Senzace v Brisbane! Djokovič 100. titul nezíská, ve čtvrtfinále prohrál s famózně hrajícím Opelkou

3. 1., 13:43
Aktuality 182
ATP BRISBANE - Novak Djokovič (37) dorazil na menší podnik v Brisbane jako jednoznačný favorit a měl jedinečnou možnost získat jubilejní 100. titul. Srbský rekordman a 10násobný šampion Australian Open ale překvapivě skončil už ve čtvrtfinále po porážce 6:7, 3:6 s výborně hrajícím Reillym Opelkou (27). Američana čeká v semifinále souboj servismanů s Giovannim Mpetshim Perricardem (21).
Profily hráčů
Novak Djokovič stále čeká na jubilejní 100. titul (© WILLIAM WEST / AFP)

Djokovič – Opelka 6:7, 3:6

Novak Djokovič se rozhodl celkem netradičně absolvovat generálku před oblíbeným Australian Open, kde je s 10 triumfy nejúspěšnějším hráčem turnaje. Do Brisbane přijel jako největší favorit, ale své působení zakončil po jasných výhrách nad Rinkym Hijikatou a Gaëlem Monfilsem už ve čtvrtfinále.

V něm narazil na famózně hrajícího Reillyho Opelku a premiérový vzájemný souboj nezvládl. Američan, který dlouho bojoval se zraněními a v posledních dvou sezonách odehrál jen 19 zápasů, byl na servisu nekompromisní. Ve výměnách neměl žádný respekt, hrál extrémně agresivně a pálil vítězné údery ze všech možných pozic.

Úvodní dějství získal Opelka v dramatickém tie-breaku poměrem 8:6. Na začátku druhé sady suverénně odvrátil jedinou brejkbolovou příležitost srbského rekordmana a ihned vzápětí mu po dělovém vítězném forhendu poprvé sebral servis. Djokovič si poté žádnou šanci na obrat nevypracoval.

Djokovič loni získal zlato na olympiádě v Paříži a zkompletoval svou dechberoucí sbírku všech možných velkých titulů. Poprvé od roku 2017 však zakončil sezonu bez grandslamového vavřínu a premiérově od roku 2006, kdy na nejvyšším okruhu kraloval poprvé, nevyhrál žádný turnaj ATP.

Rodák z Bělehradu tak stále čeká na jubilejní 100. trofej. V open éře dokázali tuto hranici v mužském tenise pokořit pouze Jimmy Connors (109) a Roger Federer (103).

Na Australian Open bude navzdory této porážce jedním z největších favoritů. Navíc bude mít ve svém boxu nového trenéra Andyho Murrayho. Jeden z jeho největších rivalů nemohl Djokoviče do Brisbane doprovodit, nicméně v Melbourne Parku už se k týmu připojí. Pak se rozhodne, zda budou ve spolupráci pokračovat.

Statistiky zápasu.Statistiky zápasu. (@ Livesport / Enetpulse)

Bývalý 17. a nyní až 293. muž pořadí Opelka vylepšil svou bilanci se zástupci TOP 10 žebříčku na 8:12. Jednalo se o jeho 20. čtvrtfinálový zápas na nejvyšší úrovni (bilance 15:5) a v této fázi uspěl už poosmé v řadě.

"Novak je nejlepší tenista všech dob. Jeho pozice je velmi těžká a my ostatní proti němu nemáme co ztratit. To vám umožňuje hrát uvolněněji a více riskovat. Protože normální úroveň vaší hry nikdy nestačí. Dneska jsem měl den, kdy se mi spousta věcí sešla, tak to prostě funguje," řekl Opelka v pozápasovém rozhovoru.

V semifinále ho čeká souboj servismanů s objevem loňské sezony Giovannim Mpetshim Perricardem, který vyřadil Jakuba Menšíka. Druhé semifinále obstarají Jiří Lehečka a obhájce titulu Grigor Dimitrov.


Výsledky turnaje ATP 250 v Brisbane

Článek byl původně publikován pro Livesport Zprávy.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz

Komentáře

182
Přidat komentář
Pavol
Ako malé deti na pieskovisku.
Reagovat
srnecek
"Diskuze se určitě povedou, to ano, to ale pořád není artefakt, něco reálného a hmatatelného, co by ti sportovci vytvořili a zanechali."
Hmatateľné nie, ale zanechať sa môžu predsa aj iné veci. Dojmy, štatistiky, povedomie, sláva, odkaz....Čo také hmatateľné zanechal Džingischán, Napoleon, alebo matka Tereza? A história si ich bude pamätať dlho.
Ale rozumiem, fenomén Big 3 stále žije a fanúšikovské tábory tým pádom tiež. A teda aj názory, ktoré by sa možno ináč neprezentovali...
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Zrovna osobnosti, cos vyjmenoval, rozhodně nemálo hmatatelného zanechaly
Reagovat
srnecek
...išlo o princíp, ale ok
Reagovat
muster
Napoleon hlavně hodně zničeného...a přesto se často vyobrazuje jako hrdina
Reagovat
mamina
Jak odejít s noblesou na vrcholu ukázal z big4 zatím jen Federer.
Reagovat
Trojchyba_Mat
S kanárem od Hubiho
Reagovat
Krisboy
Nejlepší travař historie.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Ale tak nedoléčené zranění kolene a pak už těch failů moc nebylo.
V nejlepším odešel Borg
Reagovat
Marduch
Federer s Nadalem jsou takrka odstrasujici pripady, jak koncit karieru. Ale v jejich pozicich se jim to nedá vyčítat, být ikonou dvou generací fandů nejen tenisu je extrémně, extrémně návykové. A k tomu ten proklatý Goat race.
Reagovat
annah
Prohrál poslední dvouhru, poslední čtyřhru (s Rafou na LC) a poslední týmový zápas v celku Evropy. I tak to ale zabalil včas, neprotahoval to jako Můra...
Reagovat
Marduch
Rok mu trvalo uvedomit si, ze s bolavym kolenem nebude mozny hrat..
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Njn, byly tam holt neúspěšné operace. Zkoušel, jestli se to zlepší. Bohužel to neklaplo.
Reagovat
Patik
trojmetrovy drevák sopelka si to odservisuje do ďalšieho kola a hneď sa tu sypu h*vna do komentárov..v prvom rade to nieje žiadna senzácia.. Djokovič sa za víťazstvom nešiel zrovna pretrhnúť..znechutene chodil z jedného returnu na druhý..bezvyznamny turnaj svoj účel ale splnil..nema to nič spoločné s vekom formou minulou sezónou Sinnerom Alcarazom nič..jednoducho bezvýznamný turnaj a nechuť v zápase skrz bezmocnosť na returne.. bohužiaľ aj títo trojmetrovi antitenisti sú súčasťou tohoto športu neostáva nič iné len sa im vyhýbat a nepokazit si dojem z tejto krásnej hry..mne ti pseudohráči prídu ako basketbalisti ktori sa neujali a hľadali útechu v inom športe..čo už..
Reagovat
pantera1
Taky si myslím, že mu nevyšel basket, tak je na kurtu. Úplně anti tenisová postava, Isner byl proti němu chlapeček.
Reagovat
muster
Tarzan na AO odstraní z cesty Sinnera
Reagovat
Patik
Kiežby.
Reagovat
Ondra979
tak urcite, jestli ted zacna valcovat, tak jsi mel pravdu, ale ta sance je velmi, velmi mala, spis to bude +- jako loni, obcas solidni vysledek, tedy SF, mozna i F, mensi titul muze ziskat taky, ale budou tam i tyto porazky jako s Opelkou a ty driv byly naprosto vyjimecne, ted uz ne..a se Sinnerem by si ted sam nemel prat hrat, dostal by klepec, s Alcarazem nejspis taky, to je realita
Reagovat
Patik
Zase nerobme z tých mladých polobohov..naozaj by som si želal vidieť tie tváre keby ten Sinner s tým Djokovicom prehral..kde by ľudia hľadali chybu..asi v matrixe..rovnako tak ako celá Big3 mali rôzne blackouty môžu aj mladí pohoriet v prvých kolách.. menšie porážky Djokoviča budú každopádne pribúdať častejšie mnohí to budú prisudzovat tomu že je starý a už nato nemá ale veľa ľudí si neuvedomuje asi že on sám predsa vie že už nepotrebuje predviesť na každom turnaji svoj peak..tieto turnaje sú vylozene len nato aby si pripomenul že je stále aktívnym hráčom nad prehrami sa častokrát len pousmeje.
Reagovat
Ondra979
no samozrejme ze to je vekem, muze byt trochu i motivaci, to nepopiram, ale ten vek je jednoznacne hlavni duvod. a pokud se stretne se Sinnerem, tak to bude porad nejdriv v QF, s Alcarazem stejne tak, nebo spis SF podle losu, no a tam nelze cekat od nich nejaky "slabsi vykon" pokud nebudou treba nachlazeni nebo neco podobneho..a fakt bych si ten zapas dal klidne opacku lonskeho SF, ale myslim, ze k nemu nedojde, Djoker tam nejspis nepostoupi
Reagovat
Patik
Zatiaľ čo Psinner a Alkac sú v druhom týždni tutovka čo..aby tam ešte nebol Djokovič a oni dvaja po prvých kolách na ceste domou.
Reagovat
Ondra979
uvidime, je to sport, ale o Sinnera bych obavu fakt nemel, nevidim nikoho krome asiAlcaraze v top forme nebo mozna jeste Zvereva kdo by ho tam mohl porazit...Alcaraz ted nepresvedcuje na hardovych GS, tak ten vyhucet muze, ale jak prekona ctvrte kolo, bude podle me rozjety a adept na titul..za cca tri tydnu muzeme vyhodnotit, jak to dopadlo
Reagovat
Amputace
Já jako chápu, že se nechceš smířit s tím, že tvůj GOAT už je mimo hru, ale tohle je moc. Alcaraz loni vyhrál 2 GS, v jednom byl ve čtvrtfinále a v druhém - dobrá - upsetoval už ve druhém kole. Sinner 2 zbylé GS vyhrál, v dalším skončil v semifinále a (s tím prvním) a v dalším ve čtvrtfinále. A ty na základě těchto jejich čísel napíšeš takovou sra.čku? Paťo, smiřuj se, že Djoko jde pomalu do háje. Já u Rafy se s tím smířil už na začátku loňského roku a jeho odcházení jsem pak vnímal vlastně celkem v klidu. A to mu fandím od roku 2007. Doporučuji ti to samé, než si do poslední chvíle myslet, že Novak ještě bude urvávat GS, protože Alcaraz se Sinnerem se nedostanou do druhého týdne GS
Reagovat
Pe3k
Jediný, kdo se není schopen s něčím smířit si ty...
Reagovat
Amputace
Ano? A s čím jsem se prosím pěkně nesmířil?
Reagovat
Pe3k
"takovou sra.čku? Paťo, smiřuj se, že Djoko jde pomalu do háje"
Djokovic má pronajaté místo v tvojí amputované hlavě.
Reagovat
Amputace
Také bys mohl brát v potaz, na jakou fantasmagořinu ta reakce byla. Ale já už samozřejmě dlouhodobě vím, že něco jako kontext je pro tebe zapovězený svět.
Reagovat
Patik
Aj keby Djokovič neštartoval na turnaji kde všetci berú tu istotu že finále bude tutovo Sinner či Alcaraz..to už v tom tenise nikto neexistuje a 20 roční chlapci sú tutovky..akoby to boli ostrielani GS veteráni..
Reagovat
Pe3k
Naopak kontext je důležitý, ale slohovky čtu jedině od Vlka.
Názory přeběhlíka Patika mě nezajímají.
Reagovat
Amputace
Ty jsi vlastně sám uznal, že kontext neřešíš, jelikož nečteš celé vlákno, v němž reaguješ na příspěvek. Ale je asi těžké, abys pochopil, co znamená význam "kontext".
Reagovat
Amputace
Jasné, tradičně co nejvíce pohanit hráče, který božského Novaka náhodou porazil. Zkrátka každému, kdo jej porazí, by měli dát doživotní ban... Zajímavé je, že jsi na vysoké servismany v minulosti nikdy nenadával. Proč asi? Že by proto, že z big3 měl Djokovič nejlepší return a tudíž měl s těmito hráči nejmenší problémy?
Reagovat
turista
Karlovič Djokoviče před 10 lety porazil podobným způsobem. Opelkovo podání zabíjelo zatímco Djokovičovo podání se dnes táhlo jako turecký med. Bohužel. Novak měl na returnu velké potíže. Zreturnoval jen několik málo podání Američana. Je to škoda. Ale nedělal bych z toho na začátku sezóny nějaké závěry. Pokud Opelka udrží tuhle úroveň v SF a ve F tak ho tady na rychlém hardu nemá kdo zastavit.
Reagovat
Amputace
Wow, před deseti lety ho podobným způsobem porazil Karlovič... Tak to naprosto popírá, co jsem napsal.
Reagovat
Patik
Z tohoto by som Djokoviča vynechal títo servismani mi všeobecne vadia lebo to zabíja krásu tohoto športu a rôzne aspekty hry.. je to neesteticke pre moje oči taký opelka s tou raketou v defenzíve vyzerá jak keby naháňal mamuta s kyjakom..úplne nemotorni vidlaci..nerozumiem ako ich môže niekto koučovať a zakladať nejakú stratégiu pred zápasom keď ich schopnosti sú značne obmedzené výškou..nič to nedobehne..ich výmeny majú tak 3 údery lebo štvrtý úder nedobehnu alebo uvalia do siete.. netrafí servis a hneď panika lebo servis to je základ jeho tenisovej existencie.
Reagovat
pantera1
Na zítřejší semifinále budou muset posunout tribuny, zvětšit výběhy a nainstalovat lijány
Reagovat
fiftyn15
mamut s kyjem pobavily a on tak doopravdy vypadá jinak ale Reilly dnes zasloužená výhra. O tom žádná
Reagovat
Amputace
Vzhledem k tomu, co píšeš, je vcelku vtipné, že Opelka hraje na síti úplně jinou ligu než váš GOAT
Reagovat
Patik
Nerozporujem ze je Djokovič na sieti a čo sa dropshotov týka podpriemer.
Reagovat
Ereinion
No z Big3 má Djokovič s těmito obry naopak nejhorší statistiku, a to celkem jasně...viz třeba H2H s Karlovičem
Reagovat
Krisboy
Přesně tak, kdo si dovolí prorazit Djokoviče, na toho je potřeba nakydat co nejvíce špíny, doživotní ban by byl ideální řešení. Připomíná to trochu kult osobnosti kolem ve všem nejlepšího Putina.
Patik je zoufalec už skoro na úrovni ausralopytekuse.
Reagovat
Patik
Jednoznačne hnať ho vidlami a lopatami..a na to druhé len .. ...
Reagovat
TheRoyalBlue
Ale veď Opelka tam mal veľa krásnych winnerov :) Len so servisom je ťažko poraziť akéhokoľvek elitného hráča.
Reagovat
Patik
Ich viera vo víťazstvo je založená na jednom pokazenom bode súpera v tiebreaku.
Reagovat
gocii
Ale tak. Dnes zaslouzene, nekolik prilezitosti k breaku a nakonec jednu z nich vyuzil. Jasna vyhra
Reagovat
Patik
Opelka zaslúžene vyhral to je v poriadku..Djokovič mal hrať lepšie..je to len príprava verím že na AO by s Opelkom nestratil ani set.
Reagovat
TheRoyalBlue
Salty loser ;-)
Reagovat
turista
Ano. Šel si pro winnery protože i jeho druhé podání Djokovič prakticky nebyl schopen returnovat a když už tak to byl tak mizerný return, že zahrát hezký winner nebylo pro Opelku žádný problém. Nevím proč Novak dnes tak mizerně returnoval. Ale vracet dnes Opelkovo podání s tím by měli problém i ti na vrcholu současného světového žebříčku.
Reagovat
giwdul
Patik, je třeba ovšem zmínit jednu věc. Od roku 2023 ztrácí Djokovic krok u míčů, znatelně zpomalil, což se naplno projevilo v roce 2024.

A bylo možné si toho všimnout nejenom včera, ale i proti Hijakatovi. Hodně míčů hrál na dlouhou ruku. Je to trend.

Podle mě bude mít paradoxně více šancí na antuce než na hardu. Hard se pomalu, ale jistě stává jeho nejslabším povrchem. :))
Reagovat
Marduch
Souhlas, na antuce bude mit vice casu komponovat vymeny a udery nebude tak casto nucen hrat z exponovanych pozic.
Reagovat
Vlk-v-trave
Senzace v Brisbane... a já myslel, že Opelka senzačně prohrál..., když jsem viděl tu fotku Djoka... a ono to je naopak...:-)

Spíš zamrzel ten Kuba... po 33 letech by se mi CZ finále líbilo.
Škoda...
Reagovat
Kandinsky1
Které to bylo ?
Reagovat
SydneyOpen
Pokud to píšu správně tak by to mělo být finále na ATP 250 Long Island, USA: Petr Korda - Ivan Lendl, ale to už Lendl hrál za vlajku USA. Korda to finále vyhrál 2x 6:2
Reagovat
muster
to občanství USA dostal nějak těsně předtím
Reagovat
SydneyOpen
a byl to rok 1992 ;)
Reagovat
SydneyOpen
https://en.wikipedia.org/wiki/1992_Waldbaum%27s_Hamlet_Cup
Reagovat
Krisboy
Senzace? Do Brisbane se přijel jenom rozpinkat, v Melbourne to sfoukne obé najednou, stofku i pětadvacítku.
Reagovat
Patik
Reagovat
fiftyn15
Nole může být rád za dnešní důstojnou prohru. Zítra už by to bylo nedůstojné.. zítřejší gorilo-šimpanzí zápas odehraje aspoň rovný s rovným
Reagovat
pantera1
Reagovat
Patik
Reagovat
com
Kašpar Djokobitchů neziska titul ani na usmudlane 250ce, natoz pak na GS
Reagovat
Mantra
Bejt Můroum, tak do Austrálie ani neletím, raději bych zahlásil v práci chřipku
Reagovat
Mantra
*Můrou
Reagovat
pantera1
Kovid by byl jistější
Reagovat
Kandinsky1
Prohrát s hráčem z pomalu čtvrté stovky Zabal to dědku.
Reagovat
Pe3k
Reagovat
pantera1
Velká škoda, ale Opelák byl k nezastavení. Nole byl,jak fackovací panák. Bylo vidět, že se nechce zbytečně huntovat. No uvidíme jestli v dalším kole Opelka, potvrdí formu, nebo vyletí, jak papírovej čertík s x-manem
Reagovat
muster
Tarzan Opelka hrál na maximální riziko... bejt to AO tak by se Nole rozběhal víc, to je jasný...ale je to varování a lekce před GS
Reagovat
Ondra979
pustim si pak HL..jasne, na tri vitezne by to nemusel dat, ale stejne jsem cekal problemy spis az v SF s Perricardem..
Reagovat
pantera1
No je to strašný monstrum ten Popelák, už od začátku jsem měla neblahý tušení, že to bude těžký. Ale tak nějak jsem doufala, že to nějak uhaluzí v mezihře a taktikou, ale jaksi nedostal šanci. Hlavně teda v druhým setu. No uvidíme v tom semi, X- men je nebezpečnej. Ten by Nolemu taky slušně zatápěl.
Reagovat
muster
kdoví, co mu u sítě tak dlouho povídal.. možná nějakou anekdotu
Reagovat
pantera1
Asi ano, nebo možná nějaké sofistikované, filosofické moudro a nebo pohádku o tom, jak Popelák ke štěstií přišel
Reagovat
Marduch
Rekl bych neco Novakovsky tradicniho jako "ty hrajes super i v mezihre, s tim muzes vyhravat turnaje" :-)
Reagovat
jackiec
Ale už nepřehánějte s titulky a ještě vykřičníkem, porazit skoro už 38leteho Srba na betonu s dělovým servisem, to jen bookmakeři budou dávat pořád kůru 1.06, ale to je nesmysl
Reagovat
peek
Přesně tak, tohle bude čím dál častější.
Reagovat
Amputace
Herně na to Djokovič pořád má, měl tam skvělé momenty, ale hráči, kteří by před pěti šesti lety prohrávali už v šatně, se z něj dnes nepos.erou a půjdou do toho naplno. Jsem si skoro jistý, že dříve by se proti Djokovičovi outsider v TB v 9/10 případů zhroutil, prohrál jej a ve zbytku zápasu by byl zlomený. V současnosti? Opelka hrál v tom TB možná nejvražednější tenis za celý zápas, vůbec se nebál tam posílat údery na absolutní riziko a pak už byl naopak zlomený Djokovič.
Reagovat
pantera1
Jj, Popelák se macechy vůbec nebál,naopak drze se mu stavěl na odpor. To je život, aura nedotknutelnosti není věčná u nikoho.
Reagovat
Amputace
U nikoho kromě těch skutečně nesmrtelných.
Reagovat
Kandinsky1
To má být jako kdo ?
Reagovat
pantera1
Taky mě to zajímá
Reagovat
Amputace
Ti, jejichž dílo (odkaz) je tady už stovky, ba i tisíce let, aniž by bylo sebeméně podstatné, že jejich fyzická schránka už dávno neexistuje. Samozřejmě už z principu matérie jako takové se to nemůže týkat sportovců, neboť jejich "dílo" je časově nepřenosné - cokoli závislé pouze na pomíjivosti těla je nevěčné, dočasné. Samozřejmě dnešní doba na rozdíl od dřívějška poměrně spolehlivě umožňuje, že si třeba za 200 let někdo bude pouštět zápasy Djokoviče nebo Federera, ale dost silně o tom pochybuji.
Reagovat
pantera1
Reagovat
fiftyn15
Ó pán je filosof. Kalokagathia
Reagovat
fiftyn15
Ale diskobolos přežil tisíciletí
Reagovat
Amputace
Nádhera. Nicméně co ti uniklo, že řeč je o nedotknutelnosti, potažmo nesmrtelnosti, nikoli souznění duše a těla. Věř mi, nebo ne, ale za 500 let vážně váš božský Novak (nebo můj božský Rafa, na tom vážně nezáleží) nebude nikoho zajímat. Neb nemá prostředky k tomu, jak zanechat odkaz dalším generacím - jeho životem a smyslem je tělo, které brzy pomine. Jeho síla spočívá v přítomnosti, v tom, co prožíváme, když sledujeme jejich zápasy, když sledujeme a fandíme sportu, který nás v danou chvíli emocionálně rozechvívá. Jistě, Novakovi, Rafovi, Rogerovi, jakémukoli úspěšnému sportovci někdo může postavit sochu, jež přežije tisíciletí, nicméně jejich odkaz, reálný výsledek či můžeme říct smysl jejich konání zhmotněný v konkrétním artefaktu či odkazu zůstane zapomenut. Jinak řečeno: nezanechají za sebou nic. Nikde v divadle se nebude hrát, co napsali, žádná filharmonie nenastuduje jejich symfonii, žádný klub nezávislého diváka nebude se opájet jejich filmem. Sport je pomíjivý, kdežto například umění nesmrtelné - můžeme o tom klidně dále polemizovat, jestli chceš, ale podle mě je to naprosto jasné. Jmenuj 10 umělců z 19 století a jmenuj 10 sportovců. Je jasné, že sportovce neznáš jediného, neb historie nezná platformu, na základně které by si jeho fyzické a ryze přítomné úspěchy mohla zapamatovat.
Reagovat
Krisboy
Spyridon Luis, Rossler - Ořovský

Jen žertuji, v tomhle máš samozřejmě pravdu. Což je taky důvod, proč nechápu ty vaše nekonečné hádky. Žabomyší války o pomíjivém nesmyslu.
Reagovat
Pe3k
Mě osobně přijde směšné, že když hrál Nadal, tak lobotom amputace mlčel a šoupal nohama, ale když jde o Djokovice, tak je schopen tady od rána do večera plodit odstavce delší než slohovka
Reagovat
Krisboy
To plodil vždycky. Vždycky byl z vás největší grafoman.
Reagovat
giwdul
Protože amPUTAce je totální insecure tragéd. Stejně jako beta tragéd krisboy a royal.panic.blue.forehand. :))
Reagovat
Pe3k
A ty si potom co?
Reagovat
giwdul
Objektivní glosátor hledající pravdu a fakta.
Reagovat
Amputace
Není to pravda, Petříku, jako obvykle si vymýšlíš. Svůj obdiv k umění, potažmo umělcům jsem tady reflektoval už vícekrát a dávno v době, kdy ještě hrál Rafa. Že jsi to ty nezachytil, není můj problém.

A nebo mi chceš snad tvrdit, že jsem nekomentoval Nadalovy zápasy? Jsi až tak moc mimo?
Reagovat
Pe3k
Komentuješ umění na tenisovém portálu, ale já sem ten co je mimo
Srovnej co si psal o Nadalovi během OH či letošním RG s tím jaké sáhodlouhé texty píšeš o Djokovicovi...
Reagovat
Amputace
Nadal hrál pouze na letošní OH, nebo co? Co je tohle zase za whatabouthismus? S tím si běž někam do Ruska, na mě něco takového vůbec nezkoušej.

A nekomentuji umění, srovnávám umění se sportem, což někomu (chápu, že tobě těžko) může připadat jako vcelku zajímavé téma.
Reagovat
fiftyn15
Reagovat
Pe3k
A já snad psal, že hrál pouze na OH? Ne. Dal sem ti konkrétní příklad a ty si o5 nebyl schopen reagovat jako normální člověk a taháš do toho Rusko

Fanoušek Nadala chce srovnávat umění a sport
Umění to bylo v provedení Federera, ale ty považuješ za umění se škrábat v prdeli a pak si k tomu čichat, že?
Reagovat
Amputace
Ty ani nevíš, co whatabauthismus je, to je s tebou pak těžké. A Rusko do toho netahám, zmiňuji ho jen proto, že jde o zemi, kde se tento logický klam (Djokovičův zápas komentuješ, tak mi řekni, proč jsi nekomentoval tento konkrétní zápas Nadala = Djokoviče řešíš víc než Nadala) zprofanoval. Musím říct, že takhle hloupoučkého jsem tě dlouho nezažil. Skoro se mi zdá, jako bys měl ještě hladinku po pátku.
Reagovat
Pe3k
"A Rusko do toho netahám" aha tak mi prosím tě napiš, kdo do toho to Rusko zatáhl, když ne ty

Já alkohol nepiju už 7 let, za to ty tady chodíš ožralý ve 4 ráno a posíláš lidi do p..e, takže jako vždy si úplně mimo...
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Nemá pravdu, divadelní hra Federer Nadal už existuje.
Reagovat
fiftyn15
Jen moc nechápu, jak můžeš srovnávat 19. a 21. století. Od pravěku až po zhruba do pol. 20.stol. lidé po sobě mohli zanechat odkaz jen prostřednictvím maleb, kreseb, či jiných uměleckých monumentů, spisovatelé knihami či hudební géniové psaním skladeb. Po vynálezu počítače jsme my lidé v úplně jiné pozici a náš odkaz může přežívat v různých jiných formách s trochou nadsázky až do konce světa. Když se vrátime ke sportu, tak třeba já si kolikrát dohledávání různé záznamy z olympiády před více než sto lety, tak o nejlepších či výjimečných sportovcích současnosti se jistě povedou diskuse i za více než 100 let třeba v rámci studia na univerzitách a jejich odkaz může být předmětem dalšího zkoumání a výzkumného bádání. Ano sport je pomíjivý, ale také žijeme v době úplně jiných možností. Toť vše
Reagovat
Amputace
Ano, v tom máš pravdu. Ostatně jsem to psal už v tom prvním příspěvku. Jen si zkrátka nemyslím, že to někoho bude za staletí zajímat. Spíš možná jen pro zajímavost, jak před dvěma sty lety vypadal tenisový zápas, ale že by si to někdo pustil s reálným zájmem o ten reálný výkon daného sportovce, to si vážně nemyslím.

Diskuze se určitě povedou, to ano, to ale pořád není artefakt, něco reálného a hmatatelného, co by ti sportovci vytvořili a zanechali.
Reagovat
fiftyn15
Nějaký odkaz zůstane i po mimořádných sportovcích a jak si to historie přebere už nechme na ní..

Jinak chápu pointu tvých příspěvků, Djokovič prostě není Picasso, Nadal není Michelangelo a ani jeden nenamaloval Guernicu nebo nevymaloval Sixtýnskou kapli. Takové skvosty vytvoří jen geniové a sport a umění jsou dva zcela odlišné světy, i když nějaké paralely by se určitě našly
Reagovat
Amputace
Reagovat
sojka1
vynecham schvalne moudre uvahy o celospolecenskem fungovani, uloze a odkazu sportu, jen se usmivam a myslim, ze ses s tim vyporadala moc pekne, fakt. :-) Akorat ze ted u kafe mudruju. :-)) Pro me jsou vlastne hraci budoucnosti oni zminovani filharmonici, kteri se sejdou zahrat si podle spolecnych not a budou-li spickovi, predvedou spickove mistrovske dilo. A protoze pujde o stejne noty, podle kterych hraval uz Kral Laver, je vlastne nemozne, aby v jejich dile nebyly stopy starych mistru a bude jen na odbornem posouzeni, koho styl ze se v jejich hre promita..... ono i nadseni divaku, at uz ho budou sdilet jakkoliv, muze klidne taky pomyslne preklenovat cela staleti.... a nebo uz za par let ty spolecne noty hracum znici Mouratoglou, hru beh casu, jine potreby, moznosti a bude se hrat uplne odlisna. Ale ty paralely se ti povedly a verim zas v jine, protoze to snad budou jeste porad lide.... :-))
Reagovat
fiftyn15
Moc zajímavá a pravdivá myšlenka. Ano. Všechno je o lidech a o způsobu jejich myšlení, chování a vyjadřování a o tom jakou formou a jakými prostředky dovedou promlouvat a jak do budoucna přenesou minulý, současný ale budoucí odkaz generacím, které přijdou po nás.. Každá oblast lidské činnosti ať už třeba sport či umění má své poklady. Vyjimeční lidé je vytvořili ať už štětcem či s raketou v ruce a jejich odkaz by měl být střežen a předáván generacím budoucím.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Tenis převálcuje paddle tennis a budou ho hrát roboti a cyborgové.
Doporučuji se podívat na to, jak už robot zvládá pingpong.
Reagovat
Amputace
Promiň, sojko, tebe mám za celkem inteligentní z těch, kteří tady přispívají. Ale první část tvého příspěvku je z praktického fungování filharmonie úplně mimo, promiň. Neber to jako urážku. Je nicméně očividné, že nevíš vůbec nic o tom, o čem píšeš. Ale beru, že si děláš jen srandu ;)
Reagovat
sojka1
priznavam rovnou a bez muceni, ze jsem linii praktickeho fungovani filharmonie opravdu nesledovala a naprosto ucelove si vypujcila mnohoznacne slovo hrac.... :-))
Reagovat
winsett8
Z mého pohledu, téma, které jste nakousli, se může rozvíjet dalšími směry. Těžko predikovat, co bude za desítky let, ale přihlédnu-li pouze ke sportu, vždy je zastřešen nějakou organizací. A podle oblíbenosti se k tomuto sportu, dále přidává určitá komunita. Tenis má již pevné místo mezi dalšími sporty, a své velikány, ač to není na první pohled tak patrné, dokáže ocenit. Sportoviště jsou pojmenované právě podle nich, Nadal má sochu na RG, dále sportovní akademie. Díle dokumenty a filmy, která se smaží přiblížit jejich kariéru. Djokovic již dnes, opanoval většinu rekordů, a nebo se přinekhorším pohybuje v první trojici. A nepochybně bude přibývat další díla. Tím jsem chtěl skromně naznačit, že o dalším směřování rozhoduje komunita, a to jak hluboké kořeny dokáže zapustit v dalších odvětvích lidské činnosti. Osobně považuji za dílo( tak jako u skladatele notový zápis), rozbor jeho úderové techiky(bekhand, forhand,...), ktéré v podstatě charakterizují jeho vlastnosti. Což v odstavci - Nikde v divadle se nebude hrát, co napsali... považuji za rozpor.
Reagovat
Amputace
Krásný příspěvek, díky za něj. Nicméně ta diskuze není o tom, jestli si ty velikány sportu někdo zapamatuje (to jistě ano, bude o tom nespočet pramenů), ale co po nich reálně zůstane za "dílo". A můj názor je ten, že žádný.
Reagovat
Vlk-v-trave
A co Leonidas z Rhodos, Herodoros z Megary, nebo Hipposthenes ze Sparty... ti se zapsali tak, že jejich odkaz přežil tisíciletí... :-) možná někdo může namítnout, že nemáme video záznam, sochu atd....ale záznam je v textech, což nakonec je také záznam a dost lidí nadchnul nebo inspiroval i po tisíci letech.... a to je prostě fakt...
...nakonec bych se tím asi tolik netrápil co jak dlouho přežije...neboť i ty díla jako obrazy, stavby, hudební skladby jsou pomíjivé... čili z určité perspektivy pomine vše...a to je další fakt... možná bude tedy důležitější něco jiného v tom všem... jedno jestli jde o sport nebo umění...
Buď ty věci inspirují k našemu lepšímu jednání, rozvoji, k něčemu dobrému nebo jen prostě na ně čumíme, nebo posloucháme... a nic... :-) nebo dokonce ničíme... nebo se chováme hůř než zvěř... atd.
...za sebe říkám...že bych šel v tomhle směru... :-)
Reagovat
fiftyn15
Hmm. Též zajímavá myšlenka. Určitě není od věci si povšimnout, kolik filozoficky smýšlející lidí se najde na obyčejněm tenisovém webu.. ale říkám to v tom pozitivním slova smyslu. Určitě je zapotřebí nenechávat spát naši šedou kůru mozkovou ale naopak je potřeba ji masírovat novými a neotřelým myšlenkami. Tleskám všem, kdo i v pozdních nočních hodinách dají přednost filozoficky náročnějším debatám před zaslouženym odpočinkem
Reagovat
Tomas_Smid_fan
ani to nepomůže. Zbyde jen tik tok
Reagovat
fiftyn15
No pokud se na tom ukájíš tak prosím. Fantazii se meze nekladou
Reagovat
Tomas_Smid_fan
myslím, že moje nepřítomnost na tomhle děsu nevyváží ty stovky milionů, co to sjíždějí...
Reagovat
muster
Cimrman
Reagovat
Ondra979
hm, tak urcite na tom neni zas tak spatne, aby neporazil priste Opelku, ale prece jen, na uplne top uroven Sinnera, Alcaraze v top forme a mozna se pridaji i dalsi ze spicky uz to asi nikdy nebude, v takovych zapasech uz bude potrebovat aspon mensi vypadek soupere...tak nejak bych to videl
Reagovat
pantera1
Taky si myslím,to by snad bylo už aji proti přírodě, kdyby všechny pořád porážel. Je vidět, že ten pohyb je hodně úspornej. Nemá to asi ani zapotřebí se svýma výsledkama. Chce si určitě ještě nějaký cíl splnit, aby měl motivaci. Ale ne za každou cenu. Popelák dnes hrál výborně a trápila by se s ním dnes pravděpodobně většina hráčů. Ale aby vyhrál GS to, už bude fakt o velkém štěstí,kdyby se to povedlo. Ale 24 je taky velká krása, obrovský úspěch
Reagovat
muster
už sem to tu jednou psal...bude čekat na jednu šanci, která nějakou souhrou okolností přijde ...a tu šanci musí využít... výhodou je, že to může být na jakémkoliv GS, nevýhodou věk a zpomalování
Reagovat
pantera1
Kdo si počká, ten se dočká
Reagovat
Amputace
Je naivní očekávat, že bude vypadávat jen se Sinnerem, Alcarazem a případně Zverevem, přičemž ostatní bude pořád porážet. To by prakticky znamenalo téměř jisté semifinále/finále na každém turnaji. Skončí úplně stejně jako Nadal s Federerem a upsetů bude zkrátka přibývat, protože čím dál víc hráčů si na něj bude věřit a zároveň výhra v zápase s (byť 38letým) Djokovičem pro ně bude stále obrovská motivace, pro mnoho takových hráčů to budou dokonce největší zápasy jejich kariér. Takže zápas s Opelkou bych určitě nepovažoval výhledově za něco ojedinělého.
Reagovat
Ondra979
tak jasne, to ja si nemyslim, ze bude prohravat jen s temi nejlepsimi, ale upsety jiste budou a mozna jich nebude malo. bude zajimave, kde se mu to sejde, tj. jeho top forma a vypadek nekoho ze spicky...na GS uz to ale bude mit fakt hodne slozite, spis to bude nekde jinde
Reagovat
Pe3k
Nemáš pravdu jako obvykle. Vzhledem k jeho ranku je bude potkávat dříve než semi či finále.
Reagovat
Amputace
A ty ses jako obvykle chytil toho nejméně důležitého
Reagovat
Pe3k
Nepíšu, že je to nejvíce důležité
Reagovat
No-le
Reagovat
Mantra
No vida, mám pocit, že mu dochází, že 40tka je daleko a čas zrychluje. Slam už nevyhraje - na to bych vsadil hodně. Podle mě 98%, že 25tka zůstane nedotčená.
Reagovat
Marduch
Konkrétně kolik hodně na to vsadíš, chytrolíne? Nebo jako vždy jen tak blábolíš?
Reagovat
Mantra
no jako všichni v diskuzích píšu svůj názor - nikde není vypsaný kurz na takovou věc, ne? Jinak konkretně by záleželo, kolik by byl kurz, ale určitě si dovedu představit 5-cifer - na to mám aniž by to bolelo. Co ty? Dal bys na Djokoviče?
Reagovat
muster
vítěz AO N.Djokovic
Ano @5 Ne @1.17
Reagovat
Mantra
No to je, ale já psal o 25. celkově, dlouhodobou sázku s kurzem třeba 2-2 (resp. +- 1.9-1.9) nebo tak něco - Vsázet cokoliv za 1.17 - To je fajn asi jako 1.06 proti Opelkovi.
Reagovat
muster
rozumím...tohle v Česku nikdo nevypisuje...kdybych byl bookmaker, tak bych vypsal asi kurz 2
Reagovat
Ondra979
no to by podle me nebyl vubec spatny kurz, to by znamenalo, ze to je dle tebe asi 50-50 ze jeste jeden vyhraje, nebo uz ne kdyz si odmyslime marzi. ja myslim, ze je to cca tech 20-80 pct , tedy 20 ze jeste vyhraje, takze tomu odpovida asi kurz 1,25 ze uz nevyhraje.
Reagovat
Ondra979
na tipsportu mel jeste nedavno 2,5 na vyhru na AO, ale uz to zvedli na 5. i to mi prijde ale uz ted trochu malo
Reagovat
Marduch
i když mu fandim, tak za mě spíš už GS nevyhraje, 20:80. Ale on je fenomén tenisu, takže rozhodně bez sázky.
Reagovat
Kandinsky1
Na OH už mu taky skoro nikdo nevěřil, třeba ještě jednou překvapí
Reagovat
Mantra
třeba, o tom jsou sázky - ostatně kdyby nebylo to třeba, těžko by byli sázkové kanceláře a bookmakeři
Reagovat
Ereinion
pokud Sinner dostane ban, tak to může být klidně 50:50...největší šance budou asi letošní RG a Wimbl
Reagovat
Mantra
To RG možná, ale tam si myslím, že by ho dnes porazil i Ruud
Reagovat
Amputace
RG bych řekl, že je snad nejméně pravděpodobný GS, který by mohl ještě vyhrát. Ve Wimbledonu či na AO má určitě větší šance.
Reagovat
Ondra979
ja uz mu moc neverim ani na AO, muselo by se mu fakt sejit uplne vsechno, na W porad muze tezit z toho, ze malokdo umi "travu"..takze tam ma tu sanci ted nejvetsi, na RG uz taky docela malou
Reagovat
Amputace
Beru to tak, že AO vyhrál 10x a člověk se tam z jeho strany nemůže divit ničemu, podobně jako to bylo u Nadala a RG. Když si vzpomenu, kolikrát Nadal RG vyhrál, i když byl zcela mimo formu, všemi odepisován, ale jakmile prolezl na RG do druhého týdne, zapnul úplně jiný level a stejně vyhrál. U Djokoviče tento faktor vnímám na AO dost podobně.
Reagovat
Ondra979
to sice ano, ale prece jen NAdal a RG to je uplne unikatni pribeh, navic naposled vyhral, kdyz mu bylo presne 36, pak uz to neslo. jeste loni pred AO bych to videl mozna podobne, ale ted uz ne..samo, ze se to muze nejak povest, ale realne uz to podle me moc neni..Sinner i Alcaraz by ho meli celkem v klidu rozebrat, Zverev podle me taky, asi i MEdvedev a muze mit problemy uz i s dalsimi hraci ze spicky, sice je porazit muze, ale muzou ho unavit do dalsich boju, proto uz mu tam neverim, ale uvidime uz brzy
Reagovat
Amputace
Ano, souhlasím, jen dodávám, že 10x vyhrané AO může hrát stále roli - i v očích soupeřů.
Reagovat
Pe3k
Tak na antuce byla počas Nadalovy kariéry nulová konkurence.
Reagovat
Amputace
Běž s tím někam...
Reagovat
Pe3k
Pravda ti nikdy nevoněla
Reagovat
Amputace
Spíš mi to přijde zbytečné, když už jsem to řešil a argumentoval tisíckrát a tady je to úplně mimo téma. Ale to je taková tvá klasika - prostě jenom provokovat.
Reagovat
Pe3k
Lol ty si tragéd. Nikdy si nebyl schopen odpovědět a ani nikdo jiný z té vaší tlupy zfanatizovaných lobotomů. Je to z 0% provokace a ze 100% pravda.
Reagovat
Amputace
Vážně nechápu, o co ti jde. Proč se do mě úplně bezdůvodně navážíš?
Reagovat
Pe3k
To já vím, že nic nechápeš to opravdu nemusíš psát.
Reagovat
Amputace
Reagovat
turista
Nulová rozhodně ne. Byli tam Djokovič, Thiem, Fognini, Tsitsipas.
Reagovat
Amputace
Chytře jsi tam nedal toho Federera - nice one
Reagovat
Krisboy
Takovej Fognini byl přece vždycky daleko větší hrozba, než Federer
Reagovat
Pe3k
Od fanatika nečekej relevantní odpověď, v podstatě jen potvrzují, co sem psal...
Reagovat
Krisboy
Turista není jen fanatik, ale (na rozdíl od amputace, jak tvrdíš ty) skutečnej a totální lobotom. Něco tak tupého tady fakt nemá konkurenci.
Reagovat
turista
Od takového odpadu jako jsi ty je to spíš pochvala.
Reagovat
Krisboy
Reagovat
Amputace
Jako provokace mi to přišlo vcelku vtipné - na rozdíl od těch naprosto zbytečných výpadů Petříka. O co mu jako jde, vyvolat tisící první zbytečnou debatu o konkurenci antuka x tráva?
Reagovat
Pe3k
Psal jsem něco o trávě? Ne. Napsal jsem fakt, že na antuce byla počas Nadalovy kariéry nulová konkurence.
Reagovat
Amputace
Djokovič, Federer, Thiem, Wawrinka, Tsitsipas, Alcaraz, Soderling, Ferrer, Almagro, Fognini... Teď mi řekni, jaká byla za posledních 20 let konkurence na trávě.
Reagovat
Pe3k
Taková, že Nadal prohrál 4 Wimbledony v řadě s hráči mimo top 100!!!
Reagovat
Amputace
To zaprvé není pravda, a zadruhé, že Nadal je slabý na trávě, nijak nepodporuje tvrzení o silné konkurenci na trávě - spíš naopak. Rogerův top konkurent na trávě v jeho totálním topu byl právě Nadal, který pak dokázal 5 let v řadě nedojít do druhého týdne Wimbledonu. Celkem slabé - co do konkurence, nemyslíš?
Reagovat
Pe3k
Federer má lepší antukové resume než Thiem, Fogini a Tsitsipas dohromady.
Reagovat
Mantra
takže vlastně píšeš to samé, jen já myslím že je to 98%-2% ale tobě nikdo chytrolíne nenapše, asi jsem tě spíš jen trochu naštval, že jsem si to dovolil napsat tak trochu víc černě pro Djokoviče
Reagovat
Marduch
jo, sereš mě občas:) Ale teď to myslím obecně, když diskuzní hrdinové vyhlašujou, že je něco jasný jak slunce po buřině a pak se tu radši měsíc neukážou:)) Abychom se pohnuli, je na to kurz 1.8 a ty říkáš 5-ciferná sumička. Takže?
Reagovat
Tomas_Smid_fan
chceš tu mít druhého Pergolka?
Reagovat
Krisboy
Reagovat
Krisboy
Uhýbaš. Co znamená "vsadil bych hodně"?
"By záleželo" - tedy za jakých podmínek, a "hodně", to je kolik?
Reagovat
Mantra
A co chceš konkretněji - 5 cifer tj 10-99tisíc dle kurzu, být to 2-2 dám 99. To by ještě nebolelo tolik. Být kurz 10 dám 10 - v podstatě "to win" 100tisíc. Pro někoho je to hodně. Stačí to takhle? Ostatně napsat tu mohu cokoliv, proto jsem neměl potřebu psát konkrétně, ale když chceš.
Reagovat
Krisboy
Stačí, díky. Jen pak ještě napiš, kolik přesně a na co.
Reagovat
lvicek
To fakt není vypsané? Existují sázky na takový kraviny, že se docela divím, že něco takového poměrně jednoznačného, jako jestli Djokovič ještě vyhraje alespoň jeden GS nebo ne, neexistuje?
Reagovat
muster
takový věci hodně vypisují v Anglii...u nas jen nejbližší GS
Reagovat
muster
naše sazkovky jsou opatrný
Reagovat
Marek27
Je to na tipsportu i na fortuně
Reagovat
lvicek
No prosim ;).
Reagovat
Marek27
Ahoj, založil jsem si učet jen aby ti cinkly na učet nejake penize :)

Jde to vsadit na tipsportu, nevim co tady ostatni pišou za kraviny.

Tenis -- Tenis muži dvouhra -- special na sezonu 2025 -- Počet vyhraných Grand Slam turnajů v roce 2025 (hráč musí startovat na 4 Grand Slamech)

Kurz že nole nevyhraje ani jeden GS 1.80

nemáš zač
Reagovat
muster
tak to sem si nevšimnul, nikdy se to nevypisovalo...ale zase je tam ,, háček,, jako vždy a hnidopich by řekl, že je to vypsány pouze na tento rok , ne forever
Reagovat
muster
2025 (hráč musí startovat na 4 Grand Slamech)
Reagovat
Marek27
ano, ale ma to tu vyhodu ze kdyz nahodou vyhraje treba AO a pak nenastoupi na RG tak ti vrati vklad
Reagovat
Marek27
A na fortuně je to samozřejmě taky

Tenis speciály

přímo z hlavního menu, 5s hledání

Nole ani jeden GS ve 2025 kurz 1.57
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist