Serena: Šok to není. Ale každá porážka se těžko překonává

2. 7. 2013, 12:03
Aktuality 43
S prohrou se bude vyrovnávat jen těžko, ale své vyřazení v osmifinále Wimbledonu za šok nepovažuje. Pětinásobná vítězka londýnského grandslamu a světová jednička Serena Williamsová po porážce se Sabine Lisickou 2-6 6-1 4-6 ocenila výkon německé tenistky.
Profily hráčů
Serena Williamsová

"Není to šok," řekla Serena Williamsová po prohře, které předcházelo 34 vítězných zápasů včetně triumfu na pařížském Roland Garros. "Opakuji, není to šok, protože Sabine je na trávě skvělá a byl to na osmifinále hodně těžký zápas." 

Pravdou ale je, že vyřazení Sereny Williamsové je největším šokem v soutěži dvouher, které už letos přišly o dost favoritů. Světová jednička vyhrála před cestou do Londýna 31 zápasů v řadě a byla jednoznačnou adeptkou na titul. 

Sabine Lisická a Serena Williamsová"Nehrála jsem dost dobře důležité míče. Byla jsem při nich trochu váhavější, což mnohé vysvětluje," řekla Serena Williamsová. Porážku jako takovou bude jako vždy těžko vstřebávat. "Každá se obtížně překonává. Musím se vrátit k tabuli a najít cestu, abych z podobných zápasů příště vyšla vítězně," doplnila. 

Několikrát zdůraznila kvality německé tenistky. "Ona hrála super agresivní hru s uvolněností a bezstarostností. Znám ten pocit, kdy jdete na velký kurt proti jedničce, nemáte co ztratit a hrajete na maximum," řekla Američanka směrem k Lisické, semifinalistce Wimbledonu z roku 2011. "A k tomu patří mezi hráčky s nejlepším servisem, takže bylo dost obtížné jí vzít podání." 

Role favoritky Serenu Williamsovou prý nesvazovala, i když připustila, že nehrála úplně uvolněně. "Pokaždé, když jdu na dvorec, tak jsem favoritkou. Na to jsem si zvykla," řekl šestnáctinásobná grandslamová vítězka ve dvouhře. 

Američanka nečekaně zápas nezvládla ve třetím setu. Přitom už vedla 3-0 a podávala. " Už jsem cítila, že je výhra blízko. Najednou jsem neudržela servis, klesla mi úspěšnost prvního podání a to byla chyba," řekla a hořce dodala: "Z nějakého důvodu jsem si nebyla schopná nebo ochotná podání vyhrávat."

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK

Komentáře

43
Přidat komentář
Sonja
Když už jsme tu zavedli řeč na proužky...monty je bude mít moc rád, až uvidí tuto fotku:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/998351_10151454755302680_1294173417_n.png
:-)))))))
Reagovat
Sonja
Sakra, omlouvám se, že je to tu 2x.
Reagovat
smazaný uživatel
Oh :-))))
Reagovat
smazaný uživatel
Luxusní :-))
Reagovat
smazaný uživatel
Óóóóó, božská Maruška!!! :) Jo, já už jsem takovou podobnou fotku viděl na jednom fóru... :)
http://img23.imageshack.us/img23/5420/5ffk.jpg
Reagovat
smazaný uživatel
Abych to doplnil: Masha se takhle fotila pro magazín Sunday Times Style. V tom článku je i odkaz na fotogalerii... :)
http://www.mariasharapova.com/news/sunday-times-style-magazine.aspx

No, tohle jí vážně moc sluší. :)
Reagovat
Sonja
Když už jsme tu zavedli řeč na proužky...monty je bude mít moc rád, až uvidí tuto fotku:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/998351_10151454755302680_1294173417_n.png
:-)))))))
Reagovat
dadaft
tak ona Serena pod tlakem chybuje, jako každý, a bývaly hráčky, které ji pod ten tlak dokázaly dostávat, třeba Henin, Clijsters, Capriati, Davenport, Mauresmo, Venus.................
kdo dneska?
měla by to být rozhodně Petra, ale ta momentálně tráví čas tím, že dostává pod tlak sama sebe.
na betonu Azarenka.
na trávě Lisická.
nikoho dalšího moc nevidím.
to se to potom hraje...

ale dobrá, nikdy nikdo neměl takový servis jako má teď Serena, takže ji skřípnout je opravdu velký problém.
Reagovat
smazaný uživatel
Souhlasím s tím, že jí uměla zatlačit Justine, Capriati, Venus a i třeba JJ.

Se všemi má pozitivní bilanci, i když je to někde jen o fous.
Justine - 8:6
JJ - 6:4
Capriati - 10:7
Venus - 14:9

Ale Davenport ani Kim ne.

S Davenport 10:4
S Kim dokonce 8:2
Reagovat
dadaft
no, se silnou Kim se potkala jen jednou, v 2009 na US Open, a prohrála ve dvou......................
(2009 byla jinak pro Serenu skvělá)
jinak jsou to všechno tuším starší výsledky.
Kim po návratu dokázala skřípnout kohokoliv...
Reagovat
dadaft
* (sezóna 2009 byla jinak pro Serenu skvělá) *

ale to není nic proti Sereně - je to nezpochybnitelně nejlepší hráčka současnosti, i přes tu prohru. ))
Reagovat
smazaný uživatel
Ne, já to chápu - jen jsem se nad tím zamyslel a ze zajímavosti se podíval, jak to s nimi Serena měla, protože už si to hlavně u těch dávných zápasů nepamatuju. A možná bychom si vybavili ještě i jiné hráčky, které na ní uměly....

Jo, to máš pravdu, Kim byla po návratu rozhodně skvělá, a při tom USO 2009 Serenu slušně rozebírala po celý zápas.:)
Reagovat
smazaný uživatel
Když se za tím člověk ohlédne, tak má za sebou opravdu úctyhodnou šňůru.
Vyhrála 34 zápasů a pět turnajů v řadě, z toho po 11 letech RG. A proti Kimiko vyhrála už svůj 600. zápas v kariéře.

Sabine včera hrála moc dobře. Serena se ve druhém setu ještě zmáčkla, co to šlo, a předvedla v něm skvělý výkon. Ale na celé dva sety si tu výkonnost již podržet nedokázala. Ve třetím setu Sabine tlačila a Serena začala postupně uvadat. Hrála více na jistou, byla nepřesná i ve vyložených pozicích, měla špatný timing.
Za stavu 4:4 zahrála při výhodě Sabine aut z jasné pozice a to měla otevřený celý kurt. Měla už zpomalené instinkty, neměla potřebnou výbušnost a reakce, vytrácel se "zabijácký reflex".
Neměla už jakoby šťávu - ale toho jsem si všímal od prvního zápasu na turnaji. Když jsem se podíval na třetí set znovu, bylo vidět, jak jde její výkonnost, oproti setu druhému, dolů. A hlavně jí celý zápas nešel servis tak, jak by právě proti Sabine potřebovala.

Ona neměla tak dobrý servis (na její poměry) od začátku turnaje. Odehrála velké množství antukových zápasů a ten přechod na trávu se jí nezdařil vůbec optimálně. Potřebuje si odpočinout. Stejně si myslím, že kdyby dokázala postoupit, vyřadil by ji někdo jiný. Třeba už v SF. Ta šňůra byla dlouhá a už toho bylo příliš.

Byl to pěkný a napínavý zápas. Někdo tu včera psal, že by si zasloužily postup obě. Ale to si nemyslím, Sabine byla včera lepší hráčkou. I statistiky W/UE to potvrzují. Sabine 35/25, Serena 25/23. To jsou na Serenu špatná čísla.

Jen doufám, že se Sabine nepo... z vyřazení velké hráčky, jako to má ve zvyku, a že to zužitkuje.
Reagovat
Sonja
hezky si to shrnul:-) Souhlasím.
Serena včera byla k poražení...na druhou stranu, ani v tomto stavu by ji 99% hráček neporazilo. Sabine na trávě (ještě s tou tradicí vyřazování RG vítězek:-D) patří mezi to 1%...
A doufám stejně jako ty, že se Sabine nerozsype a půjde turnajem dál...nejlíp až pro titul:-)
Reagovat
Laura
Ano, byl to pěkný a napínavý zápas. I když jsem si přála jiný konec.
Reagovat
smazaný uživatel
Alespoň jí to třeba o to více namotivuje na americké turnaje a USO.:)
Reagovat
smazaný uživatel
Nezvratný osud!:) Tys to psala už po její výhře na RG!:) Nejsi nějaká sudička?:) Jsem zvědavý, jak to bude s vítězkou RG příští rok, pokud bude teda Sabine v pavouku.:)

Jj, taky Sabine přeju v turnaji úspěch a postup alespoň do finále. A vůbec, zůstaly tam zajímavé hráčky, takže to bude ještě zajímavé.
Reagovat
Laura
Věřím ti.
Reagovat
Sonja
Jj, ale já to myslím nepsala první, někdo to psal ještě přede mnou:-) (možná bajerece?)
Reagovat
smazaný uživatel
To jsem byl asi já, kdo napsal, že si ani jedna nezasloužila prohrát. :) No, statistiky jsou jedna věc a Sabine byla o trochu lepší. Já jsem si ale jistý, že při jiném losu by postoupily obě a taky by si to obě zasloužily. Včera to byl úžasný zápas od obou a myslím si, že označení "předčasné finále" tentokrát není vůbec přehnané... Na rozdíl od tebe si myslím, že kdyby Serena zvládla ten včerejší zápas, tak už by ji nikdo nezastavil. Ale to už jsem ti taky psal, že Serena to celé vyhraje, pokud přejde v osmifinále přes Sabine (jak říkáš, nezvratný osud). :)

No a spolu s tebou a Sonjou doufám, že to Sabine tentokrát pořádně zúročí... Jo a jinak díky Sonje za tu noční odpověď, že Sabine porazila ve Wimbledonu čtyři vítězky RG a tou čtvrtou (kterou jsem nevěděl) byla Světlana v roce 2009. :)
Reagovat
smazaný uživatel
To máš možná pravdu....Ale stejně, seš sudička a basta!:)
Reagovat
smazaný uživatel
promiň, já jsem si tu tvou reakci v komentech přečetl až dnes.A bylo to zapadlé, takže jsem to o té Světlaně už nepsal.:)
Reagovat
smazaný uživatel
Jj, není třeba klesat na mysli. Sice se jí poprvé v kariéře nepodařilo obhájit titul ve Wimbledonu, ale RG je pro ni cennější trofejí.

Takže netřeba uvadat na mysli. Odpočine si, zdravě se nabudí (tzn. pěkně naštve), a když vydrží zdraví, ještě nějaký GS určitě vyhraje.:)

Jo a Lauro, nedá mi to, abych se nezeptal - máš velmi zajímavé složení týmu ve Fantazy lize. Máš tam hráče, kteří se turnaje ani neúčastní. Pobavilo mě to.:) To sis asi dala nějaký náhodný výběr, ne?:)
Reagovat
smazaný uživatel
V pohodě. :) Já vím, bylo to už hodně dole...
Reagovat
Sonja
Jé, já se bála, že už si toho nevšimneš:-D:-) Nemáš zač.

Oskar- Dobře no:-)))
Reagovat
smazaný uživatel
Tak jasně, taky si myslím, že kdyby měla lehčí soupeřku, že by postoupila.

Ale nemyslím si, že by vyhrála celý turnaj.
Samozřejmě, jsou to už pouhé spekulace. Ale ona měla problémy od prvního zápasu - problémy se svou hrou na trávě. Nemyslím tím problém vyhrát ty konkrétní zápasy. A příliš se to nelepšilo. Jen ten druhý set se včera blížil její optimální hře - i když i tam ten servis nebyl dobrý.
Ona opravdu ztratila ve třetím setu několikrát velmi nadějné vedení, a to u ní není vůbec obvyklé, už na to zkrátka neměla.
Reagovat
Laura
Jo soutěžím prvně a spolehla jsem se na náhodný výběr a takhle mě to vypeklo.
Ale dnes jsem koukla, že jsem se konečně odrazila ode dna a už nejsem poslední!!! A ještě pořád mám dvě želízka v ohni.
Reagovat
smazaný uživatel
No tak to je teda s tím složením týmu úspěch.:) A víš co? Není důležité vyhrát, ale zúčastnit se.:)
Reagovat
smazaný uživatel
Já jsem si taky myslel, že za stavu 3:0 ve 3. setu to už Serena nepustí. Hlavně po těch třech prasátkách v řadě... No, nebývá to u ní zvykem, ale někdy se to prostě stává. Nemyslím si, že by na to včera neměla. Prostě Sabine za tím šla a nevzdávala se. Nakonec ještě ve 3. setu předvedla skvělý výkon a díky tomu to otočila.

Když teď vidím jména čtvrtfinalistek a představím si tam Serenu místo Sabine, tak už tam prostě není nikdo, komu bych proti Sereně věřil... Ale jak říkáš, to už jsou jenom spekulace.
Reagovat
smazaný uživatel
Však být sudičkou je hezké.:) Ale jakožto členka místní módní policie alespoň, prosím, zařiď na USO šaty bez pruhů!:))
Reagovat
smazaný uživatel
Od té doby, co mám aplikaci od janekdy, tak si těch nových komentářů většinou všimnu... :)
Reagovat
Sonja
monty- Aháá, ty máš janekdovu vychytávku...tak to jo. Já se včera rozmýšlela, jestli ti tam tu odpověď ještě mám psát, že si toho nevšimneš...tak příště bez váhání:-)))

Oskar- Chjo, když já zrovna na proužky ujíždím:-(...:-DD Ale dobře. Sereně nakonec sluší všechno, tak co:-)
Asi by sis představoval znova něco takovýho:
http://sports.ndtv.com/images/stories/serena_french300452.gif
:-))))))))
Reagovat
smazaný uživatel
:))

Tak to máš asi to štěstí, že vyhráváš (jedno co) i proužkovaná.:))

Ano, to by se mi líbilo velice.:))
Reagovat
Sonja
je paní:-) Moc se mi na ní líbí, jak dokáže přijmout prohru, přestože na ně v životě není tak zvyklá.

Je to fakt smůla, že se se Sabine střetly už takhle brzo, ten zápas by se hodil na finále:-)
Reagovat
smazaný uživatel
Přesně tak, pravá šampionka :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Máš naprostou pravdu. Já si pamatuju, jak jsem se jednou díval na video z finále Wimbledonu 2004 (v té době jsem tenis ještě moc nesledoval) a když nad Serenou tehdy vyhrála Masha, tak to Serena taky brala s úsměvem a úplně v pohodě. :)

A taky souhlasím s tím, že tenhle zápas by se klidně hodil na finále. Nepředpokládám, že letos na Wimbledonu uvidíme ještě něco lepšího... Obrovská smůla, že už se utkaly takhle brzy. Při jiném losu vůbec nepochybuju, že by ve čtvrtfinále byly obě. To je taky důvod, proč jsem včera psal, že si ani jedna nezasloužila prohrát...

Jinak vážně obdivuju Serenu, Mashu, Rafu, Rogera a další, že po takových zápasech jsou schopni ještě na něco odpovídat. Já bych tam musel některé novináře pozabíjet. :D Mashy se po prohře ve 2. kole někdo zeptal, jestli ji prý nerozptyluje Sugarpova. No, tenhle by byl první na řadě... :D
Já už jsem vážně alergický na titulky typu "šok", "senzace" apod. Proboha, vždyť jsou to taky jenom lidi a někdy to prostě nevyjde... To je právě důvod, proč tolik obdivuju favority, když dokážou potvrdit svou pozici. Na ně je tlak, oni prostě musí. Sice mají většinou lepší schopnosti než soupeř, ale musí to prodat v tom zápase a to je kolikrát dost těžké... Když to favorit dokáže ustát, tak to obdivuju mnohem víc, než když to jednou uletí nějakému outsiderovi. A to prosím nejsem Cico. :D

No a na závěr musím ještě dodat, že Serena má pravdu a tohle až takový šok není. Už před zápasem spoustu lidí vědělo, že Sabine na trávě umí a porazila tam už nejednu favoritku... Takže nečekané to je, ale podle mě tam byly překvapivější výsledky než tenhle.
Reagovat
smazaný uživatel
Šílený byl i dotaz na Darcise, jestli se zmaěřoval na Rafovy kolena. Bych asi odešel :D
Reagovat
smazaný uživatel
Ježíš, co čekali, že jim na to odpoví? :D Že se snažil trefit Rafu tenisákem do kolene a při výměně stran ho tam chtěl nenápadně udeřit raketou??? :D
Reagovat
Sonja
tomasinho- Jj:-))

monty:
Serena je v tomhle prostě neuvěřitelná...jiné hráčky se po prohře tváří kysele a jen tak "napůl" podají ruku, přičemž prohry musí snášet daleko častěji než právě Serena.
A s těmi novináři máš teda úplnou pravdu:-D Já si taky často říkám, že bych ten tlak asi neustála, poslala je někam atd...ale oni to maj holt "v popisu práce" a jsou to profíci no.
A souhlasím i s tím, že to favoriti maj daleko těžší než nějaká "bombička", která může jen překvapit, nikdo od ní nic velkého neočekává...a je obdivuhodné, jak dokážou ten tlak unést, věčně potvrzovat svou pozici...
Když si zmínil Cicka, mně na něm vadí, jak ty nefavority shazuje a jak má pocit, že všechno je předem nalajnovaný, když není. Nejde mi o to, že má favority rád. Podle mě i samotní favoriti dokážou uznat kvality soupeře a nemyslí se, že jsou na 100% vítězi.
Reagovat
Sonja
*tenisti to maj v popisu práce a jsou profíci...

Já když píšu delší komentář, vždycky to je hrůza:-DDD
Reagovat
smazaný uživatel
No, třeba zrovna Anička občas podává ruku jenom tak napůl... Ale já to neberu jako nějaký projev neúcty k soupeřce. Je v tom prostě jenom ten počáteční smutek z prohry a taky chce co nejrychleji zmizet z kurtu. Třeba právě u Any vždycky vidím, že ji to strašně mrzí a je z toho smutná. Pak jsem smutný taky. :( Ale když vyhraje, tak se zase krásně usmívá a já mám radost. :) A takhle podobně je to asi u všech hráček, kterým fandím...
Serena má tu výhodu, že každá její prohra je na dlouhou dobu poslední. Tak si prostě jenom řekne: "No co, tak vyhraju příště." A může být v pohodě. :D Přesto máš samozřejmě pravdu, že v tomto ohledu jde opravdu příkladem. :)

No, nalajnované a předem jasné není samozřejmě nikdy nic a už vůbec ne ve sportu. Jinak by to snad ani nemuseli hrát a jenom by se určily výsledky... Pak by byl Cico možná spokojený. :D
Reagovat
Sonja
Tak zdaleka to není jen Anička:-)...a já neříkám, že takové tenistky (takoví tenisté) jsou špatní lidé nebo tak. Akorát mezi nimi holt vyčnívá například Serena. A já nemůžu jinak, než to zmínit:-))
"Serena má tu výhodu, že každá její prohra je na dlouhou dobu poslední. Tak si prostě jenom řekne: "No co, tak vyhraju příště." A může být v pohodě."...jako na tom něco bude!:-DDD I tak: obdiv:-)

Přesně tak, mohli by rovnou největšímu favoritovi dát titul- vybíral by se podle nějaké ankety...takže by všechno bral Federer:-DD
Reagovat
smazaný uživatel
A nevím, jestli si na to vzpomínáte, ale třeba po prohře na USO v r.2011 se Sam, si k ní šla i na chvíli sednout a prohodit pár slov, zatímco připravovali ceremoniál. To mi přišlo celkem fajn.
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist