Šarapovová: Měla jsem pozitivní test na meldonium
Světová sedmička Maria Šarapovová včera svolala mimořádnou tiskovou konferenci a spekulovalo se, co chce světu oznámit. Operace, konec kariéry, těhotenství či další tenisový prejekt? Nic z toho, pravý důvod očekával asi jen málokdo.
Osmadvacetiletá Ruska, vítězka pěti grandslamů a bývalá světová jednička, prý měla pozitivní test na doping. Konkrétně na látku meldonium, kterou dlouhodobě užívala, ale na začátku letošního roku se objevila na černé listině.
O závažném prohřešku se rodačka ze Sibiře dozvěděla teprve před pár dny v dopise od mezinárodní tenisové federace (ITF). Vzorek odevzdala 26. ledna po porážce ve čtvrtfinále Australian Open se Serenou Williamsovou. Od té doby kvůli zranění předloktí nehrála.
"Meldonium beru od roku 2006 kvůli nedostatku hořčíku a nepravidelnému srdečnímu tepu. A také jako prevenci proti cukrovce, kterou v rodině máme. Brala jsem ho pořád, protože jsem díky němu byla zdravá. WADA (World Anti-Doping Agency, pozn.) látku umístila na seznam zakázaných teprve letos v lednu," vysvětlovala své provinění Šarapovová se slzami v očích.
Chybu však bere pouze na sebe, upravený seznam látek totiž obdržela na konci prosince, ale nezkontrolovala ho.
"Udělala jsem obrovskou chybu. Dne 27. prosince jsem dostala dopis od WADA... se změnami pro rok 2016... a já se na ten seznam nepodívala. Zklamala jsem fanoušky, moc se jim omlouvám," sypala si popel na hlavu Šarapovová, která před novináře přišla v černém oblečení a zdržela se jen pár minut.
Příchod Šarapovové v čase 43:10:
Na meldonium už letos bylo pozitivně testováno i několik další sportovců z východu Evropy. Přistiženi byli ruská krasobruslařka Jekatěrina Bobrovová, ruský cyklista Eduard Vorganov či ukrajinští biatlonisté Olga Abramovová a Artěm Tyščenko.
Šarapovová: Chci znovu hrát
Jak dlouho bude Šarapovová pykat, zatím není jasné. ITF o délce trestu jedná. Tenistka analýzu vzorku B požadovat nebude, tenisová federace jí prozatím zastavila činnost od 12. března.
Podle ruských zdrojů může za užití meldonia následovat až čtyřletý zákaz činnosti, "Je to pro mě všechno nové, budu spolupracovat s ITF," slíbila Šarapovová, jež zároveň dodala, že po vypršení trestu se chce vrátit.
"Nechci ukončit kariéru tímto způsobem. Kdybych chtěla oznámit konec, nedělala bych to takovým způsobem - v hotelu v Los Angeles s ošklivým kobercem," pobavila publikum.
"Moc doufám, že budu mít další šanci si ještě zahrát tuhle hru," přeje si Šarapovová. "Ještě nevím, kdy se vrátím na kurty. Vše záleží na tom, jak dlouho se potáhne proces s mezinárodní tenisovou federací. Vím, že teď musím přijmout následky."
Kariéru Šarapovové poznamenala častá zranění. V roce 2008 podstoupila operaci pravého ramena a skoro rok nehrála. Od loňského Wimbledonu se objevila jen na čtyřech akcích, neboť nejprve laborovala se zraněním nohy a od letošního Australian Open nehrála kvůli problémům s předloktím.
Šarapovová vyhrála svůj první grandslam už ve svých 17 letech, když v roce 2004 dobyla Wimbledon. O rok později se stala světovou jedničkou. V sezoně 2006 vyhrála také US Open, v roce 2008 triumfovala na Australian Open a v roce 2012 zkompletovala sbírku grandslamovýh trofejí na Roland Garros, které předloni vyhrála podruhé.
Ve sbírce má celkem 35 trofejí na okruhu WTA. V roce 2004 vyhrála také Turnaj mistryň a před čtyřmi lety v Londýně vybojovala olympijské stříbro.
Šarapovová je i díky příjmům z reklam už několik let nejbohatší sportovkyní světa, která si jen tenisem vydělala přes 36 milionů dolarů. Proslavila se také vlastní značkou bonbonů Sugarpova.
Komentáře
http://www.livesport.cz/zapas/8naVR0ah/#prehled-zapasu
http://www.livesport.cz/zapas/r5VC9JqO/#prehled-zapasu
Real: Je to zkratka jednoho mého starého nickname, kterou mi (mimoděk) vymyslel Lubor Mach, (aspoň svého času) největší český Simpsonolog.
Tady je svět ještě v pořádku...
Byť samozřejmě - na los si obě nemohly stežovat.
Potom je tu i tento zajímavý článek:
http://www.sport.cz/ostatni/tenis/clanek/756682-doping-sarapovove-pouzivali-soveti-v-afghanistanu-vyrobce-nechape-jak-dlouho-ho-brala.html#hp-sez
Výtečně. :)
06.03.2016 15:02Harrison se zasnoubil se sestrou McHaleové
Třiadvacetiletý Američan Ryan Harrison oznámil, že se zasnoubil s bývalou tenistkou Lauren McHaleovu, starší sestrou 61. hráčky světa Christiny McHaleové. "Jsem nadšený, že zbytek života strávím s touto dívkou," napsal Harrison na Twitter.
Zustalo jedno volne misto...tak jen kdyby nekdo chtel.
Psat do vzkazu...
http://www.ceskatelevize.cz/sport/micove-sporty/basketbal/328597-zive-usk-hraje-uvodni-zapas-ctvrtfinale-proti-italskemu-schiu/
Prosím tě, radši mi řekni, jak se těšíš na Univerzitu Slavia s Bárou Votíkovou? :)
Jinak bych chtěl touto cestou reagovat na komenty dole od Stana Borowitze, Vlka a dalších, kteří za nejlepší řešení boje s dopigem považují zrušení tohoto boje a legalizování dopování. Pánové, tímto byste čerta vyhnali ďáblem. Bylo by to stejně zvrácené, jako legalizovat korupci v politice. K oběma jevům dochází, to se prostě popřít nedá, ale bojovat proti těmto špatnostem se musí. Legalizovat dopování je jednoduché řešení a jednoduchá řešení nejsou vždy na místě.
Profesionální sport je soukromý podnik, sportovci si dopingem ničí akorát svoje vlastní tělo. Jak říkám, jsou to dospělí lidi, ať se rozhodnou sami, ale ať to přiznají. Pokud by se jasně vědělo, kolik má v sobě kdo jakého svinstva, měli bychom všechny informace a každý by se mohl rozhodnout, koho podpořit (a to i finančně). Já bych třeba sponzoroval ty, kteří by ty nálezy měli co nejnižší, i kdyby byli na 150. místě. A myslím si, že nejsem sám.
Asi to těžko mohlo zvyšovat výkon.
v Rusku evidentně mají sportovci problémy se srdcem...
http://www.bbc.com/sport/tennis/35754677
zaujimavostou isto je, skutocnost,, ze v poslednej dobe vacsinou ti prichytení pochadzaju z tzv. vychodnej Europy...Cilic, Troicki /sice mu doping nedokazali, ale cinnosti zakazali/ Marus.... v Amarike a zapadnej Europe su vsetci cisti ako lalie :D
...a sebrat šňůru od nojbugu! Sakramenská děvčico!
A..a...a...
...teď vážně: Nejspíš příjdou na řadu různé, až konspirační teorie na téma - kdo co věděl či ne, kdo co měl vědět či ne, kdo co přečetl a nepřečetl, kdo co opomenul nebo patřičně neuspíšil, kdo měl ubrat na plynu a spousta a spousta jiných, v domnění, že velmi ovlivňujících, kliček. Jo, přesně takhle to bude, tohle se asi nedá jen tak zamést pod kobereček a mávnout rukou! V sázce je příliš a to nejen Mariina kariéra! Nejstrašnější na tom je ale jedna věc: Zainteresovaných "subjektů" je do toho namočeno až moc a příjde na řadu "mytí rukou", viz. akce NIKE a spol. Ať už je vina kdekoli, na konci bude pošpiněno vždy jen a jen jedno jméno-Maria! Jo, nefandím jí, ale přesto jako její "nefanoušek" píši-je mi jí líto...Všechno je to totiž jen špinavý byznys!
Brix
http://sport.idnes.cz/sarapovova-doping-rusky-ministr-sportu-mutko-meldonium-pes-/tenis.aspx?c=A160308_151005_tenis_bem
mozna proto byla psych. silna ve vypjatich situacich v tenis. zapasu
Jestli už to sem někdo dával, tak sorry..
Já mám Wozniack - 1. set za 2.58
Ale hlavně doufám, že to Tynda dá. :)
Mimochodem takových nevinných už tady bylo a to ona ví tak se aspoň přiznala, ale to ji neomlouvá.
To měla radeji říct že si šnupla to bych ji odpustil :)))
Přísný dopingový kontroly přeci nejsou záležitostí posledního roku, ale spíše tak 25 let...
To jen k tomu, jak strašně jí to mohlo pomáhat.
Co se týče výkonnosti - v klíčových momentech stačí když je podpora o 3% oproti soupeři a je to. Že ten lék upravuje s zlepšuje výkonnost bylo dnes psáno již bezpočtukrát.
To by bylo hustý, kdyby taky řekly, že to braly.. :DD
http://live.reuters.com/Event/Reuters_Live_Video/240022999
Ty tiskovky online nějakou jedou.. :DD
bývalá feťačka, zlodějka, po kariéře soudní jednání za stalking...
tady bych ten morální kredit určitě viděl...ten ručník by si Jenny měla dát tak maximálně na hlavu a to hodně mokrej
Ostatní indikace je u M.S. naprosto nesmyslná. Lék je určen pro těžce nemocné lidi s ischemickou chorobou nikoliv pro špičkové sportovce. Rovněž užití léku jako prevence diabetu nedává smysl. To jsou výmluvy. Přepdokládám, že lék ji léta ordinoval její lékařský tým. Nechápu ovšem, že ho včas nevysadili.
Marie je mi nicméně líto.
Neblížíme se k době granulovaných krmiv pro sportovce s certifikátem WADA?
Co to tak pozitivně ovlivňuje a jaká ( jak velká ) je výhoda tím získaná? Je to setina vteřiny na stovce, nebo vteřina?
Rozumím kontrolám antidopingu " in competition", které jsou zaměřeny na látky poskytující uživateli jasnou výhodu v soutěži. O těch jiných mám velké pochybnosti a myslím si, že naše reálná Farma zvířat už - bohužel - Orwella překonává.
Ale Marii nefandím, dejte ji 300 let bez možnosti podmíněného propuštění, nebo radši 500 let, ať je ta absurdita nezpochybnitelná.
Já se ptám, kde skončí seznam zakázanejch látek.
Jedno na dnešní večer...
https://twitter.com/monty025/status/707166698164637696
A druhé na srpen...
https://twitter.com/monty025/status/707199079470731264
Snad toho nechci moc...
Ale pořád budou v Riu minimálně Vika, Ana a Kiki, takže jejich zápasy určitě sledovat budu. Jenže při mojí smůle se ještě do srpna některá zraní...
http://www.ceskatelevize.cz/sport/ostatni/golf/328585-golf-masters-v-dysine-se-odehraje-pred-olympiadou-tvari-bude-spilkova/
Co když chytne Ziku?
Ano CAS jí ten nesmyslný trest snížil na půl roku, ale stejně její kariéra byla zničená a sama ji ukončila.
Copak běžný sportovec může testovat všechno co jí jestli to není kontaminováno ? Biologický pas je pak další časovaná bomba, která brzy vybuchne. Naprosto nejednoznačná, přímo svévolná interpretace umožňuje likvidaci téměř jakéhokoliv sportovce. Nejsou žádné časové limity a případ Kreuzigera krásně ukazuje, jak je možné si zvoleného sportovce libovolně dlouho grilovat a ničit mu kariéru i když na něj nic nemám a pak zvedout ruce a říct - tak nic. Jo že jsi nemohl sportovat ? Smůla. My můžeme beztrestně všechno. Prostě se to od veselého dopování kde kým dostalo do fáze veselé likvidace kohokoliv, na koho ukážeme prstem. Brzy se stane realitou, že mladí lidé si sakra rozmyslí sportovní kariéru, ve které budou vydáni na milost
či nemilost partě absolutních magorů, opájejících se svojí mocí a beztrestností. Sport kráčí do prdele a blbci u toho nadšeně tleskají.
"Logické by bylo, při zařazení dlouhodobě legální látky na seznam zakázaných přechodové období (aspoň půl roku), kdy tě komisaři upozorní že tohle už teď nesmíš ale nikdo tě nepotrestá. " - vždyť přesně to WADA udělala.
"Jenže antidopingovým fanatikům jde o to ulovit oběti za každou cenu." - jde jim o to chytit ty, kteří nedodržují jasně stanovená a dopředu známá pravidla. Nic víc, nic míň.
ad b) vím co myslíš ale to není to samé. Přechodné období má být až po té, co je přípravek zařazen na seznam zakázaných.
ad c) to je právě naprostá lež. Jasná a dopředu známá pravidla v dopingu neexistují. Viz. biologické pasy či naprosto odlišná posouzení jednoho případu - dva roky vůči půl roku, kdy i ten půl rok je zcela absurdní.
Promiň iqe, ale ty seš tak strašnej blbec, že nemám nejmenší chuť s tebou o čemkoli (opakuji o čemkoliv) diskutovat. Buď té lásky, a na moje příspěvky nereaguj. Slibuji, že já se budu chovat stejně (včera jsem na tvoje bláboly taky ani nepíp)
Ostatní víceméně souhlas, můj názor asi znáš - ten pokrytecký cirkus ukončit a nechat je, ať si berou, co chtějí, akorát to musí být veřejně známo, co a kolik si čeho vzali.
b) není to to samé, ale je to velmi, velmi podobné. Fakt nešlo o rozhodnutí "přes noc".
c) pravidla jasná a známá jsou.
Sorry, ale jako blbci se tady včera chovali především ti, co z Marie dělají div ne oběť té zlé a ošklivé WADA... Fakt je ten, že Maria dlouho dopředu věděla, resp. ta informace byla dlouho dopředu známá, že ten lék bude zakázán. Že si to nepohlídala je jen a jen její chyba.
Snad jsou sportovci svéprávní, aby si takovou základní věc uhlídali, když jinak nezapomenou na lavičce správně natočit ciferník hodinek či porovnat lahvičky etiketou ke kameře.....
http://sport.idnes.cz/tenis-doping-sarapovove-081-/tenis.aspx?c=A160308_151429_tenis_rou
http://sport.idnes.cz/sarapovova-doping-rusky-ministr-sportu-mutko-meldonium-pes-/tenis.aspx?c=A160308_151005_tenis_bem
Pokud v neděli nebyla vražda kodifikovaná jako trestný čin, ale v pondělí už jo, tak tě za nedělní vraždu v 23:59:59 nemůže nikdo ani zatknout, za pondělní v 00:00:01 tě oběsí. Tak právo funguje normálně a správně.
S tím nepřečetla jsem si a nevěděla jsem ...... ať jde do háje a nedělá z lidí hlupáčky, copak na to nemá odborníky? Copak někdo bez odborníků se v tom vůbec vyzná? Tohle jí nesežeru.
https://pbs.twimg.com/media/Cc-e6NTWwAAG3yD.jpg
http://i32.tinypic.com/208i63o.gif
First hearing in Maria' s doping case to take place on March 23 in London.
Ani nechcem myslieť nato, že by mala takto skončiť. Ja už teraz to znášam ťažko...
tak giginek.
Co takhle sbírka na Mášu? Řekněme pod cvičným názvem "Montyho měšec (ev. pytlík"...:-)
Ta si to teď zažije :(
Můj názor je ten, že o změnách moc dobře věděla - věděli a vysadila a na AO jí, nejspíš, našli nějaké zbytky, prostě vysadila pozdě!!
A staré přísloví říká " Nejlepší obranou je útok! ", čímž je v tomto případě tato tisková konference a přiznání!
V tomto i jiných případech zastávám názor - TVRDÝ TREST, velmi tvrdý a to bez ohledu k sympatiím či nesympatiím!
Ale obávám se, že v případě Marie bude na pořadu dne veliká shovívavost a mám na to i svou malou teorii: Pomalu se blíží odchod Sereny, Venus, i ta Maria už má nějaký věk a všechny jsou ikonami(do jisté míry). WTA si nemůže dovolit "zazdít" jednu z posledních hvězd, které jakž takž drží prapor WTA, která se pomalu potácí v oblasti "No name", jestli rozumíte! Pár uječených nových tvářiček z Ruska tyhle hráčky typu Marie prostě nemá šanci zachránit...
Takže myslím, že v případě Marie se asi najdou "páky" pro velikou shovívavost. Chudinky holky, které k ní vzhlíží a denodenně od rána potí krev, aby mohly být jako ona...
Brix
Nejde přece o to, kam a ke komu se přiklání sympatie, to je čistě subjektivní pojem. Ale PODVOD zůstane podvodem navždycky, chápeš rozdíl?
No a že jsem se po velmi dlouhé době trošku rozepsal...no páni...co na to napsat? Asi mi nestačí psát pouhé Idemóóóóóóó, ač je všeříkající!
Já myslím, že na vytváření předlouhých elaborátů jsou zde jiní experti, že příteli;-)
Klidně dodám - promiň za názor!
Brix
Více na http://isport.blesk.cz/clanek/tenis/262403/sarapovova-v-potizich-co-musi-vysvetlit-aby-nepadl-tvrdy-trest.html?utm_source=isport.cz&utm_medium=copy
https://pbs.twimg.com/media/Cc_bYJfXIAEwNud.jpg
Samozřejmě je dobré si svým, pokud možno co nejvíce dojemným vysvětlením naklonit na svou stranu veřejnost, protože ve hře jsou zejména příjmy z reklam...
Já nedopoval vědomě. Já jen zapomněl. Nečetl, hubnul, vzal na astma apod. Vždyť taková star má na všechno team odborníků.
Kecy v kleci!
A má pěkné video... :)
https://www.youtube.com/watch?v=t7RSBdfm-mQ
Ivars Kalvins - Mildronate heart medication and several other medications.
Já přeji vsem ženám všechno nejlepší k MDŽ! :-)
Výše "ja vim vsecko nejlepe"
https://jakegshelley.wordpress.com/2016/03/03/what-is-melodoniummildronate/
Diabetes v rodině je pak opravdu jen již mlžení.
Ať to dopadne tak nebo tak, užívala kvůli chorobě či cíleně, skvrna zůstane.
Tak by si mohla něchat udělat silikony, ne? By fanoušky potěšilo. Některé. A mluvilo by se o tom. A to je důležité. Nebýt mediální mrtvola.
https://twitter.com/OndrejNovacek/status/707106260261404672
http://ekonomika.idnes.cz/sarapovova-kvuli-dopingu-prisla-o-sponzora-nike-f6i-/eko-zahranicni.aspx?c=A160308_084507_eko-zahranicni_fih
idnes.cz: "Tenisová hvězda Maria Šarapovová přišla o štědrého sponzora. Kontrakt s ní ukončil v reakci na pozitivní dopingový test největší světový výrobce sportovních potřeb Nike. Ruska může přijít i o další příjmy, které tenisem vysoutěžila."
Čtenáři, vyber si...
https://twitter.com/bbctennis/status/707075104094617600
Takže idnes zase honí senzaci...
Mně na tom více vadí jiná věc - viz vedle.
Marie mi je v zásadě ukradená, ale v tomto případě jí rozhodně kamenovat nebudu.
Už se skoro těším, jak bude iqe obhajovat WADA za trest pro Petru. Nedokážu si představit v tomhle riizkovější sportovkyni než ji.
Navíc kdybys chápal souvislosti, tak by ti neuniklo, že se nenavážím do Marie, ale do těch, kteří ve své slepé obhajobě podezřívají WADA snad i z toho, že ty léky Marii podávali sami.
Šafářová - R1 bye - R2 q/shvedova - R3 Keys - R4 Petra
Plíšková - R1 bye - R2 duque/rogers - R3 Ivanovic - r4 Kerber
strýcová - R1 q - r2 Petkovic - r3 Venus - r4 Halep
Allertova - R1 Cetkovská - R2 Kerber - R3 Konta
Hradecká - R1 Riske - R2 Makarova - R3 Halep
http://www.tennisforum.com/3002-bnp-paribas-open-indian-wells/1062641-live-draw-2.html
Nyní už se mu nevyhnu. A teda nevim :-D
BTW: Jedno vím jistě. Dnešní Sport si ani jeden z nás nekoupí... :D
https://pbs.twimg.com/media/Cc-ubnGWoAEHfAm.jpg
Buznička jedna bolehlavská.
:DDD
Jen se neboj, Zurab ho v příštím kole vezme přes párky (ale snad tak, aby to rozhodčí neviděl)... :D
Rovnako ako u španielskeho smrada. Ten z toho vykľučkoval ani nevie ako. Stáli pri ňom bohovia alebo vyšší zaujem, keď Fuentes /dr.Doping/ na súde vytiahol zoznam cyklistov, atlétov, boxerov, futbalistov, tenistov a španielska sudkyňa ho zastavila s tým, že zoznam netreba zverejňovať a zhabané krvné vrecká /mám taký dojem od 208 športovcov/ sa môžu zničiť?? Takto to odsrali iba chudáci cyklisti...
https://twitter.com/jjaroch7/status/706966520358948864
A že tady většina ví o téhle problematice a fungování tohoto systému leda hov.. , to jsem si taky všiml.
Bára dostala půl roku za nevědomé užití zakázané látky. Maria brala vědomě. Ano, šlo o lék, ale věděla, co obsahuje a věděla, že WADA zvažuje jeho zákaz. A taky věděla, že jiný lék s totožnou účinnou látkou WADA již před rokem zakázala. Promiň, ale provinění Marie je daleko horší než to, co provedla Bára. Menší trest by byl vyloženě výsměch.
Pravidla musí platit pro všechny stejně. Což je přesně to, co ty svým přístupem popíráš.
Měla se bránit i v případě post factum.
Jediná omluva by mohla být, že mohla mít pocit, že ztratí kariéru nebo fans...no, ale nevím...
...tak v případě norských běžkyň...tam je fakt, že bylo jasné, že už nemohou nic ztratit, jinak to by byla asi konečná. Takže musely jít na to tvrdě.
Ale furt ze samé podstaty do toho asi měla jít. Tedy říct su koza, že jsem si nepřečetla ty seznamy... a měla si říct, že chce i přez změnu vyjímku, vyhledem k 10leté zkušenosti příjmání léku,
...pokud by jí to lékař podepsal, tak dokonce i soudní cestou by to podle mě vyhrála...takhle se nechala jen zahnat do kouta...
Nešlo tedy o rozhodnutí "přes noc", ale o něco, co se vědělo dlouho dopředu.
Takhle lék nahradí něčím jiným a nic se nezmění (to už určitě někteří i udělali)...a to je ten problém,,, aspoň pro mě. Takhle je to hra na kličkovanou, nekonečná a o ničem...
Ale žebych si dělal iluze, že si někdo z nich nějak nepomáhá...no to si nedělám.
Jinými slovy Maria dlouho dopředu věděla, co se chystá a je jen a jen její chyba, že si to nepohlídala.
https://twitter.com/ussoccer_wnt/status/706970253159374849
:-)
Celkem by mne ale zajímalo, zda třeba WTA vede nějakej seznam medikace u jednotlivých hráček a pokud to meldonium na takovém seznamu bylo, tak by asi na to měla být upozorněna.
"Vážená Marie, preparát, který užíváš, nebude od 1.1.2016 povolený"
To svého času pronesl jeden mimořádně charismatický čs. trenér - a nejspíš dobře věděl, o čem mluví...
"Ferat je vynikající vůz své třídy."
Jezdí se na "krev".
:-)
Kdyby Maria jela ve steroidech, klidně ti udělám Ovčáčka, ale tohle je přece trochu něco jiného, nemyslíš?
:-)
Letos chycení sportovci na meldonium:
Oľga Abramovová
Artema Tyščenka
Eduard Vorganov
Ekaterina Bobrova
Ethiopian Negesse
+ Maria
Že až na jednoho samý východ - vskutku zajímavé.
:-)
Jako sorry, ale pokud to byl nějaký plán, jak chytit ruské sportovce, tak hodně mizerný. Že chytli Maruš, tak to jenom proto, že nečte maily a lidi kolem ní asi nejsou tak schopní, jak myslela.
Pokud je mi známo, takovou megahvězdou je v současné době pouze Petra!
Astma je z lékařského hlediska závažným handicapem a s vrcholovým sportem takřka neslučitelným.
Tenis však není maratonský běh, ale hodně záleží i na talentu.
K věci: Přijde mi, že Maria (ač zřejmě není diabetik) užívá léky preventivně a vzhledem k rodovému zatížení také správně.
A tu možnost jí teď někdo vzal a ještě na tom přes média sakra vydělá!
To je celé, co v tom já vidím. Prostě mediální prasárnu.
Víc už to nebudu hrotit.
Mimochodem Petra určitě není jediný astmatik mezi sportovci..
občas si bez trumfů hrál a když si prohrál, tak se ti smál
jen vstávej...
to každý umí: Hrát jak král, když v rukou má jen samý trumfy,
ale hrát prý se má jenom s tím, co máš, co znáš.
Proč měl bys dát pro peněz pár všechno,
co máš, tvá čest je víc - zůstáváš dál férový hráč.
Život však šel klidně dál a ty jsi zůstal stejný, jak dřív,
klidně jsi bez trumfů hrál, radši jsi prohrál, než by si byl
tím hráčem, co proto aby:
Hrál jak král, má v rukávech schovaný trumfy,
ale hrát prý se má jen s tím, co máš, co znáš.
Proč měl bys dát pro peněz pár všechno,
co máš ,tvá čest je víc - zůstáváš dál férový hráč.
Ten musí skrotiť strach
Je krásne zvíťaziť
Len nikdy nestrať cit
Tou cestou širokou
Vždy kráčaj bez okou
Ak nechceš priveľa
Tak dôjdeš do cieľa
Oh
Život nehrá fér
Čítam z tvojich pier
OOh Ooh
Oh
Život nehrá fér
Aj tak stále ver
Ooh Ooh
Oh
Život nehrá fér
Čítam z tvojich pier
Ooh Ooh
Óh
Život nehrá fér
Aj tak stále ver
Ooh Ooh
Kto siaha po hviezdach
Ten musí skrotiť strach
Je krásne zvíťaziť
Len nikdy nestrať cit
Tou cestou širokou
Vždy kráčaj bez okou
Ak nechceš priveľa
Tak dôjdeš do cieľa
Oh
Život nehrá fér
Celkem je mi jedno, proč brala meldonium Marie. Podstata věci opět kulhá, jak již jim to kulhá několik let...
Neboť ze samé podstaty tím vlastně říkají, že její výsledky za poslední roky jsou udělaný na dopingu a nejsou fér...pro mně to je prostě padlé na hlavu celý a pořádně...
Ale tohle není jen v tenise....a jde to i naopak...Norské běžkyně na lyžích si vyžebrají vyjímku na léky na astma, takže najednou tam máme hromadu astmatiků...prostě opravdu famózní.
Tady si po nějakých letech upraví seznam na jeden lék, krom toho ten seznam upravují furt a furt a rozšiřují, a je to celkem mimózní, tohle už dávno není o nějaké normální kontrole...je to jen čisté "politikaření".
Marie je podle mě "pitomá" v tom, že místo té tiskovky, nepožádála spíš o vyjímku, nebo náhradu za meldonium, klidně i zakázanou...
a místo toho tuhle hru přijala. Takhle se nic nikdy nezmění. Že si to nezkontrolovala sama, se nedivím...tyhle seznamy číst je úplně na palici. Tahle hráčka by měla na to mít schopné lidi,
...takže bych je vyhodil.
Je sice hezké, že se jako k tomu postavila s odpovědností, ale tohle je fakt o ničem, tím jen řekla, že ti blbci maj pravdu...a ona vlastně celou dobu byla na dopingu...
Nic, přeji Marii jak nejrychlejší návrat.
Dale přeji WADě nějakého pořádneho hráče, kterého mají chytit na buď fakt pořádných svinstvech...nebo konečně jít po tzv. preparátech, které si ti milionáři vyrábí tzv. sami....
Celkem mě už fakt tahle pseudoorganizace nudí....
***
ty norky si to vyžebraly tzv. taky zpětně, bo jim hrozila diskvalifikace.
Prostě ze zásady, pokud se nebrání, jen tím říká, že vlastně celou dobu dopovala a ten lék vlastně nepotřebuje. Sorry, ale každý něco bere...takže, zítra tam dám jiný lék, potom zase jíný atd.
Podle mě tam mají nechat jen nějaký ty svinstva, a hlavně jít po těch různých experimentech...ale to se jim nechce...tak jen upravují ty své seznamy.
Tady nejde o Marii, tady jde celkem o tu podstatu hry.
A 20 let si přečteš zase nějakou tu zpověď hvězdy, která třebas něco brala a jen jí to prošlo, z různých důvodů...tož podle mě je to na hlavu.
její případ bych nazval pořekadlem mírně upraveným.
"Vlk s ovcami se fajně nažrali a nažerou, koza zůstane kozou a stádečko se dále pase"
Já ti to i přeložím...pro jistotu.
"Wada se nažrala...novináři se nažerou i s přitleskávači, nebo haterama Marie , Marie zůstane kozou...a jiní hráči a hráčky dále zobou, co je pro tuto chvíli povoleno nebo ještě není zakázáno"
Mě jde o celou podstatu téhle pitomé hry. Kdyby na jejím místě byla Lucka, tak nějak chápu, že si myslíš, že se chci Lucy zastat...nooo, ale u Marie ten důvod opravdu nemám.
...na omluvy Marie fakt nemám náladu...:p
a koza tak trochu je...
Jinak si to vysvětlit neumím...
...když říkam, že je to koza, ta ji omlouvám....aha...dobře...tak dobrou noc...:)
...je to jak v módě...módní je to, co někdo nezakáže...:D)
A nejmódnějsí je to, co si sám necháš vyrobit, tam je prostě nej. jistota. A než to dají na seznam, tak už můžeš mít za sebou fajnou kariéru.:)
Tebe ani táto facka reality nestačila...
Tebe ani táto facka reality nestačila...
Hnus. Jako že tohle média dělají, to je známo, ale stejně se nad tím nemůžu nepozastavit...
BTW: Schválně jestli víte, co znamená ta zkratka... :D
:o)
Výrobcem meldonia především není "západní" firma, ale lotyšská. A zde bych hledal jádro pudla.
:-)
Především médiím a ty vlastní většinou západní establishment.
To budou ceny za reklamy! To bude kliků! ...
:-)
:-)
http://st1.bollywoodlife.com/wp-content/uploads/2015/11/626706.jpg
Je dost možný, že lék sportovci užívají kvůli zvýšení dodávky kyslíku do buněk a tím zvýšené výkonosti - kondici.
Rozdíl bych viděl v tom, že Maria rozhodně nevypadá jako vzpěračka, na rozdíl od ...ehmm ...
Fakt mi to zavání politikou.
Každopádně hodně oceňuju to, že s tím přišla na veřejnost sama, že to prostě oznámila, byla vstřícná dotazům a že vše osvětlila. Samozřejmě pravidla porušena prostě byla, je natolik profesionální, že tohle měl její tým zjistit a reagovat na to, určitě ta informace, že Meldonium bude přidáno na seznam byla k dispozici dříve jak 1. ledna 2016, takže to tým měl podchytit. Nepodchytil. Je to zkrátka hloupá chyba, která by se stávat neměla.
Ale stalo se. Je mi to docela líto, protože jak už tu někteří psali, i já jsem v poslední době začal Sharapovové přicházet na chuť (patrně vlivem nastupujících hráček, které mi ne vždy jsou sympatické, a tak se obracím na "ta menší zla"). Ale od toho pryč.
Trest musí přijít, jinak to nejde. Nicméně bych byl docela shovívavý, protože ta doba, kdy je Meldonium zakázané je krátká a asi by ten trest měl být nějakým varováním pro další hráčky, byť to odnesla zrovna tato světová megastar. No ... asi určitě přijde Sharapova o Rio, což je určitě škoda. Každopádně já to beru tak, že holt tedy dopovala od 1. ledna, tu dobu předtím rozhodně neberu jako že si nějak přilepšovala, to dělala vše v souladu s pravidly.
Každopádně mě to docela mrzí. Ale asi lepší, než kdyby oznámila nějakou nemoc nebo úplný konec kariéry.
Těch hráčů a hráček z "východu" je v desítce zřejmě nějak moc.
Mě jenom vadí, že tady všichni šijí do WADA, že zakazuje kde co, a dokonce snad i Marii naschvál, a ani se neobtěžují si zjistit, co je to za lék a proč je zakázaný. Mimochodem nic nebránilo Marii si zažádat o výjimku. Jako si žádá Petra o výjimku na léky na astma, které jsou jinak taky zakázané.
A mezi náma, podobnou školáckou chybu bych tak nějak očekával spíš u Petry než u symbolu profesionality Marie..
Samozřejmě souhlasím s tím, že si to měl tým Marie ohlídat, to je jasné.
Nicméně řekl bych, že sportovec je normální člověk a má své bolístky na které potřebuje léky a tím jak se rozšiřuje seznam zakázaných látek, tak se mu výběr léků zužuje. A jde-li o výjimky tak tam bych byl také opatrný, jelikož pak by si kdekdo mohl zažádat o to, že daný lék potřebuje k životu. z toho by asi byl pěkný guláš....
"Civilizovaní" západní sportovci (Američani - Serena a spol) jsou navázáni na jiné firmy a jejich produkty, které nejspíš na seznamu zatím nejsou.
Teoreticky toto může být zajímavý způsob, jak se zbavit části nepříjemné sportovní konkurence...
http://www.itftennis.com/news/225826.aspx
BTW: Všechno nejlepší k svátku tobě i EllNinovi, jestli už teda není moc pozdě... :)
Nakonec to dopadlo "dobře", neukončila kariéru, což je určitě pozitivum.. Jen si teď dá od tenisu nucenou pauzu.. A já taky, aspoň se budu plně soustředit na maturitu!! :-))
Maria aspoň zahojí zranění a bude líp.. Jen se modlím za nějaký krátký flastr.. Nevím, kdyby vyfasovala dva roky, jestli by se ještě vracela..
Ale překvapilo mě, že tady na TP i na twitteru jí hodně lidí obdivuje, neobviňuje atd.. Že jí nenadávají nebo tak.. Teda kromě některých fanoušku Sereny no.. :D
Taky jsem zvědavý jak zareagují fanoušci pak až třeba nastoupí na kurt a jak taky zareagují sponzoři.. :-) U Nike, když sportovci mají průser, tak se s nimi moc nepářou, např. Amstrong nebo boxer Pacquiao.. Tak uvidime co s Marií.. :D
Teď se těším, až se vrátí a připíše si nějaké pořádné vítězství.
Co bude příště?
Léky na zklidnění astmatu?
Já těm ha.jzlům z establishmentu nevěřím ani pozdrav.
Chytnout ruskou megahvězdu - to by se zápaďáckým uvozdřencům dost hodilo.
Petra - co bere na astma, co bere, aby se tělo dostalo z mono?
Lucka - ta toho mohla/může brát, vzhledem ke své nemoci
Bára - co bere za analgetika na tu patu?
Petra C. - ta toho taky může brát
Na kurtech bude chybět, to určitě. Jak dlouho, to je otázkou, nedivil bych se, kdyby ukončila časem kariéru. Ten kravál, co při té své hře dělá, mi osobně ale chybět nebude.
Ale takhle, vydá se seznam a sportovec ho bohužel musí dodržovat.
Vydá se seznam a ten se musí dodržovat. Bohužel. Kdyby se žádný nevydával, nikdy bo to nemusel sledovat kontrolovat. Pokud se vydá, tak máš prostě smůlu. Tak to v životě chodí.
Ať už preventivně nebo nutně.
Třeba bude jenom dopis.
Si nevybereš.
:D:D:D:D
http://www.samolepkyadekorace.cz/Images2/polozkaAuto_01.png
Škoda pre ňu, že sa jej to stalo akurát v olympíjskej sezóne, toto bola zrejme posledná šanca na OH a bolo vidieť, že je to pre ňu dôležité, ale tak, za takéto amatérske chyby sa pyká, mala si to jednoznačne postrážiť a musí niesť dôsledky...
Masha mluvila o tom, že zklamala fanoušky. Mě teda rozhodně ne. Tohle se prostě může stát každému a hodně si cením toho, že se k tomu postavila čelem. Teď je otázka, jestli a jak ji potrestají. Masha není moje první oblíbená sportovkyně, které se stalo něco podobného...
http://isport.blesk.cz/clanek/fotbal/126310/krasna-fotbalistka-hope-solo-nechtene-dopovala-z-leku-na-menstruacni-problemy.html
Takže si netroufám odhadovat, jak to celé dopadne, ale vzhledem k okolnostem a jejímu přístupu by snad nemusel následovat nějaký přehnaný trest. Těžko říct... Ale byla by fakt škoda, kdyby nějakou delší dobu nemohla hrát.
sprchon: Já vím, že jsi fotbalový analfabet a tohle je dokonce ženský fotbal, ale aspoň nejlepší brankářku světa bys mohl znát. :D Já mám dokonce i její autobiografii v originále. :)
Ale matně si vzpomínám, že se tu něco takovýho (fotbalistka a nahotinky) rozebíralo, ale teď jsem si to dohromady nedal. :D
Olympiády je mi u ní líto, ale za toto si může sama a spíš mě překvapuje, že se o to, co smí a nesmí brát stará sama, to mi přijde lehce pochybné
Dúfam, že trest nebude až taky hrozny ale ktovie ako s tymi zakomplexovanými od ITF. Snad jej dovolia hrať na OH.
Bude zajímavé jestli za ní její sponzoři budou stát.. Ale celé ty roky co to brala to bylo legální, až letos ne.. Toto mě v žádném případě nenapadlo teda..
Jeste nedavno, by si nikdo nedovolil u takove hvezdy zverejnit a antidopingova organizace, by to po domluve ututlala, stejne jako v minulosti.
Je to chyba týmu, Marii blbost..
Vo co tady de?
Na druhou stanu všechny "ruské" národy tím jsou pověstné, viz dnes také biatlon.
"Posledních deset let jsem brala medikaci, která se prvního ledna stala nelegální. Hluboce se omlouvám všem fanouškům, které jsem zklamala," dodala.
"Udělala jsem chybu, že jsem se nepodívala na aktualizovaný seznam zakázaných látek, na němž bylo i mildonium, které jsem léta užívala."
Z komára somára.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele