Finále Nadal - Federer je na světě! Španěl vyhrál bitvu s Dimitrovem
Rafael Nadal oželel závěr loňské sezony včetně startu na Turnaji mistrů, aby doléčil bolavé zápěstí a připravil se na novou sezonu. A velmi brzy se ukazuje, jak rozumné rozhodnutí v říjnu udělal.
Po necelém čtvrt roce se na kurty vrátil a už na druhém turnaji v sezoně dosáhl svého nejlepšího grandslamového výsledku od triumfu na Roland Garros 2014. Dnes na Australian Open si poprvé po téměř třech letech zahrál v grandslamovém semifinále a v něm předvedl, že je ve skvělé formě i fyzické kondici.
Třicetiletý Španěl, který v prosinci angažoval do svého týmu kamaráda a bývalou světovou jedničku Carlose Moyu, udolal v divácky atraktivní a pro hráče extrémně náročné pětihodinové bitvě 6-3 5-7 7-6 6-7 6-4 Grigora Dimitrova. O pět let mladšího Bulhara, jenž ve svém druhém semifinále bojoval o premiérové finále, porazil poosmé z devíti vzájemných duelů a oplatil mu porážku z loňského Pekingu.
"Teď je pro mě náročné popsat pocity. Hlavně jsem unavený," řekl Nadal v rozhovoru s Jimem Courierem na kurtu. "Grigor hrál neuvěřitelně, byl to od nás obou skvělý zápas. Jsem moc rád, že jsem mohl být jeho součástí. Musím pochvílit diváky, protože byli skvělí a udělali parádní atmosféru. Chci jim poděkovat za podporu. Být ve finále po takovém zápase pro mě moc znamená," pokračoval Španěl.
"Loňský rok byl pro mě opravdu náročný. Je těžké se vrátit zpět na úroveň, na které jsem byl. Začínal jsem od znova," vzpomínal Nadal, který během kariéry bojuje hlavně se zraněním kolen a zápěstí. "Když jsem loni opustil Rolnad Garros, bylo to fakt těžké. Byl jsem doma a ani se mi nezdálo o tom, že bych tady mohl být ve finále. Je to teprve druhý turnaj roku, takže musím být spokojený," dodal Nadal, jenž se v žebříčku posune z 9. na 6. místo. V případě triumfu bude dokonce čtvrtý.
Nadal postoupil do svého 21. grandslamového finále, v nichž má bilanci 14-6. Na Australian Open se do finále dostal počtvrté; v roce 2014 prohrál se Stanem Wawrinkou, v roce 2012 s Novakem Djokovičem a v roce 2009 slavil titul. Před osmi lety ve finále zdolal 3-2 na sety sedmnáctinásobného grandslamového šampiona Rogera Federera.
No právě na o pět let staršího Švýcara, s nímž se utkal už ve svém 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8. a 12. grandslamovém finále, v neděli narazí ve finále grandslamu již podeváté v kariéře a poprvé od French Open 2011.
"Je to pro mě velké privilegium zahrát si finále s Rogerem. Je to pro nás oba výjimečné potkat se po letech znovu ve finále grandslamu, když jsme měli v poslední době zdravotní potíže. Já se zápěstím, on s kolenem," řekl Nadal, který loni v listopadu otevřel na Mallorce vlastní tenisovou akademii a jako čestného hosta pozval Federera.
"Mluvili jsme tam o tom, že bychom si mohli zahrát nějakou exhibici, ale ani jednoho z nás nenapadlo, že si spolu zahrajeme ve finále Australian Open," přiznal Nadal. Ten vede ve vzájemné bilanci 26-11, ovšem mimo antuku jen 13-9. Ve finále grandslamu vyhrál 6 z 8 duelů, celkově na grandslamech dokonce 9 z 11 (nicméně 5 z 5 na oblíbené antuce v Paříži).
Nadalův postup do finále znamená, že poprvé v historii je všem finalistům dvouher mužů a žen na jednom grandslamu 30 let a víc. Federerovi je 35 let a finalistkám žen Sereně Williamsové 35 a její sestře Venus ještě o rok více.
Dramatická bitva do poslední výměny
Semifinálový souboj Nadala s Dimitrovem nabídl skvělý tenis. V prvním setu byl Nadal od základní čáry naprosto přesný, když udělal pouhé dvě nevynucené chyby a zaznamenal šest vítězných míčů. Až na první game, v němž musel odvracet dva brejkboly, byl na servisu fenomenální.
8 | esa | 20 |
3 | dvojchyby | 5 |
73 % |
1. podání 'in' | 69 % |
69 % |
úsp. 1. podání | 70 % |
55 % |
úsp. 2. podání | 49 % |
45 | winnery | 79 |
43 | nevyn. chyby | 70 |
25/29 | hra na síti | 36/48 |
5/13 | brejkboly | 4/16 |
čas: 4:56 |
Rovněž Dimitrov hrál výborně. Přece jen ale více chyboval a na rozdíl od svého soupeře jeden ze dvou brejkbolů odvrátit nedokázal. Délka a razance úderů Španěla byla daleko lepší a Nadal se navíc po útočném forhendu často vydával na síť, kde nebyl úspěšný jen jednou ze šesti náběhů.
Ve čtvrté hře druhé sady předvedl Bulhar fantastický game na returnu. Nadala dostával ve výmenách pod obrovský tlak a zaslouženě poprvé v zápase prorazil podání Španěla. V sedmé hře však Bulhar doplatil na to, že netrefoval první servis a na druhý brejkbol světové devítky zahrál dvojchybu, čímž náskok brejku ztratil.
Jenže slabší chvilku na podání si vybral i Nadal a stejně jako Bulhar daroval soupeři další brejk dvojchybou. Ani tentokrát si Dimitrov vedení nepohlídal, podruhé v průběhu setu pustil Španěla zpět a v následujícím gamu mu navíc nestačily ani čtyři setboly.
Nicméně Nadal ve druhém dějství nepůsobil už tak suverénním dojmem, začal kazit a 15. hráč světa nakonec druhou sadu zaslouženě urval, když za stavu 6-5 využil v pořadí pátý setbol a stav utkání srovnal.
V průběhu vyrovnaného třetího setu si oba hráči vyměnili ztracené servisy a o tom, kdo půjde do vedení, musel po téměř třech hodinách rozhodnout první tie-break dnešního duelu. V něm byl od základní čáry o chlup lepší Nadal, jenž nervy drásající koncovku třetí sady ustál lépe i psychicky.
Neuvěřitelně kvalitní a dramatická bitva pokračovala i ve čtvrté sadě. Ta nenabídla jediný brejkbol a opět musela vítěze určit zkrácená hra, v níž tentokrát uspěl Bulhar. Dimitrov si tak po parádním výkonu v tie-breaku vynutil rozhodující dějství.
V něm byl Dimitrov blízko vítězství, ale za stavu 4-3 neproměnil dva brejkboly. Respektive Nadal je parádní hrou zlikvidoval, vzápětí se postaral o klíčový brejk a následně bitvu po pěti hodinách ukončil. Využil třetí mečbol, když Dimitrov poslal míček do autu.
Svěřenec Daniho Vallverdua Dimitrov poznal první letošní porážku po sérii deseti výher. Ve světovém žebříčku se posune z 15. na 12. místo těsně za Tomáše Berdycha.
"Není snadné takhle ztratit takový zápas. Vím ale, že dva nejskvělejší tenisté si to rozdají a bude to úžasný zápas," řekl Bulhar. "Všichni teď budou chtít tohle finále vidět, včetně mne, samozřejmě," dodal.
• Dvouhra - semifinále • |
Nadal (9-Šp.) - Dimitrov (15-Bulh.) 6-3 5-7 7-6(5) 6-7(4) 6-4 |
Komentáře
Nejlepší :D :D :D
Kdežto pred RG, W, USO sa hrá kopu Masters, hráči sú v jednom kole a kým skončí Masters podnik, o týžden je už Grandslam.
Vždy som mal Austráliu najradšej a aj finále z roku 2009 mám za najlepší finálový duel Rafana.
Ja si finále odsledujem určite doma, rád by som napísal na gauči. Ale ja pri týchto zápasoch naozaj neobsedím...
Docela dobrý, né?
;-)
1) uběhla dlouhá doba
2) oba teď měli dlouhou pauzu
Hlavně vidím ten druhý faktor, protože když se vrátíte po pauze a víte, že Váš soupeř měl taky přestávku, tak v hlavě si nevzpomínáte na to, jak hrál předtím, ale očekáváte něco jiného, nového..
To si myslím hraje pro Rogera, protože nebude vidět ty porážky z minulosti, ale čeká jinou hru, možná tu svou :)
Jináč, též patřím k těm Nadalovcům, naštěstí (snad) k těm umírněným, kteří mu titul přejí, ale nejsou zase tak slepý, aby neviděli, že Roger hraje teď po zranění daleko lépe než Nadal.. Je mi líto, že to říkám, ale Roger má lepší formu, větší úderovou jistotu a dokonce lepší pohyb. Ještě jsem neviděl Nadala nedoběhnout takové míče jako letos na AO, asi věkem, nebo ještě není uplně rozehraný, nevím.. Jasně, že nebude běhat jako ve 20ti, ale toto mě opravdu bouchlo do očí.
Byl bych upřímně radši, kdyby se Nadal dostal do finále přes Noleho, nebo Murrayho, prostě abych měl jistotu, že se jeho hra zvedla, protože z těch, co porazil byl nejlepší Dimitrov a s ním hrál víc než vyrovnanou hru, už tam nebyli ty zabijácké forhandy, backhandy a prohozy. Ty snad byly jedinou jistotou, i když mu to někdy nešlo, aspoň prohozy dával vždy, ale teď je kazil snad z 85%, což je při představě proti Fedexovi šílený číslo..
Proto nebudu koukat na finále vůbec se strachem, že by Federer vyhrál, smířil jsem se s tím už teď, že to vyhraje, ale kdyžtak budu v neděli příjemně překvapen, přeji všem krásnou neděli s (doufejme) hezkým zápasem, to je asi moje jediné přání, aby ten zápas byl důstojným pro oba super tenisty!
https://www.youtube.com/watch?v=XXs9mwKk6Hk&feature=youtu.be&t=1m35s
Přesto budu na finále koukat se značnými obavami, přeji Rogerovi výhru moc, ale myslím, že vyhraje Rafa.
Jak je možný, že někdo vyhraje zápas, i když vyhrál míň výměn, míň fyftýnů? (to je podmíněný počtem nevynucených chyb soupeře? Takže když někdo vyhraje zápas s menším počtem výměn, vždycky má soupeř víc unforce errors? podle mně je to složitější...)
Jsem už v pátek unaven a trochu vína a moc mi to nemyslí...
Tak snad se zde bude chtít někdo blýsknout, prosím stručně...
Danke...
Oba mají formu, oba jsou stále hladoví po úspěchu a celé AO hrají perfektně.
Neděle bude úžasná
Jinak Federer to zmínil i po včerejším zápase, že je si vědom, že je to rychlý povrch a to je jeho výhoda. Rozhodne první set, pokud ho Federer prohraje, tak by mohl být rychle konec.
aby to nedopadlo zase takto.
Nic jineho.
Vamos.
Budu evidentně patřit mezi menšinu, když dám ve známost můj názor, že toto finále jsem si nepřál. Mám k tomu dva důvody - první je, že jsem opět chtěl vidět v boji o titul No1eho, který mohl v letošním sedmičkovém roce dosáhnout na 7. titul. Bylo by to symbolické vyvrcholení AO, které by ukázalo, jak vyjímečnou personou pro tenis Serbinátor je.
A ten druhý - Novak po celou svou kariéru doháněl Rogera a Rafu, ať již úrovní hry nebo dosaženými výsledky. Z velké části se mu to podařilo, tak jako oni se stal dominantní světovou jedničkou, vítězem dvojciferného počtu GS turnajů a držitelem kariérního GS. Ale na celkový počet majorových triumfů zaostává a v neděli se ztráta na jednoho nebo druhého soka zvýší. Pokud vyhraje Roger, tak získá 5. titul na AO, čímž se k No1eho rekordu přiblíží na ztrátu jednoho titulu, dále by dosáhl cifry 10 majorových triumfů na hardu, Djoker na hardovou 10 dva poháry ztrácí. Když zvítězí Rafa, podruhé zkompletuje kariérní GS jako vůbec první v open éře a ziskem 15. titulu se odpoutá od Peta, čímž bude pro Djokera těžší v historických tabulkách dosáhnout alespoň 2. místa. Ani jedna varianta není pro Djokera a jeho fanklub příznivá, spíš si můžem vybrat mezi špatnou a horší variantou, která je která si odpovězte sami. A pokud už k tomu muselo dojít, je paradoxní, že zrovna na No1eho balkóně svedou boj o trofej jeho největší konkurenti.
Dej si lexaurin!
Dovolte mi odejít :-))
Byť v tvojej koži, asi volím menšie zlo a titul prajem Nadalovi. Predsa len 18GS by bol asi definitívny knockout pre Noleho. Ja mu mimochodom stále verím kludne aj na 17GS, stačí poslušné zdravíčko, výkonnost a troška šťastia na okolnosti (forma Noleho, neforma sokov, zreb, atd). A ak bude pripájať min 1GS ročne, v 32.r uz moze mat 15-16.
Zapas som nevidel, ale v nedelu nas caka rovnaky matchup s rovnakym vitazom. Staci mi to vidiet raz.
Kazdopadne, finale Federer - Nadal a Williams - Williams? Kto by to bol povedal? Vraciame sa niekde do roku 2008..
k finale - nech vyhra ten lepsi, ziadny z nich nema nic iste, aj v roku 2014 bol Rafa favoritom.... kazdpopadne si zapas uzijem
PS: verim, ze tieto zapasy sledovali vycpeli tenisti na spici rebricka a vezmu si ponaucenie, ze niekedy menej znamena viac....
Môžeme povedať, že sme videli najlepší GS zápas posledných rokov. Prečo nie?..Lebo tam hral Dimitrov?..Ak by tam bol RF, ND, tak to povieme celkom jasne.
Misky váh sa prelievali zo strany na stranu, totálna emocionálna nálož, ktorú ja sám nepamätám, hoci Nadal má tých 5 seťákov požehnane. Ten stav 3:4, 15:40 vyzeral beznádejne. Rafa však zrazu zahral 4 winnery, gem získal a momentum sa odrazilo aj do začiatku deviateho gemu, kde Nadal rýchlo ušiel do vedenia.
Snáď Rafa zregeneruje, predsa len nepíše sa rok 2009. Ale finále je skvelý výsledok, po tom všetkom čo si Nadal za posledné dva roky prežil. Je to skvelá satisfakcia. A áno, tieto 5-seťáky sú satisfakciou aj za tie 3-päťsetové porážky z AO, či USO. Všetko je tak ako má byť.
Pred finále som ostražitý, ale optimistický aspoň z toho pohľadu, že Federer nebude tak dobre brániť a returnovať. Domnievam sa, že dnešný výkon by v nedeľu mohol stačiť, ale každý zápas je iný. Navyše, tak ako karma odmenila Rafu za nedávne prehry, tak isto je v týchto zápasoch niečo dlžná ROgerovi. Navyše je to jeho stý zápas na AO, pre poverčivých medzi ktorých sa sám radím tieto štatistické hlúposti veľa znamenajú :)
Když pominu všechny ty věci kolem bekhendů, forhendů, pohybu, motivací...Myslím si, že v neděli vyhraje Rafa, ač si, samosebou, přeji opak! Všichni nějak zrajeme, tedy i Roger, ale já myslím, že ten psychický blok z Rafy bude mít Roger v hlavě už nadosmrti!
Takže ve finále bude Rafa prostě o kousek vpředu a tohle nejspíš rozhodne.
Semifinále Griša - Rafa --> 4 sety delší než SF Sereny
> rovné prize money
Me spise nejde do hlavy tech 20 sekund mezi podanim. Rika se tomu pravidlo, ale pravidlo to neni. Je to spise doporuceni a hraci, kteri to nechteji dodrzovat to proste nedodrzuji. Ve finale W 08 to jeden nejmenovany opaleny tenista natahoval pres 40 sekund. Pro hrace, kteri se snazi pravidla dodrzovat je dost nefer, ze nekteri je dodrzovat nemusi. Atp to neresi, jim o cisty sport nejde, jde jen o prachy. Ale tak porad lepsi nez Fifa (nebo wada) to je sidlo kotupce jak visite.
Fakticky teda obaja porušujú pravidlá, napomenutý bol iba Nadal.
Ale toto je podľa mňa totálna chujovina riešiť a Valverdu sa ukázal ako bonzák. Áno, je to v pravidlách. Rovnako je v pravidlách, že v hokeji sa dá premerať súperová čepel hokejky a fasujú sa za to dve minúty za nepovolenú výstroj. Ale nikto to nerieši a každý druhý hráč má hokejku proti predpisom. ROvnako má stáť futbalový brankár pri penalte na bránkovej čiare, ale v skutočnosti stojí meter pred ňou. Proste sú pravidlá a pravidlá. Tie, ktoré priamo neovplyvňujú zápas sú a vždy budú druhoradé a tak sa na ne bude vždy pozerať. Myslím si, že správne.
Jsou hráči, kterým to vadí a na jejich výkon to má vliv...
A momentálně je taky problém s TV, které mají problém s délkou tenisových utkání.
Casovy limit je taky pravidlo, nekteri ho porusuji nonstop..bez trestu.
Dominik, dnes ti Rafa spravil radost?...Uz ho mas o nieco radsej?..
A Nadal opravdu sel nahoru, ze vsim stestim to zvladl..
No nemusis mi verit, ale ja jsem hrozne rad ze je tam Rafan, ten nema Rogera cim prekvapit(Mysllim si ze Dimitriov z dnesni hrou by sance na titul rozhidne proti Rogerovi mel..) a tentokrat verim Rogerovi...
Pokud prohraje, prohraje..Rafan se zvedl..hodne.
Vsechno je to krasna souhra okolnosti..oba finaliste..
Povrvh, zacatek sezony, slabi pavouk(vypadnuti Murray a Djokovice), ze Wawrinka nebyl v Nadalove pulce..
V jednom jeho zápase ukazovali statistiku, kolikrát kdo překročil limit. Rafa ho překročil v 88 % případech, jeho soupeř v 22 %. Rafa dostal jedno varování. Za překročení pravidla v 9 případech z 10...
Měli by to upravit. Zvýšit limit třeba na 30 (+ možná nějaké výjimky po dlouhých výměnách), ale následně ho opravdu začít vymáhat a řešit. Protože takhle je to fakt k smíchu.
Taky když jedeš po dálnici 130km/h, kde je povoleno 110km/h asi víš, že můžeš dostat pokutu.
A ohledně Rafy - zatím jsem našel víc MTO, které si Rafa vzal proti jednomu soupeřovi - Rogerovi - než jsem našel celkových Rogerových MTO za celou jeho kariéru...
Taky se víc potí, škrabe na prdeli, má rituály.
Moje predikce pro finále je poměrně jasná. Přestože jsem spíše fanoušek Federera, tak si myslím, že Rafael to vydře. Federer by ho musel leda zválcovat ve třech setech. Čím déle zápas bude trvat tím spíše vyhraje Nadal. Má lepší fyzičku, i když má kratší dobu na regeneraci. Důležitou roli může uhrát i fakt, že Fedex má něco s nohou, která mu patrně trochu znepříjemňuje hru. Pokud to bude podobná bitva jako dnes, tak se určitě nebudu zlobit a rád poblahopřeji vítězi tady na internetu :D.
Ale, jak sel turnaj, tak vic jsem si toto slozeni finale pral, a ted jsem uplne nadseny;)))
Bude to takova pekna tecka za tim nasim AO17 pripadem.
...ani o tom nepochybuji.
Me sledovanost opravdu zily netrha;)
...neco podobneho Korda x Rios. Sledovali i lidi, kteri tenisu neholdovali.;)
No a myslis, ze ve Svete byli TVspolecnosti nadseni z takoveho finale?:)
To vis, ze si prali Samprase, Changa atd. uz SF musela byt pro ne bida z nouzi...Kucera x Korda / Escude x Rios
To v te dobe doslovne marketingove tahlo...;)
ale jak uz si to nakousl...
Myslim si, ze tenis si tu cestu najde vzdycky i v te konkurenci jinych sportu.
Zadna katastrofa po finale Bartoli x Lisicki nenastala,
a to finale se jeste dost nepovedlo...;) A byl to jeste Wimblas - dost sledovane.
V Nemecku nepsali a neplkali o nicem jinem, letely porad obrazky ze Steff, Sabinou atd.
Jasne celosvetove asi nektere TVspolecnosti zaznamenaly pokles divaku,,,tenis ale jede dal...
nakonec stejne jednou na to dojde, je to nevyhnutelne, prijde obmena generaci,
a lidi si najdou proste nove hrdiny...
...a pokud nenajdou, jedno finale to nezachrani.;)
:-))
Dotaz na otázku, proc jestli je Lina kus lina?
:)
Vámos Roger!!!
A máš pravdu, od toho ty kanály/fóra jsou, aby to tudy odteklo, lidem se udělá dobře a budou v reálu hodní a milí.
:)
Souhlas, nej zápas turnaje, bezkonkurenční bitva.
V průběhu zápasu jsem se přistihl, že i přes svá předchozí slova fandím spíš Dímovi. Nakonec to nezvládl, ale za mě to bylo v posledním setu v podstatě hození mincí a jestli ti vyjde správný bod. Na druhou stranu Rafa nakonec asi měl víc BP a víc ze hry, takže si to zasloužil.
Nechápu, jak tady každej druhej nadává, jak hraje Rafa hrozně. Podle mne oba předvedli skvělý výkon. A tím, když říkáte jak hraje Rafa trapně akorát zhazujete všechny jeho soupeře a děláte z nich nemožný a neschopný paka. Není vám to trapný?
Za mě to byl asi nejlepší zápas, co jsem letos na AO viděl. Pokud Rafa a Roger zopakují svoje výkony ze SF, nevydím to moc dobře. Na druhou stranu tohle byl podle mne nejlepší výkon Rafy na turnaji, u Rogera nikoli. Pokud předvedou oba své nejlepší výkony z letošního AO, tak jsem optimistou.
Největší otázkou před finále pro mě tak zůstává zdravotní stav Federera. Ve čtvrtém a pátém setu v SF mi přišlo, že se hýbal mnohem hůře než dřív, tak doufám, že se dá do pořádku. Rozhodně to bude pamětihodné finále :)
Ten druhý vyharný set hodně pomáhá. V tak vyrovnaném zápase vyhrát 2 sety za sebou je těžké
Co z toho vyplývá? Když Rafa hraje dobře, nikdy ho nikdo neporazí. Když hraje soupeř skvěle, má šanci jen když Rafa hraje špatně. Rafa je natolik nad všemi ostatními tenisty, že i jeho špatný výkon stačí na skvělý výkon kohokoli jiného (snad kromě Djokoviče). A to všechno ve chvíli, kdy za poslední rok prohrál málem tolik zápasů, co vyhrál...
Ale o tom to není. Je to o komentech jako byli ty od Forehanda. Když bych ti přečetl komentáře, které napsal, tak bys hádal že Dimitrov vyhrál 63, 62 a 60, protože pořád dokola opakoval, jak strašně Rafa hraje a občas do toho prohodil, jak skvěle hraje Díma. A to fakt není nic jinýho než naznačování "i Rafa na 20 % maxima porazí Dimitrova (a vlastně kohokoli, protože komenty tohoto typu se opakují minimálně celé AO) hrajícího na 120 % maxima".
Tak tebe možem udeliť jednotku s hviezdičkou zo selektívneho vnímania, "vidíme, čo chceme vidiet"..
Dimitrova som xy-krat chvalil, prakticky uz od zaciatku...Pisal som o zivotnej forme, Nadalovi som neveril, napisal som, ze hral úplne uzasne v druhom sete, kritizoval som ho herne prakticky len v druhom sete výrazne...
Si úplne v lese :)
Neviem preco Rafa pri vitaznom zrebe nevolil príjem, ako obvykle. Este ze sa ukazal ako mentálny titáln uz v prvom geme...
Dimitrov sa ale ukazuje v obrovskej forme, skvele cita Rafov servis.
27.01.2017 10:10Od: Forehand
Dimitrov hra zatial výborne, dobre servuje, returnuje, od zakladnej čiary snad len jedna chyba, onehdy z FH...
Ale Rafa hrá zatial úplne bez najmenšej chybičky. Zatial.
27.01.2017 10:33Od: Forehand
Klobuk dole pred Dimou teraz. Tych 10:0 dava zmysel, asi fakt zivotka no
27.01.2017 11:47Od: Forehand
Jedného balkánca s vynimočnou defenzívou strieda druhý. Do prdele aj s celým balkánom.
27.01.2017 13:00Od: Forehand
Dimitrov hrá ale super zápas. To jak returnuje a bráni, klobuk dole. Nemam strach o nasledujúcu generáciu..Opat sa dostáva na koňa, je lepší..
27.01.2017 13:02Od: Forehand
Čo sa Nadal musí nadrieť na jeden spotený fiftín, kazda lopta cez pot a krv..
27.01.2017 13:13Od: Forehand
To je to, čo mi osobne najviac udrelo do očí...Úžasný je v defenzíve. Bez urazky, ale ak toto Nadal zvládne, Federer sa k tomu vo finále nepriblizi..
27.01.2017 13:18Od: Forehand
Dima hrá dnes tenis prvej kategórie, kazdy kto to nevidi je slepy alebo zaslepený...A to co predvadza na returne a v defenzíve?...Sorry Roger, ale toto nedáš.
27.01.2017 13:28Od: Forehand
Dimitrov je ako vypustený besný pes, ktory bol cely zivot v klietke a prvykrat vidi denne svetlo.
27.01.2017 14:04Od: Forehand
Neuveritelné, co hra teraz Dima. To je az proti fyzike.
Prepac, asi som sa Dimimu venoval naozaj málo..
27.01.2017 11:04Od: Forehand
Nadalovi uplne odisiel servis s forehandom. Navyse si prestava verit, prichadza nervozita..
27.01.2017 11:27Od: Forehand
Zrejme klucovy gem Nadal prehral. Herne je teraz úplne ale úplne mimo. Toto sa nemože dobre skončiť.
27.01.2017 11:19Od: Forehand
Rafa si vyhral servis, kde to napísat. Oslavujme.
27.01.2017 12:01Od: Forehand
Zas nepotvrdený break s dvojchybou a momentum v ťahu...Toto je typický Nadal 2015-16...Pritom Rafa začal set aktívne, ale zas sa zlakol a je zakriknutý..Navyse Stále chodi cez druhy servis..
27.01.2017 12:18Od: Forehand
Styri vyhodené rutinne FH v geme, kde mal Nadal na break...Nic z toho a Historia druheho setu klope na dvere
27.01.2017 14:15Od: Forehand
Dalsi vyhodený BB...Toto uz ani vtipné neni..
Dimitrova jsi chválil jak skvěle hraje. Souhlasím, hrál skvěle. Ale do toho jsi furt dokola (od druhého setu až do konce) opakoval, jak špatně hraje Nadal (s čímž já zásadně nesouhlasím) a tím jsi neustále navozoval dojem, že špatný Nadal z roku 2017 je lepší hráč než skvělý Dimitrov z roku 2017. Což ve výsledku znamená, že snižuješ Dimitrova, protože velmi špatný Nadal je podle tebe pořád lepší než dokonalý Dimitrov.
Cim naznačujem, ze 20% Nadal porazil alebo porazí 100% Grigora?...Ved to je čistý blud, ktorý negujú samotné príspevky....
Počas zápasu som bol ako fanusik samozrejme nervózny, ale ked napisem, ze Nadal premrhal 3BB v piatom sete a ze to sa trestá, to v ziadnom prípade neznamená tvoje slová..
Díma podle tebe prohrál s hráčem, který "je herně zcela mimo", "bez servisu a forhandu" a který by "měl odevzdat papíry a tenisovou ragistračku". Co takové hodnocení podle tebe říká o Dímovi?
Neuznáš sílu soupeře dokud neuznáš sílu vlastní. A ty jsi tu takřka stále (až na pár výjimek) snižoval Rafovu hru a tím de fakto i soupeře.
Jj, spaniel. Už dávno tak nie. Ale vďaka bohu za to, chýbalo to tie roky.
Dimi taky dneska neskutečně, pokud udrží takový standart, tak půjde vysoko a nějaké tituly letos pozbírá.
Chces i presne gemy?;)
Grigorovi všechna čest za dnešní výkon :-))
gratulace Rafovi.
všechna čest Grigorovi.
a ja budu poustet Runnig Wild - Under Jolly Roger
Toz uvidime, co vic zabere;D)
Wiliams X Williams
Federer X Nadal
Neskutečné!!!
Klobouček Grigorovi.
Legendárne finále Rafael Vs Roger je tu!!!!!!!!
...a kluci furt jedou;)
Sem tusil dobre, ze zaver mi neutece.
Podle mne budou hrat do svitani,,,
...myslim australskeho svitani;)
Už měl být na hotelu :-/
tam musí smrdět ten de*il švýcarskej ... :-/
v Aucklandu třeba byla na zápase Sereny s Parmentier :-D
Vesmir ten 18GS Rogerovi asi fakt dopraje...
Toto boli podla mna posledne Rafove BB na turnaji..
Grigor a Rao: kecu plno pritom to nezvladli jak herne, tak fyzicky. Jsou to precenovani komedianti, ztracena generace. Vi presne co je ceka a stejne se na to neumi pripravit...
Nadalovi je 30 a ma lepsi fyzicku nez vsichni 20-30(vyjma DjokoMurarny). O psychicke strance se ani nemusime bavit, Nole a Rafa jsou top, herne Roger a Novak.
Finale bude podobne jako dnesni zapas, Roger ma sice zbrane, na rozdil od Grigora (ty jeho bochanky jsou pekne, ale neefektivni) ale na 5 setu nema proti Nadalovi sanci.
Btw. Ti co zde psali, ze je Roger favorit diky povrchu, asi nevideli zaden jejich zapas, nazor nikomu neberu, ale s realitou to moc spolecneho nema.
Grigor má výhodu prvního servisu. Snad ji brzy ztratí.
takže další TB ... tipuji, že ho urve Grigor
Hlavně ať vyhraje Rafa a ve finále se uvidí
Vítěz max ve 4 setech přejede Federera :)
Pro Rafu zatím nejtěžší soupeř na turnaji.
vklidu opustim tenhle zapas, si myslim, za zaver vpoho stihnu...
http://videostream.dn.ua/videopage/videoPage.php?g=c2JyY3ZsK2FuY3VkcWdZ&c=en&i=eWl6aXFnc2hxZQ%B9f%B9f&hc_location=ufi
Přijde ti to normální?
No, on to nebude ten rozdílový faktor. ;)
Za kolko si nalozil Rafu?
Oproti 1setu jeho vykon dolu o 40%.
Když už to chce hrát všechno křížem, tak alespoň co nejagresivněji a dál do kurtu.
Směšný výkon Dimitrove.
z 40:15 proti Grigorovi pustit gem takovými minelami :-/
Rafa spasívnel.
spíš bych to viděl na slajsy a přechod na síť
Gombos vs. Kovalík
Fognini vs. Fognini
Kližan vs. Facebook haters
A FH?..Dnes píše snad najlepšie od 2013.
Ale Rafa hrá zatial úplne bez najmenšej chybičky. Zatial.
Dimitrov sa ale ukazuje v obrovskej forme, skvele cita Rafov servis.
ale myslím,
že ho Rafa nakonec fyzicky i psychicky zničí.
uz ted jak ho vidim, ze je u tecka a vraci se hned zpet za lajnu, mam obavy, ... nastesti pro nej Rafa skazil uder,
...a asi o tom to bude, kolik toho Rafa pokazi v takovych situacich, a nebo me Grigor prekvapi,... ale nejak v to neverim...
Asi lepsi pro finale bude Rafa vs. Roger...bude to aspon mazec...takhle si myslim, zeby si Roger Grigora vodil po kurtu...ale jen tak odhaduji...
Nechme se prekvapit;)
Doufám, že bude fajn tenis a to mi k radosti bude stačit.
Věkové okénko - pokud vyhraje Rafa, bude to nejstarší GS finále od roku 1972, kdy hrál Rosewall s Andersonem na AO, oba ve věku 37 let. Na druhou stranu na tomto turnaji hráli pouze 2 hráči z tehdejší světové desítky a nasazenou trojkou byl hráč, který do té doby nevyhrál jediný turnaj a jehož nejvyšší postavení v žebříčku ATP je 15, takže co se týká opravdu turnajů první třídy, bylo by to nejstarší finále historie...
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele