Murray v slzách. Musím ukončit kariéru, snad vydržím do Wimbledonu

11. 1. 2019, 01:37
Aktuality 217
Andy Murray měl dnes na probíhajícím Australian Open tiskovou konferenci, kterou opustil v slzách. Nejúspěšnější britský tenista totiž novinářům oznámil, že i po operaci kyčle stále cítí bolest a musí ukončit kariéru profesionálního tenisty. Rád by tak učinil doma ve Wimbledonu, který je na programu od 1. července. Nevylučuje však ani možnost, že Australian Open bude jeho posledním turnajem.
Profily hráčů
Andy Murray

Andy Murray měl dnes v Melbourne tiskovou konferenci a hned po první otázce musel místnost opustit. Jeden z novinářů se totiž britského tenisty zeptal, jak je na tom zdravotně. Po odpovědi "ne moc dobře" musel v slzách odejít.

Po návratu mezi novináře oznámil, že se rozhodl letos ukončit tenisovou kariéru, rozloučit by se chtěl ve Wimbledonu. Murray stále cítí obrovskou bolest v pravé kyčli, se kterou byl před rokem na operaci.

"Necítím se dobře. Už dlouho s tím bojuju, bolest trvá skoro dva roky. Dělal jsem vše, co šlo, přesto mě kyčel pořád bolí. Budu v Melbourne hrát. Pořád dokážu hrát, ale ne tak jako dřív. Ta bolest se nedá vydržet, nemůžu takhle pokračovat. Proto musím ukončit kariéru. Rád bych se rozloučil ve Wimbledonu. Ale nevím, jestli to dokážu," vysvětlil Brit, jenž včera odehrál tréninkový souboj s Novakem Djokovičem, který za stavu 1-6 1-4 ukončil.

Nevylučuje ani možnost, že skončí už po Australian Open, kde v prvním kole nastoupí proti Robertovi Bautistovi. "Samozřejmě je to možné. Nevím, jestli dokážu takovou bolest snášet ještě čtyři nebo pět měsíců. Pořád je tu šance jít ještě na jednu operaci, která je těžší než ta první. Pokud by se však povedla, žilo by se mi určitě líp. Někteří sportovci už ji podstoupili a vrátili se. Já bych ale na ni nešel, abych se mohl vrátit," přiznal.

"Podstoupil ji například Bob Bryan a vrátil se. Hodně jsem s ním o tom mluvil. První operace nepomohla vůbec. Můžu sice hrát s jistými omezeními, ale takhle to nechci. Neužívám si tréninky ani zápasy. Dokonce i nasazování ponožek a bot mě bolí."

S bolestí hrál Murray několik let, ale peklo začalo po porážce v semifinále French Open 2017 se Stanem Wawrinkou (7-6 3-6 7-5 6-7 1-6). Poté ještě odehrál Wimbledon, kde již evidentně zraněný ve čtvrtfinále prohrál se Samem Querreym. Následovala roční pauza až do loňského června. Od té doby absolvoval sedm turnajů.

Murray ve své kariéře dosáhl na neuvěřitelné úspěchy, obzvláště s přihlédnutím k tomu, že musel na turnajích bojovat s hrajícími legendami Rogerem Federerem, Rafaelem Nadalem a Novakem Djokovičem.

Jednatřicetiletý Brit v roce 2012 dobyl US Open, doma ve Wimbledonu se radoval dvakrát (2013 a 2016). Na Australian Open si zahrál pětkrát finále a drží rekord v počtu finálových účastí na jednom grandslamu bez triumfu a jednou byl ve finále i na antukovém French Open.

V roce 2016 vyhrál Turnaj mistrů, o rok dříve Davis Cup a dvakrát ovládl dvouhru na olympijských hrách (Londýn 2012, Rio de Janeiro 2016). V žebříčku to dotáhl až na post světové jedničky, na kterém strávil dohromady 41 týdnů. Na profesionálním okruhu debutoval v roce 2002 a posbíral celkem 45 titulů.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz

Komentáře

217
Přidat komentář
smazaný uživatel
Text příspěvku obsahoval závadný obsah a byl redakcí vymazán.
Reagovat
Holahej
Andymu fandím, je to hlavně dobrý chlap, jediné, co se mu dá vyčítat je, že si nahlas nadával na kurtu, ale jen sám sobě, jinak se choval vysoce korektně, jak např. uvádí i vysoce plusovaný příspěvek.......

Scottish legend. Tennis genius. But much more than that a genuinely and thoroughly decent man of great humility. Scotland loves you Sir Andy and that will never end.

A v Anlii byl a je vysoce hodnocen mimo jiné i za to, že není nenasytný, nepřešel nikdy do daňového ráje. Andy řekl, že by se za sebe musel stydět..., veřejná přestřelka proběhla znovu i zcela nedávno, po tom, co jeho krajan, mladý, nadějný tenista Kyle Edmud, po té co začal být úspěšný /semi AO/ a vydělávat více peněz, odstěhoval do daňového ráje ....
Reagovat
George_Renel
Zato jeho manželka dokázala nadávat cíleně a vysoce nekorektně.
Reagovat
Nola
prestahovanie do danoveho raja by som rozhodne do tejto diskusie netahala.......
Reagovat
Herbert_Hoover
Já jo, zvysuje to Andymu morální kredit. :)
Reagovat
Nola
Andyho kredit u mna zvysuje, ze si chrani svoje sukromnie,svoju rodinu, nevidela som zatial ziadne fotky jeho deti, Novak to mal podobne do tohorocneho Wimbledonu, rada by som videla jeho dcerky, snad budu zrzky po tatovi, zrzky su najkrajsie baby
Reagovat
George_Renel
Jj, zrzky jsou zrzky.
Rezavá střecha, vlhký sklep. .-)
Reagovat
Stan_Borowitz
To jsem ještě neslyšel, ale trefné...

Jinak souhlas s tím Andym (a také Rogerem a Rafou ohledně daňových rájů), pořád kdekdo nadává na podnikatele a živnostníky, kteří "neplatí daně", a jakmile se placení daní vyhýbá jejich sportovní nebo jiná showbusinessová modla, je to naprosto ok, naopak někdy dokonce chvályhodné... děsné pokrytectví.
Reagovat
smazaný uživatel
Já prostě nezvládnu jeho konec. On je jediný smysl mého ubohého života. :-(
Reagovat
FulnekUltras
nakonec to i s Frickem rozhoníte ;-)
Reagovat
smazaný uživatel
:-D
Reagovat
Patik
a ako si to zvládal počas tej ročnej pauzy ?
Reagovat
smazaný uživatel
No, ale to jsem ještě věděl, že se vrátí.
Reagovat
spaniel
https://twitter.com/_inspiredbyrafa/status/1083824764232364037?s=21
Reagovat
smazaný uživatel
:-)

A v pozadí feru v rozhovore s tými Arabmj...Určite pýta cigaretu..
Reagovat
spaniel
Mozna toho sokola rozdrazdil dymem Feru :)
Reagovat
smazaný uživatel
:-)))

https://www.facebook.com/BBCSport/videos/305540339944752/
Reagovat
Nola
https://www.instagram.com/p/BsfwU-pFY7f/

Andy ma s mamou krasny vztah, mala som par negativnych reakcii na adresu Andyho na soc.sietach, dnes ma to mrzi, netusila som, ako na tom vlastne je, Wawrinka do tejto diskusie rozhodne nepatri, a uz vobec sem nepatria nabubrale reakcie fans inych taborov, .... slava, polna trava.....
Reagovat
Holahej
Jaroch se rozepsal...
Vždy mluvil ve prospěch žen, byl největším fanouškem ženského tenisu v ATP šatně, jíž je vlastní spíš povýšená přehlíživost tenisu dam. Taky si bez ohledu na to, co ostatní říkali, najal jako trenérku Amélii Mauresmovou. Slabších se zastával i v případě zvířat, velký milovník psů byl i ambasadorem Světového fondu na ochranu přírody. Nezištně pomáhal i mladším nejen britským tenistům, nemyslel pouze na sebe. To není v tenise obvyklé.

Více na https://isport.blesk.cz/clanek/muj-isport-blogy-redaktori-jan-jaroch/355019/ochrance-i-superhrdina-murray-je-vyjimecny-i-bez-sbirky-trofeji.html
Reagovat
Davor1
Nedá sa povedať, že by ma táto správa prekvapila, tak na 50% som to čakal už po pár odohraných turnajoch po jeho návrate minulý rok. Napriek tomu ma strašne zarmútila. Andyho som sledoval a fandil mu od samého začiatku kariéry. Takýto koniec je mimoriadne smutný, v podstate po jeho životnej sezóne mu telo povedalo dosť a vypovedalo službu na samom vrchole jeho kariéry. To, že za takmer 2 roky nedokázal napriek náročnej operácii spraviť v tomto smere žiadny posun dopredu je ale jasný signál, že to nemá zmysel ďalej síliť. Zdravie má každý len jedno.

Andy patrí podľa mňa medzi 15 najlepších a najúspešnejších tenistov Open éry. Taktiež je to jeden z najinteligentnejších hráčov na okruhu, nie len na kurte, ale predovšetkým mimo neho. V najťažšej konkurencii v histórii dokázal naozaj mnoho a myslím, že sa to plne docení až o niekoľko rokov po skončení celej tejto neskutočnej generácie.

Kariéra síce končí smutným spôsobom, ale skutočný život Andymu práve začína. Tento skorý koniec mu prinesie aj množstvo pozitív, je stále veľmi mladý a môže si začať užívať plody tých rokov brutálnej driny. Bude s rodinou, uvidí vyrastať deti a môže robiť len to, čo ho bude skutočne baviť a napĺňať. Zarobené má na 100 životov a s jeho inteligenciou a úsudkom sa o neho v ďalšom po-tenisovom živote vôbec nebojím.
Vďaka za množstvo skvelých zážitkov a good luck v ďalšej životnej etape. A ešte veľa zdaru s tým sk*rveným kyčlom, Sire :-))
Reagovat
Frick
Hlavně pro jeho fans.

Nicméně si opět neodpustím to srovnání s odchodem mé oblíbené tenistky - tady mi přijde, že pro Murrayho je konec kariéry "malou smrtí" a je to pro něj velmi těžké se rozloučit.

Tohle jsem prostě u Lucky neviděl. Jasně - spousta z vás řekne, že je to dobře, že dokáže skončit včas atp. - rozporovat vám to nebudu. Ale prostě asi mám raději "cvoky".
Reagovat
Frick
...tady se nikdo jeho konci divit nebude.
Reagovat
PetaM
Já to teď nějak nechápu ... Oba dva přece končí kvůli fyzickým problémům ne?

Lucie si zahraje pár zápasů na extralize a už má zničené zápěstí a to půl roku odpočívala. Co by jako na turnajích odehrála? Jeden turnaj, pak zranění a půl roku nic? To by snad nikoho nebavilo :D

Lucie si určitě pobrečela doma a i kdyby ne, ona prostě ví, že už na to nemá. Murray se rozbulel, páč ještě mohl zabojovat o GS, kdyby byl zdravý. Navíc ho nic jiného dolů netáhne. Netikají mu žádné biologické hodiny, jeho těhotenství se na kurtu neprojeví. Ale Lucie ve finále GS s těhotenským břichem by asi bylo trochu nemyslitelné ...

Prostě Mars a Venuše :D :D
Reagovat
misa
Je to tak, oba končí kvůli zdraví, akorát Lucie má místo kloubů poškozenou imunitu.
Reagovat
PetaM
To je jedno, jaké mají problémy :) Pro oba to znamená konec kariéry. Věřím, že Lucie by chtěla, kdyby byla 100 % zdravá, takhle ale ne ...
Reagovat
Frick
Jenže to je ono - spousta dalších holek tohoto věku nejsou 100% zdravý a tu káru táhnou dál.
Reagovat
Frick
"jeho těhotenství se na kurtu neprojev"

:-D :-D :-D
Reagovat
Frick
Jako s tim zápěstím je to nehezké, ovšem pořád by původcem zánětu mohla být odmítnutá žádost o WCMD do Melbourne. Jako vyloučit to nelze....
Reagovat
Frick
Jako těžko říct, no. Do kvaldy se nepřihlásila, mohla si říct, že jenom na debla se tam nepožene, no.

Nicméně třeba v tom Rozsřelu na iDnes prostě vytvořila obraz hráčky, která chce skončit "včas". Ne obraz hráčky, která by STRAŠNĚ MOC ještě ráda hrála (třeba někde na konci TOP 100...), ale zdraví nedovolí.
Reagovat
Frick
narozdíl tady od Murrayho.
Reagovat
Kozoroh
Tato zpráva mně zarmoutila. Andyho odchod z tenisové scény je ztrátou nejen vynikajícího tenisty, ale i Novakova velkého rivala, hráče, proti kterému se Djoker obzvlášť pečlivě připravoval. Rivalita s Andym je důležitou součástí Novakovy kariéry a cítím velký smutek, že se letos stane věcí minulosti. Soucítím s Andyho fanoušky, Andy si zasloužil lepší konec kariéry. :(
Reagovat
turista
Škoda. Sir Andy byl velký tenista a na okruhu bude chybět.
Reagovat
Herbert_Hoover
Jo, třeba šestý tác z Melbourne..
Reagovat
UnrealTom
Jeho fanda nejsem ale je mi to líto, je to sport ale život nekončí a určitě si najde co ho bude dál naplňovat.
Reagovat
Padme
měla jsem tě po Rogerovi v té vaší čtverce nejradši... Seš borec a budeš mi chybět :(
Reagovat
Marduch
Utaven pod lendldrilem při honbě za GS a poté za No.1. Fyzicky a nejspíš i psychicky. Napotřetí už mu tělo řeklo ne. Myslím ale, že kdyby se Andyho ve dvaceti zeptali, budeš mít 3GS (2xWimbledon=>mise splněna), No1, TM, OH (a hafo Masters), ale ve 30 zkončíš pro opotření, tak by to nejspíš bral..
Reagovat
Nola
zaciatok konca jednej skvelej generacie hracov, Andy k nej rozhodne patril, zrovnavat Stana s Andym sa v tejto situacii absolutne nehodi , Andy dokazal hrat na GS pravidelne semi, finale, o com sa Stanovi moze snivat, Stan dokazal vybicovat svoj vykon na 3 GS, porazil tam zran. Rafu a 2 x NOleho /na USO zraneneho na hlavu :D/ asi to bude aj tym, ze aj oni pravidelne hravali bud semi, alebo finale a nie je mozne hrat svoj top celu sezonu..... to aj Cilic ma svoj top vyssie ako Fedex? proti Stanovi absolutne nic nemam, napada ma jedna zvlastna paralela, obaja sa takpovediac " vzajomne znicili" v semi na FO, u Stana to odniesli "iba" kolena, a moze sa plnohodnotne vratit

Andyho je mi velmi luto, obdivujem ho, ze sa pokusal vratit napriek bolesti, iny by to uz davno zabalil, verim, ze ho uvidim aj na W
nikdy nezabudnem na vzajomne prekaranie dvoch taborov na tomto fore, dnes smutny den
Reagovat
Chrenda
Smutné. :-(
Reagovat
Patik
Tak ono sa to predsa len nakoniec deje..moje sociálne siete práve vyzerajú akoby Andy umrel čo len znásobňuje môj smútok ohľadom jeho ukončenia kariéry..žiaľ Andyho vynikajúca obrana pohyb a občas nekončiace výmeny ho stáli až príliš veľa..nevzdával by som to..podstúpil by som ďalšiu náročnejšiu operáciu a oddychoval ďalší rok..vrátiť sa aj v 34 rokoch nieje ešte stále neskoro na slušný tenis a úspechy..no psychicky ho to zničilo ďaleko viac a zrejme už nemá silu začať odznova..verím že ešte nadtým hlboko popremýšla a keď sa dá psychicky dokopy a prebolí to tak to ešte skúsi a dá tomu ešte poslednú šancu.
Reagovat
misa
Rozumný krok, současná lékařská věda ještě zdaleka není všemocná, a to není jen případ Murrayho.
Reagovat
smazaný uživatel
https://m.facebook.com/443073005710937/posts/2268538169831069/
Reagovat
smazaný uživatel
Milé. Vidieť, že Nick nemá v hlave úplne vykradnuté a keď ide do tuhého, vie ukázať kus človečiny. U mňa palec hore.
Reagovat
Pe3k
Neboť o tenisu víš kulové...
Reagovat
smazaný uživatel
Dakujem, za tvoj názor. Beriem ho na vedomie. Ale tým pádom, že si ťa vôbec nevážim a považujem ťa za plevel - the social level, tak tým pádom je pre mňa úplne bezpredmetný a nebudem sa ním zaoberať :)
Reagovat
Pe3k
Pleteš si názory a fakta, ale to je ten rozdíl mezi námi, tebe zajímají hlavně názory a mně zas fakta... pěkný den předkožko ;)
Reagovat
Patik
Nie ..nie..nie..toto sa nedeje..ja ešte spím a sníva sa mi veľmi zlý sen..a keď sa zobudím toto tu ani nebude............
Reagovat
Holahej
"Andy, právě jsem sledoval tvou konferenci. Prosím, nepřestávej se snažit. Bojuj dál. Umím si představit tvou bolest a smutek. Doufám, že to dokážeš překonat. Zasloužil by sis jinou rozlučku. Za vlastních podmínek. Milujeme tě, Andy a chceme tě vidět šťastného."

- Juan Martín Del Potro

Andy Murray oznámil, že nyní uvažuje o závažnějším chirurgickém zákroku, aby se mohl pokusit o "normální život".
"Nemůžu si nazout boty ani ponožky, aniž bych necítil bolest."
Reagovat
smazaný uživatel
Wow, to fakt? Od něj bych to teda nečekal. Del Potra jsem měl vždycky za křiváka, ale po tomhle na něj asi musím změnit názor.
Reagovat
smazaný uživatel
Ešte teraz si pamätám toho Motherfucker od Delpa smerom k Andymu. Vždy som si myslel, že práve tí dvaja sa fakt nemusia. Takže som prekvapený, dokonca moc tomu ani neverím stále.
Reagovat
svetova.dvojka
Vyhrál všechno co se dalo, může skončit.
2x Wimbledon,US Open, 2x Olympijské hry, turnaj mistrů, Davis Cup , byl světovou jedničkou. Celkem vyhrál neuvěřitelných 45 turnajů...
Tenhle výčet ho řadí mezi nejlepší hráče historie , už nikomu nemusí nic dokazovat...
Fantastický hráč s fantastickým pohybem, a zlatou rukou, nikdo neuměl kromě Djokoviče , tak skvěle pokrýt celý kurt jako právě Andy Murray. Palec nahoru, byl to borec na kterého se bude vzpomínat minimálně mezi tenisovou veřejností.
Reagovat
SwissMaestro
Ten fantastickej finiš sezóny v roce 2016 přišel za pět minut dvanáct...kdo by to býval čekal.... :(
Reagovat
svetova.dvojka
Je to tak, taky jak ten čas letí..., vždyť ještě před chvílí Murray drtil a válcoval celý tenisový svět. :-)
Reagovat
lars
mozna mu to zkratilo pocet turnaju na kterych hral nebo mohl hrat tenis.
Reagovat
George_Renel
Co na to říci. Snad jen to jeho.
Fuck. .-)
Reagovat
smazaný uživatel
Tolko GS zápasov Rafa s Andym odohrali, na kazdom turnaji velkej stvorky viackrat, ,velka vacsina semifinále, ale nikdy nehrali finále. A zrejme to uz mozeme po dnesku odpiskat..Velká skoda a paradox velkej stvorky.

Jediným vacsim je absencia súboja Nadal Federer v NY.
Reagovat
Pe3k
https://youtu.be/GJ-CKXQlBog
Reagovat
kada.tom
Tak to je špatný a smutný ... ale tak, alespoň s tím šel ven a jeho fanoušci si budou jeho případných vítězných zápasů vážit. Je to pro něj smůla, ale zase ... vyhrál téměř co se dalo, v osobním životě je snad taky spokojený ... uvidíme, tu rozlučku v Londýně bych mu přál :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Docela by mě zajímalo, jak velkou roli v tomhle celém hraje psychika. Nepochybuju, že jeho tělo dostalo během let pekelně zabrat, ale mně osobně Andy nepřipadá úplně normální (jakkoli je to relativní pojem).
Reagovat
smazaný uživatel
Mozno mal rovno zvolit náročnejsiu operáciu, ked mal informácie, ze tá ktorú podstupil neprinesie želaný efekt..

V tomto momente je vsak uz zrejme demotivovaný opat zacinat od zaciatku. Rok a pol je mimo vrcholového tenisu, za pár mesiacov bude mat 32, cíti bolest, ani sa mu nečudujem, že to chce zabalit..
Reagovat
smazaný uživatel
Na druhou stranu viděl Djoka, Federera i Nadala, jak se úspěšně škrábou zpět na vrchol z poměrně hlubokého propadu. Podle mě to balí předčasně.
Reagovat
SwissMaestro
Nikdo z nich neměl tak vážný zdravotní problém. Ani Nadal.
Reagovat
smazaný uživatel
Pravda. Rafa prisiel kvoli mnohým zraneniam o desiatku Grandslamov, boli vsak mensieho charakteru. Na druhu stranu prerušovat kariéru mnohokrat kvoli zraneniu musi byt taktiez velmi frustrujúce...
Reagovat
SwissMaestro
To každopádně.

Docela by mě zajímalo jak to s tou kyčlí vyřešil Hewitt. Byl min. na dvou operacích, ale zajímalo by mě zda hrál s bolestí až do konce. Výsledky nic moc, ale uměl překvapit a vypadalo to, že si tour užívá.
Reagovat
smazaný uživatel
Byl na dvou operacích, ale ne té samé kyčle. V roce 2008 s tím hrál Wimbledon i Olympiádu. Pak šel na operaci. A operaci druhé kyčle absolvoval v roce 2010 nebo 2011. U něj to ale celkově bylo jiné, protože v té době už měl vrchol poměrně dlouho za sebou a už s tím byl asi i smířený. Navíc měl celkově domlácené tělo. Myslím, že prodělal svého času problémy i s koleny, zápěstím, kotníkem. On byl prostě zvyklý a byl rád, že vůbec hraje.
Reagovat
turista
Nadal je ale každou chvíli marod, dávno přesluhuje, ale zatím to nevzdává.
Reagovat
raron
Mně chybět nebude...
Reagovat
Bastian
Takle fnunkat na veřejnosti mi přijde vod chlapa trapný. Nikdo neumřel je to jen tenis.
Reagovat
Kox
Ty jsi vážně blb. Tohle může napsat jen úplný pitomec. Těžko si představit, co znamená sport pro profesionálního sportovce...
Reagovat
smazaný uživatel
Boze moj.
Reagovat
SwissMaestro
Já nechápu tohle pozastavování se nad tím když chlap brečí....jsme také lidé, máme emoce, problémy....jen blbečka to může pohoršit.
Reagovat
smazaný uživatel
To je prostě pozůstatek z minulosti - když si chlap nevytírá prdel šmirgl papírem, tak není chlap a podobně. Nevím, proč by měl skrývat emoce.
Reagovat
annah
Andy mi byl vždycky dost nesympatický, na kurtech mi chybět nebude ani náhodou. Ale přeju mu, ať se rychle uzdraví a užívá si života a toho, co v tenise dokázal. Z BIG4 je definitivně BIG3. Ona to teda podle mě vždycky spíš BIG3 byla.
Reagovat
Pe3k
Smutná, ale očekávaná zpráva. Nikdy jsem nebyl fanda Andyho, ale mám velký respekt k tomu co dokázal v éře 3 nejlepších hráčů historie. Mimo kurt Murray působil inteligentně a na okruhu určitě bude chybět. Mladí hráči by si měli vzít ponaučení a to že grindit každý míč není cesta jak vyhrávat zápasy.
Reagovat
Herbert_Hoover
On tak působil i na kurtu...herní myšlení nebývale vyvinuto. :)
Reagovat
No-le
Dobře řečeno. Velký respekt k tomu, co Andy dokázal. Nikdo nevíme jaký doopravdy byl nebo je. Na kurtu působil jinak než mimo kurt a jinak jsou to všechno drby a kecy. Já jsem ho taky nikdy moc rád neměl, ale poslední dobou mě docela bavil. Vždycky jsem měl rád na kurtu emoce... A viděl jsem ho hrát fenomenální tenis. Tohle pro něj musí být neuvěřitelně těžké a bolestné rozhodnutí. Je mi to moc líto.
Reagovat
Stan_Borowitz
Jednou to muselo skončit tak jako tak. Takový je život. Ale ten máš ještě před sebou, měl jsi úžasnou sportovní kariéru, svým umem a pracovitostí jsi ve svém oboru dokázal to, co málokdo.

Tohle rychle přebolí, s tou kyčlí to bude horší, ale snad se to taky brzo spraví a ty si budeš moct užívat ještě spoustu let pohody a radosti mimo kurty bez obav o to, jestli třeba za měsíc budeš mít na nájem.

Řečeno parafrází slov legendárního českého politika: Pánové a dámy, kdo z vás to má?
Reagovat
a.magerova
Tak tak, podepisuji.

P.S. A mně se líbí ta jeho baba... a to na baby nejsem.... ;-)
Reagovat
Stan_Borowitz
Jj, taky si neumím představit aktivně heterosexuálního muže, který by ji bez lítosti vyhodil z postele, kdyby k němu pod peřinu roztoužená a žádoucí Kim vklouzla (a měl by případně od pánaboha zaručeno, že se o tom nikdy nikdo třetí nedoví...).
Reagovat
Krisboy
Já bych jí vykop. Mě teda sympatická ani sexy nepřijde.
Reagovat
Stan_Borowitz
Chápu. Kolik lidí, tolik chutí, a každý máme jinou hladinu hormonů, že.

Já jsem třeba taky moc nechápal to všeobecné křepčení kolem Lucky Šafářové, které tady svého času probíhalo. I když ani tu bych nevykopl. Hormony, no...
Reagovat
Krisboy
Vidíš, zrovna Lucii bych nevykop určitě :) Ale nevím, jak bych to pak vysvětloval Plekymu.
Reagovat
Stan_Borowitz
Jestli je dobrej kámoš, tak by to určitě pochopil ;-)
Reagovat
Krisboy
Nespoléhal bych na to :)
Reagovat
Stan_Borowitz
Podle toho poznáš zrno od plev. Když nepochopí, nezaslouží si být tvůj kámoš.
Reagovat
Krisboy
Já myslím, že po tom všem, co si kvůli Lucii (a Lucii) už prožil (a prožívá), by moc shovívavý nebyl :) Od Lucie ruce pryč!
Reagovat
Pe3k
Šafinka je spíše než nějaká top kočka, velice sympatická žena, což na okruhu wta není až tak časté... Já zas nechápu proč tolik lidí hrozně přeceňuje vzhled Marií či Wozniacke.
Reagovat
Stan_Borowitz
Jj, souhlas s obojím.
Reagovat
Herbert_Hoover
Máša je tuctovka :) Wozna taky nic extra, hlavně mi vždycky přišlo, že se chová strašně infantilně až hloupě a to mě odrazovalo ji mít nějak v oblibě.
Reagovat
smazaný uživatel
Najkrajšia dáma je jednoznačne Garbiňa a niečo sa mi páči aj na Benčičovej, tá jej nátura posobí na mna sexy, hoci do elegantnej nepoškvrnenej krásy má ďaleko.
Reagovat
Herbert_Hoover
Garbine je svůdná, sexy, ale není mi sympatická. Paradox :) Nicméně je to jedna z mála tenistek, která mi přijde krásnější na kurtu než na WTA večírcích. Tam na mne alespoň působí starší, než ve skutečnosti je.
Reagovat
smazaný uživatel
To je možno pravda. Sú ženy, ktorým viac pristane športový outfit a možno je Garbiňa práve jednou z tých, ktorej viac pristane tenisová sukienka, než večerná róba.
Reagovat
Stan_Borowitz
Chlapci, to mne těší, že se s vámi mohu zase jednou zcela ztotožnit. To je malý svátek. Jdu si dát panáka.
Reagovat
smazaný uživatel
Akoby povedal klasik: Tak nazdravie...A na zdraví všech kozenek..Kedze chlapi maju kozy radi, ze ano..
Reagovat
Fandina
Já bych to řekla tak, že Mária i Caro mají hezké obličeje, ve smyslu jemné, spíš dětské a to je celkem líbivé. Proto se o nich říká, že jsou hezké. Ale to samé bych řekla, že platí o Šafince. Ta má také hezký obličej.
Reagovat
misa
Okolo Lucky to nebylo žádné všeobecné křepčení, ale zapojil jsem se do něj max. tak já, Frick a možná ještě jeden další nick :)
Reagovat
misa
I když těch mých nebo Frickových komentářů bylo a je tolik, že to opravdu někdy vypadá, že nás bylo hodně. Proč ne? Lucie má mj. nádherné oči :)
Reagovat
misa
A zdá se, že u mužů je velmi oblíbená. V praktickém životě víc než všechny ty Šarapové a Bouchardové dohromady :)
Reagovat
Stan_Borowitz
A mě se právě ty její oči nelíbí, alespoň ne na fotkách a v TV, třeba v reálu vypadají jinak. Osobně by mne okouzlila spíš duchovnem, což ale samozřejmě není žádný handicap, naopak...
Reagovat
misa
:)
Reagovat
ttopi
On sem Andy asi nepřijde, ale já mu to vyřídím.
Reagovat
Stan_Borowitz
Dík a že jemu i všem Britům držím palce, ať vytrvají, nakonec to dobře dopadne!
Reagovat
Kox
Nikdy jsem mu nefandil, ale je součástí nejlepší generace tenistů, která kdy tento sport hrála. V konkurenci třech nejlepších hráčů všech dob dokázal víc, než dost a za to si zaslouží respekt a uznání. A až tenis jednoho dne přijde o zbytek BIG4, troufám si tvrdit, že tento sport ztratí víc, než si umíme představit. Proto si můžeme vážit (snad) několika budoucích let, které strávíme ještě s nejlepšími hráči, kteří kdy drželi raketu v ruce.
Reagovat
SwissMaestro
Bylo evidentní, že se blíží konec nicméně jsem doufal, že to bude plácat jako Hewitt aspoň do OH 2020. Tohle je šok :(
Reagovat
smazaný uživatel
Bože moj :(

Velmi bolestivé. Pre každého fanusika tenisu a legendárnej big 4..Velmi smutná správa. Mám pocit, ze som práve dostal dýkou do svojho tenisové srdca, krváca..
Reagovat
ipko
smutná správa pre všetkých, ale asi to netreba siliť, lebo je to len šport a život a rodina sú prvoradé.. dosiahol podľa mňa všetko čo mohol, jasné okrem víťazstva na AO, ale to sa kompenzuje 2 víťazstvami na OH
, čo ho už samo o sebe môže zaradiť medzi legendy tenisu..
Reagovat
steve79
To je hodne smutna zprava.
Reagovat
smazaný uživatel
Ach jaj, strasna sprava. Takyto koniec si nezasluzi nikto :(. Bude velmi chybat. Zaciatok konca jednej ery! :(
Reagovat
peek
Holt karma. Ty jeho vulgarity se mu vrazily do kyčle. Mně teda chybět nebude a přeju mu brzké uzdravení.
Reagovat
Mayo
Je xy hráčov vulgárnych, aj im by sa mali do niečoho vraziť?
Reagovat
peek
Mnohokrát už jsem se přesvědčil, že to tak je. Všechno se ti nějak vrátí.
Reagovat
Stan_Borowitz
To jsou ale debiIní kecy...
Reagovat
peek
i deb.lní kecy se ti vrátěj ;-)
Reagovat
spaniel
Možná ne...co když se mu tam nevrazily vulgarizmy? On po každé prohrané výměně udělal bolestivý škleb a chytil se za nohu nebo zadek. Třeba tělo naprogramoval na podvědomé úrovni ;)
Reagovat
Stan_Borowitz
Nebo ho ty kyčle při větším fyzickém vypětí bolely dlouhodobě... jak se říká, než začneš hledat nadpřirozená řešení, zkus ta přirozená.
Reagovat
ttopi
Spíš ta jeho arogantní pipina. Andy se občas jevil taky jako namyšlený floutek, ale že bych mu přál konec kariery z důvodu zdraví, to zas ne.
Reagovat
Stan_Borowitz
Na kurtu sice špačkoval, ale nadával jen sobě, nechápu, co na tom komu vadí. To je ryzí pokrytectví. Kdo si nikdy nevynadal za to, že něco pokazil?

Mimo kurt na mne vždycky působil jako sympaťák a na vrcholového sportovce výjimečně inteligentní, sečtělý a vtipný kluk.
Reagovat
PetaM
Jsem teda ještě neslyšel, že by někdo na ulici před všemi lidmi sám na sebe křičel, že je zku*vený ču*ák :D :D Asi žiju ve špatném městě ...
Reagovat
Krisboy
Přesně tak. Kvjeták nenadával sobě, ale naopak všem okolo!!!
Reagovat
Stan_Borowitz
Nesouhlasím, to by ho okamžitě potrestali.

Navíc si myslím, že jsi špatně pochopil, jak to PetaM myslel(a). Nebo jsem to špatně pochopil já...
Reagovat
Krisboy
Reagoval jsem spíš na tebe, ne na PetuM.
Reagovat
Stan_Borowitz
To já taky asi ne, zato jsem už párkrát viděl někoho na ulici před všemi lidmi křičet na někoho jiného, že je zku*vený ču*ák, nebo toho druhého dokonce fyzicky napadnout...

Podle mne je pořád lepší křičet na sebe, že jsem zku*vený ču*ák, než rozmlátit raketu, což někdy udělala většina tenistů, ne-li všichni. Nebo řvát na podavače.

A ještě jazykově-kulturní poznámka. Angličtina je obecně k používání vulgárních sov tolerantnější než čeština. Například veřejná vystoupení špičkových amerických komiku bývají vulgaritami prošpikovaná tak, že bys je při svém útlocitu asi nepřežil(a)...
Reagovat
smazaný uživatel
Tak to si asi nikdy nešportoval Peťane..

Vulgarizmy a emócie k športu bezosporu patria.
Reagovat
Denis92
Suhlasim.

Ale nerozumiem tomu, preco to vzdy vycitas Federerovi, ked to da najavo..
Reagovat
smazaný uživatel
No pretože Andy Murray sa na nič nehrá.
Reagovat
Fandina
Nebo proto, že od slušného člověka se očekává jen slušnost.
Reagovat
smazaný uživatel
Jedine, že by taký slušný nebol.
Reagovat
Stan_Borowitz
Ono samozřejmě hodně závisí na tom, co si představíš pod pojmem slušnost. Díky tomu, že se na základě toho, co dělám, hodně pohybuju mezi lidmi, kterými každý správný liberálně-pokrokový velkoměstský intelektuál z celé duše pohrdá, jako jsou bagristi, kopáči a tak, vím, že opravdová slušnost nespočívá ve vyjadřování, ale v činech...
Reagovat
Pe3k
Pěkně řečeno.
Reagovat
Fandina
Myslela jsem to tak, že když někdo běžně na kurtu nadává, tak ho tak bereš, ale když to někdo běžně nedělá, tak tě to potom od něj překvapí.
Reagovat
ttopi
Tady jde sport stranou. Čeká ho ještě dlouhý život a jestli ho bolí i nasazovat si ponožky a boty, tak nemá smysl zabývat se tenisem. Ať jde na operaci, která mu usnadní alespoň život. V tenise toho dokázal v obří konkurenci dost.

BTW jeho rok 2016 - OH, Wimbledon, TM - vše v Londýně. Už se vůbec někdy stalo, že by někdo vyhrál 3 asi nejprestižnější turnaje v jednom roce, navíc na jednom místě? (myšleno v Londýně).
Reagovat
Herbert_Hoover
V Londýně asi těžko se to mohlo stát..
Reagovat
milik254
Ale OH byly v Londýně 2012
Reagovat
peRFect
2016? :-)
Reagovat
ttopi
Jo sorry, ty OH se mi nějak zamotaly.

Tak to zjednodušíme - už někdo vyhrál TM, OH a W v jednom roce? :-)
Reagovat
milik254
Serena Williansová.
Reagovat
ttopi
Myslel jsem spíše mezi muži, kde to považuji za větší kumšt (vzhledem ke konkurenci), ale i tak díky :-)
Reagovat
Herbert_Hoover
Na to má tenis na OH slabou historii. Nejblíže byl Rafa v roce 2008.
Reagovat
Mayo
To je mi ľúto, bude chýbať :/
Reagovat
FulnekUltras
Kyčle, trvale poškozené extrémním fyzickým zatížením, jsou pro vrcholový sport i přes veškeré možnosti současné medicíny nadále nepoužitelné.
Reagovat
Gracias_Mendoza
Djokovič hraje podobným způsobem, náročný tenis po fyzické stránce na tělo, Jeho tělo drží na rozdíl od Murrayho jen kvůli tomu, že má v sobě geny z jižní části Evropy, kde jsou zvyklejší na teplejší podmínky a s tím souvisí i šlachovitost těla. Kdo byl někdy na HOT józe, tak ví jak to celé funguje.

Ve výsledku si ale myslím, že Djokoviče postihne taky něco podobného, je to neúnosné takto lítat a natahovat se donekonečna...
A zůstane tu Fedex a Rafa s bolavými koleny, kteří nebudou umět skončit.
Fedex pro lásku k tomu sportu, Rafa z umíněnosti aby ho v počtu GS's dotáhl...
Myslím že ještě máme několik FEDAL finálových grandslamů před sebou :-)
Reagovat
FulnekUltras
invalidní důchodci s hratelnou mírou postižení to nakonec jako obvykle uhaluzí zkušenostmi ;-)))
Reagovat
smazaný uživatel
Djok je lehčí, takže u něj pravděpodobně dochází k menší zátěži na klouby.
Reagovat
Kozoroh
Novak bude posledním mohykánem, uvidíš.
Reagovat
turista
Taky si myslím, že Djoker tenisově přežije Rafu a Rogera.
Reagovat
turista
Myslím, že žádné FEDAL grandslamy už nebudou.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak to není dobré. Počítal jsem s tím, že to asi bude poslední sezóna, ale na Andyho konec už po AO nejsem připraven. Snad ještě ten Wimbledon dá. Tělo už prostě nefunguje. Nedá se nic dělat. Andyho konec pro mě bude hodně těžký a dlouho se s tím budu vyrovnávat. Byla to fajn kariéra, v téhle extrémně těžké konkurenci vytěžil, co se dalo, mrzí mě jen dvě věci. Samozřejmě to AO, 5x finále, pravidelně tam předváděl svůj nejlepší tenis, ale na titul to prostě nikdy nestačilo, hlavně 2015, tam byl Nole k poražení, ale Andy to absolutně psychicky nezvládnul, ten zápas mě bude strašit do konce života asi. A druhá věc je, že takový loser (oproti němu) jako Gaywrinka má stejně GS a je ještě možné, že ho i překoná. Každopádně děkuju Andymu za ty roky, co jsme spolu zažili a přeju důstojnou rozlučku a hodně štěstí v dalším životě.
Reagovat
Ereinion
Gaywrinka prostě dokázal hrát skoro neporazitelně v těch GS finále...Murray ale bude celkově určitě řazen výše
Reagovat
FulnekUltras
pokud sedlák ze Švýcar ještě tak dva GS přidá, není o čem
Reagovat
spaniel
Andy byl jistě konzistněntnější v průběhu kariéry, ale na Stanův top se mohl jen zbožně dívat...jako většina hráčů.
Reagovat
smazaný uživatel
To je tvůj názor, který mě absolutně nezajímá, sorry jako.
Reagovat
smazaný uživatel
Andy mal samozrejme Top omnoho vyššie, než Wawrinka. Tenis neni len o tom, udrieť pekne a silno do loptičky. Je to aj o pohybe, defenzíve, variabilite, proste je to jeden komplexný balíček. V tomto smere nemôže Wawrinka absolútne konkurovať. Vyhral jeden GS so zraneným finalistom, v jednom hral naozaj dobre a uhaluzil, keď mal Djokovic asi 4/24 premenených BB.

Celkovo tenisový TOP je totálne relatívny a to, že niekto operuje s týmto termínom je nezmysel. Čo to je vlastne ten TOP, pýtam sa?..Tých 20-25 minút, ktoré dokáže hrať hráč nad svoje možnosti, počas svojej kariéry?..To má potom ktokoľvek fantastický top, Gulbis, Monfils, Fognini, dokonca aj ja, ked hrám hlava nehlava. Ale o tom tenis predsa nie je.
Reagovat
smazaný uživatel
V jednom hral naozaj dobre a JEDEN uhaluzil....
Reagovat
smazaný uživatel
+1
Reagovat
spaniel
LOL, nezklamal si, co věta, to pitchovina.

Top není jen o udeření do míčku...máš pocit že Stan měl špatný pohyb, když drtil Noleho?Porazit ho na antuce se špatným pohybem? :D

Zvláštní že píšeš, že potom top může mít kdokoliv, ale vypsal si jen jména těch, kteří ho mají vysoko. Takže zjevně jsi schopný to rozpoznat ;) Takže zase si kakáme do huby...

Ano, hráčů, co mají top vysoko je víc...
A pak je tuna hráčů, kteří i když hrají svůj nejlepší tenis, tak to nestačí. Ti, které si napsal, nemají top kde Stan, který byl schopný ho zopakovat několikrát, i proti nejlepším.
Reagovat
smazaný uživatel
Máš pocit, že Wawrinka mal "TOP" vyššie, než Murray, za to, že porazil Djokovica trikrát na GS a big3 dokopy tak cca 7-8krát?..Neni to náhodou tak o 10-15krát menej, než Murray?..Veď to logicky nevychádza..Ako môže mať Murray nižšie svoj najvyšší štandard, než Wawrinka?

Wawrinka je útočným hráčom, dobre sa na to pozerá a automaticky to človeka nabáda k domnenke, že keď hrá takto, tak je nezastaviteľný. To je samozrejme veľmi myľné, lebo každý hrá to, čo mu dovolí hrať súper.

Vypísal som väčšinou útočných hráčov, je to ale strašne krátkozraké hodnotiť hráčov len na základe vydarených útokov.
Reagovat
spaniel
Najvyšší standard? :D Co to na mě zkoušíš?

Proč sem pleteš kariérní h2h, když se bavíme o topu? Hned na začátku jsem napsal, že byl Andy konzistentnejší, tudíž jeho stadrard byl výš. Stan má kariéru mnohem více nevyrovnanou. Je jasné, že v těch slabších obdobích prohrával.

Celkový průměr má samozřejmě Andy vyšší a je úspěšnější hráč.
Reagovat
smazaný uživatel
Ja sa len pýtam, ze preco si myslis, ze mal Wawrinka vyššie top. V čom konkrétne?..Určite más totiz na mysli len útočnú fázu, ktorá mu v tom danom momente vychádzala a zápas vyhral..

Je tam totiz velmi vela premenných a uz na prvy pohlad porovnávat takto hypotetickú vec je korculovanie na tenkom lade..Vsetky GS vyhral Wawrinka cez Djokovica, nikdy nie cez Federerera, Nadala (ano pisem tu aj Nadala)..To zrejme nebude nahoda a TOP by mal byt videný v suboji s viacerymi legendami. Inak to neni top, ale match up.
Reagovat
turista
Wawrinka vyhrál AO 2014 přes Nadala a tisícovku MC přes Federera.
Reagovat
Herbert_Hoover
Wawrinka vyhrál RG 2015 přes Federera.
Reagovat
Pe3k
Jen zase všem ukázal jak moc tomu nerozumí...
Reagovat
Herbert_Hoover
Variabilita a top jsou přeci dvě rozdílné věci.
To je zajímavé, že tedy Gulbis, Fognini a Gael nemají taky alespoň tři GS jako Stan. Že by to nebylo o těch 25 minutách? :)
Reagovat
smazaný uživatel
Aký TOP?..:)

To, že Wawrinkovi sadol zápas, mal deň a vhodného protivníka?..

Myslíš, že mal Wawrinka top vyššie len preto, že bol útočnejším hráčom, než Murray?
Reagovat
Herbert_Hoover
A jaký je nevhodný protivník pro Stana ve formě? :) Vždyť porazil na GS celou špičku. Noleho a Feda na jednom turnaji..víc rozdílní hráči být nemůžou. Proč si konkrétně myslíš, že Andyho top byl výše? :)
Reagovat
smazaný uživatel
Pohyb, Return, Mentalna sila. To su velké faktory, ziadne detaily ako hra na sieti, v ktorej bol aj tak Andy lepis...

Djokovic bol vhodny super, preco to nepredvádzal proti Federerovi a Nadalovi?..
Reagovat
Pe3k
To su tak velke faktory, že je musíš aj napsat velkým písmenem... Trololo
Reagovat
Herbert_Hoover
Vždyť oba na své cestě za vítěznými GS porazil. :) To, že je neporážel pravidelně nebo tak často jako Djokera je irelevantní. Podstatné je, že když chytil slinu, tak porazil i toho Rogera.

Co z toho, co jsi vyjmenoval nemá Djoker a má Andy? Proč si myslíš, že tak podobný hráč Nolemu, by měl navrch nad Stanem? Djoker je po většinu své kariéry agresivnějším hráčem než Andy, tím spíš by měl mít větší šanci. Komplexní je taky, Andy má maximálně lepší hru nad hlavou, jinak jsou maximálně srovnatelní, spíše Novak v mnoha ohledech kvalitnější. Jinak Rogera a Rafu zde plést je zbytečné, řeč je o Andy x Stan. Mentální síla..nepřišlo mi, že by ji Stan neměl..
Reagovat
Pe3k
Souhlas. Mentální síla jak sfiňa, tomu se budu smát až do jara...
Reagovat
smazaný uživatel
Nemyslim, ze to je zbytočne a irelevantné, kedze ten top (ked je teda vyssi) by mal mat skalpy big 3 aspon 10. Andy ich má cez 20. Nie je to bernou mincou?..Tak čo potom, ked nie tituly a stret spičkovych hracov

Porazil Rogera :)..Ano, aj Rosol porazil Nadala..Na svojom oblubenom povrchu, na povrchu, ktorý súperovi nevoňal..

Tu sa pod Topom rozumie skoro az nieco mytologické, co bolo mozné vidiet 2-3krat za karieru pocas 300 turnajov :)..Ved to je uplne smiešne..
Reagovat
smazaný uživatel
A k tej druhej casti..

Andy je technickejší, ale to je jedno.

Wawrinka porazil Djokera parkrat, znamená to, ze ma lepsi top ako Djokovic?..Raziac vasu filozofiu, asi áno..Ved ho 3krat porazil na roznych GS..Ci vtedy nehral Djokovic TOP?...
Reagovat
spaniel
3GS nevyhraješ, když ti sedne 1 zápas...

Top je, že hraješ tak dobře, že i dobře! hrajícího soupeře přehraješ. Samozřejmě ne jakéhokoliv soupeře, ale ty nej. Může to být klidně obranou, nejen útokem.

IMHO top útok > top obrana, protože míček je ještě pořád rychlejší než hráč.
Reagovat
smazaný uživatel
Djokovic neutocil, a tym dovolil utocit Wawrinkovi a bolo vymalované..

Chcem tym povedat, ze na kazdy tenis je protizbran, Wawrinka vo finále RG2017 velmi tvrdo narazil, ked musel behat viac ako súper. Andy bol urcite sikovnejsi tenista, vedel menit rytmus hry, vedel porazat najlepsich aj ked hrali dobre. Len jeho prednosti neboli na prvy pohlad tak badatelné ako BH wawrinkov winner. S tym, ze mal Stan svoj "top" vyssie nez Murray proste nesuhlasim.
Reagovat
Pe3k
Vsak ano a proto taky si tu všem pro smích...
Reagovat
Herbert_Hoover
No zato Andy je útočník jako Ovečkin :)
Andy je chytrý hráč a možná by přišel na to, jak Stana potrápit, ale nevěřím, že by ho v jeho top formě porazil. Vždyť i to head to head má daleko horší než Nole se Stanem. Oba porazil Stan na GS třikrát..zato Andyho ještě v dobách, kdy neměl tu zvířecí dravost v sobě.
Reagovat
smazaný uživatel
Ved pisem, ze neni utocnik Murray..

Práve preto su jeho prednosti viac ukryté jak tie wawrinkove, ktorý je útočny hrac.
Reagovat
Herbert_Hoover
Ale však já moc dobře vím, jaké přednosti má Andy, a tudíž říkám, že nevěřím, že on by měl být ten, kdo (navzdory své téměř dokonalé srbské kopii) přetlačí těmi přednostmi Stana na vrcholu. Kdybys to řekl o Rogerovi, dalo by se nad tím uvažovat. Právě, že čím defenzivnější hráč je, tím má menší šanci. Ano, soupeř může ztratit nervy, když je třeba neustále tahán k síti nebo je měněno tempo hry..ale pokud je v pohodě a má den, tak prostě obranáře vystřílí z kurtu. Si to převeď na WTA..Kvitová taky při chuti neprohraje s Wozniackou nebo Radwanskou..to spíš narazí v zápase s Bertensovou, Azarenkovou nebo Penko.
Reagovat
smazaný uživatel
Ty ale hovoris o porovnani TOP s H2H. Aj tu by som stále namietal.

Ale rec bola, kto z nich dvoch má kvalitnejší ten "top" vseobecne..

Ja hovorim, ze Andy 32krat porazil Big3, 32krat!!!...Nehovori to za vsetko?...Je urcite vyssi predpoklad ze big 3 hrala zle 10krat, ked prehrala so Stanom, ako 32krat s Andym.
Reagovat
Nola
mlady Andy na zaciatku kariery zatapal najviac Fedexovi, sice si to nedokazal preniest na GS, ale mal dlho pozitivnu bilanciu s GOATOM
Reagovat
Pe3k
Hovorito, že ani nechápeš co znamená top, pleteš jabka a tenisáky...
Ale chápu tě, před finále RG15 si tady dával Staminalovi 2% a stal se z toho velký meme tenisportálu a tak se chudáka Wawrinku snažíš dále neustále ponižovat... chudáčku.
Reagovat
Herbert_Hoover
32x...no to je hezké, však já nemám nic proti tezi, že je Stan méně konzistentní než Andy..to asi nikdo soudný nemůže rozporovat. Vypovídá to snad o tom, že Andy měl svůj top výše než Stan jen proto, že big 3 porazil vícekrát? Ale kdeže.. navíc na GS to proti big 3 mají tuším velmi podobně ne-li stejně :)

Já bych snad ani H2H nevytáhl, kdybys ty nenadhodil, že měl Stan jen štěstí na soupeře..přitom na cestě za svými GS trofejemi vymlátil celou špičku. Top měl vysoko třeba i Čilič na USO 14..taky dechberoucí top..vyřídil Djokera a Fedexe..ale bohužel oproti Stanovi to nezopakoval. Takže zatímco u něj je to fakt wonder a já pořád říkám, že ani ten chlap sám dodnes nechápe, co tam tenkrát předváděl..u Stana se z toho stal jakýsi periodický fakt.
Reagovat
smazaný uživatel
Djokovic prehral na uso14 s Nishim, nie s cilicom...

32krat to uz neni o konzistencii, ale o kvalite top-u..

Ci pockaj, ten top pride len raz za 3-4r, ci ako sa to meria..

Z Wawr. 10 vyhier boli 3-4 ked hral Djok a Fed dobre, ale z Andyho 32 len 2-3???

Stan vyradil vo finale RG raz Noleho, hral vyssi top nez Murray na tráve, ktory tam porazil viackrat Noleho aj Fed?...Ako to?..
Reagovat
Herbert_Hoover
Top je prostě top..já nevím, co na tom není jasné. Si vezmi nejlepší výkon/turnaj Andyho, nejlepší Stanův a porovnej tu úroveň a jaký je potenciál, že by byli neporaženi v tom daném týdnu, na tom daném turnaji..nemá to nic společného s tím, kolikrát kdo porazil své rivaly, kolik trofejí vyhrál. No když si vzpomenu na to jedno W finále s Djokem, tak to byla od Noleho vcelku úsměvná parodie. Stan dokázal Noleho porazit na GS v jeho pravděpodobně nej sezoně 2015..Andy ne. Zatímco na GS to mají na porážky big 3 stejně, ale Andy nikdy neporazil na GS více než 1 člena big 3 v rámci jednoho turnaje, tak mimo GS je na tom Andy líp. Znovu to nevypovídá nic o topu, jen o tom, že se Stan dokázal zaměřit na klíčové turnaje a udeřil z jasné oblohy. Stan vyhrál GS vždy po roce...AO 2014, RG 2015, USO 2016, tak jaký top jednou za čtyři roky?
Reagovat
smazaný uživatel
Andyho nejlepší výkon byl podle mě v Tokyu 2011 v zápase s Rafou. Ve třetím setu ho zničil tak, že Rafa uhrál asi 4 míče. Hrál neskutečně agresivně, hlavně z BH. Úplně ho rozstřílel. To byl Andyho top.
Reagovat
spaniel
Muj nejoblibenejsi Murrayho zapas. Xkrat jsem se tady ptal, kdyz to pinkal, proc nehraje stejny tenis.
Reagovat
smazaný uživatel
A finále AO14, resp. USO16 nebola paródia čo sa finálového výkonu súpera týka?..

Celý Wawrinkov top je posudzovaný na základe jedného mystického finále, jedného zápasu, kde vstupoval ako outsider, mozno aj preto sa to glorifikuje...Vyhry Murrayho vo W. urcite neboli také šokujúce..Spekulovat, ci bol Wawrinkov tenis v Parizi 2015 kvalitnejsi ako Murryaho na inych vyhranych turnajoch, povrchoch je podla mna nezmysel a tieto úvahy stoja na vratkých nohách..

Takze sa zrejme zhodneme, ze sa nezhodneme. Ale to je v poriadku, sto ludi, sto chuti..
Reagovat
spaniel
Ja nechapu co je tak tezke na pochopeni topu...nijak to nesnizuje uspechy hrace. Treba Ferrer mel top o hodne niz, ale konzistenci snad nejvyssi ze vsech.
Reagovat
smazaný uživatel
Ferrer áno, ten nikdy nevyhral skutočne velký zápas s big3, ale Murray?..

Nadal USO08, vyhral celu antuku, Queens, W, OH na harde, hardový masters..Prehral s fantasticky hrajúcim Murraym v semifinále, ten hral svoj TOP....Prehral by ten istý Nadal s Wawrinkom?...Nemyslim, nech by hral aj top....Ako teraz zmeriame top Andyho z NY, s Topom Wawrinky?...Na kazdého hráca platia iné zbrane, preto je posudzovat, porovnávat TOP nezmyselné, skreslujuce kedze viac do očí bijú utocne zbrane, navyse to stavat na argumentacii z jedneho zápasu...No Budiš..
Reagovat
smazaný uživatel
Ale Murray Stana porazil na RG 2016. A to právě tím, že neustále měnil rytmus hry, hrál Wawrinkovi vysoké míče do BH a ten si s tím vůbec nevěděl rady. Ano Stanova hra platí na Noleho víc než Andyho, protože Andyho je dost podobná té Noleho. Ale s tím, že top Murray by neměl na top Stana rozhodně nesouhlasím.
Reagovat
smazaný uživatel
Navíc to bylo na Andyho nejslabším povrchu a Stanově nejsilnějším.
Reagovat
Herbert_Hoover
Ano a o rok později to bylo zase opačně, každopádně na RG 2016 nehrál Stan zdaleka tak dobře jako o rok dřív nebo na AO 14.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak 2017 byla Andyho nejhorší sezóna v kariéře a vytírali si s ním prdel hráči jako Čorič, Pospisil nebo Thompson a i tak byl Andy hodně blízko k výhře. Rozhodně blíž než Stan rok před tím. A proč tam nehrál tak dobře?, Protože nezískal titul? Nebylo to spíš tím, že narazil na hráče, který na něj byl perfektně připraven a skvělou taktikou ho úplně rozložil?
Reagovat
Patik
Keby zobereš oboch hráčov Stana a Andyho postavíš ich na kurt proti sebe a porovnáš ich kvalitu hry a tenis v najlepšej forme a v najlepšom psychickom rozpoložení tak Stan uhrá tak 3 zápasy z desiatich.
Reagovat
spaniel
Lol.
Reagovat
smazaný uživatel
Oficiálne 8:12 H2H

Cize pomer 4:6 z desiatich...
Reagovat
Patik
no tak som sa sekol..ale Stan sa na Andyho nechytá..jediné v čom podľa mňa Wawrinka prevyšuje že dokáže dať vačšiu bombu a silnejšie údery..Andy hrá inteligentnejšie a viac technicky..Stan zase viac silovo.
Reagovat
spaniel
Psal oba v top forme. Takze podle nej by byl stejny pomer jako v pripade, kdy Stan nebyl v topu - mimo. Nejlepsi tenis hral 2013-2016, tehdy ziskal vetsinu titulu. A v tech letech je to 3:2 pro Stana.
Reagovat
smazaný uživatel
Tych 8:12 bolo zrejme len antuka a hard, zda sa mi...

Ak by v tých 10 razoch hralo dvakrát na tráve tak by to naozaj mohlo byt 3:7...

Odohrat 10 zapasov v top forme je este vacsia hypotéza, ako porovnávanie topov hráča, ktorý vyhráva zápasy mečom a hráča, ktorý vyhráva zápasy štítom..

Ja si to netrufam odhadovat. Urcite sa vsetci zhodneme, ze dnesok je smutnym dnom pre tenis. AO19 bude mat dva highlighty, okrem vitazov aj koniec kariery Murrayho. Mozno mu vitaz čosi povie aj pri dakovnej reči, ak mam byt patetický :)
Reagovat
Herbert_Hoover
Bez trávy je to 8:9 z pohledu Stana..je pro mě ale zajímavé, že jediný střet ve Wimbledonu vyhrál Andy až v pěti setech :)
Reagovat
smazaný uživatel
Ano?...Tak to je pre mna nová info...

8:9 je velmi lichotivé pre Stana..
Reagovat
spaniel
Velice mně to trápí...že mě jde kádrovat za slušný příspěvěk čistý hater, který tady tlačí gaywrinku jen pro jeho úspechy. Teď běž uspokojit toho trapáska, co to tady psychicky nedával a odkazuje věci na dálku.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak já tě kádruju jo? :D Dávno vím, že diskuze s tebou nemají smysl, je totiž těžké diskutovat s někým pro koho je jiný názor, než ten jeho, odpad a nehodlám tím ztrácet čas.
Reagovat
spaniel
Aha, žes mně dal tolik argumentů...Ale to ty nikdy, a to je ta tvá diskuse - žádná. Ale klidně pak napíšeš, že se se mnou diskutovat nedá. Si to ani nezkusil. Hater a troll v jednom.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak už s tebou mám své zkušenosti. Stejně, cokoli napíšu, smeteš ze stolu a budeš se mě snažit nějak ponížit. Takže ne, nebudu ti nahánět tvé ego.
Reagovat
spaniel
To není pravda, tebe vůbec nemám v nějaké škatulce a když vidím tvůj nick, rozhodně mně hned nenapadne, že ti napíšu něco hnusné. Střet jsme měli jen kvuli Andy vs Stan, což je logické, páč jsem Andyho hru nemusel a mám rád Stana. Možná se tě to dotklo nějak víc někdy, nevím.. Rozhodně do tebe nechci šít dnes, když máš takové zprávy od oblíbeného hráče.
Reagovat
smazaný uživatel
Přeposlal jsem to tomasinhovi, děkuje ti, že jsi ho v tento smutný den pobavil a prý jestli tě huba nebolí, psát takovéhle sračky.
Reagovat
spaniel
Nebolí :)
Na toho uplakánka jsem už i zapomněl.
Reagovat
Herbert_Hoover
spaniel má pravdu, herní vrchol Stana byl výše :) na Stana vrhá stín fakt, že byl takový one-trick pony sezony, ale když mu to sedlo, tak se proti jeho hře nedalo nic moc dělat..
Reagovat
Ondra979
je to tak, Stan to dokazal vickrat, 3 Gs je paradni vykon v teto dobe a nic ne tam neubira udajne zraneny Rafa nebo Djokovicovi BB - to je fuk. Krasne srovnani se nabizi s finale FO - Stan Novaka vystrilel, Murray se svym vysokym standardem nemel narok.
Reagovat
Ondra979
ale samozrejme vsechna cest Andymu za to co dokazal. KAzdy musi jednou skoncit..
Reagovat
Ereinion
jo tu FO si taky pamatuju, Djokovic byl tehdy totálně na vrcholu, dominantní sezóna a Wawrinka ho prostě vystřílel, i když prohrál první set - to by Murray určitě tehdy nedal
Reagovat
Ereinion
No, kdo by to byl řekl, že z BIG4 jako první skončí Murray...každému se ale návrat nepovede...v 31 letech končil třeba i Sampras, dřív to byl standardní věk pro odchod, až teď se to trochu posunuje...

Je obdivuhodné, že třeba Nadal stále hraje, když mu mnozí kvůli jeho stavu kolen předpovídali konec max. ve 30 letech...
Reagovat
a.magerova
Tady na TP to řekl už kdekdo... ;-)
Už před nějakým rokem se tu spekulovalo (a já byla taky mezi spekulanty), že Andy ukončí kariéru jako první z BIG4.... akorát jsme mysleli, že to bude z důvodu ztráty motivace nikoli kvůli zdravotním problémům... :-/
Reagovat
janek_da
jeho zdravi ztratilo motivaci, tak to je
Reagovat
smazaný uživatel
U Nadala se mluvilo o brzkém konci, když byl ještě teenager. Kolena, malé nohy -- bla bla bla.
Reagovat
blax
Tak to je šok. Je mi ho líto... Ale tak 3 GS, OH zlato, Turnaj mistrů, jednička... škoda, že nevyjde to Australian Open :(
Reagovat
Krisboy
Vyhraje. Za 16 dní :)
Reagovat
rybicka
Tak to je život. Lendl také nemá syna :-) :-) :-)
Reagovat
Stan_Borowitz
No prosím, taková diskriminace, přitom má na vlastního syna přece právo, jako třeba stejnopohlavní páry na manželství. Proč má mít někdo jen dcery a někdo zase jen registrované partnerství?
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist