něj zapomíná, ale není to dobře. :)
Reagovat
smazaný uživatel
Crosby si nahlodal svou "auru" hlavně tím dost nefér oplácením a brečením u rozhodčích (na což byli u nás v extralize experti Čajánek nebo Straka, taky legendy našeho hokeje), že nezvládal, když se jeho týmu nedařilo. Nejlíp to bylo vidět při sérii play off s Philadelphií, kdy se Tučňákům vůbec nedařilo a Crosby hrál dost jak hulvát a ubrečené děcko. Myslím si, že tohle je jediné, co dost kalí Sidneyho pověst. Nebýt toho, sahal by k Mariovi. Zázračné dítě kanadského hokeje, příkladné vystupování s médii, ve 22 letech rozhodl olympijské finále a získal pro Kanadu vytoužené zlato na domácím ledě, už měl navíc Stanley Cup... Prostě paráda.
Reagovat
smazaný uživatel
Sportsmanship je nedílnou součástí balíku legendy, šampiona. :)) Ten gól ve finále OH proti USA byl magický v tom, že Crosby do té doby dle mnoha hrál docela za očekáváním a najednou "zničehonic" byl hrdinou. :) Ten gól mám dodnes před očima..tlačil sem USA neskutečným způsobem za to dorovnání, měli sympatičtější hráče v sestavě a hlavně Brianu Rafalski jsem přál vytoužené zlato na sklonku kariéry. Hrál parádně, ale bohužel mu to opět uteklo.
Reagovat
Cico93
Ta Olympiáda bola aj pre nás krásna, ale s veľmi veľmi trpkým koncom:-((
Reagovat
smazaný uživatel
Pamatuji si, že mě to finále nějak neoslovilo. Hokej dokonalý, ale nudný, až moc se jelo na obranu, stejně jako v Soči před rokem, kde to skončilo 1:0 pro Kanadu. Kosmická rychlost, ale chyběly tomu šance a góly. Jinak turnaj ve Vancouveru byl výborný, ačkoliv naši dopadli neslavně. Ale vše bylo zorganizované na té nejlepší úrovni, parádní atmosféra, i to vstávání a potom pečlivé sledování ve škole v prvních dvou hodinách. A to čtvrtfinále Kanada: Rusko.:)
Reagovat
Cico93
3:0 vyhrala Canada min. rok ne?
Inak s tou školou počas Vancouveru som to mal podobne.
Reagovat
smazaný uživatel
https://www.youtube.com/watch?v=JuMqhKMHEaY
1:0 právě jenom. Celkově se Soči zas tolik nevydařilo. Nebylo tam moc zajímavých zápasů.
Reagovat
Cico93
Jo semi? Ja myslel, že máš na mysli finále so Švedmi.
Reagovat
smazaný uživatel
jo, blbě jsem to napsal, chybělo mi tam, že stejně jako zápas Kanady s USA v Soči. :) No to finále byla ještě větší nuda. A naštvali mě ti javoři, kteří se z toho triumfu ani neradovali pořádně. Prostě jak kdyby vyhráli nějaký rutinní zápas play off NHL. :)
Reagovat
Cico93
Ani mne to Soči nejak neutklo v pamäti, ten Vancouver bola proste bomba.
Uvidíme čo ďalšia v Koreii, či kde to vlastne bude.
Reagovat
Cico93
S tým Fedorovom súhlas. Ja sa vôbec nebojím medzi najkomplexnejších hokejistov zaradiť Mariána Hossu.

Noo veď uvidíme ako sa bude spomínať na Crosbyho po skončení kariéry....kto bude mať pravdu:-)
Reagovat
smazaný uživatel
Sporty z pohledu Čechů?

Hokej - Jágr, Hašek, Gretzky
Fotbal - Nedvěd, Čech, Messi
Tenis - Fedex, Berdych, Lendl
Atletika - Bolt, železný, Špotáková (Šebrle, Zátopek)
Gymnastika - Čáslavská
Basket - Jordan, LeBron, Welsch
Vodní slalom - Hilgertová
Lyžování - Neumannová, Bauer .. skoky - Janda, Ahonen.. sjezd/slalom - Záhrobská, Lasse Kjus, Herminátor..akrobacie - Valenta
Závody - Schumi, Fittipaldi, Senna
Badminton - Koukal
Šachy :)))) - Kasparov
Cyklistika - Armstrong, Kulhavý
Plavání - Phelps, Venclovský
Rychlobruslení - Sáblíková
Krasobruslení - Pljuščenko
Biatlon - Bjorndalen, Soukalová
Snowboarding - Samková
Moderní pětiboj - Svoboda
.
Reagovat
ipko
automobily(rally)- Loeb, Ogier
cyklistika- the best ever "kanibal" Eddy Merckx
Reagovat
smazaný uživatel
Kua, Ahonen..

Toho som mal tak strašne rád..
Reagovat
smazaný uživatel
Jojo byl to sympaťák :) Ahonen x Janda famózní souboje :) ale možná trošku radši mám Adama Malysze, polského orla :)
Reagovat
Roger_Federer
Mam proste rad jiny tip lidi, prubojny, energicke, "tlacici se dopredu v davu", ovladaji situaci, napadite..atd
to jsou pro me absolutni mega star..
Rafa mi takovy neprijde.
Samozdrejme stavim jako vsichni na obrazu z medii, turnaju.. (nez nekdo bude oponovat, ze to muze byt jinak ve zkuzecnosti.).
Reagovat
Amputace
Tohle já právě vidím naprosto jinak. To, co ty popisuješ, je v podstatě umění mediální přetvářky - ti lidé se dobře prezentují na tiskovkách, umí mluvit s novináři, fanoušky, dokonale zvládají reklamní kampaně atd. Pokud však toto někdo neumí, ba rovnou odmítá (v MotoGP např. Stoner), neměl by být brán za legendu? To je úplná blbost. U Rafy jsou důležité úplně jiné věci, které z něj dělají legendu: jeho zarputilost, tenis a nic jiného mě nezajímá, jeho bojovnost a obrovské srdce šampiona. Není pak ve výsledku vůbec důležité, že má problémy s angličtinou (a není zdaleka sám, jen u něj se na to upozorňuje), tudíž nemá jisté vystupování před médii a z toho samozřejmě pramení, že není tolik průbojný (snad chápu správně, co si představuješ pod tím pojmem).

Při tvé logice by nemohl být za legendu brán ani Messi.
Reagovat
smazaný uživatel
Rafa je zkrátka plachý, ale za něj hovoří výsledky a má velmi početnou fanouškovskou obec, souhlasím, že Nadal patří mezi největší tenisové legendy.
Reagovat
smazaný uživatel
Co se týká tenisu, tak bohužel musím říct Fedexe. Nakolik zná svět oba dva i s Rafou, mají nepředstavitelně mnoho fanoušků po celém světě (v Severní Americe vládne Fedex, v Jižní bych řekl že zase Rafa, což zní docela logicky), tak přeci jen Fedex se proslavil dřív, objektivně jeho styl zaujme více fanoušků/diváků, obohatil jej natolik a působí na kurtu elegantně, měl výrazný talent. Na druhou stranu Rafa je sice upocený Španěl, fotbalista, co má blbý zlozvyk při podání, zautomatizovaný perfekcionista, ale zato indikátor šampiona, má lepší psychiku (pro rýpaly měl), dokonalou obranu, neskutečnou míru odhodlání, byl zvíře a hlavně - působí skromně, pokorně, má image takového prostého chlapíka, což taky dostane hodně lidí. Vím, proč mám Rafu rád, vím proč nemám rád Fedexe, ale prostě pokud bych se měl vžít do kůže většiny, tak bych řekl Fedexe.
Reagovat
George_Renel
S tou skromností a pokorou bych to u Nadala až tak neviděl. Málokterý TOP tenista vyhrožuje rozhodčím a chce je vyloučit ze svých zápasů, málokterý by určoval pořadatelům na čem hrát TM....
Reagovat
smazaný uživatel
Nezaměňovat pokoru s "necháním si srát na hlavu". :)) Každý pohár jednou přeteče. Fedex si zase aktivně stěžoval na zpomalování kurtů a určitě to nebyla jediná aféra. Prostě, když se něco někomu nelíbí, tak je fajn projevit svůj názor. Odcamcaď pocamcaď. :)) Je fajn být pokorný ale ne blbý.
Reagovat
spaniel
A jak mu Bernases sral na hlavu? A vyhrozovani je snad jina vec, nez kritizovani.
Reagovat
smazaný uživatel
Vyhrožování určitě v pohodě není, to neobhajuju. Rafa podobnými gesty ve své pozici riskuje hodně, na rozdíl třeba od Gulbise nebo Fogniniho, u kterých by se to "sneslo". Takže bych řekl, že cítil, že k tomu má velký důvod a bylo mu ukřivděno. Řekl, že ho respektuje, ale že bude pro oba lepší, když se nebudou potkávat. To mi přijde v pořádku, nakolik to nemusí veřejnost schválit a bude to brát jako nějaký extra bonus top hráči. Určitě své odehrál i faktor vypjatého zápasu.
Reagovat
George_Renel
Ale to co správně popisuješ ho právě dělí od velkého člověka. Velkým hráčem je. Jako symbol a věčná legenda by měl mít ty slozpky obě.
Proto si třeby taky nemohu vážit Maradony. Vždyť to je v porovnání s Pelém obyčejný šmejd.
Reagovat
Amputace
Já nevím. Toto byl samozřejmě úlet, sám jsem to tehdy hodně kritizoval a Rafovo gesto se mi nelíbilo. Na druhou stranu, jak moc se to démonizuje, jako že Rafa vyhrožoval atd., přitom mu řekl, že jeho zápasy prostě nebude řídit, je celkem vtipné.

Roger má rovněž úlety, zvláště zkraje kariéry, kdy mlátil raketama, byl nervní, neomlouval se za prasátka (což ostatně nedělá dodnes). Taky nezapomenu, jak se hádal ve Wimbledonu proti Rafovi o jestřábí oko, které bylo třikrát v řadě těsně proti němu. Dokonce mluvil sprostě a ruchové mikrofony vše zaznamenaly. Přitom to byla situace, ve které nebyl absolutně v právu, ani hypoteticky nemohl nic vydiskutovat. Takové momenty se najdou u většiny legend. Schumacher šel zase pro vítězství přes mrtvoly, Woods podváděl svou ženu, Messi měl problémy s daněmi atd.

Tvé tvrzení, že tento incident ho dělí od velkého člověka, je podobné, jako bych já tvrdil, že Rogera od velkého člověka dělí to, že kvůli ničemu nadával ve Wimbledonu, který - pro mě osobně - je symbolem té gentlemanské části tenisu.
Reagovat
George_Renel
Proč mě podsouváš Rogera. Nejsem jeho fanda. Mně připadne, že vy vyhranění jste často jak jatí. Já jsem se vyjádřil k Rafovi jak ho SUBJEKTIVNĚ vidím já z pohledu nějakého životního nadhledu. Toť vše.
Reagovat
Amputace
Podsouvám ti Rogera proto, že byl v této diskuzi uznán jako legenda, zatímco ty Rafu coby legendu zpochybňuješ. Není vůbec důležité, jestli jsi jeho fanda, jen se ti snažím na tom příkladu dokázat, že nějaká hádka s rozhodčím vůbec nikoho nesnižuje jako člověka. Navíc na té kauze je daleko více zarážející to, jak se Rafa zachoval posléze, nikoli to, že se s ním během zápasu pohádal.
Reagovat
George_Renel
A to je zase tvůj názor. Čemu nerozumíš? Pro mě zůstane Nadal jako člověk vždycky průměrákem. Hráčské kvality nezpochybňuji. Více k tomu nemám co dodat a končím.
Reagovat
Amputace
Však v pořádku. Oba jsme vyjádřili svůj názor. Proč ty bys ho směl vyjádřit a já nikoli?
Reagovat
Amputace
Tak oni spolu měli dlouhodobý problém, netýkalo se to jen toho jednoho zápasu - proto "pohár přetekl". Například mu nedovolil jít si převléct trenky do šatny, což mi teda přišlo celkem nemístné. A celkově: s žádným jiným rozhodčím neměl Rafa tolik diskuzí a sporů jako s ním.
Reagovat
George_Renel
Jen aby v tom nebyl tenhleten rasismus. ;-)))
Reagovat
gigin
Počkej za šest let.
Reagovat
Cico93
Presne, dovtedy natočí zopár reklám na gillette a bude:-))
Reagovat
smazaný uživatel
Sorry lidi, ale trochu odbočku. Teď čtu, že evropský tým pro světový pohár bude skládat Miro Šatan, jak to vyřeší se Zdenem Chárou? :-))))
Reagovat
Cico93
Obaja rozprávali, že už sú v pohode.

Inak mne sa ten projekt vôbec nepáči, vy budete fandiť svojím, ale u nás to bude také nijaké.
My teraz máme v hokeji problémy, takže bohvie kto z naších tam vôbec pôjde a či vôbec pôjdu.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak to má být. :) Upřímně jsem trochu Šatana nechápal. Bylo to v zápalu boje, když nechce hrát na kontakt, tak měl jít hrát třeba badminton.
Právěže tím, že to mužstvo bude skládat Miro, tak se do toho fandění ponoříte, ne? :) Ale chápu, že národní mužstvo je něco jiného. Doufám, že tyto paskvily ten turnaj neznehodnotí. A škoda, že hrajeme ve stejné skupině, tak to bych fandil v té protější skupině tomu evropeskému týmu. Hlavně doufám, že konečně někdo sundá Kanadu a budu spokojený.
Reagovat
Cico93
http://www.hokejonline.com/clanky/takto-by-mohol-vyzerat-tim-europy-na-svetovom-pohari/
Reagovat
Mayo
Djoki sorry ale nikdy nebudeš mať takú podporu. Ale to nikto.
Reagovat
Stan_Borowitz
bude to totiž znamenat, že se tvoje kariéra nezadržitelně blíží ke konci, že máš možná poslední šanci získat GS titul a že tenisu už dominuje někdo úplně jiný, totiž tvůj aktuální, o hezkých pár let mladší soupeř.

To je cena, kterou zaplatíš za takovou podporu. Ještě pořád o ni stojíš?
Reagovat
smazaný uživatel
Z toho mrazí. :)
Reagovat
Pe3k
Kdyz je Federer ve 34 letech druhy nejlepsi ns svetr proc by Novak nemohl dalsich 5 let dominovat?Mezi mladymi zadna superhvezda neni takze ho nema kdo nahradit...
Reagovat
smazaný uživatel
Většina těch fanoušků z finále, to byla banda hovad :) Radši ani ne.

Stačí těch pár. Třeba budeš jako sparťan. Sám, proti obrovské přesile. To tě dělá ještě silnějším.
Reagovat
babolat.cz
Musíš zachraňovat malé chlapečky, mít aspoň 4 děti,a hlavně nemůžeš být Srb, protože to je totiž hrozná nálepka, pro tzv. křesťanský svět. Jo, kdybys byl chorvat, to možná. ZA balkánský konflikt totiž můžoujen Srbové a navíc kamarádíte s Ruskem, další vada...
Reagovat
Labi
ty jsi taky jedna velká vada ...
Reagovat
smazaný uživatel
Bohužel máš z části pravdu, to vnímání Srbska. V Reportérovi dělali velký výzkum "Jak by Češi nesli sousedy různých národností a Srbové si vedli z celé Evropy skoro nejhůže, bez problémů by je přijalo jen kolem 45 respondentů, zbytku by to bylo nepříjemné, nesli by to těžce, nebo zcela nepřijatelné. Hůře na tom byli z Evropy jen Ukrajinci (41%) a Rusové (44%). Pro srovnání. Slováků by uvítalo velmi dobře 94%, Francouzů 82%. Američana 79%, Němce 73%.
Reagovat
Stan_Borowitz
To řešíme my v naší mnohonárodnostní Evropě.

Na druhou stranu zase s tím balkánským konfliktem a Srbskem bych to v tomto případě nespojoval. Běžný Američan dnes jen velmi vzdáleně tuší, že možná nějaký balkánský konflikt někdy byl, ale spojuje si jej s válkou v Zálivu. A mezi Srbem a Chorvatem vidí asi takový rozdíl jako my mezi Íráncem a Iráčanem.
Reagovat
VlS
Mezi námi, kolik % Čechů ví, jakej je rozdíl mezi Irákem a Iránem? A kolik % Čechů ví, že město Washington je na druhý straně Ameriky, než stát Washington atd atd.
Reagovat
slacker
Je to presne obracene. Stat Washington je na druhe strane nez mesto Washington. Mesto je na strane prvni. A samotny Washington je pritom na onom svete.
Reagovat
Stan_Borowitz
Jj, vždyť to tam píšu, že Američan mezi Srbem a Chorvatem vidí asi takový rozdíl jako my mezi Íráncem a Iráčanem...

Původně jsem tam měl mezi Hutuem a Tutsiem, ale pak jsem si říkal, že by se zase někdo mohl citit dotcený :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Hotel Rwanda :))
Reagovat
slacker
mezi Srbem a Chorvatem je mnohem mensi rozdil nez mezi Irancem a Iracanem
Reagovat
slacker
Jeste by to chtelo jiny pruzkum. Jak naopak jine narodnosti vezmou za souseda Cecha
Reagovat
VlS
A víš že Češi ve světě lidem nevaděj? Většina totiž co nejdřív chce tak nějak zapadnout, nevytváří nějaké diaspory a tak, nějak nevyvolávají konflikty.
A můžeš se rozhořčit nad nedostatkem národní hrdosti. Přečti si Švejka a podívej se, jak se k tomu stavěl nadporučík Lukáš :-)
Reagovat
FulnekUltras
Čípků do řiti je prý na Západě dlouhodobý nedostatek a na východ se obecné české patolízalství/povýšenectví podle potřeby a světové strany díky přetrvávající pověsti Československa ještě tolik nedoneslo...
Reagovat
Roger_Federer
Nebylo by ti lepe, zit v Severni Korei?
Se svymi nazory a myslenim bys brzy udelal mega karieru.
Jsem ochoten ti tam zaplatit cestu a naklady na zivot, rekneme na 5let.
Pokud mi podepises dohodu, ze tam zustanes a vzadnem pripade sem nebude uz psat ty progandisticke keci.
Reagovat
FulnekUltras
V relativně svobodném subprostředí vlastní země pouze vyrovnávám fanatickou antikomunistickou propagandu, které si lidi u nás za posledních 25 let a 6 měsíců užili až až... K migraci - natožpak ekonomické - jsem ten správný vztah nenašel doteď, a už to ani nehodlám nijak měnit. ;)
Reagovat
Roger_Federer
V pohode, ale pak si "vyrovnavej" u sebe v obyvaku.
My slusni lide;), svodne republiky zbavene komunistickych okovu, chceme klid:), ne popagandu jako v 50 letech.
Reagovat
FulnekUltras
Reagovat
slacker
Ja se muzu leda rozhorcit nad tim ze jsi vubec nepochopil smysl otazky.
Jde o poradi narodu a ne o nejakou poucku o chovani cechu v cizine
Reagovat
smazaný uživatel
Přemýšlím, co zlého nám Srbové udělali, že je tolik Čechů nemá rádo. Že Češi asi nebudou příliš oblíbení u Srbů, bych se ani nedivil. Být Srbem, po "humanitárním bombardování", tak podporovaném tehdejším prezidentem Havlem, bych asi Čechy opravdu moc rád neměl.
Reagovat
FulnekUltras
Český (euroatlantický) mediální mozkomor je bohužel ještě stále dost účinný...o ruské "invazi" na Krym (mimochodem zcela v souladu s platnými mezinárodními smlouvami o zajištění námořní základny Ruska v prostoru Sevastopolu) se píše pomalu jako o rozpoutání třetí světové války, zatímco na období od března do června 1999, kdy nám bezprostředně po "vstupu" do NATO každou noc přímo nad hlavami přelétaly sestavy amerických bombardérů směr Bělehrad atd. si titíž "zastánci svobody, demokracie a humanity" ;))))) už jaksi nevzpomínají...
Reagovat
Stan_Borowitz
Především jsou tyto "průzkumy" a interpretace jejich výsledků silně zavádějící. Vhodně položenou otázkou můžeš "namodelovat" výsledek, který potřebuješ. Případně vytvořit dojem, který chceš vyvolat.

Jak třeba dopadli Chorvati? Proč se o nich průzkum nezmiňuje? Mně to připadá silně manipulativní "průzkum". Novinář možná prostě chtěl napsat článek o protisrbských náladách v Čechách.
Reagovat
safi1313
Můžeš vyhrát titulu kolik chceš ale auru šampiona jakou má Federer nebudeš mít nikdy...
Reagovat
smazaný uživatel
To se pleteš. Ten článek hovoří o strachu z Arabů, kterých by chtělo mít za sousedy pouze 19% lidí, ale Romy jen 13%. Článek se jmenuje "Strach z nových Romů". Je to jen pro porovnání. Chorvaty by velmi dobře přijalo za sousedy 66% Čechů.
Reagovat
smazaný uživatel
A abych ještě nezapomněl na metodologii výzkumu. Tak byla otázka: "Jak byste "nesli" sousedy různých národností? 1. velmi dobře, bez problémů, 2. nebylo by mi to příjemné, 3. nesl bych to těžce, 4. zcela nepřijatelné.
Reagovat
Stan_Borowitz
Aha. Pak tomu výsledku taky nerozumím. Na základě svých osobních zkušeností bych za souseda asi raději Srba než Chorvata. Se Srby nemám vlastně žádné přímé zkušenosti, zatímco v Chorvatsku jsem byl a téměř na každém kroku se mne pokoušeli nějak obrat a ještě mi navíc dávali najevo, že jako turistům dávají přednost Němcům, protože mají víc peněz.

Ale stejně je to zavádějící průzkum - už tím, že člověka nutí vybírat si jen podle národnosti. Jsem si totiž naprosto jist, že 9 z 10 lidí by si raději za souseda vybrala slušného Roma než bordel dělajícího Američana...
Reagovat
Stan_Borowitz
jestli třeba Chorvati v průzkumu vůbec nebyli (nebo i když byli), klidně mohli respondenti do svých odpovědí promítnout své špatné zkušenosti z dovolené v Chorvatsku.
Reagovat
babolat.cz
Já osobně mám Srby rád. To co jim způsobili Chorvati, Albánci a další menšiny na jejich území nebylo normální...
Reagovat
George_Renel
Normální však nebylo ani to, co dělali Srbové ostatním národnostem v Jugoslávii v době jugoslávské federace. Asi jsi mladý, ale něco si zkus najít o úloze Srbů v té době. Kdo byl v armádě, policii.....
Reagovat
babolat.cz
nepoučuj. četl jsem dějiny balkánu od začátku. to co bylo v jugoslávii je důsledek nikoliv příčina.
Reagovat
George_Renel
S tvým černobílým viděním všeho máš opravdu jednoduchý život. Možná proto, že jsi jednoduchý sám o sobě....
Reagovat
slacker
Jednoduchy zivot maji papouskove oficialnich ideologii a nazoru jako jsi ty. jen pak vychytraji moment kdy se zmeni a pak jedou po nove linii
Reagovat
Stan_Borowitz
Často je rozumnější zastávat rozumné názory z "oficiálních médií" než papouškovat šílené nesmysly z "nezávislých zdrojů".

Ty uvozovky jsou tam záměrně...
Reagovat
babolat.cz
což platí i opačně. Nechápu ale ty uvozovky, tím že je strkáte všude se vlastně kryjete...a žádný názor nemá váhu. Je to schovávání se, neříct jasnou větu, jasný názor. Naházím tam uvozovky a čtenáři vyber si, já jsem z obliga.
Reagovat
Stan_Borowitz
Ano, samozřejmě. Ale jsou tací, co podle jejich projevu by člověk soudil, že nikde jinde než v "nezávislých zdrojích" se nedočteš nic jiného než lži a dezinformace.

Uvozovky jsou tam proto, že ty termíny jsou dost diskutabilní. Zejména ty "nezávislé zdroje" bývají často daleko víc "závislé" než "oficiální média".

A ony to vlastně nejsou uvozovky, ale značka palců, protože na PC klávesnici uvozovky vůbec nejsou... A i kdyby byly, TP s nimi neumí pracovat a místo nich zobrazí jen ? a ?
Reagovat
smazaný uživatel
V tom je dobré, že moje generace (narozená od devadesátých let) o těchto věcech skoro vůbec neví. Studuji vysokou, ale vsadím se, že o tom, jak se Srbové chovali za Balkánské války ví tak 5% lidí, z toho 90% tvoří historici a 10% studenti mezinárodních vztahů a politologie.A v jednom směru je to dobře, já proti Srbům nechovám nějakou zášť a samotného mě ten výsledek ankety překvapil, mě by ani nenapadlo, že by mohl být Srb jako soused nějaký problém.
Reagovat
babolat.cz
v balkánské válce se všichni chovali jak zvířata...nejen Srbové. Nelze to takhle generalizovat, je nutné znát dobu daleko před 2.světovou válkou. Je to složité...
Reagovat
smazaný uživatel
Bohužel takový je dnešní dějepis. Třeba na gymnáziu, které si říká elitní v rámci okresu, se učili lidi dějepis zpravidla jen tři roky, končilo se někdy kolem druhé světové války. Ti, kteří si ve čtvrťáku zaměřili humanitně, tak brali to 20. století, ale tam se končilo Sametovou revolucí. Takže naštěstí dokážeme vyjmenovat, kolik zubů měl Australopithecus, ale proč NATO bombardovalo Srby a proč ten konflikt vznikl, skoro nevíme.
Reagovat
babolat.cz
:-)
Reagovat
jackiec
nikdy nebudeš oblíbený jako federer, tvá hra je nudná uspávavačka od základní lajny bez špatky fantazie
Reagovat
smazaný uživatel
Nejkomplexnější hráč a ty napíšeš tohle. ..
Reagovat
gigin
Jj, hlavně voleje a sako.
Reagovat
smazaný uživatel
Tie nepotrebuje..A do komlexnosti zasahujú len kozmeticky...To je ako povedat, ze Federer nie je komplexný, lebo sa nevie šmýkať na harde ako Djokovic..
Reagovat
gigin
Takže chceš říct, že šmýkanie je stejné důležité jak voleje a hra na síti?
Reagovat
gigin
Nebo jinak. Že je to větší um?
Reagovat
babolat.cz
pro FFF je vždy důležité to, co umí FF. To čím vyniká Rafa, Nole, Andy je podřadné a hlavně nedůležité.
Reagovat
Stan_Borowitz
Ty woe, to je myšlenka. Na to jsi opravdu přišel sám?
Reagovat
babolat.cz
ani náhodou :-) tak daleko můj potenciál nesahá...
Reagovat
smazaný uživatel
Pre Djokovica je extrémne dobrá defenzíva určite dolezitejsia ako 3-4 voleje za zápas..

Mozno je vacsi um vediet zahrat aj voleje, ale dnes potrebujes byt efektívny, efektnost ti vysledky neprinesie..A Djokovic je naozaj komplexný, mozno najkomplexnejsí, kedze nemá ziadnu vyslovenu slabinu alebo achylovu patu, na ktorej by mohol prehrat zápas..To sa o Federerovi, Rafovi, ci Andymu nedá povedat..
Reagovat
Stan_Borowitz
Pořád z toho pro mne plyne, že je nejlepší, ale ne nejkomplexnější.

Když to přeženu, kdyby Karlovičovi jeho hra stačila k tomu, aby byl světová jednička, byl by jistě nejlepší, ale určitě by nebyl nejkomplexnější.
Reagovat
smazaný uživatel
No lenže, ona ta jeho hra mu nestačí...

Tu sa potom možeme baviť o tom, čo je komplexnosť..Suhlasim s tým, ze najlepší nemusí nevyhnutne znamenat najkomplexnejsí..Ale Djokovic mi zhodou okolností najkomplexnejsí príde..To, ze jeho hra na sieti nie je v TOP 10 na tom nič nemení.
Reagovat
Stan_Borowitz
Určitě je to o definici pojmů, co si kdo pod tím představuje. Já to vnímám, stejně jako gigin, jestli jsem ho dobře pochopil - jako schopnost zvládat na špičkové úrovni všechny herní činnosti.

Kdyby třeba uměl Novak pořádně smečovat, dost pravděpodobně by už vyhrál i tu Paříž. Takže tato slabina mu v konkrétní chvíli, když to potřeboval, dost ublížila.
Reagovat
gigin
Kurňa Stane, co je na tom tak těžkého vnímat? Komplexní znamená komplexní. Prostě všechno.
Reagovat
Stan_Borowitz
:-) Pravda, není to žádná věda. Jednou na mně řval jeden plukovník na vojenské přípravě na VŠ, že jsem "exponenciální". To byl větší oříšek.
Reagovat
smazaný uživatel
Vidíte..Ja pod tým vnímam toho, ktorý nemá slabinu..

Vy si myslíte, ze Noleho hra na sieti je pre neho vacsou slabinou, nez pre Rogera jeho zranitelný BH?..Alebo aj Nadalov?..
Reagovat
turista
Musím se smát. Nole je jistě nejlepší ze všech tenistů světa. Ale Federer vydělal pohádkové peníze i díky kvalitě jeho jak tady čtu stále podceňovaného BH.
Reagovat
smazaný uživatel
Voleje jsou klíčové pro Fedexovu hru, šmýkanie zase pro Djokerovu hru. Obojí jejich hru posouvá na vyšší úroveň nebo chceš-li dopomáhá jim momentálně přehrávat zbytek světa. :)
Reagovat
Stan_Borowitz
Nejlepší to ano, ale nejkomplexnější? To bych dost pochyboval.
Reagovat
Labi
jo kamaráde bavič jseš dobrej aleto by jsi musel prvně hrát koukatelný tenis....
Reagovat
FulnekUltras
Borg hrál podobně...no taky moc fanoušků neměl...
Reagovat
smazaný uživatel
Nole má nejkoukatelnější tenis na okruhu. Samozřejmě, je to věc názoru. Ale já zase třeba nechápu, jak se někomu může líbit styl Federera. Konec konců počet nevynucených chyb ve finále mluví za vše.
Reagovat
Mercury
tak to bylo po ráno super, díky :D
Reagovat
Stan_Borowitz
Pro někoho zase hovoří za vše počet winnerů nebo počet míčů uhraných na síti...

Sto lidí, sto chutí. Ale Labi má pravdu, asi je pro víc lidí atraktivnější Federerův tenis.
Reagovat
turista
Naprostý souhlas. Novak Djokovič hraje hezky na pohled a efektivně. V počtu titulů se jednou může stát rekordmanem. Federer hraje rovněž pěkně pokud praktikuje svou typickou celodvorcovou hru. Pokud se pokouší o síťařinu tak se na to fakt nedá koukat.
Reagovat
Mayo
Djokovič a najkoukatelnejší tenis na okruhu? Nesranduj :D
Reagovat
smazaný uživatel
Když se Nole utká s Rogerem, tak to ještě jde, ale zápasy s Andym neprodukují velké procento atraktivity. To je taktická bitva o "30 úderech", spíš takové šachy. Proto bude rivalita Rogera a Rafy a jejich 35 vzájemných zápasů vyvažováno zlatem dlouho po ukončení kariér obou.
Reagovat
smazaný uživatel
Tím chci mimo jiné říct, že Roger nutí Novaka hrát trošku jinak než je tomu v zápasech s Andym.
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist