Vondroušová chce rozvíjet svou školičku, vyhlíží United Cup a má obavy o Štvanici
Sokolovská rodačka stihla po životní sezoně dovolenou na Maledivách a po návratu do Evropy byla také na horách v rakouském Söldenu. Sotva třítýdenní volno jí uteklo rychle. "Tohle byla asi nejkratší mezisezonní pauza, jakou jsem měla. Člověk se ale musí začít trochu hýbat," uvedla Vondroušová, kterou čeká v roce 2024 potvrzování vybudovaných pozic.
"Pořád asi rezonuje ten wimbledonský triumf, ale mně už se to zdá hodně dávno. Sezona byla strašně dlouhá. Také ale byla skoro až neuvěřitelná a chtěla bych na ni navázat. Ale bude to těžké," tuší tenistka, která dlouhá léta považuje za svůj druhý domov klub I.ČLTK na pražské Štvanici.
Právě tam svým jménem zaštítila dlouhá léta fungující tenisovou školičku pro děti a chce se podílet na jejím rozvoji. "Vždycky jsem něco takového chtěla mít. S dětmi ráda trávím čas a už v dřívějších letech jsem se tam objevovala. Teď se budu snažit, aby to bylo ještě více intenzivní. Myslím, že většina hráček má nějaké akademie. Kariéra není navždy a tohle je něco, co mě baví a chtěla bych to dělat i potom," vyprávěla Markéta Vondroušová.
Co se stane se Štvanicí?
Co ale wimbledonskou vítězku tíží, je současná situace, která se děje okolo legendárního areálu. Vzhledem k plánované revitalizaci ostrova Štvanice, jehož první částí je už zprovozněná lávka z Karlína, je jednou z variant zákaz vjezdu aut k tenisovému centru. Jedna ze studií nepočítá ani se sedmi stávajícími kurty tenisového klubu.
"Příliš to nechápu, na kurtech Slavoje jsem vyrostla a právě v prostorách za viaduktem jsem toho jako malá odehrála nejvíc," obává se plánovaného konceptu dnešní tenisová hvězda. Zákaz vjezdu automobilů pak prý velmi zkomplikuje hlavně dopravu spousty mimopražských dětí na tréninky, jejichž tréninky začínají ve 13 hodin a končívají i po sedmé hodině večer. "Těžko si představit, že rodiče s nimi budou jezdit městskou dopravou a čekat na ně třeba do tmy a pak zase tramvají a vlakem pojedou domů," přidal svůj pohled k problému šéftrenér štvanické akademie Jan Pecha.
United Cup na úvod sezony
Vánoční svátky prožije vítězka Wimbledonu 2023 v hektickém režimu. Na přelomu roku totiž bude reprezentovat Česko v rámci tenisového United Cupu. Turnaj smíšených týmů začne v Austrálii 29. prosince. "Vypadá to, že 23. prosince budeme v Sokolově, na Štědrý den v Praze a 25. prosince už máme odpoledne let. Ale takhle to mívá každý rok. Rodina už je na to nastavená, takže to nikdo nebere nijak zvláštně," řekla Vondroušová.
V týmu jsou vedle ní také Jiří Lehečka, Vít Kopřiva, Petr Nouza, Sára Bejlek a Miriam Kolodziejová. Češi narazí v základní skupině na Čínu a Srbsko. "Těším se na to. Jsem ráda takhle v týmu a že to nebude hned nějaký šíleně stresový turnaj. Mluvila jsem i s Lehym (Lehečkou), s nímž jsem se primárně domlouvala, že se přihlásíme. Myslím, že se na to těšíme všichni," dodala Vondroušová.
Bylo by to likvidační, říká Šavrda o plánovaných změnách
Představitelé tenisového klubu I. ČLTK Praha v čele s wimbledonskou šampionkou Markétou Vondroušovou se staví proti plánovaným změnám na ostrově Štvanice. Podle generálního manažera Vladislava Šavrdy byla vypracována studie, podle níž by klub přišel o sedm z 16 kurtů včetně víceúčelového hřiště na kondiční přípravu. Šavrda dnes na tiskové konferenci řekl, že bude jednat i s vedením Prahy 7, které plánuje omezit dopravu na ostrov.
"Začátkem září jsme se dozvěděli, že vznikla nová studie využití ostrova Štvanice. A to v tom smyslu, že sedm kurtů za Negrelliho viaduktem včetně víceúčelového hřiště na kondiční přípravu, které jsme vybudovali od povodní v roce 2002 až k dnešnímu dni, v této studii neexistují. To znamená, že nám je chtějí vzít. To pro mě bylo absolutní zděšení," uvedl Šavrda.
Nepotěšilo jej ani vedení Prahy 7, které chce v brzké době omezit vjezd automobilů do areálu. "To bylo zděšení číslo 2 a od té doby intenzivně pracujeme na tom, aby se ta situace změnila. Myšlenka, že by nám vzali ze 16 kurtů sedm plus kondiční hřiště, mi připadá neuvěřitelně drzá. Je to pro mě absolutně nepřijatelné a hodláme udělat maximum, aby se tato pitomá myšlenka zvrátila," doplnil Šavrda.
Klub I. ČLTK Praha, který na Štvanici sídlí, oslavil letos 130. výročí existence. Vedle Vondroušové je například další klubovou hráčkou finalistka letošního Roland Garros Karolína Muchová. Štvanice v minulosti hostila také řadu památných zápasů, hráli zde například Martina Navrátilová či Rod Laver.
Podle Šavrdy vznikla prvotní myšlenka na úpravu ostrova už v roce 2013, kdy Praha vypsala architektonickou soutěž na revitalizaci ostrova. "Tu nejvyšší cenu udělili projektu, kde ostrov Štvanice už neměl vůbec žádné kurty. Jeden architekt vzal štětec, všude nasázel stromy od jedné špice k druhé, s tím vyhrál druhou cenu v hodnotě 400 tisíc korun. První cena tenkrát nebyla udělena. Tehdy se ta kacířská myšlenka nastartovala a teď se začala rozvíjet. Studie, která teď existuje, je znovu předložena stejnou architektonickou kanceláří," líčil Šavrda.
Plány na úpravu ostrova Štvanice se nelíbí ani Vondroušové. Tenistka I. ČLTK Praha na kurtech za Negrelliho viaduktem rozvíjela kariéru a dodnes je členkou klubu. "Je to pro mě smutné. Odmala jsem tam hrála strašně moc hodin a trávila na Slavoji hodně času. Ty návrhy, aby tu nic nebylo, jsou mimo. Stejně tak je smutné, že by sem nemohla auta, která tu jezdí často a rodiče v nich vozí děti na tréninky. Doufám, že to tak nebude," řekla Vondroušová.
Šavrdu nyní čekají jednání. "Napsal jsem vysvětlující maily na radu hlavního města Prahy, protože té patří všechny pozemky na ostrově. Napsal jsem radním, kteří předkládali návrh na budoucnost ostrova. Bohužel arogance moci je tam tak velká, že jsem nedostal žádnou odpověď," uvedl Šavrda.
Ohledně dopravy a budoucího vjezdu do areálu je v kontaktu se starostou Janem Čižinským. "Odpověděl mi, že bude svoláno jednání, ke kterému budeme přizváni," doplnil Šavrda.
Podle Čižinského je v plánu přesunout parkoviště zhruba 200 metrů pod Hlávkův most. "My se žádnému jednání vůbec nebráníme. Jde o to, aby se auta nepotkávala v klidové zóně právě třeba s dětmi na odrážedlech, které si připadají, že jsou v parku. Proto přesouváme parkování pod Hlávkův most," řekl Čižinský České televizi.
Konečné termíny na úpravu ostrova Štvanice zatím nejsou stanoveny. "Nejsou tam data, ale ta doprava by se měla řešit od jara. V návrhu zatím je, že by na začátku silnice dali zajíždějící kolík a přidělí nám pár karet pro zaměstnance. Dalších 400 členů, rodiče nebo děti nedostanou nic. Jinými slovy jde o naprosto likvidační záležitost pro klub," dodal Šavrda.
Komentáře
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele