Petra umí zvládat velké zápasy a má jedinečný přístup k přípravě, říká psycholog Šafář
Šafář podruhé absolvoval s Kvitovou a jejím realizačním týmem celý grandslam a v Londýně ji doprovázel na každém kroku. Fakt, že s ním mohla probírat vše okamžitě, ale nepovažuje psycholog za hlavní důvod jejího triumfu v Londýně.
"Má to společného jmenovatele a to je její přístup," řekl Šafář. "Vše si odpracovala v rámci mentální přípravy, ve fyzické přípravě a vše, co donekonečna nadřela s Davidem (trenérem Kotyzou) na kurtu, to vše dohromady dává tenhle výsledek," tvrdí.
Ve finále na trávě v All England Clubu Kvitová ukázala, že je stvořena pro velké zápasy. Na centrkurtu hrála téměř bezchybně a Kanaďance Eugenii Bouchardové povolila jen tři hry. Po letech strádání znovu ukázala svoji velikost, o které se mluvilo už před třemi lety poté, co Wimbledon vyhrála poprvé.
Kvitová ve finále přesvědčila, že má v sobě sílu zvládat velké zápasy. "Je to její přirozené nastavení k výzvě," uvedl psycholog. "Přesně se ukázala. Je to něco, co v ní přirozeně je," řekl Šafář. "Pod tlakem okolností a vývoje kariéry to někdy může ustupovat do pozadí, ale toto je její základní rys a celá příprava směřovala k tomu, aby se znovu probudila a byla tam."
V den finále Kvitová působila nejjistějším a nejvyrovnanějším dojmem. Zdálo se, že je naladěná a odhodlaná přijít na kurt a soupeřku zničit, což udělala. "Orientace nebyla někoho zbušit, ale koncentrace na sebe a podat nejlepší výkon, kterého je schopna. To bylo silné v celém turnaji a to zvládla výborně," řekl Šafář. Za tři roky, které dělí její wimbledonské tituly, udělala podle něj posun v tom, že k věcem přistupuje sama a aktivně.
Psychicky to teď Petra zvládne lépe, věří Šafář
Dvě otázky se nyní opakují. První z nich je, jestli Kvitová dospěla a lépe zvládne roli grandslamové vítězky. "Je na ten kolotoč, co přijde, líp připravená. To ale neznamená, že to musí zvládnout, ale já jsem přesvědčen, že to zvládne," věří Šafář.
Druhou neznámou je, jak dlouho bude nyní Kvitová čekat na další grandslamový titul. V mnohých případech je druhý vavřín z turnajů velké čtyřky zlomem, po kterém přichází více úspěchů. "Já nevím. Je to možné, v mentální stránce nefunguje jednoduchý algoritmus. U někoho je to zlomový krok, kdy potom vyhraje na co přijde a u někoho jinak. Přál bych si to, ale nevím," pokrčil Šafář rameny.
Marketingový potenciál tenistky Petry Kvitové pomalu uvadal. Letošní druhý titul na trávě ve Wimbledonu ale bude podle jejího manažera Miroslava Černoška znamenat renesanci a lepší výchozí pozici při vyjednávání o smlouvách do budoucna. "Když vyhrajete Wimbledon, je to vstup do marketingové extraligy, protože tenhle turnaj píše ze všeho nejvíc," řekl manažer české hvězdy v Londýně. Právě on bude stejně jako v roce 2011 po prvním triumfu Kvitové v All England Clubu vyjednávat o nových kontraktech se sponzory. Čtyřiadvacetileté Kvitové například za rok končí smlouva s oděvní firmou Nike a výhra ve Wimbledonu jí pomůže. "Určitě. Seděl jsem s nejvyšším šéfem Nike v Paříži a říkal mi, že Petra potřebuje uhrát nějaký slušný výsledek," řekl Černošek, jehož společnost M Sport Servis Kvitovou zastupuje a dostává 25 procent z uzavřených obchodních smluv a další procenta z jejích odměn na turnajích. Před třemi lety zažil Černošek marketingovou smršť. Sponzoři se jen hrnuli a stačilo si vybírat. "Tehdejší titul byla bomba, nikdo ho nečekal. Její úspěch oslovil celý národ, vše bylo snazší. Byla taky ještě mimořádně milounká a pozitivní holčička. Firmy se samy ozývaly a měly zájem, aby spojily produkt s jejím jménem," vzpomínal. Tehdy říkal, že se marketingový potenciál pohyboval v osmimístných číslech a i nyní věří v zajímavé nabídky. "Vzhledem k tomu, že tenisté nejvíc vydělávají na raketách, oblečení a výpletech, bude to zase velice pozitivní." Rok 2011 dohrála Kvitová jedinečně, vyhrála tehdy i Turnaj mistryň, ale další dvě sezony měla nevyrovnané. I proto ztrácela pozici marketingově zajímavé osobnosti. "Její výkonnost a komunikace na kurtu nebyla úplně odpovídající. Sama cítila, že její tvář není pozitivní," řekl Černošek. Před letošní cestou do Eastbourne hráčce vysvětloval: "Pokud mám někomu pomáhat s penězi a marketingem, musí vyzařovat pozitivní tvář. A nebo musí být tak dobrý, že si může dovolit být i negativní." Wimbledonské vítězství před třemi lety s tehdy jednadvacetiletou dívkou zatřáslo. "Asi to trošku nezvládla, ale na druhé straně těžko můžete chtít po holce, která přišla v šestnácti z Fulneku, neměla za sebou skvělou juniorskou kariéru a dostala se hrozně rychle nahoru, aby na tohle byla připravená," mínil Černošek. Manažer dnes oceňuje, jak se Kvitová za tři roky změnila. Jak dospěla. "Potřebovala uzrát. Dneska má naprosto jasnou představu, čeho chce dosáhnout. Její přístup je určitě promyšlenější a sebevědomější," konstatoval Černošek, jenž v Kvitové stále cítí mimořádný potenciál. "Má kariéru pořád před sebou," dodal. Pro Černoška osobně je druhý wimbledonský titul Kvitové určitou satisfakcí. Věří, že jde správnou cestou. Smluvně pod ním vyrostl Tomáš Berdych, teď se vzhůru derou Jiří Veselý a Tereza Smitková. "V Česku se úspěchy neodpouštějí, všichni mají pocit, že je Prostějov protekční. Ale podívejte se, vstoupil jsem do smluvního vztahu s dvanácti hráči a osm nebo devět bylo ve stovce. Ať to někdo zkusí," řekl. |
Komentáře
K té psychice jen tolik, že Petra viditelně vyzrála a já nevěřím, že jí to semele jako posledně. Je to dospělá pozitivní holka.
http://isport.blesk.cz/clanek/tenis-wimbledon/208854/odepisovani-na-gratulace-pak-nakupy-tak-slavila-sampionka-kvitova.html
Tak se Černošku prosím posnaž, ať má Petra oblečení jen pro sebe :D :D Pokud to půjde, tak děkuji :D
Ale obavam se, ze to nepujde, Nike ma jen dva hlavni kone - Marii a Serenu, ti maji vzdycky veci jen pro sebe a taky Vika a LiNa maji vzdycky neco, co na nikom jinem neni videt :( Pritom GS turnaji maji vsechny tri ted stejne, jen holt Vika byla jednickou a LiNa je z Ciny... Petra je fakt takova Popelka pro ne :(
zaslouzi si oroginalnejsi pristup proste, ale je pravdou, ze je to jedno, hlavne, kdyz bude zdrava, spokojena a bude se ji darit :)
Ale taky neříkám, že by měla zůstat u Nike, když má tolik koní. Existují i jiné firmy ...
- Petra za rok 2012 vydelala neco pres $2mil na prize money a odhadem $0.5mil na mkt aktivitach. Nisikori, ktery nevyhral v te dobe nic vydelal vic nez $10mil. O hracich jako Maria ani nemluvim.
- Autor se pokusil zjistit jmeno agentury, ktera Petru zastupuje po mkt strance. Nepodarilo se mu to.
- Vetsina tenistu Top10 ma pevnou smlouvu s nejakou vehlasnou PR agenturou ktera se ji stara o vsechno. Petra ma jednu holku.
- Petra nemuze fungovat na zaklade vyzkouseneho modelu: Nasad si kramfleky, naaluj se a zacni vymetat vecirky. I kdyby to udelala, nebude to fungovat protoze to proste neni ona. (Rikala Martina Navratilova). Petra je telem i dusi "sportsman" a vlastne introvert. Nikdo se ani nepokusi na tuhle zajimavou vec napasovat nejake mkt strategie. Proste si jedou ty svoje nacancane holky, tam je to vyzkousene.
- Petra prisla odhadem od Wimbledonu 2011 zhruba o $30-50mil
(Samozrejme prehanim. Ale tady se hraje na jmena. A pokud se obecne vi, ze Petru zastupuje vehlasna sportovni agentura ABC tak jsou to dve tretiny uspechu na ceste ke smlouve)
na duhou stranu, k cemu ty miliardy by ji byly, penez ma na tri zivoty dopredu uz ted ;)
- Zaplati z tech penez dane, spolecnost je bohatsi
- Utrati je lokalne za sluzby a zbozi, spolecnost je bohatsi
- Investuje je do rozvoje nejakeho lokalniho byznysu, spolecnost je bohatsi
- nebo je může nechat se bezúčelně válet někde v bance...
Jenom proto, že zbohatne Kvitová ještě nutně nemusí zbohatnout společnost, i když minimálně na daních to pro společnost přínos je, to ano.
To téma bezesporu je zajímavé, jen to chtělo přijít s něčím lepším než s výcucem z článku, u něhož si ani nepamatuješ původ. :-)
nemusite mi to vysvetlovat, vim co jsou dane a dalsi veci, klid
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2398358/Nike-marks-25-years-Just-Do-It-campaign-ad-starring-Serena-Williams-LeBron-James-Gerard-Pique.html
https://www.youtube.com/watch?v=sWsbRkXzshc
http://www.thehollywoodgossip.com/videos/banned-serena-williams-ad/
Navic jsem slysela zahranicni zkuseny kometatory a ti rikali vcera neco jineho, hodne to chvalili a to je pro me smerodatnejsi, nez nazor tvuj.
To finále prostě nebylo o slabosti soupeřky jako minulej rok s Lisickou, ale o Petřině dominanci.
Jinak je logický, že bez dalších úspěchů marketingovej potenciál rychle uvadá. Z jednoho GS titulu se donekonečna žít nedá. Ted to snad bude zase o něco lepší, ale bez stabilní výkonnosti to bude mít Petra vždycky těžší než výkonnostně srovnatelný tenistky. Velice fundovaně se o tom píše v tomhle článku: http://www.forbes.com/sites/miguelmorales/2014/07/05/petra-kvitova-wins-wimbledon-but-bouchard-will-win-sponsorship-race-because-of-how-we-market-female-tennis-stars/
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele