Nadal nechce riskovat. V Brisbane nebude hrát kvůli potížím se svalem

2. 1. 2019, 11:47
Aktuality 92
Rafael Nadal se den před svým vstupem do sezony odhlásil z turnaje v Brisbane. Druhý hráč světového žebříčku má problémy s levým stehenním svalem a dva týdny před Australian Open nechce riskovat vážnější zranění. Španělovo místo v pavouku zaujal Japonec Taro Daniel, který zítra vyzve Francouze Jo-Wilfrieda Tsongu.
Profily hráčů
Rafael Nadal

"Je to jen drobnost, ze které se ale může vyvinout něco horšího. Cítím se líp než před čtyřmi dny, ale kdybych tu hrál, riskoval bych, že se vyřadím na měsíc," uvedl Nadal, jenž měl v Brisbane v prvním kole volno a ve čtvrtek se měl utkat s Francouzem Jo-Wilfriedem Tsongou. V pavouku ho nahradí lucky loser Taro Daniel z Japonska.

Dvaatřicetiletý Španěl se minulý týden představil na exhibici v Abú Dhabí, kde v pátek prohrál semifinále s Jihoafričanem Kevinem Andersonem a v sobotu nenastoupil k duelu o třetí místo.

V Brisbane měl sedmnáctinásobný grandslamový vítěz odehrát první soutěžní duel od zářijového semifinále US Open, které vzdal kvůli zranění kolene. V minulé sezoně odehrál Nadal jen devět turnajů a kromě newyorského grandslamu musel skrečovat i na Australian Open, kde kvůli problémům s kyčlí nedohrál čtvrtfinále.

Z posledních třinácti naplánovaných turnajů na tvrdém povrchu Nadal dohrál jediný - v srpnu vyhrál Masters 1000 v Torontu. Ze dvou akcí odstoupil, desetkrát se pořadatelům předem omluvil.

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK

Komentáře

92
Přidat komentář
smazaný uživatel
Text příspěvku obsahoval závadný obsah a byl redakcí vymazán.
Reagovat
Roger_Federer
Simulant :)
Reagovat
FulnekUltras
bodaj bysme mali aspoň jedného takého doma... ;-)
Reagovat
dorons
To je komediant
Reagovat
mahycek
OK Tomáš Berdych, zatím vypadá dobře před AO.
Reagovat
Kytka
Na AO by to chtělo štěstí na los. Jen ne Djokera nebo Fedexe na první kolo. Udělat tam aspoň tři kola. Bohužel, po řadě let nebude nasazený.
Reagovat
George_Renel
Myslím že ani nasazení nebudou jásat když Tomáše vyfasují .-)
Reagovat
Kytka
No ale Djoker a Fedex?
Reagovat
George_Renel
Když budou mít smůlu?.... :-D
Reagovat
Kozoroh
Tak No1e nikdy s Berďou na hardu neprohrál, takže by Berďa v 1. kole pro Djokera taková komplikace nebyla :)
Reagovat
George_Renel
Existují dvě jistoty.
Všechno je jednou poprvé a každá série jednou skončí.
Proto se říká: Nikdy neříkej nikdy. .-)
Reagovat
Kytka
Jupí, naše barvy vyhrály. Gratulka. Tomáš se nám vrací po zranění a jak. Byla to bitva s kvalitním hráčem. A už vyhrál druhý zápas a je ve čtvrtfinále. No je to třeba. Ostatní čeští muži jsou k ničemu. Půl roku nehrál a pořád nepatří do starého železa. A je přes tu pauzu z našich pořád žebříčkově a samozřejmě i herně nejlepší. Tak už nemáme jen ty cácorky. Ale ženy a Berďu, jako vždycky.
Reagovat
fujtajblick
Berďo, udělal jsi mi radost...
Reagovat
Kytka
Mně taky a jak. Ještě by to chtělo kolo. Ale Herbert je momentálně rozjetý. Nicméně Tomáš taky.
Reagovat
fujtajblick
věřil si na něj. U hráčů, s nimiž hraje poprvé, mu ta jistota trochu chybí a má pak "berdychovskou" hlavu .-.)
Reagovat
Kytka
S Herbertem už jednou hrál. Před dvěma lety na té sranda asijské tůře jeden set a bohužel prohrál. Herbert mu nemusí svou hrou vyhovovat. Škoda, že nepostoupil Thiem. Nemá nijakou formu a Tomáš na něj na hardu i trávě umí.
Reagovat
janek_da
Nooo, moc pekny zapas Tomasem s Verdasco. Ne ze by tam byly udery mesice, ale blizily se tomu. Par jich mel Tomas jak Andy za starych casu. A ted! Wow, pekny tezky stopvolej. A Nando, jako obvykle, se taky umi vytahnout.
Reagovat
Kozoroh
Snad Rafa nebude na AO scházet, zrovna letos uplyne 10 let od jeho jediného triumfu v Melbourne. A připomínat si toto výročí bez Rafy na turnaji nebude ono.
Reagovat
smazaný uživatel
Vdaka.

Rafa bude v Melbourne 100% hrat..

Potvrdil to na tlačovke, kazdy den naplno trénuje.
Reagovat
Kozoroh
Druhý vzájemný zápas a No1e byl opět nečekaně v problémech. Marton dnes podal svůj nadstandard, hrál chytře, často měnil rytmus hry. Pro Novaka bylo obtížné se vypořádat s Martonovým servisem, k prvním brejkbolům se dostal až za stavu 5:4 v druhém setu, což byly zároveň setboly a druhý z nich Djoker proměnil. Třetí set už byl pro Djoka pohodička, byť ztratil jednou servis.
Dalším soupeřem Djokera bude buď Rublev, nebo Basilashvilli.
Reagovat
EllNino
druhý setbol proměnil za Djokovice Fucsovics, když si nesmyslně bral jestřába za stavu 4:5 30:40 a ukázali dobrý míč ... tím v podstatě zápas skončil a ve třetím setu už tm byl do počtu ...

I tak hrál set a půl lépe jak Novak
Reagovat
Patik
Tomu ver v druhom sete spravil chybu s tým jastrabým okom..a to ho aj zlomilo..zobral si to do tretieho setu a bolo po zápase..isto dostal zato náklad od trenéra.
Reagovat
turista
Ale rozhoduje výsledek. A ten je nakonec jednoznačných 6:1 ve 3.setu pro Djokera. Takže Fucsovicsovi ta skvělá hra jeden a půl setu byla úplně na prd.
Reagovat
steve79
To bohuzel nevypada dobre. Snad se Rafa dohromady na antuku.
Reagovat
Stan_Borowitz
Na antuku se přece Rafa dá dohromady vždycky...
Reagovat
Dobry-den
To je jasný jak facka.
Reagovat
mahycek
Jak se mám dostat na tabulku obou skupin Hopman cupu ??
Nějakej web. Díky
Reagovat
EllNino
zadáš Hopman Cup do googlu ? :D
Reagovat
gigin
Toto jsem fakt neviděl. Ani ve filmu.
Reagovat
mahycek
Jsem v jednom kole, tyto dny, nemám čas to hledat ani počítat,
sety gamy atd. Tak proto.
Reagovat
smazaný uživatel
Feru, skvelé momenty. Skoda, ze si to nerozmyslel s tym koncom kariery. Na prvu 50ku by to s tým herným prejavom v pohode stačilo, urcite aj vyssie...

Ten rebrickovy prepad je vysledkom aj absenciou pocas antukovej sezony, kedy sa Davidovi narodil potomok..
Reagovat
ipko
je to veľký bojovník a srdciar.. tu v Perthe hraje solídne, ale možno by mal aj na viac, kebyže odstráni tie útlmy počas zápasov, kde kupí chybu na chybu.. ale kondičku má stále fantastickú, podľa mňa sa stále posilní pred zápasom cigaretkou.. a určite patrí k tým hráčom, ktorý nedosiahli na víťazstvo na GS, ale patril dlhodobo do svetovej špičky..
Reagovat
Pe3k
Děj se co děj, během antuky bude jako rybička...
Reagovat
turista
Jako rybička není nikdy. On ale nepotřebuje být jako rybička na to aby vyhrával. Jemu stačí být provozuschopný. Letos se ale bude muset s Djokerem a s jinými podělit o antukové tituly.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak Rafa je na antuce o parník jinde, než ostatní, ale letos ty Masters budou z jeho strany masakr. Od QF ti soupeři půjdou stylem např. Thiem/Kačanov, Zverev a Djokovič.
Reagovat
smazaný uživatel
Pokial sa budu delit pomerom ako celú kariéru 11:1 tak to bude pre Rafu akceptovatelná delba..:)
Reagovat
turista
Myslím si, že se Rafa o ty antukové tituly bude muset s Djokerem rozdělit půl na půl a ještě do toho asi zasáhnou ti mladíci. Djokovi stačí vyhrát 2-3 tituly na antuce a vklouzne do desítky nejlepších antukářů všech dob.
Reagovat
EllNino
musíš to psát do každýho vlákna? je to otravné
Reagovat
Pe3k
V každém příspěvku leze Nadalovi hluboko do anusu a při tom tvrdí, že je fanda Djokovice. Připomíná mi Mayka, jenž je v ignoru již delší dobu a spokojený.
Reagovat
smazaný uživatel
Herná prax moze chýbat, ale podobne isiel aj do minuloročného AO a hral tam skvelý tenis. Premohol ho az jeho kariérny najvacsi rival, zranenie.

Aj do W. isiel bez prípravného turnaja, zda sa mi. Neni to ziadna tragédia, v AO vsak bude potrebovat pomoc zrebu, urcite nie Tsonga a de Minaura do prvych kol.
Reagovat
Herbert_Hoover
No právě že podobné to moc nebylo. Předloni nekončil zraněný na USO..cokoliv predikovat je v tenise ošidné a u hrajících legend o to víc, kterýmkoliv směrem..pozitivním i negativním, každopádně Rafův top cíl sezony z pohledu fanoušků je jasný - odrazit hladovou konkurenci a uhájit body na antuce. To, že by chtěl hrát už na prvním majoru je (vzhledem k četnosti jeho nedokončených GS a nejedné velké ztracené bitvě na AO) jasné, ale imho to není až tak krajně důležité. Samozřejmě čím později zažehne motory, tím těžší návrat bude. Pro tělo i hlavu.
Reagovat
smazaný uživatel
Souhlasím. Hrát AO kvůli obhajobě pár bodů z loňska na úkor potenciálního zranění a rizika absence na antuce není až tak důležité. Ještě když k tomu přičtu fakt, že výhra by byla velmi složitá.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak súdiac podla tej tlačovej konferencie (odporucam pozriet ak bude čas) je pre neho prioritný ciel jasný, AO. Antuka je daleko.

Nemyslim si, ze by v januari kalkuloval o antukovej sezóne a taktiez, ze by nepristupoval ku vsetkým GS s rovnakou vaznostou.
Reagovat
Patik
Myslíš že pristupuje ku každému grandslamu s rovnakou vážnosťou ?.. keď má jeden titul z Austrálie a 11 z French Open. ? sám tomu neveríš :)
Reagovat
Herbert_Hoover
To ale nevypovídá nic o tom, jak k jakému GS přistupuje, pouze o tom, že na antuce je o parník jinde než konkurence a případně že se mu během RG vyhýbají zranění..taky musíš vzít v potaz, že měl třeba i trochu smůly na AO...naopak na RG je mu mnohdy i nakloněna štěstěna - třeba..
Reagovat
Pe3k
Suhlas.
Reagovat
Patik
No však práve presne to o tom vypovedá ..tie zranenia sa nerozhodli samé že sa mu budú vyhýbať práve na French Open..on si to tak dá sa povedať zariadil lebo nato kladie vačší dôraz a chce byť nato pripravený..to že je o parník inde neni náhodou..top spiny pohyb na antuke rýchlosť nôh..on je na tento turnaj povedal by som že doslova trénovaný od malička..nehovoriac na Madrid a Barcelonu ktorú má doma..a navyše myslíš že by bol rovnako smutný keby vypadol v prvom kole Roland Garros ako v prvom kole Wimbledonu ?
Reagovat
Patik
Ale proste v jednoduchosti..na svoj oblúbený turnaj kladieš najvačší dôraz..iná príprava všetko berieš inak.
Reagovat
Herbert_Hoover
Tak ono už v principu jsou betony pro velké klouby náročnější než antuka. Kdyby Rafa mohl, nehraje na betonech vůbec, o tom se několikrát zmínil a spílal ATP, ať přidá turnajů na antuce. Při jednom svém comebacku před sezonou 2013 záměrně vynechal jarní US betony a začínal antukou, aby se tělo zase hned nezničilo po zranění. Leckdo argumentuje tím, že by měl Rafa omezit antuku, ale kdyby ji omezil, tak s největší pravděpodobností zraněním stejně nepředejde. U antuky je problém "jen" ten, že odehraje strašné kvantum zápasů v mrzkém časovém horizontu. Od MC po Řím je to vražedný kvapík. Podklad jako takový nepřítel jeho těla není. Vzhledem k tomu, že před loňskem obhajoval na Wimbledonu několik roků úplné prd, tak by mě to jako jeho fanouška tolik nermoutilo, ale to, jak bere tenis fanoušek a sám hráč, jaké cíle si oba dávají, se mnohdy na hony rozchází...nám jde hlavně o to, aby obhájili body, neklesli v žebříčku, jim jde o každou účast na velkém turnaji. My někdy daleko více kalkulujeme než oni.
Reagovat
Pe3k
Proč by se měla atp zabývat tím, co chce jediný hráč? Turnajů na antuce je dost, proč Rafa raději neapeluje na atp, aby přidali turnajů na trávě?
Reagovat
Herbert_Hoover
Nevím, proč by se tím měla ATP zabývat..podobně jako nevím, proč by se měla zabývat WTA tím, co řekne "nějaká" Serena..to není předmět diskuze. Jen jsem podstrčil argument, že sám Rafa říká, že na betonu jeho tělo trpí a tudíž pokud by omezil antuku, tak jeho tělo netrpí nijak zásadně méně, protože by zase naopak hrál pravděpodobně více hardových zápasů a pak by se rozpadl možná ještě víc.
Reagovat
Pe3k
Nevím do jaké míry trpí jeho tělo na betonech, co jsem sledoval spíše tam trpí jeho ego...
Reagovat
Herbert_Hoover
Já si myslím, že trpí méně než to tvoje, když zrovna Rafa vyhrává :))
Reagovat
Pe3k
Už ani nepamatuju, kdy něco vyhrál...
Reagovat
Herbert_Hoover
Nojo, mimo antuky už je to několik dekád :)
Reagovat
Herbert_Hoover
Tráva..to je ten zelený povrch, kde se láme/podvrtává jeden kotník za druhým? :)
Reagovat
Pe3k
Ano přesně ten povrch na němž je zdaleka nejtěžší dominovat...
Reagovat
Herbert_Hoover
Dominovat? Jako že je těžší znovudobýt Wimbledon než Roland Garros? :)
Reagovat
Pe3k
S podvrtnutyma kotnikama určitě ;)
Reagovat
Herbert_Hoover
S podvrtnutým kotníkem je náročné dominovat i futures v Ústí nad Orlicí :))
Jinak ve Wimbledonu je více x-násobných vítězů než na RG, v open éře :)
Reagovat
Pe3k
Ano, protože na antuku se re bílý tesák...
Reagovat
smazaný uživatel
Paiik, vies citat?..

Uz nizsie pisem, ze na RG nemá najviac ucasti zo vsetkých GS. Takze logicky plati, ze ku kazdemu GS pristupuje s rovnakou zodpovednostou..

Vysledky su predsa úplne irelevantné. Ale neviem ci tu ma logicka diskusia nejaký zmysel celkom uprimne..
Reagovat
Patik
áno videl som to..ale potom sme sa len zrejme nepochopili..napísal si s vážnosťou potom si zase napísal zodpovedne..nechcem chytať za slovíčka môže to byť poňaté a myslené teda viacerými spôsobmi..aj Federer bral zodpovedne nastupy na Roland Garros ale s vačšou vážnosťou bral Wimbledon.
Reagovat
Kozoroh
Fakticky nemáš pravdu, na RG má 14 účastí, stejně jako na USO. Na AO a ve Wimbledonu má o jednu účast míň.
Reagovat
smazaný uživatel
Slovičkarenie.

Mal som na mysli, ze sa nedá povedat, ze na RG ma najviac ucasti, kedze to je delené prve miesto..

A v podstate do ucasti sa mu ráta aj RG z ktorého odstúpil, takze turnaj nedokoncil.
Reagovat
smazaný uživatel
To je fakt. Ta smůla, kterou Rafa měl na AO, Wimbledonu a třeba USO ať už to byly špatné podmínky, zatažená střecha, nebo zranění, jej úplně na RG minula. Tam mu nikdy nic nebylo a vždy vše hrálo v jeho prospěch.

Já ane nevím, kolikrát musel vůbec Rafa za turnaj jít do pěti setů. S Nolem 2013 a s Rogerem 2011 a Soderling 2009. Jinak mě nic nenapadá.
Reagovat
Herbert_Hoover
Jako na RG? Na RG hrál pětiseťák všehovšudy tak dvakrát, třikrát..vím, že s Isnerem kdysi na začátku turnaje a s Djokerem jednou nebo dvakrát. S Fedexem ani s Robinem ne.
Reagovat
smazaný uživatel
Kolko krát Nadal to stastie na RG za tie 3 generácie hráčov vlastne potreboval?...raz?..Len s Djokovicom bol reálne blizko prehry..

Smolu mal naopak, ked musel z turnaja odstupil, prehral aj TB stvrtého setu s Robinom, ak by mal stastie, mohlo byt 2:2.
Reagovat
Kozoroh
Ještě v roce 2011, kdy mu Roger vyřadil No1eho. No1e měl ve své úžasné sezóně proti Býkovi bilanci 6:0! :)
Reagovat
smazaný uživatel
To je v poriadku. Aj v rokoch 2013 a 2014 prichádzal Novak do Paríža s aktivnou sezónou bilanciou s Rafom, dokonca na antuke...RG je ale iná súťaž..
Reagovat
Patik
a potom si človek pozrie posledných 13 clay courts eventov a uvidí samé tituly bez straty setu.. žiadny withdrew ani retired zďaleka nehrozí. :)
Reagovat
Torn
To je sice hezký, každopádně sezónu netvoří jen antuková část. :)
Reagovat
smazaný uživatel
To je pravda. Ta zranění budou čím dále delší a horší. Ty stovky náročných zápasů na antuce se někde prostě projevit musely. Navíc letos má na antuce navíc ještě 100% Djokoviče, vyspělejšího Thiema, Zvereva, nebo Kačanova. Konkurence je mnohem silnější, než loni a Rafa musí hrát extrémně dobře a být zdravý, aby byl schopen obhájit všechny loňské tituly. Já mu přeji zdraví, bez něj to není ono, ale už nevěřím tomu, že bude letos tak dominantní, jako loni.
Reagovat
Patik
On je tak trošku zabednená hlava antuková keď už to tak musím napísať..namiesto toho aby z tej antuky trošku ubral na tempe každý rok odoprel si z nej niečo tak on nie ..on to tam radšej bude celé valcovať každý rok a po French Open bude rozmýšlať ako vôbec dohrá nejaký turnaj a zvyšok sezóny..ja neviem či rozmýšlajú hlavami alebo čím tam v tom jeho tíme..sám hovorí že tenis je jeho vášeň jeho život ale sám sa o neho oberá..však to si už ozaj aj retard všimne keď sa pozrie na súhrn jeho sezón že antuka je zabijak jeho kariéry a jeho tela.
Reagovat
smazaný uživatel
No jistě s tím já plně souhlasím. Když se Rafa vymlouvá na zranění, tak už mě ty jeho řeči poslední roky vůbec nezajímají. Jeho zranění jsou čistě jeho problém a chyba Rafy a jeho týmu. Teď bude mít co dělat aby vůbec hrál na AO, pak nějak probelhá Sunshine double akorát s tím rozdílem, že antuka bude letos těžší při účasti Djokoviče.
Reagovat
smazaný uživatel
Len doplním, ze Djokovic sa antuky zucastnil posledných 10r..

Nezucastnil sa Federer, ale tak ten aj ked hra nahrá plus/minus rovnake vysledky ako ked sa nezucastni..
Reagovat
smazaný uživatel
Ty to si nemyslím. Neříkám, ze je Federer nějaký antukar, ale určitě by nějaké QF, nebo semi uhrál.A minimálně 1000 bodu by si tam podle mě nahrál celkem bez stresu.
Reagovat
Patik
Tiež si myslím..štvrťfinále minimálne..a to nedáva ani top spiny tri metre nad sieťku a nebehá za každou loptou.
Reagovat
Pe3k
Někdo na to holt nemá herně, tak to musí uběhat...
Reagovat
Herbert_Hoover
Od svého jediného titulu na RG nehrál snad nikdy bez stresu (alespoň výsledkově)..max. v roce 2011, to hrál fakt dobře a jeho semíčko s Djokerem lze zařadit do zlatého fondu.
Reagovat
smazaný uživatel
No já tady taky nehovořím o destrukci soupeřů na cihle. Jenom říkám, že když si pojede jen tak zapinkat na antuku, tak tam tisíc bodů může udělat aniž by se nějak honil. Na antuce máš 3x Masters a RG. Kdyby hrál 2 Masters to máš 720 bodů za 2x QF a pak mu stačí osmifinále na RG, což by měl vzhledem k postavení udělat a má litr doma za pár zápasů. A hlavně pokud je to jeho poslední, nebo předposlední sezóna, tak má cíl být zdravý a udělat 100 titulů, zbytek nemusí až tak řešit.

Jo 2011, to hrál Roger asi nejlepší zápas kariéry na antuce.
Reagovat
smazaný uživatel
Blbost jsem napsal, na Masters je za QF 180. Sorry jako :(
Reagovat
smazaný uživatel
Aj preto ma ucast na GS rovnaku 12-13-12-13...Lebo vynecháva len hardy :-)
Reagovat
Kozoroh
To máš údaje ze začátku loňské sezóny. Nyní to je 13-14-13-14.
Reagovat
Mayo
Radšej nech vynechá aj Aussie
Reagovat
smazaný uživatel
Silena statistika. Antuka si vybírá svou daň. Ale letos te konkurence bude mnohem více, jsem zvědavý
Reagovat
Herbert_Hoover
Proto je třeba se na antuku připravovat lépe a déle než jindy. Ideálně už v lednu. :))
Reagovat
Herbert_Hoover
Správně Rafo, šetři se na antuku.
Reagovat
smazaný uživatel
V prvom rade sa šetrí na AO, ktoré už nechce skrečovať a je vidiet ako mu na tom GS záleží.
Reagovat
Marduch
a je to logické, podobně jako Djokerovi bude extra záležet na RG..
Reagovat
turista
Nejenom na RG. Djoker si bude chtít vzít zpátky vedení v počtu vyhraných tisícovek.
Reagovat
dappe
Pochybuji, že tihle tři hráči řeší počet vyhraných tisícovek, ale ok.
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist