Překvapivé italské čtvrtfinále: na US Open se utkají kamarádky Erraniová a Vinciová

4. 9. 2012, 08:37
Aktuality 42
US OPEN - Obě byly známé především jako deblový pár. Letos však prožívají životní sezonu jak v deblu, tak ve dvouhře. Řeč je o Italkách Saře Erraniové a Robertě Vinciové, které v osmifinále US Open vyřadily Kerberovou, respektive Agnieszku Radwaňskou a postoupily do čtvrtfinále. V něm svedou vzájemnou bitvu.
Roberta Vinciová

Sara Erraniová a Roberta Vinciová letos prodávají své zkušenosti jako sehrané deblistky už i na grandslamech: na Australian Open byly poprvé ve finále, na French Open pak získaly titul a nyní v New Yorku je čeká čtvrtfinále proti duu Görgesová/Peschkeová. Včetně Roland Garros letos ovládly celkem sedm turnajů.

Mnohem více ale překvapují také jako singlistky. Především pětadvacetiletá Erraniová, která si na Australian Open zahrála poprvé v grandslamovém čtvrtfinále a následně na French Open dokonce ve finále. Získala čtyři tituly z antukových turnajů a nyní je už světovou desítkou.

Sara ErraniováTo devětadvacetiletá Vinciová se až na letošním Wimbledonu dostala ve dvouhře poprvé do 4. kola grandslamového turnaje. Týden před US Open navíc vyhrála bez ztráty setu generálku v Dallasu a v žebříčku poprvé pronikla do Top 20.

A v těchto dnech italské tenistky překvapují i fanoušky v New Yorku, kde se obě dostaly poprvé do čtvrtfinále, ve kterém je čeká první vzájemný souboj na grandslamovém turnaji. V celkové bilanci vede 3-2 o čtyři roky mladší Erraniová.

"Je skvělé, že proti sobě nastoupíme ve čtvrtfinále dvouhry, jsme kamarádky a jedna Italka má jisté semifinále," pochvalovala si Vinciová.

Sara Erraniová v zápase 4. kola zdolala 7-6 6-3 loňskou semifinalistku a šestou hráčku světa Angelique Kerberovou. Němka si sice v úvodní sadě vzala dvakrát zpět ztracené podání a za stavů 5-4 a 6-5 byla celkem pětkrát jediný míček od setbolu, v tie-breaku však nakonec padla. Ve druhé sadě pak vyrovnala z 0-3 na 3-3, poslední tři gamy však znovu patřily trpělivěji hrající Erraniové.

Roberta VinciováRoberta Vinciová zaskočila dokonce světovou dvojkou Agnieszkou Radwaňskou, kterou porazila hladce 6-1 6-4 a poprvé v kariéře postoupila do čtvrtfinále grandslamového turnaje. Po triumfu v Dallasu tak vyhrála už devět utkání v řadě. Naopak Polka, jež týden před US Open vzdala kvůli problémům s ramenem turnaj v New Havenu, dál čeká na své první čtvrtfinále na newyorském grandslamu.

Proti polské favoritce hrála Vinciová odvážně a v utkání nastřílela 29 vítězných míčů a udělala jen čtyři nevynucené chyby z bekhendu. "Ona hraje hodně nepříjemný tenis, mění rytmus, hraje hodně čopu, zkracuje hru, chodí k síti, takže nikdy nevíte, co přijde," ocenila letošní wimbledonská finalistka Radwaňská hru Vinciové, která Polku porazila až na pátý pokus.

Italce vycházel vedle bekhendového čopu i přechod k síti. Úspěšně využívala svých zkušeností z volejů ze čtyřhry. "To Agnieszce dělalo velký problém, jej prohozy nebyly moc dobré a to mi nejspíše pomohlo postoupit," řekla.

Vinciovou motivují k vzestupu ve dvouhře její krajanky. Francesca Schiavoneová vyhrála předloni Roland Garros, na kterém byla letos Erraniová ve finále. V elitní desítce dvouhry byla i Flavia Pennettaová. "To jsou úžasné věci, z toho jsem nadšená a snažím se holky napodobit, protože vidím, že to jde," řekla Vinciová.

- US OPEN 2012 -
(USA / New York, tv. povrch, 11.777.000 dolarů)
pondělní výsledky žen (03. 09. 2012)

Dvouhra - osmifinále:
S.Williamsová (4-USA) - Hlaváčková (ČR) 6-0 6-0
Vinciová (20-It.) - A. Radwaňská (2-Pol.) 6-1 6-4
Erraniová (10-It.) - Kerberová (6-Něm.) 7-6(5) 6-3
Ivanovičová (12-Srb.) - Pironkovová (Bulh.) 6-0 6-4

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz

Komentáře

42
Přidat komentář
smazaný uživatel
Text příspěvku obsahoval závadný obsah a byl redakcí vymazán.
Reagovat
Bob
proč třeba nikdo nešil do Agy, za to, že vypadla? Z Petry se můžete po*rat, ale že světová dvojka prohraje takový zápas.. sice se to stává, ale není tohle ještě horší? Už několikrát se letos mohla stát světovou jedničkou.. Tohle nejsou kiksy? Časté výpadky? Fuck.
Reagovat
tommr
žebříček WTA pokud by se započítávaly jen výsledky letošních GS = výsledky na AO+FO+Wimbledon+USO= celkovej bodovej zisk ze všech GS, přičemž označení XXX znamená, že hráčky už na letošním USO skončily (čísla v závorce znamenají náskok nebo ztrátu na Petru):

1. Sharapova = F + W + R16 + ČF = 4180 bodů (+1600 bodů)
2. Azarenka = W + R16 + SF + ČF = 3680 bodů (+1100 bodů)
3. Serena Williams = R16 + R128 + W + ČF = 2785 bodů (+205 bodů)
4. Kvitová = SF + SF + ČF + R16 = 2580 bodů XXX
5. Errani = ČF + F + R32 + ČF = 2560 bodů (-20 bodů)
6. Radwanska = ČF + R32 + F + R16 = 2340 bodů (-240 bodů) XXX
7. Kerber = R32 + ČF + SF + R16 = 1840 bodů (-740 bodů) XXX
8. Stosur = R128 + SF + R64 + ČF = 1505 bodů (-1075 bodů)
9. Clijsters = SF + 0 + R16 + R64 = 1280 bodů (-1300 bodů) XXX
10. Ivanovic = R16 + R32 + R16 + ČF = 1220 bodů (-1360 bodů)
11. Shvedova = Q1 + (ČF+Q) + R16 + R64 = 942 bdů (-1638 bdů) XXX
12. Kirilenko = R32 + R64 + ČF + R32 = 920 bodů (-1660 bodů) XXX
13. Vinci = R64 + R128 + R16 + ČF = 885 bodů (-1695 bodů)
14. Bartoli = R32 + R64 + R64 + ČF = 860 bodů (-1720 bodů)
15. Li Na = R16 + R16 + R64 + R32 = 820 bodů (-1760 bodů) XXX
...
21. Wozniacki = ČF + R32 + R128 + R128 = 670 bdů (-1910 bdů) XXX

Oproti normálnímu žebříčku WTA je tam minimum změn. Nejvíce bodů z GS zatím získaly hráčky o kterých se někdy mluví jako o silné čtyřce. Do elitní GS desítky se z hráček mimo top-10 dokázaly vklínit pouze Clijstersová a Ivanovicová ...
Zajímavý je i vysoký umístění trochu podcenovaný Erraniový a naopak špatný umístění bývalý světový jedničky, která není ani v první dvacítce ...
Reagovat
smazaný uživatel
takže první je druhá, druhá je šestá, třetí je první, čtvrtá je čtvrtá, pátá je třetí, šestá je sedmá, sedmá je patnáctá, osmá je pátá, devátá je osmá, desátá je čtrnáctá, jedenáctá je dvacátá první, dvanáctá je desátá, třicátá čtvrtá je jedenáctá. Prostě minimum změn :D
Reagovat
tommr
průběžnej stav žebříčku WTA po kompletním čtvrtým kole USO = stav žebříčku po odečtení lonskejch výsledků na USO a započtení dosavadních letošních výsledků na USO, přičemž označení XXX znamená, že hráčky už na letošním USO skončily (čísla v závorce znamenají náskok nebo ztrátu na Petru):

1. Azarenka 9365 bodů (+2675 bodů)
2. Radwanska 8295 bodů (+1605 bodů) XXX
3. Sharapova 8035 bodů (+1345 bodů)
4. Kvitová 6690 bodů XXX
5. Serena Williams 6400 bodů (-290 bodů)
6. Kerber 5085 bodů (-1605 bodů) XXX
7. Li 4526 bodů (-2164 bodů) XXX
8. Errani 4355 bodů (-2335 bodů)
9. Stosur 4200 bodů (-2490 bodů)
10. Bartoli 3800 bodů (-2890 bodů)
11. Wozniacki 3440 bodů (-3250 bodů) XXX
12. Ivanovic 3200 bodů (-3490 bodů)
...
15. Vinci 2425 bodů (-4265 bodů)
...
17. Šafářová 2210 bodů (-4480 bodů) XXX
...
58. Hlaváčková 1055 bodů (-5635 bodů) XXX
...

Nečekaný vypadnutí Kerberový už Petře zajistilo nejhůř pátý místo po USO - Erraniová, Stosurová, Bartoliová, Ivanovicová a Vinciová jí už v žádným případě nemůžou předstihnout. Naopak se před ní skoro určitě dostane Serena, který k tomu stačí porazit Ivanovičovou a postoupit do semifinále ...
Reagovat
freeteepek
Díky tommre za info. Přesná čísla. Jako vždy:-)
Petra měla štěstí že konkurentky jako Angelique, Li Na už vypadly a že Sam, která obhajuje titul, neměla lepší začátek sezóny (především AO). V podstatě na její postavení v žebříčku teď útočí už jen hráčky, které by její předpokládaný postup na TM neměly ohrozit.
Reagovat
smazaný uživatel
http://www.tenismaclari.com/Siralama/s1_50.html
A nemusíš čekat na tommra.

Jinak abych parafrázoval tebe, soupeřky mají štěstí, že se Petra na jaře trápila se svými zraněními a během února, března, dubna a května uhrála pouze 165 bodů z 5 turnajů, kde se jí do žebříčku počítají dvě nuly (Dubaj, Dohá), 5 bodů z Miami a po 80 z Indian Wells a Madridu.
Reagovat
freeteepek
Na jaře měla Petra fakt smůlu, ale v žebříčku by si stejně moc nepomohla. Maria s Vikou zase nezvládly ze zdravotních důvodů US Open series, ale i tak mají před Petrou mega náskok. Serena dle očekávání v žebříčku dál stoupá. Paté místo odpovídá Petřiným schopnostem. Moc jsem zvědavý na TM, který se hraje pro Petru v důvěrně známém prostředí s krásnými vzpomínkami. Pokud zdraví vydrží a někdo jí v Asii náhodou ho postup nepřipraví, mohla by opět hrát skvěle. V hale je Petra úřadující 1:-) Za dva roky prohrála jediný zápas (a ještě k tomu na antuce).
Reagovat
smazaný uživatel
"Páté místo odpovídá Petřiným schopnostem" - patří za Viku, Serenu i Mášenu (bez určení pořadí). Pak bych ale viděl tu Kvitku na čtvrtém místě před Radwaňskou a Kerberovou.
Reagovat
freeteepek
No, zapomněl jsem na Agu. Ta měla výborný začátek sezony a vyšel jí Wimbledon. Taky si myslím, že na Petru herně nestačí, ale letos spolu ještě nehrály. Uvidíme, jak se oběma hráčkám bude dařit na podzim. Aga musí hodně bodů obhájit, Petra nakonci sezony titul na TM, kde navíc vybojovala loni max. možný počet bodů. Spíš bych sázel, že na konci roku bude pořadí následující:
1.Serena
2.Marie
3.Vika
4.buď Petra nebo Aga, ale může se tam před ně vklínit ještě někdo
Reagovat
tommr
Serena bude letos hrát už jen v Pekingu a ,ožná na TM takže Viku nejspíš nepředstihne - má na ní už příliš velkou ztrátu. Jedinej kdo by moh Viku do konce roku předstihnout je Masha, ale moc bych na to nesázel - Vika si to už nějak pohlídá ... :)
Můj tip ma konečný pořadí je:
1.Azarenka
2.Sharapova
3.Serena
4.Radwanska
5.Kvitová
6.Kerber
Reagovat
smazaný uživatel
v případném semifinále Azarenka x šarapova se bude hrát o to, kdo bude na konci roku světovou jedničkou
Reagovat
freeteepek
Holky se opičej po Petře Kvitový, pokud jde o outfit:-) Ona by si zase mohla vzít za příklad něco z jejich hry. Třeba to, jak Italky hru varijují, aby soupeřku vyvedly z rytmu, nebo voleje na síti...
Reagovat
smazaný uživatel
celý zápas - http://www.youtube.com/watch?v=phE1cmK1zQ8
jeden z mála doběhnutých dropšotů - 47:16
Reagovat
dadaft
když se dívám na ty fotky, tak doufám, že se holky nějak domluví a zvolí odlišné oblečení. je to přece jen lepší.
Reagovat
dadaft
* při vzájemném souboji * ))
Reagovat
freeteepek
Jasně, že se domluví. Jedna z nich si vezme bílý vršek:-)
Reagovat
smazaný uživatel
Dyk mají jiná potítka, tak vo co de?
Reagovat
smazaný uživatel
jen aby nechtěly jít na stejnou stranu kurtu ;-)
Reagovat
smazaný uživatel
hnusny tenis? Ja si myslim presny opak. Obe dve (Errani i Vinci) jsou na tom technicky tak jako maloktere jeji sokyne, ted nevim ktera vcera zahrala ten jeden return jako stopball k siti:D
-
Treba ve srovnani s Kvitovou nebo Stosurovou jsou obe dve "lepsi" tenistky, jsou vyborne na siti a umi vic nez 1 typ uderu.

Kvitova i pan Stosur tezi predevsim ze servisu a pak styl "cim vic do toho prastim, tim lip, bud to tam spadne nebo nespadne"... + Stosurove backhend je na urovni dorostenkyn z okresniho preboru :D komedie.

vzajemny zapas Vinci Errani bude (pro mne) na pohled nejlepsi tenis z us open.
Reagovat
smazaný uživatel
Roberta, geniální úder. Ono se slývá, prtože obě měly hru ušitou na míru proti soupeřkám a využívaly svoje přednosti.
Reagovat
smazaný uživatel
No, hrály podobně a přitom jinak :)
Reagovat
dadaft
i já někdy píšu tak přímočaře. ))

jistě by se Stosurová takhle dala charakterizovat - i když - - - s dorosteneckým bekhendem nejde vyhrát US Open, to už je trošku moc. ))
Sam se prostě musí dostat na jiný level vědomí. pak je smrtící a hodně, hodně těžko k poražení. já to poznám tak, že začne ve správnou chvíli volit správné údery. na venek to funguje nejviditelněji u obíhaného forhendu. když začne šlapat ten na sto pro, začne (většinou) šlapat vše ostatní...
Reagovat
smazaný uživatel
Poznáš to snad u obíhaného bekhendu, ne? Kdyby obíhala forhend, tak by jistě byly soupeřky rády.....Promiň, musel jsem pošťouchnout.:)

Ale jestli dá dneska Azu, tak bych jí věřil i na Mášu, budu jí fandit. Ale stále mám pochyby, dnešek může proto hodně napovědět.
Reagovat
dadaft
asi máš pravdu. )) zkrátka když místo bekhendu hraje forhend. přesněji - když hraje z bekhendové strany forhend tak kvalitně, že ví, že soupeřka nemá na to, aby zahrála tak dobře, že by se nestačila vrátit. samozřejmě plus pohyb. když se Sam dostane na hodnoty řekněme 35% pokrytí kurtu bekhend, 65% forhend (a zároveň jí funguje ten přímý obouručný bekhend, nejen slajs), tak je neporazitelná.
vloni touhle dobou. letos ne.

takže vlastně jo. je to asi obíhaný bekhend. určtitě. už jsem tu jednou psal, že jsem od dětství svůj volný čas trávil na fotbalovém hřišti, ne na kurtech. ))

taky myslím, že vyhraje Azarenka.
Reagovat
smazaný uživatel
Vždyť já vím, jak jsi to myslel.:)

S tím rozborem její hry máš pravdu, je vidět, že jí máš dobře načtenou i co se týká psychiky a řeči těla. Jak dlouho jí už fandiš? Na ten dnešní zápas jsem opravdu zvědavý. Pro ni je holt škoda, že k ní nebyl los zrovna milostivý a byla nalosována do té těžší půlky pavouka. Ale nic není nemožné, Serenu taky slupla jako malinu....
Reagovat
dadaft
nevím, už celkem dlouho. ale opravdu hodně (mých Top5) jsem ji začal fandit řekněme po RG 2010. loňská jízda korunovaná vítězstvím nad Serenou ve finále USO to jen umocnila. ))

uvidíme. O-)
Reagovat
freeteepek
Sam je bohužel dost psychicky nevyrovnaná.Proto ty její výpadky v prvních kolech nebo třeba prohra s Eraniovou na FO.
Reagovat
freeteepek
Myslím, že jsi na Petru hodně přísný, ale jinak v podstatě souhlas pokud jde o ní a o Italky. Petře chybí zkušenoti ze 4hry. Jinak by do toho pořád tak nemlátila. A nemusela by pak říkat, že jí mají soupeřky přečtenou...Pořád do toho mlátit si můžou dovolit jenom Serena a Šarapovová. Tam je to jasný. Petra ale má určitě schopnosti na technickou hru, má cit pro míč, což třeba předvádí v zápasech v hale. Venku se necítí tak komfortně a tak do toho až příliš často zbytečně buší.
Reagovat
dadaft
ale stejně je to s tím obíhaným bekhendem divné. ona přece nehraje bekhendem. hraje forhendem. je možné forhendu říkat bekhend? nebylo by logičtější říkat forhendu forhend a to, čím se liší od běžného forhendu odlišit slůvkem "obíhaný"?? (tj. že si oběhneš bekhend na forhendovou stranu)
???
Reagovat
smazaný uživatel
já si taky myslím, že by to měl být obíhaný forhand, když už teda chcete vyjádření pouze dvěma slovy. Jinak oběhnutý backhand na forehand
Reagovat
dadaft
Errani - Kerber
první set byl spektakulární, celodvorcový tenis. diváci šíleli a atmosféra byla výborná. řekl bych, že jednu z výměn na síti, kdy Kerberová vybrala vynikající kraťas Erraniové největším "úhlem", jaký existuje, téměř rovnoběžně se sítí, budeme nějaký čas vídat v jinglech.
když jsem si přečetl diskuse, tak to někdo vystihl přesně. pro Kerberovou je mnohem lepší, když hraje proti tvrdé agresivní, přímočaré hráčce. jj, tohle jsem si říkal v průběhu zápasu. ))
Sára si může dát za rámeček fantastickou, 84%-ní úspěšnost prvního servisu. s takovými čísly se postupuje daleko. (ne že by 1. servis Errani byl neřešitelná řežba, ale své kvality určitě má) - co si za rámeček nemůže dát Angelique je, že Sára uhrála 9 ze 14 svých druhých servisů. (se Serenou by jich uhrála 0)

Vinci - Radwanska
obzvláště první set zápasu byl pohlazením na duši. Roberta hned zkraje předvedla famózní tenisovou školu. tahle hráčka servis k životu nepotřebuje. (přeháním):)) - její úderová pestrost je tak široká a schopnost vystavět od píky výměnu tak "starosvětská", že přes jeho nízkou úspěšnost (33%) dokázala hladce vyhrát první set.
Radwanská nehrála tragicky, ale kam se poděla ta Agnieszka z jara???
jsem docela zvědavý, co v Asii. počítám, že bude přece jen silnější než teď ve Státech.

pokud jde o dnešek, tak by nás měly čekat jedny z vrcholů turnaje.
těším se jako blázen. ))))))))))))))))
Reagovat
smazaný uživatel
Kerber je hodnocena jako jeden z nejlepších "counterpuncher", tj nemusí tvořit hru a na velkou ránu umí dát stejně kvalitní odpověď. S tím, že by tvořila hru je to horší nebo aspoň včera bylo.

Angie v 1. setu makala, co to šlo. Spravedlnost, ale zvítězila. Sára měla výhodu, že i když ji Kerber zatlačila, tak si nešla na síť pro fiftýn, ale šla zpátky na baseline. To jsem, ale chápal, páč voleje má Angie hodně mizerné. A její stopboly byly vyloženě srandovní.

Aga měla podle mého zoufalý bekend, když byla bekendová výměna, tak to vždycky smrdělo nevynucenou chybou.
Líbily se mi slajsy od Roberty. Jak je dávala, tak Aga musela udělat 2 kroky do hřiště, co kdyby to byl stopbol, a pak se musel vrátit zpátky a hrát skoro za sebou.
Reagovat
dadaft
jj, bekhend byl špatenka.
Reagovat
freeteepek
Hezký rozbor:-) Tu 84% úpěšnost Sářina prvního podání bych ovšem moc nevyzdvihoval, když je na úrovni druhýo podání většiny ostatních top hráček a u těch dalších nedosahuje kvalit ani jejich druhýho servisu:-)
Reagovat
dadaft
podle mě je takové číslo třeba vyzdvihnout. 84% je paráda. bez takovéhle nebo podobné úspěšnosti Sára není schopna vyhrávat s tak dobrými hráčkami. s ní jo.
Reagovat
dadaft
ale jinak dík. ))
Reagovat
smazaný uživatel
hnusný tenis Errani alá Sanchez-Vicario zase slavil úspěch. škoda Kerber :-(
Reagovat
smazaný uživatel
:-)))
Kerber fandím, ale za včerejší zoufalou hru si vyhrát nezasloužila.
Je smutné, když musí malá Sára ukázat útočnicím, jak se hraje na síti.
Reagovat
smazaný uživatel
Přesně tak, Sara hrála moc dobře a chytře. Angelika vůbec nebyla schopna najít recept a byla čím dál tím víc defenzivní. Také jí fandím, ale postoupit si tentokrát nezasloužila.
Reagovat
smazaný uživatel
celý zápas - http://www.youtube.com/watch?v=phE1cmK1zQ8
jeden z mála doběhnutých dropšotů - 47:16
Reagovat
freeteepek
Díky za odkaz. Vypadá to na pěknej ruskej komentář. Naštěstí všemu rozumím:-) Občas to komentuje taková ruská dvojice, která diskutuje během výměn a tlachaj hlouposti. Tentokrát je to jinej chlápek a mluví pěkně. Snad se k němu časem nikdo nepřidá:-)
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist