Federer se odhlásil z Toronta, sází na dlouhověkost

23. 7. 2018, 21:28
Aktuality 80
Roger Federer se za dva týdny nezúčastní turnaje Masters 1000 v Torontu, který měl být jeho první přípravou na US Open. Rozhodnutí zkušený Švýcar bere jako součást strategie maximálně prodloužit svou tenisovou kariéru.
Profily hráčů
Roger Federer

Roger Federer se letos objevil jen na sedmi turnajích, stejně jako loni vynechal všechny akce na antuce včetně Roland Garros. Odehrál 37 zápasů s bilancí 33-4 a získal tři tituly - na Australian Open, v Rotterdamu a Stuttgartu. 

Naposledy se vítěz 20 grandslamů představil ve Wimbledonu, kde před dvěma týdny ve čtvrtfinále proti Kevinu Andersonovi nevyužil mečbol a prohrál 11-13 v pátém setu.

Od 4. srpna se měl švýcarský tenista představit na Masters 1000 v Torontu, před US Open se však rozhodl dát si další delší pauzu a z Rogers Cupu se odhlásil.

"Pečlivé plánování turnajů je klíčem k mé dlouhověkosti, takže jsem rozhodl z Toronta odhlásit," oznámil šampion z let 2004 a 2006 Federer, který loni na Rogers Cupu v Montrealu prohrál finále s Alexanderem Zverevem.

Před posledním grandslamem sezony by tak druhý hráč světa Federer, který 8. srpna oslaví 37. narozeniny, měl odehrát jen Masters 1000 v Cincinnati, kde v minulosti sedmkrát triumfoval.

Do Toronta je nyní přihlášeno devět hráčů Top 10 včetně světové jedničky Rafaela Nadala a wimbledonského šampiona Novaka Djokoviče.

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz

Komentáře

80
Přidat komentář
panzer.dragon
Rafa dostal od Fedexe kanára na všech třech hlavnich površích, to je pěkný ne?
Reagovat
smazaný uživatel
A Federer s nim vyhral 3 GS zápasy z 12...To je tiež pěkný...

Ale tie kanáre, tie kanáre!!!..
Reagovat
panzer.dragon
Tak kanár je nejen v tenise pojem, znamená že se hráč v setu ani neuprdnul, jakoby tam vůbec nebyl. Přijde mi to jako moc pěkná zajímavost, že Rafa takhle krásně s fedexem inkasoval včetně antuky :)
Reagovat
panzer.dragon
https://youtu.be/6c2jXsLDVH8
Reagovat
panzer.dragon
Z komentáře: jaký je váš oblíbený kanár Nadala od Rogera :)))
Reagovat
smazaný uživatel
To je úplne v poriadku kamarát. Ty si spapaj tú čerešničku, my si spapáme tortičku. Spokojnost vseobecná :)
Reagovat
panzer.dragon
Nemel by nekdo pls prehled zapasu, kdy djokovic vyhral prvni set a nasledne prohral zapas?
Reagovat
Marduch
co se pouze finálových duelů týká, tak dvakrát se Standou (FO,USO), jednou s Rafou (FO)a nedávno v Queensu s Čiličem.
Reagovat
woody
To se moc nestava, z hlavy me napada RG 2014 finale s Nadalem a Masters v Parizi s Querrym,Berdychem v Rime...
Reagovat
panzer.dragon
Jsem někde viděl statistiku, že snad djoker je první v tomhle parametru, ale je toho tady od vás nějak moc najednou :)
Reagovat
mahycek
Slyšel jsem to na cestě a je to opravdu rozumné rozhodnutí.
Velký souhlas, nehrát v Torontu Rogere. Spadnul mi kámen ze
srdce,
Reagovat
Patik
Hmm...tak toronto ovládne Djokovič ? Môže byť. :)
Reagovat
turista
No bylo by to fajn ten jubilejní 70.titul pro Djoka a 31.tisícovka Masters. Už ve Wimbledonu si hrál to svoje - rozděloval míče napravo, nalevo a soupeři kromě Rafy Nadala nevěděli co s tím. Rafa na něj hrál podobně z druhé strany. Byl to hezký antukový tenis na trávě od obou dvou. Ve finále celé první 2 sety Djoko čekal na chyby soupeře a zahrál snad jen 3 winnery. Pak ho Kevin trochu podusil ve 3.setu.
Reagovat
smazaný uživatel
Taky si myslím. Otázka je, jak Nole dokáže prodat svou formu z trávy. To je ve hvězdách. Výhra ve Wimbledonu je na betonu nepodstatná.
Reagovat
Patik
tak verím že si prenesie formu z Wimbledonu na betóny + niečo navyše..a záleží aj od žrebu.
Reagovat
turista
Není nepodstatná, protože výhra ve Wimbledonu Djokovi dodala horu sebevědomí a schopnost úspěšně řešit kritické momenty v zápasech.
Reagovat
spaniel
Ale prd. Toronto bude Nadalovi vyhovovat vic nez Wimbledon a tam to bylo o chlup.
Reagovat
turista
O chlup je to mezi nima vždycky když si odmyslím horší období obou.
Reagovat
smazaný uživatel
Zaujimave je, ze Nadal hral v Toronte naposledy v roku 2010..

Neviem, ci vynechal nejaký turnaj 3krát v rade kvoli zraneniu. To je aj na Rafu vela..
Reagovat
Kozoroh
Och joj, jako bychom nemluvili o králi hardu...
Reagovat
Mayo
Egoista posetri sily a ovládne ako vždy Cincinnati.
Reagovat
Nola
kadak dovolenkuje?
Reagovat
smazaný uživatel
Antuka ho uz nepotrebuje, teraz uz aj hard. A vlastne aj tráva...Bol to ale pán tenista...
Reagovat
Roger_Federer
Hlavne neodchazej ty, tento portal potrebuje, svojho saska;)
Reagovat
Pe3k
:D

Přesně, kdyby se tu předkožka denně nezesmesnoval, tak by tu byla nuda.
Reagovat
smazaný uživatel
Trafená hus :)

Teda husičky, aj s kamarátom nizsie. Vy ste si velmi podobní, clovek by si vás az mýlil..:)
Reagovat
Roger_Federer
Ja myslim, ze ty a Pe3k k sobe mate ovela blizsi, nez kdokoliv jiny na TP.
Reagovat
Pe3k
lol
Reagovat
peRFect
Jak se do lesa volá...
Reagovat
smazaný uživatel
Místo těch blbých keců byste mohli hodit nějaký přehled, kolikrát Federer vynechal/hrál buď Toronto, nebo Montreál.

To by mě zajímalo. Co si tak pamatuju, tak ten turnaj vynechal opakovaně.
Reagovat
Kozoroh
Federer se Canada Masters zúčastnil 12x, a to v letech 2000, 2002-2004, 2006-2011, 2014, 2017. Sudé roky patří Torontu, liché Montrealu. V prvně jmenovaném městě hrál 7x, v druhém 5x.
Reagovat
Nola
to myslis vazne? na nete su vsetky dostupne informacie a ty ziadas inych, aby ti hladali info o pocte startov tvojho konika? :DDDDDD

_________________________________________
Nevím, tohle jsem nesledoval. Já obecně Toronto/Montreál moc nemusím. Turnaj je to takový bez náboje. Něco jako Bercy.
Reagovat
smazaný uživatel
Však sis sám odpověďel :)

12x je dost, nějak jsem měl za to, ze to vypustil vícekrát.
Reagovat
duhove_hovinko
Forehand není přímo klaun, spíš pierot TP.
Reagovat
smazaný uživatel
Jinak šéfe RF má 725 výher na hardu, takže nějaký Roger?s cup muže víš co :)
Reagovat
Nola
pohrdat turnajom, ktory nesie jeho meno, dokaze iba totalny ignorant a Kamilos
Reagovat
slacker
Highlander
Reagovat
steve79
Dale se to cekat.
Reagovat
smazaný uživatel
Přesně. Loni byl Montreál největší error sezóny.
Reagovat
turista
No tak pokud RF získá titul v Cincinnati tak to rozhodnutí bude správné. Tam ho může potrápit Nadal, který dokáže být pohotový i na síti a několik hráčů s brutálními servisy. Djoker ne. Tomu rychlé Cinci nesvědčí, protože hra na síti je jeho dyskomfortní zóna. V Kanadě ale bude Djoko horký favorit spolu s Rafou.
Reagovat
svetova.dvojka
Isner bude nebezpečný
Reagovat
turista
Souhlasím.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak na betonech je spousta solidních hráčů, kteří mohou zamíchat kartami. Anderson, Isner, Querrey, Zverev, Del Potro.

Je fakt, že Cinnci je brutální. Ten povrch je hodně rychlý.

Pokud bychom však vycházeli z rychlosti kurtů v r.2017, tak dle CPI je nejrychlejší Masters Shanghai, poté Paříž - jasně, hraje se v hale. A Montreál je rychlejší, než Cinnci. Nicméně letos se hraje v Torontu a to bylo v r.2016 s rychlostí stejné, jako Cinnci.

Meziročně však organizátoři v Cinnci na rychlosti ubrali a je otázka, jaká bude letos. Záleží i na počasí atd.

Je zajímavé, že i US Open je rychlejší, než Cinnci
Reagovat
smazaný uživatel
mozes dodat aj zdroj z ktoreho cerpas?! :)
Reagovat
smazaný uživatel
Jasně.

Tady je to za rok 2016

https://www.ubitennis.net/2016/10/atp-reveals-court-speed-of-all-nine-master-1000-events-and-atp-finals-shanghai-is-the-fastest/

A tady za 2017

https://www.perfect-tennis.com/court-speed-2017/
Reagovat
smazaný uživatel
jj dik :)
Reagovat
Pe3k
15 komentu a z toho 8 od Fedex hejtru a to tu ještě nejsou ty největší žumpy...
Vynechat Toronto je správná volba, v Cinci by mohl třeba prohrát, naštvat se a pak vyhrát US Open ;)
Reagovat
svetova.dvojka
Kdyby skončil v roce 2009 po vítězství na French Open, tak to by byl teprve legendou...
Reagovat
ttopi
Ano. A Hašek měl taky skončit po Naganu. A Maradona po titulu mistra světa.

...

Co to je za logiku?
Reagovat
svetova.dvojka
Haškovi ještě chyběl Stanley Cup a Maradonovi italský titul...
Reagovat
ttopi
A Federerovi chyběly některé rekordy, které získal až "na stará kolena", protože je nejlepším tenistou historie.

Tady se podívej:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_rekord%C5%AF_Rogera_Federera
Reagovat
annah
Mají tam ovšem čísla jen do loňského roku. Letošek ještě nezahrnuli.
Reagovat
ttopi
Vidíš, o dlůvod víc, aby Federer ještě hrál! :-))
Reagovat
turista
No a další důvod je ten Connors.
Reagovat
ttopi
Jsem zvědavý, jak bude turnaje objíždět Nadal ve 37 letech.
Reagovat
tito
No vzhledem k tomu, že měl skončit podle odborníků do r. 2009, tak docela přesluhuje, ne? :-) Po fyzické stránce to zvládá slušně. Jestli ho to bude bavit, je věc druhá.
Reagovat
ttopi
Nadal miluje tenis úplně stejně, jako Federer. O tom to vůbec není. Ale předpokládám, že když odpadne dřív, jak ve 37 letech, tak Nadal fans řeknou, že už neměl motivaci. Ale 99% sportovců končí proto, že už na to nemá. Tak uvidíme no :-)
Reagovat
Roger_Federer
Nadal jasne ukazuje, ze nato ma, minimalne kazdou druhou sezonu.
Za rok, zacne delat uplne to same co Federer, orezavat turnaje a skracovat si sezonu, coz mu umozni hrat bez problemu dalsich x let.
Mozna, kdyby byla konkurenceva tihle hraci nevyhravali jeden granslem za druhym, tak by se nato vykaslali, ale takhle, proc??
Reagovat
ttopi
Já to píšu jen proto, že tu při každým takovýmto článku Nadalovci píšou, že si Federer vybírá turnaje jen podle toho, kde může vyhrát a podle toho, kde kdo je přihlášen (což má logiku). Tak jsem jen zvědavý, jak na tom bude Nadal :-)
Reagovat
Roger_Federer
uplne stejne,za max 2sezony.Nauci se to od geniuse Federera
Nadalovci(vetsina), vidi akorad tak do dalsiho antukoveho turnaje, dlouhodobe uvazoni a planovani jim moc nerika :)
Reagovat
kubiik
Jak je to s tou výjimkou vynechávání turnajů kvůli věku? Mě by se třeba líbilo, kdyby nadal na těch hardových dvojicích masters (IW/Miami, Toronto/ Cincy a Šanghaj/Paříž) hrával jenom jeden, aby si odpočl. A po AO buď odpočinek, nebo si zajet na antuku do jižní Ameriky. I on by ten kalendář mohl víc zredukovat, aby byl víc svěží. Mimo antuku už toho dosáhl dost a zlepšovat už se nebude, tak by se mohl soustředit na to, kde dominuje.
Reagovat
turista
Na antuce už Rafa dominovat nebude. Djoker je výkonnostně zpátky a ten to na něj na antuce zatraceně dobře umí.
Reagovat
kubiik
To bych si tak jistej nebyl. Ano masters vyhraje třeba pouze jedno. Na dva sety byl vždycky zranitelnější, ale na FO bude největší faovorit a pokud udrží formu, tak se nebojím ani Djoka. Ten už má taky vrchol za sebou a zlepšovat se nebude.
Reagovat
turista
Djoko se může dostat na úroveň roku 2011 nebo 2015-6. Momentálně na ní ještě není. Pak může zopakovat výhru na FO.
Reagovat
turista
Do 34 let by to Rafa Nadal ještě mohl zvládnout v pohodě při redukci počtu turnajů. V 37 letech už hrát nebude. To už tělesná schránka nedovolí. Z lékařského pohledu už teď přesluhuje.
Reagovat
Dobry-den
Tomu už nepomůže ani svěcená voda.

Právě totiž započala Jyrkova éra.
Reagovat
a.magerova
Klídek, pohodička, žádná honička... :-)))
Reagovat
a.magerova
Jo a... dnes maj 1. Federčata 9 let... kuwa, to utíká....
Reagovat
smazaný uživatel
si sa nejak rozohnila,honička,kuwa...:-)))
Reagovat
a.magerova
No bodejť... je to hrůza, jak ty děti (naše/jeho) rychle stárnou... za chvíli budou starší než my.... :-))))
Reagovat
Lina
:D
Reagovat
annah
Musíme si zvykat. Bude hůř...A nakonec nastane veliké prázdno...:-)
Reagovat
svetova.dvojka
Federera jsem viděl hrát tolikrát , že už mě upřímně začíná i nudit..., první tenisový zápas s Federerem v TV jsem viděl v roce 2001. Dnes je rok 2018, takže 17 let s Federerem...
Příští rok si zajdu do Německa na trávu a uvidím ho i živě a budu mít splněno. Opravdu už je to celkem nuda, pořád Federer, ono všeho moc škodí.
Ale hráč je to tedy fenomenální ,až skončí tak to všichni nejspíš budou považovat za nejlepšího sportovce všech dob...
Reagovat
Lina
Jasně, pro někoho nuda a někdo je rád, že hraje a je stále při chuti. Spiš bych řekla, že až Roger ukončí kariéru, tak bude chybět. Žádný kouzelník jeho kvalit na obzoru a ten trochu horší, má už taky přes 30 let. A proto jsou i nešťastníci, kterým už z toho hrabe. Snižují se, tak šance na tituly pro jejich favorita. Jejich vyhlídky do budoucna co se týká zdraví nic moc.
Reagovat
smazaný uživatel
ot:

je to tu :/

https://twitter.com/fanszverev/status/1021473751911817216?s=21
Reagovat
a.magerova
Reagovat
Frantz
"Pečlivé plánování turnajů je klíčem k mé dlouhověkosti"

A proto jel letos navíc do Rotterdamu, sedmilhář :DD
Reagovat
dako
a pre istotu pridal nenápadne aj Stuttgart...
Reagovat
Kojinho
Jak si to mohl dovolit?
Reagovat
peRFect
A co geniálního tím chceš říct?
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist