Nadal v Bastadu opět postoupil do čtvrtfinále. Norrieho přemohl ve dvou setech

18. 7., 17:49
Aktuality 91
ATP BASTAD - Rafael Nadal (38) absolvuje v Bastadu, kam zavítal poprvé od triumfu v roce 2005, svůj premiérový turnaj po vyřazení v úvodním kole oblíbeného French Open. Antukový král však potvrzuje, že se na turnaj dobře připravil a bez ztráty setu postoupil do druhého čtvrtfinále v letošní sezoně. Bývalý lídr žebříčku ve druhém kole přehrál nasazenou pětku Camerona Norrieho (28) 6:4, 6:4.
Profily hráčů
Nadal v Bastadu přehrál Norrieho. (@Profimedia)

Norrie – Nadal 4:6, 4:6

Rafael Nadal startuje v Bastadu ve čtyřhře po boku Caspera Ruuda, se kterým po včerejší bitvě postoupili do semifinále. První dva duely zvládl Španěl i v singlové soutěži. Ve druhém kole porazil nasazenou pětku Camerona Norrieho 6:4, 6:4 a vzájemnou bilanci upravil na 5:1.

Brit byl v úvodních hrách suverénní na podání a trápil Nadala častým zkrácením hry. Španěl se k prvním brejkbolům dostal až po půl hodině hry a třetí šanci po forhandové chybě soupeře využil. Náskok si udržel až do konce sady, když v 10. gamu využil při svém servisu druhý setbol.

Ve druhé sadě prohrával majitel 22 grandslamových trofejí už 1:4, skóre však dokázal otočit a po sérii pěti her vřadě slavil postup do prvního letošního antukového čtvrtfinále.

O premiérové semifinále od Wimbledonu v roce 2022 se utká v prvním vzájemném duelu se čtvrtým nasazeným Marianem Navonem.

Ve švédském Bastadu účinkuje po dlouhých 19 letech. Při posledním startu v roce 2005 tam získal titul a ani letos neskončí dříve než ve čtvrtfinálové fázi. Během sezony 2005, která je jednou z jeho nejúspěšnějších, nakonec posbíral 11 trofejí.

Španěl se v letošním roce vrátil po téměř 12měsíční pauze zaviněné zraněním kyčelního kloubu, s nímž musel na operaci. V Bastadu hraje teprve šestý turnaj v aktuální sezoně a první od nezdaru v úvodním kole French Open, kde 14násobný šampion antukového majoru vypadl s pozdějším finalistou Alexanderem Zverevem.

Do areálu Rolanda Garrose se minimálně ještě jednou vrátí, za necelé dva týdny se v něm totiž uskuteční olympijský turnaj. Navíc před pár týdny odmítl rozlučku připravenou pořadateli, takže není vyloučeno, že French Open absolvuje i v příštím roce.

Výsledky turnaje ATP 250 v Bastadu

Článek byl původně publikován pro Livesport Zprávy.

TenisPortal.cz, Jakub Hájek

Komentáře

91
Přidat komentář
paddy
Kuerten sice už nehraje, ale jeden kretén se dnes ukázal v Banské Bystrici smile

https://www.sport.cz/clanek/atletika-nevidany-kolaps-britsky-sprinter-dostal-lekci-na-kterou-nezapomene-komentator-nechapal-5032241

https://www.youtube.com/watch?v=e7WUT26u8sA
Reagovat
paddy
neví někdo, kdy jede zase Sparta do Banské Bystrice?

protože bude zase Bruuuseeeeeeeel smile smile
https://www.youtube.com/watch?v=3C8Ec_TsyKY&t=1513s
Reagovat
paddy
po 4h bitvě Nadal postupuje a útočí na titul z 250, což by dokázal jako 17. nejstarší hráč celkově a zároveň nejstarší z aktuální generace (viz přehled níže)

ten Navone, to je navoněná bída
nechal se utahat důchodcem smile

Nadal poslal další pozdrav do australského blázince smile
Reagovat
Walda58
Rafa, závěr strhující, ale už jsem ztratil víru.
Reagovat
turista
Myslel jsem že jsi z Djokolandu.
Reagovat
Vlk-v-trave
NAVONE vs. NADAL
To se snad hraje už pomalu 4 hodiny...:)
Jak skončil ten podařený tajbrej Nana, tak se mě zdá jakby to bylo včera... a to Nano... asi ještě po těch 4 hoďkách prohraje...
Na OH bych na ty 2 sety rozhodně Nadala nepodceňoval, nebo jinak... bych s ním i celkem počítal:)
Reagovat
Walda58
Reagovat
Vlk-v-trave
Prý druhý jeho nejdelší zápas, chybělo pár minut a překonal by ten nejdelší s Djokovičem... každopádně na ten věk... a sezónu... 4 hoďky... no,... Navone ho slušně nakopl:)
Reagovat
paddy
Nadal absolvoval svůj druhý nejdelší zápas na dva vítězné sety. Jen semifinálová bitva s Novakem Djokovičem v Madridu 2009 trvala ještě o tři minuty déle. Také tehdy Španěl zvítězil, než ve finále podlehl Rogeru Federerovi.
Reagovat
dappe
Jo, dnešní zápas musel Nadala před OH a do zbytku kariéry velmi povzbudit Hraje naprosto příšerně...
Reagovat
Pe3k
To jeho fans nevysvětlíš...Navíc hraje velmi náročný styl, který je ještě navíc nejdelší.
Reagovat
Amputace
Vlk je fanoušek Nadala?
Reagovat
Pe3k
Ano, z Big 3 má nejblíže k Nadalovi...
Reagovat
Vlk-v-trave

Snad né, nedavno jsem tu dával skvělý rozhovor s Federerem s Noahem, který mě celkem nadchl....plus jsem stál ještě za jeho přáním, aby se zbytku B4 dařilo..., nebo příspěvek...jeho zajímavého smíření a pak ten skvělý návrat 2017... to by mě zase někdo mohl podezřívat, že mám nejblíž k němu:) Prostě jen nevyhledávám za každou cenu na nich negativní věci... tedy s Djokem to je někdy náročnééé, to uznávám :D
Ale jsou součástí tenisové historie... a to respektuji.

Pella nehraje, Kyrgios nehraje, Berrettini je v akci návrat, snad to výjde...ale už jsem to asi 3x zakřikl, a o něm si když tak píši se sojkou,..., Hubi se zranil, Isner skončil, Mešík, tam mě to asi bude zajímat,...
...zatím takové nic moc období... no Comesaňa je super, ale asi jen na trávě...mimo ní je to hrůza... aspoň Fognini dělá trochu radost, ikdyž dneska ho Tsitsipas celkem v poho přehrál,,,a to ještě nehrál tak jak dovede...

Jediný problém je, že Federer už dlouho nehraje... takže se fakt těžko na něco odvolávat, krom zmíněného rozhovoru... který Ti jako jeho utras fandy doporoučuji, a nejen tobě, ale všem těm místním big brothers BéTrojky...:))
Byste si všichnoi mohli z něho vzít příklad...
Reagovat
Pe3k
Tak to, že si tady postl nějaký rozhovor přece není odpověď na to, ke komu máš z Big 3 nejblíže...Ty si sice schopen psát slohové práce na široké pole témat, ale krátká a hlavně upřímná odpověď ti očividně nejde...Je mi to jedno, četl jsem spoustu tvým komentářů a je to zcela jednoznačně Nadal.
Reagovat
Vlk-v-trave
super... tak to jsem rád, že v tom máš jasno...
Reagovat
Pe3k
Reagovat
Vlk-v-trave
Počkej, jednou tě to dožene, jak vás všechny v té vaší B3,
vám budou předhazovat, jestli máte blíž k Sinnerovi, nebo Alcarazovi...
Jsem si všim, že toho Alcaraze dost žereš... FAA už není v kursu?
Reagovat
Pe3k
Blíže mám rozhodně k Alkáčovi, ale nemám nic proti Sinnerovi, takže je to dost jiné než fandění PIG 3, kde byly emoce silné...Problém fandění Federerovi a platí to i ostatních členech PIG 3 je, že tě nepotěší nic jiného než velký titul, grandslamový v případě RF samozřejmě Wimbledon. No a tak sem si poté vybral někoho slabého u koho bude radost, že proleze první kolo a vybral sem si Felixe.
Reagovat
Amputace
Ty jsi prostě šašek. Klesl jsi tak hluboko, že budeš přesvědčovat lidi o tom, komu fandí. Měli byste s Australanem vytvořit pár - ten tady o všech ví také všechno lépe než oni samotní.
Reagovat
Amputace
Jako vždy víš vše nejlíp.
Reagovat
Vlk-v-trave
Byl jsem zvědavý na toho Nanoneho, tak jsem v prvním kousek viděl, ale přešel raději na Fouňu... nebavili mě...
...po třech hodinách mě překvapilo, že se ještě hraje... koukl jsem na závěr, a ten utahaný Argnetinec už nebyl schopný ani neměl sílu pomalu přehodit míček na druhou stranu... a Nadal kondice jak by byl první set.... to mě fakt moc vtipné nepřipadá
Reagovat
Amputace
Ty máš z big3 nejblíže k Nadalovi? Vždy jsem měl za to, že k Federerovi...
Reagovat
Vlk-v-trave

Fakt se koukněte na tenhle rozhovor... a všichni fans B3:)
Předpokládám, že Djokoland to asi nezvládne, ale ikdyby jeden, bude to úspěch...
https://www.youtube.com/watch?v=kpyryc6Hp5I

Po Yannickovi Noahovi jsem neměl už vyloženě nějakého oblíbeného hráče... tak jako on... a těžko to něco, někdo překoná, vůbec v to ani nevěřím.....ani Pella, Kyrgios, nebo milý John Isner... a byli super...

...to si myslím, že za chvíli všichni z té generace B3 pochopí...:) ještě pár sezón, a budou vás podezřívat, že máte blíž l Alcarazovi, Sinnerovi,... a třebas jen budete sledovat tenis, a u obou něco oceníte...víc nebo méně...:)
Reagovat
paddy
toto také není spatné smile
smile
Roger Federer - DROPPING Novak Djokovic On The FLOOR
https://www.youtube.com/watch?v=dKZXj5kDpt8
Reagovat
Orgasmator
a jen 1 z těch zápasů vyhrál Roger?
Reagovat
Amputace
Byla to de facto reakce výše na Petříka, který zcela suverénně vypálil, že máš z big3 nejblíž k Nadalovi, takže jsem si to u tebe chtěl ověřit. Nicméně, jak sis mohl přečíst, on to ví stejně lépe než ty
Reagovat
turista
To jako myslíš, že v 38 letech je schopen porazit Alcaraze, Sinnera či Zvereva? Myslím si, že to už nedokáže.
Reagovat
Patik
Tak to je tutovka..už jeden vyhrany set s nimi bude obrovský úspech..a na harde to nič..len vyhýbať sa kanarom.
Reagovat
Vlk-v-trave
NANO NAVONE:)
10 let starý tweet...Nana o Nadalovi na antuce. kde ho komentuje jako neporazitelného... se stal virálem...:)
...no, trénoval s ním letos v Paříži...
Teď ho už 2x brejkl v Bastadu a třebas se mus splní druhý sen... nejen s ním trénovat, ale dokonce ho porazit... ale nevím nevím...

https://www.puntodebreak.com/en/2024/07/19/the-funny-tweet-by-navone-about-nadal-ten-years-ago
Reagovat
Vlk-v-trave
Neporažení Králové Bastadu
B. PAIRE a Nico JARRY... jestli jde o úspěšnost vyhraných zápasů 100 %

na 4. místě je BORG - 88.00% ... NADAL na pěkném 10. místě, takže v top10 - 81.82% a může to ještě letos vylepšit, pokud by vyhrál... by se mohl dotáhnout Na Borga.

Tituly, tam je to jasné.. Magnus. Už to jméno jasně indikuje... Mistra:)
1. Magnus Gustafsson - 4 tituly
2. - 7. Wilander, Borg, Ferrer, Santana, Patty, Sturgess - 3 tituly

2x tu vyhrál Soderling, takže Rafa má o motivaci postaráno... letos ho může vyrovnat.
Reagovat
turista
To by ovšem znamenalo taky přepsání historie v tabulce nejstarších vítězů turnajů prakticky na úroveň Federera u něhož poslední titul byl ve věku 38 let a dva měsíce v Basileji 2019.
Reagovat
paddy
Oldest Grand Slam Champion
1 Ken Rosewall 37y 1m 24d 1972 Australian Open
2 Roger Federer 36y 5m 7d 2018 Australian Open
3 Ken Rosewall 36y 4m 5d 1971 Australian Open
4 Novak Djokovic  36y 3m 6d 2023 US Open
5 Novak Djokovic  36y 6d 2023 Roland Garros
6 Rafael Nadal 35y 11m 19d 2022 Roland Garros
7 Roger Federer 35y 10m 26d 2017 Wimbledon
8 Ken Rosewall 35y 10m 1970 US Open
9 Novak Djokovic  35y 7m 25d 2023 Australian Open
10 Rafael Nadal 35y 7m 14d 2022 Australian Open

Oldest Masters Champion
1 Pancho Gonzales 41y 4m 28d 1969 Las Vegas
2 Pancho Gonzales 41y 4m 11d 1969 Los Angeles
3 Roger Federer 37y 7m 10d 2019 Miami Masters
4 Ken Rosewall 37y 5m 21d 1972 Charlotte WCT
5 Ken Rosewall 37y 4m 3d 1972 Miami WCT
6 Ken Rosewall 36y 8m 15d 1971 Washington WTC
7 Novak Djokovic  36y 5m 8d 2023 Paris Masters
8 Rod Laver 36y 5m 4d 1975 San Juan
9 Novak Djokovic  36y 2m 22d 2023 Cincinnati Masters
10 Roger Federer 36y 2m 1d 2017 Shanghai Masters

Oldest ATP 500/CS Champion
1 Pancho Gonzales 42y 4d 1970 Las Vegas
2 Ken Rosewall 38y 5m 14d 1973 Charlotte WCT
3 Roger Federer 38y 2m 13d 2019 Basel
4 Roger Federer 37y 10m 9d 2019 Halle
5 Feliciano Lopez 37y 8m 27d 2019 Queen's Club
6 Roger Federer 37y 6m 17d 2019 Dubai
7 Ken Rosewall 37y 4m 19d 1972 Hilton Head
8 Roger Federer 37y 2m 14d 2018 Basel
9 Ken Rosewall 36y 9m 6d 1971 Boston WCT
10 Roger Federer 36y 6m 4d 2018 Rotterdam

Oldest ATP 250/WS Champion
1 Pancho Gonzales 44y 7m 4d 1972 Kingston
2 Pancho Gonzales 43y 8m 28d 1972 Des Moines
3 Pancho Gonzales 43y 7m 4d 1971 Kingston
4 Pancho Gonzales 43y 4m 11d 1971 Los Angeles
5 Ken Rosewall 43y 5d 1977 Hong Kong
6 Ken Rosewall 42y 5d 1976 Hong Kong
7 Ken Rosewall 41y 4m 15d 1976 Jackson WCT
8 Ken Rosewall 40y 8m 5d 1975 Gstaad
9 Ken Rosewall 40y 5m 19d 1975 Houston
10 Ken Rosewall 40y 4m 24d 1975 Jackson
Reagovat
turista
Děkujeme za důkladné informace. Novak to letos totálně prokaučoval bez ohledu na úraz a operaci kolena. Předtím místo aby pravidelně hrál a vyhrával menší turnaje jako v jeho věku Federer tak pořád odpočíval, chodil po banketech a pak neúspěšně honil holuby na střeše. Lepší je titul z 250 nebo 500 než prohrané finále Wimbledonu. Lepší je vrabec v hrsti než holub na střeše.
Reagovat
Pe3k
Rafa vyhraje Bastad a Novak nevyhraje nic. Těšíš se?
Reagovat
turista
Novak něco vyhraje. Ještě bude mít dost příležitostí.
Reagovat
turista
Reagovat
turista
Jsi zlomyslný člověk.
Reagovat
Pe3k
Pokud Djokovic nevyhraje turnaj to je pro tebe zlo?
Reagovat
turista
Zlomyslnost je mu to nepřát což z tvého komentáře vyplývá.
Reagovat
turista
Navíc je v tom výsměch nám z Djokolandu.
Reagovat
turista
To je hloupá otázka. Moc dobře jsem poznal, že Djokovičovi přeješ zmar a ještě se mi jako jeho příznivci vysmíváš.
Reagovat
Patik
Život není len o tenise obzvlášť keď si už prekonal všetko.
Reagovat
Vlk-v-trave
Ten Pančo Gonzáles je zajímavá motivace:)
Tohle by mohl Djokovič dát... 500 nevím,
ale 250tku... proč né... ale chce to najít vhodný turnaj.
Karlovič měl zkusit letos WC na Newport:)
Škoda...
Reagovat
paddy
naopak 250 je mimo hru, protože ti nejlepší je v pozdním věku vynechávají
Federer byl ještě docela mladý
tituly současné generace z nedávné doby

21 Ivo Karlovic 37y 5m 8d 2016 Los Cabos
22 Ivo Karlovic 37y 4m 11d 2016 Newport
23 Gael Monfils  37y 1m 15d 2023 Stockholm
29 Roger Federer 36y 10m 3d 2018 Stuttgart
37 Richard Gasquet  36y 6m 21d 2023 Auckland

===========
pro úplnost

Oldest Tour Finals Champion
1 Novak Djokovic  36y 5m 21d 2023 Tour Finals
2 Novak Djokovic  35y 5m 22d 2022 Tour Finals
3 Roger Federer 30y 3m 12d 2011 Tour Finals
4 Andy Murray  29y 5m 30d 2016 Tour Finals
5 Ilie Nastase 29y 4m 11d 1975 Masters
6 Roger Federer 29y 3m 13d 2010 Tour Finals
7 Novak Djokovic  28y 5m 24d 2015 Tour Finals
8 Nikolay Davydenko 28y 5m 20d 2009 Tour Finals
9 Pete Sampras 28y 3m 10d 1999 Tour Finals
10 Boris Becker 27y 11m 22d 1995 Tour Finals

Oldest Olympics Champion
1 Andy Murray  29y 2m 24d 2016 Rio Olympics
2 Yevgeny Kafelnikov 26y 7m 2000 Sydney Olympics
3 Andre Agassi 26y 2m 23d 1996 Atlanta Olympics
4 Andy Murray  25y 2m 10d 2012 London Olympics
5 Nicolas Massu 24y 10m 6d 2004 Athens Olympics
6 Miloslav Mecir 24y 4m 1d 1988 Seoul Olympics
7 Alexander Zverev  24y 3m 4d 2021 Tokyo Olympics
8 Rafael Nadal 22y 2m 8d 2008 Beijing Olympics
9 Marc Rosset 21y 8m 20d 1992 Barcelona Olympics
10 Stefan Edberg 18y 6m 20d 1984 Los Angeles Olympics

zde doplním, že tenis se na OH vrátil až v r. 1988
1968 a 1984 byl to jen demonstrativní sport (under 21y), proto ten 10. Edberg tam vlastně nepatří

ale to nejdůležitější:
OH nejsou pro starce smile
letos vyhraje opět nějaký mladý a možná i překvapivě smile
Reagovat
Vlk-v-trave
Tsitsipas je můj tip :D
Reagovat
Walda58
Když Paříž, tak jedině RAFA
Reagovat
Orgasmator
Nevidím v tabulce jméno Beals Wright, ten vyhrál OH v Paříži (necelých 25 let)
Reagovat
Orgasmator
Statistiky z let 1896 až do roku 1924 jsou vynechány?
Reagovat
turista
WCT se považují za ekvivalent dnešních Masters 1000? To teda nevím.
Reagovat
Walda58
Reagovat
paddy
ještě krátce, co se tady nedoneslo smile
Raducanu byla v publiku při finále, takže tisk hned spekuloval, jak blízko má k Alcarazovi smile smile smile

ten cokoli popřel
"I don't know. I guess a lot of people came to see the final."
"Novak and I we always play a spectacular match, it's a beautiful match to see. And she is from here, so I imagine that she wanted to come and see it. If there was a Grand Slam in Murcia I would watch the finals 100 per cent. I don't know if she came to the finals or if she came to see me. Who knows? You have to question her, but I hope she enjoyed the final."

Raducanu se minulý měsíc rozešla se synem jednoho miliardáře, takže je nyní volná
a v médiích přiznala určitý obdiv pro Alcaraze

"The last couple matches I've been following Carlos and it's just good to watch before my own match. And sometimes in certain moments you in a way try to emulate certain shots or whatever."

uvidíme v příštích měsících smile smile smile

sledujte tedy pozorně stopy toho mladého kocoura, minimálně na kurtu smile
Reagovat
magnus
Na turnaji v Bastade už vypadli všetci favoriti a zostali len outsideri
Reagovat
turista
Už to samo o sobě je haluz pro Nadala.
Reagovat
Walda58
Reagovat
Vlk-v-trave
Ještě se drží Mariano Navone...:)
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Ten se drží do chvíle, než začne o něco jít.
Reagovat
paddy
Toni Nadal označil Djokovičovu taktiku ve finále Wimbledonu za sebevražednou smile
s tím by určitě někteří nesouhlasili, protože Djokovič je údajně jedním z nejlepších hráčů na síti
---------
"Knowing that neither his legs nor the precision of his strokes were what they once were, and that a long and physical match would not help him either, he tried a tactic that ultimately proved suicidal."

"He wanted to impose a high tempo, play aggressively, shorten the exchanges from the back of the court and at the slightest opportunity, close out the points at the net. In my opinion, the only option the Serbian had was to try to slow down the game."

Toni said that relying on Alcaraz having an off-day and hoping to beat him "by speed is practically impossible nowadays". He added that only one other player can truly compete with Alcaraz now.

"Perhaps only Jannik Sinner can play the Spaniard on equal terms,"
----------

potvrdil má slova, že Djo má letos proti sobě dva lepší soupeře, kteří mu zabrání v zisku GS titulu
loni bylo výrazně slabší pole
na AO Alcaraz nestartoval, na RG se hloupě utavil a Sinner se teprve probíjel zpět na špici
Reagovat
turista
Tak ta Djokovičova taktika ve finále Wimbledonu byla opravdu chybná. S tím souhlasím. Když si odmyslím to poranění kolena a operaci tak toho Novak opravdu hodně tuhle sezónu prokaučoval a zbabral.
Reagovat
Ondra979
hm dobry postreh tonyho, neda se nesouhlasit
Reagovat
Marduch
To slow down the game? "Knowing that neither his legs nor the precision of his strokes were what they once were"?
To jak si strejda Toni představuje v praxi? Vracendo kopcendo? Každá výměna v průměru 18 úderů? U hráče, který na turnaj dorazil po rekonvalescenci a po minimální přípravě a jde proti superfit & superskill soupeři?
Spíš to vypadá, že Toni po dvou měsících práce v akademii, nevědíc o světě, zapnul telku.
Reagovat
Patik
To je v pohode Poni bol vždy mimo.
Reagovat
Ondra979
podle me myslel hodne menit rytmus hry, slajzovat, dropshotovat, obcas k siti, ale tehdy, aby tu vymenu vyhral samo atd..druha vec je, jestli toho byl Novak schopen, ale spise ne, takze je to jedno..
Reagovat
turista
Teď už je to bezpředmětné. Historie i když nedávná.
Reagovat
Pe3k
Nejpřeceňovanější trenér historie. Krom Rafy netrénoval nikoho, kdo by byl úspěšný a samotný Rafael hraje stejně dobře i bez něj. Chvíli trénoval FAA a ten se pak jen zhoršoval.
Reagovat
Amputace
Reagovat
Patik
pretože iných si nemohol tak ochocit ako synovca.. používať na nich svoje tyranizujuce trénerské praktiky a spôsobovat im ocd poruchy
Reagovat
Amputace
Ty jsi s nimi trénoval také? Protože psychickými problémy zjevně též trpíš.
Reagovat
Patik
Nemusel som.. motorová myš a sparanie v zadnici je znakom drizury.
Reagovat
Vlk-v-trave
No... já si zase myslím, že jak by on netrénoval Nadala, tak by to byl jen další hráč s velkým talentem, který by tak zapsal možná pár zajímavých vítězství na masters...

Skvělým příkladem je třebas Lendl... on si prostě s Andym sedl...a bez něj i naopak byli oba poloviční. Dalším příkladem Rob s Luckou Šafářovou... bez Lucky žádný úspěch... pouze s Luckou dosahoval finále GS nebo SF GS, bez něho Lucka by to nedala...

Teď ale jen otázka jak vnímat Toniho, jestli jako trénéra, nebo tenisového revolucionáře,... nevím kolik existuje případů, že někdo speciálně předělá praváka na leváka a mentální příprava klasická filozofie... takže ho edukoval mentálně ve stylu klasiky... žij jako by to byl tvůj poslední den,,, a to převedl do tenisu, hraj fiftýn, jako by to byl tvůj poslední v životě... no úplně standartní to fakt není... a dokonce vyšla nějaká kniha o tom, nevím, jen jsem viděl nějakou jeho přednášku... Ted...

FAA, - podle mně se charakterově míjeli... a nevím, jestli to byla dobrá strategie od Toniho trénovat někoho jiného, dokud Nadal hraje... tam to za mne dost nedal... i podcenil... ale to i Lendl dost podcenil s tím Zverevem, nebo s kým to jako zkoušel... nesedli si... to je asi ten nej problém...aby si vůbec trenér s hráčem, čkou sedli...
Reagovat
Pe3k
No z toho co já sem četl je celé to předělávání z praváka na leváka mýtus.
Rafael Nadal NIKDY nehrál tenis pravou rukou. Od první chvíle hrál levou...
Zbytek se mi hodnotí špatně, ale můj názor je takový, že by Rafa byl legenda i s jiným trenérem. Až bude mít Tony úspěchy i sněkým jiným, uznám, že sem se mýlil, ale to se nestane...
Reagovat
Vlk-v-trave
No, možné je všecho, ale neregoval jsem na to, že je přeceňovaný trenér... já si zase třebas myslím, že nejpodceňovanější hráčkou ever je Krejčíková... a nejpřeceňovanější mimo trávu je Kvitová... tohle nějak beru:)

... spíš jsem reagoval na to, žeby hrál i bez něj stejně dobře jak legenda, protože teď hraje jako dobře... já tomu prostě nevěřím... a bohužel to už nezjistíme, neboť z něho udělal hotového hráče,
...to se to pak jiným trénuje:) A tohle i ten Nadal potvrdil... že prostě čerpá z toho, co ho učil stále i po ukončení spolupráce... Moya, že prostě ho nemusí nějak speciálně připravovat,... což spíš hovoří dobře o tom Tonim...
...hráč, kterému musí stát furt trenér za zadkem po několika letech, to je s odpuštěním utrpení...:)
Andy je právě ten příslovečný příklad takového utrpení....
Reagovat
Pe3k
Jasně, no ale teď ta jeho výkonnost šla z kopce k vůli věku a zdravotním problémům nikoliv k vůli tomu, že ho netrénuje strýko Tony.
Reagovat
Vlk-v-trave
Tak to je úděl všech... málo kdo končí na vrcholu jak Borg, Sampras.

Krom toho jak teď vidímím toho Navoneho, tak ten Argentinec bude mít co dělat, aby tenhle zápas zvládl... a nepomůže mu ani ten první vyhraný set... a na tohle musíš toho hráče nějak vychovat... tady si myslím, že ta stopa Toniho je výrazná...

No raději přejdu na hit s Fogninim, bo tohle se nedá:)))
Reagovat
Pe3k
Taky jsem to po chvilce vypnul a koukám na Tsitsipase s Fábiem
Reagovat
turista
No Nadal se to snaží i v pokročilém věku urvat hrubou silou a zkušenostmi.
Reagovat
Amputace
A co konkrétně prožil FAA s Tonim za úpadek? Vím, že ho sleduješ a fandíš mu, proto se ptám. Já ho tolik nesledoval, proto můžu soudit jen podle čísel a výsledků a ty mi před Tonim rozhodně nepřipadají lepší než s ním. Navíc těžké hodnotit kvality trenéra na základě jednoho angažmá, to bychom podobným způsobem mohli smáznout plno jiných trenérů.

V případě Rafy a Toniho šlo určitě hodně výrazně o jejich vzájemnou symbiózu a také o to, že Toni je součástí Rafovy rodiny, na níž on je silně závislý. Neumím si ani ve snu představit, že nějaký jiný trenér by z něj udělal hráče s 22 GS a vymáčknul z něj úplné maximum. Moya se ho skvěle ujal coby komplexního hráče, který už má za sebou 15 let úspěchů, ale otázka je, jestli by třeba právě Moya z něj dokázal takového hráče udělat. Já si myslím, že ne, a to vážně Toniho nijak zvlášť nežeru.
Reagovat
Pe3k
No velký herní úpadek. Z hráče top 10 (6) se stal hráč top 30. Tony asi nebyl úplně trenér na plný úvazek, ale faktem je, že jeho výkony šly dolů...

Já si právě dovedu představit, že Rafa by byl úspěšný pod různými trenéry stejně tak jako Federer s Djokovicem...Můj argument je, že Tony nemá krom Nadala jako trenér žádné úspěchy, naopak Rafa je dál Rafa i bez Tonyho.
Reagovat
Amputace
Tak Rafa jde ale dál bez Toniho jako hráč s 18ti GS na kontě (cca, nevím teď přesně, kolik měl za sebou titulů ve chvíli, kdy Toni odcházel). To, že hráč takového kalibru uhraje něco i bez trenéra, který ho trénoval celý život, je vcelku pochopitelné. Naopak kdyby se někdo jiný Nadala ujal třeba v 15ti, těžko říct, jestli by z něj dokázal udělat co do úspěchů 2-3 nejlepšího tenistu historie. Já v tomto souhlasím s Vlkem - talent a kvalitu Rafa měl už jako teenager a i pod jiným trenérem by byl úspěšný, ale opravdu až takto úspěšný? Nevím, já tomu moc nevěřím.

K FAA: oprav mě, ale on se stal šestým hráčem až pod Tonim, nebo ne? Když ho Toni "přebíral", tak šestý v žebříčku nebyl, tím se stal až v roce 22.
Reagovat
Amputace
Napíšu to ještě jinak: nejlepší výsledky má FAA pod Tonim. Čtvrtfinále Wimbledonu, semifinále US, čtvrtfinále AO a dále pak 4x čtvrtfinále v řadě na Masters. Spíše se dá říct, že jeho talent nedokázal úplně vytěžit, ale otázka je, jestli by to vůbec dokázal někdo jiný a jestli na to FAA měl. To se teprve uvidí. Pokud teď, pod jiným vedením, začne sbírat tituly a ohrožovat úplnou špičku, dám ti zapravdu.
Reagovat
Pe3k
Tím pod Tonym myslíš, když tam Tony ani nebyl? Všechny tituly získal bez Tonyho...Nepamatuju turnaj, kdy by se mu dařilo a Tony by seděl v jeho teamu.
Diskuze je přece o Tonym ne o FAA, takže co ted Felix uhraje není podstatné, jako to jaké trenérské úspěchy bude mít Tony. Vsadím vše na to že žádné.
Reagovat
Amputace
Jaké tituly?

Třeba v tom semifinále US Open Tony nebyl? Nevím, ptám se.

Pod Tonim myslím dobu, od které si ho FAA najal jako trenéra, po dobu, kdy ukončili spolupráci.

To, co FAA uhraje v budoucnosti, je naopak dost podstatné. Pak totiž teprve bude možné hodnotit reálné kvality Toniho. Jde totiž o to, na co reálně FAA má. Bude asi trochu rozdíl trénovat třeba Alcaraze. Dokázal by Ferrero to samé, co dokazuje s Alcarazem, i s FAA? Byl by schopen ho dotlačit třeba byť jen do finále GS, neřku-li s ním 4 vyhrát? Až přijde trenér, který dostane FAA na špičku, uznám, že Toni stál za houno, protože jemu se to nepodařilo. Ale kvality trenéra se vždy odrážejí od kvality svěřence a naopak. V tomto případě je to zatím neposouditelné.
Reagovat
Pe3k
Titulů má 5 Bazilej a tak.

Já si to upřímně přesně nepamatuju, kde byl a kde ne, ale to, že se mu pod ním vůbec nedařilo si pamatuju dobře...To taky záleží na tom FAA nejenom na trenérovi. On má katastrofální backhand, hrozně komplikovaně vyhrává výměny, dělá spoustu chyb, má slabou hlavu a jediné co má opravdu top je servis...Tak je otázka, jestli s tím vůbec může nějaký trenér něco podstatného udělat.
Reagovat
Amputace
Top úspěch FAA je semíčko US, to se asi shodneme, ne? Teď jsem si to pouštěl a Toni tam je. Ale vem to čert. Ten zbytek toho, co jsi napsal, je přesně tím, o čem píšu já. Velká otázka, jestli s tím Toni vůbec mohl něco dělat, proto je blbost odsuzovat jeho trenérské kvality na základě právě tohoto angažmá. Jak jsem psal - až pod jiným trenérem začne FAA skutečně naplňovat svůj potenciál a dostane se do té úplné špičky, řeknu a uznám, že ho Toni netrénoval dobře.
Reagovat
turista
Toni Nadal jistě není špatný trenér. Špatné bylo akorát, že Rafu Nadala jako kluka trápil žízní. To se nedělá.
Reagovat
paddy
po neděli další rána pro australana smile

Rafael Nadal Reacts to Alcaraz Wimbledon Title "He is a Future GOAT of Tennis"
Reagovat
paddy
Alcaraz na OH půjde po obou zlatech smile
"I'm excited playing my first Olympic games,"
"Obviously playing the doubles with Rafa is a dream come true for me. I'm going to try my best to get the medals for my country, both golds."

============
YT - Tennistic Productions
39 tis. hlasů

Who will end 2024 as World Number 1?

Sinner 21 %
Alcaraz 64 %
Djokovic 13 %
Other 1 %
Reagovat
turista
Asi to Carlos všechno vyhraje.
Reagovat
Vlk-v-trave
jo... tak možné to je.
Tenhle vypadá na to, že dokáže vyhrát 4 majory v jedné sezóně a ten náskok Lejvra už příští sezónu stáhnout...ale bude to muset udělat 3x, aby to byl zichr:)
Reagovat
Patik
Kukal som asi tri gemy..len tak zo zvedavosti ako je natom Nadal s pohybom a vidím to tak že na hardoch pokiaľ sa zúčastní bude rád za prvé dve kolá.
Reagovat
turista
Tak ve 38 letech po takových problémech je zázrak, že Nadal vůbec hraje a dokonce nemíní pověsit raketu na hřebík. Asi chce honit další rekordy. Novak Djokovič bude mít o další motivační faktor víc aby pokračoval ve svém tenisovém snažení. Neměl by však tak sveřepě trvat na těch největších turnajích a měl by hrát taky takovéto podniky jako aktuálně hraje Nadal a kdysi si tak Federer chodil pro pravděpodobné tituly. Přes Carlita to už nejde a Sinner taky dělá velké problémy, Medvěd a Zverev taky. Nadal pochopil, že se přes tyhle borce taky už dál nedostane. Idemo Novak!
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist