Nadal: Vyhrát Roland Garros je pro mě nejvíc

9. 6. 2014, 08:54
Aktuality 114
Možná v antukové sezoně nepůsobil dominantně jako jindy, přesto zůstává tenista Rafael Nadal králem Paříže. Včera podeváté v kariéře líbal Pohár mušketýrů za triumf na grandslamovém French Open.
Profily hráčů
Rafael Nadal

"Vyhrát Roland Garros bude vždycky nejvíc," řekl osmadvacetiletý Nadal po finálovém vítězství 3-1 na sety nad Srbem Novakem Djokovičem.

Levou rukou hrající Španěl má v Paříži bilanci 66 vítězství proti jediné porážce a nyní turnaj ovládl popáté v řadě, což je unikát. "Hrát tady je pro mě navěky nezapomenutelné. Emoce vždy pracují naplno a vždy ze sebe dostanu to nejlepší," řekl Nadal.

Rafael Nadal Celkem čtrnáctým grandslamovým titulem se už dostal na úroveň Američana Peta Samprase a jen tři ho dělí od rekordních 17 titulů Švýcara Rogera Federera.

Ve finále s Djokovičem ztratil Nadal první set. Až nečekaně často přitom chyboval z forhendové strany. "Začátek měl ve svých rukou on," konstatoval Španěl. Důležitý proto pro něj byl zisk druhé sady. "Kdybych prohrál i druhý set, asi bych tady s vítěznou trofejí neseděl. Musel jsem hodně bojovat, abych to otočil," řekl Nadal.

Při mečbolu udělal Djokovič dvojchybu. Při druhém podání ho přitom vyrušil neukázněný fanoušek, Srb musel podání opakovat a poslal míček do autu. "Bylo to nefér, je mi to líto. Rozhodilo ho to víc než jindy v kombinací s tím, že čelil mečbolu. Ale v podstatě je jedno, zda zápas skončí takhle nebo jinak," podotkl Nadal.

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz

Komentáře

114
Přidat komentář
Berny
Reagovat
smazaný uživatel
Skvela prace.... mame filtry :)

Vyrazny krok, ktery znici troling na tomto portalu. Opravdu skvela prace. Na tomhle systemu se presne ukaze, kdo to mysli s TP vazne, a kdo jen tvori nesmyslne prispevky o nicem...

Opravdu dobra prace. Diky tomu kazdy z nas si najde v prispevcich presne to, co potrebuje, nebot na funkci bez filtru neni internetova spolecnost asi pripravena, a admini by se uz ubanovali na smrt...;)
Reagovat
smazaný uživatel
Jen tak dodatecne...;)
Jak si vyplnim ty filtry, tak pod Kvitovou mne zustanou tak 3-5 prispevku ;D)))

Proste skvele;)
Reagovat
smazaný uživatel
Ted ses prozradil. Napsal jsem jich asi 34.
Reagovat
smazaný uživatel
To vidím na odvetu :D
Reagovat
J.M.
Tak pokud si někdo myslí, že filtry něco zničí, tak jediné shovívavé vysvětlení bych viděl snad v tom, že TP je jediný server, který kdy v životě navštívil. :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Myslim, ze exhibicionisticky troling urcite omezi...
Krom toho, dokazi si predstavit, ze v tom systemu admin. vidi stats. ignorovanych...to mu take aspon pomuze...lidi zjisti, ze si budou muset dat vic bacha. Pak se jen vic asi rozmnozi silenci, kteri budou si tady psat tzv. pro sebe. Ale to zase muze pomoct opet tem adminum...
---
Jinak asi ve vysledku mne to je nakonec jedno. Kdyz se tak nad tim zamyslim... pro mne urcite dobre, a myslim, ze toho vetsina rada vyuzije pro dobrou vec...

...je to jak v zivote. Jdes s nekym na pivo...nemate si co rict, priste uz s nim proste nejdes...jednoduche...bych to az tak nekomplikovat. Virtualne si ho hodis do ignore listy, a je to...
Preci v realu take nemusis videt kazdeho, s kazdym kecat, a vsude lozit...;)
Reagovat
smazaný uživatel
A pro mě jsou nejvíc inovace v komentářích! :-))))
Reagovat
smazaný uživatel
...rika Rafael Nadal v jednom z mnoha clanku a rozhovoru, ktere se ve Spanelsku pochopitelne objevuji, a hlavnim tematem je prave Antukovy Terminator, coz je muj volny preklad doslovneho "Okrovy Obr-Lidozrout", coz je Nadalova prezdivka ve Spanelsku. No mne tak nejak vic lezi ten Antukovy Terminator;)
---
Otazka...
V rozhovoru v El Pais je Rafa tazan, proc chce riskovat a jet hrat do Halle, kdyz citi problem s jednou nohou, coz muze ohrozit opet i jeho koleno...???

Rafova odpoved je hodne k premysleni, vzhledem k dalsimu GS na trave, ktere se blizi rychlosti hokajda...

1/ Rafa potvrzuje, ze se proste zavazal, ze tam hrat bude, takze to chce splnit, ikdyz se mu nelibi to lamat prez koleno;)
2/ rika, ze uz 2 roky hral ve Wimbledonu spatne.A potvrzuje, ze jeho stryc Toni mu rika, ze to je kvuli jeho postoji k turnaji, Rafa tento nazor respektuje plne, ale take pripomina, ze po Rosolovi byl zdevastovan vcetne kolena. Jenza dodava, ze o rok pozdeji v roce 2013, to uz kolenem nebylo...i kdyz jeho pohyb byl omezeny po cely rok...[vime ze se vracel po 6 mesicich pauzy]
dale dodava MINULY ROK TRAVA MI BRALA VSECHNU DUSEVNI A FYZICKOU SILU...NEBYL JSEM SCHOPEN TO TZV ASIMILOVAT.... pripomina, ze udelal exhibici s Keiem, ktera mela na neho spatny vliv. Citil jsem se bezmocny, nemohl jsem najit neco, co by mne motivovalo...

Dalsi zajimava otazka a primo jak se rika na telo...
Zacal jsete se bat travy???

A co na to Antukovy Terminator?
Trava je ta, ktera zpusobila moji bolest [zraneni] kolena. Strach ne. Bolest ano. Neni to otazka strachu. Nejsem osobou, ktera by mela strachy, ale kdyz neco boli, tak boli, kdyz neco limituje, tak limituje. Jedu do Halle, abych opet dobre hral na trave i za cenu rizika...

A co si rekl Rafa ke konci zapasu???
Jsem unaveny, a musim hrat...mel jsem takovou vnitrni uvahu
"Jestli prohraju, prohraju ja. To nemuzu dopustit. Nemuze se stat, abych prohral zapas tim, ze jsem nebyl statecny. Jestli umrit, tak statecne...
----
Reagovat
smazaný uživatel
1/ Boji se uz travy. Jeho psychika je hodne na tomhle povrchu narusena.

2/ Vypadne opet rychle, cely rozhovor de-facto to potvrzuje. Neexistuje clovek, ktery by nemel strach... Rafa to zamenuje jen za to, za co to zamenuje... nemusi se stydet... ale chapu, ze to zamenuje... uz kvuli souperum.

3/ Pokud se uz v zapase citil zniceny, a mel takove vnitrni myslenky... opravdu si nedokazi predstavit, jak to bude vypadat uz jen v tom Halle.

4/ Rozhovor je opravdu dlouhy a jsou tam i jine postrehy... ale ty mne tak nezaujaly;)
----
zdroj:
http://deportes.elpais.com/deportes/2014/06/09/actualidad/1402330404_612708.html
Reagovat
smazaný uživatel
Super Vlčku, dík za preklady ;)
Reagovat
smazaný uživatel
Ty bydlíš ve Španělsku? :)
Reagovat
smazaný uživatel
Ne, ale mam rad ten jazyk, ikdyz ho jeste tolik neovladam... ale i mnoho jinych zemi...nejen Spanelsko... rekl bych, ze to je zpusobene mym zamestnanim, ktere vykonuji;)
Reagovat
Pesek12
Zajímavý nový travnatý turnaj v Rafově domově.
http://www.sport.cz/ostatni/tenis/clanek/582091-do-kalendare-wta-tour-pribude-dalsi-turnaj-tenistky-budou-hrat-na-trave-v-mallorce.html#section-artcl
Reagovat
smazaný uživatel
ked tu uz vyhral tolkokrat tak si ten turnaj asi oblubil:))
Reagovat
Stan_Borowitz
Zajímavá statistika, která všem komentátorům unikla - alespoň jsem to nikde nezaznamenal - totiž že Rafa letošním vítězstvím na RG vyrovnal jeden trochu opomíjený Rogerův rekord - počet vyhraných GS turnajů na stejném typu povrchu - Rafa má 9 GS z antuky, Roger 9 GS z hardu.
Reagovat
Roger_Federer
Je to obdivuhodne,..antukovy kral.
Reagovat
Vojtiik
řekl bych, že ten rafův rekord je ještě o uroven vyse, precejen na hardu je tech GS dvojnasobek co na antuce:)
Reagovat
Stan_Borowitz
Jasně, kdyby byly v roce dva GS na antuce, měl by Rafa antukových titulů možná dvakrát tolik, to je fakt. Jak říká R_F, je to prostě král antuky, o tom žádná. Navíc snad jediný původně antukář, který se dokázal prosadit i na ostatních površích.
Reagovat
smazaný uživatel
Zítra se chystám do Prahy, potkám se tam s někým? :)
Reagovat
smazaný uživatel
to co hraje federer, nole a ostatni uz je v nekterych pripadech temer za hranici moznosti a na nadala na antuce ve 3 setech to proste nestaci ani v letech, kdy je nadal celkove horsi hrac nez ostatni z topky
ja nerikam uplne prekopat styl hry, ale aby sel nole do utkani s tim ?musim hrat na nadaluv backhand jinak jsem v kelu? to teda sorry, ale to neni zadna taktika ? to tam nemusi mit borise to si muze vybrat me a poradim mu lip
proc porad hrajou primy udery kde je viditelny, ze je nadal trefuje bez problemu, proc nezkusit hrat taky balony s vyssim odskokem odkud se to bude nadalovi blbe trefovat ? ja nevim nejsem expert ale když jsou tam za to placeny ? za 10 let prisli s tim ? vlastne vubec s nicim ? zadna změna, federer se tim jen dopracoval ke komplexu z nadala a to je tak vsechno
ta vyhoda stylu je proste obravska a nikdy na to nebyl schopen za 10 let nijak zareagovat a radsi cekaji na nejakou shodu nahod, kdy nahodou RG vyhrajou ... za takovy pristup si to skoro nezaslouzi
takhle kdyby uvazoval nadal, tak nic jinyho krome RG nevyhral a proto je pro me mozna nejlepsi hrac tenisu v historii ... jeho schopnost pracovat a prizpusobit se je obdivuhodna to nedokazal téměř nikdo (sampras, nole, federer RG vyhral, otazkou je, zda to nebylo spis tim, ze si to prohral nadal a da se pokracovat ve vyctu jmen) nadal jako jeden z mala se dokazal přizpůsobit , před 10-9 lety ?odbornici? tvrdili, ze nemá krom antuky sanci
nevim, mozna jsem uplne mimo, ale ta neochota cokoliv zmenit a o něco se pokusit ? to je hnus :)
Reagovat
Berny
kolego myslis to hezky ale tak easy to neni. Hrat na nadala vysoke balony je blbost pac o to on se snazi, v tom je nemozneho ho porazit. Zaklad hry proti nadalovi je excelentni servis (hodne lehkych bodu), psychicka odolnost ze hrajes proti necemu proti cemu nejsi zvykly trenovat a super backhand. Udery hrat idealne rychle po odskoku coz samo neni lehke, nadal dava stridave kratky a dlouhy topspin a temer nikdo neni proti rafovi 10 uderu po sobe dobre postaven, chce to trpelivost a utocit jen z tech bodů ktere maji smysl. Takovych je ale malo.
Reagovat
smazaný uživatel
jak rikam, nejsem odbornik pres taktiku, takze chapu ze hrat na nej taky vysoky mice je teda asi kravina ... kazdopadne to nic nemeni na tom, ze nadal prisel pred 10 lety se stylem, na ktery ani mozna nejlepsi a nejgenialnejsi hrac v historii tenisu nebyl schopen najit recept, ale ani ostani at uz antukari, bijci obranari (za 10 let!!!!) a i kdyby se ridili tim co pises tak prece neni mozne, ze na nadala na antuce lze hrat jen takovy styl, ktery ani ti nejlepsi nebyli schopni udrzet aspon ve 3 setech z 5, to mi hlava nebere ... asi je to fakt takova rarita co uz ve svem zivote nikdy neuvidim ;)
Reagovat
smazaný uživatel
Tak na Nadal se vysoké míče hrát opravdu nevyplatí.
Jednak proto, že samotné hraní topspinů je velice fyzicky náročné, v čemž Nadal prostě konkurenci nemá.
Zadruhé proto, jak trefuje míče. S Nadalovým stylem mu je jednou, jestli ho trefí 120 nebo 150 nad zemí, protože to stejně trefí. Navíc většinou takové míče vrací s ještě větším odskokem, než mu zprvu poslal jeho soupeř..

Je to ideální styl na antuku, kde tak oproti jiným povrchům extrémně ovlivňuje hru rotace a síla. Jednou jsem viděl porovnání rotací TOP 10 a Nadal byl vysoko nad ostatními, z čehož je vidět, jak míčky liftuje, ať už spodem(slice) nebo vrchem(topspin).

Hlavní změny v Nadalově hře přicházely postupně, nejdřív na trávu, kvůli které se naučil hrát na síti, mimochodem velmi dobře.
Další přišla na AO 2009 a největší asi v roce 2010, kdy na USO prostě zahrál fantasticky a stylem pro antukáře netypickým - měl perfektní servis, hlavně v důležitých momentech a chodil víc na síť, celkově stál o hodně blíže baseline, než je zvyklí.

Takže i pro mě, ano, je to asi nejvíc komplexní tenista, který je důkazem ohromné dřiny(na rozdíl od RF, který to má dáno shůry), to, co pro tenis udělal, se nezapomene.

Myslím, že když mu vydrží zdraví, 17 GS překoná, ale je to v podstatě jedno, neustále soupeření o to, kdo je "nejlepším tenistou historie" je naprosto zbytečné, a 1 člověk to asi nebude. Málokdo přihlíží na všechny možnosti, které souvisí i s dobou(rakety, možnost cestovat, možnost trénování na různých površích, konkurence,.......)

Nadal, Federer, Sampras, Borg, McEnroe, Lendl,...

Všichni hledáme a hádáme se o to, kde je opravdu ten "nej", ale každý pro tenis udělal obrovskou práci, díky níž je teď tenis takový, jaký je.

A opravdu žijeme ve zlaté éře, zažít Federera, Nadala, Djokovice, to je prostě čest, i když ne všechny zápasy tomu odpovídají...
Reagovat
smazaný uživatel
Styl hry na Nadala na antuce je opravdu jednoduchý. Musíš hrát v maximálním tempu, hrát strašně rychle, mít svůj den, kdy ti tam skoro všechno spadne, výborně servírovat, mít variabilní hru, být i trpělivý, správně volit údery a hlavně mít ohromný fyzický fond, abys vydržel. Novak je schopný předvádět tenis, kterým může Rafu porážet set, set a půl ... ale je to ohromně složité, protože Rafa svůj výkon během zápasu ještě zvyšuje a soupeře to začne deptat. Proto ho na Masters může na antuce porazit více hráčů, ale udržet tak vysokou výkonnost tři sety s tak náročným stylem je skoro nemožné.
Reagovat
Rafaeoli25
A tenhle den, kdy se všechno sešlo na dvěstě procent, měl za deset let proti němu jeden jediný hráč a to Rafa musel současně mít jeden ze svých slabších :)
Reagovat
spaniel
Mas tam nekolik naprostých nesmyslu.

V Římě hral Murray v prvnim setu Nadalovi vysoké mice a fungovalo to. Klidne to mrkni na youtube. Nevěřím ale ze je to nejaka cesta k jeho poraženi.

"Jednou jsem viděl porovnání rotací TOP 10 a Nadal byl vysoko nad ostatními, z čehož je vidět, jak míčky liftuje, ať už spodem(slice) nebo vrchem(topspin)." Nadal trefuje topspin s průměrnou rotaci 3300ot/min, Federer 2700. Jeho naměřené maximum je 4700. V slajzu a celkove drzi rekord Federer s 5500ot/min.

"Takže i pro mě, ano, je to asi nejvíc komplexní tenista, který je důkazem ohromné dřiny(na rozdíl od RF, který to má dáno shůry), to, co pro tenis udělal, se nezapomene." Asi vis o Federerovi malo, dřel jak kůň. Jeho fyzičku neskutecne zlepsil Paganini. Na teto urovni talent sam o sobe nestaci. Tim samozrejme netvrdim, ze Nadal makal mene.
Reagovat
smazaný uživatel
ja by som aj nejaky napad mal,nasadit nanho v prvom kole oddychnuteho,zdraveho Nishikoriho,viem ze sa to neda,preto som to aj vytiahol,ved nechcem aby prehral:)
Reagovat
smazaný uživatel
jasne, mas v mnohem pravdu.. pri hrani vysokych micu hraje velkou roli i delka, tj. kam spadne. Je jine kdyz micek zahravas v vysce 150cm nebo kdyz je to vis, to uz se podoba smeci, ale hraje se to o poznani hur, protoze musis od micku utikat.

s tou rotaci mas taky pravdu, Fedexův slice je opravdu nejvic narotovany, ja si ty cisla nepamatoval.. :) Ale topspiny ma proste extrene narotované i vzhledem k tomu, jakou rychlosti ty micky leti, u vetsiny hracu plati cim vetsi rotace, tim min razance, u Nadala to plati nejmene..

A nakonec jasne, Federer makal a trenoval, ale jeho tenis a vubec ty legendarni udery, to se neda nacvicit, takze to bylo prinejmensim kombinaci obojiho..
Nadal je neco jako byval Lendl, musi vsechno trvde vydrit..

Jinak souhlas, dekuji za konfrontaci a uvedeni na pravou miru :D
Reagovat
Stan_Borowitz
na RG není teorie strun, je to celkem jednoduché. Stačí si pustit záznam onoho legendárního zápasu se Soderlingem, případně první set zápasu Nadal-Gulbis v Římě 2013 nebo do zranění protihráče zápas Nadal-Nishikori letos v Madridu. Problém je v tom, že takový styl hry je fyzicky nesmírně náročný, protože do toho soupeř musí soustavně a nekompromisně bušit na hranici svých sil, aby Nadalovi nedovolil přejít do protiofenzívy tím pověstným forehandem. To Nadal jako hráč s nejlepší defenzivou v historii tenisu samozřejmě dobře ví a umí toho dokonale využít. Až se najde někdo, kdo fyzicky vydrží hrát tak, jak je uvedeno výše, tři nebo více setů, bude Nadala porážet i na RG. Ze současné generace hráčů by to mohl zvládnout právě Gulbis. Nishikori asi ne, je na to konstitučně nedostatečně vybavený.
Reagovat
Berny
ja si rozhodne nemyslim ze soderling a gulbis jsou reseni, pro nadala jsou hraci s vybornou obranou a predevsim dobrou delkou z BH prohem tezsi nez bouchači jako gulbis, neverim ze je mozne hrat 3 sety jak hral gulbis v rime, to se nikdy nestane dle meho nazoru. Reseni uz Novak ukazal, 4x porazit rafu, + uhrat zapas kde mel 3 matchbale + zapasy kdy mel v rozhodujicim setu break, on toho uhral proti rafovi hrozne moc, a neresim ze to nebylo na FO. Proste mit fenomenalni BH je zaklad, v momente kdy rafa musi hrat neco jineho nez tlacit se krosem do BH soupere tak je rafa nervozni, nejhorsi situace kdyz z BH tam zacnete solit winnery krosem, to je moznost jak rafu ne porazit ale porazet.
Reagovat
smazaný uživatel
No nevim. Rafa je levák a většinou mu to tenisti, který maj super BH, tak to po jeho crossu z FH tlačí BH po lajně, aby sám hrál BH udržovací úder, po kterym vystupujou před základní čáru a snaží zakončit puť přímo nebo, po Nadalovo nemožnym doběhnutí, smečí. Problém je v tom, že Nadal už někdy po prvnim setu většinou zahřeje BH na takovou úroveň, že udržovací úder = čop po lajně s raketovejma otáčkama přesně do soupeřovo rohu, po kterym se Nadal stihne bleskově vrátit zpátky a v případě že se přesto dostane pod tlak tak provede nádhernej BH prohoz. Takže tlačit se Nadalovi z BK do BK podle mě může bejt taktika tak 1 set než Rafa zahřeje BH a přečte soupeře. Nadalovo BK cross a BK čop po lajně mimo kurt sou podle mě právě ty zbraně, co spolu s jeho top forhandem, z nějdělaj atleta, kterej umít hrát každej míč. A co se týče toho prvního setu Gulba 2013 a ted Murrayho v Římě a Nishiho v Madridu tak souhlasim. Hra na riziko plus životní forma, že všechno trefí, plus udržet to celej zápas. Takže sečteno podrtženo porazit Rafu na RG je momentálně nemožné :D
Reagovat
smazaný uživatel
zdravim,
co si myslite o tomhle?
Na zacatek chci rict, ze ve finale jsem nefandil nikomu (nejlepší je Gulba ;)
na kazdy povrch se hodi jiny styl a je celkem zjevne, ze to co predvadi nadal je momentalne ten nejlepsi styl jak na antuce hrat (s tim asi bude vetsina souhlasit), jak je tedy mozne, ze federer, nole, andy a ani nikdo dalsi neni ochoten byt jen sebemene zmenit svuj styl, kdyz se blizi antuka (ja chapu, ze to chce cas a mozna by to bylo i za cenu odpiskani jednoho roku antukovy sezony, kdy by zkousel novy udery i kdyz si myslim, ze federer je genialni hrac, kterymu nedela problem zadny uder a za ty roky, co hral s nadalem na antuce neudelal stejne absolutne zady progres ... to plati i o ostatnich) ja vim, ze nektere zapasy byly vyrovnany a treba loni mel nole nadala celkem na lopate, ale porad je to od nich hra tak trochu na nahodu, to je jak kdybych nastupoval s pistoli proti raketometu ... obcas se to podari (1 z 67 zapasu), ale i kdyz bude souper z formy, tak už pred zacatkem utkani ma vyhodu ve vyzbroji (stylu hry))
Reagovat
Hypertac
Tak a ted je na rade Wimbledon.
Reagovat
Cico93
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10365912_610046275759206_9069887480733111449_n.jpg

Noo ale krásna je
to zase jo. vo. strah. nemam
Reagovat
Cico93
Ach jaaj to je hic !!!
Reagovat
smazaný uživatel
Wardy & Evo
Come on!
Reagovat
smazaný uživatel
Jak tak koukam, tak Evans mel co delat s Benesem;) Ale jsem rad ze postoupil;)
Reagovat
smazaný uživatel
No hodně si to zkomplikoval. Mohl vyhrát už TB 2.setu, ale napral tam dvě DF za sebou. :D
Reagovat
smazaný uživatel
Dannyho jsem videl z druhym Dannym Coxem v Nottinghamu... komlikoval to tam teda slusne, a pak v dalsim kole vyletel s Matosevicem... ;(
Reagovat
smazaný uživatel
Jj, vim. Jinak v Nottinghamu mě potěšilo, že se po delší době ukázal Marcos. Pěkně to tam pokosil.
Reagovat
smazaný uživatel
To mas pravdu, cista prace az k vitezstvi bez ztraty setu;)

jj Marcos...v roce 2012 jeho neskutecnym osudem byl Andy...pekne zapasy;) Ale trefit na Andyho vzdy ve 3.kole...GS a hned na OH...neuveritelne;)
Reagovat
smazaný uživatel
Jo, ty zápasy si pamatuju. Andy měl co dělat. Na OH to byl jediný zápas ve kterém ztratil set.
Když teď Marcos porazí Klahna, tak bude hrát se Stanem. To by taky mohlo být zajímavé.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak ta holka teda vali... kdyby se naucila jeste lepe na te trave krokovat byla by to drsna souperka pro mnoho favoritek;)
Ale ona se letos muze na te trave zzit, jak se zzije...muze to byt zajimave;)
---
Sorry, ze pod Nadala, ale vsiml jsem si, ze jinde je tedy dost dusno...kanaly vlci neradi;) A myslim, ze Rafani mne odpusti...:)
Reagovat
smazaný uživatel
Tak, jen co ji pochvalim, - jako vzdy, - tak vyfailuje na servisu;) ah... Kiki, Kiki... takhle to proste nepujde, chce to uklidnit, a ne rychle odtriskat...;)
Reagovat
smazaný uživatel
My už o tom vedle píšeme s dadaftem (proč o tom píšeš pod Nadalem? :D). Jak říkám, Kiki prostě hrála skvěle do stavu 4:0 a 40-0 na returnu. Pak se to otočilo... Rád bych věřil, že se Kiki ve 3. setu probudí.
Reagovat
smazaný uživatel
Vzdyt to vysvetluji... pod prispevkem... strach tam vstoupit;)
Je tam dusno...
Reagovat
smazaný uživatel
Ano, od te chvile, co jsem ji pochvalil... prestalo fungovat snad vsechno...;)
Ale je to i tim pohybem...snad se s travou lepe zzije. No a doufam, ze treti set vylepsi;)
Reagovat
smazaný uživatel
Promiň, nějak jsem to nedočetl... Tak pod článkem o Birminghamu to zase není takový kanál. :)
Reagovat
dadaft
Shahar ji teď drtí.
Reagovat
steve79
Nadal už má 14. Granslam. Éra Nadala a Federera je opravdu úchvatná. Těžko tipovat, jestli Nadal Federera překoná. Roger se začal zasekávat v roce 2010, když mu bylo 29 let myslím. Z hlediska toho kdo je nejlepší historie mluví pro Nadala více masters. Velkým mínusem je že získal většinu svých Granslamů na antuce a nikdy nevyhrál turnaj mistrů.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak takto se to vůbec nedá brát, co hráči z dřívější doby, kteří neměli možnost cestovat celý rok po celé tour.

Navíc World Tour Masters 1000 se oficiálně jmenuje a hraje od r.1990, takže do toho nezahrnuje hráče z dřívější doby!
Reagovat
spaniel
WTF je pokračováním Grand Prix tennis circuit a WCT, ktera se hrali od 1970 do 1989 a mezi vítěze patří same legendy (Borg, McEnroe, Becker, Lendl, Connors, Ashe, Nastase, Villas, Wilander). Treba Becker vyhral i starou soutěž i novou po 1990. Současné WTF (World Tour Finals) je az od 2009, do te doby to byl Tennis Masters Cup (TMC). Princip je ale stejny, hrajou nejlepsi hraci sezóny.
Reagovat
smazaný uživatel
Hmmm Janowicz padl...
Reagovat
smazaný uživatel
Tomáš Berdych: "Tento chalan sa narodil pre Roland Garros, má antuku v DNA! Skvele zvládnuté, Rafael Nadal."

Feliciano López: "Nádherný pohľad na nášho šampióna. Rafael Nadal neskrýval slzy pri počúvaní španielskej hymny."

Alizé Cornetová: "Vamoooooooooos!!!! Deviaty Roland Garros. Obrovské. Je najlepší."

Juan Martín Del Potro: "Gratulácia Rafovi, skvelému šampiónovi, ale aj Nolemu za úsilie."

Albert Costa: "Je až poburujúce dokázať to deväťkrát! Rafael Nadal je z inej planéty. Gratulujem jemu aj tímu. Príklad pre všetkých!"

Denis Kudla: "Nerád to konštatujem, ale myslím si, že Rafa bude G.O.A.T. - najväčší všetkých čias. Legenda."

Neil Harman: "Dúfam, že hlupák, ktorý zakričal medzi prvým a druhým servisom Djokoviča pri mečbale, je na seba hrdý. Kompletný idio*t"

Brad Gilbert: "Rafa už len o tri Slamy za Federerom."

Viktoria Azarenková: "Kráľ!!!!!"

David Ferrer: "Blahoželám Rafovi Nadalovi a jeho tímu. Sme svedkami historických vecí. Najlepší."

Darren Cahill: "Ak prekonanie Nadala na Roland Garros nie je mentálne aj fyzicky najnáročnejšou výzvou v celom športovom svete, tak potom neviem, čo áno. Pravá veľkosť."

Jamie Hamptonová: "Myslím si, že celý svet si v tej mečbalovej situácii šepkal: len neurob dvojchybu..."
Reagovat
smazaný uživatel
Hezke.
Harman rekl neco, co ma obrovskou vahu. Ten clovek vicemene zapricinil dvojchybu. Nole mohl bojovat o shodu a o dalsi pokracovani v zapase. Nicmene ten gam byl opravdu spatny. Ale i z toho se dalo dostat. Doufam, ze to ten fanousek poradne zapil. ******
Reagovat
Mayo
:D
Reagovat
smazaný uživatel
Něco jako pro Real Madrid Champions League, viď Rafo... letos to vyšlo vám oboum, tak snad zas příští rok. Hala Madrididsta!
Reagovat
smazaný uživatel
S Jerzykem to jde z kopce. Prohrát s nějakým neznámým Herbertem na trávě. To bych nečekal. Půjde dolů po Wimbledonu..
Reagovat
Rafaeoli25
Tohle bych rozdělil, Jerzik je v těžký krizi ano, po loňskym Wimblu šel totálně do háje, Herbert je ale solidní talent, loni na Masters v Paříži dostal do tiebreaku Noleho a hrál fakt parádně..
Reagovat
gigin
http://37.media.tumblr.com/3e1fa64868be5af045bac4ca7bfbbb37/tumblr_n6wecuPrBU1qcqoy8o1_500.jpg
Reagovat
steve79
Kde vysilají Halle?
Reagovat
gigin
Slovaksport, Supertennis tv.
Reagovat
gigin
Tenisová sezona vstupuje do své travnaté části, dnes si nenechte ujít první den turnaje v Queen's Clubu!

Rozpis vysílání turnaje na pondělí 9. června:

13.30 E2 [WC] James Ward (GBR) v Blaž Rola (SLO)
poté (15.00) EI Jurgen Melzer (AUT) v [WC] Daniel Evans (GBR)
poté EI Lleyton Hewitt (AUS) v Daniel Gimeno-Traver (ESP)
poté EI Dusan Lajovič (SRB) v [10] Feliciano Lopez (ESP)
Reagovat
babolat.cz
kde to vysílají?
Reagovat
gigin
Eurosporty (Éčka) :)
Reagovat
safi1313
nechápu upřednostnění zápasu Ward-Rola před Tomicem...:-(
Reagovat
Rafaeoli25
Mě to nepřekvapuje, na Tomiče a jeho nálady fakt zvědavej nejsem..
Reagovat
makro99
Mimochodem, v letošním Race žebříčku je 30. Rosol, 37. Štěpánek a 45. Veselý... zajímavý, jak je obecné vnímání - Rosol je mimoň, Štěpánek na ústupu a Veselý jde nahoru - a přitom aktuální žebříček vypovídající o výkonnosti v posledních 5 měsících mluví přesně opačně...
Reagovat
makro99
mluví pořád opačně :)
Reagovat
safi1313
Příští rok Rafa zaokrouhlí na 10!
Reagovat
smazaný uživatel
Získať 9GS na jednom GS je neopakovateľné a vsetci z nás, prajníci aj neprajníci mozeme byt hrdí na to, ze zijeme v tejto dobe..Toto je vec, ktorá sa docení až neskor..Bežní tenisti, ktorí vyhrajú 3krat jeden GS sú považovaní za fenoménov svojej doby a povrchu..A ako moc je vzdialená trojka od deviatky..

Ak sa nás raz budú vnuci pýtať, kto to bol ten Nadal, tak povieme, ze chlapik, ktorý vyhral prve RG pri svojom prvom štarte..Absolútne štýlový debut, neexistuje lepšia indícia, ktorý by napovedala niečo velkolepé..

Pevne verím, že nejaký oranžový GS este pridá a ak si pripíše ešte zo 5štartov + jeden dochodcovský na rozlúčku, kludne moze mat aj 100vitazstiev..
Reagovat
Roger_Federer
Nadal je celosvetove povazovany za zijici a hrajici tenisovou legendu, lze ho zaradit do top 3 nej.hracu celkove, na antuce za absolutni nej ikonu.
Reagovat
babolat.cz
rádi ho škatulkujete mezi antukáře jenom, co? Zapomínáte na jiné GS? Problém váš je ten, že prostě napsat, že není nejlepší na antuce by z vás udělala naprosté idi.oty, tak aspoň vykřikujete,že je nejlepší na antuce a pomíjíte, úmyslně, jiné turnaje a děláte z něj Ivaniševiče na trávě.
Reagovat
smazaný uživatel
Niečo na tom bude..Človek, ktorý sa na Nadala nepozerá cez prsty musí
predsa vidieť, že Rafa je jeden z mála a jediný za posledné generácie hráčov, ktorí majú minimálne dva GS z každého povrchu..

Je paradoxné, že ak by Nadal skončil kariéru s 8 titulmi (2+2+2+2) tak by sa do histórie definitívne zapísal ako jeden z najkomplexnejších tenistov vobec, ak nie ten úplne Naj, no ak kariéru ukončí so 14 so súčasným pomerom, tak bude pre mnohých krátkozrakejších antukár..
Reagovat
Vojtiik
ja chápu váš point, ale stejně myslim, ze si neodporujeme.. muzu nesnaset jeho hru, jeho zlozvyky, jeho xichty, ale stejne mu musim nechat obrovsky kredit, protoze jeho fenomenalita, bojovnost a schopnost ve velkych zapasech rozebrat psychiku protihrace a vyhravat je, je neskutečná.. ale když řeknu, že je to antukář, znamená to pro mě, že je antukář hlavně herním pojetím, projevem a největšími úspěchy.. samozřejmě, že vyhrál 5 jiných GS než Roland Garros, což je samo o sobě úžasné, ale to prostě zůstává zastíneno těmi 9 triumfu na RG, což je naprosto nepředstavitelné... Rafa je prostě skvělý, úžasný a ano i komplexní tenista, který svou hru přizpůsobil jiným povrchům a vyhrává i tam.. ale těch 9 RG (and keep countin) zůstává neskutečně trčet nad tím a je to neopakovatelné:)
Reagovat
babolat.cz
tak s tím souhlasím
Reagovat
smazaný uživatel
Nadal, ale nemá od každého GS minimálně 2. Austrálii vyhrál jenom 1. Ale v tom, že je legenda máte pravdu.
Reagovat
Vojtiik
tak FH o tom mluvi hypoteticky o tech 2+2+2+2 ...ak by... blablabla ...so súčasným pomerom...
Reagovat
r.Fever
Keď má niekto 9 zo 14 grandslamov z antuky, tak to nie je antukový špecialista ? Jasné, vie zahrať aj na iných povrchoch a aj vyhrať niektoré grandslamy mimo antuky, veď ich má 5. Ale 2/3 získal na antuke, to je proste fakt.
Reagovat
Rafaeoli25
Forehand ale nepsal, že má 2 tituly z každého gs, ale z každého gs povrchu, chce to pozorněji číst..
Reagovat
Rafaeoli25
Tak to potom ale třeba o Samprasovi můžem říct, že to byl travařský specialista..
Reagovat
smazaný uživatel
Naprostej souhlas. A to samý o Federerovi. Sem zaujatej, ale i nezaujatej člověk musí uznat, že Rafa už te´d spolu s Federerem patří mezi TOP 3 možná 4 tenisty, co se týče jak počtem grand slamů, tak počtem tisícovek, kde je tušim úplně nej. Navíc když odečtu zranění a dva výpadky ve Wimbledonu tak byl za poslední 4 roky pokaždý ve finále což je masakr. A nebejt Djokovo životní formy v roce 2011 tak už vyrovnal rekord dávno.Ale to je kdyby. Myslim, že pokud Nadal ještě jednou v životě ovládne trávu a přihodí nějakej GS na tvrdym povrch tak už i největší kritik bude muset uznat top tenistou všech dob.Navíc ikdyž nesrovná Federera v počtu GS tak je furt rekordman v počtu turnají atp 1000 což je taky mazec.
Reagovat
r.Fever
Sampras má 7 z trávy, 5 US Open a 2 Australiany. Môžeme o ňom povedať, že je špecialista na rýchle povrchy - a bol to hlavne špecialista na trávu, štýlom hry servis-volej, ktorý mu v ére rýchlych povrchov pomohol aj k titulom na rýchlom harde v Amerike.

Rafa je opačný protipól, špecialista na antuku a vyhovujú mu momentálne pomalšie povrchy, ktoré mu v podstate umožnili triumfovať aj inde. Samozrejme, vyhral aj na nejakých extra-rýchlych povrchoch, napr. v hale v Madride, ale to aj Sampras na antuke v Ríme myslím.
Reagovat
martinek37
I kdyby jinde už nikdy GS nevyhrál, čemuž tedy moc nevěřím, ten příští rok mu budu přát, aby to na RG zaokrouhlil na desítku.:)
A ano, je to jeden z nejlepších tenistů všech dob a možná bude i nejlepší ze všech. Nicméně antuka je ten povrch, kde vládne a který mu nejvíce vyhovuje. Je však nutné si uvědomit, že i na ostatních površích patří mezi absolutní špičku. Proto vyhrává GS i tam a já věřím, že ještě určitě nějaký získá.
Reagovat
smazaný uživatel
Obávám se že to je ten důvod proč byl tenis kdysi trošku jednodušší. Ti co ovládli síť tak byli nejlepší víceméně. Dneska pronikla do tenisu technologie a z pálek se staly dělobuchy, který sou jak silný tak přesný. Proto si myslim, že je dneska strašně těžký bejt na všech površích nejlepší pač tenista musí zvládat všechno hlavně okolo základní čáry, všechno vybojovat a ještě svou hru přizpůsobit jednotlivejm povrchům. Kdežto v minulosti šlo s taktikou servis-síť nebo útočnější úder-síť vyhrávat všechny turnaje nehledě na povrch. Dneska proti takovejm hráčům jako Rafa, Ferrer nebo Djok je, chodit na síť v jinej než vyloženej pozici, sebevražda :) Sem mladej takže sem zápasy z minulosti viděl jen ze záznamů. I tak mi prostě příde, že dobrej síťař dřív neměl konkurenci dneska musí tenista umět úplně všechno minimálně naprůměrně, aby byl ve špičce a použitelnej na všech površích.
Reagovat
r.Fever
Takže ty tvrdíš, že kedysi bolo možné so servisom-sieť vyhrávať hocijaký turnaj a dnes majú hráči ťažšie sa presadzovať na rôznych povrchoch ? :))

Keby si len vedel, že to je presne naopak. Kedysi boli tie povrchy tak rozdielne, že bolo NEMOŽNÉ dominovať všetkým. Laver získal kalendárny GS, ale vtedy sa hrali 3 na tráve a 1 na antuke. Borg dominoval Roland Garros a Wimbledonu, ale nezískal ani jeden USO (hoci mal finále). So servisom-sieť bolo veľmi obtiažne pretransformovať svoju hru z trávy na antuku a vice-versa. Lendl nezískal nikdy Wimbledon. Becker a Sampras Roland Garros, a tak dále, a tak dále..

V dnešnej dobe získali Federer s Nadalom kariérny GS takpovediac s prstom v zadku, lebo rozdiely medzi povrchmi sa takmer úplne oproti minulým rokom zmazali. Djokovič je ďalší na rade. Jediný, kto si zaslúži skutočný obdiv za zisk kariérneho GS je Andre Agassi.
Reagovat
smazaný uživatel
Jestli si viděl dost zápasů z minulosti i současnosti tak to beru. Já viděl jen pár záznamů z Wimbledonu a z antuky. Přišlo mi že nejlepší tenisti ovládali hru právě na síti. Jinejma slovama kdo ovládl síť vyhrál. Skoro všechny výměny končili na síti. Dneska se tenista honí na základní čáře a snaží se toho druhýho but uhnat nebo překvapit. Dřív stačilo chytře naběhnout na síť a bylo po výměně. Tak sem to viděl já. A v čem byly ty povrchy tak extra rozdílný? Fakt tam byl takovej rozdíl mezi těma 3 trávovejma povrchama?
Reagovat
Roger_Federer
jeste pred 10 lety bylo zcela normalni ze borec ktery dosel na RG do 3,4,6 kola, vypadl ve Wim.v prvnim kole z hracem, kteremu by na antuce dal 6:2 6:2, takovy rozdil byl ve hre na techto povrsich..Byvalo beznou oraxi ze nekteri antukovy specialiste na Wimbledon ani nejezdili.
Reagovat
smazaný uživatel
A v čem to tedy bylo? Myslíš že to bylo tim, že každej povrch měl svoje specialisty a že bylo téměř nemožný zkusit ovládnout další? Ale diť rozdíl mezi Roland Garrosem a Wimbledonem kdysi a dneska musí bejt přece stejnej ne? ( až na pálky ). Nebude to spis tim, že Nadal a Djok sou momentálně ještě jinde než tenisti tamtý doby? Ptám se nezaujatě. Já tu dobu nezažil. Zajímalo by mě jak to bejvávalo.
Reagovat
Vojtiik
Enormní změny v rychlosti a ve výšce odskoku míčku... když dobře pohledáš tak na youtube je treba analyza odskoku federerova servisu ve finale wimby 03 a wimby 08, je to kvalitne zpracovano, kdy opravdu jde vidět, o kolik více se ten míč po odrazu zpomalil a o kolik výše vyskočil.. praxe je taková, že wimby se markantně zpomalil a zvýšil se odskok, Austrálie se po výměně z Rebound Ace na Plexicushion zpomalila také výrazně, to je skoro antuka bez špatných odskoků, DecoTurf na USO taky zpomalily, značně ale z těch 3 GS asi nejméně, pořád je o něco rychlejší než Aussie a RG se trochu zrychlilo, ale to není ani tak vinou povrchu, ktery je prevazne stejny, ale menili se tam míče na tezsi, rychlejsi... jinak pokud by te to opravdu zajimalo, napis uzivateli J.M., ten je tady pres povrchy a kvalitní zprávy :))
Reagovat
smazaný uživatel
Vždy to záležalo od velkosti hráča..Pred 10 rokmi vitazi RG vypadávali na Wimby v prvých kolách, no pred 20-30 prisiel Borg z RG a vyhral aj Wimby..Ak je hráč fenomén, tak sa presadí..
Reagovat
Vojtiik
gratuluji, naprosto jsi znovu popřel všechna fakta svým bystrým a neomylným úsudkem, neskutečné
Reagovat
smazaný uživatel
Aha takže se ty povrchy víceměně srovnávají a ten, kterej je přece jen pomalejší (RG) tak tam cpou silnější míčky? To je zajímavý. Ale je fakt, že když sem si párkrát pouštěl nejdelší a nejlepší Nadalovo výměny tak byly vcelku rovnoměrně rozložený na všechny 4 turnaje. Antuka nějak neexcelovala. Spíš mi přišlo, že nejvíc jich bylo z Austrálie a US. Z Wimbledonu rozhodně nejmíň. To by dávalo za pravdu předchozím komentům proč je Nadal na trávě bídnej oproti ostatním. Myslíš teda, že tráva je z hlediska odskoku nejodlišnější od těch 3 zbejvajících?
Reagovat
Vojtiik
Tráva je dnes rozhodně nejspecifičtější povrch, páč se na ní hraje nejméně a ano, i ten odskok je více odlišnější než jinde, míček se více sveze po tom, odrazí se méně a tolik se nezpomalí... ale odskok a rychlost odrazu je jeden faktor, pak tam jsou i další, jako např. velmi odlišný způsob pohybu na trávě, kde je třeba se pohybovat "lehčeji, elegantněji, více s grácií" (nevím jak to dokonale vyjádřit :/ ).. ta brutální síla a rychlost tam nehraje zas takovou roli (napadá mě např. gael monfils, který je jeden z nejlepé rychlostně a silově vybavených hráčů na okruhu, ale na trávě co si pamatuju, tak nikdy nic velkého neuhrál.. možná to není nejlepší příklad, ale dá se to pochopit z toho doufám :) )
Reagovat
Roger_Federer
Nikdo nepopira, ze existovali vyjimky co potvrzovali pravidlo..
Reagovat
smazaný uživatel
A ako som ich poprel?..

Apropos, tráva..Povrch ako taký sa spomalil v roku 2002-2003..Nie v 2008..Sampras hral napríklad na úplnej inej tráve ako Federer..
Reagovat
Vojtiik
Tady bych se nerad přel, protože moje znalosti nejsou tak dokonalé, ale já si myslím, že ta hlavní vlna zpomalení přišla mezi lety 05-07... ale byl bych rád, kdyby se tady vyjádřil JM, který o tom ví více, než my, ať tady netlacháme pejčoviny 8-)..
Reagovat
Roger_Federer
ANO J.M nam to rekne presne, ale myslim ze pravdu mate oba, prvni vlna prisla 02-03, posleze tech 07-08..
Reagovat
spaniel
Co ja vim, tak bylo nekolik změn, kdy měnili poměr travovych směsi. Hlavni kustod Wimbledonske travy Seaward rekl, ze to bylo ze dvou duvodu:
- chteli trvanlivosti trávu, ktera se pomaleji zmeni na hlinu
- chteli delsi vymeny, čemuž melo napomoct zpomaleni micu a vyssi odskok. On sam k to u rekl, ze tezko zreturnujete 140mph podani ktere vyskočí po kotníky a ze u prsou se vybere lépe.

Prvni zmena byla 2001 a pak nekolik v průběhu let, i kdyz ty uz nejsou oficiálně potvrzené od Seawarda, jen od spousty hracu a treba v tom zmiňovaném videu: http://youtu.be/9zQWePrIl-Y

Jak uz bylo zmíněno, vyrazne se změnil povrch AO, ktery byl zpomalen natolik, ze to vedlo az ke slavnému 6hodinovemu finale v 2012. Zpomalen byl i USO přidáním vice písku do akrylatu, aby se vytvořila vetsi frikce mezi míčkem a povrchem.

Dalsi velky faktor jsou micky, od hodne lehkých po tezke, mene a hodne chlupatych, meksich a tvrdsich. ATP schválila 150 ruznych míčku a je v tom docela chaos, i kráčí se casto stěžovali na časté změny míčků.

K tomu nove technologie raket a strun, uplne jine tréninky. Toto vse nahrává power playerum kteri to drti od zakladni cary, coz uz jsou v podstate na 2-3 výjimky v top 100 vsichni vcetne jihoamerických antukaru.
Reagovat
smazaný uživatel
Pochopitelne nekteri spanelsti tenisovi fandove oslavuji, a mozna i ti, co nikdy nevideli ani jeden zapas v tenisu, ale kdyz se oslavuje...znate to;)

Nadal mytusem na zemi, ano tak se spanele rozplyvaji na 9. vitezstvim sve legendy... take pripominaji, ze Rafa opravdu ty zada nemel behem finale uplne v cajku a opet ho provazi nektere problemy s klouby...no...s tim narocnym stylem je to opravdu mytus...a ani jsem nevedel, ze neni uplne fit, a ty jeho minely na FH na zacatku zapasu spis prisuzoval nejake nervozite atd... nebo den blbec...
...takze Nole mel opravdu velkou sanci...ale na antuce je Rafa dominator...

Nejvic pozornosti je ovsem zamereno na pocet vitezstvi v GS.

Tady Spanele pripravili pekny diagram;) nebot vyrovnal historicky Samprase...

http://ep01.epimg.net/elpais/imagenes/2014/06/08/media/1402249976_394082_1402250013_noticia_normal.png

Takze oslavy jsou to poradne;)
----

Da se rict, ze antuka mu zarucila tzv. tenisovou nesmrtelnost... je to proste antuky kral...
No...zacina trava, a opravdu si nedelam starosti s tim, zeby ziskal ve Wimbledonu 15 titul...;) bude rad za 4.kolo...
Ale uz na US-Open, nebo AO se mu to muze podarit... ikdyz spis verim, ze to bude az za rok, a opet tady v Parizi;)
Reagovat
Rafaeoli25
S tím Wimblem ho nepodceňuj, bude ale záležet na únavě a těch zádech, když to bude ok může do finále dojít, když ne tak to zase může dopadnout špatně, uvidíme..
Reagovat
Roger_Federer
To zacina byt otravne, nevsiml jsem si ze by se Nadal, nebo jeho tiskovy mluvci, se vyjadrovali ze ho limitovalo nejake zraneni..Vcera ho rozhodne nelimitovalo nic.
Reagovat
Cico93
RF ako to ti môžeš vedieť?
Reagovat
Rafaeoli25
Tak ve čtvrtym bylo jeho podání dost pomalý, několikrát se předklonil, já si ale spekulovat netroufám..
Reagovat
smazaný uživatel
Tak jen jsem pertiskl, to co pisi Spanele, lepe receno Juan Jose Mateo :) ktery se venuje hlavne tenisu;)
Reagovat
smazaný uživatel
Myslim, ze na trave to kluk bude mit tezke, i on starne, a za posledni 2 roky bylo videt, ze ten nabity program uz tezko zvlada...aby byl vsude dobry... mozna trochu povrch precenuji, ale ta tendence se za posledni 2 roky zacina potvrzovat. Od pristiho roku posunou o tyden Wimblas... ale nevim, na kolik to bude stacit.

Uz se tesim...trava za posledni 2 roky ukazala novy pristup hracu. Progres tady sel dost do predu. Uvidime, jak letos.;) Ale myslim, ze opet bude zajimavy turnaj, nejen v ATP... a rafu bych asi nefavorizoval...
Reagovat
Roger_Federer
Ja proste nemam rad, to neustale vymysleni a obhajovani duvodu vyher nebo proher Nadala, ..To same, se mel Federer loni na to vykaslat, pokzd ho trapila zada..Pokud chce hrat se zranenim, at hraje..
Reagovat
Rafaeoli25
To máš pravdu, i on stárne a takhle nahuštěný program během dvou měsíců je pro něj s přibývajícim věkem vražednej vzhledem ke všem těm zdravotním trablům, chtělo by to aspoň měsíční volno, ale i ty tři týdny nebudou špatný, za tu dobu se síly načerpat daj, letos si netroufám odhadovat, pokud ta záda ještě nejsou v pohodě, no a jak moc je unavenej těžko říct, uvidíme přespříští týden, víc k tomu teď říct nelze, můžeme jen spekulovat, já mu ale min.na sf věřím..
Reagovat
smazaný uživatel
Tak...ja bych to nejak nedemonizoval...
Podle mne je celkem normalni, ze jsou dny, kdy se citis lepe, a dny, kdy hure... Sam Nole preci take rekl, ze trochu mu to zapesti nejak svankuje...
Jestl ijde o stricte sport....tak, jak by jsme byli nekde v tenise v 70. - 80.letech, tak bych s Tebou i souhlasil...

jenze ted se ani nedivim, ze kazdy hrac ma porad neco...ja si snad ani ted nepamatuji hrace z soucasne Top20, ktery od sameho pocatku roku nemel nejake ty zdravotni trable;)))

Nebo mne nekoho pripomen, mozna se myslim...
Reagovat
smazaný uživatel
Super Vlčku, dík za okienko lokálnej tlače, potešilo..

Osobne sa priznám, že som vo finále žiadne limity pri servise nepostrehol, dokonca mám pocit, že včera Nadal na rozdiel od notoricky známych zápasov s Djokovicom zaznamenal velky pocet priamych bodov..To rozhodne nebýva zvykom a tie fiftíny tiež rozhodli..

Neviem aké mal oficiálne čísla rýchlosti, no možno to bolo sposobené skor únavou..To je inak pre mňa celkom záhada, prečo včera obaja vyzerali po troch hodinách tak strhane, keď inokedy hrajú 4 a viac a vyzerajú viac k svetu..Ak by Nadal nepremenil ten MB, tak si netrúfam predpovedat dalsí vývoj, no statisticky tenisti, ktorí nepremenia MB vacsinou kratko na to prehrávajú set a do piateho setu by Rafa isiel v tazkej psychickej aj fyzickej kondícii..

Apropos, Wimby..Bude zalezat na zrebe..Ak Andy vyradí Noleho a Nadalovi sa budú vyhýbať súperi ako Raonic a do QF dostane Wawrinku, ci Ferrera, do semi prípadne Rogera, kludne moze turnaj vyhrat..A samozrejme ho moze vyhrat aj za inych okolností..
Reagovat
smazaný uživatel
Wimbledon:

V roce 2011 dochazi k nenapadne "revoluci" na trave. Lukas Kubot, ktery se rozhodne trenovat s ceskym trenerem se stava magnetem turnaje...nejen tim, ze sel z kvaldy az do 4.kola, to znamena 6 vyhranych zapasu po sobe, ale take tzv. "svym" retro stylem servis, volej a tim si zajistil pozornost nejen medii, ale hlavne i jinych hracu...nechal za sebou takove hrace jako Clement, Karlovic, Monfils...az prohral po krasne bitve s Lopezem...v peti setech...na kterou se hned tak nezapomina...(pripominam, ze to byl proste prumerny hrac...)

V roce 2012 ho uz nekteri hraci nasleduji, a prinasi to vysledky... v roce 2012 zacina na trave ozivat vic hracu...napriklad Marin Cilic, ktery se stal i osudem pro Kubota...

V roce 2013 staronovy styl na trave nabral ovsem absolutni rozmach...hrace, ktere ani poradne nikdo neznal bylo mozne najednou obdivovat jak si dokazi na trave poradit..., servis volej is back......a Anglicane to jeste nakopli tim, ze zacinaji pouzivat tzv. OH travicku...ktera dela hodne problemu tem hracum, kteri si nesou v sobe silne navyky z jinych povrchu...

Rok 2014... podle mne se tato tendence nejen potvrdi, ale jeste vice rozsiri...a hraci jako Nole, Nadal to budou mit jeste vic tezsi... to je muj tip;) bez toho, abych koukal, jaky bude los...

Jsem opravdu zvedavy na mnoho hracu... a pocitam s tim, ze bude jeste vic hracu, kteri nas prekvapi...nez minuly rok.

Podle mne Wimbledon od roku 2012, je uz jiny turnaj, prekonal krizi a vraci se tam, kde je jeho misto... z velkym napetim cekam, jestli se ta domnenka potvrdi...;)
Reagovat
smazaný uživatel
No, to se nedivim;) Je to proste Antukovy Terminator...;)
Reagovat
Cico93
!!!!
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist