Fed Cup: Clijstersová proti Češkám nenastoupí
Vítězka letošního Australian Open Clijstersová uvedla, že náročný program na začátku sezony si vybral daň na jejím zdraví. Clijstersová nedohrála březnový turnaj v Indian Wells, kde skrečovala osmifinálový zápas v druhém setu. Od té doby si stěžovala na bolesti ramena, v Miami naposledy vypadla ve čtvrtfinále.
O postup do finále týmové soutěže budou Belgičanky a Češky hrát 16. a 17. dubna v Charleroi. Lékaři odhadli dobu její rekonvalescence na měsíc. Clijstersová proto nenastoupí příští víkend proti českým tenistkám v semifinále Fed Cupu; vrátit by se chtěla druhý týden v květnu v Římě, kde se bude moci připravit na French Open.
Clijstersová měla být hlavním trumfem domácího výběru, nyní roli belgické jedničky převezme Yanina Wickmayerová, v současné době třiadvacátá hráčka žebříčku WTA. Další očekávané singlistce Kirsten Flipkensové patří až 103. místo.
"Je to velká škoda. Na Fed Cup jsem se opravdu moc těšila, ale bohužel už toho bylo moc. Měla jsem jedno drobné zranění za druhým, pořád se to nelepšilo a já nechci, aby to pak přerostlo v chronické problémy," uvedla Clijstersová na svém webu s tím, že chce být především připravena na grandslamové Roland Garros.
"Je to pro mě překvapení. Určitě jsem to nečekal," reagoval český kapitán Petr Pála na zprávu o neúčasti Clijstersovén na profilu českého fedcupového týmu na sociální síti Facebook. "Rázem se vše otočilo. Žádné schovávání, je třeba přijmout roli favorita zápasu, kterým jsme se absencí Clijstersové stali," řekl.
Pála oznámil nominaci už minulý týden: finále se pokusí vybojovat Petra Kvitová, Lucie Šafářová, Barbora Záhlavová-Strýcová a Iveta Benešová. "Je to pro nás dobrá zpráva, ale i tak mají s Wickmayerovou dobrý tým, takže je nesmíme podcenit. Teď jsou naše šance na finále větší, ale pořád to bude v Belgii těžké," uvedla osmnáctá hráčka světa Kvitová z kondičního soustředění v Turecku.
České tenistky jsou potřetí za sebou v semifinále Fed Cupu, ale loni ani předloni do finále nepostoupily. Finále ženské obdoby Davisova poháru hrály naposledy v roce 1988; tehdy se z titulu radovaly Jana Novotná s Helenou Sukovou.
V jediném dosavadním vzájemném duelu Belgie v roce 1989 prohrála s tehdejším československým výběrem v prvním kole v Tokiu všechny tři zápasy.
Komentáře
Matěj: No u mě je to po pravdě úplně stejné jako u tebe. Ale můžu tě ujistit, že u každé marketingové aktivity ze zpětně počítá návratnost a pokud to není efektivní, tak se to většinou nevyužívá. Víš, ono je více druhů spotřebitelů a ti náročnější si chtějí kupovat věci, které jsou ted zrovna in a jsou značkového rázu, případně jak jsem již dříve zmínil, se chtějí se sportovními hvězdami ztotožnit. Aspoň tak nám to říkali ve škole :-) Někdo prostě kouká jen na cenu a reklamy ho ovlivní v tomto případě jen minimálně a někdo zase na prestiž a zejména na tyto jsou tyto marketingové akce cíleny. Ale jak říkám cílem marketingu rozhodně není jen prodávat, ale také budovat image, poskytnout informace, nebo např. odlišit se od konkurence.
Zajímavě se vyvíjí souboj mezi Bárou a Andreaou, je to 4:3 pro Andreu ve třetím setu, byla break navrch, ale prohrála své podání.
Pospíšil je ubohej tenista, proti kterýmu prostě pár hráčů prodalo a on se tak dostal nahoru
A Rosol? Ten se posral ještě předtím, než ten turnaj začal :D
O Berdychovi se radši ani nebavím...
Já vím, že to sem nepatří, ale nemůžu si pomoc. :-)))
1. O tom, kolik kdo dostane peněz nerozhodují hráči, ale obchodníci s tenisem (i jinými sporty)
2. Peníze za tenis nejsou peníze za fyzický výkon, to by horník nebo dřevorubec musel brát víc
3. Běž si zkusit některou z druhý nebo 3. stovky porazit
4. Je normální, že ženy nesleduješ, když tě to nebaví, taky se nedívám např. na wrestling nebo na Růžovou zahradu
A zenske prave tlacili hodne dlouho na sponzory a dalsi subjekty, aby dostavali stejne penize jako muzi. Takze ony v tom ty cizoloznice nebudou tak nevinne. :-/
Pozoruhodné, že teď v IW i Miami Azarenka i Wozniacká dostaly za výhru podstatně více než Djokovič (u ženských turnajů jde z nějakého důvodu větší část prize money pro účastníky závěrečných kol na úkor účastníků předchzích kol.
Azarenka coby vítězka Miami brala 700 000 dolarů, zatímco Djokoviči inkasoval "pouze" 611 000 dolarů. Nadal měl za prohru ve finále o 50 000 dolarů méně než Šarapovová. Na druhou stranu, muž, kt. prohrál v 1. kole, bral 7 115 dolarů, zatímcco u ženských to bylo o "celých" 65 dolarů méně. :-)
Viz: http://www.menstennisforums.com/showthread.php?t=180064
Nehledej spravedlnost tam, kde ji prostě nemůžeš najít a nekaz si tím radost z fandění, dívání, diskutování a tak dál.
Prostě mě je líto špičkovýho doktora, kterej musel makat 4 roky na gymplu a 6 let na medině, pak 10 let za pakatel jako začínající doktor, nese riziko, že ho advokát kde kterýho pacienta bude honit po soudech pro zanedbání péče, a ještě po něm chceme, aby byl milej, lidskej a spokojenej. (Nejsem MUDr aby bylo jasno)
Ještě k Nadalistovi: statisticky na každou cizoložnici připadají dva cizoložníci a cizoložnice bez cizoložníka je tak nějak nesmysl.
Takže rozhodně platí, že o tom, kolik kdo dostane peněz nerozhodují hráči, ale zájem ze strany veřejnosti, se kterou přímo souvisí zájem sponzorů.
A zároveň také tvá zmínka, že peníze za tenis nejsou peníze za fyzický výkon, to by horník nebo dřevorubec musel brát víc..na dřevorubce se jen těžko přijdou podívat fanoušci a jen těžko na své pracovní výkony naláká nějakou osobu z médií.
Nevím, velká většina tenisových fanoušků (i diváků) -- obzvláště těch vášnivých -- jsou pravděpodobně muži, takže spíše než nějaké ženské oděvní firmy jsou tu relevantní jiná zadavatelé reklam.
Co se týče zmínky o ženských oděvních firmách, tak určitě i to má svůj význam a své opodstatnění co se týče marketingového zacílení. Ono totiž nejde jen o samotné zápasy tenistek, které pravda sledují zejména muži, ale součástí marketingu jsou také fotografie, či záběry z jednotlivých zápasů, tréninků, tiskových konferencí, které se následně objevují v časopisech, novinách, na internetu, ve zprávách atd. A fanoušci, i z řad žen, se chtějí se svými modlami ztotožnit a nejjednodušší formou ztotožnějí je právě oblečení :-) Vždyt nejedna žena by chtěla vypadat a být muži obletovaná jako Šarapka :-) (I když já sám Šarapku teda vůbec nemusím)
Ostatně to vidíme i na tomto foru. kolik je tu přispívajících žen? Čtyři až pět? :-)
Mně komercionalizace sportu vůbec nevadí, vadí mi pak jen, když si někdo z nějakého důvodu vybuduje asi tak stokrát větší pověst, než jaká by odpovídala jeho skutečných tenisovým výsledkům. příkladem za všechny budiž Kurnikovova, kt. v tenisu dokázala jen relativně málo (dokonce ani nikdy v životě nevyhrála žádný turnaj WTA).
Podívej se schválně někdy na kolonu cykloturistů. Většina dam sedne na kolo tak o dovolené na 10 km projížďku kolem hotelu s 5ti zastávkami. A mají horší kolo, hadry, přilby a já nevím co ještě než jejich chlapi?
Podívej se na lyžařskou výbavu na horách, kde je poměr zhruba 1:1,
podívej se kolik stojí pánský plavky a kolik stojí dámský plavky a to je na těch pánskej asi 99x víc materiálu :-))
Jinak moc děkuji za více než zajímavé informace, Avery Brundage jsem doteď neznal, určitě si o něm přečtu na internetu.
Matěji já to právě myslel tak, že ženy si sice třeba nekoupí stejné šaty jako Šarapka, ale pokud uvidí dvě prakticky stejné šaty, tak to může ovlivnit jejich preference při případném výběru, jelikož to viděli v televizi, či na internetu. A zejména ženy jsou emocionální stvoření, takže to může mít určitě vliv na jejich podvědomí. A navíc konkrétně u žen (oproti mužům) se kolikrát častěji řeší co měli na sobě, než jejich samotné tenisové výkony. A firmy chtějí být vidět...A o čem se mluví, to je i vidět :-)
My jsme si o našem malém sportu museli zaplatit výrobu asi 20 minutového filmu, který pak ČT 24 sport milostivě promítla někdy v deset ráno nebo ve 2 ráno. Ale to je fuk, já se sportem neživím, já se jím bavím.
Ale tahle debata teď mi přišla jako zajímavá a bavil jsem se, takže palec nahoru :-))
Matěj - tak on je samozřejmě prvotní cíl každé reklamy prodat, ale není to také jediný. U modelky se to tak nějak očekává, ale u sportovkyň to může být trošku jiné. Například může Nike ve svých sloganech prohlašovat: Oblékáme nejlepší sportovce světa v čele s mužskou a ženskou světovou tenisovou jedničkou a hned mají konkurenční výhodu.
Česká republika patří mezi země s nejnižší finanční podporou sportu ze strany státu v Evropě. A to jak v porovnání veřejných výdajů na sport měřených na jednoho obyvatele, tak také v porovnání veřejných výdajů na sport vs. procento HDP dané země. Stát tedy investuje do sportu méně peněz, než ze sportu zpět do státního rozpočtu obdrží.
To je možné, ale tento závěr rozhodně nevyplývá ani z jednoho předcházejících tvých výroků, v nichž tvrdíš, že Česká Republika vydává na sport méně peněz z veřejných rozpočtů než ostatní evropské země, "a to jak v porovnání veřejných výdajů na sport měřených na jednoho obyvatele, tak také v porovnání veřejných výdajů na sport vs. procento HDP dané země."
Tady bys musel porovnávat daňové výnosy ze sportu v ČR s veřejnými výdaji na sport.
Obojí jistě existuje, ale není studie jako studie a člověk si nejprve danou studii musí přečíst, aby mohl posoudit, nakolik je smysluplná atd. zejm. pokud taková studie byla objednána ČSTV nebo podobnou nátlakovou skupinou, tak dokud si nepřečtu její obsah, je pro mě a priori spíš nedůvěryhodná.
Matěj: No u mě je to po pravdě úplně stejné jako u tebe. Ale můžu tě ujistit, že u každé marketingové aktivity ze zpětně počítá návratnost a pokud to není efektivní, tak se to většinou nevyužívá. Víš, ono je více druhů spotřebitelů a ti náročnější si chtějí kupovat věci, které jsou ted zrovna in a jsou značkového rázu, případně jak jsem již dříve zmínil, se chtějí se sportovními hvězdami ztotožnit. Aspoň tak nám to říkali ve škole :-) Někdo prostě kouká jen na cenu a reklamy ho ovlivní v tomto případě jen minimálně a někdo zase na prestiž a zejména na tyto jsou tyto marketingové akce cíleny. Ale jak říkám cílem marketingu rozhodně není jen prodávat, ale také budovat image, poskytnout informace, nebo např. odlišit se od konkurence.
"Marketing je výroba předem prodaného zboží"
Matěji, ta analýza byla o státní podpoře sportu a zpracovávaly ji univerzity na společenskou objednávku tuším že parlamentu. Někde ji mám, ale protože mám asi 4 počítače na různejch místech, tak nevím ve kterým, ale určitě ne v tomhle. Bohužel. Jinak způsob rozdělování dotací na státní reprezentaci je na stránkách MŠMT, tak se dá metodika najít a na stránkách Ministerstva financí zase najdeš, kolik kdo dostal.
http://finance.bleskove.net/clanek/financovani-sportu.html
A to jsou ty příjmy státu.
Co se týče amatérského fotbalu, tak vím, že některé obce také podporují fotbalové kluby např. na cestovné (samozřejmě v naprosto nesrovnatelných částkách).
Safinova hrála dnes s Rusovou dost otřesně (a ten pohyb!), doufám, že ji porazí Pironkova. A Sveta Kuzněcova hraje taky příšerně, soupeřka v druhém setu podávala na vítězství (a byla dva míčky od výhry, pak ale dala dvojchybu a zatloukla útočný forhend do sítě) a Sveta jej vyhrála v tiebreaku. ale momentálně to vypadá, že to bude boj i ve třetím setu. Její soupeřka -- Němka Mona Barthel -- přitom v hlavní soutěži WTA ještě nevyhrála žádný zápas, ale loni touhle dobou taky hrála výborně, když jako kvalifintka vyhrála 50 000 turnaj a porazil Bojanu Jovanovskou a Rebeccu Marino.
V Charlestonu právě teď bojují tři české hráčky )dvě ovšem proti sobě), Voráčová si zatím vede s Lisickou velmi dobře, vede 4:1.
No Mona to asi daleko nedotáhne, je jí 21 let a je zhruba 170. Tipoval bych, ž bude nejvýše tak okolo 80. místa (když tam může být Ondrášková, může tam být časem Mona taky). :-))
V loňském roce např. obrátil zápas s Russelem v Memphisu, s Verdaskem v Miami, s Isnerem a Almagrem na WTC.
V roce 2009 mj. s Hewittem a Beckem v Mnichově a se Safinem v Šangaji. V roce 2008 mj. s Roddickem v Tokiu, Verdaskem v Bastadu. V roce 2007 např. s Chelou na WTC, Robredem a Soderlingem v Monte Carlu.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele