Králem je Connors!

13. 4. 2011, 15:36
Téma 71
Ta otázka se vine jako nit celou tenisovou historií. Kdo je nejlepším hráčem všech dob? Odpověď vždy rozděluje a bude rozdělovat odborníky i fanoušky. Je jím Roger Federer? Rafael Nadal? Pete Sampras? Rod Laver? Nebo Ivan Lendl?
Jimmy Connors

Každý má svého hrdinu, každý má jiné kritérium a debata nikdy neskončí. Ani poté, co Filippo Radicchi z Northwestern univerzity v americkém Illinois určil za pomoci počítače a na základě porovnání 133 261 zápasů od roku 1969 svého krále. Vědec sestavil matematický vzorec a počítač během několika vteřin rozdělil hráče do jednotlivých kolonek.
Tamtadadá. Vítězem se stává… Američan Jimmy Connors! Překvapivé? Pro mnohé jistě. Pro jiné nikoli.

Connors dominoval levačkou v letech 1974 až 1977. Tehdy vydržel 160 týdnů v kuse na místě světové jedničky a vyhrál ve dvouhře rekordních 109 turnajů včetně osmi grandslamových.

Žebříček podle Radicchiho:
1. Connors
2. Lendl
3. McEnroe
4. Vilas
5. Agassi

6. Edberg, 7. Federer, 8. Sampras, 9. Nastase, 10. Borg, ... 24. Nadal.

Ano, to by na hráče všech dob stačit mohlo. Radicchi nabídl zcela nový pohled na výběr jedničky, ten ale nepůsobí zcela realisticky. Alespoň pořadí za Connorsem ne. Ptáte se, kolikátý je maestro Federer? Vítěz 16 grandslamových titulů figuruje až na sedmé příčce. A současný první hráč světa a vítěz devíti grandslamových vavřínů Španěl Rafael Nadal dokonce až čtyřiadvacátý!

Čtvrtý je například argentinský básník Guillermo Vilas, zatímco legendární Švéd Björn Borg teprve na desáté příčce. Divné, že? Ani osmé místo Peta Samprase, vítěze čtrnácti grandslamovými titulů, tak docela nesedí.

"Využil jsem rozptyl algoritmu," vysvětluje Radicchi sběr dat z turnajů za 43 let a je přesvědčen, že je lepší než všechny dosavadní metody. "Dokázali jsme porovnat hráče na všech površích za mnoho let. V našem hodnocení je důležitá výhra nad skvělým hráčem, ne ta nad slabším a špatným."

Je ale divné, že Nadal má zatím v kariéře jen 21 výher nad velmi dobrými hráči, zatímco Vilas jich měl 93.

Radicchiho systém vyhovuje Connorsovi. Pomohla mu tenisová dlouhověkost - Američan hrál výborně do čtyřiceti. "Mezi všemi skvělými hráči vydržel bez debat nejdéle na vysoké úrovni, hrál stabilně, což dokládá, že šestnáct let strávil ve světové desítce," konstatuje Radicchi.

Počítačové porovnání rozhodlo, že nejlepším antukářem všech dob je Villas (Borg 8., Nadal 12.), na trávě pasovalo do čela Connorse (Federer 3., Sampras 6.) a na betonu Agassiho.

Sestavování žebříčků je hra. Nikdy nekončící příběh, který nás bude bavit věky věků. A tenhle Radicchiho je jeho součástí. I když, souhlasit s ním tak úplně nelze.

V dubnovém čísle Tennis Areny dále najdete:

Tennis Arena 04/2011• Rozbor daviscupové lekce od Kazachstánu i kauzy Hernych
Vaidišová se vrátí, říká v rozhovoru její poslední kouč Van Harpen
• Život Pavla Složila na Floridě: v týdnu tenis, o víkendu na ryby
• Příběh Sereny Williamsové. Vrátí se ještě?
• Doporučení: Co nesmí chybět v bagu

...a další zajímavosti a exkluzivní fotografie

Předplaťte si tenisový a lifestylový magazín Tennis Arena za pouhých 540,- na rok!

pva, Tennis Arena, Radek Smekal

Komentáře

71
Přidat komentář
smazaný uživatel
Aha tak to určitě je velký rozdíl. Nejlepší a nejúspěšnější.

Ale úspěch ve sportu stejně jako v životě lze měřit různými prostředky, hodně praktické jsou peníze. Dosaďte si do tabulky vyhrané peníze započtěte inflaci? Kdo tam vyjde?

Nebo počty výher tam a jinde v době kdy hráčská základna byla třetinová? A tedy i menší konkurence. Ab absurdum, kdyby tenistů bylo na celém světě jen pár, pak by mezi nimi byl třeba jeden co by i 10 let prakticky stále ostatní porážel. Proč ne? Jako svého času a snad i dnes, ale to nevím jistě - češi v nohejbalu nebo Pospíšilové v kolové.

Prostě nejlepší nebo nejúspěšnější podle mne je ten aktuální, jakmile začne dýchat těm historickým ve statistikách na záda a sem tam nějaké té statistice začne vládnout.
Reagovat
smazaný uživatel
TAK CO TY INTELEKTUALE, JESTE SI PRIPADAS CHYTRY ??!!! ja myslim, ze uz sve buňky přeformatuješ, ŽE ?! Dostals pořadne lekce !!!
Reagovat
Pe3k
To ty jsi dostal lekci a konečně sis uvědomil, že Nadal nepatří mezi nejlepší hráče historie, dokonce i na antuce je slaboučký :D
Reagovat
Pe3k
Četl jsi někdy něco co psal kolega 99.9? A myslíš si, že je to normální člověk? Nepotřebuju být zrovna Freud, abych poznal o jakého člověka se tu jedná.

Jinak se zbytekem souhlasím. Jen bych neřekl, že o člověku nic nevypovídá. Já jsem se například nespokojil se středoškolským vzděláním a proto jsem jšel studovat dál. Ve svých komentářích se opírám o fakta (narozdíl od jiných, kteří jen nadávají a uráží) a řešit tady dookola chyby v textu s lidmi, kteří je dělají taky je vrchol.

Vystuduj ten obor a pak suď.
Reagovat
smazaný uživatel
Jenže vysoká škola je spíše známkou kvalifikovanosti v určité konkrétní oblasti. Já to myslel tak, že o samotném člověku (o jeho přirozené inteligenci, empatii, charakterových vlastnostech). Tedy o "celkové velikosti člověka" to nic nevypovídá.
Vždyt kolikrát vidím ve svém okolí, že vyučený člověk je na mnohem větší úrovni než kdejaký vysokoškolák..
Dále nechápu proč mi píšeš "vystuduj ten obor a pak suď", vždyt já nesoudím tvůj obor, naopak jsem napsal, že to rozhodně nebude jednoduchý obor, avšak na mém celkovém názoru na VŠB to rozhodně nezměnilo...Jedna z nejhůře hodnocených VŠ u nás (vyjma IT a tuším strojařů), ale to jsme se dostali někam úplně jinam a je to přece jenom tenisový portál..
Reagovat
Pe3k
Ok, promiň. Špatně jsem tě pochopil.

Přesně tak. Já zde chodím diskutovat o tenise!
Berdych - Ljubicic. Zápas jsem neviděl, ale z výsledku to vypadá, že se Tom moc neprosadil.

Raonic - Ferrer. Na zápas jsem koukal. Mrzí mě, že Miloš dostal takovou latu, ale čekal jsem to. Antuka mu moc nesedí a David je na tomto povrchu velice silný. I tak je osmifinále pro něj vcelku úspěch.
Reagovat
baggik
Tenhle žebříček je nesmysl na první pohled. Sampras a Agassi hráli ve stejný době a všichni víme kdo byl lepší.
Reagovat
smazaný uživatel
Mimochodem, touto vědeckou metodou byl odvozen následující antukový žebbříček pro období 1968 - 2010:

1.Guillermo Vilas Argentina L 1969-1992
2 Manuel Orantes Spain L 1968-1984
3 Thomas Muster Austria L 1984-1999
4 Ivan Lendl United States R 1978-1994
5 Carlos Moya Spain R 1995-2010
6 Eddie Dibbs United States R 1971-1984
7 Jose Higueras Spain R 1968 1986
8 Bjorn Borg Sweden R 1971-1993
9 Ilie Nastase Romania R 1968-1985
10 Andres Gomez Ecuador L 1979-1993
11 Alex Corretja Spain R 1992-2005
12 Rafael Nadal (2002-2010)

Vtipné je, že v první třicítce objevuje dosti průměrný Španěl -- Francisco Clavet (23.) a náš Tomáš Šmíd (26.) --- LOL, zato tam chybí třeba trojnásobný vítěz RG Gustavo Kuerten. :-)))

Viz: http://www.plosone.org/article/fetchSingleRepresentation.action?uri=info:doi/10.1371/journal.pone.0017249.s005
Reagovat
VlS
Matěji, byl bych s tou "vědeckou" metodou trochu opatrnej. Klidně to taky může být jen reklamní trik, jak dostat své jméno ve větší známost a dostat místo pedagoga na lepší univerzitě. Bacha, když se bavíme o americe, , sebe propagaci jako hlavní motiv jakéhokoliv počinu nelze nikdy vyloučit, oni se to tam totiž učej už děcka ve škole a nikdo se za to nestydí, naopak, schopnost tohle dělat se vysoce cení.
Reagovat
smazaný uživatel
Já tu vědeckou metodu myslím ironicky, měl jsem to dát do uvozovek.
Reagovat
smazaný uživatel
ovšem co tady zas dnes predvadiš...je zas tvuj typicky vrchol kreteenissmu !!! To, ze predhazujes sve imaginarni vysokoskolske vzdelani je prijatelne...To, ze si bejvaval rasistickyfekalní se sem i hodí...ALE POPISOVAT A NABIZET PREPOSLANI SVEHO SVETOVEHO KSICHTU SE SNAD NEDA ANI KOMENTOVAT ( "pokud ho nebudeš nikde zveřejňovat" !!!!!!!!!! ) Ty musis bejt neskutecne přirozene hloupej a nesypatickej zjev.
Reagovat
smazaný uživatel
Upřesňuji, že neposlal ksicht svůj, ale své partnerky. :DDD
Reagovat
VlS
Nějak se nechytám, kde Pe3K předhazuje nějaké vzdělání, pochopil jsem, že předhazuje, že má pěknou babu, ale to se vzděláním nemá žádnou souvislost. Citát, kterej tam jev úvodu příspěvku a kterej tě možná popudil je od Matěje a ne od Pe3k tak se nečil, že není zhnusenej z toho, že si někdo dovolil nedat tvého hráče o světelný roky před všechny ostatní, taky jsem smutnej, že tam jako první není Jára Cimrman, protože ten je geniální v čemkoliv, tenis nevyjímaje. Je dokonce tak dobrej, že radši s nikým nehraje, aby mu to ostatní nemuseli závidět. A pak hledej pozemskou spravedlnost
Reagovat
smazaný uživatel
Co prosím? jakej citát je ode mě? "pokud ho nikde nebudeš zveřejňovat", to napsal samozřejmě Pe3k.
Reagovat
smazaný uživatel
Ta anketa me vubec nezajima !!!!! Pročti si jeho né tak davne komentare(prosinec, leden) a myslim, ze uz si s nim toho tolik nenapišeš. Joo, machroval tady diplomem...to ja nezapomenu :))) Muze se ti to zdat nerealne, ale prave ja ho uklidnil a zmirnil
Reagovat
VlS
Roma (= věda / matematika) locuta, causa finita. :-)
Reagovat
VlS
A proč na to :
1. reaguješ vůbec, každej má nějaký vzdělání a někdo se s ním chce pochlubit a někdo ne, zaznamenal jsem zde nějakýho pana psychologa, ale to nebyl Pe3K
2. reaguješ takhle dramaticky teď (na něco z prosince a ledna?)
Reagovat
smazaný uživatel
A jak tento můj (opět ironicky míněný) výrok souvisí s tím, co výše psal 99.9? Nechápu. :-)
Reagovat
VlS
No je to jediný, co jsem našel, že by si to moh vykládat jako nějakou demonstraci vzdělání
Reagovat
smazaný uživatel
Nemam s nim jeste definitifne srovnanne učty... . Proboha VISI, snad ti nemusim vysvetlovat tu trapnost předhazovani jakehosi/čehosi... v anonymni a nekonečně vzdalene diskuzi. Pamatuj, Borec co něco umí a má, tak drží hubu !
Reagovat
VlS
Tak to bys ho měl pozvat někam zítra za úsvitu a ne to řešit tady, protože tady si ty účty asi nikdy nesrovnáš.
Reagovat
Pe3k
Nevím co tady zas řešíte. 99.9 rozdýchej prosím tě, že jsem vysokoškolsky vzdělaný a mám krásnou přítelkyni a můj oblíbený hráč je v tomto funny žebříčku daleko před tvým Rafou.

99.9 nic z tebou řešit nehodlám. To jsem ti už psal. My se zde chceme normálně bavit o tenise a nějaké rozepře a slovní urážky si jdi psát na kisschat. Tady se řeší tenis a pokud k tomuto tématu nic nemáš tak zde nic nekomentuj, jen kazíš celou diskuzi.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak fajn, když se tedy prezentuješ jako absolvent vysoké školy, tak zcela jistě nebudeš mít problém mi odpovědět, když se tě zeptám, jakou vysokou školu jsi konkrétně vystudoval a jaký obor?
Na druhou stranu na internetu se může i zedník prezentoval jako student 5. ročníku lékařské fakulty Univerzity Karlovy :-)

Znám ve svém okolí celou řadu úspěšných lidí, kteří mají nejen krásnou a hodnou přítelkyni, vysokou školu, solidní zaměstnání a plat a nepotřebují se tímto předvádět a zůstávají i nadále skromní..A navíc vysokou školu má v dnešní době opravdu kdekdo..
Reagovat
Pe3k
Jistě. Jenže to, že jsem se zde poprvé prezentoval jako vzdělaný člověk, nebylo míněno jako čiré chvástání, ale vyplynulo to z konverzace s 99.9. Pak mě zde včera nějaký lofas nařknul, že mám škaredý obličej a také sem na to reagoval.

Neříkám, že mé reakce jsou ideální, ale nechci ať mě zde kdokoliv uráží a navíc jedinec, který mě v reálném světě nesahá ani po kotníky.

VŠB - HGF - Environmentální inženírství.
Reagovat
Pe3k
Řešit zde můj osobní život mi příde trochu mimo, ale budiž. Jsem zvědavý kdo z vás poslal foto své přítelkyně a odhalil své vzdělání. Na jednu stranu je to moje blbost, na stranu druhou, já ve svých komentáříš píšu pravdu, neoháním se nečím co není pravda a proto nemám důvod tyto aspekty tajit.
Reagovat
smazaný uživatel
Ty jsi nam ale vysokoskolak. Rozdavas tu fake fotky a navic delas, zej si vysoskolak. Jsi vystudoval plzenska prava? Chovas a pises se jako petilete dite. Jinak jeste bych vas opravil pane "vysokoskolak".

"který mě v reálném" - Pegu píše se MNĚ, protože jde o 3. pád. Hadam ze tohle vas neucili. CO se da delat, jsi jenom dalsi cvicena opice s IQ na nule.

Uz se tu dal neztrapnuj Pegu, o tenise nemas paru a jeste jsi naprosty diletant a ignorant. :)
Reagovat
smazaný uživatel
A jak můžeš na základě několika virtuálních komentářů říct o někom, že ti v reálném světě "nesahá ani po kotníky"? To dokážeš lidi tak jednoduše poznat a "zaškatulkovat"? Pokud ano, tak jsi měl jít spíše studovat psychologii. :-)

Jinak přestože některé fakulty VŠB mají pověst všelijakou, tak konkrétně Environmentální inženírství (spíše jsi ale pravděpodobně myslel Environmentální inženÝrství) rozhodně nebude jednoduchý obor.
Každopádně samotná vysoká škola opravdu o člověku absolutně nic nevypovídá ;-)
Reagovat
Pe3k
OMG. Dělám v textu chyby. Mám mezery v mateřském jazyce. Není to moje silná stránka. Přiznám to.

Fake fotky jsem neposlal. O Plzni jsem nemluvil a nikdy jsem tam nebyl. Pověz nám něco o sobě ty pane neumím používat háčky a čárky a buzeruju tu někoho, že udělá v textu chybu...

Zajímavé, že s tím mají vždycky největší problém fanoušci Rafy.
Reagovat
smazaný uživatel
VŠB - HGF - Environmentální inženírství ????? Chlape, tak s tímhle se můžeš jít rovnou zahrabat :-D Člověk čekal, že se tu vytasíš s něčím lepším, když už to tu předhazuješ. VŠB má hroznou pověst a tenhle obor je typická směska hnojárny ze Suchdola a rádobyinženýrství, vlastně se tomu říká cesta nejmenšího odporu. Někdo tu zmínil, že VŠ má teď kde kdo ... no začíná to být docela pravda a důvodem jsou právě školy typu VŠB. Mimojiné je mi docela líto tvé přítelkyně, když jí zneužíváš jako předmět, kterým se můžeš chlubit.
Reagovat
Pe3k
A ty jsi vystudoval co? A tvá přítelkyně vypadá jak?
Reagovat
smazaný uživatel
ČVUT - Stavební fakulta - Vodohospodářské inženýrství a vodní stavby ... když už se mě teda ptáš.

Přítelkyni nezneužívám jako nástroj na honění ega ;-) To může dělat jen omezenec jako ty.
Reagovat
Pe3k
Hádat se s tebou nebudu. Konstatování faktu, pro mě není honění ega. Ty jsi do diskuze ničím nepřispěl, jen si opovrhl oborem, který znáš jen z doslechu a o kterém nic nevíš.

Je mi zcela jasné, že tvá přítelkyně se na honění nehodí :D
Reagovat
smazaný uživatel
Ok, tak znovu nechápu, proč urážíš moji holku. Tvoji jsem neurážel...
Reagovat
Pe3k
Asi ze stejného důvodu, proč jsi urážel ty mě a obor, který jsem studoval.
Reagovat
VlS
Tak by mne zajímalo, jak dlouho pán žebříček ladil tak, aby mu vyšlo to co chtěl. Je jasný, že není zápas jako zápas a každej může mít jinou sportovní hodnotu, že výhra nad silným hráčem může mít jinou hodnotu než výhra nat outsiderem. OK. A kde je zhodnocení, jestli ten poraženej silnej hráč měl den blbec, průjem a vlčí mlhu nebo ne?
Už Churchil říkal, že věří jen té statistice, kterou si zfalšuje sám :-))
Reagovat
smazaný uživatel
No, vzhledem k tomu, že dotyný pán zároveň protěžuje dlouhodobou vyrovnanost dobrých výsledků, tak tyhle spíše nahodilé faktory (kvalitní hráč z formy), na to hodnocení asi nebudou mít významnější vliv.o
Reagovat
VlS
Ale to se zas dostaneme k objevitelům slepých ulic a Járovi Cimrmanovi. Osobně jsem přesvědčený, že na přelomu zlatých šedesátých a sedmdesátých let minulého století nebyla špička ani vzdáleně tak vyrovnaná, jak je dnes. Nezapomínej, že hráli profíci (menšina) s poloprofesionály(většina) a ryzími amatéry (menšina). Dnes je prvních 200 a možná 300 hráčů ryzími profíky, mají prakticky stejné tréninkové možnosti (kolik bylo v Evropě, nejen v ČR tenisových hal a porovnej tréninkové možnosti s Floridou) a tak dál a tak dál. Navíc, mnohé státy - dnes např. velmoc Španělsko, silná Argentina, Rusko (tehdy SSSR a výjimka Metreveli potvrzovala pravidlo) - v podstatě v té době na tenisové mapě měly nápis Hic sunt leones. Jsem přesvědčený, že smysluplné srovnání různých epoch a různých podmínek neexistuje.
Reagovat
smazaný uživatel
Nevím, na přelomu 60. a 70. letech jsi měl špičkové hráče: Lavera, Rosewalla, Stana Smithe, Ilie Nastaseho, Johna Newcomba + dejme tomu Kodeše, Gimena apod. Rozhodně ta špička byla širší a více vyrovnaná, než je momentáně (tj. tři, maximálně čtyři hráči).

Španělsko v 60. a 70. letech -- Manuel Santana, vítěz Wimbledonu a Roland Garros, Gimeno (vítěz Roland Garros), Gisbert (nic nevyhrál, ale byl dobrej), Orantes (vítěz US Open v 70. letech).
Reagovat
smazaný uživatel
a Arthure Ashe + Tonyho Roche.
Reagovat
smazaný uživatel
A každopádně pochybuji, že by v tomto žebříčku byli na čelných místech hráči z přelomu 60. a 70. let, když začíná od roku 1969. Laver v roce 1969 vyhrál všechny čtyři GS turnaje, ale pak už žádný. Ostatní hráči této éry na tom byli víceméně ještě hůř.
Reagovat
VlS
Máš pravdu, na Orantese a Santanu jsem zapoměl, Ashe a Roche do toho netahej, určitě bych si nedovolil považovat zejména USA a Austrálii za netenisové země, to ani omylem. Tak, ona ta tehdejší špička nebyla tak radikálně rozdělená na první tři, dlouho nic, dva, dlouho nic další dva, dlouho nic a třicet, ale bylo jich tak možná dvacet dohromady a za nimi byla propast. Bacha, nemyslím si, že by třeba Rod Laver a Arthur Ashe byli přímo stejná generace, Arthur v podstatě pronikl v době, kdy Rod už více-méně končil. Ale to není zdaleka jen tenisovej problém, to je prakticky ve všech sportech a donekonečna můžeme diskutovat, jestli králem F 1 má být Fangio nebo Shumacher (pro mě to stejně bude navždy Moss, kterej nikdy mistrovství nevyhrál) a jak do toho zařadit Nuvolariho, Carraciolu, Stucka (otce mladýho Stucka, kterej jezdil F1 v 70 letech) Rossemayera a celou předválečnou garnituru. Prostě to nejde a ani to nemá smysl.
Vezmi si lyžování, atletiku a tak dál. Myslíš, že by dneska na Olympiádě mohl někdo vyhrát pětku, desítku a Maratón?
Reagovat
smazaný uživatel
On tohle řeší prostě matematickým, tj. formálním, mechanickým modelem. Odpovídá na otázku, kdo dokázal nejdéle konzistentně dosahovat vysoce kvalitní výsledků.

jasně, kdyby se dnes náš Honza Hájek se svou raketou postavil na kurt (možná i travnatý) proti Rodovi Laverovi, vyhrál by. Ale to nám přece nebrání porovnávat různé éry. Akorát to asi chce zkombinovat více metod najednou. :-)
Reagovat
smazaný uživatel
nezlob se, ale at kombinuji, jak kombinuji, metoda - nemetoda, vzdycky porovnavam pouze dilci, tj. vybranou vec (pocet titulu, tydnu v cele zebricku, vitezstvi na trave, antuce...), ale nikdy se nedoberu ani toho nejlepsiho v jedne epose, natoz nejlepsiho vsech dob! I v te jedne ere by museli hraci prozit autenticky zivot, byt stejne stari, hrat stejne dlouho, sehrat autenticke zapasy, aby se mohlo porovnat, kdo byl tedy lepsi - v poctu odehranych krosovych bekhendu, prvnich a druhych servisu...... atd, atd, neprijde vam??? Vzdycky a kazde hodnoceni bude jen dilci a prevladne subjektivita. Objektivni model neexistuje. Pro mne je napr. proste nejlepsim hracem vsech dob Rod Laver a nejnadanejsi pro tenis, co kdy po svete chodil, Fedex - a ted me zabijte, no!
Reagovat
VlS
Matěji, ona ta debata je asi o tom, jestli porovnávat nebo ne a to i ono bude mít vždy zastánce a odpůrce. A proč ne, aspoň je o čem povídat. Jsem trochu skeptik co se týče různých matematických modelů (občas se s tím nějak profesně potkám). Je to vždy zatraceně závislé na hypotéze, kterou si do toho modelu zadáš a jak ji nastavíš. Musel bych vidět (a dlouho studovat) analýzu zadání toho použitého modelu, například indexaci úrovně poražených-vítězných hráčů. Jestli pro indexaci použiješ tehdejší žebříček, tak bude zatížený stejnou nebo podobnou odchylkou, jak je zatížený dnes. Ve výsledku se dostaneš jen k jinému zkreslení pořád ti nakonec zůstane jen ta jedna holá realita - nejlepší hráč porazí všechny ostatní, bez ohledu na jejich žebříčkové postavení, ale bohužel jen v době, kdy jak vítěz, tak poražení aktivně hrají. Vše ostatní je jen spekulace s neměřitelnými pojmy a v principu vždy můžeš najít model, kterej ti dá výsledek jaký chceš (tím nemyslím, že by mi Jirka Hřebec vyšel jako nejlepší tenista všech dob, ale aby ti vyšel tu Rod Laver, tu Federer, tu Nadal, tu Sampras ........Navrátilová, Kingová, Evertová - proč nesrovnávat i muže a ženy když už jsme u toho, že ). A vždy bude možné poměrně logicky správně ten který model hájit, ale zrovna tak dobře zatracovat. Ty po tom mezigeneračním srovnání viditelně prahneš (a já ti to ani omylem nemíním brát), já se k tomu stavím spíš tak,. že je to fuk, protože to má nulový význam pro to, kdo vyhraje letošní Wimbledon.
Reagovat
smazaný uživatel
To je jasné, že asi tak stý hráč dnes s jeho výkonností by porážel hráče první desítky z doby před 50ti lety. Ano, kdyby ti z té minulé doby měli stejné možnosti a zázemí atd. to je jasné. Tím pádem ale nejlepším tenistou všech dob je ten aktuální jestliže jeho výsledky a počty výher a titulů snesou srovnání s výsledky těch dávných hvězd. To že mu k tomu dnes pomáhá počítačem definované nevímco a týmem lékařů stanovený jídelníček, kondiční trénink, rehabilitace, vyspělá raketa a tak dál to je jasné. Sorry, ale Connors se schopnostmi ze své doby by na dnes GS neprošel ani do SF.
Reagovat
smazaný uživatel
Sojka: a tvrdím snad, že se lze dobrat nějaké jednoznačné, definitivní, nezpochybnitelné odpovědi? Ne. Kombinací více metod mám na mysli: 1/ jednak hrubá data o výsledcích -- tj. statistické údaje. 2/ zohlednit kvalitativní stránku, tj. úroveň konkurence.

a tenhle konkrétní žebříček je nonsens, protože v žádném žebříčku dlouhodobé výkonnosti nemůže být McEnroe před Smprasem, neboť Sampras vyhrál dvojnásobný počet GS turnajů, byl o čtyři roky déle v nejužší světové špičce (11 vs. 7 let) + další dva roky se byl schopen dostat do finále GS turnaje nebo jej vyhrát. Tím spíše to platí o Vilasovi.

Mimochodem, podle toho jeho slavného žebříčku jsou např. Bryan Gottfried (13.), Eddie Dibbs (18.), Harold Solomon (19.) a Tom Okker (20.) před Nadalem (24.), ačkoliv v životě nevyhráli jediný GS turnaj. Viz: http://www.sciencedaily.com/releases/2011/03/110301091225.htm Jestli tomu dobře rozumím, rozhodující je počet (?) vítězství nad "kvalitními" hráči.
Reagovat
VlS
Ale na druhou stranu, hráč s talentem a tréninkovou morálkou Conorse by dnes hrál líp, než hrál Jimy v jeho době, ale to je hypotéza na hypotézu a fakt to má smysl tak jedině jako mentální cvičení.
Mám jednoho kamaráda, kterej učí na matfisu. Kdysi mi vykládal o Vopěnkovi, tehdejším ministrovi školství a říkal, že je ve svým oboru jakejchsi analýz absolutní světová špička, protože tak zvrhlý analýzy nikoho jinýho ani nenapadne dělat. A teď ho srovnej s Einsteinem.
Reagovat
smazaný uživatel
Právě proto si uvědom, že vlastně nehledáme "nejlepšího" tenistu všech dob, ale "nejúspěšnějšího" tenistu všech dob, tj. tenistu s nejlepšími výsledky. Jinak z toho vznikne nesmysl.
Reagovat
VlS
A tady je to čertovo kopyto - jak je nastavenej parametr "kvalitní hráč"
Reagovat
VlS
Do prkýnka, od odpoledne je tady mrtvo, a když to začíná bejt zajímavý, tak abych šel chrnět :-))
Reagovat
smazaný uživatel
Celej jeho paper je zde, jistě to tam nějak vymezuje: http://sitefilrad.homelinux.org:8080/Mypapers/journal.pone.0017249.pdf
Reagovat
VlS
Tak zase takovej analytik a matematik nejsem, do toho se tedy nepustím a zůstanu u Churchila :-))
Reagovat
smazaný uživatel
pro pet oci! Nejdrive mi to prislo jak Marxuv "Zakon hodnoty a nadhodnoty", (mladi mi snad promine), ale je to nakonec docela zajimave !!!
Ovsem, VIS uhodil hrebik na hlavicku, bude pomalu pulnoc ..... :-)
Reagovat
lofas
Jak mám vědět s kým spíš ? jestli to je něco nafukovacího nebo plyšového to nevím.
Reagovat
smazaný uživatel
Proč ne. Kdo má 109 titulů a uhrál ve 40-ti semifinále GS?
Reagovat
Pe3k
Radek dostává pěknou sadu :( Snad to v druhém setu bude vypadat jinak...
Reagovat
lofas
Nejdříve se podívej na svůj ksicht a pak mluv o druhých a Pe3k co jsi ty dokázal s tím tvojím ksichtem vyhrát ? možná tak dluhy celoživotní !
Reagovat
Pe3k
Klídek lofas. Žádné dluny nemám a vzhledem k tomu s kým spím, ten můj obličej bude asi ok. Navíc tenis se obličejem nehraje a pokud jde o sympatie, jen obličej tam nerozhoduje.
Reagovat
smazaný uživatel
"Vzhledem k tomu, s kým spím" --- hehehe, to se ti teda náramně povedlo. Fotku bys neměl? :-) Aby to nebyl plyšový medvídek mýval. :DDD
Reagovat
Pe3k
Pošli mi soukromou zprávu se svým emailem a foto ti klidně pošlu, pokud ho nebudeš nikde zveřejňovat.
Reagovat
smazaný uživatel
Haha, tak dobře. :-)
Reagovat
Pe3k
Musíš mi v té sz poslat ten svůj meil. Jen mi napsat nestačí, nemám ti kam poslat tu fotku.
Reagovat
Pe3k
Tenhle žebříček je vcelků úsměvný. Souhlasil bych akorát s tím Nadalem. 24 mezi nej hráči všech dob a 3. na antuce celkově. Federer ještě žebříčkem dost stoupne, protože bude hrát ještě dlouho a na špici...

Kdyby byl ten Connors sympatický, ale to on není. Takže za celkového vítěze dosadíme třeba našeho rodáka Ostravák Ivana Lendla!
Reagovat
smazaný uživatel
V článku se píše, že Nadal je na antuce 12., ne třetí.

Je to samozřejmě nesmysl, stejně jako třeba Federer třetí na trávě a sampras až šestý; když už, měly by být zrhuba stejní, výsledky ve Wimbledonu mají skoro stejné (Sampras o trochu lepší -- 7 x V, 1 x SF, 1 x ČF, Federer 6 x V, 1 x F, 2 x ČF), výsledky z tpřípravných urnajů jako Halle nebo Queen´s jsou v mých očích irelevantní.
Reagovat
Pe3k
Máš pravdu, to jsem přehlédnul. Nadal až 12? To bych chtěl vidět jak hrálo na antuce těch 11 nejlepších :D

Proč by měly být výsledky z Halle nebo Queen´s irelevantní? Jsou normální turnaje. Všichni se snaží vyhrát a konkurence je tam velká.
Reagovat
smazaný uživatel
Protože na trávě je už dlouho jediný důležitý turnaj Wimbledon.
Reagovat
Pe3k
Možná tam sehrálo roli, že ho Federer v jediném vzájemném zápase (na trávě) porazil.
Reagovat
smazaný uživatel
Spíš tam hrálo roli to, že Sampras 1989, 1990 vypadl v 1. kole, 1991 v 2. kole a na sklonku kariéry 2001 ve 4. kole a 2002 ve 2. kole. Čili jeho úspěchy z let 1992-2000 byly orámovány neúspěchy. :-)

Federer sice prohrál 1999, 2000 a 2002 v prvním kole, ale jinak se vždy dostal aspoň do ČF. Plus Federer pěkrát vyhrál v Halle, jednou tam byl ve F, jednou v SF a dvakrát ve ČF, zatímco Sampras v Queen´s Clubu vyhrál "jen" dvakrát a dvakrát byl ve finále (plus jednou vyhrál a jednou byl ve finále tuším v Manchesteru).
Reagovat
smazaný uživatel
Spíš tam hrálo roli to, že Sampras 1989, 1990 vypadl v 1. kole, 1991 v 2. kole a na sklonku kariéry 2001 ve 4. kole a 2002 ve 2. kole. Čili jeho úspěchy z let 1992-2000 byly orámovány neúspěchy. :-)

Federer sice prohrál 1999, 2000 a 2002 v prvním kole, ale jinak se vždy dostal aspoň do ČF. Plus Federer pěkrát vyhrál v Halle, jednou tam byl ve F, jednou v SF a dvakrát ve ČF, zatímco Sampras v Queen´s Clubu vyhrál "jen" dvakrát a dvakrát byl ve finále (plus jednou vyhrál a jednou byl ve finále tuším v Manchesteru).
Reagovat
Pe3k
Máš to všechno pěkně očekované koukám :) Navíc Federer zdaleka nekončí a pochybuju, že bude ve Wimbledonu vypadávat dřív než v semifinále....

Máš tam odemně tem email.
Reagovat
smazaný uživatel
Roma (= věda / matematika) locuta, causa finita. :-)

Ovšem Connors na trávě nejlepším hráčem všech dob, hmmmmm. Ve Wimbledonu: 2 x vítězství, 4 x finále, 4 x SF, 3 x ČF, to je slušný, ale žebříčkem je očividně upředňostňována dlouhodbá relativně stabilní výkonnost.
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist