Wimbledonský triumf Krejčíkové výrazně zvýší její marketingový potenciál, očekává expert Šíma

14. 7., 13:20
Aktuality 3
Wimbledonský triumf otevře Barboře Krejčíkové řadu nových příležitostí a výrazně posílí její marketingový potenciál. Zvýšený zájem médií, fanoušků a sponzorů přitom vyvolá nejen její vítězství ale také silný osobní příběh. Výhra by ji tak mohla zajistit i nové nebo vylepšené sponzorské smlouvy, zájem by mohly mít i velké značky. Na dotaz ČTK to uvedl vedoucí Katedry managementu sportu Fakulty tělesné výchovy a sportu na Univerzitě Karlově Jan Šíma.
Profily hráčů
Barbora Krejčíková (© Profimedia)

Krejčíková v sobotním finále wimbledonského turnaje porazila ve třech setech Italku Jasmine Paoliniovou. Po tři roky starém triumfu na pařížském Rolland Garros jde o její druhý grandslamový titul v kariéře.

"Silné příběhy lidé milují, a marketing je proto rád využívá," řekl Šíma. V této souvislosti upozornil, že vítězství ve Wimbledonu je největším úspěchem, jakého mohou tenisté dosáhnout. Zároveň připomněl příběh, jak se Krejčíková ještě coby juniorka seznámila s Janou Novotnou, která se pro ni stala životní inspirací. Nyní Krejčíková získala stejnou trofej jako její zesnulá trenérka, což připomněla i v bezprostředním rozhovoru po sobotní výhře.

Triumf na slavném turnaji tak podle Šímy otevře Krejčíkové mnoho nových příležitostí a výrazně posílí její marketingový potenciál. "Vítězství na jednom z nejprestižnějších tenisových turnajů přitahuje pozornost médií a veřejnosti po celém světě, což znamená více mediálních vystoupení, rozhovorů a článků. To vše zvyšuje povědomí o jejím jménu a přispívá k budování její osobní značky," uvedl Šíma. Zvýšený zájem se podle něj projeví i na sociálních sítích, kde více sledujících znamená větší dosah a vliv, což je atraktivní pro digitální marketingové kampaně stávajících či nových partnerů.

Vítězství podle experta na sportovní marketing výrazně zvýší atraktivitu Krejčíkové pro velké značky a může přinést nové nebo vylepšené sponzorské smlouvy. Sám Šíma očekává, že především stávající partneři osmadvacetileté tenistky budou ochotni zvýšit hodnotu smluv, aby si udrželi spojení s šampionkou Wimbledonu.

Krejčíková letos navázala na loňský wimbledonský triumf jiné české tenistky Markéty Vondroušové. Podle Šímy má Krejčíková ve srovnání s Vondroušovou z hlediska marketingového potenciálu několik výhod i nevýhod. "Krejčíková již má za sebou vítězství na grandslamu v roce 2021, což z ní činí stabilnější a zkušenější osobnost pro dlouhodobé sponzorské smlouvy. Na druhou stranu, Vondroušová svým loňským triumfem ve Wimbledonu jako první nenasazená hráčka přitáhla pozornost díky své jedinečnosti a překvapivému úspěchu, což může být pro některé značky atraktivnější," dodal expert.

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK

Komentáře

3
Přidat komentář
Pedronegro
no, bohužel mám dojem, že obě už svého vrcholu marketingového potenciálu dosáhly, musely by asi ještě pár titulů přidat, aby lidi přijali za svou jednu počmáranou trhlou a druhou připlešlou nudnou ...
Reagovat
via.votavova@seznam.cz
A co jste vy zač, že si dovolíte takový komentář
Závist nebo hloupost? :
Reagovat
Pedronegro
klid, je to jen názor...
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist