Wawrinka poprvé porazil Nadala a získal premiérový grandslamový titul
Úvodní sadu získal Wawrinka díky brejku ve čtvrté hře, ve které mu pomohla i dvojchyba soupeře k vedení 40-15 a Švýcar první brejkbol zápasu využil. Nadal se mohl vrátit do hry o úvodní dějství v devátém gamu, kde se na returnu propracoval ke třem brejkbolům. Wawrinka si ale vedení vzít nenechal a především díky prvnímu podání, po kterém vyhrál všech 12 z 12 míčů, poprvé v kariéře vyhrál nad favorizovaným Nadalem set.
Wawrinka vstoupil skvěle i do druhé sady, když na úvod vyhrál gam na returnu čistou hrou. Po třetím gamu za stavu 1-2 si Nadal vyžádal čas na ošetření a zřejmě to nebylo jen z taktických důvodů. Španěl prohrál následující tři hry, ve kterých nevypadal vůbec fit. V závěru setu sice Nadal snížil na 2-5 ale hru na servisu si Wawrinka bezpečně pohlídal.
Třetí set Wawrinka nejspíše podcenil a předvedl velmi chabý výkon. Švýcar udělal především v první polovině setu a zejména z forhendu velké množství nevynucených chyb a brzy prohrával 0-3. Nadal byl zdravotními problémy se zády limitován na servisu i při pohybu, přesto dokázal duel zdramatizovat. Třetí set vyhrál 6-3 a snížil stav finále na 1-2.
Do čtvrté sady vstoupil Wawrinka mnohem koncentrovanější, v šesté hře získal soupeřův servis a dostal se do zaslouženého vedení 4-2. Následnou hrou na servisu, kterou Wawrinka prohrál s nulou, ale zaskočil nejednoho fanouška tenisu. Zraněný Nadal však neměl na to nabídnutou šanci využít, Wawrinka byl nad jeho aktuální síly. Švýcar Nadalův servis znova prorazil, ve hře na servisu proměnil hned první mečbol a možná i s vědomím zranění soupeře se ani příliš neradoval. Až posléze utíkal do lóže poděkovat svému týmu v čele s koučem Magnusem Normanem.
"Nejdříve bych chtěl říci, že je mi to líto, Rafo, a doufám, že tvoje záda budou brzy v pořádku," začal Wawrinka svoji řeč při slavnostním vyhlášení. "Jsi velký šampion, je ctí s tebou hrát a loni jsi prožil skvělý návrat po zranění."
Nadala, který vyhrál Australian Open v roce 2009 a útočil na čtrnáctý grandslamový titul, dokázal Wawrinka porazit až na třináctý pokus. V předchozích dvanácti vzájemných zápasech nezískal ani set. "Byly to skvělé dva týdny a mrzí mě, že to takhle skončilo. Omlouvám se. Bojoval jsem," řekl Nadal divákům.
Švýcar cestou za titulem vyřadil mimo jiné ve čtvrtfinále obhájce titulu Novaka Djokoviče ze Srbska a v semifinále Tomáše Berdycha. "Loni jsem tady prohrál bláznivý zápas a pak hodně brečel," vzpomínal Wawrinka na loňskou osmifinálovou porážku s Djokovičem 10-12 v páté sadě. "Za ten rok se toho ale hodně událo a já teď pořád nevím, jestli sním, či bdím. Zítra uvidíme," řekl.
Wawrinka je prvním tenistou po 21 letech, který cestou za grandslamovým titulem porazil prvního i druhého hráče světa. Španěl Sergi Bruguera to dokázal na Roland Garros 1993. Vyhrát Australian Open z pozice turnajové osmičky naposledy dokázal v roce 1980 Brian Teacher.
Osmadvacetiletý Wawrinka se díky triumfu v Melbourne Parku poprvé v kariéře posune na třetí místo světového žebříčku a bude v něm nejlepším Švýcarem. Jeho krajan a bývalý první hráč světa Roger Federer klesne po semifinálové porážce s Nadalem na osmé místo.
Dvouhra - finále: |
Wawrinka (8-Švýc) - Nadal (1-Šp.) 6-3 6-2 3-6 6-3 Esa: 19-1 Dvojchyby: 2-3 Vítězné údery: 53-19 Nevynucené chyby: 49-32 Brejkboly: 5/15 - 2/6 Vyhrané výměny: 116-88 |
Komentáře
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152225170278615.1073741921.48160623614&type=1
http://www.youtube.com/watch?v=EP90dsnH0MA
http://www.youtube.com/watch?v=brHM2qTwqnM
ATP Best Points - Australian Open 2014
http://www.youtube.com/watch?v=Yr90NqrT4RE
Viděl jsem ale záběry z vyhlášení a bylo mi Rafy opravdu líto. On sám po onom slavném vyřazení z WB Lukášem Rosolem řekl, že vypadnutí v prvních kolech nebolí zdaleka tolik jako prohra ve finále, kdy už hráč sahá po titulu. A Rafa dnes sahal po velkém a veledůležitém titulu, takže to muselo bolet o to víc. Nedalo se přitom nevzpomenout na podobné slzy, které v Melbourne uronil v roce 2009 Roger Federer.
Nicméně letošní turnaj i tento zápas ukázal, že Australian Open je asi nejnáročnější grandslam. Nikdo jej zatím nedokázal opanovat a nikdo na něm nemá nic "jisté". To jej dělá nesmírně zajímavým.
A čo sa týka tej dominancie na Australian Open, veď Djokovič tam vyhral v rokoch 2011, 2012 a 2013 - čiže Austrália sa dá opanovať. :)
Ja k tomu dodavam -No comment, i kdyz by si to zaslouzilo slusnou analyzu. Ze by jeden z duvodu celkove mizerie lidstva? Ach jo ...
http://www.tenisportal.cz/zpravy/murray-nechtel-jsem-byt-prvni-kdo-prohraje-pet-grandslamovych-finale-10836/pridat-komentar/#add
Viz odkaz z Wikipedie http://cs.wikipedia.org/wiki/Pokora
Podle toho je spíš pokora projevem malého sebevědomí, které je pro sport víc potřeba. Ale pokora je obecně ctností, kterou bychom všichni měli od sebe vyžadovat. Takže chce to pokoru, respekt k druhým a oprávněné sebevědomí. Souhlasím s přispívateli výše.
Pokora nevyplývá "z pocitu slabosti". Přečti si prosím tu větu celou a nevytrhávej si z ní kousek. "Pokora vyrůstá z pocitu vlastní slabosti a nedokonalosti vzhledem k požadavkům vyšších bytostí."
Přeloženo do jednoduchého, srozumitelného jazyka - pokora je vědomí, že je něco víc, než jsem já. Pro někoho je to bůh, pro někoho vesmír, můžeme to honosně nazvat vyšší princip mravní nebo jednoduše slušnost, a nebo prostě pocit obyčejné lidské sounáležitosti, vědomí, že patříme do lidské společnosti. To, že já jsem jen malou součástí nějakého většího celku, nikoli pán tvorstva. Ano, vůči tomu vyššímu, většímu řádu jsme slabí. Ale není to "pocit slabosti, tečka". To je opravdu popletené, povrchní vysvětlení.
Lidé si často pletou slova pokora a pokoření, a to je klasický školní omyl. Na toto téma se ve školách dělají cvičení a písemné práce, ale asi ne na všech.
Pokora je nedílnou součástí normálního, zdravého sebevědomí, stejně jako normální, zdravé sebevědomí je součástí pokory. Pokud si nějaký jedinec neuvědomuje, že on není vševědoucí, že existuje něco většího, mocnějšího, "inteligentějšího" než on (příroda, zákony vesmíru, lidstvo jako celek, cokoli), pak není zdravě sebevědomý, ale duševně narušený.
Nicméně člověk, který je pokorný, si uvědomuje, že neví vše, že není vše, že nezmůže vše. Protože má dost inteligence na to, aby si to uvědomil. Ostatní bere jako sebe rovné, nad nikoho se nepovyšuje, před nikým se neponižuje. Člověk, který pokoru nemá, je hloupý, arogantní, sebestředný, povýšený, a to nejsou žádné nutné předpoklady k sebevědomí, a už vůbec ne zdravému.
"Tak že ty jsi hloupá, vím dávno."
"...jsem v pokoře nad svým životem..."
Ale jinak máš pravdu! Jsem hloupá, že s Tebou polemizuji!
No, spíš to vyznívá jako "strach o svůj život" než cokoli jiného, vznešeného. Vidím to stejně jako J.M.: "Pokora je vědomí, že je něco víc, než jsem já."
http://www.ausopen.com/en_AU/news/articles/2014-01-26/day_14_rewind_open_shut.html
Škoda, že tam nezmiňují trojici australských mládežníků, ti pro mě byli obrovským zpestřením prvního týdne.
Ale bylo to velmi zajímavé AO, pro mě tedy nejzajímavější GS turnaj za poslední roky.
No snad se mladíci ukážou i mimo Austrálii:-)
J.M. : tiež to nechápem, idi0t nie je nadávka ale určenie stupňa inteligencie. idiocia, imbecilita a pod.
To samozřejmě neznamené, že zpochybňuji vítězství Wawrinky. Titul si zaslouží, to bez debat.
Samozrejme je to aj o stasti pri vybere hracov.
1.miesto - "FedererStars" (Denis92) tak si teda gratulujem :D
2.miesto - "WhiteCollars" (belasis) gratulujem :)
3.miesto - "SereDal" (Marcel) gratulujem :)
Podrobnejsie vysledky su na stranke. Podstatne je,ze sme si zahrali a trocha sa zabavili.
ĎAKUJEM vsetkym,ktori sa zucastnili a dufam, ze coskoro si opat zahrame.
Já jsem se svým výsledkem taky spokojenej i když jsem skončil až osmej. V dílčí mužský soutěži jsem ale skončil první a to dokonce i mezi všema ligama což si hodně považuju. Ty ženský mi ovšem moc nevyšly. Je to přitom trochu paradoxní, protože ženskej tenis sleduju mnohem víc než mužskej ... :)
tommr: no Tys mě nakrkl, člověk Tě utěšuje a Ty ho pak sprostě přeskočíš :-P
http://www.ausopen.com/images/pics/misc/f_final_day14_32.jpg
Já bych z letošního AO vypíchla pár momentů, které si teď po turnaji vybavím, aniž bych musela dlouho přemýšlet.
-zápas Nole x Stan
-Anička a výhra nad Serenou
-Domča a její jízda až do finále
-Nalinka a pěticentimetrový out, který ji zachránil
-dnešní finále
...a ještě spousta dalších střípečků, které dvoutýdenní sledování GS přináší. Krásných i smutných...
Tak zas za rok:-)
nakoniec sa naplnili Forehandove slová po vypadnutí Sereny "tituly Sereny idú ruka v ruke s titulmi Nadala", keď to písal, určite netušil, že sa to nakoniec naplní.....
sláva víťazom, česť porazeným
Dokonce Rafa i Serena měli na AO stejný problém- záda. Oboum přeju, aby se dali co nejdřív do kupy. Sice ničí konkurenci, ale není to bez nich ono:-)
Víc bych v tom nehledal.
http://www.drakulastream.eu/tennis-live-streaming-video.html
Stan by to však dneska porazil i kdyby byl fit!
Rafa má každopádně neuvěřitelnou smůlu...fakt je mi ho obrovsky líto:-(
http://www.ausopen.com/images/pics/misc/f_nadal_day14_88.jpg
Tak nakonec je vítěz mužské dvouhry mnohem překvapivější než vítězka ženské dvouhry... Přesto si Stan zaslouží velkou gratulaci, protože je to jeho životní úspěch a na cestě za titulem musel porazit ty nejtěžší soupeře. Přestože hrál Rafa se zraněním, tak pořád musel Stan zvládnout těžkou bitvu ve čtvrtfinále s Novakem a taky semifinále s Tomášem, kde byla většina setů velmi vyrovnaná. Ačkoliv je to velké překvapení, tak Stan vyhrál naprosto zaslouženě.
Když sem si pročetl místní diskuze , byl sem znechucený , to že to napsali místní trollové , nad tím sem mávl rukou , ale když sem se to dočetl od jedinců , které sem považoval za inteligentní , opravdu sem byl znechucený . Píšu samozřejmě o nesmyslech typu že Nadal simuloval a podobné hovadiny. Opravdu by mě zajímalo proč by Nadal simuloval, v zápase který pro něho byl tak strašně důležitý , v zápase kde byl favorit , v zápase kde hrál proti hráči s nímž neztratil nikdy set. Že se sesypal z toho jak Wawrinka hrál ? Tomu může věřit jen totální blb, on už vyhrál spoustu zápasu kde ze začátku ztrácel , kde byl horším hráčem , navíc tuto uroven hry by Švýcar určitě nedokázal držet celou dobu a toho umí Nadal využít jako nikdo , někdo tak psychicky odolný by sa určitě nesesypal z toho že byl set a něco přehráván.
Jak je vidět na videu, co sem hodil delpotrinho, na začátku 2.setu (předtím, než si vzal Rafa MTO), začal mít ty problémy. Na tiskovce řekl, že záda cítil už před zápasem, ale na začátku 2.setu se to dostalo do fáze, kdy už byl prostě natolik limitovaný, že nemohl normálně hrát a jen se po kurtu ploužil...až ke konci, kdy pravděpodobně začaly trošku zabírat léky proti bolesti, trochu víc popoběhl, rval se, ale furt bylo jasně vidět, že to nemůže zvládnout.
Jen mi vzdy prijde na mysl , kdyz prohrava nebo prohraje z nefavorytem..Vzdx je zatim zraneni..2009,2012,2013,2014..
nicméně je fakt, že jak Wawroš, tak Delpo, mají něco, co Berdychovi, Tsongovi, Ferrerovi a dalším chybí.
(pracovně a ve zkratce řekněme bekhend (respektive forhend). ))
http://www.ausopen.com/en_AU/news/galleries/2014-01-27/201401261390741498428.html
chlupáči mě nezajímají.
celkově je to asi nemožné.
Ale to je jedno - dadaft to řekl dobře, já si jen neuvědomila ty zranení které popsal, když jsem to tu psala :-)
Ne že by to pro některé zdejší slepé hejtry byl důkaz...ale pro normální lidi je.
Jinak, Wawroch dneska hrál až na výkyvy ve třetím a krátce čtvrtém setu skvěle, ten jeho bekhend už je asi vážně nejlepší na okruhu. Velký snaživec, titul jsem mu přál.
Já mám teď ze Stana obrovskou radost, ale urážky a obvinění ze simulace jsou absolutně mimo mísu. I Rafa je jen člověk, nedá se být fit neustále.
*facepalm*
Btw. je mi vlastně jedno jestli zase simuloval nebo ne, hlavně, že vyhrál ten lepší a to byl Stan the man Wawrinka!
Stanovi tenhle úspěch přeju z celého srdce, porazit na grandslamu turnajovou jedničku a dvojku (a ještě k tomu i obhájce titulu) je mistrovský kousek.
Přál jsem si finále Roger-Stan, nevyšlo to. Tak snad příště. Ale jinak to byla vyjimečná austrálska noc ke všemu s Pistolem Petem :-)
Takže dobrý pocit přetrvává.
Q. Obviously a very difficult occasion for you emotionally. Did your back go when you played that forehand in the first game of the second set when you doubled over?
RAFAEL NADAL: No. The back, since the beginning I felt a little bit, from the warmup. It was a little bit worst in the first set. End of the first set, I start to feel worst.
Jako obvykle to už začíná. 99% fanoušků vlastně ani neví, že Nadal byl zraněný už před zápasem, což je maximálně vtipné, protože oni všichni prostě ví, že zraněný byl, ale nikdo neví kde kdy a jak, ale nepřipadá jim to divné, proč? Zraněný Nadal neprohrává :D
Takže Nadal se zranil ve druhém setu? Ne? Ne! Už byl zraněný na začátku utkání. Jak se teda zranil? A kdy? To zatím nikdo neví a Nadalovi fanoušci už vůbec ne, oni totiž netouží po tom, dobádat se pravdy, na to se nehraje, oni si hlavně chtějí zachovat, svou mylnou představu o svém čistém, neposkvrněném, podle pravidel hrajícím, věčně zraněném a hlavně hodném hošíkovi z ostrova Majorka...
Zajímavý názor, klidně bych viděl stejnou příčinu. Rafu zkrátka dohání jeho unikátní, přesto na tělo velmi náročný styl.
A mrkni do vzkazů.
Myslím si, že si jen stěží dovedu představit emoční, psychické i fyzické vypětí takového okamžiku jako je finále GS, proto naprosto chápu slzy, které hráčům stékají po tvářích, ať už v důsledku dojetí, zklamání nebo třeba bolesti. Platí to jak o dnešním Nadalovi, tak i o Rogerovi před 5 lety.
Nikdy jsem Rogera nepovažovala za uplakánka.
Nemyslím si, že hráč, který se očividně není schopen takřka hnout, simuluje.
I nyní po prohře ve finále AO považuji Nadala za jednoho z nejlepších tenistů historie.
Můžu se teď na oplátku zeptat na něco já tebe? Proč máš potřebu dělat tu ze sebe d*bila?
A jsem ráda, že se konečně ATP taky trochu zamíchalo :)
Čísla v závorce znamenají bodovej náskok nebo ztrátu na Tomáše Berdycha.
1. Nadal 14330 (+9790)
2. Djokovic 10620 (+6080)
3. Wawrinka 5710 (+1170)
4. Del Potro 5370 (+830)
5. Ferrer 5280 (+740)
6. Murray 4720 (+180)
----------------------------------
7. Berdych 4540
----------------------------------
8. Federer 4355 (-185)
9. Gasquet 3050 (-1490)
10. Tsonga 2885 (-1655)
11. Raonic 2770 (-1770)
12. Haas 2435 (-2105)
13. Isner 2320 (-2220)
14. Youzhny 2145 (-2395)
15. Fognini 2100 (-2440)
16. Robredo 1980 (-2560)
17. Almagro 1930 (-2610)
18. Nishikori 1915 (-2625)
19. Dimitrov 1810 (-2730)
20. Simon 1700 (-2840)
...
Nadal si i přes porážku ve finále ještě víc upevnil pozici jedničky. Těžko ho někdo sesadí z trůnu před letošním USO. Otázka je jen jak vážný je zranění se kterým hrál ve finále ...
Wawrinka se díky titulu posunul už na třetí místo. I přes brzký vyřazení si polepšil taky Del Potro ...
Pohoršili si naopak Ferrer, Murray a hlavně Federer, kterej bude po AO v průběžným žebříčku až osmej což je jeho nejhorší umístění od roku 2002 kdy se teprve dral nahoru...
Tomáš Berdych si udržel v průběžným žebříčku sedmý místo. Jeho ztráta na hráče na 3.-6.místě přitom není velká a pokud bude hrát tak dobře jako na AO i v dalším průběhu sezóny může se časem posunout ještě výš. Potěšující je i to, že na devátý místo si už vytvořil poměrně velkej náskok a má tak slušnou naději, že se v elitní osmičce udrží i pátej rok po sobě ...
Trochu se mu však touto prohrou komplikuje jeho snaha dostihnout Federera v počtu vyhraných grandslamů. Chybí mu stále čtyři a ty při vší úctě k jeho výkonnosti nebude tak snadné získat. Já bych totiž rozhodně neodepisoval Djokoviče, jak tady mnozí činí. Podle mě je favoritem na každém grandslamu a bude tomu tak během příštích možná tří let. Nepřekazí mu to ani omyl v podobě BB, protože Djokovič má hru na všechny své rivaly a podle mě si na posledních grandslamech vybral i trochu smůly. Pokud se vrátí do své top formy Murray, troufám si tvrdit, že 2 až 3 grandslamy ještě vyhraje. A pořád je tu i Federer, pokud mu někdo odstaví Nadala, může ještě svoji sbírku grandslamů o jeden titul navýšit. Na kterémkoli povrchu. Hráči z "druhého" sledu jako Tsonga, Berdych nebo Ferrer pro nadala tak nebezpeční asi nejsou. Snad jedině Del Potro. Wawrinka podle mě další vítězství už nepřidá. I tak bude pro Nadala hodně obtížné dotáhnout se na Federera. Rozhodně si nemůže dovolit zaváhat v Paříži...
Navíc Nadal se sám obrovsky shodil, tím, že se snažil rozhodit Stana svým předstíraným zranění, což v minulosti udělal již několikrát a díky čemu mu všichni lidé uznávající fair play nemohou přijít na jméno.
Dnešní finále bylo něco co se stává jednou za desetiletí a je vidět, že karma začíná stíhat i Nadala. Ten to psychicky nezvládnul a naprosto se sesypal.
Hlavne, že po prehre Rogera si Nadala vynášal do nebies, nebol si konfliktný, len aby si predchádzal zrejme ponižujúcim výmenám názorov po prehre tvojho favorita..A dnes si statý známy 100korunový duševný mrzáčik..Nadal prehral, fanúškovia možu byť sklamaní, ale nemyslím, že by nejakému Nadalovému skalnému víťaz prekážal..
Nič sa nedeje, karavána jede dál..Pred USO bola méta vyhrať jeden z dvoch nasledujúcich GS, to sa podarilo..Pridalo sa ďalšie finále, Rafa má 27, 24finále určite prekoná a 17GS pravdepodobne prekoná.
Ubožáček Petřík dnes exceluje
Připomnělo mi to AO 2006, Bagda se taky zranil ve druhém setu, diváci nevěděli co mají dělat, zvláštní podívaná.
Já jsem byl dost naštvanej potom co si Rafa vzal timeout, čekal jsem fintu na rozhození Stana. Stan si nestěžoval na Rafu, ptal se na důvod, který se musí uvést. Jak se nakonec timeout vyvrbil jsme viděli.
Nestyďte se za sebe, za Čechy, spíše se naučte tyhle výlevy ignorovat, Rafa a Roger si to vyžírají nejvíc a nejen tady.
Tito: Jo, tohle je spiš proto, aby nebyl Stanův úžasný výkon snižován.
Proste je to treba brat jak v jinych sportech...jede se slalom, pak se pocasi zmeni, druhe kolo se nejede a pohar bere nejlepsi za prvni kolo...tak to proste je.
Tohle finale je treba brat, ze se jelo na jeden set...Stan ho vyhral, bere pohar, tecka.
V tenise je ten problem, ze kdyz se jeden zrani, je to na obou, jak to dokonci...Rafa byl limitovany, jedno jak...tihle hraci maji uz tak vyvinute navyky, ze aby je zmenili kvuli vasim teoriim o podvodech, by museli byt inteligentnejsi nez Einstein a lepsimi herci jak Gabin...a ke vsi ucte, k temto sportmenum...no nevim...
a uprimne nakonec je mi to jedno...
Beru to tak, ze se hralo proste na jeden set...
...zabyvat se kdo a co...je pro mne zbytec....
(((ovsem pokud se nepotka s mym oblibenym Dlouhym Jankem:)))
Potom asi upravis svou prvni vetu a nesouhlas:)
Nesouhlasis s necim, co tam neni napsane...
...a ne jak ty to pises...
A pokud nesouhlasis s necim s cim ja take nesouhlasim...tak pro mne je vec vyrizena:) vse je v cajku.
A ze pises, ze to je naopak, to je nepodstatny detail...
Mne o myslenku se jedna...a ta je dulezitejsi, nez tve pokusy intelektualizovat neintelektualizovatelne:)
Zajímavé, že s Federerem byl 100% fit až na ten svůj puchýř.
Každý fanda jakéhokoliv sportu nebo aktivní sportovec ví, že zranění se musí nějak přihodit. Např. člověk špatně došlápne a má zvrtnutý kotník...Nadal ovšem jeden zápas hraje svůj nejlepší tenis a pak v následujícím zápase je najednou zraněný, aniž by k nějakému zranění došlo.
Žádám ty, jenž si myslí, že byl Nadal zraněný - pošlete mi link z youtube, kde jde vidět, jak tomu zranění došlo... Už nyný je mi zcela jasný výsledek, nikdo nic nenajde, protože není co najít, stejně jako v utkání s Rosolem.
A taky jsem rád, že světová trojka je on a ne Del Potro, který by si to víceméně vypětistovkoval.
Rafy je mi líto. Asi není nic horšího, než být zraněný ve finále GS. (Ano byl zraněný, to musel vidět každý, kdo není zaslepený nenávistí) Snad se dá brzo dohromady.
VAMOS RAFA!
Nová svetová trojka, víťaz Australian Open Stanislas Wawrinka :)
A neodpustim si..za muj tip na sampiony sem zchytal zde...nakonec jsem se nemylil.;):)
Konečně se mi podařilo něco zakřiknout! Doufám, že ti to nemusím dál vysvětlovat...
Vy kteří jste se tady smáli, když Roger při finále AO brečel, že je ufňukánek, že to by Rafa neudělal, viděli jste? Co na to teda řeknete teď?
Přála jsem Rafovi, ale gratuluji Wawrinkovi!
Nadal prohrál a už se tady zase vytahuje nějaké tajemné zranění :D to fakt nemá obdoby. Jaké zranění? Kdy k němu došlo?
Gulbis prohlásil, že tyhle hráči:
Nadal, Djokovič, Federer, Murray, sice po zápase gratulují, ale nemyslí tu gratulaci vážně. Nadal gratuloval, ale pořád koukal strašně zklamaně, jako kdyby prohrál o jeden míč, který líznul čáru jedním milimetrem ...
A zrovan Gulbisovy morality, hmm... Kdyby alespon mohl jit nejakym gentlemanskym chovanim, uprimne myslenym, sam prikladem. On jen rejpe, nic vic.
Navíc Nadal dokázal Ivaniševičova slova, že někteří hráči z první desítky neumí pořádně voleje a Nadal mezi ně podle mě patří.
Ono by asi bylo nejlepsi, aby nevznikaly zadne takovehle spory, kdyby Rafa proste vubec nechodil na zadne tiskovky a o vsem jen a jen mlcel. Mnoho lidi tady proste nikdy nebude spokojenych, vzdycky si neco najdou.
Jinak gratulace Wawrinkovi - jsem zvědavý kam to letos dodáhne. Pokud bude podávat takové výkony i na dále, tak může první dvojce hodně zatápět.
Až tady plni nenávisti k Nadalovi budete opěvovat Wawrošovo "zasloužené" vítězství, koukněte na jeho kariérní výsledky.
Úžasná logika :-D
Rafa měl problémy se zády.
Je mi z toho fakt hodně smutno. Každopádně gratulace Stanovi, loni tady sehrál s Nolem památný zápas, letos ho porazil, došel až do finále a dokud to byl "normální zápas", Rafu jasně přehrával... Naprosto zasloužený vítěz a přeju mu to moc.
Rafo, šampione, brzo se uzdrav!:-(
Rafa začal turnaj zranením Tomica a skončil symbolicky tým svojim..Je to obrovská smola, lebo po prvom vyhratom sete sa ukázalo, že Wawrinkova psychika predsa len nie je železná a pri plnom zdraví existovala reálna možnosť na veľký zvrat..Ja len dúfam, že zranenie nebude dlhodobého charakteru..To, že Nadal vyhral celý set je aj tak počin priam rytierskeho uznania..
Životní forma a GS titul k tomu, co dodat.
Finále sice trochu rozpačité a myslím, že ani ta radost nebyla taková jaká by mohla být, ale až do finále to bylo poctivě vybojováno.
Co k Rafovi...nemám ho příliš ráda, ale není vůbec jednoduché být bezchybnou světovou jedničkou, navzdory někdy nemožnému očekávání se ukazuje, že na kurtu stojí pořád jenom člověk a ne stroj, i když se to někdy nezdá.
Sonji: těším se na fota od tebe :-)
A Rafaeoli, doufám, že už máš připravenou kritiku vůči Rafanovi.
I tak jsem nadšený, že Stan vyhrál, a zrovna na AO, kde předvádí svůj nejlepší tenis. Rozhodně si to zaslouží, psychicky v posledních měsících ohromně zesílil, hrál nebojácně, a jeho nabroušená agresivní hra je prostě přenádherná. Teď když už se Roger často hýbe a hraje jako stařec, je tu někdo, kdo ho aspoň na čas může zastoupit jako nejatraktivnější hráč současnosti. Ať se mu nadále daří a není zraněný.
finálka GS jsou zapsaná do historie, takže tady to není až tak na místě
ale toto vitazstvo ma nieco do seba. je to neskutocne..
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele