Kvitové uteklo první letošní finále, proti Halepové neudržela vedení
Česká jednička a vítězka turnaje v Madridu z roku 2011 Petra Kvitová postoupila po odstoupení světové jedničky Sereny Williamsové bez boje do svého teprve druhého letošního semifinále.
V něm se dnes Kvitová utkala se světovou pětkou Simonou Halepovou, s níž se na okruhu WTA potkala podruhé v kariéře. Jediný vzájemný zápas spolu odehrály loni ve finále na tvrdém povrchu v New Havenu, kde Kvitová s Rumunkou uhrála jen čtyři hry.
Do dnešního utkání vstoupila Kvitová vybojovaným prvním setem, v němž si každá z hráček ztratila jednou své podání. Kvitová ale ovládla zkrácenou hru a po hodině a šesti minutách se ujala vedení 1-0 na sety.
I do druhé sady vstoupila lépe česká hráčka, když hned v první hře vzala Rumunce podání. Ve druhém dějství ale Kvitová nevyužila vedení 3-1, když si v šesté a osmé hře prohrála podání a umožnila tak dvaadvacetileté Halepové vyhrát druhý set a tím i vyrovnat.
Zlomená Kvitová nedokázala navázat na hru z prvního setu ani v rozhodující sadě, ve které kupila jednu chybu za druhou, zatímco její soupeřka hrála přesněji a diktovala tempo hry. Halepová nakonec zvítězila 6-7 6-3 6-2 a poprvé v kariéře si na turnaji Mutua Madrid Open zahraje ve finále.
Kvitová v semifinálovém klání nastřílela 5 es a udělala 5 dvojchyb, zatímco její soupeřka si pomohla 8 esy a udělala pouze dvě dvojchyby.
"Věděla jsem, že to bude těžký zápas. Porazila mě ve finále v New Havenu, takže jsem se těšila na odvetu," připomněla Kvitová po utkání předchozí jednoznačnou porážku. "Byl to dlouhý zápas a až do konce to byl tvrdý boj. Nakonec byla lepší, ale i pro mne to byl dobrý zápas," dodala.
Zajímavostí je, že Rumunka na tomto turnaji v předchozích letech nevyhrála ani jeden zápas, sérii vítězství zahájila až v letošním roce, kdy tu postupně porazila Goergesovou, Arruabarrenovou, Lisickou, Ivanovičovou a dnes i světovou šestku Kvitovou.
"Byl to velmi těžký zápas. Petra je skvělá tenistka a dneska hrála opravdu velmi dobře. Má výborný servis a agresivní údery, takže není snadné proti ní hrát. Byla to pro mě velká výzva, proto jsem se nevzdala a bojovala jsem," komentovala po zápase Rumunka, která se v případě triumfu stane světovou čtyřkou.
"Nevěřila jsem, že bych mohla vyhrát, když jsem byla set a brejk dole. Chtěla jsem se ale pokusit o obrat, proto jsem zůstala soustředěná a snažila jsem se změnit taktiku, hrála jsem vyšší míče, což Petře nevyhovovalo."
"Nemůžu uvěřit, že jsem ve finále. Minulý rok se mi opravdu dařilo, začala jsem vyhrávat velké zápasy a získala jsem hodně titulů. Jsem za to všechno moc vděčná. Zítra mě čeká další velký a velmi náročný zápas, Maria je bojovnice, která se nikdy nevzdává a hraje tu opravdu výborně. Finále si chci užít," zakončila světová pětka, jež si tak vůbec poprvé v kariéře zahraje finále turnaje kategorie WTA Premier Mandatory.
Ve finále bude Halepová útočit na druhý titul v sezoně po únorovém triumfu v Dauhá a celkově osmý. Její soupeřkou bude Maria Šarapovová. Ruská tenistka, s níž Halepová na okruhu WTA dvakrát prohrála, v dnešním semifinále porazila světovou trojku Agnieszku Radwaňskou z Polska 6-1 6-4, čímž prodloužila šňůru vyhraných zápasů na antuce už na deset zápasů.
"Úvod zápasu se mi opravdu povedl, hrála jsem to, co jsem chtěla hrát. Získala jsem sebevědomí a více jsem si věřila. Ve druhém setu jsem tam měla chvíli, kdy se mi moc nedařilo, ale naštěstí jsem to ustála," narážela Ruska na druhé dějství, v němž si dvakrát prohrála podání a dovolila Radwaňské otočit stav z 1-3 na 4-3. Polka si ale podání dvakrát zasebou neudržela a Šarapovová tak zápas ukončila.
"Je skvělé, že jsem včera porazila světovou dvojku a dnes světovou trojku. Přesně tohle jsem teď potřebovala, je pro mě důležité vědět, že dokážu porážet i ty nejlepší. Jsem šťastná, že jsem znovu ve finále," dodala Šarapovová, která koncem dubna ovládla antukový turnaj ve Stuttgartu.
"Zítra mě jistě čeká další náročný zápas, Simona hraje výborně a daří se jí. Ona se velmi dobře hýbe a vrátí tak spoustu míčů. Bude to zápas, ve kterém se asi hodně naběhám a bude záležet na fyzičce. Budu se snažit hrát co nejlípe a využívat každou příležitost."
"V prvním setu jí vychále úplně všechno, takže to bylo hodně náročné. Trefovala míče skvěle, létalo jí to přesně a dělala málo chyb. Ve druhém setu jsem hrála lépe, ale ona byla lepší v klíčových momentech zápasu," řekla k zápasu poražená Polka.
• Dvouhra - semifinále • |
Halepová (4-Rum.) - Kvitová (5-ČR) 6-7(4) 6-3 6-2 |
Šarapovová (8-Rus.) - A. Radwaňská (3-Pol.) 6-1 6-4 |
Komentáře
b) žádné dvě strany, je tu pouze jedna strana, a to ta, že byla neznámá, tudíž pod daleko menším tlakem, proto byla víc v pohodě. Ano, v současnosti je zkušenější, ale zkušenosti ten tlak neodbourají, proto tvé tvrzení, že je to naprosto stejné, je, jak to říct slušně, úplná ptákovina.
c) je to přesně naopak, já nikoho programově za tupce nepovažuju, vždy hodnotím pouze konkrétní názor. Na rozdíl od tebe, ty se do mě navezeš ještě dřív, než si můj příspěvek vůbec dočteš.
Když odmítáš akceptovat (akceptovat, ne s nimi za každou cenu souhlasit) i racionální, věcné argumenty, nesmíš se pak divit, že se mi někdy ani nechce je vůbec vytahovat.
Neco nefunguje a kdyz neco nefunguje je potreba to zmenit a pracovat jinak, ne stereotipne sedet ns prdeli a furt okecavat proc to nejde.
Jen proto ze aby se mu nezhroutil cely ten jeho argumentacni vzdusny zamek jako domecek ze sirek.
Nedávno byl zajímavý rozhovor s Luckou Šafářovou, ve kterém přiznala, že ji její kanadský trenér občas zvýšeným hlasem důrazně kritizuje. Ona sama přiznává se jí to občas vadí, ale pak si uvědomí, že je takový přístup správný. Kritika je občas dost důležitá. A nepiš mi, že nemám právo kritizovat, protože to mu nerozumím. Píšeme si tady mezi sebou, Petra tady opravdu nechodí, té to neublíží.
Petra zas v nějakém rozhovoru řekla, že ona by vedle sebe nějakého křiklouna nesnesla. Každé holt sedí něco jiného, nelze to takhle jednoduše porovnávat.
do roku 2011..
Od roku 2012 je to jen udrzovani,tenisovy vyvyn a vyvoj se zastavil..
Mimochodem metoda pokus-omyl je to nejhorší, co sportovec může udělat. Na to je jeho kariéra až příliš krátká, aby si to mohl dovolit.
Mimochodem, jak tady zmiňuješ, že onehdá přiznala, že je nervozní, i to je zřejmý pokrok. Ještě donedávna tvrdošíjně opakovala, že žádný tlak necítí..
Me naopak to prohlaseni prijde nesmyslny. Chapu, ze v zapasech kdy je favoritka je pod tlakem ale v prvnim kole GS turnaje si proste nemuze pripustit, ze by s hrackou kolem 100. mista na zebricku mohla prohrat. Ostatni Top hracky na sebe az takovy tlak nevytvari. Rozdil je pak hrat nejake 3. nebo 4. kolo s hrackou kolem 15-25. mista na zebricku, tam je pod tlakem kazda u ktere se ceka ctvrtfinale.
Myslim, ze pepin neceka, ze bude mit stejne uspesnou sezonu jako 2011 (Wimbl+TM) ale, ze by mela mit lepsi vysledky na turnajich a neprohravat tak casto s papirove o hodne horsimi hracky. Vzdyt i ty snad uznas, ze ma potencial na mnohem lepsi vysledky, nez predvadi posledni 2 a pul sezony. To je vzdycky pulrocni cekani na zapnuti modu -rok 2011- viz. lonske Doha a Dubaj.
Za druhé, jak se ostatní hráčky ze špičky s tlakem dle tebe bez problémů vyrovnávají jsme mohli názorně vidět na loňském US Open, kdy se Sara po vypadnutí v druhém kole přímo na tiskovce dokonce rozbrečela (= zase se tu tvrdí, že je Petra unikátní v něčem, v čem ve skutečnosti nijak unikátní není). Čili v tomto ohledu to prohlášení nijak nesmyslný není, nesmyslné, resp. ne úplně šťastné bylo naopak její tvrdošíjné prohlašování, jak žádný tlak necítí.
Zatřetí netuším, proč tvrdíš, že je nějaký problém 2,5 roku. Petřina sezona 2012 nebyla nijak horší než sezona 2011, byť nebyla ověnčena titulem typu GS či TM. Problematická byla až sezona loňská. A oproti loňské sezoně je na tom Petra psychicky viditelně líp, i když do ideálu to má ještě daleko.
Myslím, že má rozhodně na to předvádět lepší výsledky než loni nebo v první polovině letošního roku (tedy žádného dva a půl roku, to je nesmysl). Ale o tom tohle vlákno vůbec nebylo.
Takhle to napsal pepin, kde napsal presne to, co jsem napsal ja, ze byla v tom roce 2011 mene zkusenejsi. Uz nevim na co ti odpovidal ale ja jsem hlavne reagoval na tuhle tvoji reakci:
- žádné dvě strany, je tu pouze jedna strana, a to ta, že byla neznámá, tudíž pod daleko menším tlakem, proto byla víc v pohodě. Ano, v současnosti je zkušenější, ale zkušenosti ten tlak neodbourají, proto tvé tvrzení, že je to naprosto stejné, je, jak to říct slušně, úplná ptákovina.-
Zkusenosti hraji roli, protoze zkusenostmi jsi vyzralejsi v mnoha ohledech hry a uz mas vice zazito. Uspechama samozrejme pak roste tlak a zalezi na te danne hracce jak se stim tlakem popere. Ale zkusenosti ti samozrejme pomaji v mnoha ohledech oproti mene zkusenym hrackam.
Sara dejme tomu ale uprime, ikdyz ji mam rad, tak mimo antuku ji muze porazit spousta hracek, ikdyz vetsinou ty mimo Top 50 si pohlida. 2,5 roku jsem dal jako priklad, je to rozhodne mene ale co se tyce vyrovnanosti vykonu, od nejake te AO 2012 jde herne dolu. Ted nemyslim primo jen vysledky, protoze sezona 2012 nebyla zadna spatna ale herne uz to zdaleka nebylo jako v roce 2011. Uz byl na ni videt ten tlak, se kterym se vyporadavala. Bohuzel, mi prijde, ze se s nim doted nedokazala vyporadat. Jinak co se tyce tech Petrinych prohlaseni, tak me je rozhodne sympatictejsi to, ze se neciti pod tlakem ikdyz to tak nebylo, protoze do medii by se neco jako ?bojim se, ze vypadnu se 100. hrackou v 1.kole GS turnaje- nemelo vubec dostat, zvlaste od stabilni hracky Top 10.
Když ti nestačí Sara, co třeba Sam? O poznání zkušenější než Petra a co je jí to platné...
Z mého pohledu je jednoznačně lepší, že mluví na rovinu než kdyby to měla v sobě dusit. Navíc si celkem dobře pamatuju, jak jí tu bylo neustále omlacováno o hlavu, proč hraje jak hraje, když není pod tlakem "jak sama říká."
A kde jsi vzal to "bojím se, že vypadnu v prvním kole", to by mě docela zajímalo.
Sam uz sve leta mela kdy byla na svem maximu ale o to ani nejde. Hlavne tyhle hracky ani zdaleka nemely takovy potencial jako Petra a vydrely si to. Nechci Petru ani s nekym srovnavat, protoze to by stejne s jejim potencialem bylo o level vyse. Me jde o to, ze i pres to vsechno co Petra ma zasebou, nedokaze nejak omezit ty svoje velke vypadky. Nekolikrat souperka hraje treba lepe ale kolikrat si to Petra proste v prvnich kolech prohrava sama.
Jestli chces, tak ten clanek si dohledej, uz nevim, kdy byl vydany a tam rikala, ze je pod tlakem uz v prvnim kole GS turnaje. Abys neslovickaril, tak -neco jako- znamena -ve stylu-, coz jsem napsal pred tou vetou.
Já jsem prostě přesvědčen o tom, že rok 2011 měla výborný, rok 2012 taky, ale v jeho závěru se začala projevovat taková ta "mistrovská kocovina" a nastal určitý propad - jak vypadala v antukové části loňského roku si všichni ještě dobře pamatujeme. No a letos měla vstup do sezony poněkud vlažný, nicméně ty výkony mají stoupající tendenci, i když ještě ne takovou, jakou bychom si přáli. Ale psychicky je na tom zcela zřetelně líp než před rokem.
:-)
A tihle lidi pak přijdou s tím, že to říkali, že ji ten tenis vlastně nebaví a že čekali, že s tím každou chvíli sekne. Ale nikdo z nich si ani na sekundu nepřipustí, že ji k tomu vlastně donutili, že je to i jejich chyba. Naopak, budou se vzájemně poplácávat po ramenou, jak dobře ji odhadli.
Co myslíš těmi jinými názory, se kterými se běžně střetává? Máš ten dojem, že si kolem ní včetně jí samé myslí, jak je na tom dobře, že je všechno úplně v pohodě a jenom vy tady jste ti jediní nositelé pravdy? Zvláštní, vzhledem k tomu, že se o ní říká, že na sebe klade hodně vysoké nároky.
Že za jeden dva roky ukončí kariéru jsi tu napsal jako reakci na (dle tebe) její otrávený obličej ve včerejším zápase, nesnaž se to teď okecat tím, že bude chtít být matkou.
Pokud už chce někdo srovnávat, ať si vezme relevantnější bod, třeba loňský rok. A když si vezmeme, jak vypadala a hrála loni touhle dobou, letos je na tom viditelně líp. Až mi někdo bude oponovat, ať laskavě vezme v úvahu, že z ní nikdy chladnokrevný zabiják typu Máši nebude.
P.S.: pepine, není důvod, aby Petra končila. A jestli máš ten dojem, že působí otráveně, srovnej ji třeba s Klárou - ta se tak tváří celou kariéru a ani ve 32 letech se zatím nechystá ji ukončit.
Takze tvuj nazor je , ze se stim nedokazala za ty 3 roky srovnat ?Na co plati ty lidi kolem sebe?
Ale já to myslel spíš obecně, nejen vzhledem ke včerejšímu zápasu.
Radit umí každej. Já se v tý sféře nepohybuju, vůbec neumím říct, co by jí pomohlo, aby byla lepší. Změna trenéra - možná ano, možná ne. Ale nebudu tady pořád tlachat, že přesně vím, co potřebuje, když to prostě nevím. Sám hraju tenis amatérsky a i v přátelským zápase lítaj emoce, natož u nich v takových situacích.
Bez raci uvarit rodine obed..at nemusi jist jidlo z polotovaru.; )
Podle mě stále vede Aga s Lotto fashion, pěkná je i neherní kšiltovka Máši a moc hezká je polokošile Petry, ta se opravdu povedla, elegance sama...
Pyžamo je upjatý přežitek. Dneska se spí bez něj...:-))
Styďte se...;-)
Jestli jde o Karolinu, tak to byl problem protihracek, rozhodne ne jeji.
Take by mne zajimalo jestli vubec rozlisujes neco jako somatyp hrace atd...
...treba uderovou techniku Agnieszky bych opravdu chtel mit... fakt tu hracku od jedne doby nemusim, ale zebych o ni hovoril jako pinkalistce, to bych si nelajzl, nektere veci proste oddeluji...podle mne neskutecna technicky, pokud by somaticky vypadala jak Petra, tak kdo vi, rekl bych, zeby byla dost tezko hratelna...o Simone ani nemluvne...
Jestli jde o Simonu, tak sice se rika, ze nejinteligentnejsi hrackou na okruhu je Aga, ale ja bych spis rekl ze Simca. Take ji nefandim nejak specialne, ale tahle holka je fakt zajimavou postavou WTA...rozhodne velkym prinosem...a nerekl bych, zeby byla nejak horsi hracka nez Petra...nebot to se vubec tak neda srovnat do lajny...
...Naopak se tu treba porad vychvaluje Kerber, ktera mi fakt spis pripomina tou uderovou technikou Karolinu... no nechci nejak virit vody, ale takove to tve zjednodusovani mne prijde tak stejny, jak bych napsal, ze Kvitova je hrackou jedne nahody, jak to slahne, tak to slahne, treba se trefi...kdy za posledni dobu jeji kreativita hry spis pripomina moderni malirstvi...jedna cara a hotovo...uz vidim jak bys vyletel jak cert z krabicky...ale sam delas presne to samy...a porad... nazdar...
Co se týče Caro, jistě dobře víš, že jí jsem její herní styl nikdy nevytýkal. A nevytýkám ani Simonin herní styl Simoně, jen se tu z ní dělá někdo, kým není.
Quesh bude vždycky hledat výmluvy, pomlouvat a shazovat soupeřky, jenže to holt výsledky nepřinese.
Nezamenoval bych agresivni vubec za utocna... treba Aga neni ani agresivni, ani utocna...je to takova hracicka...pekne se na to obcas diva, ale obcas musi mit clovek na to nervy (jak dadaft a freedom;), a pokud je zvykly na "bum, bum" tenis, to ani nemluvim....
Naopak Karolina byla vzdy agresivni hrackou, ale ne utocnou...agresivni dva udery a dobehnou, co se da... proc ne, kazdy to hraje podle sveho charakteru a somatickych moznosti...Karolina byla proste vylozene agresivni hrackou, casto bych rekl bez napadu, drela, a vydrela si tim trun....ale pokud ji protihracky na to neodpovidaly adekvatne...tak co se potom divit...Karoline stacilo, kdyz to z te zadni napalila dvemi jistymi udery (kdyz to zjednodusim, nechce se mne to ted rozepisovat), celkem by mne take zajimalo, kolik zapasu jsi s ni videl, kdyz na tom trunu byla...?
Simona ma genialni krokovani, clovece, uder totiz neni jen o tom, ze stojis a prasknes do toho jak posus...tady nejde o celkovy pohyb, ale o to, jak si umis ustoupit, udelat kroky na uder, ktery uder chces zahrat (nebo ten jump v kolenou, je to vse dulezite)...take proto Simona dost obetovala...ja bych nerekl, ze je asi agresivni hrackou, ale celkem komplexni, to urcite...o jejich kvalitach nema cenu ani diskutovat...krom toho Tvoje reakce nebyla na to, ze je agresivni, ale na zajimavy postreh Titana, ktery ve svem prispevku nemotal tyhlety pojmy...;)
...sice nevim ,co to znamena fer, nebo nefer...ale kdo umi, ten umi...krom toho jeji idea hry se opira o jednoduchost...v te lezi dost jeji sila, ale musela se na to urcite dost nadrit, aby to dokazala ve hre vyuzivat... ja mam spis radeji jednoduchost Venus...tak kdyz ma den, tak je to parada, jeji pekne prechody na sit...sup tam volej...ale musi mit den;) Ale to uz je podle mne vic vec gustu;)
Čísla v závorce znamenají bodovej náskok nebo ztrátu na Petru Kvitovou.
Hvězdička znamená, že hráčka je v Madridu ve finále a může tam ještě získat další body:
1. Williams, S. 11590 (+6985)
2. Li 7475 (+2870)
3. Radwanska, A. 6290 (+1685)
4. Azarenka 5361 (+756)
5. Halep 5340 (+735) *
---------------------------------------
6. Kvitová 4605
---------------------------------------
7. Jankovic 4130 (-475)
8. Sharapova 3911 (-694) *
9. Kerber 3770 (-835)
10. Cibulkova 3760 (-845)
11. Errani 3400 (-1205)
12. Pennetta 3300 (-1305)
13. Ivanovic 3230 (-1375)
14. Suarez Navarro 2820 (-1785)
15. Wozniacki 2790 (-1815)
16. Stephens 2665 (-1940)
17. Lisicki 2625 (-1980)
18. Stosur 2600 (-2005)
19. Vinci 2580 (-2025)
20. Bouchard 2490 (-2115)
...
Petra Kvitová podle očekávání prohrála s Halepovou a i po Madridu zůstane šestá. Díky štastnýmu postupu do semifinále si trochu navýšila náskok na svý největší konkurentky ...
Halepová se už dostala těsně za Azarenkovou a titul by jí vynesl na čtvrtý místo což by bylo její nejlepší umístění v kariéře. Můj tip je, že do první čtyřky se velmi brzy dostane i kdyby zítra prohrála a na konci sezóny by z ní za určitejch příznivejch okolností mohla bejt světová jednička ...
Sharapova se vrátila na osmý místo a titul by jí vynes na sedmý místo těsně za Petru. Pro Petru a ostatní hráčky z elitní osmičky je to svým způsobem dobrá zpráva, protože na FO díky tomu nebude hrozit, že by na Sharapovou mohly narazit už ve čtvrtým kole ...
Tlak, který je pro hráčku nepříjemný nepochází ez hry, ale z marketingové omáčky kolem tenisu.
Chraň všichni svatí, aby Simona narazila na Štěpánka...:-)))
Ale myslim si, ze Ti to spis nevyjde, vim, ze sice Serena dost obhajuje, ale pokud bude zdravotne ok... tak by ji asi nemel delat problem se udrzet na trunu.
Je fakt, ze Simona z RG neobhajuje doslovne nic, ale bude muset aspon potvrdit body na trave...nevim jestli opet jede do Holandska nebo ne, ale ono staci, aby mela trosku smulu na los, a na trave nemusi tolik toho uhrat...mozna pocitas s Wimblasem, ale je to o losu... ono treba zase takova Lisicka hraje cely rok tuzku, ale jak ma pod nohama pazit, tak jede jak urvana z retezu;), nebo Kvetuska a jine podobne pripady...
No a potom na Deco Turfu to bude mit tezke, ne ze ne...ale odvaha se ceni;)
good luck;)
A proto je Wimbledon právem označován za krále GS, zvlášť, když je tvrdší než umělé betony. Kdo si poradí, je nesmrtelný...:-)
K tomu aby se stala ještě letos jedničkou bude Halepová samozřejmě potřebovat i trochu štěstí, který jí ale docela přeje. Serena se zatím nezdá být tak dobrá jako loni, není úplně fit a nejspíš většinu bodů z lonska neobhájí, Azarenková má vleklý zdravotní problémy a Sharapova na začátku sezony poztrácela spoustu bodů. Všechny ostatní hráčky včetně Petry dokáže Halepová přehrát. Jsem proto přesvědčenej, že pokud se Halepová nějak vážně nezraní nebo neonemocní tak bude žebříčkem dál stoupat a na konci roku by z ní mohla bejt jednička. Nemusela by k tomu potřebovat ani žádný GS tituly. Prostě jen využije dočasnýho mocenskýho vakua podobně jako se to před pár léty povedlo Wozniacký ...
Jo... souhlasim, kdo vyhraje Wimbledon, je kral/ovna;)
Ale pravdou je, ze ta silova cviceni, ktere provadi, na to mis mit fakt posturu...tenhle silovy cvicny rezim by treba Agu nebo Simcu asi zabil;D))) Od Sereny bych facku dostat teda nechtel;) Ale vic nez podpurne prostredky spis u ni vidim ty prirozene dispozice, je to fakt kus zensky, no;)))
"Měla jsem krevní sraženiny v obou plicích. Hodně lidí kvůli tomu zemře, protože to neodhalí. Já nemohla dýchat, ale jen jsem si myslela, že jsem z formy," řekla Serena, které pomohl odhalit problém šestý smysl sestry Venus. "Serena volala a já jí řekla, ať si najde, jaké příznaky má plicní embolie. Měla jich dost a naštěstí to neignorovala, protože by to mohlo být nebezpečné, a zašla k doktorovi," řekla Venus.
Plicní embolie u sportovce ve 30 letech? To jsou dobře známé komplikace u anabolických steroidů...
Muze tam byt vice prekazek pro Simcu, nez popisujes...nejen los...
...nevim jestli je ted nejake vakuum...spis nesouhlasim...
Ja si ji proste nejak netipuji, ale pochopitelne stale mam na pameti, ze ve WTA je mozne uplne vsechno...;) a to jak bez Sereny, nebo s ni;) S Masou nebo bez ni...atd. Take dozravaji pomalu nektere mlade hracky, ktere maji slusny potencial...pochopitelne uvidime, jak se vse vyvine, ale tyhle mladosky take muzou hodne zamotat situaci... Ono takova Aga musela zrat vic nez 4 roky (porad se nekde motala kolem 15-20)...nez se propracovala tam, kde je... mas tam hracky, ktere fakt muzou take vyletet, a ktere mohou Simone komplikovat situaci...
Proto beru tyhle tipy ve WTA, jako odvazne;) Je to opravdu pekna, nepredvidatelna soutez;) Take mne to vzdy pokousi, si casto neco zatipovat;)
Ja uz davno ztratil v tomhle iluze teda... znal jsem prostredi vrcholove atletiky, diky dobrym pratelum...
Prestal jsem to resit;) Neboli jinak... kdo dnes neco (cokoliv) nebere, nebo si nejak nepomaha?
Treba vsichni finaliste v Soulu na 100m meli pozitivni nalez!!! To se "najednou zjistilo po 20 letech".
Kolik je uz vydanych knih vypovedi sportovcu po jejich kariere, kde se priznavaji, ze neco a nejak brali...nebo ruznych dokumentu atd...
Pripad Bena je prikladny... vezmes nejakou ovci, na tom udelas medialni popravu...a dal se v tom obecne jede...
Podle mne to dnes uz nema zadny vyznam snad ani resit...;) Vsechno by si musel resetovat... mozna krom curlingu;D)))
Vse to je jen hra...;) Takze to resetuji, a divam se pouze na ten somatyp...pro mne to uz davno prestalo mit smysl resit...
http://l.yimg.com/ea/img/-/100910/serena_williams_tennis_168iume-168iuqh.jpg?x=450&q=80&n=1&sig=hpP_8VFu.0db7f5r1Bz_bQ--
Tvému podezření rozumím.
- Simona hraje své největší finále kariéry
- Máša od svých narozenin neprohrála jediný zápas
- Máša od Roland Garros 2011, kdy prohrála s Li Na prohrála na antuce pouze 3x se Serenou a zbytek 46 zápasů vyhrála
Nemá takový pecky jako Petra, Máša nebo Serena, ale skvěle umisťuje míče - s citem. A co se týká dneška, tak celej třetí set nepotřebovala nic jinýho než dobře vracet, protože věděla, že je Petra unavená, bude chtít rychle ukončovat a vyháže se. Píše se to i v článku, kde říká, že změnila strategii, hrála vyšší míče, což Petře nevyhovovalo. A přesně o to jde. Umět odhadnout situaci. Koukal jsem se na stream, kde to komentovala Navrátilová a říkala přesně to samý.
To má Karolajn za měsíc...
Lunej: myslím. alespoň co se dnešního zápasu týče. jinak ano, Simona je na tom momentálně psychicky líp než Petra, protože nic neobhajuje, ale to přijde :-)
Btw. lepší servis než Sara má kdejaká dorostenka, tu bych za nějaké měřítko kvality moc nebral :-)
Halep příští rok bude taky v top5, možná v top3 ...
Má hlavně skvělou defenzivu, ze které umí přejít do útoku, to má snad jen Azarenka.
https://www.youtube.com/watch?v=PZdadHJJel8#t=27
http://www.empireslovakopen.sk/sk/domov/16-homepage/117-slovensko-ceske-finale-o-titul-zabojuje-schmiedlova-so-zahlavovou-strycovou
doufám, že Bára proti Schmiedlový pomstí Katku a obhájí lonskej titul ... :)
P.S. podle Simony by se měly psát učebnice tenisu, s jejím odhodláním vyhrát se může rovnat jedině Máša. Doufám, že zítra bude tu krásnou trofej z Madridu držet Simča a Máša si odnese tác jako loni...;-)
Když si vezmu, že ještě loni z finančních důvodů cestovala úplně sama a oblečení si také kupovala sama, smekám...
Větší problém má s potetovanými Plíškovicemi, tyhle vězeňské móresy se mi vůbec nelíbí...
charlie_k: nejsem, jenom nevidím důvod adorovat Simonu, pokud si to nezaslouží.
Jinak Petra Kvitová už pár zápasů s krajankama taky prohrála a třeba s Hradeckou nebo s Koukalovou má vyrovnanou bilanci ... :)
Petra určitě významné zlepšila pohyb,snaží se byt i trpelivejsi,ale je to málo i ostatní holky se stále zlepšují.U Petry mi velmi chybí plán B,když se nedaří a také nějaký překvapující úder,klidně i kraťas,ale takový ten,co hrávala Martina Navrátilová,který byl těsně za síť a ještě skočil zpátky,někteří asi pamatujete a nebo kdo pamatujete Choncitu Martinez,která dokázala zahrát topspin tak,ze skákal míč skoro do hlediště,nejsem zrovna příznivec kopečku,ale tenis je tak variabilní,ze proč to nevyužít jako moment prekvapeni.No a psychika je další oříšek.
http://www.youtube.com/watch?v=PkHgraGqcnY
:-)
Pokud nehrála Lucka s Petrou, tak jen jedenkrát ze 6 letoších případů nevzala hráčce TOP 10 ani set (Jankovič v Dubaji - 5:7, 4:6).
Ja jsem sel z prace za stavu 0-2 z pohledu Agy ve druhem setu a uz jsem to vubec nemohl sledovat. Jsem rad, ze se Aga aspon trochu zvedla a nebyl to kanar ve druhym. Jak jsem rikal, ze Masha ma nejlepsi formu od Stugharttu, tak jsem necekal, ze to bude az takovyhle proti Age. Aga teda vubec v prvnim nemela podani, ktere by ji podrzelo, protoze vsecho (bohuzel i prvni bylo jako druhe) davala Mashe primo na zabijaka. Kazdopadne Masha je u me velka favoritka ve finale... Jeste take dodam, ze v prvnim Aga fakt vypadala, jakoby ani do toho finale nechtela a byla spokojena. Myslim, ze mohla vice Mashe zatopit ale dneska by stejne postoupila Masha. Za prvni set co jsem videl musim rict, ze to byl od MAshy nejlepsi vykon v tomto roce, ktery jsem ja videl (asi z 10 zapasu).
Jinak gratulace k obhajenemu finale a pčravdepodobne k titulu. Simca bude asi kousat ale myslim si, ze to Masha s touto formou zvladne...
Od druhýho setu už ale Petra dělala pro ní tak typický nesmyslný chyby bez cizího přispění za který Halepová opravdu nemohla ... :)
http://www.tenisportal.cz/hrac/kvitova/
Tipuju, že zítra Simonu Maša porazí dost jasně. Nevím čím to je, Petra to neví taky a David to taky neví, ale najednou zmizí koncentrace a připadá mi že i motivace.
Současný tým hledá cestu 3 roky marně, z toho lze odhadovat, že ji nenajde. Je jen věcí Petry, jestli s tím něco chce dělat, nebo jestli jí to vyhovuje jak to je. Nevěřím, že bez změny na místě trenéra a psychologa se s tím dá něco udělat. To neznamená, že jsou špatní, ale chemie týmu nefunguje a výsledky nejsou.
Souhlasím s tím, že ve druhé sadě ten jednobrejkový náskok ztratila zbytečně, to ale nemění nic na fakt, že v závěru měla Simona akorát kliku a rozhodčí na své straně. Třetí set už bohužel Petra nezvládla, nicméně rozhodla Simonina klika v závěru druhé sady, to je prostě fakt.
Jestli by něco řešila výměna někoho z jejího týmu je otázka. Ono těch změn lidí okolo Petry totiž poslední dva roky bylo požehnaně a nechápu, proč na to všichni zapomínají.
Neřekl bych, že je zásadní problém v kondici. Trochu pozůstatek Ivanka je postoj na returnu, u kterýho nevím, jestli je dobrej. Petra je rozkročená a zafixovaná, jakoby čekala utok quaterbecka a podle mýho laickýho názoru to má nevýhodu v pomaljším startu na uder, možná by trochu uvolněnější postoj mohl bejt efektivnější.
Já vůbec nekritizuju Kotyzu, jen konstatuji, že trenér a psycholog, kteří jsou furt stejní, za tři roky neposunuli Petru směrem ke konzistenci ani o mm.
Chceš příklad? Závěr druhého setu, Simona na podání, rozehraje se výměna, Simona zahraje jasný aut a místo fiftýnu pro Petru se výměna z nepochopitelných důvodů opakuje. Jestli tohle nebylo jasné poškození Petry, tak už nevím, co bys chtěl.
Maria, Serena, Venus, Henin, Clijsters, Dementieva, Amelie to bola lepšia doba ako táto:)
teraz su v top 10 aj tenistky čo nevyhrali titul ani nepamätam
Průběh zápasu zde: http://www.livesport.cz/zapas/4Mj65xn7/#prubeh-zapasu;1
V prvním setu hrála Masha opravdu skvěle, zatímco Aga velmi špatně. Ve druhém už to zdaleka tak jednoznačné nebylo, ale Masha naštěstí zapnula včas. Bylo tam i pár opravdu pěkných výměn z obou stran... Mám velkou radost, že Masha v Madridu obhájila finále. Simona nebude snadná soupeřka, ale samozřejmě věřím, že Masha ještě jednu výhru přidá. :)
Co se týče sporných situací, tak je nemůžu posoudit, ale už dlouho jsem příznivcem jestřábího oka na antuce. Omylů už bylo dost a tenis na antuce mi čím dál víc připomíná fotbal. Jsou z toho jenom zbytečné dohady, rozhodčí musí pořád chodit z umpiru... Myslím si, že na těch velkých antukových turnajích by neměl být problém, co se týče financí k pořízení jestřábího oka. Tak snad se to časem posune správným směrem a povolaní lidé pochopí, že i na antuce je potřeba techniky. Otisk míčku totiž není vždycky jednoznačný a jestřáb je fakt jediná spravedlivá metoda...
Uz jsem to ted psal dolu haitikovi ale tam to zapadne...
Ja jsem sel z prace za stavu 0-2 z pohledu Agy ve druhem setu a uz jsem to vubec nemohl sledovat. Jsem rad, ze se Aga aspon trochu zvedla a nebyl to kanar ve druhym. Jak jsem rikal, ze Masha ma nejlepsi formu od Stugharttu, tak jsem necekal, ze to bude az takovyhle proti Age. Aga teda vubec v prvnim nemela podani, ktere by ji podrzelo, protoze vsecho (bohuzel i prvni bylo jako druhe) davala Mashe primo na zabijaka. Kazdopadne Masha je u me velka favoritka ve finale... Jeste take dodam, ze v prvnim Aga fakt vypadala, jakoby ani do toho finale nechtela a byla spokojena. Myslim, ze mohla vice Mashe zatopit ale dneska by stejne postoupila Masha. Za prvni set co jsem videl musim rict, ze to byl od MAshy nejlepsi vykon v tomto roce, ktery jsem ja videl (asi z 10 zapasu).
Jinak gratulace k obhajenemu finale a pčravdepodobne k titulu. Simca bude asi kousat ale myslim si, ze to Masha s touto formou zvladne...
Navíc, už si "teoreticky" obhájila body z Pekingu, teď stačí někde obhájit "jen" 900 bodů za titul v Tokiu a dobrý, propad se konat nebude :D :D
Až Petra nějakým způsobem zredukuje chyby, může být herně lepší jako Simona. Momentálně lepší není.
1.set - 98 míčů
2.set - 57
3.set -61
čili
1.set - 28/98=28% byly Petřiny UE
zbytek - 38/118=32%
Jasně, občas se stává, že hráčka, která v zápase získala méně míčů, vyhraje (ale vždy je to tak o max. 5 míčů), to ale asi není Petřin příklad :D
Ovšem mám takový dojem, že ty mluvíš o nespravedlnosti jen a pouze ze subjektivního pocitu "Petra hrála lépe a proto by bylo spravedlivé, aby vyhrála". Ale tady už seš mimo pravidla. Tyto daná pravidla sou pořád spravedlivější než subjektivní pocit, nemyslíš? :-)
Bez ohledu na jestřába (který na antuce není), pokud rozhodčí chybně označí míč jako dobrý/aut, je to chyba rozhodčího, ne hráčky. Jestřáb nepřenáší chyby z rozhodčích na hráče.
Chybovost okolo 30% v ramci odchylku vicemene vyrovnana po cely zapas. Obrovske minely Petra delala i v prvnim setu. v tomhle ohledu nebyl nejak vyjimecny
A chtěl's vědět, proč RF píše že chybuje víc, proto jsem ti to vypočet. A ono v tenise i mezi poměrně jasným vítězem a poraženým rozhoduje pár míčů. Tak to jsou ty UE navíc.
Kdybys psal, že to nebylo zas o tolik tak s tebou souhlasím.
a s čím Maria Sharapovová http://www.tennis-warehouse.com/Head_YOUTEK_Graphene_Instinct_MP/descpageRCHEAD-HGIMP.html?from=tennis Každá s úplně jinou raketou. Obě jsou ale stejně těžký! Najde tam někdo důvod, proč to Marii létá o poznání lépe než Petře?
Finále nakonec proti Simoně, jak jsem očekával. Máša to bude mít náročné, protože Simona toho hodně uběhá, nebojí se výměn a výborně je na tom fyzicky. Myslím si, že Simona letos prožívá něco podobného co Agnieszka v roce 2012.
Tak držím palce ve finále ať Máša udrží pevné nervy a aby bojovala až do konce. Pak bude titul její.
Ten set a půl Maria hrála nejlíp v sezoně.. Tak zítra finále se Simonou.. Už když šla Simona loni nahoru, tak jsem si přál jejich zápas, tak se dočkám až tady v Madridu, ale těším se!! Doufám, že to Maria dá!! Jestli bude hrát zítra jako dnes, myslím, že titul má v kapse!! :-))
Navrátilová by po Petře zcela jístě chtěla hrát(a trénovat) víc voleje. To byl její styl hry. Navíc by jí pomohla určitě mentálně. S Šafářem Petra spolupracuje roky, žádné změny k lepšímu ovšem nejsou vidět. Zarputilost jí jistě nechybí, ale co ty výpadky v důležitých okamžicích zápasu? Proč takové chyby z forehandu, když to vůbec nikdo nečekal? Dnes Petra v jedné hře 2x minula kurt z jednoduchého nalitého forehandu. A tím posadila Simonu na koně. Přitom by stačilo hrát v takových okamžicích víc hlavou. Petra to umí parádně pálit zezadu, vepředu má ale konstantně problémy. A taky zapomíná domluvenou taktiku. Viz. první 4 gamy v zápase s Šafářovou, než přišel na kurt Kotyza.
Pokud chci byt nejpespsi nemzu byt spokojen 3 rokem v druhe pulce top10. Petru to evidentne netrapi protoze malo lacni a jen upevnuje se svym tymem herni stereotyp
Co se Šafáře týče, je třeba mít na paměti, že v době, kdy s ní začínal, byla Petra v úplně jiné situaci, než je dneska. Úplně jiné. Neříkám, že by bylo na škodu, kdyby si Petra promluvila i s jiným psychologem, ovšem tvrzení, že jí Šafář nijak nepomáhá, je dost sporné.
P.S.: tak blbej nejsi jistě ani ty, aby nevěděl, co bylo tehdy za dobu, když Navrátilová emigrovala.
Semifinále turnaje Premier Mandatory na antuce je pro Petru velký úspěch a povzbuzení do Paříže.
Takže pravdu jsem v minulosti měl já, i když je mi jasné, že než bys to ty připustil, radši to budeš okecávat. :-)
Co se týče toho, jestli je schopná vyhrát nějaký větší turnaj, tak je. Bud si jist, že je. A kdo tvrdí že ne, kecá. ;-)
Petra sice v Madridu došla až do semifinále, ale za žádnej velkej úspěch to nepovažuju - šlo převážně o souhru štastnejch okolností. Herně i výsledkově se stále hledá a já už o ní začínám vážně pochybovat ...
Halepová je naopak stále na vzestupu a můj dřívější odhad, že by mohla bejt v horizontu několika let světovou jedničkou musím korigovat - mohla by se jí stát už do konce tohoto roku ...
Ty jsi fakt uplne mimo :D. Ona se naaahodou dostala do semifinale, vid? Kdyby Serena nastoupila, Petra by ji naprosto v pohode dala s tou jeji nohou tak jaka nahoda? Prosimte uklidni se.
Poslouchal si dnesni komentar Navratilovy? Asi ne, co?
bola to nahoda ved aj keby hrala so Serenou tak Serenu by možno dala lebo bola zranenaa tak to je len a len šťastie Petry
Petra toho roku ešte nedala hráčku top 10
ale tak jeto semifinale masters a je jedno ako tam došla:DDD
Simona není chytrá hráčka, rozhodně ne chytrá v tvém pojetí chytrosti.
Simona určitě umí hrát líp, než to, co dneska předvedla. Ale na Petru to stačilo. To neznamená, že by Petra hrála dneska nějak špatně. Takový lepší standart.
Co se týče toho, že Černošek není schopnej zorganizovat pořádnej WTA turnaj - on by byl, jenže není blbej a spočítal si, že se to nevyplatí (bavíme se tu o částkách v řádu desítek milionů ročně na týdenní akci). Ostatně, WTA turnaj se u nás hrál ještě v roce 2010. Že nevydržel jasně ukazuje, že se taková akce u nás zkrátka neuživí. A jestli si myslíš opak, máš možnost to zorganizovat sám.
A kolikata byla v kvetnu 2011 v zebricku a hlavne kolikata byla v te dobe race zebrizku? Proc ucast v Rimu pravidelne museji ozelet nase top hracky ktere by se jinak do Rima kvalikovali na zaklade zebricku?
Kdyby Petra byla 15-20 uz ji Cernosek opet pozene na svuj poutak
Ale téměř nikdo nedokázal na trávě tolik co Kvítko za poslední roky..
a pome Mashena
Btw. dnešní zápas byl jasným důkazem, že jestřáb patří i na antuku.
od druhého setu Simona jasně lepší hráčka.
Ještě dodám, že Petra tam ve 2. setu, kde to mohla dotáhnout dělala strašný chyby z FH, ale já se nedivím. Je frustrující, když to někdo umí všechno vrátit tak, jako Simona...
LukasH: až do sedmé hry, kdy Petru poškodila rozhodčí, nebyla. A v osmé hře, jí padla dvě prasata, jinak nic neuhrála.
EllNino: a k čemu bych jí asi tak měl gratulovat, k nezaslouženému postupu? :-)
Ale tam chválí i Araba:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7Ba0E0EOSPc
a toho taky nemusím
Ty voleje by Petra opravdu měla zlepšit. A nedělat kvantum chyb na forehandu z nahraných míčů. To je Petry odvěká slabost. Těžko říct, co by s tím dokázala udělat Navrátilová.
Taky mě zklamano prorumunský publikum.
Jo, a Petro, příště bílý hadry.
Máš na to, tak POJĎ!!!
To bylo jaski zlomové a určitě to nebude náhoda
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele