Federer: Zlato jsem neztratil, vyhrál jsem stříbro a jsem na to pyšný
"Nemám pocit, že jsem ztratil zlato. Vyhrál jsem stříbro, jsem s ním moc spokojený," uvedl po překvapivě snadné prohře 2-6 1-6 4-6 na wimbledonském centrkurtu, kde před měsícem Murrayho v boji o grandslamový triumf porazil.
"Mám za sebou skvělý měsíc. Vyhrál jsem Wimbledon, stal se znovu světovou jedničkou a teď mám stříbro. Nemusíte mě litovat. Jsem vážně spokojený, i když to zní divně, protože lidé jsou zvyklí, že vyhrávám, a myslí si, že mě uspokojí jen vítězství," konstatoval majitel rekordních 17 grandslamových titulů ve dvouhře.
"Ale i takovýhle úspěšný výsledek mi udělá ohromnou radost a jsem na něj pyšný," tvrdil třicetiletý Švýcar.
Své čtvrté olympijské vystoupení zahájil nepříliš přesvědčivě, když v prvním kole zdolal Kolumbijce Alejandra Fallu až ve třech setech. "Po tom zápase jsem měl v očích slzy, věřte nebo ne... Tolik to pro mě znamená. Věděl jsem, že jsem byl blízko vyřazení."
V semifinále pak svedl bitvu s Argentincem Juanem Martínem del Potrem, kterého zdolal v rekordním třetím setu 19:17. "Po tomhle zápase jsem se cítil podobně," uvedl.
Olympijský vítěz ve čtyřhře z Pekingu by se mohl o zlato ze singlu pokusit ještě za čtyři roky v Riu de Janeiro. "Nedá se vyloučit, že bych v Riu hrál. Ale teď to vidím tak, že bych mohl mezitím skončit a pak se vrátit," smál se Federer.
"Nemyslím na to. Samozřejmě rád bych měl olympijské zlato, ale se stříbrem jsem taky spokojený. Uvidíme, jak to půjde," řekl ke své případné další olympijské účasti.
Komentáře
:)))) fakt nejkouzelnější exhibice, co jsem kdy viděl... i Rafu jsem tam docela začal mít rád.
Sice jsem to tu už onehdá dávala, ale tak poplačme si i teď...
http://www.youtube.com/watch?v=vdyxeyGQ62Q
http://www.youtube.com/watch?v=32EWNGHBctI&feature=related
marty28: André má všechny GS, zlato z OH a TM i DC - a to nenáviděl tenis, co by měl kdyby tenis miloval ?! :-)))
Jo a ještě marty škoda, žes popřel tu včerejší teorii o Tobě, už jsem Tě měla ve svém týmu pro Módní okénko :-/
Hadry - super
Vlasy - škoda jich
http://www.youtube.com/watch?v=BObVf2eeuWQ&feature=related
Ale teda jinak to bylo myšleno ze srandy, potřebuji tady nahnát těch 500 příspěvků...
A chazy psal o seznamu ne o idnesu, ale dneska je uplne jedno, jestli je clovek levicak nebo pravicak, vsechny strany jsou stejne, jen se naoko snazi trochu odlisit.
Nádherných 31 ... aaach
Tak hlavně zdraví a štěstí a hodné holky a alespoň jednoho kluka :-))
http://www.youtube.com/watch?v=qyeIi_yNKyU
Taky přeju Rogerovi vše nej, ať se hlavně co nejdřív začne naplno věnovat svejm krásnejm dvojčátkům a tenis hraje už jen rekreačně, rekordman:-)):-D....ale neO:-)
https://www.rogerfederershop.com/en/shop/detailansicht/procat/roger-products/prod/rf-pin-gold.html
Magerka: Pleteš se !! Nic nehraju. A takovou věc, bych si nekoupil, ani kdyby tam byly iniciály ND.
:-D
No nějak tu pětistovku mnou vysněnou musíme docílit :-))
Já tě chtěla podpořit...ale pětistovce nevěřím:-(:-D
Jak se máš ty??:-)))
Ale uz dlouho jcih tolik nebylo. Uvidime jak to jine zpravy odsunou.
Nechám Ti ten fór na pětistou, bereš ?!
A pak tu je ještě ta horda lidí, co se v diskuzi umí jen přiklonit na jednu nebo druhou strau, zvládnou leda hodnotit uživatele v ní, vlastní názor nemaj a do diskuze ničím nepřispějou. Fakt kde jsou ty časy, kdy ty diskuze člověku něco daly.
Kazdopadne Feda uz nejaky ten patek nedominuje a ani dominovat uz nebude. Loni dominoval Novak, letos nikdo (jedine svata trojice spolecne, ostatne jako uz roky). Da se maximalne napsat vseobecne, ze Roger dominuje tenisu poslednich 8 let, z toho 7 s Rafou a 3 s Novakem, jelikoz az na Del Potra si ke GS nikdo jiny ani necuchnul.
No však je to nesmysl, měl by proti těm dvěma problém dominovat i během svejch nejlepších let, v současný době prostě ztrácí na pohybu a fyzičce, nedokážu si představit, že by hrál třeba finále na všech GS během jednoho roku. A jak říkám, ten žebříček v jeho případě zkresluje, když se vezme, kde body nabral. Pokud uhraje finále na USO, tak klidně řeknu, že je nejlepší hráč posledního půl roku, ale momentálně ani jako jeho velkej fanoušek ne.
A hlavně by se do celého boje najednou mohl víc zamotat Murray. Sice OH není GS, ale porazil jednoho z těch tří ve finále hranýho na tři sety, což je pro něj obrovskej průlom a mohlo by ho to konečně zbavit svázanosti, co ho vždycky položí ve finále GS.
No na ymurrayho jsem hodne zvedav, jak pises, mel by to byt bod zlomu, ale ja uz u nej moc neverim. Ale treba faktor olympiada+Lendl zapracuje.
A na tyhle 3 lidi se bude vzpominat, az se jejich rekordy budou otrasat v zakladech:) Nic jinyho necekam, ale momentalne je nejlepsi tenista, kterej kdy behal po svete Roger Federer:)
Jinak se nbojim, ze by se uz zadny megatalent neobjevil, spis se bojim kdy to bude. Jak pise brix, aby nebylo hluche misto a stagnace (nove slovicko:)). To by nasemu sportu jen uskodilo.
Ne určitě je nepouští, to tedy ne. V téhle konkurenci a věku je to dost nemožné vyhrávat 3 gs za rok i pro Federera...Chtěl sem jen napsat, že 1 bohatě stačí vzhledem k jeho celé kariéře a počtu gs.
Dobře, který zápas byl teda lepší?
Aha. Dobrá tedy. Nadal neprohrává běžně s hráči jako je Rosol. Bohužel s ním hrál 1, bohužel na Wimbledonu, bohužel v druhém kole a bohužel prohrál...
S 1 naprostou souhlasím.
2. Důkaz nemáš žádný. Jediné co je jisté, že ta prohra Rafu hodně zasáhla, protože pokud si četl jeho knihu, víš jak je citlivý a choulostivý, což se projevuje na jeho zdraví...
3. Tak mě to teda divné je a dost! Když si vemeš počet jeho zranění a podíváš se na to kdy se projevila, zjistíš strašidelný fakt, že to bylo vždy po prohře...
Pro mě je lepší semifinále Nadal - Djokovič z Pekingu.
Ano, bohužel prohrál, to je vše, co se k tomu dá říct. A nebo to stále dokola připomínat jako důkaz Nadalovy neschopnosti.
2. Ty důkaz rovněž nemáš. Tečka. Oba spekulujeme. Já však věřím Nadalově prohlášení. Dále bych to neřešil.
3. Ano, Nadal je simulant a zranění předstírá, protože nechce uznat výhru soupeře a není schopen přijmout porážku.
Bod č 3 mě pobavil. Konečně jsi použil nějaký fakt, jen mě mrzí, že si to myslel ironicky. Tímto tu diskuzi ukončíme. Neshodli jsme se a tak to má být :)
Toto je ta takzvaná demagogie.
Jsem na sebe nesmírně hrdý, dnes jsem ti vysvětlil již druhé cizí slovíčko.
Jako tohle, co tu napíšu, je vlastně proti mýmu hráči, ale ty mě občas vytáčíš takovým způsobem, že je mi to jedno. Roger třeba je první, jenže to je hodně podobný tomu, že Janek je 8. Janek má 1/3 bodů poskládanejch z turnajů 250. Roger podobným způsobem dosáh prvního místa.
1500 bodů Turnaj Mistrů
1500 bodů z turnajů 500
A tohle dělá ten rozdíl mezi Djokovicem a Federerem. Ale co se týče GS, tak Roger má 3x SF a 1 výhru. Novak má 1 SF, 1 F a 2 výhry na GS. Z TM má 200 a z malejch turnajů má něco kolem 600 bodů.
A z mýho pohledu prostě Turnaj Mistrů a ani turnaje 500 nedokazujou, že je Roger nejlepší hráč současnosti. Až vyhraje US Open, tak možná.
Ok no až Roger vyhraje US těším se na tvůj koment :)
Ako môže fanúšik Nadala povedať, citujem :"Ferrer nemá nič okrem tej tupej obrany" a zároveň obraňovať/vyzdvihovať Nadalovu útočnú hru ? Ferrer je útočnejší hráč ako Nadal, a preto ma prekvapuje občasná slepota tu zainteresovaných.
Já mu úspěchy neberu, spíš se dívám výhledově jak se bude jeho kariéra v brzké době dále posouvat. Nemám ani v lásce ty vaše konfrontace a porovnávání s ostatními hráči. Rafa je nejblíž mému srdci a doufám, že brzo vrátí, protože teď je tenis pro mě poloviční.
Andy mi udělal radost, hlavně kvůli Ivanovi, a je to jeden z hráčů, na kterém je vidět, že se posouvá hodně dopředu.
Také je na pováženou, jak jeho fanoušci neustále akcentují jeho věk, když přitom on sám pořád dokola opakuje, že se cítí, jako by mu bylo alespoň o pět let méně. To jsou tedy v tom případě pouhé řeči, které patrně ani oni sami neberou příliš vážně. Ano, každý vidí, že tenisově odchází, což se u něj projevuje především obrovským počtem nevynucených chyb a netrefováním některých úderů, které mu dříve zpravidla vycházely. Jeho vítězství v letošním Wimbledonu považuji za malý zázrak, to je skutečně třeba uznat, finále OH měl prakticky dopředu nalajnované skvělým losem, jediný opravdový soupeř, kterého musel porazit, byl del Potro, za jiných okolností by do finále vzhledem k únavě téměř jistě nedošel.
Ještě bych rád uvedl na pravou míru jedno cizí slovo, které si nejeden zdejší fanoušek nemusí vyložit správně a tím slovem je "dominance". Několikrát jsem jej tady zahlédl použít tuším Pe3k v souvislosti se současným postavením Federera v mužském tenise. Dominující znamená určující či převládající. Hráč, který je momentálně první v žebříčku, nemusí být rozhodně automaticky dominujícím tenistou. Federer dnes nijak nedominuje: vyhrál jeden GS ze tří, Nadal vyhrál další jeden a Djokovic další jeden. Momentální dominance je po právu rozdělena mezi tři tenisty. A důvodem, proč je momentálně Federer první, je loňská sezóna, ze které nic moc neobhajoval, na druhou stranu Djokovic obhajoval téměř vše. V případě, že Federer zvítězí na US a udrží si pozici světové jedničky až do konce sezóny, možná se bude dát mluvit o dominanci. K čemuž se vztahuje i to, že Federer nedominoval tenisu v letech 2004-2009, ale 2004-2007 když už.
Ano, každý vidí, že tenisově odchází, ...? Chceš mi snad říct, že světová jednička, tedy nejlepší hráč planety, tenisově odhází?! Zajímalo by mě jak se může někdo při odcházení stát světovou jedničkou... :D Bože za co? :D Tolik demagogie a nepřejínosti, to je tak ubohé a klasiké...
A pro příště - ještě před tím než mě nazveš bláznem, alespoň se pokus o argumentaci, říká-li ti to slovo něco. Ale to by mělo - ty jsi tady totiž očividně odborníkem přes cizí slova.
Odchází ve srovnání se svojí dřívější formou?! A ty bys chtěl, aby měl nějaký tenista 10 let v kuse stejnou formu? Si na hlavu?
Tragický výkon? Viděl si semifinále s JMDP? Tomu říkáš tragický výkon? Tragicky hraje Nadal, prohrává se 100 hráčem světa. Roger prohrál ve finále s Murraym, to je podstatný rozdíl a nechoval se u toho jako ukřivděné děcko, na rozdíl od Nadala, který si stěžoval u rozhodčího a pak naschvál strčil do Rosola...A nakone se klasicky vymluvil na zranění, načež se z toho úplně sesypal a nejel ani na OH.
Federer je světová jednička ve 31 letech. Byl na posledních 3 turnajích 3 x v řadě ve finále a vyhrál 17 gs titul. Oproti Nadalovi, který je o 5 let mladší vede o 2530 bodů!!!
Odchází ve srovnání se svojí dřívější formou?! A ty bys chtěl, aby měl nějaký tenista 10 let v kuse stejnou formu? Si na hlavu?
Tragický výkon? Viděl si semifinále s JMDP? Tomu říkáš tragický výkon? Tragicky hraje Nadal, prohrává se 100 hráčem světa. Roger prohrál ve finále s Murraym, to je podstatný rozdíl a nechoval se u toho jako ukřivděné děcko, na rozdíl od Nadala, který si stěžoval u rozhodčího a pak naschvál strčil do Rosola...A nakone se klasicky vymluvil na zranění, načež se z toho úplně sesypal a nejel ani na OH.
Federer je světová jednička ve 31 letech. Byl na posledních 3 turnajích 3 x v řadě ve finále a vyhrál 17 gs titul. Oproti Nadalovi, který je o 5 let mladší vede o 2530 bodů!!!
Momentální dominance je po právu rozdělena mezi tři tenisty...Takže Nadal, který ztrácí na Federera 2500 bodů vlastně dominuje? Ze třetího místa jo? :D
Jeho vítězství v letošním Wimbledonu považuji za malý zázrak...Cože? Nejlepší hráč na trávě v historii a je zázrak, že vyhraje Wimbledon? Tak pak je zázrak, že Nadal vyhrává na antuce...
Federer nijak nedominuje...Takže hráč, který vyhrál za posledních 8 měsíců nejvíc turnajů a je světová jednička nedominuje, naopak Nadal, který vyhrál za poslední 2 roky jen turnaje na antue je vlastně dominantní ... ROFL
"Odchází ve srovnání se svojí dřívější formou?! A ty bys chtěl, aby měl nějaký tenista 10 let v kuse stejnou formu? Si na hlavu? "
- Nepíšu, co bych chtěl nebo nechtěl, píšu, co se odehrává - úpadek formy oproti dřívějšku. Tečka. Federer patří k nejgeniálnějším tenistům všech dob, u nějž jsem ani neočekával, že začne zničehonic vypadávat v prvních kolech jako nyní třeba Roddick. Naopak. Čekal jsem přesně to, co se stalo. Už nevyhrává dva tři GS ročně, ale jeden GS za tři roky. Prostě už je ve fázi, kdy sem tam vyhraje něco velkého, což je stále úžasné, že se pořád drží, ale už nikdy nebude dominovat.
"Tragický výkon? Viděl si semifinále s JMDP?"
- To byl jediný zápas na OH, který mu vyšel, jinak děs a bída. Navíc s JMDP mu neskutečně chodil servis, zvláště v tom závěru. Téměř kdykoli se dostalo na mezihru, byl JMDP lepší.
"Tragicky hraje Nadal, prohrává se 100 hráčem světa."
- Znáš rozdíl mezi minulým časem a časem průběhovým? Příliš bych na to nevsázel.
"Roger prohrál ve finále s Murraym, to je podstatný rozdíl a nechoval se u toho jako ukřivděné děcko, na rozdíl od Nadala, který si stěžoval u rozhodčího a pak naschvál strčil do Rosola...A nakone se klasicky vymluvil na zranění, načež se z toho úplně sesypal a nejel ani na OH."
- Aha, takže Nadal patrně zraněn vůbec není, je se sesypal. Vynechal OH, možnost nést vlajku a reprezentovat svoji zem, načež se odhlásil i z Toronta a dokonce není jisté ani US Open, vlastně proto, aby nějak mediálně zdůvodnil svoji prohru s Rosolem. Chytrá konstrukce.
Ano nevyhrává 3 gs ročně, ale vzhledem k tomu, že je zdaleka nejlepší tenista historie se 17 gs tituly mu bohatě stačí vyhrávat 1 gs za 2 roky, protože i tak ho nikdo nikdy nedožene :)
Semifinále bylo fenomenální, nejlepší zápas olympijských her v tenisu v historii. Pokud je ti to málo, pak už nevím o bys chtěl. Pro mě je stříbro velký úspěch, takže jeho zápasy na OH vnímám pozitivně (až na to finále).
To jestli jsem to napsal v průběhovém čase nebo ne, nemění nic na faktu, že Nadal dostal nářez od Rosola, který byl 100 hráč světa tečka.
Viděl si snad Nadala během zápasu, že by ho něco limitovalo? Jaký máš důkaz, že je Nadal zraněný? Není ti divné, že se Nadal zraní vždy po prohraném zápase a nikdy po vyhraném? Btw. Nadal už trénuje, takže když napíšeš, že je zraněný, není to pravda.
Petřík je rozhodně frajer - houpe se na židli, která ma tři nožičky a ještě se každému směje :D.
Ten člověk rozhodně nepracuje s lidma....
1. Žebříčkové postavení není vzhledem k povaze přičítání a odčítání bodů rakingu tou hlavní vypovídající hodnotou o tom, kdo je momentálně nejlepší, kdo má nejlepší formu a tak dál. Momentální dominance je taková: Djokovič vyhrál AO, Nadal vyhrál FO a turnaje kolem antuky a Federer vyhrál Wimbledon.
2. Tento argument již opakuji po několikáté, ale stále se najdou tací, kterým to nedochází - to, že Nadal nevyhrál od roku 2010 žádný turnaj mimo antuku je dáno neskutečnou formou Djokoviče v roce 2011. Nadal byl ve finále W11, US11 a AO12. Je to málo? Tři mimoantuková finále GS v řadě?
Dále už budu jen citovat.
"Momentální dominance je po právu rozdělena mezi tři tenisty...Takže Nadal, který ztrácí na Federera 2500 bodů vlastně dominuje? Ze třetího místa jo? :D"
- Nazýváš mě demagogem a sám mi vkládáš do úst něco, co jsem neřekl. Psal jsem snad někde o dominanci Nadala? Ne, napsal jsem, že momentálně mužskému tenisu dominují tři tenisté.
"Jeho vítězství v letošním Wimbledonu považuji za malý zázrak...Cože? Nejlepší hráč na trávě v historii a je zázrak, že vyhraje Wimbledon? Tak pak je zázrak, že Nadal vyhrává na antuce..."
- Připadá mi zajímavé, že na jednu stranu sveřepě hájíš Federerovo "stáří", kterým vysvětluješ jeho případné neúspěchy, ale na druhou stranu ti vítězství ve Wimbledonu v 31 letech připadá jako něco normálního.
"Federer nijak nedominuje...Takže hráč, který vyhrál za posledních 8 měsíců nejvíc turnajů a je světová jednička nedominuje, naopak Nadal, který vyhrál za poslední 2 roky jen turnaje na antue je vlastně dominantní ... ROFL"
- Opět: o Nadalově dominanci jsem tady nic nepsal. Mimochodem, když už to chceš brát takhle: Federer byl za poslední tři roky "pouze" třikrát ve finále GS, z toho dvakrát vyhrál. Nadal byl od roku 2010 ve finále GS osmkrát, z toho pětkrát vyhrál.
Ano je to zkutečnost, Federer už neni to co byval jako před 5 -7 lety, duvodu je množstvi..Ale to snad každy soudny fanoušek vidi a vnima...I přesto je svetova 1, vyhral 6 turnaju,střibro na OH a granslam a opet Rafikovi o jeden utekl...evidentne z toho šiliš..:)
1. Žebříčkové postavení je dáno systémem bodování turnajů ATP, které vymysleli větší hlavy než si ty, takže tvé osobní hodnocení toho kdo je v současné době nejlepším tenistou nemá žádnou vypovídající hodnotu, kdežto žebříček atp má absolutní vypovídající hodnotu, kterou respektují všichni krom vyšinutých fandů Nadala a jiných podivných existencí zde na portálu...
2. Nadal nevyhrál 2 roky nic mimo antuku - fakt, smiř se s tím už konečně a nehledej výmluvy....3 gs finále v řadě? Hmm na Rafu je to dobrý výsledek, ovšem Federer jich měl v jeho letech 10 v řadě!!! - fakt, smiř se s tím.
3. Pokud napíšeš, že dominují 3 tenisté, tedy i Nadal, který ztrácí 2500 bodů je to čirá demence. Nadal dominuje jen na antuce, což je dost málo, vzhledem k množství povrchů.
4. Zajímavé ti může připadat cokoliv, ale já o5 napsal fakt a ty o5 kec. Pro mě je výhra 7 Wimbledonu velký úspěch, nepsal sem, že je to normální, naopak je to fenomenální.
5. Ano Rafa měl poslední roky lepší výsledky na gs, to mu taky nikdo nebere a já to plně respektuji. Jenže Roger se i tak dokázal vrátit do čela žebříčku, předběhnout Nadala během antukové sezony, ale hlavně Rafa je pořád daleko od všeh federerových rekordů na grandslamech, takže finále jsou fajn, Rafa je špičkový tenista, ale Roger je pořád o dost lepší :)
- Vidím to jinak.
"Ano nevyhrává 3 gs ročně, ale vzhledem k tomu, že je zdaleka nejlepší tenista historie se 17 gs tituly mu bohatě stačí vyhrávat 1 gs za 2 roky, protože i tak ho nikdo nikdy nedožene :)"
- Nejsem si jistý, jestli to chápu správně: myslíš to tak, že Federer ty GS jako pouští, protože ví, že ho stejně nikdo nedožene?
"Semifinále bylo fenomenální, nejlepší zápas olympijských her v tenisu v historii. Pokud je ti to málo, pak už nevím o bys chtěl. Pro mě je stříbro velký úspěch, takže jeho zápasy na OH vnímám pozitivně (až na to finále)."
- Opět subjektivní: podle mě to nejlepší zápas v historii OH rozhodně nebyl.
"To jestli jsem to napsal v průběhovém čase nebo ne, nemění nic na faktu, že Nadal dostal nářez od Rosola, který byl 100 hráč světa tečka."
- Mění to hodně, což ti ovšem samozřejmě nedochází. Mění to to, že když napíšeš "prohrává", znamená to, že je u něj běžné prohrávat s hráči typu Rosola, zatímco když napíšeš "prohrál", odkazuješ na konkrétní zápas.
"Viděl si snad Nadala během zápasu, že by ho něco limitovalo? Jaký máš důkaz, že je Nadal zraněný? Není ti divné, že se Nadal zraní vždy po prohraném zápase a nikdy po vyhraném? Btw. Nadal už trénuje, takže když napíšeš, že je zraněný, není to pravda."
- Toto je taková síla, že to rozdělím do více bodů. 1) Nadal jednoznačně nezvládl přechod z antuky na trávu, to bylo to hlavní, co ho limitovalo, nikoli zranění (ovšem nevidím, že by tady někdo tvrdil opak). Zranění se mohlo projevit až později, za dva tři dny, kdy tělo plně vychladlo. 2) Jaký máš důkaz, že Nadal není zraněný? Já myslím, že skutečnost, že nejel na OH nahrává spíše verzi, že zraněný opravdu je než té tvé směšné konspirační teorii, podle níž si to celé vymyslel, aby obhájil prohru s Rosolem. 3) Není mi to divné. A nejsou to zranění jako spíš vleklé problémy s koleny.
Navic zrovna ty by sis s tim fanatismem mela zamect ..doma spomenuli si co jsi tady předvadela při davis-capu česko-srbsko na adresu Radka Štepanka.
"Pokud napíšeš, že dominují 3 tenisté, tedy i Nadal, který ztrácí 2500 bodů je to čirá demence. Nadal dominuje jen na antuce, což je dost málo, vzhledem k množství povrchů."
- Tak tedy poslední otázka: Na jakém povrchu momentálně dominuje Federer?
Taky tě můžu nazvat českým fanatikem, když ty mě nazýváš srbskou fanatičkou:-)
Jo a chtěla jsem se tě zeptat...jak se jmenuješ??
Psal jsi: "Nadal dominuje jen na antuce, což je dost málo, vzhledem k množství povrch."
Jestliže Nadal dominuje tuto sezónu JEN na antuce, což je dost málo, kde dominuje Federer?
A mně taky nedělá radost psát si s hlupákem, ale občas si to neodpustím, pardon:-) papapa
:-D
No zase se mi alespoň bude lépe dělat Módní okénko, když budu vědět na koho se obrátit :-))))
Miluji svou rodinu, rodiče. Rafu mám rád. Vím proč. A úvahy, které napsal Marty, bych napsal také. Je nutné o tom diskutovat?
Fandino, palec nahoru
Marty piš!!!
http://www.socalbabyonline.com/item_338/Skull-Family-DOG-Decal.htm
Ema: Nemyslím, že bys napsala něco zlého, TP už zažil podstatně horší věci :-)).
Nebo ji alespoň maximálně natáhl????? :-D
Bez něj totiž tenis přestane mít smysl :-((
http://www.kakopedija.com/wp-content/uploads/2012/04/brojanica.jpg
Roger Federer : naprostý génius, kdyby trénoval jako Nadal, nikdo proti němu nemusí nastupovat.
Rafael Nadal : největší dříč na okruhu, ale prostě mu chybí ta elegance a "tenisovost", co má Roger. A kvůli tomu se přeci tenis sleduje, ne ???
A tréninkové zátěže Nadala a Federera budou, předpokládám, dosti podobné.
kdezto Federer po prohranem AO 2009 finale v Americe temer netrenoval, byl bezduchy, hral akorat zapasy:)
nicmene s tim, jak jsou oba rozdilni a maji oba naprosto odlisny pristup ke hre a mysleni si myslim, ze jejich treninkove davky ani nemohou byt moc podobne.. jasne, to nutne budou mit oba stejne, ale prumerny denni trenink Nadala a Federera bude odlisny a hlavne ta skladba treninku bude ruzna:)
Roger pořád říká, že se celou kariéru připravuje extrémně tvrdě (lidé, co ho znají, říkají, že začal opravdu poctivě trénovat tak od začátku století, kdy začal pracovat s kondičním trenérem Pananinim, který z něj udělal vynikajícího atleta), a v poslední době (po porážce na US Open, která ho hodně mrzela) ještě tvrději. Komentátoři, bývalí tenisté mluví o tom, jak ho vídají v Dubaji, kde tráví velkou část roku, aby tam trénoval v tamějších tvrdých podmínkách, hnusném počasí, potkávají ho každý v tělocvičně, jak cvičí s medicinbaly a dalším nářadím... On k tomu má hodně propracovaný, profesionální přístup, samozřejmě i za podpory stabilního týmu, který je mu pořád poblíž (vynikající kondiční trenér Pierre Paganini, špičkový fyzioterapeut Stephane Vivier, tenisoví kouči Severin Luthi a Paul Annacone). Trénuje velmi poctivě, což ale neznamená bezhlavě a permanentně. Ví, kdy a jak odpočívat, regenerovat atd. I proto mu tak dlouho drží tělesné zdraví. Rozhodně co se týče fyzické kondice patří i ve třiceti k nejlepším tenistům (komentář Marka Svačiny v zápase s Del Potrem: "fyzická kondice Federera je, zdá se, nevyčerpatelná"). Ten jeho "lehký, elegantní" styl, kdy na kurtu tančí a ani za čtyři hodiny se nezpotí, to není tak, že hraje na půl plynu, ale léta velmi tvrdé a precizní dřiny v tréninku. Pak to vypadá lehce. Ostatně i Djokovič nedávno říkal, že právě Federer ho inspiroval k tomu, aby začal ještě lépe a profesionálněji trénovat, což mu umožnilo se tak zlepšit.
http://www.youtube.com/watch?v=3jwh0GfA_eo
Ale až někdo kolem r. 2001-2002 se do té práce na fyzičce začal obouvat pořádně, a dělá to dodnes.
musim priznat, ze kdybych mela vymenit olympijske zlato za 7. wimbledonskou trofeji spolu s navratem na post jednicky (+dalsi rekordy) tak bych mela velkou dilemu, jestli tak udelat, nebo ne. asi by bylo lepsi, kdyby se nejdriv hraly oh a pak az wimbledon :)) to samozrejme nejde.
jeste posledni vec k serene: serene se podarilo to, co v historii zenskyho tenisu nikomu. vyhrala golden slam i v singlu, i v deblu (vsimla jsem si, ze o tom se tady vubec nepise, tak me napadlo, ze to stoji za zminku). zkratka, je to legenda a v tenisove historii ma vedle steffi, martiny a magdalene sve misto, ackoli je v poctu gs pravdepodobne nedobehne.
a jinak na us open si preju finale murray vs del potro. aspon tady bude klid :))
Roger tu hovori o tom ako velmi tu olympiadu prezival..ty si vravel ze sa ti nezda ze by to prezival nejak extra.takze Roger ti to vysvetli :)
- knihu jsem cetl trochu vic ho chapu, takze rozhodne u me trochu stoupl, ale stejne to nestaci :) - dojde mne, jakoby nebyl dospely, strasne se podrizuje stryckovi Tonimu, zda se mne, ze mu vazne narusil osobnost. Ono byt porad doma pod autoritatvnim stryckem z vas mozna udela neomylnou tenisovou masinu, ale zas trpi jine stranky
- s nicim se to nema prehanet, ani se skromnosti. Kdyz se ho ptaji pred zapasem s outsiderem jak to vidi, tak necekam odpoved typu "have to play my best tennis, no? He is very very good, So will see, no?" Uprednostnuju Rogerove odpovedi typu "I am obviously a favourite so I have to confirm that and go to next round". Nekdo tvrdi ze je to namyslene, ale jsou to kralove tenisu se spoustou GS a mne strasne vadi, jak Rafa neni nikdy favorit.
- jeho ritualy samotne mne neva, ma jich vic hracu, ale vadi mne, ze to narusuje pravidla casu mezi vymenami a zejmena, kdyz je na prijmu (jinak haluz je, ze se zbavil vytahovani ponozek...kdyz to slo s jednim ritualem...?)
- vadi mne jeho MTO a WC pred souperovym podanim
- treba v zapase s Rosolem se stezoval umpirovi na to, ze Rosol na prijmu poskakuje, to uz je moc
- vadi mne jeho neustale napady menit pravidla tak, ze by z toho tezil on
No a nejvic mne vadi jeho tenis. Pro me je to nejskaredsi styl, strasne udreny, monotonni a mechanicky. Mam rad hrace, kteri maji pestry rejstrik uderu, prechody na sit, kratasy apod. On to zahraje jen kdyz musi. Winner je pro me jako gol ve fotbale. Neni nic hezciho nez si vypracovat vymenu a zakoncit ji viteznym uderem. U Rafy aby clovek projel 2 hodiny zaznamu na highlights s par winnerama. Na poslednim WTF mel tusim 4 winnery. Beru, je absolutne legitimni taktika sbirat body neustalym vracenim nebo donucenim soupere k chybe. Jen me to proste nezahreje na dusi. Kdyz hraje s Federerem, tak je to pro me jako intergalakticky souboj naprogramovaneho machanickeho robota z cizi planety proti cloveku s talentem a improvizaci, ktery se snazi o nemozne.
Tenisový projev Rafy je pravda monotónní a mě teda nebaví, ale to je asi věc vkusu. Já teda dávám přednost noblesnímu Rogerovi s neopakovatelně elegantním stylem. Takhle už nikdy nikdo hrát asi nebude.
Inside out umi, ale je to jeho jediny vitezny uder, pritom moznosti je tolik. A i kdyz ho umi, pouziva ho strasne malo na muj vkus. Mozna proto, ze si malokdy otevre kurt, on ho totiz dava zejmena do otevreneho kurtu. Nebo proto jak pise v knize, ze on se pro winner rozhodne az kdyz ma sanci treba 80%, jinak ceka na lepsi prilezitost.
Garantuju ti, ze kdyz vezmes stejny pocet zapasu Rogera a Rafy, pomer winneru bude vyrazne v prospech Rogera. Muzeme sa tady dohadovat o roznych vecech ohledne techto dvou, ale nikdy me nepresvedcis, ze Rafa hraje utocny tenis, zejmena v porovnani s RF.
A marty28, ešte by som chcel reagovať na tvoj komentár k tomu, že aký je rozdiel medzi Federerovou obranou a Rafovou... Jasne, aj Federer je v niektorých výmenách v defenzíve, ale čo ma niektoré silné loptičky nechať tak a ani sa za nimi nerozbehnúť? Samozrejme, že aj on potrebuje obranu, ale určite je to skôr agresívny, ofenzívny hráč. Nepopieram, že aj Nadal vie útočiť, avšak jeho silný úder je tak topspinový a letí vysoko ponad sieť, že to určite nie je riskantná, nátlaková hra. A z väčšej časti je to určite obranár.
K jeho hře. Výklad jeho tenisu coby udřeného, mechanického či přespříliš defenzivního je pouze mýtus. Toto tvrdí lidé, kteří mimo výbornou defenzivní hru (vše vyběhá, vrátí nemožné) nevidí a nechtějí vidět nic jiného. To, že Nadal od roku 2008 (a v některých zápasech už i daleko dříve) není defenzivním hráčem, ale naopak hráčem, který se stal ve všech možných stránkách (včetně servisu) hráčem ofenzivním, nelze přehlédnout. Ano, nechodí toliko na síť, ani příliš nezkracuje hru (dříve tak kupodivu činil mnohem víc než dnes), ovšem pokud už tak učiní, je to téměř vždy precizní. Jeho tenis není zdaleka pouze o síle. Má unikátní techniku, rotace jeho úderů je naprosto nevysvětlitelná. Má přesnou ruku a dokáže citlivě zahrát také na síti. Navíc k tomu všemu je úžasně fyzicky vybaven. Osobně nechápu, jak jeho výměny o třiceti úderech (např. s Djokovičem) mohou nějakého diváka nebavit. Během těchto výměn nejde jen o rány ze strany na stranu, často dochází ke zkrácení či k lobu, ke změně rytmu, ke spoustě čopům a oni si to přesto dál a dál vracejí. Přesto mnoho lidí podléhá klamu, že když je tenista rychlý a všechno vyběhá, jeho vítězství jsou udřená.
Navíc nejsem "omezena fandovstvím" jen na Rafu, ale fandím více hráčům, a hlavně i ženám :-)
K tem 30 uderovym vymenam, mne to spis dojde, ze se potkali dva podobni hraci, kteri nebyli schopni ukoncit vymenu. Navic je neco jineho divat se na vzajemne zapasy top 4, ktere maji svoji kvalitu diky schopnostem obou hracu, ale treba divat se na zapas Rafy s Hidalgem je pro me ekvivalent muceni, takova spanelska bota.
marty: s jazyky souhlasim, je to uplne jina dovednost a ne kazdy ma stejne predpoklady a podminky. Jinak myslim, ze cim bude Rafa starsi, pomalejsi, zranenejsi atd, tim vic bude muset byt utocny, takze treba sa dockame zmeny. Pokud utocny nebude, uz nikdy USO nevyhraje. Jinak jednu vec, kterou fakt uznavam je jeho topspin, nechapu jak nekdo muze dat micku 5000ot/min, to je silene, je to vec, ktera udelala Nadala, bez spinu by mu nepomohla ani obrana (myslim, ze Nole ji ma jeste lepsi).
versik: souhlas :)
Tak přece jen jedna faktická poznámka - při zápase Rogera s Juanem komentátor říkal, že odskočit na WC si hráč smí jen PŘED SVÝM PODÁNÍM, což je logický, právě proto, aby nevyváděl z rytmu soupeře.
http://www.youtube.com/watch?v=UqVV_TL8668
To jsi dost přepálila.
(a to ani nemluvim o tom, ze jsi 2 ty same prispevky napsal nekolik krat. chapu, ze kdyz ma nekdo problem s pc, ale co je moc, to je prilis. viz tve ostatne prispevky pod jinymi clanky)
http://www.youtube.com/watch?v=XclgoAIq_9I
Mimochodem: ten inkriminovaný moment je někdy kolem 1:37 - v momentě, kdy řekne rozhodčí "time", je již Nadal na kurtu.
Mimochodem, včera jsem tak uvažoval že začnu fandit Boltovi. Kurňa necelých deset vteřin a mám klid !! Né se mordovat 5 hodin a pak další dny hrůza po prohře :DDDD
Marty - omlouvám se, bereš? :-)
Proto postup pro TOP 4 do semifinále je dnes tak trochu samozřejmostí, bohužel ne všem se to daří.
A právě tady Roger drží pro mne ty největší rekordy, 10 finále na GS v řadě a hlavně 23 semifinále zasebou (2. je myslím Lendl, který jich má 10, tzn. stejně jako Roger finále). Tato čísla snad hovoří za vše. Při vší úctě k Rafovi a Novakoví, těchto čísel nikdy nedosáhnou, Rafa určitě ne, ale Novak pravděpodobně 10. semifinále na USO udělá, ale další 3 roky je dělat nebude.
Roger s hráčem typu Rosol, Kohlschreiber... prostě na GS neprohrává.
Právě pro tuto dlouhodobou výkonnost je Roger považován za nej hráče na světě, ne kvůli jedné famózní sezóně, ale protože on měl famózních sezón hned 4!
Akurat s tym Rosolom..Na servise zahral v 5sete vynikajuco..No ako alibi nam to moc nepomoze,kedze k 5setu vobec nemalo dosjt,resp. Nadal si dost hlupo prehral servis na uvod rozhodujuceho dejstva..A tomu sa urcite dalo zabranit..+ Inak ak do troch dní nebude na jeho FB page nejaka fotecka s kufrom z letiska,pripadne priamo z US bude jasne,ze vynecha aj Cinci..
Nechápu proč tady někteří mají potřebu shazovat zrovna Safina, dvojnásobného GS vítěze, navíc s neskutečným talentem, který snad jako jediný porazil na GS Rogera v nejlepší letech, na rychlém povrchu a navíc v top formě, to semifinále AO hrál Roger opravdu dobře, ale Marat byl tehdy ještě lepší.
Ale celou historii neznám, Rafu sleduju od roku 2008 :-)
http://www.tennis28.com/studies/hack_factor.html
K té statistice, nikde není napsáno, ke kterému datu se vztahuje, minimálně letošní výsledky tam zahrnuty nejsou.
Tieto štatistiky su bezosporu zaujímavé, ale platí o nich staré známe.."Statistiky su ako plavky, vela ukazu, avsak zakryjú to podstatné ;)"..
Dnes som taktiez sam od seba nepisal v podobnom duchu, akurat som sa dole pozastavil nad obsahom Petrikovho prispevku,kde okrem iného povazuje striebro za jeho velky uspech..S tym sa nestotoznujem a myslim,ze rovnako tak ani narocnejsi Federererovi fans..
spaniel: To mne nezajímá, chci srbský dar !! :DD
Nemám problém s tím, když někdo napíše, že Rafa nebo Nole je nejlepší, pokud je kvůli sympatiím. To je naprosto v pořádku. Ale momentálně je to výsledkově neobhajitelné, toť vše.
Se zbytkem souhlasím, nejde porovnávat rozdílné éry, osobně si myslím, že Borg mohl být úplně jinde, ale zas je to na kdyby, holt neměl tu odolnost, aby v tom kolotoči vydržel.
Ale to by jste si meli zamect před vlastnim prahem..
Vždyt srbove jsou nejvetši nacionalisti..Nejvetši fanaticky fanoušek byl Gunter Parche, ktery napadl srbskou tenistku Selešovou a zničil ji zbytek kariery.(ano vim, už mela americke občanstvi),kvuli Grafove...To byl fanaticky fanoušek bez pochyby..
Ale to by jste si meli zamect před vlastnim prahem..
Vždyt srbove jsou nejvetši nacionalisti..Nejvetši fanaticky fanoušek byl Gunter Parche, ktery napadl srbskou tenistku Selešovou a zničil ji zbytek kariery.(ano vim, už mela americke občanstvi),kvuli Grafove...To byl fanaticky fanoušek bez pochyby..
Ale to by jste si meli zamect před vlastnim prahem..
Vždyt srbove jsou nejvetši nacionalisti..Nejvetši fanaticky fanoušek byl Gunter Parche, ktery napadl srbskou tenistku Selešovou a zničil ji zbytek kariery.(ano vim, už mela americke občanstvi),kvuli Grafove...To byl fanaticky fanoušek bez pochyby..
Ale to by jste si meli zamect před vlastnim prahem..
Vždyt srbove jsou nejvetši nacionalisti..Nejvetši fanaticky fanoušek byl Gunter Parche, ktery napadl srbskou tenistku Selešovou a zničil ji zbytek kariery.(ano vim, už mela americke občanstvi),kvuli Grafove...To byl fanaticky fanoušek bez pochyby..
Ale to by jste si meli zamect před vlastnim prahem..
Vždyt srbove jsou nejvetši nacionalisti..Nejvetši fanaticky fanoušek byl Gunter Parche, ktery napadl srbskou tenistku Selešovou a zničil ji zbytek kariery.(ano vim, už mela americke občanstvi),kvuli Grafove...To byl fanaticky fanoušek bez pochyby..
Dík.
Nééé to byl jen vtip, ráda slyším, že jsou to slušní a hodná lidé, které jiní mají rádi !!!
a já pořád nic :-)))
Sraz jedině Ostrava či Praha.
Pe3k: To byla jen taková prcka, víš ?? Určitě se prát nebudem. Asi teda :))
Namiesto toho aby si bol po včerajšku tíško ako vož pod chrastou tu vypisuješ sugestívne blahorečenia na Federerovu adresu..Z psychologického hladiska je tak často omielané tvrdenie toho istého autora považované za jeho vlastnú neistotu..nielen že sa ním pokúša presvedčiť iných, ale predovšetkým samého seba..Inak si je totiž tažko vysvetlit dlhodobo opakovanú reprízu otrepaných klišé pri každej každučkej príležitosti..
To ja som na Federera naročnejší, asi je v mojich ociach lepsi tenista ako v tych tvojich a to je velmi prekvapujuce.
Ja to vidim tak ze Roger nejni horsi tenista, hold si vybral asi nejslabsi chvilku kariery. I to se muze stat je to jen clovek...
Povazovat vsak striebornu medailu Federera za velky uspech v spojitosti s jeho ambiciami a v kontexte jedinej chybajucej trofeje je do neba volajuca hlupost..Ak by sa ma niekedy niekto spytal,kto taketo nieco mohol povedat,zrejme by som nepotreboval moznosti na vyrieknutie Petrikovho mena.
A co mam jako jeho fanousek delat? Mam ho za to kamenovat? Nebo uznat Andyho lepsim tenistou? Kdyz ho Roger vypraskal, na stejnym kurtu ani ne mesic zpatky?
Stribro je uspech, a nastesti vsichni vime jakej tenis je Roger schopnej stale produkovat viz. zapas s DelPem.
Rozhodne z toho nedelam kovbojku a tahle prohra me az tak moc nemrzi, jako treba prohra s Djokem na USO, kdyz mel 2 matchpointy...
Napíšu ti to přehledně, abys měl čas o tom uvažovat.
Záměrné zdržování zápasu.
Záměrné přerušování zápasu, vymyšleným zraněním.
Nesportovní rituály během zápasu.
Neustále hrabání se v anusu.
Po téměř každé prohře, výmluvy.
A je toho mnohem více, ale vše to vypisovat by znamenalo další stupidní a sprosté komentáře od fanoušků Rafy.
Oproti tomu Roger jen seřval neukázněné diváky, protože na to rozhodčí sám nestačil.
Z nás dvou jsi určitě víc mimo ty, ale o tom se tu s tebou nebudu hádat, nemá to cenu. Ani zábavný nejsi, abych se tu s tebou vydržela pošťuchovat. Měj se:-)
Já chápu, že fandové Rafy jsou psychicky na dně, protože je Roger i ve 31 světová jednička, dál vyhrává grandslamy, turmaje masters 1000 a nyní má i stříbro z Olympiády. Všechny legendy tenisu se předhánějí v superlativech na adresu švýcarského mistra a Rafa oproti tomu prohrál ve druhém kole s Rosolem a pak se psychicky zhroutil což se klasicky projevilo na jeho tělesné stránce...
Ale kluci a holky, obzvláště forehand, nemusíte být smutní za rok je tu antuka a Rafa o5 možná něco urve :)
Ale nikde nie je napísané, že či by to tak nebolo aj keby sa stretli vo finále, dokonca hrať na "keby" je dosť detské a stupídne.
Neber to osobne proti tebe, len sa ten názor tu na fóre dosť často objavuje a už ma tie "predpoklady" nebavia...
Jinak k vláknu. To že Rafa má anatomické indispozice které vedou k rychlejšímu opotřebení je handicap. Předpokládám, že tréninkové dávky mají s Rogerem totožné. Chápu, že občasné výpadky Rafy z tohoto důvodu některým "sportovně založeným" fanouškům RF udělají velkou radost ( zvlášť s výhledem do budoucna) ale popírat to, brát to jako výmluvu či dokonce to zesměšňovat cestou
trapných fórků ( paralympiáda) - na to už je nutná opravdu absence empatie a sportovního ducha. Ale asi každý vidíme cestu k vítězství z jiného úhlu.
At na to koukam jak chci, tak tomu predejit rozhodne slo. Dejme tomu ze mas pravdu a ze to tak ma hozeny, urcite by ty problemy minimalne oddalil o nekolik let...
Jsem presvedcenej o tom, ze Rafa kdyby vynechal tech par turnaju nejakej ten DC a misto toho se valel s pritelkyni u bazenu, ze by to na jeho hre nebylo znat a ty kolena by tak zhuntovany nemel...
Akorad mi to tak nejak nejde dohromady, vim ze objemovka nejni znamka pretrenovanosti (v tom kolikrat plati cim min tim lip), ale VZDY plati jedno, zadny kardio. Jenze on do to musel jeste pridat hlavne kardio a to uz se mi trosku tluce. Jak moh takhle narust, pri takovym vydaji energie. To ze dokazal odehrat 5 setu a vypadat pritom takhle, je dukaz neuveritelnyho drilu a maximalniho treninku, ten kluk se musel strasne nadrit, vic jak kdokoliv jinej... Takova postava proste nejni na to, aby behal nekde 3 hodiny a jemu to nedela problem. Opravdu mi to hlava nebere. Ale urcite ma kolem sebe tym lidi kteri se tomu venujou na nejvyssi urovni a vedi o tom vic a urcite existujou metody ktery neznam, ale stejne...
http://www.youtube.com/watch?v=aD6AFbXU3GI
http://www.youtube.com/watch?v=nb5dGX8A8XQ
http://www.youtube.com/watch?v=ktCBNOCG5cE
http://www.youtube.com/watch?v=tz7qnVNbp2E
http://www.youtube.com/watch?v=opcXW-6oaRk
Omlouvat takové chování znamená je schvalovat. Že je to jen virtuální realita je jasné, ale někde jsou i nějaké kodexy, pravidla, jak se chovat. A někde prostě stačí, když je člověk slušný a nedělá to, co by nechtěl, aby někdo dělal jemu.
To je vše.
- Uvědom si, že přesně to samé se děje i kolem Nadala ze strany fanoušků RF. Viz to neustálé hledání momentů, kdy údajně nebyl schopen přiznat soupeři zásluhu na vítězství. Řekne, že byl se svojí hrou nespokojen a fanclub RF to okamžitě interpretuje jako nedostatek úcty k soupeři. Podobné lapsy se dají prostě najít v obou "táborech".
No hral otresne, ale my mu to odpustime. Nejni muzikant aby furt vyhraval a kazdzdej ma pravo vybrat si slabsi chvilku:) Stribro je taky uspech:)
slova hodne sampiona
Pindej si co chceš, jsi jen zoufalý ubožák, co pubertálně provokuje, ale když prohraje sázku, potřebuje maminku, aby ho přebalila. :-))))
Nyní již každý bude vědět, že ....24 je žvanivý a zbabělý piss-álek, co se kdysi vsadil způsobem "Vsadím svou existenci na portálu, že...", pokračoval "Prosím zastání - slib dodržím!" až po konečný výkrut "Nikam chodit nemusím, takhle jsem to nemyslel, jsem zde oblíben".
Navíc, jeho komenty tady byly vždycky zpestřením, určitě by tu chyběl víc než xxx dalších zdejších pisálků;-)
No, když to takhle píšeš...asi jsou vážně všichni, kdo na něj takhle přehnaně reagují, FFF. Nenapadlo mě to, ale když si je vybavím, máš pravdu!:-)
Tvoje podpora nezná hranic :-))
spaniel - to není proto :-)
Jinak tupé chování kohokoliv prostě nejde ničím omluvit !!
Sonja: nevim jestli ti dochazi...ale pises si s armstrongem
Po wimbledon nekdo zneuzil 24 s nazvem "24...revival" a tim original stejne zlikvidoval
S pozdravem Armstrong
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele