Nadal v Barceloně končí, vyřadil ho Fognini!
Turnaj v Barceloně byl jedním z těch, na kterých Rafael Nadal dlouhé roky nenacházel přemožitele. Antukový král odjížděl z katalánské metropole s titulem osmkrát v řadě a až loni ukončil jeho sérii krajan Almagro. O to, že se aktuálně čtvrtý hráč světa s Barcelonou nerozloučí jako vítěz ani letos, se postaral Fabio Fognini.
Italský tenista už letos jednou dokázal, že se Nadala nezalekne ani na jeho nejsilnějším povrchu. v Rio de Janeiru dokázal devítinásobného vítěze French Open porazit ve třech setech, a nebojácně hrál s favoritem i dnes v jeho domácím prostředí. Fognini si za stavu 3-2 dokázal jako první vypracovat brejkbol; svou šanci nevyužil a vzápětí pak sám musel bojovat o podání, ale v desáté hře už se dočkal a úvodní sadu vyhrál 6-4.
Nadal hned v úvodu druhého setu sebral Fogninimu servis a zavelel k obratu, ale z jeho rakety dál překvapivě často létaly nepřesné údery. Španěl o svůj náskok vzápětí přišel a jeho soupeř pak ztrátu servisu dokázal dohnat ještě dvakrát. Když Nadal nedokázal za stavu 5-4 dopodávat set, přišel na řadu tie-break, v němž se Ital dostal do rychlého vedení 3-0 a za stavu 6-3 měl velkou šanci porazit Nadala na antuce podruhé v jedné sezoně. Bývalý nejlepší hráč světa všechny tři mečboly smazal, po dalším nepřesném úderu ale nabídl Fogninimu další příležitost, a tu už Ital využil.
"Myslím, že jsem dnes hrál velmi solidní tenis," komentoval Fognini. "V obou setech jsem míčky trefoval opravdu dobře. Klíčovým bylo samozřejmě vyhrát druhý set. Bylo by to totiž hodně obtížné hrát proti němu třetí set poté, co bych prohrál druhý set a neproměnil v něm tři mečboly," dodal italský tenista.
Nadal, který dnes vedle sedmnácti vítězných úderů vyrobil 30 nevynucených chyb, si tak už měsíc před začátkem Roland Garros připsal třetí prohru na antuce v letošní sezoně. Víc porážek na pomalém povrchu musel překousnout naposledy v roce 2004, kdy na antuce prohrál čtyřikrát.
"Hrál jsem špatně, nehrál jsem tak, jak bys si představoval," litoval Nadal, který v Barceloně selhal druhý rok po sobě. Loni ve čtvrtfinále nestačil na krajana Almagra a v metropoli Katalánska přišel o 41zápasovou šňůru neporazitelnosti.
"Mému forhendu chyběla síla a rychlost, neměl jsem ho pod kontrolou. Forhend je vždy mou silnou zbraní, ale dnes můj forhend nebyl hoden mému postavení. Pokud chci soupeře zatlačit, potřebuju k tomu fungující forhend," uvědomuje si osmadvacetiletý rodák z Mallorky, který hrál druhý turnaj s novou raketou.
"Dnes jsem nebyl agresivní, nevyužíval jsem údery, které normálně hraju. Nepodařilo se mi využít výhod, které jsem měl. Mít ve druhém setu tři brejky a stav 5-5, to je katastrofa," nešetřil Nadal výčitkami. "Tohle je pro mě bolestivá rána, ale musím negativní den to akceptovat jako výzvu. Není jiná cesta, než se s tím vypořádat, nebo zemřít."
Fognini se ve čtvrtfinále střetně s dalším domácím hráčem Pablem Andújarem. Ten dnes vyhrál španělský souboj s pátým nasazeným Felicianem Lópezem, kterého porazil 6-3 6-4.
Roli favorita dnes naopak s přehledem zvládl nejvýše nasazený Kei Nišikori, který ani ve svém druhém utkání neztratil set. Japonský obhájce titulu nechal od stavu 4-2 uhrát Kolumbijce Santiaga Giralda jediný game a v repríze loňského finále zvítězil 6-2 6-1.
Na cestě do čtvrtfinále nezaváhal ani Slovák Martin Kližan, který dnes po necelém čtvrtroce narazil na Victora Estrellu. Zatímco v Quitu se před hráčem z Dominikánské republiky musel sklonit, v Barceloně mu porážku oplatil a zvítězil 6-4 6-3.
Ve spodní polovině pavouka je po vypadnutí Nadala největším favoritem čtyřnásobný finalista David Ferrer. Třetí nasazený Španěl dnes porazil osmnáctiletého Eliase Ymera a zůstává ve hře o již čtvrtý letošní titul.
Dvouhra - 3. kolo: |
Nišikori (1-Jap.) - Giraldo (15-Kol.) 6:2, 6:1 |
Fognini (13-It.) - Nadal (2-Šp.) 6:4, 7:6 (8:6) |
Ferrer (3-Šp.) - Ymer (Švéd.) 6:3, 6:4 |
Andújar (Šp.) - F. López (5-Šp.) 6:3, 6:4 |
Bautista (7-Šp.) - Cuevas (10-Urug.) 7:6 (7:5), 6:2 |
Robredo (9-Šp.) - Granollers (Šp.) 6:2, 6:2 |
Kohlschreiber (12-Něm.) - Paire (Fr.) 6:4, 7:6 (8:6) |
Kližan (14-SR) - Estrella (Dom. rep.) 6:4, 6:3 |
Komentáře
https://www.youtube.com/watch?v=o4uNtvUpqFM
Teď hraje.
Nápověda - není to tenista.
http://g.denik.cz/54/30/2306ul-nataceni-film-mista-11_galerie-980.jpg
http://www.klicperovodivadlo.cz/uploads/images/567/large/001929-567.jpg
http://www.valassko.estranky.cz/img/mid/10/8-9-polivka.vladimir-b.jpg
to je můj člověk
Poslední zpráva je, že pořád figuruje na listině FO, ale kdo ví...:-(
A tady zpráva z 21.4., ale ve španělštině (každopádně nic moc pozitivního) :-(
http://canchallena.lanacion.com.ar/1786565-el-futuro-de-juan-martin-del-potro-en-el-mar-de-la-incertidumbre
Já mám sice co kecat, s Géniem se snad ani nedočkám....
"Lavaur and Nava(2008) showed that when a film is presented in the viewer's native language abd the subtitles are unnecessary to the understanding of the sequence, the subtitles have a negative effect on the perception of visual information, compared with situations in which viewers watch silent and dubbed versions of the same film. Secondly, interlingual subtitles were also shown to be distracting in a study by Grignon,Lavaur and Blanc(2007), but only as far as image processing was concerned. With regard to linguistic information, as expected, subtitles proved to be a great help for viewers with a low fluency level in the spoken language of the film."
Což je zcela v souladu s tím, co od začátku tvrdím - že titulky jsou fajn k výukovým účelům, ale vnímání filmu prostě kazí.
Víš jak byla vynalezena viagra? Omylem.
Byl to původně lék na anginu pektoris.... určenému vzorku nemocných byly tabletky ještě nemodré, předány k experimentu..... po uplynutí zkušební doby byli pacienti požádáni o vrácení nespotřebovaných tabletek.... ženy je bez frflání vrátily, ale muži se k vrácení vůbec neměli..... tak se zjišťovalo proč právě muži maj s vrácením problém a oni přiznali vedlejší.... dnes již hlavní účinky :-)))
Teraz si zas možeš dať ignore a prísť, až keď budeš mať pevnú pôdu pod nohami ;)
http://www.novinky.cz/ekonomika/367944-slovensti-poslanci-chteji-zakazat-kazitka-ktera-pry-zamerne-nici-spotrebice-po-zaruce.html
Chci si ujasnit kdo je kdo a trochu se v tim ztrácím. Nudle zvládám, ale tady je to celkem košaté.
1. 24.04.2015 11:04 Od: Forehand
2. 24.04.2015 12:27 Od: Forehand
http://images.fineartamerica.com/images-medium-large/mohammedan-woman-with-head-to-toe-burka-everett.jpg
Ach ta silná antuková konkurence (ROFL) - antuku drtí Japonec...
Nishikori je podľa mňa antukár.
Hraje lepšie na antuke ako na harde si myslím.
To si nemyslím.
Vime ze se ho snazis sesmesnit kdy muzes..ale takhle hloupoucky snad nejsi.
Jak psala sojka urcite muze delat reservace v hotelech , aut a dalsich vec na jina jmena, aby byl inkognito..to je tak vse.
Pokud cestujete pod falešným jménem, nemůžete už do stejné země přijet pod jinou identitou, řekl magazínu Wired poradce CIA, který si přál zůstat v anonymitě. Je to jednorázové - jednou a dost. Biometrická data ve vašem pasu jsou stejně jako vaše duhovka jednou provždy spojeny se jménem, které jste měli v pasu při první návštěvě. Nemůžete přijet s jiným jménem a stejnými údaji.
Jak psala Sojka, to sa ti hodí, a to jak psal gigin už nie?..Proste z toho vyplýva, že tak cestuje, nie že si tak bookuje hotel, čomu na tom nerozumieš?..
A prečo?..No prečo asi..Si myslíš, že keď niekto vidí v zozname meno Roger Federer, že si to nechá pre seba, nehrozí únik informácií?..Davy fanusikov, novinárov, o toto je napríklad Federer ušetrený..
Né větou "Federer do basy", ale odstavcem: "Každopádne, celkom komická situácia..Hejno FFF tu rozbehlo polovacku na Rafu za to, že nepodá loptičku do kurtu do 25sekund, ale do 27 a ich miláčik nám tu porušuje zákony a jazdí si na falošné doklady..To je kúzelné.."
Ses odkopal !!!!
Dokonce Rafu i lituji, že má ve svém fans právě Forehanda :-/
Forehand není špatný, fakt.
Si pozri moju prvu reakciu, a potom napis znova..
A netáram..
Takze tvrdis, ze Federer cestuje z falesnym pasem?? Ano nebo ne?
Ty tvrdíš, že Rafa je gay a nemas to nicim podložené, mimo svojej túžby..
Ja tam vidim slovo pokud, navic nejaky hovor vytrzeny z kontextu clanku
kde se jmeno Federer nevyskytuje..
Podle me ti mekne mozek, pokud to myslis vazne a nedelas si z toho celou dobu kozy.
Pokud cestujes soukromim letem jako VIP zakaznik, odbavuje se jako VIP klient, rozhodne neceka v rade z ostatnimi smrtelniky.Vstup do zeme na falesne doklady je proste totalni nesmysl a mohla by tomu verit akorad uplne primitivni ovecka..Za kterou te nepokladam.
Doufam ze to cele je vtip.
Ja po pravde pátrať nejdem, je mi to v podstate ukradnuté, no je mi čudné, že túto možnosť absolútne zavrhujete..Magerka tu vyšiluje jak besná, mohla napísať, že to je kačica, neverí tomu a bodka..To je moznost..Ale chciet odo mna dokazy, policajné spisy. to je úplne absurdné..
Navíc mi nějak uniklo, že by ten údajný anonymní agent mluvil přímo o Rogerovi....
Pokud na jine veci pouziva nejaky alis, kvuli svemu bezpeci a klidu
Autista zapol a Kei dosť veľké zatmenie posledné minuty.
Nadal is playing with a lower body weight. This is the reason of a not killer forehand. It's no good for a long match of 5 set..
Tvári sa to, že s ňou už hrá, a kvoli nej nemá zabijácky FH, ako bol teda myslený ten tvoj koment :)
I když v obou případech si myslím, že jsou jim na dvě věci. :-)
O raketě se nic nepíše, jen o jeho váze. A ani ta raketa nemá přidat na agresivitě, naopak, přidá jen na spinu, takže další demence od Rafova kempu.
Btw. ty jsi hrozná vlezdoprdelka...
Rafa 3,3
Keď Rafa niečo v Madride alebo Ríme nevymyslí, tak na Novaka bude pred RG menší kurz jak na Nadala za najlepších antukových čias.
Federer do basy!
http://isport.blesk.cz/clanek/blesk-sport/234102/zena-tenisty-wawrinky-o-jeho-druhem-uteku-je-to-emocionalni-zrada.html
Ono pokud by Berdych, Kvitová a spol a před nimi jiní nevraceli část z výdelků zpět, tak by asi nepřicházely úspěchy nejmladší generace.
"Známý je i mistrův pseudonym Emma Destinová, pod kterým se tajně ubytoval v hotelu Chelsea při svém pobytu v Chicagu."
Tak to sa mi nezdá..Znamenalo by to totiž, že Federer už pri svojej prvej návšteve Štátov v časoch, kedy bol junior prišiel s falošnými dokladmi..Prečo by to robil?..
Každopádne, celkom komická situácia..Hejno FFF tu rozbehlo polovacku na Rafu za to, že nepodá loptičku do kurtu do 25sekund, ale do 27 a ich miláčik nám tu porušuje zákony a jazdí si na falošné doklady..To je kúzelné..
To, že Rafa porušuje pravidla na podání, to vidíme všichni v přímém přenosu, zdržuje to nejen soupeře, ale i diváky.....
Byls někdy u pasové kontroly a zdržoval Tě tam Federer s falešným pasem, který jsi na vlastní oči viděl? Nebo tu jako obvykle opět vaříš z vody?
Tak keď ja varím z vody, tak ty si vyučená šéfkuchárka s dvoma hotelovými akadémiami s odborom varič vody..
Mne to príde celé hlavne vtipné..Stane, nebuďme naivní, sú a vždy budú rovní a rovnejší, aj v Amerike..Federer je privilegovaný a toto mu uľahčí kopec vecí, zabezpečí mu komfort..Jeden zákon hore-dole..
Viděl jsi Rogera porušovat zákony kterékoli země? Uveď prosím nějaký.
Navíc, pochybuju, že by Rafa takovouto kličku taky nepoužíval, takže opravdu nechápu, že nechápeš :-/
https://www.youtube.com/watch?v=Y5t8TN3EX40
Tak Ty někde slyšíš nějaký blábol a od toho odvozuješ nějaké své připitomělé teorie?!!!! A ještě napadáš všechny kolem, kteří se snaží Tvé pitomosti aspoň hodit do roviny srandy.... :-/
Takže buď má Federer nějakou výjimku, která se může za určitých okolností poskytnout, a tudíž zákon neporušuje, nebo je to celé blbost. Třetí možnost neexistuje.
Spíš si myslím, že hateři nalítli na nějakou kachnu...
http://www.tennis-arena.cz/volny-cas-hvezd-federer-si-meni-jmeno-6854cz/
Já si to taky myslím. A hodil jsem to sem jenom tak z prcky, je paťulinek, venku je hezky, zítra natahujeme sítě, pohoda ;)
Jo jinak samozřejmě tvou touhu a fandovství Fogny ti jasně dosvědčuju! On má sice u mne vrub, ale snažím se na to nemyslet :)
Mladej namyšlenej sopel nic víc. Aby se hádal mladej fracek o peníze a kvůli nim nejezdil na Davis Cup reprezentovat svoji zemi. Doufám že už formu nikdy nenajde. Nechápu ten přístup mladých. Snad je sen každého mladého kluka reprezentovat svoji zemi. Vypadni ze stovky třeba. Bamos....
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sopel
Thiem
OT: http://diepresse.com/home/sport/tennis/4715784/Thiem-und-der-OTV_eine-unendliche-Geschichte?xtor=CS1-15
Mladej namyšlenej sopel nic víc. """"""""""""""""""""""""""" ;-)
....... ale koncim dnes, po delsi dobe a stacilo... a jsem i urazena za a.magerovou, obourucak uz preslapl. Zatim.. ;-)
Já jsem nějak mimo či co.... včera nám můj harémista (Tvůj slizoun) porazil Rafu a dnes nám za to Forehand zavírá Rogera do basy za falšování dokladů.... no to je při pátku takový nával, že nestíhám :-/
Někomu snad ne?
Pokud někdo získá nějakou dotaci ve sportu, kterým v případě úspěchu vydělává velké peníze, měl by takovou dotaci vrátit, až se dostane do nějakého rozumného plusu.
Viz:
Q. Did Braddock give back the money he had gotten while on relief? Isn't that a little too good to be true?
A. It is, but happened nonetheless. Like many people, Braddock was intensely ashamed about the relief money he had received. With his fight earnings growing in 1935, Braddock was eager to pay it back. Sportswriters discovered the story just weeks before his fight against heavy weight champion Max Baer, and to Braddock's embarrassment, splashed the story everywhere...
Otázka: Měl Braddock vrátit peníze, které dostal, když na podpoře? Není to příliš dobré, aby to byla pravda?
A. To je, ale přesto se stalo. Stejně jako mnoho jiných lidí, Braddock byl intenzivně stydět záchranných peněz, kterého se mu dostalo. S jeho boj příjmy rostou v roce 1935, Braddock byl horlivý splatit. Sportswriters objevil příběh jen několik týdnů před jeho boji proti těžké váze šampion Max Baer, a Braddock rozpaky, postříkal příběh všude ...
Silny pribeh, cloveka ktery se vydrapal z uplneho dna.
Každopádně Liiittttvvvvííínooovvvv!!!! :-)
Naozaj si je treba uvedomit, čo vsetko Rafa dokázal prakticky s amatérskym trénerom..Som zvedavý, kam by to dotiahol Djokovic, kebyže ho trénuje strýko..:)..Samozrejme, nikto nie je v tíme doležitejší, než Toni, nikto nepozná Rafu lepšie..Ale všetko, čo mu mohol po hernej stránke dať mu už dávno dal a pochybujem, že sa to zmení..Po psychickej stránke je Toni základným pilierom Nadalovej hry a jeho miesto na lavičke je vyarendované..Ale po hernej stránke, nepochybujem, že by Rafovi ktokolvek z legiend mal čo povedať a pomocť..
Co se týče sitcomů, doporučuji Community. Podle mě nejlepší seriál tohoto druhu. Každá série jiná, postavy se pořád mění, vyvíjejí, vůbec tam nehrozí situace jako v BBT, kdy nám první série nabídne nějaký charakter postavy, kterou už pak vůbec neproměňuje, ale pouze variuje. Navíc je v tom až neskutečné množství filmových odkazů, parodií známých filmových scén a podobně. Vážně znamenitá záležitost. Zároveň to je jediný seriál svého druhu, v němž mi žádná postava nebyla nesympatická. Prostě jsem měl rád všechny a všichni byli nějakým způsobem vtipní.
http://uproxx.com/tv/2015/04/why-no-one-on-the-internet-is-talking-about-the-internets-favorite-show-anymore/
Nemuzu soudit, posledni dve série jsem jeste nevidel. Jinak predtim top, hlavne díly s paintballem. Chevy Chase parádní :) Každopádně sledovat v anglictine, dabing to zabijí.
Tu je zas otazka, co od seriálu clovek naozaj ocakáva..Pre mna to bola vzdy vyslovene oddychovka, necakal som ziadne dejové zvraty, proste piánko, limonádka, proste sitcom..
CommunitY nepoznám, ale díky za tip, budem si pamatat..
Mám teraz velké medzery..S malým dieťaťom mi skončili tie "chvíle pre seba" len ja a notebook..:)..Takže čakám, kým sa režim trochu upraví..Ale ako sa pri detoch hovorí, prvých 18rokov je najtazsích, takže potom to snáď opat príde :)
Co se týče té Howardovy holky, tak ta je vysloveně protivná, ale přináší opravdu výborné oživení. To, že si postava, která se dvě nebo tři série snaží všemi možnými prostředky najít holku, holku opravdu najde, je zvrat jako kráva. Zároveň ale jak píše vencape - od té chvíle se Howard stává naprosto nevtipnou postavou. Jeho dialogy s matkou naprosto ztratí šťávu a jeho fungování v komunitě založené na neustálém plánování toho, jak někoho sbalí, se pochopitelně zcela rozplyne. To je škoda. Protože Howard byl podle mě po Sheldonovi dlouho jasně druhou nejvtipnější postavou, nádhernou parodií ukázkové pick-upera.
Všechno to jsou ale samozřejmě jenom mé dojmy, hodně zřejmě způsobené i tím, že jsem se na seriál nedíval v klasickém formátu jednoho dílu týdně, ale zhlédl jsem snad čtyři série během pár dnů. To člověku pak příjde pořád stejné, i kdyby nechtěl :)
Mne sa napríklad obe dievcatá velmi velmi páčia, Howard sa trochu zmenil, ale u mna je stále s prehladom na druhom mieste..Ale uznavam serial som pre kratkost casu pred dvoma rokmi prestal aktivne, pravidelne sledovat a mozno som stratil nit..
Jinak super je jeste Blackadder a Black books pro ty, co maji radi britský humor v nejčistší forme.
Z britských ještě IT Crowd. Na něm mě nejvíce fascinuje, že scénaristé nechají na konci první série zemřít nejvtipnější postavu, aby ji nahradili postavou dvakrát tak vtipnou :) Tomu říkám tvůrčí sebevědomí.
Btw. Stopařův průvodce mě bavil hodně (mám rád Zoe) a kniha je ještě lepší než film.
The wire - nej co jsem kdy videl
Breaking bad
The shield
Fargo
Homeland
Vse samozrejme v originále, pokud to jde.
A pokud jde o ty názvy - to je ryze záležitost distributora, stejně jako v originálu. Proto se ani originální názvy filmů často neshodují s názvem literární předlohy. Tady vstupuje do hry marketing - přece jen náklady na natočení filmu jsou několikařádově vyšší než na napsání knihy...
original, vyhruzne: "I hate you"
polak (nezucastnenym tonem): nenavidze czebe
o: I'll kill you
p: zabije cze.
Z čeho prosim te prameni tva láska k dabingu a nenávist k originálu? To fakt nechapu. Dabing uz delsi dobu upadá a ty posledni problemy a vymeny dabérů v půlce seriálu, to je zvěrstvo.
Jinak jsem nepsal nic o nenávisti k originálu, kde jsi to prosím vyčetl? Napsal jsem, že film v jazyce, kterému dostatečně dobře nerozumím, je podle mne lepší v dabingu než s titulkama. Jednak titulky z pochopitelných důvodů spoustu věcí vynechávají, takže se kolikrát vůbec nedozvíš spoustu zásadních věcí, druhak odvádějí vizuální pozornost, která se má soustředit na to, co se na děje plátně.
Samozřejmě, že Filipovský není jediný dobrý dabér i dnes jich je spousta. Jak už jsem napsal, True Detective byl nadabovaný dobře, Přátelé, HIMYM a třeba BBT jsou hodně dobré. I když je jako polorodilý mluvčí rád zhlédnu v originálu, nemám vůbec problém si je s dětmi pustit v češtině. Ani trochu mne to neuráží.
Jak říkám, ve většině případů je to jen snobský postoj a jeho šiřitelé pak stejně polovině věcí nerozumějí. Tím nemyslím tebe, ale některé lidi, co znám.
Titulky odvádějí pozornost od děje a pokud si někde přečtu, že třívteřinovou scénu natáčeli filmaři 3 dny a pak mi z ní polovina uteče díky titulkům, tak je to škoda. Proto je dobré, když už titulky, tak aspoň dvojí zkouknutí filmu v krátkém intervalu.
Český dabing bych taky vyzdvihla, zvláště když Zdeněk Mahdal dabuje nějakého fešáka v romantickém filmu.... to je pro mě bonus navíc !!! :-))
Taky to kolikrát vidím jako takovou falešnou pózu, když Čech řekne, že na české filmy se zásadně nedívá, české písničky neposlouchá, český dabing je všeobecně fuj.... přijde mi to stejně hloupé, jako když mi někdo sdělí, že se vody z kohoutku nenapije ani za nic, že si zásadně kupuje barevné balené vody v supermarketech (plné umělých barviv a umělých sladidel).... a přitom dřív jsme všichni pili vodu ze studánek a potůčků a stále žijeme :-))
Blbec k večeři nebo Uprchlíci (v USA - Tři uprchlíci)
Jinak mě se líbí víc ta francouzská provedení, jak u Uprchlíků, tak u Blbce :-))
"Tenhle remake se mi líbil mnohem více než původní francouzský film, a to je velmi vzácný jev."
Jinak kopie klidně může být lepší než originál. Ve sféře dabingu to byl právě zmiňovaný Filipovský, uznal to i samotný de Funes. Originál je jedinečný v nápadu, nikoli v provedení.
Stavět PROdabingovou argumentaci na Fuenesovi je vážně absurdní, ale vlastně logické, protože na ničem jiném postavit nejde. Je to stejné jako například tvrdit, že remaky jsou obecně lepší jejich předlohy, protože Zjizvená tvář je lepší než originál.
Krom toho tvrdím, že každý, kdo umí nějaký jazyk, má přece možnost si film v originálu prohlédnout, protože nadabováním se originál nezničí. Ale když někdo prosadí přihlouplý titulkovací zákon a dabing zakáže, tak to bude omezení svobod, ne rozšíření.
Já s tebou nesouhlasím. Už roky jsem zvyklý dívat se na filmy s titulky a nikdy to moji pozornost neodvádělo, naopak mi to zprostředkovává daleko intenzivnější a hlubší prožitek, než když vidím herce otevírat ústa nesynchronně s tím, co z nich vychází, a když vidím, že očividně mluví hlasem, který mu nepatří. S takovou postavou se pak jen velice těžko ztotožňuji, sympatizuji, nebo ji zkrátka nějak emočně prožívám. Ale beru, že to máš jinak.
S čím bych však chtěl výrazně polemizovat, je toto tvrzení "titulky z prostorových důvodů vynechávají daleko více informací než dabing." Viděl jsem mnoho filmů v originále i s dabingem. Protože anglicky umím (třebaže bohužel ne natolik, abych si pustil anglický film bez titulků), mám možnost do jisté míry posoudit úroveň překladu těch dabovaných filmů, co jsem viděl. No zkrátka: byla to prostě hrůza. Podávání mnohdy úplně jiných informací, zkreslování, špatný výklad souvislostí atd. Nevím, kdo ty překlady pro dabing dělá, ale zřejmě to nebude práce, po které by překladatel snil, a podle toho to taky vypadá. S těmi titulky máš pravdu. Jen jsem chtěl popsat svoji zkušenost, že co se týče dabingu, situace je velice podobná.
Jinak mě tato pozice ďáblova advokáta vůbec netěší, protože jednak anglicky rozumím natolik, že nepotřebuji ani jedno, ani druhé (tedy pokud se omezujeme pouze na anglicky namluvenou produkci), druhak zvuk angličtiny miluju.
Ale snažím se na to nahlížet z pohledu většinového diváka.
Nekteri lide napr.nejsou schopni ty titulky stihat cist a anglicky neumi.Takze nic jineho nez dabink(hlas dabera)neznaji..a jsou radi i za nej.
Ale obecně souhlasím, že by měly existovat obě verze.
Inak, ja na rozdiel od Stana preferujem práve formát povodné znenie a slovenské titulky, nič zlé na tom nevidím, anglicky viem, no pozerať film bez tituliek si netrúfam, určite by boli percentá dialógov, ktoré by mi ušli a to si neprajem..A ako hovorí spaniel, v Holandsku alebo vo Švédsku vysielajú filmy prakticky deťom od základnej školy s titulkami v angličtine a na jazykovej vybavenosti sa to pozitívne odzrkadľuje..
Čo sa týka Priateľov, ten mám tiež odsledovaný s dabingom, predsa len na prelome tisícročí bol dabing mainstream a online seriály prakticky ešte neexistovali..Ten slovenský je výborný, vyhral viacero cien a práve Stano Kráľ, ktorý daboval Rossa hovoril, že David Schwimmer robí vo svojom prejave netypické pauzy, ktoré nebolo jednoduché preniesť do svojho hlasu..Myslím, že sa mu to podarilo na výbornú..
Prostě bych dabing nechal žít, ale zároveň ho nikomu nevnucuji. Když je ta možnost a rozumím tomu, tak dám originálu přednost, ale titulky podle mne degradují původní dílo daleko více než dabing. Důvody jsem uvedl výše.
Nějak mi vypadlo to "stačí"...
Je to znehodnocení, stejně jako překlad knihy je určité znehodnocení originálu a překladatel může být sebelepší a sebeuznávanější. O tom přece nemůže být ani řeč. Někdo vyvine nějaké umělecké úsilí, které je pak z komerčních důvodů dále transformováno do různých přístupnějších podob. Není absolutně o čem.
Ten Midnight Cowboy by přece mohl být nadabovaný v hantecu...
Ale vážně. Co tím chceš vlastně říct? Že se nemá nic dabovat a překládat? Že "i skladník ve šroubárně má čísti Vergilia v originále, Mlho?" Ten originál snad přece po nadabování nikdo nezničí, nebo ano? Zakazuje někdo někomu, aby se díval na filmy v originálu?
Jinak řečeno, ty mluvíš o subjektivních dojmech, já o reálné hrozbě.
Ty mluvíš o reálné hrozbě. Víš ale o tom, že ta hrozba má dvě tváře? Itálie, Francie nebo smaozřejmě Amerika - to jsou zase země dabingu, kde máš problém jít na zahraniční film, aniž by byl nadabován. To ti jako hrozba nepřipadá? Děje se to už i u nás v rámci 3D filmů. Například na Avatar nešlo jít na originální verzi, ale pouze dabovanou - pokud to chtěl člověk vidět ve 3D. To je - myslíš - v pořádku?
Jinak - jakýkoli umělecký dojem je samozřejmě subjektivní. Tobě bude připadat projev herce na divadle úžasně hluboký, mně jako přehrávání a někomu třetímu jako nesnesitelná nuda. Kolik třešní, tolik višní, a tvrdit, že zrovna ty víš, které višně jsou nejlepší, je trochu namyšlenost, nemyslíš?
Něco o lepším dabingu než je originál mi tady jen podsouváš.
Tedy nenapsal jsem, že je lepší, ale že většinou neuráží, a to ani mne, který originálu rozumí. Napsal jsem dále, že titulky podle mne neúměrně zjednodušují (mají totiž limit na počet znaků, takže prudkou výměnu názorů/hádku prostě nahradí pár slovy) a také odvádějí pozornost od dění na plátně. Obojí je objektivní fakt, žádný můj dojem. To se dá i poměrně snadno experimentálně ověřit.
Něco o lepším dabingu než je originál mi tady jen podsouváš.
[ Reagovat ]
Třeba u toho Funese jej Filipovský podle vlastního názoru Funese zhodnocoval...
Mě ale zajímá především tohle: To, že neuráží, je ovšem tvůj subjektivní dojem, což? Nikoli fakt, jak jsi napsal.
Fuenese už nevytahuj, už víme, ze v celé galaxii geniálních herců existuje jeden, kterého překonal dabér. Jiné, prosím tě, ani neznáš.
Všechno ostatní jsou pokusy zavést tu debatu do sféry dojmologie.
Navíc ani to s těmi titulky (že zkreslují originál více než dabing) rozhodně není žádný jednoznačný fakt. Určitě to záleží případ od případu, ale jak psal spaniel, s dabingem je daleko větší problém, je třeba ho načasovat tak, aby seděl přibližně tomu, jak dlouho mluví herec, což se samozřejmě nevyhne zkreslování významů.
Promiň, ale vážně nemám rád, když někdo označí něčí názor za subjektivní a jiný - svůj - názor pak bezostyšně označí faktem.
Co se ti na tom nezdá?
- Nic z tohoto není fakt. Každému vyhovuje něco jiného, moji pozornost více odvádí dabing než titulky a to i v případě filmů, kterým nerozumím jediné slovo. Je to subjektivní.
"Ještě možná o té ztrátě informace, ta je podle mne logicky daná kapacitou titulkovacího prostoru."
- A tohle bych právě řekl, že je právě naopak: tedy že titulkovací prostor není natolik omezený jako nutnost trefit se hercovi do "huby". Logicky je daleko problematičtější přeložit větu tak, aby vznikl vizuální dojem, že to říká přímo nějaký herec, než přeložit větu tak, aby ji obsáhl titulkovací prostor.
Na výsledky pokusů reaguješ výrokem "moji pozornost více odvádí dabing než titulky a to i v případě filmů, kterým nerozumím jediné slovo. Je to subjektivní". Ano, tvůj pohled je subjektivní, ale výsledky pokusů objektivní. V tom je ten rozdíl...
Zajímavé by bylo učinit rovněž pokus, který by srovnával úroveň filmového prožitku s normálním a s nadabovaným hercem. Se kterým by diváci více sympatizovali, ke kterému by měli blíž atd.
Já rozhodně nechtěl způsobit takovouhle rozepři. Viděl jsem zde diskuzi o dabingu, tak jsem vyjádřil svůj dojem opřený o určité vědomosti, ten názor se týkal toho, že považuji herecký výkon jen těžko oddělitelný od původního hlasu herce (představ si například Dědictví v jiném jazyce - myslíš si, že dojem z toho filmu by byl stejný?), minika a hlas jsou snad ty dvě nejdůležitější složky arsenálu každého dobrého herce. A dle mě nejdou oddělit, aniž by se výrazně narušila poetika hercova projevu. To jsem zde zastával. Nechápu, proč jsi mě pak dotlačil do té fáze diskuze, jako bych zakazoval dabing či něco podobného. To tak vůbec není. Já naopak vím, že dabing je pro mnoho lidí motivací, proč sledovat i zahraniční filmy.
Ale jo, nakonec nejsme v nějaké zásadní rozepři. Mne do té debaty vtáhl názor o tom, jak je skvělé, že ve Skandinávii se nedabuje a že zážitek z otitulkovaného filmu/seriálu v originálu musí být nutně lepší než z dabovaného. Protože ani s jedním zásadně nesouhlasím.
Ja uz titulky, az na par výjimek, nepotřebuji, ale nikdy jsem to nevnimal rusive. Stačil mne krátký pohled, abych to přečetl. Jiste je ale spousta takových, kteří to ani nestihnou dočíst do půlky. Předpokládám, ze se jedna o stejne lidi, kteří se anglicky nikdy nenauci.
Navic v dnešní době jsou amatérské titulky casto kvalitnější nez oficiální. Seriály, co sleduju jsou otitulkovane od slova do slova.
Myslim ale, ze rozpor neni tak vážný. My netvrdíme, ze by se mel dabing zakázat, ty netvrdís, ze by se meli zakázat titulky. Takze žádný anti naci tady neni. Stejne v dnešní době by to technicky nemel byt problém, u některých programu to jde, přepnout zvukový kanál.
Rafa by potřeboval větší změnový impusl :-))
https://www.youtube.com/watch?v=bxHikR0oCn4
Agassi, McEnroe..
Stejně mi ale nepřipadá, že by Rafa prohrával kvůli servisu. Byly doby, kdy měl daleko horší servis, a stejně vyhrával.
Dnes Rafa často třeba vůbec nebyl schopný odhadnout, kam bude Fabio hrát. Nakonec ho to psychicky úplně rozložilo. Proto podle mne prohrál.
Ale mozno by som bol prekvapený..
Stejne si myslim, ze do toho Rafa nepujde, tezko se mu navazuji vztahy s nekym novym, i kdyz by urcite byl pokorny vuci nazoru "kouce", tak by se stejne ohlizel, co tomu rika Tony a bylo by to tam kde to bylo.
Jak to vlastne bylo s Djokovicem? On uz ho vubec Vajda netrenuje,nebo trenuje a hraje druhy housle? Nevim, propasla jsem...
Stejne by to nefungovalo, Toni je macho, neumim si predstavit, ze by ji bral. Tak ored rokem mel skandál, kdy se nejak blbe vyjádřil ke kapitánce Fed cupoveho družstva myslim. Pak svuj vyrok upravoval. Navic Justine hrala instinktivne a utocne od prirody, kdezto Rafa je obranar a sam se vyjádřil, ze to nedokaze zmenit.
Justine je vyborny tip pro Petru Kvitovou.
miesto isté, on však posobí skor ako mentor..Narážal som skor na rozšírenie tímu o niekoho kompetentného, nie na výmenu Toni niekto..
Za těch více jak 50 let si ten titul více než zasloužili.
Nole není neporazitelny stroj. Je unavený šlo to na něm vidět v Monte Carlu. Na Masters je Nole král, ale na GS tomu tak není. Existuje spousta hráčů kteří ho mohou vyřadit. Ferrer, Nishikori, Wawrinka, Murray Rafa a taky Roger ten je pro nej asi nejhorší možný soupeř ve finále.
Na RG bude velmi dolezitý zreb..Ak Nole dostane combo ako Almagro, Robredo, Fognini, Monfils, Ferrer, Nishi, Rafa, stavím skoro krk, ze sa nedostane ani za pol cestu za svojim cielom..
Místy mi přijde ze fanoušci dělají z Noleho poloboha. Zatim vyhrál témeř vše co se dalo, ale to muže taky rychle skončit. Debaty ze letos vyhraje všechny GS a masters co jsem někde četl me pobavily. Nevyhraje ani Řím ani Madrid si myslím ja a na RG to je jak říká Forehand o losu. Soupeři jako Fognini, Ferrer, Almagro, Nishikori budou pro Noleho stopka.
A posledné dva roky sa mu antukári na RG vyhýbali..Takže mám tucha, že mu to štatistická pravdepodobnosť toho roku spočíta..Naopak Rafa by už mohol dostať miesto Fogniniho radšej Istomina obrazne povedané..
Nemyslím si, že letos ma vyšší šance, než třeba 2013/2012. Je to pořád stejné. Pořád je to GS který mu chybí a bude velmi složité jej vyhrát. Rafa je schopný se zmátořit a na RG vyhrát zase. Možné je všechno.
Sám řekl onu vetu "Pokud si někdo mysli, ze jsem lepší tenista než Roger, tak o tenise pravděpodobně nic nevíte"
Takze asi tak k Rafove pýše.
Hold Rafa si uz tak nevěří jako kdysi, sam to říkal a začínají se objevovat hrací kteří si věří na Rafu. Je to normalni evoluce, stalo se to i Rogerovi a stane se to i Nolemu. Proste přijdou hrací kteří se nezaleknou jména.
Oblíbené postavy: Kirk, Mišel, Džes, Luk a Rory.
Teď mě baví 2 scoky, zlatá 70 a family guy (ikdyž ten není moc pro holky :D).
Btw. admin nemusíš mi vůbec děkovat a klidně to video zase použij v článku, ať to vypadá, jako, že jsi to tak brzy našel ty :)
Když řekne "Ro-ger" - tak suchou chlebovou kůrku :-))
sledujem, kolko fandov Fogny sa dnes vyrojilo :D v dobe, ked som zakladala fanklub sa nikto nehlasil :D vzdy som tvrdila, ze Fogna je frajer
Pennetta Flavia
Stát: Itálie
Výška / Váha: 172 cm / 58 kg
Narození: 25. 2. 1982
Aktuální/nejvyšší umístění - dvouhry: 26. / 10.
Aktuální/nejvyšší umístění - čtyřhry: 15. / 1.
Pohlaví: žena
Hraje rukou: P
I ty fotky dnes sedí :-))
http://www.tenisportal.cz/vzajemne/nadal/fognini/
Jen tak dal..pojd pojd pojd
Škoda, že včera nebol stream na jeho zápas s Rublevom, ten dorastenec ho v prvom sete brejkoval na počkanie a aj v druhom nejaký čas viedol o brejk, čakal som, že Fogna klasicky plážovým tempom zápas vypustí, ale našťastie to otočil a dnes bol hlavou na kurte od začiatku do konca :-))
Nadal si s tým zlepšením dáva nejako načas, ak nezvládne ani obhajobu Madridu, tak bude na RG zrejme až v druhej štvorke a to už bude naozaj ťažká pozícia. Aj keď vlastne už by tento rok na antuke podľa Forehanda prehrať nemal, tak uvidíme :-))
"Pokud Kližan postoupí, tak ho čeká brutální masakr :DD"
Nemám rád brekot před zápasem, že je těžký soupeř, ale ani machýrkovský styl, že to bude v pohodě.
Zatímco jiní hráči hodí forehand jakože na bh na zadní lajnu, ale to si Nadal oběhne a vypálí forehand.
"Je mi jasné, že jsem stvořil monstrum, takže se ode mě čeká, že vyhraju každý turnaj."
Neni to lehké, ale nechce se mne verit, ze bych se Nadal jeste nevrátil do formy, hned po prvnim poklesu. Fed ich mel uz nekolik.
Je jasné, ze Rafa prezil úplne najhorsí rok..Ako 28ročný nevyhral ziaden 500, 1000, GS turnaj..Aj minule RG zacinal este v 27...
Anebo ještě větší paradox, který jsem slyšela v TV: "Náš hráč XY porazil přemožitele Federera."
Na hre bolo naopak vidieť, že je v hlbokej letargii, mentálnej i hernej a naozaj si neviem predstaviť, že to všetko akoby zázrakom zo dňa na deň odíde a Rafa vyhrá RG..Priznávam, nereálne..To by musel konečne nájsť svoj FH, ktorý nechal niekde v sezóne 2013-2014..
Pak si musí hafo bodů uhrávat ve výměnách a to že se nemůže spolehnout na servis na sebedůvěře nepřidá.
Třeba jak si vzpomenu na Djokoviče na jeho karieru před USO 2010, tak měl servis velmi slabý. A najednou na tom USO parádní servis a v podstatě od té doby ho má pořád kvalitní.
ono času na zlepšenie je ešte dosť, ale v Barcelone mohol uhrať ľahkých 500 bodov, v Madride aj Ríme bude väčšia konkurencia.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele